FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"...
171 svar till detta ämne
Postad 20 augusti 2007 - 17:02
Ballybompa
-
Ballybompa
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Köp absolut RFoM.. gå sen med i [MHB] clanen
underbart spel singelplayer, och bra MP också--
Postad 20 augusti 2007 - 19:40
Enemy
-
Enemy
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Fick en ny FragFX idag, som fungerade! Har spelat igenom resistancedemot ett par gånger... med handkontroll klarade jag inte "robot tanken" på bana1, men fraggen funkar mycket bättre, det är lite pill att ställa in den så att det känns bra, det är absolut inte samma känsla som med en mus, men betydligt bättre än en handkontroll tycker jag. LMB är ganska trög, och det har sagts att det skall komma en firmware så man kan ställa känsligheten på den. Vi får väl se.
Det känns ungefär som att spela med en äldre "mouseball"-mus... alltså ingen hög DPS laser mus här inte, men jag tycker det är dubbelt så enkelt med fraggen i jämförelse med sixaxis, kanske för att jag är van med mus och tycker det är aptråkigt att spela FPS med handkontrollen. Så om du känner som mig så kanske det är en bra investering. Eller invänta bluetoothvarianten, där kanske de har åtgärdat tryckkänsligheten i LMB och RMB.
Nu skall jag nog våga mig på att köpa ett FPS spel, kanske R:FOM? 
<{POST_SNAPBACK}>
Testa gärna att spela The Darkness med fragFX. Jag tyckte det inte funkade alls. Jag väntar oxå ivrigt på uppdateringen så knapparna ska börja funka ordentligt.
Postad 23 augusti 2007 - 18:21
jojjenina
-
jojjenina
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Vet nån när bluetooth varianten kommer och vart kan man beställa det?
Postad 01 september 2007 - 12:22
NOsilence
-
NOsilence
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ni som fått PS3 FragFX Controller hemlevererad. Vart köpte ni den ifrån? Måste ha den. Går ju inte spela fps-spel med joystick. Någon som köpt den från den här sidan?? http://www.gamestop....d.x=49&find.y=9
Postad 01 september 2007 - 13:10
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
jag köpte min ifrån tyskland på http://www.splitfish.de/ . Den första enheten jag fick var trasig, så efter lite mailande så skickade han en till enhet hem till mig, och den fungerade, när jag då frågade vart jag skulle returnera den trasiga enheten så sade han att han inte ville ha den... så nu har jag två, en trasig och en fungerande.. kan ju vara bra att ha om man bashar sönder nån knapp eller så  Dock så råder jag dig att vänta till bluetoothvarianten kommer ut, den här versionen är jäkligt trög i LMB/RMB knapparna vilket är drygt. alternativt väntar liiite till... jag misstänker att UT3 kommer att omvärdera sättet vi spela FPS på konsoller och att flera FPS kommer att stödja mus framöver.. eller hoppas iallafall.
Postad 01 september 2007 - 20:23
NOsilence
-
NOsilence
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Men bluetoothvarianten innebär väll bara att den är trådlös? Tror du även att knapparna kommer hålla högre klass?
ordeith - Hur länge fick du vänta innan du fick hem paketet från att du beställde?
Redigerat av NOsilence, 01 september 2007 - 20:26.
Postad 01 september 2007 - 21:18
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
det tog ett c:a 2 veckor att få hem mackapären... Vad jag förstått det så är det inte kvalitén på knapparna som är problemet, utan det förinställda värdet, tydligen så har folket hos splitfish testat att flasha om en fragfx med "mjukare" inställningar så att LMB är väldigt känslig... De har sagt att det skall komma en firmware som möjliggör för användarna att ställa in känsligheten, men än så länge har jag inte hört något mer... FragFX: First Firmware Upgrade soon! With the firmware comes the new analog button calibrator. You will then be able to tweak R1 and R2 and all the analog buttons to as sensitive as you like!
Sen om det är spel bakom gallerierna eller om det verkligen kommer snart låter jag vara osagt.
Postad 09 september 2007 - 20:07
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
ordeith
Såg att du lirade Warhawk..
Är du mer nöjd med din Frag-chuck nu?
Har det kommit nåra uppdateringar?
Postad 09 september 2007 - 20:17
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
Inga updateringar än, men jag spelar bara med fraggen, funkar jättebra för mig, med reservation av att jag bara har tillgång till hälften av vapnen på grund av styrkorset inte funkar att trycka "snett" med.
Postad 11 september 2007 - 14:52
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Inga updateringar än, men jag spelar bara med fraggen, funkar jättebra för mig, med reservation av att jag bara har tillgång till hälften av vapnen på grund av styrkorset inte funkar att trycka "snett" med.
<{POST_SNAPBACK}>
Fan va illa.. Är det kontrollens uppbygnad, rent fysiskt, som hindrar dej att trycka "snett" eller är de en mjukvara grej?
Postad 11 september 2007 - 15:25
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Fan va illa.. Är det kontrollens uppbygnad, rent fysiskt, som hindrar dej att trycka "snett" eller är de en mjukvara grej?
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt svar ifrån Splitfish på andra forum så skall de åtgärda detta med mjukvaruuppdatering.. men jag håller inte andan direkt, då de har lovat en uppgradering för de tröga musknapparna i över en månad nu utan någon uppdatering. verkar som att så fort en av knapparna på styrkorset trycks ner så kan den inte ta emot en andra nedtryckning... neråt + höger är inte snett ner åt höger, utan det blir neråt ELLER höger.
Redigerat av Unregistered8147b14e, 11 september 2007 - 15:29.
Postad 07 oktober 2007 - 10:37
jojjenina
-
jojjenina
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
ni som har fragfx, hur lång är sladden till den? Mailade splitfish ang bluetooth versionen och dom hade inget datum bestämt än, så får väl satsa på den med sladden  .
Postad 16 oktober 2007 - 15:24
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Jag måste ha en, men inte med sladd!
Vet någon om den går att köpa i butik i NY?
Funkar spel köpta i USA på PS3 hemma??? Någon som vet?
Om jag köper en till PS3a i USA kommer den att funka här i Sverige??
Hur går det med snedspaken för att välja vapen!
Jag vill inte missa att använda bra vapen för att spaken inte funkar som den ska.
PSN: h0gb3rg
Någon som spelar med headset? Jag gör det! Vore kul att spela och snacka med varandra samtidigt för att koordinera attackerna.
Postad 16 oktober 2007 - 18:50
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
Nu finns det ett mjukvaruverktyg ute för att ställa in Fraggen, bland annat kan man mappa om knapparna som det passar. (har inte testat att mappa om "välja vapen" i warhawk ännu) Det går även att ställa in känsligheten i alla knappar, men de enda som verkligen behöver ställas in är tryckkänsligheten i Vänster och höger musknapp, äntligen! This FragFX configuration software is designed to allow you to adjust and fine-tune your FragFX to the game style you prefer. You can adjust the sensitivity of most buttons, remap the buttons depending on the game, and save your settings right in the FragFX.
In order to get the smoothest mouse movements during game play, we suggest these optimal settings for your FragFX.
Recommended Game Settings: RFOM: Game Sensitivity set to 9 (FragFX Dial setting: 3) FEAR: Game Sensitivity set to Max (FragFX Dial setting: 3-4) COD3: Game Sensitivity set to Max (FragFX Dial setting: 2-3) R6-Vegas: Game Sensitivity set to 10 (FragFX Dial setting: 2-3) Oblivion: Game Sensitivity set to Max (FragFX Dial setting: 3)
USBsladden är c:a 4 meter lång för övrigt. (två "famnar", och jag är 185cm lång, mycket teknisk mätning  ) EDIT: FragFX Pro Setup Utility Ver 2.0 finns på http://www.splitfish.de/en/default.asp
Redigerat av Unregistered8147b14e, 16 oktober 2007 - 18:52.
Postad 16 oktober 2007 - 19:21
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
hehehe....det kan hända att man blev ett par nivåer bättre på Warhawk utan att ens spela......
Postad 16 oktober 2007 - 22:22
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
så ordeith: är frag fx den ultimata fps-kontrollen?
Postad 17 oktober 2007 - 10:09
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Jag har lite svårt att bestämma mig...jag har ju blivit "colonel" i RFOM utan frag chucken så frågan är om det kommer att gå så mycket lättare med den....
PSN: h0gb3rg
Ingen som kör med headset??
Vad har ni för psn?
Vet ni om det som säljs i USA funkar här hemma??
Postad 18 oktober 2007 - 15:40
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
så ordeith: är frag fx den ultimata fps-kontrollen?
<{POST_SNAPBACK}>
absolut inte, en vanlig mus med tangentbord är många gånger bättre. Med det sagt så kan jag iallafall säga att fragchucken är många gånger bättre än en handkontroll för FPS... Men det är min högst personliga åsikt.
Postad 22 oktober 2007 - 07:58
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Många olika betyg från amzon: Amazon, betyg från köpare av FragFXÄr i valet o kvalet att beställa när jag får lön... men vissa som fått hem den har ju inte funkat... inkl Ordeith första enhet... Men å andra sidan har jag CoD3 och Darkness som jag inte klarat ut än... pga FPS spel suger luva verkligen på handkontroll!
Postad 23 oktober 2007 - 14:23
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Många olika betyg från amzon:
Amazon, betyg från köpare av FragFX
Är i valet o kvalet att beställa när jag får lön... men vissa som fått hem den har ju inte funkat... inkl Ordeith första enhet... Men å andra sidan har jag CoD3 och Darkness som jag inte klarat ut än... pga FPS spel suger luva verkligen på handkontroll! 
<{POST_SNAPBACK}>
De flesta verkar nöjda i alla fall... Vill testa en innan jag köper....
Postad 24 oktober 2007 - 07:21
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Och vart ska man testa?
Tror man får chansa lite faktiskt...
Postad 28 oktober 2007 - 10:18
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Beställt genom en polare nu via E-bay... 630kr inkl frakt... kommer om ett par dagar
Undrar bara om det går att ha den i knät när man spelar? så man kan sitta bakåtlutad i stolen/fotöljen och bara slappa...
Postad 28 oktober 2007 - 11:54
jojjenina
-
jojjenina
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Undra om nån kunde hjälpa mig lite, försökte beställa den från splitfish.de men när jag hade skrivit all info om mig och skulle fortsätta så vart det stopp. Stog nånting om paypal kanske att man måste registrera mig eller nåt sånt fattar ju inget på tyska. Finns det nån sida på engelska som det går beställa den ifrån om inte kan nån hjälpa mig med det här, Cod4 är snart här så man måste ju ha den.
MVH Jojje
Redigerat av jojjenina, 28 oktober 2007 - 11:55.
Postad 01 november 2007 - 07:22
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Fick hem min häromdan...
Testat lite nu... det va inte så mycket lättare än med handkontroll tycker jag... antingen går den för sakta, eller alldeles för fort... sen tycker jag den "laggar" ibland när jag typ ska sikta in mig på en motståndare, så laggar siktet förbi motståndarn tex... men det är nog en mer inställningsfråga...
Sedan är R2, dvs höger musknapp trög, och fastnar nästan när jag släpper den... skulle inte förvåna mig att jag får skicka tillbaks den... allt som jag köper i teknikväg brukar jag oftast få returnera...
Men det är ju alls inte samma känsla som med Tangbord/mus... men jag är nog rätt kräsen, man är ju en gammal hardcoregamer på PC...
Kan någon hjälpa mig med inställningarna kanske..?
Sedan, har någon som fått den haft den haft trög R2 knapp... kanske får skicka tebax den... eller kanske den "mjuknar" upp efter ett tag..?
Postad 01 november 2007 - 10:01
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Förresten... ska det inte finnas drivrutiner till FragFxen?
Och hur laddar man ner och installerar den/dom i såna fall..?
Postad 04 november 2007 - 08:59
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Hehehe, tror ni inte att Webhallen får in denna manick nästa vecka! lol
Jag som åkte på tull med, fick betala sammanlagt 900kr 
Fast bra att veta att den finns i Sverigge nu i alla fall
Redigerat av Garrett, 04 november 2007 - 09:00.
Postad 04 november 2007 - 11:54
T_Tiger
-
T_Tiger
-
Användare
-
-
104 inlägg
Hehehe, tror ni inte att Webhallen får in denna manick nästa vecka! lol Jag som åkte på tull med, fick betala sammanlagt 900kr  Fast bra att veta att den finns i Sverigge nu i alla fall 
Det framgår inte om det är USB eller Bluetooth till denna mojäng... http://www.webhallen...d=81474&traff=1
Postad 04 november 2007 - 13:09
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
Fick hem min häromdan... Testat lite nu... det va inte så mycket lättare än med handkontroll tycker jag... antingen går den för sakta, eller alldeles för fort... sen tycker jag den "laggar" ibland när jag typ ska sikta in mig på en motståndare, så laggar siktet förbi motståndarn tex... men det är nog en mer inställningsfråga... Sedan är R2, dvs höger musknapp trög, och fastnar nästan när jag släpper den... skulle inte förvåna mig att jag får skicka tillbaks den... allt som jag köper i teknikväg brukar jag oftast få returnera... Men det är ju alls inte samma känsla som med Tangbord/mus... men jag är nog rätt kräsen, man är ju en gammal hardcoregamer på PC... Kan någon hjälpa mig med inställningarna kanske..? Sedan, har någon som fått den haft den haft trög R2 knapp... kanske får skicka tebax den... eller kanske den "mjuknar" upp efter ett tag..?  - FragFX Pro Setup Utility Ver 2.0 -
<-- för att ställa in känsligheten på din R2 Recommended Game Settings: RFOM: Game Sensitivity set to 9 (FragFX Dial setting: 3) FEAR: Game Sensitivity set to Max (FragFX Dial setting: 3-4) COD3: Game Sensitivity set to Max (FragFX Dial setting: 2-3) R6-Vegas: Game Sensitivity set to 10 (FragFX Dial setting: 2-3) Oblivion: Game Sensitivity set to Max (FragFX Dial setting: 3)
all denna information hittar du på tillverkarens hemsida.
Postad 04 november 2007 - 14:23
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Fick hem min häromdan... Testat lite nu... det va inte så mycket lättare än med handkontroll tycker jag... antingen går den för sakta, eller alldeles för fort... sen tycker jag den "laggar" ibland när jag typ ska sikta in mig på en motståndare, så laggar siktet förbi motståndarn tex... men det är nog en mer inställningsfråga... Sedan är R2, dvs höger musknapp trög, och fastnar nästan när jag släpper den... skulle inte förvåna mig att jag får skicka tillbaks den... allt som jag köper i teknikväg brukar jag oftast få returnera... Men det är ju alls inte samma känsla som med Tangbord/mus... men jag är nog rätt kräsen, man är ju en gammal hardcoregamer på PC... Kan någon hjälpa mig med inställningarna kanske..? Sedan, har någon som fått den haft den haft trög R2 knapp... kanske får skicka tebax den... eller kanske den "mjuknar" upp efter ett tag..? 
- FragFX Pro Setup Utility Ver 2.0 - <-- för att ställa in känsligheten på din R2
Recommended Game Settings: RFOM: Game Sensitivity set to 9 (FragFX Dial setting: 3) FEAR: Game Sensitivity set to Max (FragFX Dial setting: 3-4) COD3: Game Sensitivity set to Max (FragFX Dial setting: 2-3) R6-Vegas: Game Sensitivity set to 10 (FragFX Dial setting: 2-3) Oblivion: Game Sensitivity set to Max (FragFX Dial setting: 3)
all denna information hittar du på tillverkarens hemsida.
Precis laddat ner denna setup... hur har du ställt in R1 och R2? Undrar om det kommer någon BT variant någon gång?
Postad 04 november 2007 - 14:24
jojjenina
-
jojjenina
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Fy fan va skönt att den kommer til webbhallen, blir så mycket enklare om man får problem med den plus att den var rätt så billig. Jepp på måndag blir det Fragfx efter jobbet perfekt till call of duty som är på ingång.
Postad 09 november 2007 - 12:20
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Jag ska köpa en nu!
kul!!!
Postad 09 november 2007 - 12:22
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Kan meddela att den inte fanns att köpa i USA.
Blev dessutom fett besviken på stora Sony butiken i NY.
Postad 11 december 2007 - 15:55
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Jag ska köpa en nu!
kul!!!
Jag avbeställde den från webbhallen när jag fick reda på att den var med sladd. Vill ha trådlös!
Postad 11 december 2007 - 22:59
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Garrett: Nu när du installerat drivrutinerna och ordnat inställningarna, är du nöjd? Jag skulle gärna se en kortare recention, det skulle vara grymt snällt!
God Jul
Christian
Postad 12 december 2007 - 10:09
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Garrett: Nu när du installerat drivrutinerna och ordnat inställningarna, är du nöjd? Jag skulle gärna se en kortare recention, det skulle vara grymt snällt! 
God Jul Christian
Jag med!!! Är den värd pengarna?
Postad 15 december 2007 - 07:03
Salakingen
-
Salakingen
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Hej
Jag har köpt en från Webbhallen som jag fick hem i torsdags.. Jag är nöjd, klart värt pengarna..
Nu har jag börjat spela R:Fom ,, har legat och samlat damm sedan jag köpte min Ps3 starterpack
Jag dog på direkten när jag försökte spela R:Fom med Sixaxes kontrollen....
Nu Ska jag beställa Cod 4 .......¨
Postad 15 december 2007 - 09:26
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
jaha är det här anledningen till att vissa siktar in sig så snabbt alltså i C.O.D4
Postad 18 december 2007 - 14:02
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Jag vill ha trådlöst! Vet någon när den kommer till Sverige (Svenska webbutiker)?
Postad 21 december 2007 - 13:37
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Jag vill ha trådlöst! Vet någon när den kommer till Sverige (Svenska webbutiker)?
Eftersom den inte har ett release datum någonstans än är det rätt svårt att säga när den kommer till Sverige
Postad 31 december 2007 - 14:18
babakula
-
babakula
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Jag tänker köpa en Fragfx har jag bestämt mig för. Två frågor dock.
1. Funkar den skapligt till något annat spel än COD och UT? Uncharted kanske?
2. Finns den i lager på någon svensk shop?
Postad 02 september 2008 - 16:24
damst
-
damst
-
Användare
-
-
175 inlägg
Hur ser det ut med nyheter på den här fronten? Tycker det är lite märkligt att utvecklingen kring detta verkar stå helt still
Postad 02 september 2008 - 17:11
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Hur ser det ut med nyheter på den här fronten? Tycker det är lite märkligt att utvecklingen kring detta verkar stå helt still 
Splitfish FragFx kontrollen har slutat tillverkas av någon konstigt anledning!  jag som precis fått upp ögonen för den eftersom tangentbord och mus inte funkar till PS3. Dock kan vissa butiker specialbeställa en från USA men då ligger priset omkring tusenlappen per styck så det blir rätt dyrt.
Postad 02 september 2008 - 17:15
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Kan vara att den är för plastig, och ingen känsla i den... testade den bara ett par timmar... nu ligger den i nåt förråd här hemma nånstans, högerknappen på musen hade tendens att fastna i nederläget med... skitgrej! Men nu har man fått upp känslan lite med fPS och handkontroll, men har alltid låg sens, så jag är rätt handikappad i närstrider, men det funkar iaf...
Redigerat av Garrett, 02 september 2008 - 17:15.
Postad 02 september 2008 - 17:27
damst
-
damst
-
Användare
-
-
175 inlägg
Ja får ju benämna mig som en av dom som är PC-FPS-skadad också, lär känna mig skapligt handikappad jag med.
Ingen som har koll på hur speltillverkarna ser på utvecklingen på detta med att använda mus & tangentbord ? Lägger Sony någon kraft på det alls? Verkar trots allt rätt många som vill ha funktionaliteten. Man tycker det borde ligga i tillverkarnas intresse också när man troligen får en större marknad.
Postad 02 september 2008 - 17:35
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
damst - tänk så här: Varför spelar man på konsoll och inte PC?Tror tvärtom att när man inte har en chans att online spela bekvämt tillbakalutad i soffan med endast en kontroll i handen utan att få storsmisk av en spelare som kan sikta med en mus- då minskar konsollköpen.
Postad 02 september 2008 - 17:45
damst
-
damst
-
Användare
-
-
175 inlägg
damst - tänk så här: Varför spelar man på konsoll och inte PC?
Tror tvärtom att när man inte har en chans att online spela bekvämt tillbakalutad i soffan med endast en kontroll i handen utan att få storsmisk av en spelare som kan sikta med en mus- då minskar konsollköpen.
Det ser jag inte logiken i alls. Jag har knappt lust att köpa ett FPS-spel just för att jag inte kan använda mus & tbord som jag vill. FPS på konsoll har ju alltid haft dåligt rykte av just den anledningen. Skulle möjligheten finnas så skulle den användas av dom som verkligen gillar FPS. Dessutom så skulle det öppna marknaden än mer för anpassade tillbehör till PS3.
Postad 02 september 2008 - 18:20
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
spel släpps på konsoll för att folk kopierar för mycket på pc..
sony vill nog sälja extra handkontroller ( ds3/sixaxis ) osv
hoppas denna aldrig tillverkas mer :>
vill du spela fps med mus+tgb, gör det på pc :>
i övrigt håller jag med ruva
Postad 07 september 2008 - 19:15
Salakingen
-
Salakingen
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Jag har haft "frag chuck" i ca 10 månader nu ,tycker den funkar rätt bra för mig.
Jag lutar mig tillbaka i soffan och har muspattan i knäna....sitter rätt bra faktiskt !!
 men visst kunde kvalliten vara mycket, mycket bättre ......
Postad 08 september 2008 - 16:01
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
spel släpps på konsoll för att folk kopierar för mycket på pc..
sony vill nog sälja extra handkontroller ( ds3/sixaxis ) osv
hoppas denna aldrig tillverkas mer :>
vill du spela fps med mus+tgb, gör det på pc :>
i övrigt håller jag med ruva
För mig förstörs känslan TOTALT av kravet på att använda handkontrollen, jag skulle gärna vilja prova BF:BC och killzone, men det är omöjligt för mig, jäkla fascism att trycka in folk i handkontrollsträsket bara för att det är "tradition"
Redigerat av simulacra, 08 september 2008 - 16:11.
Postad 08 september 2008 - 16:21
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
För mig förstörs känslan TOTALT av kravet på att använda handkontrollen, jag skulle gärna vilja prova BF:BC och killzone, men det är omöjligt för mig, jäkla fascism att trycka in folk i handkontrollsträsket bara för att det är "tradition"
Håller totalt med, det finns inget som helst flyt i att spela FPS med handkontroll, finns ingen känsla helt enkelt.Vill någon spela FPS med handkontroll så får dom göra det, men om vill man spela med tangbord och mus eller annan kontroll så bör man väl också få göra det. Vissa säger att de som spelar FPS med tangbord + mus har "fördelar" i spelet, ja det säger ju allt: TANGENTBORD & MUS är mycket bättre än handkontroll vad gäller framförallt FPS!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|