Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hyundai 32" LCD-TV 4995:-

245 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 september 2007 - 22:02

MaxFLAK
  • MaxFLAK
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Jag fick en TV i Onsdags i födelsedagspresent. Men när jag startade den var bilden helt vit. Såg knappt någonting. Så nu ska den skickas in till PCCity igen. Men dom är ju slut där. Det är inte att dom slutat tillverkas? Verkar ju för fan vara slut överallt. Tråkigt som fan när grejerna inte funkar:(

Postad 30 september 2007 - 15:00

Unregisteredaaa33e29
  • Unregisteredaaa33e29
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tjena,

Har varit och införskaffat en vga-kabel. Vet någon varför det inte går att köra med 1360x768@60hz.
Det står nämligen okänt format när jag försöker köra med den upplösningen. Det kan inte ha med kabeln att göra eller?

Tack på förhand,

Mashi

Postad 30 september 2007 - 21:22

skyhawk
  • skyhawk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har haft min i ett par dar nu och är jättenöjd men ett problem är att få det pixelmappat via VGA i upplösningen 1360x768 som den tydligen vill matas med.

Det borde ju bli 3 outnyttjade/svarta pixlar på varje sida om skärmen då dess upplösning är 1366 på bredden men istället får jag 2 pixlar som hamnar utanför skärmen på varje sida. Bilden blir alltså utdragen totalt 10 pixlar.

Utöver det så flimrar skärmen en del också när den visar pc-signalen, vilket jag antar att den gör just för att det inte är pixelmappat.

Har försökt med alla möjliga upplösningar med hjälp av programmet PowerStrip men den drar alltid ut bilden på nåt konstigt sätt.

Vad kan vara fel? Klarar skärmen ens pixelmappning?

Postad 01 oktober 2007 - 07:46

FullHD
  • FullHD
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Har haft min i ett par dar nu och är jättenöjd men ett problem är att få det pixelmappat via VGA i upplösningen 1360x768 som den tydligen vill matas med.

Det borde ju bli 3 outnyttjade/svarta pixlar på varje sida om skärmen då dess upplösning är 1366 på bredden men istället får jag 2 pixlar som hamnar utanför skärmen på varje sida. Bilden blir alltså utdragen totalt 10 pixlar.

Utöver det så flimrar skärmen en del också när den visar pc-signalen, vilket jag antar att den gör just för att det inte är pixelmappat.

Har försökt med alla möjliga upplösningar med hjälp av programmet PowerStrip men den drar alltid ut bilden på nåt konstigt sätt.

Vad kan vara fel? Klarar skärmen ens pixelmappning?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag rekomenderar er att köra via HDMI istället för VGA.
Då funkar det för mig.

Postad 01 oktober 2007 - 16:42

Unregisteredaaa33e29
  • Unregisteredaaa33e29
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tjena,

jag får det som sagt inte ens att funka med 1360x768 :), kanske är datorn som inte stödjer den upplösningen. Har en bärbar IBM dator, modell T60 med något intel grafikkort. Kanske är själva grafikkortet som är boven i dramat. Men jag tycker det är konstigt att det står okänt format på tv:n :S.

Mvh

Mashi

Postad 02 oktober 2007 - 13:57

skyhawk
  • skyhawk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har tyvärr bara VGA-kabel och efter inköpet av TVn har jag som student inte råd att skaffa en ny kabel den här månaden.

Vad jag hört ska det ju vara lättare att pixelmappa via VGA, så nån måste väl iallafall ha nån idé??

Postad 04 oktober 2007 - 14:18

skyhawk
  • skyhawk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ingen som har pixelmappat hyundaien via VGA och som kan berätta hur de gjorde/vilka specs de hade på datorn?

Postad 04 oktober 2007 - 15:03

Andy72
  • Andy72
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Som det står tidigare i tråden så är det ställer man in datorn på 1360x768 60Hz som man skickar ut via VGA.... Köra pixelmappat via HDMI fungerar ej, då får man istället köra 1280x720p. För spec se sign!

Redigerat av Andy72, 04 oktober 2007 - 15:22.

Postad 04 oktober 2007 - 22:11

skyhawk
  • skyhawk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jaha, då finns det väl bara två alternativ kvar: antingen är det grafikkortet (ATi Radeom X1300) eller VGA-kabeln (som inhandlades för 95 spänn) som krånglar till allt. Vad använder du för kabel? En dyrare?

Postad 05 oktober 2007 - 12:44

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 551 inlägg
  • 0
Ni som lirar xbox 360 på denna tv är det några eftersläpningar?

Postad 06 oktober 2007 - 12:37

Unregisteredc2f8e2eb
  • Unregisteredc2f8e2eb
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köpte den här tv:n nu i veckan, riktigt nöjd förutom på ett par saker.

Den har nu fått ett litet surr, det är inte högt alls och hörs inte när jag kör datorn samtidigt men hörs när man bara ser på tv. Har ingen aning om hur det kan ha uppkommit. Det är väl något man får acceptera för att vara lite freak när det kommer till störande ljud även om det är skumt att det bara uppkommit sådär.

Det andra är att den inte startar som den ska när man trycker på standby-knappen (om det nu kan heta så). Den går igång och man har bild i en halv sekund innan den går tillbaka till standby läge. Det går att starta genom att liksom dra över fingrarna och trycka in alla knappar på sidopanelen några gånger men det kan ju inte alls vara meningen att det ska behöva vara så.

Ska väl kontakta pc-city där jag köpte den nästa vecka men det är ju frågan hur mycket de kan göra om de inte får in den längre.

Postad 18 oktober 2007 - 15:25

iJack
  • iJack
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är sugen på en TV runt 5000kr och denna verkar helt klart intressant. Dock undrar jag om avsaknaden av 1080i gör stor skillnad, kommer man så att säga "sakna" det. Eller är det istort sätt onödigt?

Postad 18 oktober 2007 - 16:59

Andy72
  • Andy72
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Jag har matat denna tv med 1080i via komponent vilket funkar. Däremot föredrar jag ju 720p då det känns som mycket lugnare bild att se på...

Postad 18 oktober 2007 - 17:17

iJack
  • iJack
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag har matat denna tv med 1080i via komponent vilket funkar. Däremot föredrar jag ju 720p då det känns som mycket lugnare bild att se på...

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha, så det funkar alltså utmärkt med 1080i? För tycker infon på t.ex. prisjakt är lite luddig. Under egenskaper står det:

Stödda bildformat: 480p , 576p , 720p

Men i den kortare informationstexten står det:

"HLT-32V2 en Widescreen LCD-TV med god design och hög bildkvalitet. HLT-32V2 är HDTV ready (720p, 1080i) och har upplösning på 1366 x 768 pixlar."

Så jag blir lite lätt snurrig. :D :D

Postad 21 oktober 2007 - 17:43

Unregisteredc2f8e2eb
  • Unregisteredc2f8e2eb
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag har precis fått hem min TV men är rädd att något är fel på den. När den står i standby och jag sätter igång den med fjärren (antingen genom power off, någon siffra eller p+ p-) så startar tvn som den ska men samma sekund som bilden kommer så stänger tvn av sig själv och går i standby igen. Sätter jag å andra sidan igång den med p+- knapparna på sidan av teven så stänger tvn inte av sig själv och tvn funkar som den ska (i guess?) det går även bra att stänga av tvn med fjärren...

Vad tror ni problemet är? Något jag kan fixa själv?

<{POST_SNAPBACK}>

Har precis samma problem, samma sak händer när man kopplat den till vga. Har du hittat någon lösning eller är det bäst att försöka få den utbytt eller liknande?

Postad 01 november 2007 - 19:33

Botan
  • Botan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ingen som vet nåt ställe som har den i lager? Komplett får ju in den i december, men då är det lite försent för mig då jag vill ha min ganska snart.

Postad 08 november 2007 - 20:10

Unregisteredf664f8f0
  • Unregisteredf664f8f0
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig lite, behöver lite tips då jag kollar på ny TV.
Får max kosta 5-6k då jag är student.
Kan någon tipsa mig om den bästa TV'n i den prisklassen? har tyvärr nollkoll på TV apparater.

EDIT: 28-32" inte större, sitter väl runt 1-2m ifrån TV'n max.

Redigerat av Unregisteredf664f8f0, 08 november 2007 - 20:13.

Postad 11 november 2007 - 11:57

bobby tex
  • bobby tex
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Min TV pajade igår och jag har surfat lite kring det här med billiga 32 lcd och sett att denna finns i hemstaden för 5500 kr
Är den här bättre än alla andra 32 lcd i 5-6k klassen eller? eftersom det finns en så lång tråd om den men nästan inga om Mirai, Toshiba, Philips, Toshibas 5000 kronorsmodeller?

skulle helst tjacka en beg CRT 28 för 500 spänn men det var tvärkört på blocket här och 3 200 för en ny verkar lite dumt när lcd kommit ner under 5000

Postad 28 november 2007 - 21:38

Unregistereda84afc01
  • Unregistereda84afc01
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Är det inte en ganska stor nackdel att TV:n inte stöder bildformatet 1080i med tanke på att det verkar bli ganska vanligt för film i TV-sändningar framöver?

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du fått detta ifrån egentligen?? För HD-film kommer det bli 1080p och för tv-sändningar blir 720p standard som jag fattat det...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det undrar jag också.
Rörlig bild är bäst i progresiva format, alltså 720p och 1080p.
SKulle bli förvånad om de började sända i 1080i. . . . . . men skumma saker har hänt förr ; )
Lite mer om sk interlaced kan du läsa på <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Interlaced" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/Interlaced</a>

Bifogar ett par bilder som visar lite. . . självklart överdrivna men ändå.

Hittade en ytterligare bra beskrivning:
HDTV är alltså inte en benämning på en tv eller annan apparat som kan visa högupplöst video, vilket faktiskt många tror, utan en minimistandard på videomaterial som har högre upplösning än det som vanligtvis skickas ut till våra tv-apparater idag.

För oberoende om du tar emot vanlig lågupplöst tv via analog eller digital signal idag har den en upplösning på 576i där 576 står för antalet horisontella linjer och bokstaven ”i” för interlaced vilket innebär att bilden är linjeflätad. Det i sin tur betyder att varje bildruta byggs upp av halva den totala bildinformationen - antingen med alla udda eller alla jämna linjer. Det är ingen vidare lyckad teknik, även om den sparar bandbredd, vars brister kan avslöjas av exempelvis en finrandig slips som fladdrar oroligt i tv-rutan. Nu har i och för sig 100Hz-teknik och andra finesser delvis begränsat problemen med interlacing men den fulingen lurar bakom bildröret fortfarande - tro mig.

Spännande upplösning

Minimiupplösningen för HDTV är 720p som står för 1280x720 bildpunkter i progressivt läge. Som ni säkert har listat ut betyder progressivt att en hel bildruta visas i taget vilket återger vår slips lika lugn som den ter sig i verkligheten. Dessutom återges snabba rörelser på ett mycket mer detaljerat sätt vilket gör det här till ett utmärkt format för exempelvis sport där det ju ofta handlar om snabba puckar och hastiga höjdhoppare.

Ytterligare en HDTV-standard är 1080i. Just det, interlace-spöket är tillbaka. Tyvärr mäktar bandbredden i våra nuvarande distributionsformer inte med den information som ryms i en progressiv signal på 1920x1080 bildpunkter så linjeflätningen är helt enkelt en kompromiss i det här fallet. Många gillar ändå 1080i vid visning av filmmaterial och liknande eftersom problemen med linjeflätning knappt är märkbara vid dessa högre upplösningar. Och i ärlighetens namn är det faktiskt ofta svårt att se skillnad på 720p och 1080i.

Tack, den infon har faktiskt hjälpt mig en del i val av tv:D

Postad 29 november 2007 - 08:16

Unregistereda84afc01
  • Unregistereda84afc01
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha, så det funkar alltså utmärkt med 1080i? För tycker infon på t.ex. prisjakt är lite luddig. Under egenskaper står det:

Stödda bildformat: 480p , 576p , 720p

Men i den kortare informationstexten står det:

"HLT-32V2 en Widescreen LCD-TV med god design och hög bildkvalitet. HLT-32V2 är HDTV ready (720p, 1080i) och har upplösning på 1366 x 768 pixlar."

Så jag blir lite lätt snurrig. :wub: B)

1080i står i för interlaced och är oftast sämre än 720p där p står för progressive scan.
Hoppas att du förstår det bättre nu ;)
Någon, rätta mig om jag har fel :lol:

Redigerat av Unregistereda84afc01, 29 november 2007 - 10:15.

Postad 02 december 2007 - 17:56

Unregisteredc2f8e2eb
  • Unregisteredc2f8e2eb
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej, hade ett problem med min tv, en hyundai hlt-32v2. Nämligen att den för det första inte startade med hjälp av fjärrkontrollen och att den efter några veckor inte höll sig igång om man startade med hjälp av sidopanelen.
Låter för mig som att det kan ha varit ett simpelt elfel eller något sådant, så jag lämnade in den på pccity här i Uppsala eftersom serviceföretaget de normalt anlitar inte hade support för modellen.

Fick tillbaka den idag med en lapp om att det inte var något fel på den i deras tester. Så jag kom hem med den och mycket riktigt det var inga problem med den här heller..

Jag har sett att någon på forumet hade samma problem, men jag tycker det är ganska skumt att den efter lite resor helt plötsligt fungerar.

Någon som har en tanke om vad som kan ha varit fel på den?

Postad 23 december 2007 - 00:21

ja-jo
  • ja-jo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej
Tänkte jag skulle få till pixelmappat från min MythTV Ubuntu-maskin. Jag tog en Windows PC som jag körde Powerstrip på och kopplade till tv:n via VGA. Jag började med de värden som fanns i EDID Modeline:
---
PowerStrip timing parameters:
1360x768=1360,64,112,256,768,3,6,18,85510,2048

Generic timing details for 1360x768:
HFP=64 HSW=112 HBP=256 kHz=48 VFP=3 VSW=6 VBP=18 Hz=60

VESA detailed timing:
PClk=85,51 H.Active=1360 H.Blank=432 H.Offset=48 HSW=112 V.Active=768 V.Blank=27 V.Offset=3 VSW=6

Linux modeline parameters:
"1360x768" 85,510 1360 1424 1536 1792 768 771 777 795 +hsync +vsync
----
Tycke väl att det blev sådär. När jag tog kontrollerade om det var pixelmappat så blev det inte bra:
Postad bild
Bilden skall via varannat pixel svart, varannat vitt, men det blir inte alls så på skärmen.

Sen försökte jag justera fram och tillbaka med Powerstrip, men fick inte till något bra.

Är det någon som lyckats få till pixelmappat via VGA på denna TV med Powerstrip? Kan man i så fall få ta del av inställningarna? Eller kan det bero på att jag kör på ett gammalt grafikkort jag hade liggande (NVidia GeForce2 MX 32 MB)?

/Jan

Postad 25 december 2007 - 16:00

Hyrja
  • Hyrja
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har kollat på denna tv och funderar på att köpa den, men det är såhär att jag är sämst på tv apparater... Är det ingen som använder Scart uttag eller? jag trodde det var det vanligaste... Är det någon som vet hur bilden blir med den vanliga scart kabeln från t.ex. en xbox 360 eller en wii etc.. Skulle vara mycket tacksam för svar.

Postad 26 december 2007 - 05:05

Unregistered90f62e0d
  • Unregistered90f62e0d
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Har kollat på denna tv och funderar på att köpa den, men det är såhär att jag är sämst på tv apparater... Är det ingen som använder Scart uttag eller? jag trodde det var det vanligaste... Är det någon som vet hur bilden blir med den vanliga scart kabeln från t.ex. en xbox 360 eller en wii etc.. Skulle vara mycket tacksam för svar.

Varför skulle du vilja koppla in en 360 på denna teve med ett scart-uttag?

Postad 26 december 2007 - 20:26

Andy72
  • Andy72
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Välkommen till forumet!

Skall du koppla en spelkonsoll högupplöst skall du köra via HDMI, Komponent eller VGA för att få riktigt bra bild... Kör du via scart blir det rgb, composit eller s-vhs vilka inte har stöd för högupplöst utan hit kopplar man mest vhs, digitalbox eller billiga dvdspelare som ej har bättre gränssnitt (och skall då helst ställa in att scarten använder RGB)...

Postad 08 januari 2008 - 17:22

Ale_X
  • Ale_X
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har precis köpt denna tv och den funkar bra, men, om man kopplar in PC:n via VGA-kabel så hoppar bilden och det står "Okänt Format".Om man går in på menyn på tv:n och ställer in "autoposition" ett par gånger försvinner det där hoppiga, men om man stänger av tv:n och slår på den igen kommer det tillbaks :) . Jag kör på1360x768 upplösning.

Snälla hjälp mig!

Tacksam för svar.

//Ale_X

Postad 19 januari 2008 - 22:00

Andy72
  • Andy72
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Hmm.. Min tv har funkat perfekt innan, men nu när jag bytt moderkort på min dator klarar den inte av att ta emot 1360x760 60p... det konstiga är att dte fortfarande funkar perfekt med min laptop... Har även min xbox inkopplat o kör på 720p, detta har också slutat fungera då tv:n går ner i stanby istället i detta läge... Går det att köra en resett på tv:n eller nåt.. har ni andra som haft problem med att tv:n går ner i standy by när den inte klarar av signalen hittat en lösning??

Edit: nu funkar det inte heller längre med min laptop... så fort jag väljer VGA eller komponent stänger den av sig!!!

Redigerat av Andy72, 20 januari 2008 - 10:53.

Postad 21 januari 2008 - 21:34

BBQ
  • BBQ
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har precis köpt denna tv och den funkar bra, men, om man kopplar in PC:n via VGA-kabel så hoppar bilden och det står "Okänt Format".Om man går in på menyn på tv:n och ställer in "autoposition" ett par gånger försvinner det där hoppiga, men om man stänger av tv:n och slår på den igen kommer det tillbaks :) . Jag kör på1360x768 upplösning.

Snälla hjälp mig!

Tacksam för svar.

//Ale_X

"Lider" också av detta, men en omstart av TV:n så är problemet löst. Sätt på PC först, sedan TV så brukar den inte bråka. Har även hänt att bilden inte är still utan rullar nedför skärmen i en rasande fart.

Postad 26 januari 2008 - 08:42

katzoo
  • katzoo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
NÅgon mer än jag som har problem att koppla in xbox 360 via HDMI ingången? Jag får ingen bild och meddelandet okänd signal.

Postad 21 februari 2008 - 03:49

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Verkar följa med en DVD när man beställer ifrån Komplett.
Panasonic DVD-S511EG-S

Redigerat av Unregistered1594247d, 21 februari 2008 - 03:49.

Postad 22 februari 2008 - 14:07

qonos
  • qonos
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tjenare!

Min HLT-32V2 har drabbats av ett, för mig, stort problem, VGA-ingången fungerar inte! När jag växlar till PC-ingång stängs TVn av. Ibland blinkar bilden från datorn till i ~1 sekund innan TVn stängs av, ibland varar den några fler sekunder. Ifall man gör en "kallstart" kan bilden vara i ~1 minut innan den stängs av och har jag riktig tur fungerar det som det ska, tills dess att jag stänger av TVn dvs. Detta problem började inträffa efter att den fungerat fläckfritt i två månader.

Är det någon annan som har samma problem, och i så fall någon lösning?

Jag kan även tillägga att knapparna på sidan inte funkar som de ska; "volym ner" fungerar, "kanal ner" gör det som "TV/AV" ska göra, dvs. byter ingång. Ingen annan knapp fungerar (förutom strömbrytaren). Detta är min andra tv, den första skickades in till Inwarehouse pga. ~25 döda pixlar och "knastrande" ljud. Då tog det 2 månader tills jag fick en ny (de påstod att det var för att de kontrollerade hyundais pixelpolicy). Och inte nog med det, när jag väl fick den nya (nuvarande) hade de glömt att skicka med fjärrkontroll, så jag då fick jag vänta ytterligare 2 dagar (jag påminner om att knapparna på TVn inte fungerar).

Skulle bli mycket tacksam om någon har nån idé om PC-ingången, vill definitiv inte skicka in den på garantin om det kan undvikas.

Oj vad långt inlägget blev, kände att jag behövde skriva av mig lite :)

Postad 22 februari 2008 - 23:11

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Är det justerbar backlight på denna och vad är det för panel i den? Tänkte skaffa en från komplett då bildröret på våran sovrumstv är på upphällningen. Hur står sig denna apparat mot t.ex. Sony & Samsungs billigare modeller i bild och svärta?

Edit: Har beställt en nu på Komplett, 4995kr inkl. Panasonics DVD-S511 dvd-spelare måste vara ett fynd, dessutom endast en frakt på 109kr!

Redigerat av Skogga, 23 februari 2008 - 00:34.

Postad 25 februari 2008 - 13:06

alfin
  • alfin
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Är det någon som fått bild från datorns DVI till HDMI och det blir användbart, pixelmappat?

Postad 25 februari 2008 - 16:10

Banderollo
  • Banderollo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
FAN. Två dagar efter jag beställt min tv så sänkte komplett priset med 600:-. Mejlade dem, fick självklart svaret "det är priset som är när man beställer som gäller". Oerhört irriterande.

Postad 25 februari 2008 - 18:25

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Har beställt en till nu, 4504kr inkl frakt denna gång samt att man även fick med en riktigt bra DVD. Har redan sålt DVDn för 800kr så sista TVn fick jag för 3700kr isåfall. :blink:

Postad 25 februari 2008 - 21:19

katzoo
  • katzoo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Min HLT-32V2 har drabbats av ett, för mig, stort problem, VGA-ingången fungerar inte! När jag växlar till PC-ingång stängs TVn av. Ibland blinkar bilden från datorn till i ~1 sekund innan TVn stängs av, ibland varar den några fler sekunder. Ifall man gör en "kallstart" kan bilden vara i ~1 minut innan den stängs av och har jag riktig tur fungerar det som det ska, tills dess att jag stänger av TVn dvs. Detta problem började inträffa efter att den fungerat fläckfritt i två månader.

Jag har samma problem men tyvärr ingen lösning :)
någon som har en lösning?
Riktigt iriterande blir väl att skicka in den till inwarehouse annars.

Postad 26 februari 2008 - 13:40

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
La precis en beställning på Komplett. Hoppas få den innan helgen.

Postad 26 februari 2008 - 16:09

Unregistered6c3dce27
  • Unregistered6c3dce27
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har beställt en till nu, 4504kr inkl frakt denna gång samt att man även fick med en riktigt bra DVD. Har redan sålt DVDn för 800kr så sista TVn fick jag för 3700kr isåfall. ;)

sålde du den på tradera eller något sådant?

Postad 26 februari 2008 - 16:56

Augusto
  • Augusto
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tänkte skaffa en från komplett. Jag tror att det passar perfekt som sovrumstv. ;)

Postad 26 februari 2008 - 20:36

Augusto
  • Augusto
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har köpt det. Nu finns der bara 37 kvar. Hyundai HTL-32V2 + Panasonic DVD S511 EG-S på 4395:- Otroligt pris! ;)

Postad 26 februari 2008 - 23:28

alfin
  • alfin
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Jag vill fortfarande ha svar på hur det blir när man kopplar datorn via DVI till HDMI innan jag köper spektaklet. Skulle verkligen uppskatta om någon kan dela med sig av sina erfarenheter.

Postad 26 februari 2008 - 23:54

mudu
  • mudu
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Många i den här tråden säger att bästa sättet att spela upp material från en PC på denna TV är via VGA. Endast VGA ger pixelmappat står det tidigare i tråden t.ex.

Ok, en fråga kring uppkoppling via VGA då: i manualen står det att båda PC och TV ska stängas av innan VGA-inkoppling görs. Vad tror ni om det påståendet? Är det överdrivet? Går det i praktiken hur bra som helst att han VGA-kabeln i mellan PC och TV hela tiden? För det verkar ju såklart VÄLDIGT osmidigt att behöva stänga av enheterna så fort man vi använda TV:n som skärm till sin PC.

skärmdump från manualen:
Postad bild

Postad 27 februari 2008 - 12:51

MiJo
  • MiJo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Hej,

Funderar på denna Tv då priset är grymt trevligt.

Kan någon som redan har denna tv berätta (eller kanske till och med lägga upp en bild) på hur hålen bak på TV'n sitter? Jag tänkte nämligen använda ELFA fästen som uppsättningsanordning (finns beskrivning här nåsntans på forumet) men då behöver ju hålen vara belägna lodrätt.

Postad 27 februari 2008 - 13:46

miha04
  • miha04
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
beställde en i dag ! perfekt sovrums tv ! :)

Postad 27 februari 2008 - 14:10

qonos
  • qonos
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag har samma problem men tyvärr ingen lösning :)
någon som har en lösning?
Riktigt iriterande blir väl att skicka in den till inwarehouse annars.

Har nu även testat HDMI- och kompontentingången och konstaterat att de inte heller fungerar, nu har det dessutom inte fungerat alls på flera dagar, dvs. som mest har bilden blinkat till i nån sekund innan avstängning. Någon lösning har jag däremot inte hittat och jag har beslutat mig för att skicka in TVn till Inwarehouse.

Men jag hoppas verkligen att det inte tar lika lång tid som förra gången!

Postad 27 februari 2008 - 22:20

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Har beställt en till nu, 4504kr inkl frakt denna gång samt att man även fick med en riktigt bra DVD. Har redan sålt DVDn för 800kr så sista TVn fick jag för 3700kr isåfall. :)

sålde du den på tradera eller något sådant?

Nej , jag sålde den DVDn till en bekant som var ute efter en. Vart 400kr billigare för honom än att köpa samma i butik och jag vart av med den. :rolleyes:

Postad 27 februari 2008 - 22:23

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Många i den här tråden säger att bästa sättet att spela upp material från en PC på denna TV är via VGA. Endast VGA ger pixelmappat står det tidigare i tråden t.ex.

Ok, en fråga kring uppkoppling via VGA då: i manualen står det att båda PC och TV ska stängas av innan VGA-inkoppling görs. Vad tror ni om det påståendet? Är det överdrivet? Går det i praktiken hur bra som helst att han VGA-kabeln i mellan PC och TV hela tiden? För det verkar ju såklart VÄLDIGT osmidigt att behöva stänga av enheterna så fort man vi använda TV:n som skärm till sin PC.

Givetvis så kan du ju ha VGAn kopplad till TVn hela tiden, man har ju HDMI-kabeln i DVD & TVn hela tiden fastän man inte använder den. Anledningen att man skall stänga av dem innan urkoppling är ju att man skall undvika stötar vid inkoppling samt att datorn skall identifiera TVn vid uppstart korrekt.

Postad 28 februari 2008 - 13:10

MiJo
  • MiJo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Hej,

Funderar på denna Tv då priset är grymt trevligt.

Kan någon som redan har denna tv berätta (eller kanske till och med lägga upp en bild) på hur hålen bak på TV'n sitter? Jag tänkte nämligen använda ELFA fästen som uppsättningsanordning (finns beskrivning här nåsntans på forumet) men då behöver ju hålen vara belägna lodrätt.

Ingen som kan svara på detta?

Postad 28 februari 2008 - 13:36

mudu
  • mudu
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Skogga,
Tack för svaret! Det var lugnande besked.

MiJo, jag kan posta en bild på baksidan så snart jag fått hem min tv. Notera dock att flera tidigare i tråden säger att de fått med något slags väggfäste på köpet.

En fråga:
På sida 2 i den här tråden postade Andy72 s.k. EDID-data för TV:n. Se https://www.minhembi...p;#entry1471621 . Han skrev också "Uppenbarligen VGA som gäller på denna oxå om man skall ansluta datorn på bästa sätt". Kan någon förklara hur man kan utläsa det av EDID-datan?

Postad 28 februari 2008 - 21:05

MiJo
  • MiJo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Skogga,
Tack för svaret! Det var lugnande besked.

MiJo, jag kan posta en bild på baksidan så snart jag fått hem min tv. Notera dock att flera tidigare i tråden säger att de fått med något slags väggfäste på köpet.

En fråga:
På sida 2 i den här tråden postade Andy72 s.k. EDID-data för TV:n. Se https://www.minhembi...p;#entry1471621 . Han skrev också "Uppenbarligen VGA som gäller på denna oxå om man skall ansluta datorn på bästa sätt". Kan någon förklara hur man kan utläsa det av EDID-datan?

Vore trevligt om du kunde göra det. Jag mailade och frågade komplett och fick till svar att det inte ingick väggfäste.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.