Topfield 5710 (svart med 250 GB och HDMI)
174 svar till detta ämne
Postad 30 december 2007 - 11:05
Pentax K
-
Pentax K
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Jag blev förskräckt när läste ovanstående att Toppyn inte kommer att fungera efter ett strömavbrott.
Att Toppyboxarna krånglar efter strömavbrott stämmer defenitivt inte. När strömmen är tillbaks fungerar allt utan problem (inlagda timerinspelningar mm). Gwyns box krånglade men jag tror inte många andra haft det problemet eller..? Begår jag ett helgerån som kritiserar MyStuff? Jag lade in det och när jag skulle testa att söka efter program att spela in krachade boxen. Var omöjlig att starta utan att göra en ominstallation. Därför har nu MyStuff portförbjudits på min Toppy 5710. Har istället UK Auto Scheduler 0.72.3 installerad och den fyller de behov jag har, kan snabbt och enkelt söka på vilka kanaler det finns program jag vill spela in. Jag har tänkt hålla installerade TAPs på den till så få som möjligt men jag har även installerat TF5000Display 1.50 (visar bl.a. tiden i displayen) och Signal (visar signalstyrka/kvalité) samt Recording Fixer 1.3 (kan fixa korrupta filer). De här programmen har hittills fungerat utan problem. Skulle jag rekomendera ett enda progam är det defenintivt UK Auto Scheduler 0.72.3
Redigerat av Pentax K, 30 december 2007 - 11:15.
Postad 30 december 2007 - 11:54
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Mystuff har faktiskt fungerat väldigt bra helst sedan jag tog bort remoteextender.
Det som händer med Toppyn efter ett strömavbrott är att den gå direkt till standby utan att ställa klockan och då kommer inte timerinspelningarna att dra igång om jag förstått det rättt.
Efter att ha patchat firmware med P-patchen så hoppar min igång och går till påläget och hämtar klockan. Jag har verifierat detta med att dra ur kontakten före och efter patchen.
Display och signal låter intressant. Jag som trodde jag var klar med TAP's nu.
Postad 30 december 2007 - 19:02
Gwyn
-
Gwyn
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag blev förskräckt när läste ovanstående att Toppyn inte kommer att fungera efter ett strömavbrott. Att Toppyboxarna krånglar efter strömavbrott stämmer defenitivt inte. När strömmen är tillbaks fungerar allt utan problem (inlagda timerinspelningar mm). Gwyns box krånglade men jag tror inte många andra haft det problemet eller..?
Jag tror (hoppas) att min box som rensade alla inspelat material efter ett strömavbrott var en engångsföreteelse. Jag har fejkat strömavbrott genom att dra ut sladden efteråt och det var inga problem. Begår jag ett helgerån som kritiserar MyStuff?
Jag gillade inte heller MyStuff, boxen kraschade inte men jag tyckte det vart ganska rörigt med alla ändringar (men jag är ju en gammal tant *haha*) så jag tog bort den. Skulle iofs vilja ha en TAP som laddar in EPG:n i bakgrunden men efter att ha patchat med Timer-patchen (och den verkar funka hittills) så har mitt största problem löst sig, så ifall EPG:n inte är perfekt kan jag leva med det
Postad 30 december 2007 - 20:43
Unregistereda72c13a4
-
Unregistereda72c13a4
-
Amatör
-
-
58 inlägg
tänkte att man skulle patcha så att vid ev strömavbrott skulle komma tillbaka. kollar boxens usb sitter något vitt ett skydd tänker jag, börjar rycka och slita lite, får av den vita... liknar ingen usb port... skall den vita sitta kvar.....då har man väl pajat usb,n då hehe
Postad 31 december 2007 - 05:00
Pentax K
-
Pentax K
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
tänkte att man skulle patcha så att vid ev strömavbrott skulle komma tillbaka. kollar boxens usb sitter något vitt ett skydd tänker jag, börjar rycka och slita lite, får av den vita... liknar ingen usb port... skall den vita sitta kvar.....då har man väl pajat usb,n då hehe
Det skall vara en USB-kabel med en Typ A ha kontakt på änden som skall in i datorn och en Typ B ha på den som skall till toppyn. Typ A ha är den vanliga platta USB:n och Typ B ha den lite mer fyrkantiga.
Postad 31 december 2007 - 10:48
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Postad 02 januari 2008 - 15:52
Gwyn
-
Gwyn
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har någon tips på en TAP som laddar in EPG:n i bakgrunden? Helst inte hela MyStuff då, jag gillade inte den så där överdrivet
Postad 06 januari 2008 - 10:50
Roma
-
Roma
-
Användare
-
-
103 inlägg
Undrar exakt detsamma. Den inbyggda EPG.n är snudd på katastrof, enligt mig.......
Hörde förresten ett rykte om att Boxer Navigator var på gång till denna box......!?
Redigerat av Roma, 06 januari 2008 - 10:51.
Postad 10 januari 2008 - 17:50
Pentax K
-
Pentax K
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Har någon tips på en TAP som laddar in EPG:n i bakgrunden? Helst inte hela MyStuff då, jag gillade inte den så där överdrivet 
Igår installerade jag PlasmaEPG v1.45-Beta och den funkar utan problem än så länge. Det är som sagt en betaversion så det kan kanske finnas buggar. Man hittar den här http://www.tapworld....nt/view/358/29/ eller här http://plasmaepg.fin...t/en/index.html
Redigerat av Pentax K, 11 januari 2008 - 06:15.
Postad 11 januari 2008 - 08:15
Gwyn
-
Gwyn
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag har en annan mysko irritationsgrej som jag behöver hjälp med om nån har nån bra idé. När jag gör en "automatisk kanalsökning" får jag in flera SVT1/SVT2 mm eftersom jag bor i Mälardalen (SVT2 Östnytt/Mittnytt/ABC) och när sökningen är avslutad är Toppyn så snäll och rensar dubletter ("detecting duplicate service") och då tar den bort SVT1 från kanalplats 1 och den finns ingen annanstans heller. Jag har visserligen lyckats få det att funka innan men vet inte riktigt hur jag gjort då. Som det är nu är det ett elände att få tillbaks kanalerna i korrekt skick efter en kanalsökning. Någon som har några tips?
Postad 11 januari 2008 - 12:01
Pentax K
-
Pentax K
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Jag har en annan mysko irritationsgrej som jag behöver hjälp med om nån har nån bra idé. När jag gör en "automatisk kanalsökning" får jag in flera SVT1/SVT2 mm eftersom jag bor i Mälardalen (SVT2 Östnytt/Mittnytt/ABC) och när sökningen är avslutad är Toppyn så snäll och rensar dubletter ("detecting duplicate service") och då tar den bort SVT1 från kanalplats 1 och den finns ingen annanstans heller. Jag har visserligen lyckats få det att funka innan men vet inte riktigt hur jag gjort då. Som det är nu är det ett elände att få tillbaks kanalerna i korrekt skick efter en kanalsökning. Någon som har några tips?
Jag hade samma problem men fick hjälp via "fragge". Som mejlade mig följande: Jag gick och tittade på http://www.teracom.se/?page=5883 och noterade vilka kanaler/muxar örebrosändaren använde sig av. 1 Sedan rensade jag kanallistan på boxen och valde att söka kanaler igen, men istället för att göra en automatsökning gjorde jag en 2 manuell sökning och matade in den första kanalen/muxen örebro använder sig av, i detta fallet 35, och startade sedan sökningen. Den hittade då ett antal kanaler som sändes på den kanalen/muxen(35), 3sen är det bara att upprepa proceduren med nästa kanal/mux, i detta fallet 29, o.s.v. tills man har avverkat alla kanaler/muxar på den sändaren. Resultatet blir sedan att du bara har kanaler från en sändare och inte två. Sen är det bara att skapa en favoritlista och börja titta... Vet du vilken sändare din antenn tar in så kollar du på Terracoms sida vilka kanaler/muxar som din sändare använder. Efter att jag gjorde på det här sättet har jag inte haft några problem. Testa om det fungerar för dig.
Postad 11 januari 2008 - 14:05
Gwyn
-
Gwyn
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag har en annan mysko irritationsgrej som jag behöver hjälp med om nån har nån bra idé. När jag gör en "automatisk kanalsökning" får jag in flera SVT1/SVT2 mm eftersom jag bor i Mälardalen (SVT2 Östnytt/Mittnytt/ABC) och när sökningen är avslutad är Toppyn så snäll och rensar dubletter ("detecting duplicate service") och då tar den bort SVT1 från kanalplats 1 och den finns ingen annanstans heller. Jag har visserligen lyckats få det att funka innan men vet inte riktigt hur jag gjort då. Som det är nu är det ett elände att få tillbaks kanalerna i korrekt skick efter en kanalsökning. Någon som har några tips? Jag hade samma problem men fick hjälp via "fragge". Som mejlade mig följande:
Jag gick och tittade på http://www.teracom.se/?page=5883 och noterade vilka kanaler/muxar örebrosändaren använde sig av.
1 Sedan rensade jag kanallistan på boxen och valde att söka kanaler igen, men istället för att göra en automatsökning gjorde jag en
2 manuell sökning och matade in den första kanalen/muxen örebro använder sig av, i detta fallet 35, och startade sedan sökningen. Den hittade då ett antal kanaler som sändes på den kanalen/muxen(35),
3sen är det bara att upprepa proceduren med nästa kanal/mux, i detta fallet 29, o.s.v. tills man har avverkat alla kanaler/muxar på den sändaren. Resultatet blir sedan att du bara har kanaler från en sändare och inte två. Sen är det bara att skapa en favoritlista och börja titta...
Vet du vilken sändare din antenn tar in så kollar du på Terracoms sida vilka kanaler/muxar som din sändare använder. Efter att jag gjorde på det här sättet har jag inte haft några problem. Testa om det fungerar för dig.
Åh, suveränt vilken bra instruktion. Tusen tack! Synd bara att det här ska vara nödvändigt, men å andra sidan var det ju hemskt lätt att göra manuell sökning också bara man sparar lappen med de olika kanalerna. Anledningen till mitt problem kan jag läsa på Terracom för min mast "...sänds två digitala nät 1 från denna station..", och det är nät 1 (dvs i mitt fall kanal 61 och 37) som krockar, där alla SVT:s kanaler ligger.
Redigerat av Gwyn, 11 januari 2008 - 14:08.
Postad 12 januari 2008 - 11:41
erli
-
erli
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Flerkanalsljud via HDMI
Är det verkligen så dåligt att HDMI-utgången inte kan skicka flerkanalsljud eller har jag missat någon inställning? Jag får bara va ligt stereoljud ut på HDMI. Tidigare har jag lyckats få flerkanalsljud via den optiska utgången men hela poängen med HDMI är ju att slippa två sladdar
Någon som vet?
Postad 14 januari 2008 - 13:33
erli
-
erli
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Flerkanalsljud via HDMI
Är det verkligen så dåligt att HDMI-utgången inte kan skicka flerkanalsljud eller har jag missat någon inställning? Jag får bara va ligt stereoljud ut på HDMI. Tidigare har jag lyckats få flerkanalsljud via den optiska utgången men hela poängen med HDMI är ju att slippa två sladdar
Någon som vet?
Jag har fått svar från Topfield ang ljudet ut via HDMI, det funkar inte och det var tydligen ett medvetet val de gjorde (se nedan). Förstår inte riktigt vad de menar med volymen men det är i alla fall den förklaring som gavs. "Sorry to say, you cannot get Dolby Digtial through the HDMI connection because we didn't put it in the HDMI output. If we had put it in, you could NOT control the volume, which is owing to that the receiver has no Dolby decoder. We'd had an careful consideration on that optional issue, and eventually we decided to get rid of Dolby Digital. I beg your good understanding."
Postad 15 januari 2008 - 22:32
maalse
-
maalse
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
TF57x0PVRt
Kan någon förklara skillnaderna mellan TF5700PVRt, TF5710PVRt och TF5720PVRt. Nå¨gon är svart och någon är silver, men vad mer skilljer?
Postad 16 januari 2008 - 06:05
Pentax K
-
Pentax K
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
TF57x0PVRt
Kan någon förklara skillnaderna mellan TF5700PVRt, TF5710PVRt och TF5720PVRt. Nå¨gon är svart och någon är silver, men vad mer skilljer?
Flera saker. Bl a hårdiskens storlek, har HDMI eller inte m m. Du kan kolla exakt vad här https://www.prisjakt...kt.php?e=138344https://www.prisjakt...kt.php?e=259567https://www.prisjakt...kt.php?e=198428
Postad 17 januari 2008 - 08:30
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
TF57x0PVRt
Kan någon förklara skillnaderna mellan TF5700PVRt, TF5710PVRt och TF5720PVRt. Nå¨gon är svart och någon är silver, men vad mer skilljer? Flera saker. Bl a hårdiskens storlek, har HDMI eller inte m m.
Du kan kolla exakt vad här https://www.prisjakt...kt.php?e=138344
https://www.prisjakt...kt.php?e=259567
https://www.prisjakt...kt.php?e=198428
TF5700PVRt finns med eller utan HDMI, TF5710PVRt bara med HDMI. Men OBS att Prisjakt.nu har fel information om boxarna, t.ex säger den att ingen av modellerna har USB medan i själva verket har alla det. Den säger också att ingen av modellerna har MP3-spelning vilket också alla modellerna faktiskt har. Hårddiskstorleken är samma på alla HDMI-modellerna (250 GB) medan "vanliga" TF5700PVRt har 160 GB. Det jag vet skiljer mellan TF5700PVRt HDMI, och TF5710PVRt, är fjärrkontrollen och färgen på chassit. Jag kan inte se något som skiljer alls mellan TF5710PVRt och TF5720PVRt, kanske någon annan noterat något? (Prisjakts bild på TF5720PVRt är föressten egentligen en bild på TF5100PVRc HDMI!) OBS att ingen box i 5000-serien klarar HDTV, dom bara skalar upp SDTV till HD-upplösning på utgången. Inte heller 600/6000-serierna klarar HDTV men har intressanta funktioner som t.ex WLAN och inbyggt webbgränssnitt. 7000-serien klarar HDTV men kan inte köra TAPs och kan inte kopplas direkt till en PC (den är USB Host istället för Device, så man tar backup genom att koppla en USB-hårddisk till boxen).
Redigerat av DVBgeek, 17 januari 2008 - 08:44.
Postad 17 januari 2008 - 14:42
Unregistereda72c13a4
-
Unregistereda72c13a4
-
Amatör
-
-
58 inlägg
har blivit av med kablen i flytten till loopen därbak. någon som vet var kablen skall sitta , vilka hål var det 2 honor eller 2 hankontakter eller en av var..
tappar också kanaler, får ofta göra en ny installation...
Postad 25 januari 2008 - 20:50
Unregistereda72c13a4
-
Unregistereda72c13a4
-
Amatör
-
-
58 inlägg
provar igen, ingen som vet vilka hål loopkablen sitter i, tacksam för svar...
Postad 25 januari 2008 - 22:31
Mich
-
Mich
-
Forumräv
-
-
610 inlägg
provar igen, ingen som vet vilka hål loopkablen sitter i, tacksam för svar...
Antenn in i Tuner 1 ingången, loop kabel från tuner 1 utgången till tuner 2 ingången, tuner 2 utgången ej ansluten. Eller: tvärt om med tuner 1 och 2. I båda fallen en loop kabel med hane och hona. Loop kabeln sitter så att säga diagonalt bland dom fyra anslutningarna. Eller: Så splittrar du antenn sladden till två (OBS en RF splitter måste användas) och ansluter till tuner 1 ingång och tuner 2 ingång. Båda utgångarna ansluts inte. Detta alternativ är överkurs.
Postad 26 januari 2008 - 09:36
Unregistereda72c13a4
-
Unregistereda72c13a4
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hej, tack för hjälpen men jag har det kopplat så, funkar ej som det ska.
ex. spelar in på kanal 1 och 2 betalkanalerna blir skuggade om man trycker på knappen ok,list i mitten på fjärren.
Alltså kan jag inte titta på en kodad kanal när jag spelar in på kanal 1 och 2 . Har fungerat innan flytten är loopkablen en annan typ av kabel än vanlig coaxkabel. Imellanåt kan jag ej se program dyker upp röd skylt sätt in kortet, brukar lösa sig genom att dra ut strömkablen. Händer också att antennsignalen försvinner då får jag radera programlista och återställa fabriksinställningar sedan ny kanalsökning.
Eller har den blivit paj på något vis.
Tacksam för förslag"
Postad 27 januari 2008 - 00:17
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
Hej, tack för hjälpen men jag har det kopplat så, funkar ej som det ska. ex. spelar in på kanal 1 och 2 betalkanalerna blir skuggade om man trycker på knappen ok,list i mitten på fjärren. Alltså kan jag inte titta på en kodad kanal när jag spelar in på kanal 1 och 2 . Har fungerat innan flytten är loopkablen en annan typ av kabel än vanlig coaxkabel. Imellanåt kan jag ej se program dyker upp röd skylt sätt in kortet, brukar lösa sig genom att dra ut strömkablen. Händer också att antennsignalen försvinner då får jag radera programlista och återställa fabriksinställningar sedan ny kanalsökning. Eller har den blivit paj på något vis.
Tacksam för förslag" 
Det finns 2 mottagare i boxen. Om du spelar in två program så används båda mottagarna till inspelning. I detta läge kan du fortfarande titta på en annan kanal, men bara ifall denna kanal ligger på samma MUX som någon av de två du spelar in. Detta är helt oavsett hur du kopplat in antennkabeln, det beror på att det bara finns två mottagare helt enkelt. Och boxen är inte smart nog att inse att den spelar in två program från samma MUX och därför bara behöver reservera en mottagare.... Inspelningar använder alltid en egen mottagare. /Bosse
Postad 28 januari 2008 - 18:41
Unregistereda72c13a4
-
Unregistereda72c13a4
-
Amatör
-
-
58 inlägg
ok
Tackar för det.
Ang röd skylt finns det någon lösning på det.
Ibland när man skall titta på inspelat så kommer skylten upp, då får man starta om.
Även ibland när man skall se från det kodade programen.
Postad 30 januari 2008 - 09:07
MacCoyote
-
MacCoyote
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vilken firmwareversion kör Du ?
Det har nämnts i ngn tråd tidigare att version 2.87 löser problemet med röda skylten på 5700 PVRt utan HDMI.
Borde väl då också vara fixat i version 2.89 för 5710 PVRt med HDMI.
Postad 30 januari 2008 - 20:04
Unregistereda72c13a4
-
Unregistereda72c13a4
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Postad 30 januari 2008 - 23:42
MacCoyote
-
MacCoyote
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jo men som jag skriver ovan ang 5710: " Borde väl då också vara fixat i version 2.89 för 5710 PVRt med HDMI."
Postad 31 januari 2008 - 08:50
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Och boxen är inte smart nog att inse att den spelar in två program från samma MUX och därför bara behöver reservera en mottagare.... Inspelningar använder alltid en egen mottagare.
Jag har faktiskt sett vid ett antal tillfällen att boxen kan använda en enstaka tuner till att spela in två program från olika kanaler på samma mux. Det händer dock inte alltid och jag vet inte vad som styr detta - möjligen händer det när båda program startar samtidigt. Vet inte om boxen "själv" är smart nog att göra detta eller om det beror på MyStuff. Problemet med den röda skylten vid uppspelning av inspelat material händer bara så vitt jag sett i samband med MyStuff, det händer inte när man använder Toppyns inbyggda arkiv. Det har att göra med återupptagning av en delvis spelad fil (en funktion som inte finns i firmware för TF57x0 utan kräver MyStuff), börjar man från början (vilket man alltid gör om man använder Toppyns inbyggda arkiv) funkar allt i alla lägen (åtminstone på min box). På TF5700 HDMI är det fixat i firmware 3.00 men den har ju som bekant andra kritiska buggar så bör undvikas. Man behöver INTE starta om boxen, det räcker med att spola lite i filen (eller göra något/några quickjumps om man har MyStuff).
Postad 12 februari 2008 - 09:35
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Ang. Avsaknad av Dolby Digital i HDMI.
Jag har begärt av Topfield att ett firmware som skickar DD via HDMI ska göras tillgängligt. Antingen ett alternativt v2.89 eller ett helt nytt.
En "Yi, Hoze" på Topfield skulle låta en ingenjör titta på mitt problem.
Enligt tidigare information här i forumet är kanske detta något Topfield inte vill (eller kan) göra, men jag ska tjata på dom.
Om jag personligen skulle få ett "skräddarsytt" firmware lovar jag göra detta tillgängligt till alla som är intresserade.
Postad 12 februari 2008 - 12:06
Magnus G
-
Magnus G
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
"Kontrollerar filer och mappar"
Hej Jag har fått stora problem med min Toppfiled 5710 HDMI...
Det började för några veckor sedan att ibland så kom jag inte åt de foldrar som jag lagt upp inspelningar i och ibland frös bilden när jag tittade på TV... Jag använder Topfields egna system. Det brukade lösa sig med att starta om aparaten.
Nu har hela aparaten låst sig och ett fönster kommer upp med "kontrollererar filer och foldrar" men den låser där hela tiden så jag kan inte ens titta på TV
Är det någon annan som vet vad som hänt eller haft liknande problem? Känns som att den råkat ut för en hårdisk krasch..
Tacksam för respons och svar.
MVH
Magnus
Postad 12 februari 2008 - 14:43
jisse
-
jisse
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag har precis samma problem. Ibland låser sig allt och när jag startar upp igen kommer en ruta fram "Verifying files and folders"... Boxer tuggar på ett tag för att sedan låsa sig. Hittills har det löst sig om boxen fått stå strömlös ett tag, rutan kommer upp men den klarar av att komma igenom momentet...
Postad 12 februari 2008 - 22:41
Magnus G
-
Magnus G
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag har precis samma problem. Ibland låser sig allt och när jag startar upp igen kommer en ruta fram "Verifying files and folders"... Boxer tuggar på ett tag för att sedan låsa sig. Hittills har det löst sig om boxen fått stå strömlös ett tag, rutan kommer upp men den klarar av att komma igenom momentet...
Jag valde i alla fall att lämna tillbaka den till butik för genomgång i dag... Har haft den lite över en månad så den borde h¨lla bättre även om håddisken är välanvänd spelat in över 100GB utöver det som är inspelat och deletat... får väll vänta minst två veckor tills jag får tillbaka den... /MVH Magnus
Postad 13 februari 2008 - 06:42
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
Jag valde i alla fall att lämna tillbaka den till butik för genomgång i dag... Har haft den lite över en månad så den borde hålla bättre även om håddisken är välanvänd spelat in över 100GB utöver det som är inspelat och deletat... får väll vänta minst två veckor tills jag får tillbaka den... /MVH Magnus
Jag köpte min TF5700PVRt för ganska exakt ett år sedan. Efter några månader när jag fyllt disken med c:a 100Gb så började den trassla. Vissa inspelningar visade sig i arkivlistan med negativ eller noll längd och kunde inte spelas av. Efter ett tag så fick jag vid omstart av boxen samma meddelande som ni pratar om och när den var klar var disken rensad på alla inspelningar! Efter detta så tog jag till vana att spara undan inspelningar jag inte hann titta på till min hårddisk på PC:n via Altair. Efter ett tag när jag fyllt upp till samma nivå så började det hela om igen etc... Till sist ledsnade jag och lämnade in Toppyn (8 månader efter köpet) och fick tillbaka en ny enhet efter 3-4 veckor på garantin. Den har peppar-peppar inte visat samma problem fast jag fyllt dess disk mycket mer än jag gjorde på den förra. Så jag tror att det handlar om en korrupt disk. Lämna tillbaka boxen och skaffa en ny (ifall det är inom 30 dagar och de har returrätt där du köpte den). Annars lämna in på garantireparation och kräv en utbytesenhet under tiden du väntar (den svenska agenten är ganska slö när det gäller reparationer...). I ditt fall är ju reparationssvängen redan startad så det är väl bara att vänta då.... /Bosse
Postad 19 februari 2008 - 20:23
Unregistereda72c13a4
-
Unregistereda72c13a4
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Är det bara jag som har strul med 5710- röd skylt, nu strulade 4,an gick ej med lite trixande... var tvungen och söka av kanalerna. Har ej Lagt in något i boxen. Någon som lämmnat in på garantin.
Tack vare detta felet måste jag säga att detta är dyr skitbox!
Postad 19 februari 2008 - 21:03
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Inget problem här med min 5710 HDMI. Har gått klockrent i två månader. Protesterade dock häromdagen då jag ville spela in tre program samtidigt :-) Jag kör med SmartWI så jag har fyra mottagare igång samtidigt så jag fick spela in i sovrummet på min Sony hårdiskinspelare. Är det bara jag som har strul med 5710- röd skylt, nu strulade 4,an gick ej med lite trixande... var tvungen och söka av kanalerna. Har ej Lagt in något i boxen. Någon som lämmnat in på garantin. Tack vare detta felet måste jag säga att detta är dyr skitbox!
Postad 28 februari 2008 - 07:07
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Ang. Avsaknad av Dolby Digital i HDMI.
Jag har begärt av Topfield att ett firmware som skickar DD via HDMI ska göras tillgängligt. Antingen ett alternativt v2.89 eller ett helt nytt.
En "Yi, Hoze" på Topfield skulle låta en ingenjör titta på mitt problem.
Enligt tidigare information här i forumet är kanske detta något Topfield inte vill (eller kan) göra, men jag ska tjata på dom.
Om jag personligen skulle få ett "skräddarsytt" firmware lovar jag göra detta tillgängligt till alla som är intresserade.
Dåliga nyheter. Enligt Topfield är de nödvändiga ledningsbanorna mellan DD-dekoder och HDMI inte fysiskt anslutna. Det är inte möjligt att med firmware åtgärda detta.
Redigerat av EdBaker, 14 april 2008 - 09:13.
Postad 28 februari 2008 - 22:49
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Jag har en 5710 som är inköpt i september. Jag skall nu flytta till ett ComHem hus och tänker då försöka sälja denna box. Någon som har någon aning om vad som är realistiskt att begära för den?
Postad 29 februari 2008 - 08:35
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag har en 5710 som är inköpt i september. Jag skall nu flytta till ett ComHem hus och tänker då försöka sälja denna box. Någon som har någon aning om vad som är realistiskt att begära för den?
Tja... Jag kan väl bjuda en femhundring så du blir av med den!
Postad 29 februari 2008 - 09:37
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Skulle tro att en realistisk summa borde ligga upp mot en 2500-3000kr. Det är åtminstone vad jag tycker den borde vara värd som beg. /SwedXit
Postad 04 mars 2008 - 10:45
Magnus G
-
Magnus G
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag har en Topfield TF5710PVRt HDMI¨som jag köpte i januari 2008...
Jag har efter ca 4 veckor råkat ut för en hårddisk krasch.. och fått den tillbaka med en ny hårddisk. De hade även installerat nyare Firmware... och nu är den seg som sirap, textningen laggar och ligger helt fel på betalkanalerna samt den kodar om/kanalbyter väldigt långsamt, om den inte uppmanar att sätta in kortet, vilket sitter där det skall med rätt behörighet????
Jag såg tidigare i forumet att ni refererar till att inte uppdatera till version 3.00...
Jag har i dag följande data på min topfield:
Sytem ID: 13436
Loader Version: C1:15
DeviceVeion: v5.3.13
Application Version: TEST-N.2.96
Last uppdate: May 28 2007
Vad jag kan se är det inte v3.00 som är installerad....
jag gick in på Topfields hemsida och där ligger en version enligt nedan:
Sytem ID: 13436
Loader Version: C1:15
DeviceVeion: v5.3.16
Application Version: TF-NPTs 2.89
Last uppdate: Feb 26 2007
skall jag uppdatera med den?
Jag kör utan andra program typ mystuff etc utan enbart med det som är "standard"
Jag har Boxer abonemang med alla kanaler... (dyrt och dumt!!!)
tacksam för all hjälp jag kan få!
MVH
Magnus
Postad 04 mars 2008 - 11:03
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag har en Topfield TF5710PVRt HDMI¨som jag köpte i januari 2008... Jag har efter ca 4 veckor råkat ut för en hårddisk krasch.. och fått den tillbaka med en ny hårddisk. De hade även installerat nyare Firmware... och nu är den seg som sirap, textningen laggar och ligger helt fel på betalkanalerna samt den kodar om/kanalbyter väldigt långsamt, om den inte uppmanar att sätta in kortet, vilket sitter där det skall med rätt behörighet???? Jag såg tidigare i forumet att ni refererar till att inte uppdatera till version 3.00...
Jag har i dag följande data på min topfield: Sytem ID: 13436 Loader Version: C1:15 DeviceVeion: v5.3.13 Application Version: TEST-N.2.96 Last uppdate: May 28 2007
Vad jag kan se är det inte v3.00 som är installerad....
jag gick in på Topfields hemsida och där ligger en version enligt nedan: Sytem ID: 13436 Loader Version: C1:15 DeviceVeion: v5.3.16 Application Version: TF-NPTs 2.89 Last uppdate: Feb 26 2007
skall jag uppdatera med den?
Jag kör utan andra program typ mystuff etc utan enbart med det som är "standard" Jag har Boxer abonemang med alla kanaler... (dyrt och dumt!!!)
tacksam för all hjälp jag kan få!
MVH Magnus
Hej... Har själv inte den boxen (har den äldre 5700 utan HDMI) men jag hade testat att byta firmware till den du nämnde. Kan ju knappast bli sämre. För hoppningsvis kommer det snart nya firmwares till våra boxar som har fixat de flesta buggarna. Mvh SwedXit
Postad 13 mars 2008 - 11:19
jisse
-
jisse
-
Amatör
-
-
57 inlägg
I förrgår hände något märkligt med min box. Alla TAP´s i Auto start-mappen hade flyttats till en nyskapad(?) mapp vid namn "toto files"... Jag har inte skapat mappen själv och jag har inte heller sett mappen tidigare. Någon som vet vad som kan ha orsakat den flytten? Jag flyttade tillbaka alla filer till Auto start och boxen verkade fungera igen.
I går låste sig boxen precis när en inspelning var klar och vid omstart kom jag in i huvudmenyn och kunde inte komma ur den p.g.a. att den startade mina TAP´s. Det enda att göra var att koppla upp boxen mot datorn och tömma Autostart för att sedan boota om den ren. Huvudmenyn startade och ledde mig igenom en ny kanalsökning... Funkade till slut i alla fall! Efter det flyttade jag tillbaka filerna till Auto start, och den verkar funka igen.
Vet inte om sakerna hänger ihop, får se om den behagar funka i fortsättningen.
Postad 08 april 2008 - 18:23
Unregistereda72c13a4
-
Unregistereda72c13a4
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Någon som testat den nya firmware?
TF5710PVRt HDMI firmware (13436) 2008-01-09
Postad 08 april 2008 - 19:09
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Någon som testat den nya firmware?
TF5710PVRt HDMI firmware (13436) 2008-01-09
Inte till just 5710 HDMI men till 5700 HDMI, som skall vara samma firmware. Funkar kalas för mig. Har endast fått "Sätt i kortet" en gång sen jag installerade det. Kör utan några TAP's.
Postad 08 april 2008 - 23:30
peoltojo
-
peoltojo
-
Rookie
-
6 inlägg
Är det någon som vet vad den nya firmwaren "TF5710PVRt HDMI firmware (13436) 2008-01-09" har för ändringar jämfört med den förra?
Postad 09 april 2008 - 05:54
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Är det någon som vet vad den nya firmwaren "TF5710PVRt HDMI firmware (13436) 2008-01-09" har för ändringar jämfört med den förra?
Update-log: * The receiver was occasionally malfunctioned at the stream which has lots of EIT data. This is fixed. * It is possible to select sub-pages at the Teletext screen using the Rewind/Forward button. * When turning off the power in Standby mode and turning on, the time information is set and bact to Standby mode.
Postad 13 april 2008 - 17:07
Annaanna5
-
Annaanna5
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Jag kör med 3.17 till TF5710PVRt HDMI sedan lördag förmiddag. Fungerar fint än så länge.
Postad 05 maj 2008 - 20:25
jisse
-
jisse
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Min box har slutat svara på fjärrkontrollen idag! Ingen respons alls.
Ja, jag har bytt batterier.
Ja, jag har testat på riktigt nära håll.
Ja, jag har kollat så att fjärren sänder.
Det verkar helt enkelt vara boxen som inte tar emot signalen. Någon annan som råkat ut för samma problem?
Postad 06 maj 2008 - 06:36
Annaanna5
-
Annaanna5
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Min box har slutat svara på fjärrkontrollen idag! Ingen respons alls.
Ja, jag har bytt batterier. Ja, jag har testat på riktigt nära håll. Ja, jag har kollat så att fjärren sänder.
Det verkar helt enkelt vara boxen som inte tar emot signalen. Någon annan som råkat ut för samma problem?
Det kan vara boxen som har låst sig. Prova att starta om boxen, ryck sladden.
Postad 06 maj 2008 - 12:36
jisse
-
jisse
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Det kan vara boxen som har låst sig. Prova att starta om boxen, ryck sladden.
Jag har låtit den stå strömlös och startat om den utan resultat. Boxen startar som den ska och kan användas via knapparna på fronten, men man är ju något begränsad med de knapparna  Jag kommer även åt disken med Altair... Har även testat att flytta den till ett annat rum, om det skulle vara något som ligger och stör ut signalerna, men utan lycka. Vid de tillfällen som boxen låst sig brukar den svara på fjärren med att "lampan-som-indikerar-att-signaler-tas-emot" tänder sig men att endast off-knappen funkar. Så är inte fallet nu.
Postad 07 maj 2008 - 08:08
Annaanna5
-
Annaanna5
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Jag har låtit den stå strömlös och startat om den utan resultat.
Boxen startar som den ska och kan användas via knapparna på fronten, men man är ju något begränsad med de knapparna Jag kommer även åt disken med Altair...
Har även testat att flytta den till ett annat rum, om det skulle vara något som ligger och stör ut signalerna, men utan lycka. Vid de tillfällen som boxen låst sig brukar den svara på fjärren med att "lampan-som-indikerar-att-signaler-tas-emot" tänder sig men att endast off-knappen funkar. Så är inte fallet nu.
Tyvärr har jag inget bra förslag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|