SÄ ovanligt Àr det inte om du tittar pÄ t ex Gamespots jÀmförelser. Marginella skillnader pÄ mÄnga spel. Definitivt Àr det sÄ att de multispel som ligger lÄngt efter pÄ PS3 Àr fÀrre Àn de som ligger nÀra.Det jag vill ha sagt Àr det att Àntligen kommer det ett multiplattform spel som ser lika / bÀttre ut pÄ PS3 Àn pÄ X-box360 efter en rad med spel dÀr PS3 versionen har fÄtt gÄ och gömma sig i ett hörn.
The Darkness (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(5)
|
Inga priser |
Postad 09 July 2007 - 16:48
Postad 09 July 2007 - 21:39
Det har du rÀtt i Zoiler. Verkar som "Splinter Cell Double Agent-eran" kanske Àr överSÄ ovanligt Àr det inte om du tittar pÄ t ex Gamespots jÀmförelser. Marginella skillnader pÄ mÄnga spel. Definitivt Àr det sÄ att de multispel som ligger lÄngt efter pÄ PS3 Àr fÀrre Àn de som ligger nÀra.Det jag vill ha sagt Àr det att Àntligen kommer det ett multiplattform spel som ser lika / bÀttre ut pÄ PS3 Àn pÄ X-box360 efter en rad med spel dÀr PS3 versionen har fÄtt gÄ och gömma sig i ett hörn.
Postad 09 July 2007 - 22:10
Det Àr vÀl 3 orsaker som frÀmst ligger bakom sÀmre portar om jag fÄr spekulera. 1) PS3 Àr svÄrare att jobba med Àn den familjÀra 360, 2) Det Àr kanske svÄrt/svÄrare att porta över frÄn 360 till PS3, 3) Utvecklarna satsar pÄ 360 versionen först (eftersom den sÀljer bÀst) och fokuserar pÄ PS3 versionen dÀrefter (Iallafall sa Basselito pÄ forumet att deras team jobbar sÄ).
Men som sagt, just The Darkness verkar de ha lyckats förhÄllandevis bra med.
Postad 10 July 2007 - 01:25
Jag vet inte om detta Àr alldeles för mycket off-topic. IsÄfall fÄr du ta bort inlÀgget eller hur det nu fungerarOm med era du menar att det kommer ut en del spel dÀr PS3 versionen Àr sÀmre, sÄ tror jag inte den Àr över. SÄ mÄnga PS3 spel som blir försenade nu, det mÄste finnas en anledning. Iofs Àr/var The Darkness ett av dem... men nej, med sÄ mÄnga multiplattformsspel och olika företag tror jag inte tiden dÄ PS3 fÄr den klart sÀmre versionen av ett multiplattformsspel Àr över. Virtua Fighter 5 Àr ju ett kommande exempel, Àven om det beror pÄ lÀngre utvecklingstid pÄ 360.
Det Àr vÀl 3 orsaker som frÀmst ligger bakom sÀmre portar om jag fÄr spekulera. 1) PS3 Àr svÄrare att jobba med Àn den familjÀra 360, 2) Det Àr kanske svÄrt/svÄrare att porta över frÄn 360 till PS3, 3) Utvecklarna satsar pÄ 360 versionen först (eftersom den sÀljer bÀst) och fokuserar pÄ PS3 versionen dÀrefter (Iallafall sa Basselito pÄ forumet att deras team jobbar sÄ).
Men som sagt, just The Darkness verkar de ha lyckats förhÄllandevis bra med.
Men jag ville bara sÀga att du har en poÀng med det du skriver. SjÀlvklart kommer det finnas titlar dÀr utvecklarna inte kan/inte vill/inte har tid/inte har rÄd med att göra en rÀttvis motsats till samma titel som pÄ xbox 360. Men jag tror, och hoppas att utvecklarna verkligen inte kommer att skrÀmma oss med urusla portar som PS3-versionen av SC-DA. Det spelet var verkligen pinsamt för ubi.
Ska verkligen bli intressant att se PS3-versionen av Assassin's Creed.
Men on-topic sÄ tycker jag att PS3 och 360-versionen av the darkness ser ganska lika ut. 360-versionen har AA medans PS3-versionen saknar AA. PS3-versionen har finare texturer och ansikten som Big_Hobbit skrev nÄgra inlÀgg upp. Grejen Àr att man inte tÀnker pÄ aliasing nÀr man vÀl Àr inne i ett spel. Jag Àr verkligen inte en playstation3-f.a.n.b.o.y, Àlskar min 360, men den lÄter för mycket för att kunna spelas pÄ nattetid nÀr tjejen slaggar.
Postad 10 July 2007 - 14:20
Det Àr nog lite olika frÄn person till person. Du tÀnker inte pÄ det medan andra bevisligen tÀnker pÄ det. Samma sak med annat som motion blur som vissa blir sjösjuka av, eller framerate som vissa uppfattar mer Àn andra. Eller varför inte V-sync, nÄgot jag inte tÀnker pÄ mycket men som jag hör mÄnga klaga pÄ.Grejen Àr att man inte tÀnker pÄ aliasing nÀr man vÀl Àr inne i ett spel.
Vi Àr alla olika
Postad 10 July 2007 - 14:55
Postad 10 July 2007 - 16:45
Sant, men det Àr skillnad pÄ att "tÀnka pÄ nÄt" eller vara manisk och haka upp sig pÄ saker =)Det Àr nog lite olika frÄn person till person. Du tÀnker inte pÄ det medan andra bevisligen tÀnker pÄ det. Samma sak med annat som motion blur som vissa blir sjösjuka av, eller framerate som vissa uppfattar mer Àn andra. Eller varför inte V-sync, nÄgot jag inte tÀnker pÄ mycket men som jag hör mÄnga klaga pÄ.Grejen Àr att man inte tÀnker pÄ aliasing nÀr man vÀl Àr inne i ett spel.
Vi Àr alla olika
Klart man tÀnker pÄ taggiga kanter om man mÄste, men nÀr det Àr 10 fiender pÄ skÀrmen och man ska mörda dom och lemlÀsta dom sÄ tror jag faktiskt att man inte tÀnker pÄ att det Àr lite taggiga kanter pÄ vissa saker.
Postad 16 July 2007 - 19:26
Postad 18 July 2007 - 10:10
Postad 18 July 2007 - 15:47
Har endast sett trailern. Ăr dock inte alltför impad av grafiken dĂ€r, ganska "kantigt" och inte alls den dĂ€r "wow" kĂ€nslan. Ăr det samma grafik nĂ€r man lirar?
Tror inte det. En annan trailer jag sÄg, nÄgonstans, sÄg inte ut sÄ iaf..
25 juli pÄ Discshop nu. Försenat ytterligare eller boka man frÄn fel affÀr (som vanligt)?
Postad 18 July 2007 - 17:30
Postad 21 July 2007 - 19:46
Nu har jag bara spelat demot sÄ jag kan inte utge mig för att ha alla fakta i Àrendet....Men jag tyckte verkligen inte att det var kul att spela. Har inga synpunkter pÄ grafiken, den fyller sin funktion men hos mig saknades kÀnslan. Kommer inte att köpa detta i fullversion!
Postad 21 July 2007 - 19:59
Postad 21 July 2007 - 21:40
Postad 21 July 2007 - 22:42
Postad 21 July 2007 - 23:40
Radiozo, eller att utvecklarna inte fÄtt grepp om Ps3 Àn.
Nja. Det Àr nog isf verktygen som Àr för dÄliga sÄ utvecklarna fÄr lÀgga ner mer tid pÄ ett spel till ps3 Àn till 360. Men som sagt 256Mb lÄst till RAM och 256Mb lÄst till grafik gör det lite mer begrÀnsat Àn 512 (-60Mb för Guiden) att fritt anvÀnda som man vill. Kan tÀnka mig att man fÄr bygga om en del för att fÄ ett 360 spel att fungera lika bra pÄ ps3.
För övrigt kan jag inte begripa varför man snÄlat sÄ med minnet pÄ de nya konsollerna. Varför inte slÀnga i 1Gb Ram direkt. Minne Àr inte direkt dyrt.
Postad 22 July 2007 - 00:39
Helt Àrligt... tycker ps3 versionen ser bÀttre ut... ta och pausa och studera ansikten och texter sÄ Àr dom tydligare i ps3 versionen
HÄller med dig om det...
Trodde att man skulle sÀga Wow Ät verisonen till 360, inte PS3..
Mvh
Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 22 July 2007 - 00:39.
Postad 22 July 2007 - 09:39
Kanske beror pÄ att de 4 spel man Àgt nu pÄ ps3 varit first person av nÄgon sort (rfom, call of duty, oblivion och rainbow six). Lite uttjatat, ge mig ett bra bilspel istÀllet.
Postad 22 July 2007 - 10:22
Postad 22 July 2007 - 13:21
Jag har spelat demot och gillade det hyffsat. Blir nog ett köp framöver.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 July 2007 - 13:22.
Postad 22 July 2007 - 13:51
Postad 24 July 2007 - 12:16
Idag pÄ City kan man lÀsa om Starbreeze och the Darkness.
"Efter 'Riddick' gick det ett halvÄr, men vi fick inget nytt samtidigt som vÄr kassa sinade. SÄ dÄ fick vi panikshoppa 'The Darkness', sÀger Johan Kristiansson.
Ett smart beslut skulle det visa sig, för efter tvÄ och ett halvt Är och 100 miljoner i produktionsbudget kom belöningen. 'The Darkness' sköt upp pÄ försÀljningslistornas topp i USA."
Redigerat av Audio Code 3, 24 July 2007 - 12:16.
Postad 28 July 2007 - 22:05
Postad 29 July 2007 - 11:27
Men jag Àr alltid tvungen att lira pÄ easy nÀr det Àr FPS med handkontroll... pÄ PC kör jag alltid det svÄraste, hehe
Postad 29 July 2007 - 20:49
Postad 30 July 2007 - 02:24
Àr det vÀrt att köpa the darkness? Àr det verkligen sÄ bra som det verkar eller kan man klara sig utan det? hade varit gött och lÀgga 700 spÀnn pÄ annat, men man vill sÄ gÀrna spela skiten
Det Àr vÀrt det
Postad 07 August 2007 - 10:33
Redigerat av SH[]RTY, 07 August 2007 - 11:07.
Postad 09 August 2007 - 15:20
Redigerat av BerganSwe, 09 August 2007 - 15:21.
Postad 19 August 2007 - 06:35
Postad 19 August 2007 - 11:11
Postad 19 August 2007 - 11:50
Hört att Darkness flyter pÄ bÀttre pÄ 360n... orÀttvist, nÀr PS3an har bÀttre hÄrdvara.. dom har vÀl inte orkat portat ordentligt till PS3an...
Postad 19 August 2007 - 18:33
Jo... jag Àr i en kyrka, vill inte avslöja för mycket... men det Àr en rÀtt knivig situation, och jag blir sÄ trött att det laggar sÄ mycket just dÄ... har svÄrt som jag har det med FPS pÄ handkontroll, inte orkat ta mig vidare pÄ nÄn vecka nu pga det
, har lirat Ninja Gaiden istÀllet... sÄ skulle alla spel flyta som det gör! Mycket roligare att lira dÄ!
![]()
Hört att Darkness flyter pÄ bÀttre pÄ 360n... orÀttvist, nÀr PS3an har bÀttre hÄrdvara.. dom har vÀl inte orkat portat ordentligt till PS3an...
jag har spelat igenom spelet utan att uppleva hack pga lÄg fps, visst blir kanske lite fps drops men inte sÄ det hackar o stör. Har oxÄ svÄrt för fps med padda men tycker det gick bra i the darkness, kör igenom rfom nu för att fÄ upp aimet pÄ paddan innan ut kommer i höst
Postad 20 August 2007 - 09:50
Kan hÄlla med om att kantutjÀmningen Àr inte den bÀsta...
Jag köpte det i helgen, och hÄller med om att det inte sÄg jÀttesnyggt ut jsut det. Trodde först det var min tv som var boven, men om ni ocksÄ ser det sÄ Àr det vÀl spelet.
Synd, man kan ju tycka att de ha fixat det bÀttre starbreeze-grabbarna
Och en sak till, texten "Saving.." som kommer upp överst i mitten, ser ut som om det inte Àr i HD-format. Det kÀnns sÄ rundat och mjukt och suddigt. Bara en liten grej jag stör mig pÄ
Men overall Àr jag positiv till spelet - riktigt cool kÀnsla, helt skild frÄn rfom
Postad 25 August 2007 - 19:29
Postad 05 September 2007 - 12:11
Demo versionen gör INTE spelet rÀttvisa.
MÄste sÀga att spelet har en MYCKET bra story som fick mig att vilja spela spelet rakt igenom med bara en paus för att sova inatt
Redigt bra drag mot slutet.
Gillar Ă€ven skĂ„disarna som gör ett JĂVLA bra jobb.
Oftast brukar röstskÄdespeleri i spel vara fruktansvÀrt uselt, typ Final Fantasy m.m.
Ăr det bara jag som tycker att huvudpersonen Jackie pĂ„minner om en ung Robert De Niro i sjĂ€lva rörelsemönstret och sĂ€ttet att snacka pĂ„, typ Taxi Driver
Grafiskt kanske inte det snyggaste som gjorts men tillrÀckligt bra.
Jag hoppas definitivt pÄ en uppföljare
Redigerat av Svante Skoog, 05 September 2007 - 12:13.
Postad 12 October 2007 - 16:53
Postad 07 May 2008 - 15:13
Plats #8 hos den Japanska amazon.com hur man finner den japanska delen av PS3 vet jag inte
Redigerat av Audio Code 3, 07 May 2008 - 15:16.
Postad 31 March 2009 - 21:59
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
8 filmer
20 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?