Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 42LC55

497 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 26" TV - 26LC55 (TV) 1 6.249998 (3) Inga priser
LG LC55 42" TV - 42LC55 (TV) 1 8.099998 (9) Inga priser
LG 32" LED TV (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
LG LC55 37" (TV) 1 9 (10) Inga priser
LG LC51 37" TV - 37LC51 (TV) 1 8.846152 (12) Inga priser
LG 32" LED TV (TV) 1 8.85185 (26) Inga priser
LG 32" TV - 32LC56 (TV) 1 8.714284 (6) Inga priser
LG LC42 37" (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
LG LC42 (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
LG LC51 42" (TV) 1 (0) Inga priser
LG LC52 32" (TV) 1 8.499998 (9) Inga priser
17 relaterade trådar
NetOnNet Öppningsrea. Okända modeller från kända märken. (3 inlägg) 9 år sedan
Problem med lstörljud i en LG 37 LC 55 vid låg ljudnivå, är den trasig? (7 inlägg) 17 år sedan
Sony & samsung - phille och Lars-Göran (4 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-37S86BDX (10 inlägg) 17 år sedan
Sony D3000 eller LG LC55 (23 inlägg) 17 år sedan
LG 32LC56 (15 inlägg) 17 år sedan
Backlight Bleeding och "surr" på LG 37LC51 (7 inlägg) 18 år sedan
vilken tv? (7 inlägg) 18 år sedan
Hörlursuttag på LG 32LC51 eller LC52 (2 inlägg) 18 år sedan
Ni som har en LG 32LC51 (12 inlägg) 18 år sedan
Vilken tv < 10000 kr (32 inlägg) 18 år sedan
LG LC51 Köpa eller ej? (7 inlägg) 18 år sedan
32" budget Lcd. Vilken blir bäst? (9 inlägg) 18 år sedan
Philips 37PFL3312 eller LG 37LC51? (2 inlägg) 18 år sedan
Vilken 37" ska man välja? (6 inlägg) 18 år sedan
Samlade tankar från en amatör (35 inlägg) 18 år sedan
LG 32LC55 vs. Sony 32D3000 (2 inlägg) 18 år sedan

Postad 18 May 2007 - 09:19

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Om ni har en helv svart yta, när man t.ex. byter kanal om man har digital-tv, har ni också lite ljus på era då? Typ som om det är väldigt väldigt mörkt blått istället för svart? Eller ja, helt enkelt lite lite ljus istället för totalt kolsvart. Enligt en polare är det så på alal LCD-TV för tekniken är sådan.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är en sak som skiljer en bra LCD från en dålig....

Postad 18 May 2007 - 09:25

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Om ni har en helv svart yta, när man t.ex. byter kanal om man har digital-tv, har ni också lite ljus på era då? Typ som om det är väldigt väldigt mörkt blått istället för svart? Eller ja, helt enkelt lite lite ljus istället för totalt kolsvart. Enligt en polare är det så på alal LCD-TV för tekniken är sådan.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Tror jag inte. LG 32LC51 är en av de bästa 32"arna och med bäst svärta.

Postad 18 May 2007 - 15:01

Unregistered5808189c
  • Unregistered5808189c
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag har det iaf.. mer eller mindre alla LCD-apparater har ljusgenomsläpp, men det är inget jag stör mig på då jag haft en TFT-skärm i flera år, så vant mig vid det.

Så förstår inte riktigt hur det kan störa din skönhetssömn?

Äsch! Det var flickvännen som klagade -_- jeffla anti-tekniktös.

Postad 18 May 2007 - 15:24

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Ah dåså. Var på Expert o kollade på andra, även dubbelt så dyra, och de hade så också.

Postad 18 May 2007 - 17:26

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

I så fall skulle ju inte fenomenet uppstå?

Postad 18 May 2007 - 20:30

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

I så fall skulle ju inte fenomenet uppstå?

<{POST_SNAPBACK}>

Se ovan.

Postad 18 May 2007 - 20:40

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Måste bara instämma, har tittat på alla lcd för 15000:- till 20000:- och byter man kanal eller källa så blir ljuset lite blåaktigt och inte svart. Spelar ingen roll om det är en "FullHd" eller en "HDready" det är samma fenomen, för att sedan bli underbart svart när det finns någon källa.

detta är såklart mina egna erfarenheter och ingen absolut teori.

Postad 19 May 2007 - 00:15

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Måste bara instämma, har tittat på alla lcd för 15000:- till 20000:- och byter man kanal eller källa så blir ljuset lite blåaktigt och inte svart. Spelar ingen roll om det är en "FullHd" eller en "HDready" det är samma fenomen, för att sedan bli underbart svart när det finns någon källa.

detta är såklart mina egna erfarenheter och ingen absolut teori.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är tydligen en teori. :) Sen finns det alltid folk som snackar skit...

Postad 19 May 2007 - 10:49

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Har tagit lite kort på tv med olika signaler, vet dock inte hur jag ska koppla bilderna till produkten. Nån som vet hur jag ska göra? Undertiden så får ni gå in i mitt album manuelt.

Postad 19 May 2007 - 11:01

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0

Har tagit lite kort på tv med olika signaler, vet dock inte hur jag ska koppla bilderna till produkten. Nån som vet hur jag ska göra? Undertiden så får ni gå in i mitt album manuelt.

<{POST_SNAPBACK}>

Gå till ditt album
tryck på visa produkter
Lägg till ny produkt( i ditt fall LG 42LC55 )
Gå sedan till dina bilder
redigera denna bild
makera sedan Produkter som finns på bilden:
Bildtyp: Egen bild
spara
gör så på alla bilder så funkar det att lägga in flera.... Ace34

Postad 19 May 2007 - 11:11

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Gå till ditt album
tryck på visa produkter
Lägg till ny produkt( i ditt fall LG 42LC55 )
Gå sedan till dina bilder
redigera denna bild
makera sedan Produkter som finns på bilden:
Bildtyp: Egen bild
spara
gör så på alla bilder så funkar det att lägga in flera.... Ace34
fina screens !

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 19 May 2007 - 13:07

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Sådär nu finns de fem, men jag har inte hunnit lägga upp några fler, det kanske kommer lite ikväll.
Tacka dock inte mig utan Ace34

Postad 19 May 2007 - 17:34

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Sådär nu finns de fem, men jag har inte hunnit lägga upp några fler, det kanske kommer lite ikväll.
Tacka dock inte mig utan Ace34

<{POST_SNAPBACK}>

Nice bilder! Man ser på det svarta att det är lite ljust i kanten, syns mest uppe på bilderna. Plus att det syns lite till väsnter på ett av ansiktena där. Jag vet att jag är jävligt petig och ser saker som inte andra tänker på. :)

Jävligt fina bilder! Jag är stolt över att ha en sån tv. Den är läcker och stilren!

Postad 19 May 2007 - 17:40

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Nice bilder! Man ser på det svarta att det är lite ljust i kanten, syns mest uppe på bilderna. Plus att det syns lite till väsnter på ett av ansiktena där. Jag vet att jag är jävligt petig och ser saker som inte andra tänker på.

Förstår att du menar Andreas Wilsons ansikte i ondskan, filmen är sådär, det kan jag lova. Har försökt att hitta ojämna ljusgenomsläpp men har inte lyckats, har sökt mkt eftersom min förra samsung S71 hade just backlight bleed och detta var fruktansvärt, så denna gång har jag sökt ordentligt från början men gudskelov har jag kammat noll i min kamp med Lg'n

Postad 19 May 2007 - 17:43

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Nice bilder! Man ser på det svarta att det är lite ljust i kanten, syns mest uppe på bilderna. Plus att det syns lite till väsnter på ett av ansiktena där. Jag vet att jag är jävligt petig och ser saker som inte andra tänker på.

Förstår att du menar Andreas Wilsons ansikte i ondskan, filmen är sådär, det kan jag lova. Har försökt att hitta ojämna ljusgenomsläpp men har inte lyckats, har sökt mkt eftersom min förra samsung S71 hade just backlight bleed och detta var fruktansvärt, så denna gång har jag sökt ordentligt från början men gudskelov har jag kammat noll i min kamp med Lg'n

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har aldrig menat ojäma genomsläpp. Utan mest att det är lite ljust, spec i kanterna. Inte mycket, men lite lite lite. Och det jag upplever när det är mörkt ser precis ut som på den bilden. Nåja. Jag såg som sagt även detta på de flesta TVs (även dubbelt så dyra) i affärerna jag var i igår. Och då var det ändå ljust med lampor riktade mot dem, som de gör för att det ska se så bra ut som mjligt.

Postad 19 May 2007 - 17:45

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Hmm. Är det blank ram på 42LC55:an? Gillar verkligen inte det, har aldrig gjort på Samsungarna och nu verkar fler följa efter. Som tur är är min 32LC51 matt. :)

Postad 19 May 2007 - 20:05

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Testa att dra ner bakgrundsbelysningen om det går.

Postad 19 May 2007 - 21:26

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Polaren misstänkte att det ska gå genom service-menyn. Men hur hittar jag den?

Men om jag lyckas dra ner. Vad förlorar jag på det då? Måste ju finnas någon hake.

Postad 19 May 2007 - 22:44

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Men om jag lyckas dra ner. Vad förlorar jag på det då? Måste ju finnas någon hake.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ju snabbknappen på fjärrkontrollen som heter bright det är justering av bakgrundsbelysningen.

Postad 19 May 2007 - 23:50

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Tror att jag hade min på det ljusare nä jag knäppte kort, har iaf inte märkt något ljusgenomsläpp mot kanterna, det jag kan tänka mig är att kanterna är just piaolackade och att detta ger ett ljusfenomen vid tv/DVD tittande. När jag tog de senaste korten så var det dag och alla gardiner var öppna i mitt lilla rum på 14 kvm.

oavsett så har jag aldrig märkt något ljusare parit/hörn/kant vid användande av LC55 och då är jag väldigt kritisk av mig.

Postad 20 May 2007 - 02:37

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ju snabbknappen på fjärrkontrollen som heter bright det är justering av bakgrundsbelysningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är brightness, som finns på vanliga tv och har gjort i 100 år. Det ska finnas nåt mer tror jag. Därav "om det går" av phil neal.

Tror att jag  hade min på det ljusare nä jag knäppte kort, har iaf inte märkt något ljusgenomsläpp mot kanterna, det jag kan tänka mig är att kanterna är just piaolackade och att detta ger ett ljusfenomen vid tv/DVD tittande. När jag tog de senaste korten så var det dag och alla gardiner var öppna i mitt lilla rum på 14 kvm.

oavsett så har jag aldrig märkt något ljusare parit/hörn/kant vid användande av LC55 och då är jag väldigt kritisk av mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Ljsuaste tror jag inte va? Vart det inte inställt på bildläge dynamisk? Då är ljusheten somi om man kör stanradr, dvs på hälften, vilket är lite ljust.

Om du hade öppet o solljus in minskar det synlighet av ljuset så om du fotar i rent mörker är jag säker på att vi ser det mer :) Men som sagt, alla verkar ha så.

Redigerat av DIFference, 20 May 2007 - 02:40.

Postad 20 May 2007 - 06:23

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Observera att det knappt märks alls om man har ljus (behövs inte mycket) i rummet man sitter i jämfört med om man har det väldigt mörkt.

Vilka inställningar kör ni under bildinställningar då? Jag kör dynamisk just nu. Har hört något negativt om det, om att den ändrar kontrasten eller nåt? Men som det känns är den bättre än standard och näst intill så bra jag kan få det, för min smak.

Postad 20 May 2007 - 12:46

Shute
  • Shute
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej!

Kul att ni verkar nöjda med LC55an. Jag skulle bli glad om ni kunde hjälpa mig med följande funderingar.

Skillnaden mellan 51an och 55an är alltså endast den digitala mottagaren? Motiverar detta ca 2000 kronors prisskillnad egentligen?

Hur står sig LG 37LC55 mot LG 37LB2R? De ligger ju i samma prissklass: LC55an är ju lite nyare medan LB2R har ett par extrafunktioner såsom trueM där man kan köra den i 100hz (något många dock inte nyttjar).

Tänkte nämligen försöka beställa en tv nu i dagarna och har länge spanat på LB2R men efter att ha läst denna tråd verkar de med LC55an vara nöjdare faktiskt.

Hoppas ni kan göra mitt val enklare.

mvh Shute

Postad 21 May 2007 - 14:00

Unregistered5808189c
  • Unregistered5808189c
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Skillnaden mellan 51an och 55an är alltså endast den digitala mottagaren? Motiverar detta ca 2000 kronors prisskillnad egentligen?

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, det är enda skillnaden. Om det är värt det, det är nog upp till var och en. Många vill ju inte ha flera fjärrkontroller, och vissa villa ha inbyggd pga det estetiska värdet.

Postad 21 May 2007 - 15:21

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Egentligen ingen hake. Grejen med justerbar belysning är att man minskar ner på den i mörkt rum och ökar upp när man tittar i ljust rum. På en del apparater sköts detta automatiskt, vet inte om LG har den funktionen.

Postad 21 May 2007 - 18:05

Shute
  • Shute
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, det är enda skillnaden. Om det är värt det, det är nog upp till var och en. Många vill ju inte ha flera fjärrkontroller, och vissa villa ha inbyggd pga det estetiska värdet.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, tack!

Såg nu att det bara skiljer dryga 1000 kr mellan 37LC55 och 51. Jag anser det vara värt det och om jag inte läser något som ändrar mig innan imorgon slår jag till på 37LC55!

En, för mig viktig, fråga till har jag dock riktad till er som kör kopplat till dator med DVI-hdmi-anslutning och har ljudet kopplat till förstärkare. I andra modeller har jag hört att ljudet och bilden kan hamna i osync. Dvs, när ni kör den digitala bilden är den synkroniserad med ert förstärkarljud? En allvarlig farhåga jag har som jag gärna får svar på. Känns dock som att någon hade sagt om det var på det sättet.

Tack på förhand!

Postad 21 May 2007 - 20:59

Shute
  • Shute
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ytterligare en fråga: Att sitta och titta på tv:n i ett helt mörkt rum är väl inga problem? Man vill ju inte sitta med lampa tänd till sina filmer. Utan smarteye = måste ändra inställningar i kolmörker?

Postad 21 May 2007 - 21:43

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Om man nu inte kan hitta en inställning som pasar till både dag som natt så finns det en snabbknapp precis under Powerknappen på dosan, annars så får man ha två olika inställningar på användare 1 resp. användare 2 och skifta däremellan. Orkar man inte göra detta så ska man kanske titta sig om efter en annan tv, men jag klarar mig utan problem. tycker för övrigt inte om att ha helt svart när jag tittar på film heller, softad varm belysning bakom är underbart.

Postad 21 May 2007 - 22:44

Shute
  • Shute
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Om man nu inte kan hitta en inställning som pasar till både dag som natt så finns det en snabbknapp precis under Powerknappen på dosan, annars så får man ha två olika inställningar på användare 1 resp. användare 2 och skifta däremellan. Orkar man inte göra detta så ska man kanske titta sig om efter en annan tv, men jag klarar mig utan problem. tycker för övrigt inte om att ha helt svart när jag tittar på film heller, softad varm belysning bakom är underbart.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för ditt svar!

Det är precis vad jag undrar. Hittar man en inställning som passar både och? Eller blir det mycket trixande emellan? Jag är ingen jättenörd när det gäller bild. Men jag vill inte att det ska bli skitbild så fort man dämpar belysningen och solen går ner :wub:. Hoppas jag förtydligade mig lite.

Hoppas även du kan reda ut frågetecknet om vdi-hdmi och förstärkare. Kommer ljud och bild samtidigt?

Postad 22 May 2007 - 07:10

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Jag har hittat en inställning, sedan är det så att alla ingångar behåller det du ställer in specifikt för just den ingången. när du tittar på bilderna i galleriet så är det en och samma inställning i dagsljus och så mkt fördraget som jag kan ha. det där med DVI => HDMI kan jag nite hjälpa dig med. Jag har nämligen inte köpt kabeln änu då jag har en bra bit från dator till tv. Det jag kan säga är att jag kommer att köpa en kabel och att jag komer använda skärmen som spelskärm för strategispel och liknande, har testat detta och det är gudomligt. Återkommer självklart så snart jag har kopplat datorn till tv permanent.

Postad 22 May 2007 - 13:10

Shute
  • Shute
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag har hittat en inställning, sedan är det så att alla ingångar behåller det du ställer in specifikt för just den ingången. när du tittar på bilderna i galleriet så är det en och samma inställning i dagsljus och så mkt fördraget som jag kan ha. det där med DVI => HDMI kan jag nite hjälpa dig med. Jag har nämligen inte köpt kabeln änu då jag har en bra bit från dator till tv. Det jag kan säga är att jag kommer att köpa en kabel och att jag komer använda skärmen som spelskärm för strategispel och liknande, har testat detta och det är gudomligt. Återkommer självklart så snart jag har kopplat datorn till tv permanent.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej. Jag slår faktiskt till på den här datorn ikväll när jag kommit hem från jobbet. Ännu har jag inte hört något negativt om den och den känns lagomi pris och storlek samt har alla anslutningar man kan drömma om.

Ni har några timmar kvar att stoppa mig eller övertala mig att köpa lb2r istället :blink:.

Postad 22 May 2007 - 13:51

Unregisteredf35ed254
  • Unregisteredf35ed254
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Okej. Jag slår faktiskt till på den här datorn ikväll när jag kommit hem från jobbet. Ännu har jag inte hört något negativt om den och den känns lagomi pris och storlek samt har alla anslutningar man kan drömma om.

Ni har några timmar kvar att stoppa mig eller övertala mig att köpa lb2r istället :blink:.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag anser inte att du ens ska fundera på lb2r. det lb2r har som inte denna har är inte värt att ha =).
LG´s truemotion var för dålig, därför är inte truemotion med på denna nya serie.
Däremot så kommer LG släppa nya modeller i september som ska ha truemotion, LG ska tydligen ha förbättrat den tekniken då.

"
Ny bildteknik
Den nya lcd-serien, som kommer att gå under namnet LF eller LB-75-serien beroende på om det är full-hd eller inte, kommer också ha en ny bildbehandlingsteknik som LG kallar för True Motion. True Motion är en uppgraderad version av den 100 Hz-teknik som LG drog tillbaka förra året. Då var inte processorn tillräckligt bra, men nu har LG samarbetat med Intel för att förbättra processorn och du ska processorn orka med att återge bilden som den ska se ut. Kort beskrivet kan man säga att 100 Hz-tekniken går ut på att skapa bilder som egentligen inte finns. Bilderna sätts in mellan de olika bildrutorna som finns.
"

http://www.aftonblad...1070559,00.html

Jag kommer absolut köpa denna tv så fort jag bestämt mig om ja ska ha semester eller inte så att jag vet om jag har råd =)

Redigerat av Unregisteredf35ed254, 22 May 2007 - 13:53.

Postad 22 May 2007 - 14:51

masterlink
  • masterlink
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Har haft tv:n längst av alla i denna tråd. Typ en månad snart. Jag är fortfarande EXTREMT nöjd med min tv. har vanliga bajs-comhem med en simpel hama-antennkabel för en hundring. Tycker bilden är överträffande bra för att vara så kass källa.
Men ser mest på filmer ifrån dator. DVD-r och matroska 720p filmer. Då snackar vi allvar. Superfin bild som rockar fett. Tittar i kolsvart rum när jag ser på film och använder en div-hdmi kabel ifrån kabelgiganten för en tvåhundring.
Sen har ju datorn ett gäng år på nacken och sjunger på sista versen men det är en annan historia.
Har bara haft en 42:a innan. Oxå den en LG (lc3r42). Men denna är bättre utan tvekan.....
Sen blir det ju lite ljusgenomslag ifrån kanterna om du tittar i grav-belysning men mig stör det inte. Det är ju typ om man ser filmer som är kraftigt mörka. Upptäckte att detta kan man oxå trixa till med att köra i VMR9 istället för overlay-mixer. Jag upplever av någon anledning att det blir nästan obefintligt ljusgenomsläpp då......vilket är lite skumt.
Nu är ju VMR9 mer processorkrävande och jag har bråkat färdigt med min dator och alla codecs-bekymer och dylikt som följer med detta.
Så inom en månad eller två så ska jag ha cash till en ny dator med ett feeeett ###### graffe-kort.
Kör Nvida 6200 AGP nu.
Sen knackar det lite i min tv vid start/stopp men det gör mig heller ingenting. Korta stunder alltså.
Det märkliga var et det började efter någon vecka......men jag har fått för mig att det lägger sig efter ett antal månader av inkörning :blink: ;) :D .

Redigerat av masterlink, 22 May 2007 - 15:04.

Postad 22 May 2007 - 15:29

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Har haft tv:n längst av alla i denna tråd. Typ en månad snart. Jag är fortfarande EXTREMT nöjd med min tv. har vanliga bajs-comhem med en simpel hama-antennkabel för en hundring. Tycker bilden är överträffande bra för att vara så kass källa.

precis så upplever jag det, bra sändningar blir mkt bra medans de sämre sändningarna blir bra. Har flera av mina vänner som är överraskad över vilken bra kvalite det är på de analoga sändningarna, bland annat vid sport och hockey som då har kommenterats mest.

Postad 22 May 2007 - 19:08

Unregistered5808189c
  • Unregistered5808189c
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Om man nu inte kan hitta en inställning som pasar till både dag som natt så finns det en snabbknapp precis under Powerknappen på dosan

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, det är väl för att ändra kontrasten, inte bakgrundsbelysningen?

Sen knackar det lite i min tv vid start/stopp men det gör mig heller ingenting. Korta stunder alltså.
Det märkliga var et det började efter någon vecka......men jag har fått för mig att det lägger sig efter ett antal månader av inkörning  :blink:  ;)  :D .

<{POST_SNAPBACK}>

Precis det jag kommenterade och undrade om tidigare i tråden. Jag har samma sak på min panel, men jag bryr mig inte direkt. Så länge det inte är skadligt gör det inget =)

Postad 22 May 2007 - 19:41

Shute
  • Shute
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt! Återkommer med intryck och tankar om någon vecka. Hej så länge och tack alla som gett sin bild av tv:n, svarat på frågor och visat bilder!

Postad 22 May 2007 - 21:13

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
[quote name='blinken' date='May 22 2007, 19:08 ']
[quote name='lars_tiger' date='May 21 2007, 22:43 ']Om man nu inte kan hitta en inställning som pasar till både dag som natt så finns det en snabbknapp precis under Powerknappen på dosan

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Nja, det är väl för att ändra kontrasten, inte bakgrundsbelysningen?

På min dosa står det "BRIGHT" samt att bilden varierar i ljusstyrka när jag byter mellan de olika "lägena". Vad exact som ändras vet jag inte men resultatet är ljusare/mörkare bild.

Redigerat av Unregisteredaf2f5611, 22 May 2007 - 21:14.

Postad 26 May 2007 - 06:03

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Stödjer 32LC51 pixelmappning över HDMI?
Är det någon som kör en sådan pixelmappat över HDMI?

I PDF-manualen (sid 25) finns 1360x768 & 1366x768 i tabellen över stödda upplösningar ("RGB[PC] / HDMI[PC] mode").
Verkade ju lovande.
För att vara säker så skrev jag till LG å frågade. Men det var som det brukar kunna vara med "support" så jag fick två olika svar. Ja. Och nej.
Blev med andra ord inte ett dugg klokare av det..

:. buan

Postad 27 May 2007 - 10:44

niklaskb
  • niklaskb
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Nu skilljer det ju bara 500kr mellan 42LC55 och LG 42LF65. Ska man kanske slå till på full-HD istället. Är det nån skillnad i bildkvalité mellan dessa modeller (bortsett från den högre upplösningen såklart). Har båda modeller verkligen "Pure Black"?

Redigerat av niklaskb, 27 May 2007 - 10:44.

Postad 27 May 2007 - 11:13

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Skulle aldrig handla från någon butik förutom inwarehouse av de biligaste leverantörerna av den tv. Samt att den inte finns i lager hos någon ännu, men kan man vänta på att de kommer in så skiljer det ungefär 2000:- och det kan vara ett alternativ.

Postad 27 May 2007 - 22:49

niklaskb
  • niklaskb
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Skulle aldrig handla från någon butik förutom inwarehouse av de biligaste leverantörerna av den tv. Samt att den inte finns i lager hos någon ännu, men kan man vänta på att de kommer in så skiljer det ungefär 2000:- och det kan vara ett alternativ.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag struntar egentligen i full HD, men 2000kr till för LG 42LF65 kan det kanske vara värt att få bättre svärta och bildkvalité?

Redigerat av niklaskb, 27 May 2007 - 22:51.

Postad 28 May 2007 - 01:08

masterlink
  • masterlink
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Svärtan tror jag inte blir högre för det är 1920*1080 i upplösning!!!!!!!!!!

Postad 28 May 2007 - 07:33

Unregistered8e065576
  • Unregistered8e065576
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
LF65/66 har "Pure Black", men inte LC51/55 vad jag kan se.
LF65 hade jag nog själv valt.

Postad 28 May 2007 - 07:35

Unregistered8e065576
  • Unregistered8e065576
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
LF65/66 har "Pure Black", men inte LC51/55 vad jag kan se.
LF65 hade jag nog själv valt.

Postad 28 May 2007 - 11:51

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag struntar egentligen i full HD, men 2000kr till för LG 42LF65 kan det kanske vara värt att få bättre svärta och bildkvalité?

<{POST_SNAPBACK}>

man kan alltid vänta och lägga till mer pengar, huvudsaken är nog att man hittar en produkt som man är nöjd med, både bild/utseende samt pris.
jag är sjukt nöjd med min i alla ovanstående "kategorier" och sitter numera bara och njuter ;)

Postad 29 May 2007 - 00:11

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Har upptäckt en sak.

Jag köpte mig en 32LC51 och kör Boxer digital-tv.

På enfärgade ytor och med rörelse, t.ex. närbild på ett ansikte som inte är helt stilla, eller ännu tydligare, gräset på en fotbollsplan, ser man att det är som en tunn hinna med smuts. Detta är ju inget lustigt för LCD-tv är ju så skarpa och det blir ju så om man inte kör HD-material. Men jag har upptäckt en sak nu. Om det rör sig fort samtidigt, i t.ex. fotboll så blir det eftersläpningar av själva smutsen på gräsmattan. Spelarna i sig får ingen som helst förskjutning så det är ju liksom inte TVn som inte hänger med.

Någon mer som märkt detta? Eller är min TV pajj, eller modellen rentav dålig?

Edit: Dessa "släpningar" (eller vad man ska kalla det) verkar inte gälla allt icke HD-material. Utan mest det material som har lite mer "smuts" än andra. Säkert en vanesak, men jag såg det inte i början. Vill bara veta om det är nåt fel liksom.

Redigerat av DIFference, 29 May 2007 - 00:14.

Postad 29 May 2007 - 07:44

Unregistered8e065576
  • Unregistered8e065576
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag misstänker att det kan ha med "bitraten" som sändningen har att göra, snarare än något fel. Det är väldigt stor skillnad mellan olika program. Ett fenomen jag sett hos mig själv när det gäller fotboll framförallt.

Allsvensk fotboll kan se perfekt ut på TV4 i sportspegeln, men en match i Italienska ligan kan se bedrövlig ut på samma kanal, när det gäller både gräset och helheten av spelare, boll osv.

För att sport ska se bra ut på LCD:er krävs det en bra kvalite av sändningen med hög bitrate. Det är vad jag har kunnat konstatera. På en plasma märker man inte detta lika tydligt då de inte är lika skarpa, och upplevs därför lite bättre när sändningen är halvdan.

Det går att se rätt stor skillnad på vanliga program också. LOST på TV4 sänds i väldigt bra kvalité, och är nog det bästa jag sett i bildväg när det gäller vanlig digital TV-sänding. Många andra program ser bedrövliga ut i jämförelse.

Postad 29 May 2007 - 09:54

Unregistered44c973e7
  • Unregistered44c973e7
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Jag är sugen på en 26LC55 att sätta upp i köket, när den finns till försäljning dvs (i juni preliminärt). Men nu såg jag i databladet att den har en panel som heter "TN" medans de större modellerna har "S-IPS". Vad betyder det för bilden? Enligt specen verkar TN ha sämre betraktningsvinkel, men snabbare responstid. Kan det vara så att TN-panelen är utvecklad för stora PC-skärmar?

Postad 29 May 2007 - 10:58

Unregistered55ef3133
  • Unregistered55ef3133
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
LG 32LC51 eller Samsung R8x?
Är prisskillnaden på nästan 3000 mer för Samsungen motiverad?

LG:n verkar ju alla nöjda med här iaf :blink:
Någon som testat spel/BD via ps3?

Postad 29 May 2007 - 11:10

Unregisteredaf2f5611
  • Unregisteredaf2f5611
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Ska snart få ta över ett PS3 av en vänn över sommaren då han ska hem till mor och far och lämnar oss på studieorten. Men det dröjer nog en vecka innan jag kan testa med den, kan evetuellt testa med en 360 inom kort med.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.