Postad 27 July 2008 - 20:29
Det var per telefon dom frågade ifall jag ville komplettera med några fler papper. Var flera månader sedan. Har inte hört något mer sedan dess.
/Feducci
/Feducci
Postad 30 July 2008 - 12:07
Då bör du ha fått besked om muntlig förberedelse eller huvudförhandling. Ring ansvarige notarien och fråga var målet ligger. Om det är ett småmål som du driver själv utan ombud kan det inte skada att ge in besluten från ARN i liknande fall.
Postad 05 August 2008 - 12:48
Halloj alla
Har ni nåt ny information?
Jag har iallafall inte fått några pengar än.
Har ni nåt ny information?
Jag har iallafall inte fått några pengar än.
Postad 06 August 2008 - 00:45
Har du skickat ett kravbrev?
Det enda jag hann göra var att skicka ett epost till Nordic electronics och bad dom betala tillbaka mina pengar.
Strax där efter åkte jag till gotland och kom inte hem förrän igår. Jag har varken fått några pengar eller nåt svar från dom.
Vad ska man göra nu?
Postad 06 August 2008 - 07:35
Jag ringde arn och dom sa att dom skickat ut info till NE angående deras beslut..Så det är väl bara att vänta antar jag..
Och sen antagligen gå vidare till tingsrätten..pust när ska detta lösas?
Och sen antagligen gå vidare till tingsrätten..pust när ska detta lösas?
Postad 06 August 2008 - 18:39
Man ska alltid skicka ett kravbrev. Om inget händer så skickar man en påminnelse där man talar om vad som händer om de inte betalar inom en viss tid, d.v.s. att man underrättar ARN samt väcker talan vid domstol.
Postad 06 August 2008 - 19:55
Jag har fått mail av NE idag...
Angående ARNs beslut
Då nämnden varit oenig och inte kunnats enas om vad som är gällande lag väljer vi att avvakta utslag från pågående rättegång för att få detta avgjort.
Motivation till beslutet.
I utslaget konstateras av nämndens ordförande att det inte går att besluta om skyldighet att kompensera kunderna i enlighet med lagen då denna säger att det inte föreligger någon sådan skyldighet i detta fall. Två ledamöter anser dock att denna skyldighet bör kunna åberopas då kunderna behöver skyddas utöver vad lagen stipulerar.
Vi anser inte att det är nämndens uppgift att avgöra vad som bör göras utöver lagen utan att i stället avgöra vad denna säger. Vi väljer därmed att avvakta beslut i pågående rättegång för att få det avgjort vad som faktiskt sägs i lagen.
Motivationen av utslaget bygger dessutom på ett par felaktiga antaganden gjorda av nämnden då de inte bett om komplettering med information som ligger utanför tvisten och baserat utslaget på detta. Denna information är inkluderad i rättegångsfallet i tingsrätten. Där har det sedan avgjorts att tvisten handlar om avtalet, i enlighet med vad ordföranden i nämnden anför.
Mvh,
Nordic Electronics
och jag skrev...
Från: Alexander Nyman
Skickat: den 24 juli 2008 23:10
Till: [email protected]
Ämne: Hejsan
Hej
Jag har nu fått hem ett Avgörande ifrån ARN och där står det:
"Nämnden rekommenderar LST Nordic Electronics att till Alexander Nyman genast betala 16 300kr jämte ränta på beloppet enligt 5 § räntelagen (1975:635) från och med den 2 augusti 2007 till dess betalning sker."
Jag skickar med kontonummer och clearingnummer och hoppas att ni betalar genast.
Tack
MVH Alexander Nyman
Angående ARNs beslut
Då nämnden varit oenig och inte kunnats enas om vad som är gällande lag väljer vi att avvakta utslag från pågående rättegång för att få detta avgjort.
Motivation till beslutet.
I utslaget konstateras av nämndens ordförande att det inte går att besluta om skyldighet att kompensera kunderna i enlighet med lagen då denna säger att det inte föreligger någon sådan skyldighet i detta fall. Två ledamöter anser dock att denna skyldighet bör kunna åberopas då kunderna behöver skyddas utöver vad lagen stipulerar.
Vi anser inte att det är nämndens uppgift att avgöra vad som bör göras utöver lagen utan att i stället avgöra vad denna säger. Vi väljer därmed att avvakta beslut i pågående rättegång för att få det avgjort vad som faktiskt sägs i lagen.
Motivationen av utslaget bygger dessutom på ett par felaktiga antaganden gjorda av nämnden då de inte bett om komplettering med information som ligger utanför tvisten och baserat utslaget på detta. Denna information är inkluderad i rättegångsfallet i tingsrätten. Där har det sedan avgjorts att tvisten handlar om avtalet, i enlighet med vad ordföranden i nämnden anför.
Mvh,
Nordic Electronics
och jag skrev...
Från: Alexander Nyman
Skickat: den 24 juli 2008 23:10
Till: [email protected]
Ämne: Hejsan
Hej
Jag har nu fått hem ett Avgörande ifrån ARN och där står det:
"Nämnden rekommenderar LST Nordic Electronics att till Alexander Nyman genast betala 16 300kr jämte ränta på beloppet enligt 5 § räntelagen (1975:635) från och med den 2 augusti 2007 till dess betalning sker."
Jag skickar med kontonummer och clearingnummer och hoppas att ni betalar genast.
Tack
MVH Alexander Nyman
Postad 23 August 2008 - 19:12
Hej!
Jag är jätteglad för fortsatt info om vad som händer. Vi gjorde också ett dåligt val av leverantör. Så snart tvisten i TR är avklarad så kommer vi skicka in en ansökan om betalningsföreläggande till KFM. Vår ansökan till ARN kom in en dag försent så vi får förlita oss på er andra...
Kämpa på!
Jag är jätteglad för fortsatt info om vad som händer. Vi gjorde också ett dåligt val av leverantör. Så snart tvisten i TR är avklarad så kommer vi skicka in en ansökan om betalningsföreläggande till KFM. Vår ansökan till ARN kom in en dag försent så vi får förlita oss på er andra...
Kämpa på!
Postad 10 September 2008 - 23:13
Hej hej
Hur går det för alla? Har det hänt något nytt för någon?
Jag har tänkt att göra en stämning mot NE men vet inte riktigt vad jag ska skriva och ta med så det blir så bra som möjligt.
Nu har dem även lagt ner hemsidan helt och hållet för er som inte redan sett det
Hur går det för alla? Har det hänt något nytt för någon?
Jag har tänkt att göra en stämning mot NE men vet inte riktigt vad jag ska skriva och ta med så det blir så bra som möjligt.
Nu har dem även lagt ner hemsidan helt och hållet för er som inte redan sett det
Postad 18 September 2008 - 01:03
Nice! Det är bra att det uppmärksammas lite!
Ska försöka ta tag i min stämning här imorgon. Får försöka så gott man kan.
Det skulle vara underbart att få tillbaks pengarna!
Ska försöka ta tag i min stämning här imorgon. Får försöka så gott man kan.
Det skulle vara underbart att få tillbaks pengarna!
Postad 25 September 2008 - 01:03
Ytterligare lite information i ärendet...
Postad 16 February 2009 - 14:21
Hej..
Jag har precis kommit hem från 3 månader i sydamerika, och innan jag åkte dit i höstas så ringde dom från strix/insider och sa att dom ev skulle göra ett program om vårat fall och frågade om jag ville vara med,men sen hörde jag inget mer,och idag ringde jag dom för att höra hur det går och då sa dom att insider tyvärr är nerlagt från tv3´s håll..Konstigt då det verkar vara ett populärt program..
En ###### otur för vår del är det i allafall..Så nu känns det som att det enda som återstår är att stämma arslet av dom,vi borde gå ihop i grupp och göra en stämning då det är större risk att vinna.(har inte varit inne här så frekvent så ni kanske har föreslagit det tidigare..)
Det får inte rinna ut i sanden dammit..Kom gärna med förslag..
Jag har precis kommit hem från 3 månader i sydamerika, och innan jag åkte dit i höstas så ringde dom från strix/insider och sa att dom ev skulle göra ett program om vårat fall och frågade om jag ville vara med,men sen hörde jag inget mer,och idag ringde jag dom för att höra hur det går och då sa dom att insider tyvärr är nerlagt från tv3´s håll..Konstigt då det verkar vara ett populärt program..
En ###### otur för vår del är det i allafall..Så nu känns det som att det enda som återstår är att stämma arslet av dom,vi borde gå ihop i grupp och göra en stämning då det är större risk att vinna.(har inte varit inne här så frekvent så ni kanske har föreslagit det tidigare..)
Det får inte rinna ut i sanden dammit..Kom gärna med förslag..
Postad 16 February 2009 - 20:34
Jag är definitivt med på en större stämning! Men hur får man tag på alla som är drabbade? Konsumentverket kanske har några st av de drabbade?
Postad 23 February 2009 - 11:45
Ok..
Jag vet inte riktigt hur man går till väga i såna här fall så kom gärna med tips ni som vet mer och skriv här ni som tycker att det låter som en bra ide och vill ta det här till nästa steg..
Det är väl ganska många av oss som är drabbade som har varit inne på det forumet?
Jag vet inte riktigt hur man går till väga i såna här fall så kom gärna med tips ni som vet mer och skriv här ni som tycker att det låter som en bra ide och vill ta det här till nästa steg..
Det är väl ganska många av oss som är drabbade som har varit inne på det forumet?
Postad 16 March 2009 - 13:06
Haha jag är bara tvungen att berätta att jag var nära och köpa ett playstation 3 när Playzone hade sin raid.... Det hade varit pricken över i:t.
Köpte även en festivalbiljett till en festival som kallades Augustibullret förra året. Festivalen har funnits väldigt länge, jag har varit där åtminstone 6 år innan. Men så förra året så kursa dem helt plöstligt...Inte fått pengar för biljetten ännu.
Men nu verkar det ju som om min tur kanske vänder litegran då
Nu efter 1.5 år så ska jag ta tummen ur och köpa mig en projektor+duk ifrån netonnet. Får hoppas detta köpet går bättre än tvn.
Det är ingen som hört något nytt om pengarna/stämningar?
Köpte även en festivalbiljett till en festival som kallades Augustibullret förra året. Festivalen har funnits väldigt länge, jag har varit där åtminstone 6 år innan. Men så förra året så kursa dem helt plöstligt...Inte fått pengar för biljetten ännu.
Men nu verkar det ju som om min tur kanske vänder litegran då
Nu efter 1.5 år så ska jag ta tummen ur och köpa mig en projektor+duk ifrån netonnet. Får hoppas detta köpet går bättre än tvn.
Det är ingen som hört något nytt om pengarna/stämningar?
Postad 22 April 2009 - 12:13
Hallå allesammans..
Ska vi gå vidare med det här eller?
Synd att låta det rinna ut i sanden eller hur??
Vi borde ju kunna vinna det här om vi är många..
Nån som kan sånt här?
Skriv dammit!
Ska vi gå vidare med det här eller?
Synd att låta det rinna ut i sanden eller hur??
Vi borde ju kunna vinna det här om vi är många..
Nån som kan sånt här?
Skriv dammit!
Postad 23 April 2009 - 22:08
Jag skulle kunna vara med, men känner mig inte alls engagerad direkt. Dessutom kan jag inget om detta heller (Vad som skall göras osv osv).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?