Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

W910 Sony Ericsson

500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken färg? (151 medlem(mar) har röstat)

Vilken färg?

1. Hearty Red (35 röster [23.18%])

Procent av omröstning: 23.18%

2. Noble Black (116 röster [76.82%])

Procent av omröstning: 76.82%

Rösta Gäster kan inte rösta
Sony Ericsson W910i (Mobiltelefoner) 1 7,52 (59) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 15 oktober 2007 - 11:42

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Nej men S500i och w580i hade och har dålig kvalitet för att hålla priset nere. För de 2000 kr extra mellan telefonerna får du turbo-3G, större skärm, nya walkman, bättre kvalitet och stabilare konstruktion.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ett fint resonemang, men du har ingen möjlighet att bedöma det mer än att det "borde vara så". Det skulle lika gärna kunna vara så att extrafinesserna kostar 2000 spänn och man skulle behövt en extra tusing för att få bättre kvalitet - eller lika gärna en tusing mindre, vi vet inte.

Du tror väl inte på allvar att SE gjorde S500/W580 med så dålig kvalitet med flit? - Det kostar ju dem liksom en hel del att byta/reparera defekta enheter (förutom skadan som deras rykte tar av det hela).

<{POST_SNAPBACK}>

Nej men det är inte direkt så att dem tar ut en extra 2000kr i vinst.När Se släppte s500i/(w580i) så var du tvungen att lägga på ca 1000kr för att få en annan SE telefon med samma skärm.W660 och w610 och resten av telefonerna som dom bygger på (k:modellerna) , har en sämre skärm men i stort sätt samma funktioner..för ungefär samma summa pengar.
Sen att ingen direkt har klagat på w910i:s knappar och knapparna sitter längre ifrån tyder på att dem skulle vara "bättre".
Dem är också större dvs tyngden styrs ut på större Area.En del av dem 2000kr extra måste ha gått till kvalite?Se vill väl inte upprepa sitt misstag me s500i? Så jag kan inte förstå varför du motsätter mig?

Mvh Emme

Redigerat av Unregistered0354d681, 15 oktober 2007 - 11:43.

Postad 15 oktober 2007 - 14:07

Maverick
  • Maverick
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Wohoo! Nu har jag precis varit och köpt en röd w910i! Ska bli spännande att testa. :)

Postad 15 oktober 2007 - 15:00

confuzed
  • confuzed
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Wohoo! Nu har jag precis varit och köpt en röd w910i! Ska bli spännande att testa. :)

<{POST_SNAPBACK}>

inte illa - butik? OnOff segar... tycker det är lite löjligt att massa, iaf för mig, okända/små butiker får in telefonerna före dessa big shots så som OnOff/Elgiganten osv.. telefonerna kommer dock till OnOff på onsdag var det sagt men de är väl inget att lita på..

Postad 15 oktober 2007 - 15:10

Maverick
  • Maverick
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Wohoo! Nu har jag precis varit och köpt en röd w910i! Ska bli spännande att testa. :P

<{POST_SNAPBACK}>

inte illa - butik? OnOff segar... tycker det är lite löjligt att massa, iaf för mig, okända/små butiker får in telefonerna före dessa big shots så som OnOff/Elgiganten osv.. telefonerna kommer dock till OnOff på onsdag var det sagt men de är väl inget att lita på..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte den på Netonnet i Borås... Göteborg hade ingen inne så jag fick ta en liten roadtrip. :)
Nu ligger den och laddar...

Postad 15 oktober 2007 - 17:49

SubUria
  • SubUria
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Någon som hittar "skakgrejen" på sin w910? Står i manualen att den ska va i WALKMAN > Alternativ >Inställningar > Spelläge > Skakkontroll. Själv har jag bara "Slumpvis" och "Slinga" där :/

<{POST_SNAPBACK}>

Funkar för mig att bara hålla inne walkman-knappen som är uppe på toppen och skaka åt valfritt håll för att byta låt. Funkar kanon. Har inte heller ngt ang. skakkontroll under Walkman > .... > Spelläge.

<{POST_SNAPBACK}>

Lite puckat gjort tycker jag. Ingen mening med skakkontroll då det är enklare att bara trycka på nästa istället. Aja, funkar för mig nu med iaf, hehe.

<{POST_SNAPBACK}>

WORD, vad är vitsen om man ändå måste hålla in en knapp, som man också gör när man byter låt vanligt. Om vi skriver och klagar lite kan de säkert ordna detta med en firmware upgradering:)

[email protected]

<{POST_SNAPBACK}>

jo men så vitt jag vet så behöver man inte vara inne på Walkman för att byta genom att skaka? rätta mig om jag har fel dock. men även om det är så att man måste det så kan man endå byta låtar slumpvis samtidigt som man kan byta normalt, det kan man inte göra i vanliga fall. det är antingen slumpvis eller normalt - med shakecontrol ger det dig möjligheten till båda :)

EDIT:
@sareklint...right?
vart köpte du telefonen? butik dvs

<{POST_SNAPBACK}>

Precis - man kan byta låt även om inte walkman-gränssnittet är öppet. Jag använder det när jag har den kopplad till bilen och vill byta låt / hoppa random i playlisten utan att låsa upp telefonen.

Köpte den i en Koneo-butik.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan man väl ändå? Iaf på min äldre model w850i. Byter genom att hålla in "Volym Ner"-knappen. Därför känns det meningslöst om det är som tidigare postare nämnde att man måste hålla in en extra knapp för att byta.

Postad 15 oktober 2007 - 20:00

confuzed
  • confuzed
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Någon som hittar "skakgrejen" på sin w910? Står i manualen att den ska va i WALKMAN > Alternativ >Inställningar > Spelläge > Skakkontroll. Själv har jag bara "Slumpvis" och "Slinga" där :/

<{POST_SNAPBACK}>

Funkar för mig att bara hålla inne walkman-knappen som är uppe på toppen och skaka åt valfritt håll för att byta låt. Funkar kanon. Har inte heller ngt ang. skakkontroll under Walkman > .... > Spelläge.

<{POST_SNAPBACK}>

Lite puckat gjort tycker jag. Ingen mening med skakkontroll då det är enklare att bara trycka på nästa istället. Aja, funkar för mig nu med iaf, hehe.

<{POST_SNAPBACK}>

WORD, vad är vitsen om man ändå måste hålla in en knapp, som man också gör när man byter låt vanligt. Om vi skriver och klagar lite kan de säkert ordna detta med en firmware upgradering:)

[email protected]

<{POST_SNAPBACK}>

jo men så vitt jag vet så behöver man inte vara inne på Walkman för att byta genom att skaka? rätta mig om jag har fel dock. men även om det är så att man måste det så kan man endå byta låtar slumpvis samtidigt som man kan byta normalt, det kan man inte göra i vanliga fall. det är antingen slumpvis eller normalt - med shakecontrol ger det dig möjligheten till båda :)

EDIT:
@sareklint...right?
vart köpte du telefonen? butik dvs

<{POST_SNAPBACK}>

Precis - man kan byta låt även om inte walkman-gränssnittet är öppet. Jag använder det när jag har den kopplad till bilen och vill byta låt / hoppa random i playlisten utan att låsa upp telefonen.

Köpte den i en Koneo-butik.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan man väl ändå? Iaf på min äldre model w850i. Byter genom att hålla in "Volym Ner"-knappen. Därför känns det meningslöst om det är som tidigare postare nämnde att man måste hålla in en extra knapp för att byta.

<{POST_SNAPBACK}>

så du kan shuffla låtar genom att hålla inne volym-ner knappen? okej, grattis, sen då om du ska byta låt normalt? jo då måste du öppna Walkman och sedan byta genom ett knapptryck. då är det väl ganska mycket enklare att hålla nere knappen, skaka åt valfritt håll och fortsätta lyssna. jag antar att det inte behövs mer än att sätta ner handen i fickan och skaka upp en ny sång, antingen sången före, efter eller bara slumpa. sluta försöka gräva fram problem vettja, jag kommer(antagligen) uppskatta denna shake control och sen om du nu tycker att den är värdelös för att du kan shuffla låtar genom att hålla nere volym knappen så är det ju upp till dig, men det är ganska meningslöst att ta upp det i denna tråd. du kan nog mejla SE och klaga

Postad 15 oktober 2007 - 20:37

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

så du kan shuffla låtar genom att hålla inne volym-ner knappen? okej, grattis, sen då om du ska byta låt normalt? jo då måste du öppna Walkman och sedan byta genom ett knapptryck. då är det väl ganska mycket enklare att hålla nere knappen, skaka åt valfritt håll och fortsätta lyssna. jag antar att det inte behövs mer än att sätta ner handen i fickan och skaka upp en ny sång, antingen sången före, efter eller bara slumpa. sluta försöka gräva fram problem vettja, jag kommer(antagligen) uppskatta denna shake control och sen om du nu tycker att den är värdelös för att du kan shuffla låtar genom att hålla nere volym knappen så är det ju upp till dig, men det är ganska meningslöst att ta upp det i denna tråd. du kan nog mejla SE och klaga

Jaja.Bli inte för överseriös nu och sluta med alla Quote:s. Tar upp en halv sida bara för ett inlägg med så många Qs.

Någon som har gått in för hårdtest av knapparna?Är dem av bra kvalite??

Mvh Emme

Postad 16 oktober 2007 - 11:01

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Var och kände på telefonen igår, inte fan var den plastig!!!

Hur skön som helst.. Blir en sån i svart nu! ;) Nice.

K850 var en besvikelse...

Postad 16 oktober 2007 - 11:40

confuzed
  • confuzed
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jaja.Bli inte för överseriös nu och sluta med alla Quote:s. Tar upp en halv sida bara för ett inlägg med så många Qs.

Någon som har gått in för hårdtest av knapparna?Är dem av bra kvalite??

Mvh Emme

<{POST_SNAPBACK}>

för överseriös? vad snackar du om. jag quotar la hur många inlägg jag känner för.

Postad 16 oktober 2007 - 12:14

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Var och kände på telefonen igår, inte fan var den plastig!!!

Hur skön som helst.. Blir en sån i svart nu! ;) Nice.

K850 var en besvikelse...

<{POST_SNAPBACK}>

Gjorde samma sak själv igår.
Va tom inne på två ställen bara för att "kvalitetskontrollera" :)

Känns redig och rejäl men ändå nätt och petit
Snygg, fast den var röd.

Dom två saker jag uppfattade som... inte som minus men som inte positiva iaf var:

-Den känns ok att slida upp men ner var svårare, fanns inget naturligt "grepp"
-Tiltningen av bilden hängde inte med

Men den svarta är ett så givet köp så det finns bara inte :)

Postad 16 oktober 2007 - 13:01

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

för överseriös? vad snackar du om. jag quotar la hur många inlägg jag känner för.

Du behöver inte bli sur över att någon tycker "skakfunktionen" är något bra. Jag menar , man tycker väl som man själv vill?
Tycker det är synd att man inte kan diskutera normalt.

Aja.. Ingen som har någon kommentar över knapparna?(Någon som har telefonen)

Mvh Emme.

Postad 16 oktober 2007 - 15:00

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Gjorde samma sak själv igår.
Va tom inne på två ställen bara för att "kvalitetskontrollera" :)

Känns redig och rejäl men ändå nätt och petit
Snygg, fast den var röd.

Dom två saker jag uppfattade som... inte som minus men som inte positiva iaf var:

-Den känns ok att slida upp men ner var svårare, fanns inget naturligt "grepp"
-Tiltningen av bilden hängde inte med

Men den svarta är ett så givet köp så det finns bara inte  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Precis, den svarta är beställd ;)

Men kan inte hålla med dig om sliden, jag fann iaf den naturliga greppet :)

Tiltningen av bilden prövade jag inte...

Postad 16 oktober 2007 - 15:48

SubUria
  • SubUria
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Tja, jag byter aldrig vanligt. Har alltid shuffle igång. Med 500låtar i spellistan är det ganska meningslöst att byta "normalt" i fickan. Man ser ju ändå vad som kommer.
Därför hade det vart trevligt om det gick att byta med skakkontrollen utan att hålla ner en extra knapp.
HAHA, ja, säg det till den som började ta upp då, inte mig! ;)
Du kanske borde läsa igenom allt igen, så du ser vad som har skrivits.

Redigerat av SubUria, 16 oktober 2007 - 15:49.

Postad 16 oktober 2007 - 16:17

confuzed
  • confuzed
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tja, jag byter aldrig vanligt. Har alltid shuffle igång. Med 500låtar i spellistan är det ganska meningslöst att byta "normalt" i fickan. Man ser ju ändå vad som kommer.
Därför hade det vart trevligt om det gick att byta med skakkontrollen utan att hålla ner en extra knapp.
HAHA, ja, säg det till den som började ta upp då, inte mig!  ;)
Du kanske borde läsa igenom allt igen, så du ser vad som  har skrivits.

<{POST_SNAPBACK}>

nja jag kan inte påstå att det är meningslöst, ja menar om du vet att låten efter är en skön låt kan det vara soft att bara gå över vanligt till den.

@SonicSyndicateSM4Ever: ? - "Du behöver inte bli sur över att någon tycker "skakfunktionen" är något bra."

1. det är mer SubUria som inte verkar tycka att skakfunktionen är bra/nödvändig
2. jag har inte blivit sur över huvudtaget, jag delade bara lite av min åsikt till SubUria om skakfunktionen och varför den kunde vara bra

edit: så den svarta har inte kommit ut än alltså?

Redigerat av confuzed, 16 oktober 2007 - 16:20.

Postad 16 oktober 2007 - 16:30

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0

Nej men det är inte direkt så att dem tar ut en extra 2000kr i vinst.När Se släppte s500i/(w580i) så var du tvungen att lägga på ca 1000kr för att få en annan SE telefon med samma skärm.W660 och w610 och resten av telefonerna som dom bygger på (k:modellerna) , har en sämre skärm men i stort sätt samma funktioner..för ungefär samma summa pengar.
Sen att ingen direkt har klagat på w910i:s knappar och knapparna sitter längre ifrån tyder på att dem skulle vara "bättre".
Dem är också större dvs tyngden styrs ut på större Area.En del av dem 2000kr extra måste ha gått till kvalite?Se vill väl inte upprepa sitt misstag me s500i? Så jag kan inte förstå varför du motsätter mig?

Mvh Emme

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skall sammanfatta vad jag menar så kan vi (eller i alla fall jag) lägga ner den här meningslösa diskussionen sen:

W910i borde vara av bättre kvalitet eftersom den är dyrare, men det är inget man kunde veta bara för att den var dyrare. En W580i är dyrare än t.ex. en W200i, men trots det är det den dyrare av de två som har kvalitetsproblem. SE hade helt enkelt en saftig otur när de designade W580i/S500 (precis som Nokia med N76) och du eller någon annan kan inte förutspå huruvida SE har otur även med W910i eller någon annan modell. Tyvärr. Även om du hemskt gärna vill att det är så.

Att det skulle vara säkert bara för att det inte är kö till servicen när telefonen varit ute en vecka känns också som ett rätt svagt bevis. S500i/W580i hann säljas ett tag innan problemen blev allmänt kända. Kommer du ihåg Nokias L'Amour-telefoner? På de tre telefonerna i den första generationen av L'Amour så började färgen flaga på väldigt många lurar efter sådär ett år. Okej, tänker du, då lärde de av sitt misstag... - Nja, inte riktigt för på andra generationens L'Amour så flagade det för många redan efter ett halvår!

Postad 16 oktober 2007 - 16:45

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Jag skall sammanfatta vad jag menar så kan vi (eller i alla fall jag) lägga ner den här meningslösa diskussionen sen:

W910i borde vara av bättre kvalitet eftersom den är dyrare, men det är inget man kunde veta bara för att den var dyrare. En W580i är dyrare än t.ex. en W200i, men trots det är det den dyrare av de två som har kvalitetsproblem. SE hade helt enkelt en saftig otur när de designade W580i/S500 (precis som Nokia med N76) och du eller någon annan kan inte förutspå huruvida SE har otur även med W910i eller någon annan modell. Tyvärr. Även om du hemskt gärna vill att det är så.

Att det skulle vara säkert bara för att det inte är kö till servicen när telefonen varit ute en vecka känns också som ett rätt svagt bevis. S500i/W580i hann säljas ett tag innan problemen blev allmänt kända. Kommer du ihåg Nokias L'Amour-telefoner? På de tre telefonerna i den första generationen av L'Amour så började färgen flaga på väldigt många lurar efter sådär ett år. Okej, tänker du, då lärde de av sitt misstag... - Nja, inte riktigt för på andra generationens L'Amour så flagade det för många redan efter ett halvår!

Somliga s500i/w580i:ägare fick sina problem efter just en vecka(Knappsatsen). Så jo om om dem som har telefonen och har testat knappsatsen på sin w910i så bör dem märka att den inte har gått sönder.

Att sen s500i/w580i har just fått kritik i olika mobiltester att slider'n inte är den bästa och kvaliten inte är den högsta.W910i har också testat och den tycker de flesta mobilsidor, där ibland m3 att den känns solid.Så visst är det en kvalitesskillnad nog för att w910 kan ha andra problem! s500/w580i ska vara just en billig designmobil medans w910 ligger i den lite högre klassen.Nog för att Se inte vill att deras telefoner ska gå sönder men som du sa någonting innan om att det kan skada SE:s rykte. Detsamma gäller detta , om dem gör samma misstag med w910i.

Tror inte Se har fått någon telefon ut-märkt som just riktigt "plastig" förutom w200 och s500/w580i.
Som jag tog upp innan s500i har bättre skärm en resten av SE:s telefoner i den prisklassen och jag tror inte direkt dem bjuder på det utan skär in på något annat. Den enda skillnaden mellan dem är ju programvaran!

Så om du nu ville lägga det på is så har du rätta tillfället just nu..

Mvh Emme

Redigerat av Unregistered0354d681, 16 oktober 2007 - 16:48.

Postad 16 oktober 2007 - 19:49

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Hum, det finns en svart version, Black Kent Edition...
Kommer det komma utan kent grejer..

Orkar inte ha massa kent theman och grejer som förstör? Eller kan man bara ta bort de? :S Så att man inte förlorar ngt från den riktiga versionen ...

Postad 16 oktober 2007 - 21:43

confuzed
  • confuzed
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Orkar inte ha massa kent theman och grejer som förstör? Eller kan man bara ta bort de? :S Så att man inte förlorar ngt från den riktiga versionen ...

<{POST_SNAPBACK}>

asså.. denna ###### kent edition är den jag har beställt typ.. fast när han frågade i kassan så frågade han bara "vilken färg?" och jag sa svart.. jag tänker då fan inte ha nå ###### kent skit på min telefon de e en sak som e säkert. e de på så vis så kommer jag byta till en röd. den svarta må vara snyggare men om den har något som helst med KENT att göra så är vadsomhelst snyggare ;) återstår att se..

Postad 16 oktober 2007 - 22:51

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

asså.. denna ###### kent edition är den jag har beställt typ.. fast när han frågade i kassan så frågade han bara "vilken färg?" och jag sa svart.. jag tänker då fan inte ha nå ###### kent skit på min telefon de e en sak som e säkert. e de på så vis så kommer jag byta till en röd. den svarta må vara snyggare men om den har något som helst med KENT att göra så är vadsomhelst snyggare ;) återstår att se..

<{POST_SNAPBACK}>

Ja! :lol: Du får höra av dig när du fått den... t ex om man kan ta bort kent skiten eller vad det nu är som man får med? :S Tänk om det är en kent logga in manglad i telefonen.. ;)

Bara någon som kan luska ut nu om det kommer en Vanlig Svart version eller måste man ha kent skiten? :D

Redigerat av Unregistered1273, 16 oktober 2007 - 22:53.

Postad 16 oktober 2007 - 23:13

Maverick
  • Maverick
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Det vore vääldigt konstigt om man inte kunde ta bort kent-prylarna, tror inte det är några problem.

Fast annars kan man ju köpa den röda, den är ju snyggast i vilket fall. ;)

Postad 17 oktober 2007 - 07:31

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Själva hårdvaran är utan Kent-loggor, men i menysystemet finns en "K-knapp" som låter dig" gå in på den unika svartklubben MAX 500 och mobil.kent.nu." ;)

Posted Image

På telefonen ligger sedan hela albumet Kent - Tillbaka Till Samtiden

Sedan är det Kent-teman och Kent-ringsignaler och de skall väl inte vara så svåra att byta ut.

Ni som nu hatar Kent och hänger läpp för att ni fått ett "k" i menyn kanske finner lite tröst i det här: Killarna i Kent har signerat 100 W910i så om ni har tur finns det fyra autografer under batteriluckan. Skulle ni få en sådan kan ni gissningsvis göra en rejäl hacka på att sälja den borta på www.kent.nu eller så... ;)

Lite mer info finns här: www.myspace.com/kentsonyericsson/

Postad 17 oktober 2007 - 08:48

confuzed
  • confuzed
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Ni som nu hatar Kent och hänger läpp för att ni fått ett "k" i menyn kanske finner lite tröst i det här: Killarna i Kent har signerat 100 W910i så om ni har tur finns det fyra autografer under batteriluckan. Skulle ni få en sådan kan ni  gissningsvis göra en rejäl hacka på att sälja den borta på www.kent.nu eller så... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

jag hatar kent och jag gråter blod isåfall... så du menar alltså att det kommer alltid vara ett "K" i menyn...? isf ska jag självmordsbomba onoff

grats btw ;)

edit: läste fel först, de är alltså en hel meny sektion med kent... antar att man kan leva med det.. men förstår inte varför dom gör sånt skit? ja menar alla gillar väl inte kent >.<

Redigerat av confuzed, 17 oktober 2007 - 09:35.

Postad 17 oktober 2007 - 10:02

Daemonicus
  • Daemonicus
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hm, jag kan inte hitta nått serienummer till min mobil som man måste ha för att kunna använda media manager.. Beställde den från netonnet och fick den idag.. Står att seriennummret ska börja på 18M-xxxx-osv .. Har kollat överallt och hittar inget som börjar så. Har även kollat i mail från netonnet ifall det skulle stå där. Kan det stå i mobilen under batteriet? den ligger på laddning nu så vill inte kolla förens den är fulladdad ;)

kollade under batteriet nyss och där fanns bara samma siffror som på förpackningen typ, men inget serienummer som börja på 18M, har testat med IMEI nummret också och sätta 18M framför det där man ska skriva in det i media manager men det vill inte funka :)

Redigerat av Daemonicus, 17 oktober 2007 - 10:39.

Postad 17 oktober 2007 - 13:01

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Besvikelse är tyvärr det ända ordet jag vill beskriva denna telefonen med.
Jag var och tittade på den igår och den var inte alls det jag hoppats på till det priset.
Känns mycket plastik och inte alls den kvalitet som jag räknat med. Knapparna såg inte alls ut som det man set på prototyp bilderna. Sliden verkar vek. Nej inget för mig.
Hoppas nu bara att det är värt att vänta på att W960i kommer annars får jag nog gå över till att leta andre märken, så som Nokia eller Samsung där man verkar få mera för pengarna.

Postad 17 oktober 2007 - 14:17

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Svart eller Röd, Röd eller Svart! :)

Svårt å bestämma mig...

Postad 17 oktober 2007 - 14:33

confuzed
  • confuzed
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Svart eller Röd, Röd eller Svart! :)

Svårt å bestämma mig...

<{POST_SNAPBACK}>

jag rekommenderar röd om du inte är ett kent fan. mailade SE och fick följande svar:
"Sony Ericsson W910i är i dagsläget endast lanserad i röd samt svart med "Kent" programvara.

Det finns tyvärr inget sätt att få bort "Kent" ikonerna ddå dem ligger i telefonens programvara.

Sony Ericsson W910i i svart utan "kent edition" är planerad att lanseras under vecka 48."

jag kommer iaf byta till en röd, Kent är sveriges om inte världens sämsta band, jag tänker absolut inte plågas med lite kent loggos här och var. själva internet ikonen är ett "K" och i själva internet funktionen så är det en loggo i toppen som de står "KENT" på.. finns även massa kent ringsignaler som är omöjliga att få bort, teman aswell. men ja, annars så tycker jag telefonen är soft, har dock inte hunnit testa alla funktioner ännu men..

hursomhelst, svart om du står ut med kent, röd om du hatar dem som MÅNGA andra i detta land..

Postad 17 oktober 2007 - 14:57

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

jag rekommenderar röd om du inte är ett kent fan. mailade SE och fick följande svar:
"Sony Ericsson W910i är i dagsläget endast lanserad i röd samt svart med "Kent" programvara.

Det finns tyvärr inget sätt att få bort "Kent" ikonerna ddå dem ligger i telefonens programvara.

Sony Ericsson W910i i svart utan "kent edition" är planerad att lanseras under vecka 48."

jag kommer iaf byta till en röd, Kent är sveriges om inte världens sämsta band, jag tänker absolut inte plågas med lite kent loggos här och var. själva internet ikonen är ett "K" och i själva internet funktionen så är det en loggo i toppen som de står "KENT" på.. finns även massa kent ringsignaler som är omöjliga att få bort, teman aswell. men ja, annars så tycker jag telefonen är soft, har dock inte hunnit testa alla funktioner ännu men..

hursomhelst, svart om du står ut med kent, röd om du hatar dem som MÅNGA andra i detta land..

<{POST_SNAPBACK}>

TACK för infon! :)

Ja det får bli en röd då, jag börjar faktiskt tycka att den börjar bli lite snygg! ;)

Frågan är bara hur mycket 3 förstör walkman telefonerna? Har aldrig haft en walkman som varit ner skitad av 3...

Någon som har 3 på denna telefon? Är det lika mycket som på alla andra modeller?

Postad 17 oktober 2007 - 17:04

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Gillar inte när man moddat mjukvaran på telfonerna egentligen men i det här fallet gör man ett undantag... ;)

Givet köp ! :)

Postad 17 oktober 2007 - 17:35

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jaha, får man väl börja lyssna på Kent helt enkelt.

Postad 17 oktober 2007 - 22:06

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

asså.. denna ###### kent edition är den jag har beställt typ.. fast när han frågade i kassan så frågade han bara "vilken färg?" och jag sa svart.. jag tänker då fan inte ha nå ###### kent skit på min telefon de e en sak som e säkert. e de på så vis så kommer jag byta till en röd. den svarta må vara snyggare men om den har något som helst med KENT att göra så är vadsomhelst snyggare :wub: återstår att se..

<{POST_SNAPBACK}>

Vill det sig riktigt illa är din telefon signerad av samtliga medlemmar i Kent. Var 100:e telefon är signerad.

Postad 17 oktober 2007 - 23:44

confuzed
  • confuzed
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Vill det sig riktigt illa är din telefon signerad av samtliga medlemmar i Kent. Var 100:e telefon är signerad.

<{POST_SNAPBACK}>

jag hade gett tillbaka den i vilket fall. möjligheten finns dock för att jag kastat sönder den på grund av faktumet att en kent medlem har fingrat på min telefon. och @above, nej nej, inga undantag här inte haha, så lågt går man inte :wub: inte jag iaf XD sådant jeffla strul dock.. tydligen så finns inte den röda i sundsvall nu eller nåt heller.. allt suger lol.

Postad 18 oktober 2007 - 07:51

Unregisteredad486640
  • Unregisteredad486640
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Var först inne på att köpa en K850i, men efter att ha känt på båda inne på Telenor-butiken står det klart att detta är en fan så mycket mer intressant telefon. Flott- och eventuella repmagneten K850i gick bort direkt. Allt var så mycket skönare med W910 - knappsats, handhavande, inga "touch"-knappar, gedigenhet osv.

Tur att man gillar Kent oxå. En schwarz beställd från Tele2... :wub:

Postad 18 oktober 2007 - 14:59

varmt_kallvatten
  • varmt_kallvatten
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

asså.. denna ###### kent edition är den jag har beställt typ.. fast när han frågade i kassan så frågade han bara "vilken färg?" och jag sa svart.. jag tänker då fan inte ha nå ###### kent skit på min telefon de e en sak som e säkert. e de på så vis så kommer jag byta till en röd. den svarta må vara snyggare men om den har något som helst med KENT att göra så är vadsomhelst snyggare :wub: återstår att se..

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Man blir verkligen trött på att höra ditt tjatande om "kent". Hur gammal är du 12 år eller? Har du något emot kent så är det väl bara ett lämna tillbaka telefonen och vänta tills det släpps en svart w910 utan "kent" på?
Drygt!

Postad 18 oktober 2007 - 20:02

Unregisteredd2c0b964
  • Unregisteredd2c0b964
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
Drog hem ett ex av denna idag. Kentad till tusen.. :D Men det skiter jag i, tycker det är tamt men ett litet K i menyns är det enda spår som lämnas och det är inget som retar gallfeber på mig iaf.

Birken: tror du känt på en dummie, tycker personligen att slidedelen känns riktigt trevlig och stabil i jämförelse med annat (typ N95 etc).
Skönt att knapparna faktiskt fyller funktionen knapp nu också, inte bara "snygga" typ w880i.
Men men, smaken e som baken.

Har nån av er andra som tagit hem den haft problem med att den tappar nätet? Visar "Ingen nätåtkomst". Har 3G sim etc så det är inte den klassikern (9/10 som cashar 3g telefoner kommer tillbaks för att den är "trasig" pga 3g prioriteras och de har 2g kort).. :D

Grubblar på om det är ett seriefel eller bara mitt ex.

Postad 18 oktober 2007 - 20:24

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Grubblar på om det är ett seriefel eller bara mitt ex.

<{POST_SNAPBACK}>

Skönt att du är nöjd med knappsatsen.. Jag blev faktiskt förvånad över hur bra den var :D

Hum, ditt problem så måste det nog vara ditt ex.. Hör lite med supporten.

Av dom jag pratade med så har dom haft problem med nätet.

Postad 18 oktober 2007 - 20:44

Unregisteredd2c0b964
  • Unregisteredd2c0b964
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
fel på tele2's nät? tjejens mobil går riktigt bra och hon har tele2. grubbel, bara att göra en doa på jobbet imorn antar jag. trist med ytterliggare en halvfärdig modell isf (se w580, s500, w610, p990 etc.) eller så har jag bara haft otur.

Postad 18 oktober 2007 - 21:00

Unregisteredb81199f9
  • Unregisteredb81199f9
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har haft samma fel hela kvällen tydligen så ligger Tele2s nät (2g) nere i stora delar av Stockholm pga av uppgraderingar i nätet och 3g har då blivit överbelastat.

Förövrigt är det riktigt jobbigt att man inte kan ta bort alla kent bilder och skit annars en bra telefon.

Någon som vet om det är usb1 eller 2 på den tycker det dröjer så jäkla länge att föra över filer till den.

Postad 18 oktober 2007 - 21:26

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
OMA.. Fick själv problem med tele2 nätet så... Det är nog där det ligger :D Själv tror jag att W910i kommer att utklassa alla i kvalite :D Eller vad tror ni? :D

Förövrigt är det riktigt jobbigt att man inte kan ta bort alla kent bilder och skit annars en bra telefon.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur mycket stör dom dig?
Hur är teman då? Har dom tagit bort andra teman och satt in kent teman?

Ikonen i menyn vet vi redan av, och den går till internet? eller?

Postad 18 oktober 2007 - 22:38

Pana
  • Pana
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köpte min w910 i veckan. I stort är jag nöjd förutom att det verkar vara fel på radiomottagningen på min telefon. Det knastrar ständigt och jämt.
Jämförde kvaliten på radiomottagningen i min telefon med min sons (som har en w580) och hans var perfekt medan min knastrade.
Provade att byta headset men det var fortfarande dålig mottagning på w910:an. Är det någon annan som haft samma problem?

Sedan tycker jag att det känns bakvänt att stoppa in head-setet med sladdelen uppgåt, känns mer intuitivt att stoppa in den åt andra hållet :D

Postad 19 oktober 2007 - 02:36

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hämtade ut min röda w910 idag och har hunnit pilla med den ett par timmar. Jag tycker den känns väldigt välbyggd och slidern är hur stabil som helst. Bra kvalitetskänsla överlag.
Tänkte först ta en svart då jag anser att den är snäppet snyggare än den röda men Kent grejerna skrämde bort mig.
Ljudet via ett par Shure E2C är såpass bra att jag har seriösa funderingar på att sluta upp med fenomenet mp3-spelare! Känns ondödigt att ha flera maskiner på sig när ljudet nästan är i samma klass(Iriver E10, Meizu E3). Dock inte samma stabila botten som E10 men fullt tillfredställande.

Lite + och - såhär långt:

+ Vansinnigt snygg och välbyggd!
+ Stor och skarp skärm
+ Bra ljud
+ Stabil slider

- Lite för bred för min smak, känns knasigt i fickan
- Aningen slö i menyerna(jämför med min förra w800) Men det ger sig nog när det kommer teman
utan en massa bling bling.
- Kamera: Är totalmotståndare till kamera i telefonen, fullständigt meningslöst om du frågar mig.
Tar plats och höjer vikten samt priset. Jag vill kunna köpa en skaplig lur utan kamera.

Fyller på med rader när jag utvärderat den ordentligt.

Postad 19 oktober 2007 - 09:04

ollkli
  • ollkli
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
För er som har sådan oerhörd Kent fobi så kan det ju vara lite plåster på såren att i Kent-paketet så skickar SonyEricsson med ett par externa högtalare (deras orginal), nu vet jag inte hur mycket det är värt men ändå.

Personligen så är röd telefon INTE ett alternativ så jag hade köpt svart om det så var med Eddie Medusa tema :D

Postad 19 oktober 2007 - 09:09

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

För er som har sådan oerhörd Kent fobi så kan det ju vara lite plåster på såren att i Kent-paketet så skickar SonyEricsson med ett par externa högtalare (deras orginal), nu vet jag inte hur mycket det är värt men ändå.

Personligen så är röd telefon INTE ett alternativ så jag hade köpt svart om det så var med Eddie Medusa tema  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Då hade jag lätt köpt den :D

Postad 19 oktober 2007 - 09:37

ollkli
  • ollkli
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag tar tillbaks ovanstående, dom skickar inte med några högtalare. Dialect i Luleå fick idag in ett par svarta så strax är man ägare till skönheten!

Postad 19 oktober 2007 - 10:19

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Var lite inne på en röd ett tag (läs: ett par timmar :D) men den svarta är fan snyggare så istället har jag ett par frågor till er med Kentbesudlade telefoner.
Går det överhuvudtaget att ta bort låtarna och teman och bilderna osv?
Jag vill fan bestämma själv över vad som ska va på luren.
Ett K i menyn och ett "Kent" i övre hörnet när man surfar eller hur det nu var, kan man leva med.
Men om den föralltid kommer va proppad med en massa Kentgrejer som tar plats och segar ner(?) så känns det ju som det blir en röd iaf. Eller vänta tills den svarta utan Kentgrejer kommer, men nu ska vi inte va tålmodiga här. :D
Föresten, finns det inte möjligen något sätt att återställa telefonen till orginal eller ta bort allt med nån mjukvara? Kanske inte just nu men om ett tag?

Postad 19 oktober 2007 - 11:45

confuzed
  • confuzed
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Går det överhuvudtaget att ta bort låtarna och teman och bilderna osv?
Jag vill fan bestämma själv över vad som ska va på luren.
Ett K i menyn och ett "Kent" i övre hörnet när man surfar eller hur det nu var, kan man leva med.
Men om den föralltid kommer va proppad med en massa Kentgrejer som tar plats och segar ner(?) så känns det ju som det blir en röd iaf. Eller vänta tills den svarta utan Kentgrejer kommer, men nu ska vi inte va tålmodiga här. :D
Föresten, finns det inte möjligen något sätt att återställa telefonen till orginal eller ta bort allt med nån mjukvara? Kanske inte just nu men om ett tag?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det är omöjligt att ta bort alla teman/låtar. Dom är som sagt inprogramerade i hårdvaran så dom sitter där lika mkt som t.e.x original SonyEricsson temat som finns i alla SE telefoner. Den svarta utan Kent kommer nån gång runt vecka 48 är det sagt. Och som jag förstog det när jag kollade mitt memory stick så hade jag 880(tror jag) mb kvar utav 1 gb och jag antar att alla dessa Kent ringsignaler och möjlighet till att få tag på hela albumet tar upp ca 100~ mb.

@varmt_kallvatten: ursäkta mig? nej, jag är inte 12 år, jag är antagligen snäppet äldre än du är, och JA jag har en jaevla massa emot Kent och därför har jag lämnat tillbaka telefonen, och nej jag tänker inte vänta på en svart utan Kent utan jag kommer byta till en röd, som sagt ovan om du bara hade läst, men du kanske har svårt med det? stick nu

Postad 19 oktober 2007 - 11:46

v1qer
  • v1qer
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Undrar hur bra är w910 kamerainspelning... är det ingen som har någon klipp tagen med den?

Redigerat av v1qer, 19 oktober 2007 - 11:47.

Postad 19 oktober 2007 - 12:19

confuzed
  • confuzed
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Undrar hur bra är w910 kamerainspelning... är det ingen som har någon klipp tagen med den?

<{POST_SNAPBACK}>

(ursäkta mitt spam..)
jag har testat kamerainspelningen och jag tycker att den var helt okej, jag har dock inget klipp på datorn eller så men själva ljudet var helt okej, bilden likaså och ja de var lixom "lätt" att få med ljudet, de e inte så att man måste typ söka efter själva mikrofonen och prata nära den osv

Postad 19 oktober 2007 - 13:28

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
confuzed: OK, illa.
Hade som sagt kunna leva med nåt litet K här och där men nu låter det ju som om den praktiskt taget levereras med ~100MB mindre minne.

Postad 19 oktober 2007 - 15:42

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Hade som sagt kunna leva med nåt litet K här och där men nu låter det ju som om den praktiskt taget levereras  med ~100MB mindre minne.

<{POST_SNAPBACK}>

Eh? Den levereras inte med 100mb mindre minne. Det är 1gigs-m2 som har 900-950mb.
programvaran är väl sparad på telefonen och inte på minneskortet och telefonens interminne är mycket lägre. Tänk lite :)

Postad 19 oktober 2007 - 22:43

confuzed
  • confuzed
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hade som sagt kunna leva med nåt litet K här och där men nu låter det ju som om den praktiskt taget levereras  med ~100MB mindre minne.

<{POST_SNAPBACK}>

Eh? Den levereras inte med 100mb mindre minne. Det är 1gigs-m2 som har 900-950mb.
programvaran är väl sparad på telefonen och inte på minneskortet och telefonens interminne är mycket lägre. Tänk lite :)

<{POST_SNAPBACK}>

tänk hur mycket du vill, det var hursomhelst mindre minne kvar på den svarta än den röda. har testat båda. kan inte komma på något annat än att de e kent sakernas fel

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.