Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Swedx nya full-hd!

564 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SWEDX XV1-46TV V3 (TV) 0 (0) Inga priser
SWEDX XV1-40TV V3 (TV) 1 6,8 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 05 augusti 2007 - 01:53

Råbert
  • Råbert
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
[quote name='2scared' date='Aug 5 2007, 00:16 ']

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Dessa barnsjukdommar förekommer inte på dagens LCD kvalitetsskärmar som har en uppdatering av bilden var åttonde millisekund eller mindre.
Risken är större hos en plasmaskärm.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

plasmor har väl inte eftersläpningar!? inte vad jag vet i varje fall

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Exakt, plasmor har ingen eftersläpning.

8 millisekunder anger uppdateringen från svart till vitt. Hur lång tid färguppdateringen tar anger tillverkarna inte. Därför är min fråga högst relevant. Det förekommer eftersläpningar även på moderna LCD:s. Det vore bra om de som testat TV:n kan svara istället för de som inte vet vad de talar om.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Jo jag vet vad jag snackar om för såhär förhåller det sig.
För en LCD-skärm har tidigare den mesta suddigheten berott på att det tar för lång tid för pixlarna att ändra ljusstyrka. LCDer med en responstid på 16 ms eller mer ger då släpsvansar efter ett rörligt föremål. Nyare skärmar har ofta en responstid på mindre än 8 ms och har inte detta problem.
För plasmaskärm är fenomenet ett annat. Där kan skarpa kanter vid rörelse övergå till suddiga felfärgade områden. Det beror på att deras pixlar är antingen helt på eller helt av, och för att få alla ljusnivåer däremellan slås pixlarna på och av mycket snabbt så att det i genomsnitt blir rätt ljusnivå. Vid rörelse så hinner inte en del skärmar med att ge rätt medelvärde och det kan bli olika mycket fel för olika färger, därför kan man få färgade suddiga kanter vid rörelse.

Postad 05 augusti 2007 - 10:15

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0

Grafikkortet är ett nVidia GeForce 7600GS, 256MB DDR3 RAM med HDMI-utgång (med HDCP). Känns ju som att det borde klara av detta.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja den skall ju klara detta utan problem...
Kan du gå in och skapa en custom resolution i Nvidia Tool 1920x1080 60Hz och se om det hjälper.

Enligt meny/OSF/information så har jag Firmware från 07/28/07 och 1920x1080.

/Sören

Redigerat av soren, 05 augusti 2007 - 10:17.

Postad 05 augusti 2007 - 11:32

Kamazi
  • Kamazi
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej Soren

Jag funderar på att köpa en likadan TV som du.

Intresserad av att höra vad tycker om tv'n som tv dels för
1. "vanlig TV" (serier, dokumentärer odyl)
2. Film (både från vanlig TV och DVD, har ingen blue-ray än men det kommer nog)

Har du hunnit utvärdera vad du tycker om den?

/Kamazi

Postad 05 augusti 2007 - 11:41

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Eftersom jag har NOLL erfarenhet av LCDs tvs så är jag egentligen fel person att fråga.
Sedan att jag aldrig ser på TV gör mig kanske ännu mer olämplig :blink:

Rent spontant tycker jag att den analoga TV mottagningen funkar bra, förutom att det ser fördjävligt ut, men det är nog inte TVn fel .. har ingen annan TV att jämföra med bara min JVC DLA-HD1 projektor, och den springer 8or runt TVn.

Det som jag irriterar mig på mest är att det rycker lite väl mycket i panoreringar, men jag är väldigt känslig för det.

Vore bättre om någon som jämfört olika TVs hoppar in.

/Sören

Postad 06 augusti 2007 - 12:29

jlindbergh
  • jlindbergh
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har efter en lång och energikrävande historia med swedx fått hem en Full-HD 40" TV.
Den verkar fungera som den ska, men har några tämligen störande moment...

Först det bra:
* HDMI-ingångarna funkar fint, datorbilden blir snygg i 1920x1080. Det märks ju att det inte är en skärm gjord för att arbeta vid, men det ska man inte förvänta sig. Den är däremot perfekt för film, och det är helt underbart att spela Xbox 360 på den!!

Det lite mindre bra:
* HDMI-kontakerna sitter väl trångt mot bak-panelen. Försöker bifoga en bild för att illustrera problemet. Det gick dock hyfsat bra att klämma in HDMI-kontakten med hjälp av en kniv. (syns på bilden att jag snickrat till min kabel)
Bifogad fil  tight_kontakt.jpg   67,25K   451 Antal nerladdningar
* Det går ganska dåligt att swappa TV:ns kanalplatser. Jag har gjort en auto-sökning, och sätter kanalerna på plats så gott det går. När jag kommer till att sätta SVT1 på plats 1 (istf SVT2 som råkade hamna där vid autosökningen) så vägrar den. På något sätt verkar det också som att den dubblerar kanalen man försöker byta ut (i mitt fall SVT2). Det konstiga med detta är att det verkar funka bra att swappa mellan alla kanalerna utom just den på plats 1! Crappy programming, eller måndagsexemplar?
* Högtalarna surrar/sprakar lite till och från. Tror att senast det hände var när jag lirat Xbox ett par timmar, men det kan också varit när jag hade datorbilden inkopplad. Hursomhelst - riktigt störigt!

Nu det som är väldigt obra; nästan oroväckande:
* Den slår igång sig själv! Det har hänt två gånger nu, första gången var i fredags. Jag hade varit på jobbet och kommer hem och upptäcker att TV:n är igång. "Vafan, glömde jag stänga av den.. näää? Eller gjorde jag? Sjukt klantigt isf.", tänkte jag. Nu har det gnagt mig hela helgen - ungefär som att man undrar om man stängt av spisen när man dragit på utlandssemester.. Iallafall så har jag börjat tänka lite extra på när jag stänger av TV:n, så jag är säker.
Så igår kväll var jag som vanligt noga med detta. Den var av, jag gick och lade mig, och när jag kom ut i vardagsrummet i morse så möts jag av en gigantisk blå TV-bild! Vafan!
Nu när jag kommer hem förväntar jag mig att den är av, för nu har jag använt huvudströmbrytaren...

Sammantaget kan man säga att jag är måttligt imponerad. Bildkvalitén och anslutningsmöjligheterna är goda, trä-finishen är riktigt snygg, men det allmänna kvalitétsintrycket av TV:n är inte helt övertygande.

Redigerat av jlindbergh, 06 augusti 2007 - 12:35.

Postad 06 augusti 2007 - 15:15

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Kompisens TV satte också på sig av sig själv under natten :)
Min stänger av sig istället (men hoppar igång direkt igen).

PS.. jag tycker det går utmärkt att sitta med datorn på TVn (är dock van vid 100").
Jag sitter ca 1 meter ifrån den!

/Sören

Postad 06 augusti 2007 - 15:38

andersson.j
  • andersson.j
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Min stänger av sig istället (men hoppar igång direkt igen).

PS.. jag tycker det går utmärkt att sitta med datorn på TVn (är dock van vid 100").
Jag sitter ca 1 meter ifrån den!

/Sören

<{POST_SNAPBACK}>

Min stängde just av sig nu när jag läste ditt inlägg. B)

Sen har jag haft problem att starta den med fjärren ett par gånger. Fungerar igen när man dragit ur strömen en sväng.

Postad 06 augusti 2007 - 15:45

jlindbergh
  • jlindbergh
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Min stänger av sig istället (men hoppar igång direkt igen).<{POST_SNAPBACK}>

Fick ett samtal från Swedx just, och det kan vara så att det jag trodde var klockinställningen för TV:n egentligen var timern för påslagning av den! Det förklarar ju saken isåfall.. B) Bums hem och stänga av det där! Be din kompis testa det också vettja.
Nu när du säger det så har faktiskt min TV också startat om mitt under 360-spelandet.. Den var offline kanske 1 sekund, och man såg SWEDX-loggan.
Kanske det var så att jag spelade samtidigt som timern var programmerad att sätta igång TV:n?

Jag sitter ca 1 meter ifrån den!<{POST_SNAPBACK}>

Jo, kör man full-HD upplösning får man allt sitta med näsan i skärmen för att kunna urskilja allt :lol:
Själv får jag ont i ögonen av den otroligt ljusstarka TV:n om jag sitter och surfar på den för nära och för länge. Men fin är den.. ;)

Postad 06 augusti 2007 - 16:41

Unregistered2a3fb961
  • Unregistered2a3fb961
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Ingen av er människor som fått hem panelen som kan knäppa ett par kort med analog tv-signal. Kommer inte kunna köra med boxer på ett tag så skulle vara intressant hur det ser ut via analog signal.

//Christoffer.

Postad 06 augusti 2007 - 16:57

Jack-SWEDX
  • Jack-SWEDX
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej

Gällande problemet med att TVn stänger av sig eller startar själv. Under meny ADVANCE så finns det 2 funktioner. Timer On och Timer OFF. Dessa funktioner ställer om TV ska starta/stänga av vid angiven tid. För att avaktivera dessa funktioner gör du följande:
Bläddra ner till funktionen och tryck 0 (endast en gång), TVn visar 0-:--. Tryck på OK och gå ur menyn. Gå in i menyn igen och då ska det stå till exempel Timer On: --:-- då är funktionen av. Se bilden nedan
Postad bild

Gällande bruksanvisning till TVn, den har tyvärr blivit försenad pga tryckeriproblem. Vi kommer att skicka via post till alla kunder bruksanvisningen så fort den kommer in. För de som vill ladda ner den så finns den på adressen
Bruksanvisning SWEDX Full HD V3 40" och 46"

Mvh
Jack - SWEDX

Redigerat av Jack-SWEDX, 06 augusti 2007 - 16:57.

Postad 06 augusti 2007 - 18:32

Gutsie
  • Gutsie
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det någon som fått 1920x1080 via vga att funka ordentligt?

Försöker köra det från min X360 och visst tvn säger att den får 1920x1080 i 60hz
men stora delar av bilden hamnar utanför tvn kanter speciellt på vänstra sidan.
Har testat funktionen "Auto Size" men den hjälper inte. Någon som har en lösning?

Postad 06 augusti 2007 - 18:53

Chimmen84
  • Chimmen84
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Om man skall använda sin tv till att kolla på fotboll via Com Hems digital-tv samt filmer via datorn, är då denna tv att rekommendera? Har ingen erfarenhet av LCD sedan innan...

Postad 06 augusti 2007 - 20:38

jlindbergh
  • jlindbergh
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Ingen av er människor som fått hem panelen som kan knäppa ett par kort med analog tv-signal. Kommer inte kunna köra med boxer på ett tag så skulle vara intressant hur det ser ut via analog signal.

Lägger upp några bilder fotade ikväll på analogtuner-bild. (40" Swedx Full-HD v3)
Bifogad fil  analogtuner1.jpg   174,92K   457 Antal nerladdningarBifogad fil  analogtuner2.jpg   223,01K   456 Antal nerladdningar

Hej

Gällande problemet med att TVn stänger av sig eller startar själv. Under meny ADVANCE så finns det 2 funktioner. Timer On och Timer OFF. Dessa funktioner ställer om TV ska starta/stänga av vid angiven tid. För att avaktivera dessa funktioner gör du följande:
Bläddra ner till funktionen och tryck 0 (endast en gång), TVn visar 0-:--. Tryck på OK och gå ur menyn. Gå in i menyn igen och då ska det stå till exempel Timer On: --:-- då är funktionen av. Se bilden nedan
(img)
Mvh
Jack - SWEDX

<{POST_SNAPBACK}>

Nu börjar jag tro att det är nåt lurt igen. Såhär ser min ADVANCE-inställning ut:
Bifogad fil  clocker_set.jpg   102,15K   388 Antal nerladdningar
Alltså bara Clocker satt (och det är väl TV-klockan om jag förstår instruktions-pdf:en rätt), men inte någon av Timer on/off. Mystiskt.. Ska man nolla klockan också för att va riktigt säker? Ska låta TV:n vara i stand-by nu framöver och återkomma om den startar oombett igen.

En annan fråga: Vad står DVB för på fjärren? Nåt om en eventuellt inbyggd digitalbox?

En tredje fråga: Det finns "genvägar"/snabbknappar på fjärren till PC, HDMI, "DVB", TV och Scart1/2. Men inte till YPbPr? Har jag missat något? Det hade ju varit skönt till Xboxen.

Till sist en grej som jag märkte medan jag skrev inlägget: När jag kör TV+HDMI (HDMI som sub source) så flimrar HDMI-bilden. Den är från datorn i 1280x768 för tillfället.
Dessutom märkte jag en rätt störig grej med bläddringen för Sub Source i PIP-menyn. Den går bara åt ett håll, oavsett om man trycker vänster eller höger. Jag vet - löjlig grej - men det gör att det känns som en hyfsat otestad produkt..

\Johan

Redigerat av jlindbergh, 06 augusti 2007 - 20:41.

Postad 06 augusti 2007 - 21:04

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej
Typisk ochså nu är det något fel igen, upptäckte nyligen att är det för mycket VITT på skärmen under än liten stund så STÄNGER den skärmen (den blir svart) man måste stänga av den med fjärren och sätta på igen för det ska bli bild, alltså den stänger inte av hela tv:en utan bilden blir helt svart B) trodde först att datorn hänge sig men efter några testande så är det så.
Kan någon annan testa detta som har dator och kan visa en helvit bild, fast det verkar inte behövas helt vitt men mycket vitt i allafall, samt att högtalarna börjar att låta i den utan att det är ljud då vet man att det är för mycket vitt. :)
ps gäller nya FullHD förstås.
MrDTS

Postad 07 augusti 2007 - 10:00

Jack-SWEDX
  • Jack-SWEDX
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej

Gällande problemet med att V3 Full HD TVn stänger av/startar sig själv. Det ser ut som att det är programvarufel. Vi håller på att lösa problemet.

Uppgradering kommer att kunna ske hos kunderna. Vi kommer att skicka ut programmeringsenhet som kopplas till VGA porten på TVn och datorns LPT-port för att utföra uppgraderingen.

Beräknad tid är ca 3 dagar för att ta fram nya programvaran. Återkommer med mer info.

Mvh
Jack

Redigerat av Jack-SWEDX, 07 augusti 2007 - 11:37.

Postad 07 augusti 2007 - 10:03

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
"datorns VGA port" .. den va lurig!!!

;)

/Sören

Postad 07 augusti 2007 - 10:18

Gutsie
  • Gutsie
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Vaknade imorse och TVn var igång. Antar att det kan vara samma programvarufel som det pratades om ovan då on timern definitivt var av.

Postad 07 augusti 2007 - 10:31

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Om jag beställer en tv idag kommer jag då få en med uppgraderad programvara? Verkar som om folk har problem med att få pixelmappad bild från X360 till den med vga-kabeln, någon som kan bekräfta om det fungerar eller inte?

Postad 07 augusti 2007 - 10:33

Gutsie
  • Gutsie
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag (som jag skrivit ovan) får inte vga att funka något vidare med xbox 360.
Men jag hoppas att det bara är jag som gjort något klantigt fel eller någon felinställning.

Postad 07 augusti 2007 - 11:38

Jack-SWEDX
  • Jack-SWEDX
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Om jag beställer en tv idag kommer jag då få en med uppgraderad programvara? Verkar som om folk har problem med att få pixelmappad bild från X360 till den med vga-kabeln, någon som kan bekräfta om det fungerar eller inte?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Vi kommer att uppdatera all TV som inte levererats ännu med det nya programvaran som beräknas inkomma inom 1-3 dagar.

Mvh
Jack - SWEDX

Postad 07 augusti 2007 - 11:39

Jack-SWEDX
  • Jack-SWEDX
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

;)

/Sören

<{POST_SNAPBACK}>

Datorns LPT-Port (skrev fel tidigare, men nu är det rättat).
Jack - SWEDX

Postad 07 augusti 2007 - 11:43

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

;)

/Sören

<{POST_SNAPBACK}>

Datorns LPT-Port (skrev fel tidigare, men nu är det rättat).
Jack - SWEDX

<{POST_SNAPBACK}>

Vet du hur det är med vga-porten när vissa beskriver att de inte får ful-hd att fungera med X360 över vga? Får jag bara det bekräftat att den fungerar bra med X360 genom vga-ingången så är jag 99% säker på at jag beställer en under veckan. Hur lång är leveranstiden?

Postad 07 augusti 2007 - 13:50

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej
Någon som hunnit prova med vit bakgrund ännu ?
obs detta är inte att den stänger av sig, utan att bilden blir svart ? se tidigare inlägg 114, har upptäckt ochså att den måste vara varm alltså stått på en längre stund för att det ska inträffa ;)
Provade när den var kall eller stått på en liten stund då hände inget, men efter ca timman så blev det svart, bara att stänga av med fjärren och sätta på så är det bild ;)

MrDTS

Hur många får den att fungera med pixelmappat i 1920x1080 ?
Har både geforce 8600gt och ati 2600xt men det går inte nåt vidare bra, fick först till det när jag testade geforce tror det var i xp men inte ati, bytte till vista o ati går förstås inte och nu går inte geforce i vista kanske det bara gick i xp :P ska prova att installer om till xp igen suck.
ps har provat alla drivrutiner som jag hittat även gjort ini fil i powestrip till tv men det hjälper inte.

MrDTS

Redigerat av Unregistered7126f11a, 07 augusti 2007 - 14:05.

Postad 07 augusti 2007 - 18:57

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej

Någon som testat HDCP på den med hd-dvd eller BR, har provat båda ingångarna med en xbox hd-dvd och ati 2600xt men powerdvd säger att det inte finns HDCP, har provat samma xbox hd-dvd dator till min Z4 utan problem.

MrDTS

Postad 08 augusti 2007 - 09:04

jlindbergh
  • jlindbergh
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hej

Inte direkt, men det händer att TV:n "bootar om" efter en stunds (kanske 1h) spelande. Det kan va i samband med extra ljus bild, men jag är osäker. Sist det hände spelade jag Burnout, och där är det ganska mycket som händer, och fort går det!
Dock har jag inte problemet med att man måste stänga av den manuellt för att den ska gå igång igen. Den startar liksom bara om på ett par sekunder och visar SWEDX-loggan, sen är allt som vanligt igen. Men det kanske är ett besläktat problem?

Ok, du får inte pixelmappad bild i 1920x1080 men du skriver inte riktigt vad problemet är.. Får du ingen bild alls, får du interferensmönster eller visas inte hela bilden? Kör du via VGA el. HDMI? Jag har själv bara provat via HDMI, och det ser bra ut. Har för mej att lite lite av bilden försvinner i yttre delen av kanterna, men det är marginellt. Har dock inte prövat nån bild i stil med pixelmappat.nu.

/J

Postad 08 augusti 2007 - 09:55

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Hej

Inte direkt, men det händer att TV:n "bootar om" efter en stunds (kanske 1h) spelande. Det kan va i samband med extra ljus bild, men jag är osäker. Sist det hände spelade jag Burnout, och där är det ganska mycket som händer, och fort går det!
Dock har jag inte problemet med att man måste stänga av den manuellt för att den ska gå igång igen. Den startar liksom bara om på ett par sekunder och visar SWEDX-loggan, sen är allt som vanligt igen. Men det kanske är ett besläktat problem?

Ok, du får inte pixelmappad bild i 1920x1080 men du skriver inte riktigt vad problemet är.. Får du ingen bild alls, får du interferensmönster eller visas inte hela bilden? Kör du via VGA el. HDMI? Jag har själv bara provat via HDMI, och det ser bra ut. Har för mej att lite lite av bilden försvinner i yttre delen av kanterna, men det är marginellt. Har dock inte prövat nån bild i stil med pixelmappat.nu.

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Kör du spel genom Xbox 360 eller liknande?

Ingen som kan svara på min fråga om Xbox 360 fungerar bra till den genom vga-ingången?

Postad 08 augusti 2007 - 12:58

jlindbergh
  • jlindbergh
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hej

Gällande problemet med att V3 Full HD TVn stänger av/startar sig själv. Det ser ut som att det är programvarufel. Vi håller på att lösa problemet.

Uppgradering kommer att kunna ske hos kunderna. Vi kommer att skicka ut programmeringsenhet som kopplas till VGA porten på TVn och datorns LPT-port för att utföra uppgraderingen.

Beräknad tid är ca 3 dagar för att ta fram nya programvaran. Återkommer med mer info.

Mvh
Jack

<{POST_SNAPBACK}>

Om man inte har någon LPT/parallellport då? Det är en utdöende I/O-port det där.. Jag har då ingen parallellport på min burk. Seriell och USB har jag dock, men det hjälper ju inte.. :D

För att utesluta alla sorters missförstånd så menar jag LPT/parallell = Parallel port och inte = COM/Serial port

\J

Postad 08 augusti 2007 - 14:03

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Är det någon som kollat om det blir någon eftersläpning på TV:n i Tv-spel eller sportsändningar t ex där det förekommer snabba rörelser i bilden?

<{POST_SNAPBACK}>

det undrar jag också :D

<{POST_SNAPBACK}>

Dessa barnsjukdommar förekommer inte på dagens LCD kvalitetsskärmar som har en uppdatering av bilden var åttonde millisekund eller mindre.

<{POST_SNAPBACK}>

Fel. På plasma får du inga eftersläpningar. Det är bara på LCD man behöver bekymra sig om antal millisekunder för att släcka och tända. Plasma funkar utmärkt för t ex sportsändningar.

Postad 08 augusti 2007 - 15:21

Spitkicker
  • Spitkicker
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Beställde en 40" nyss.. Bara att hoppas att den fungerar som den ska :D

Postad 08 augusti 2007 - 16:11

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej
Har lyckats fått ati kortet i vista att visa 1920x1080 pixelmappat dock i 50Hz, 60Hz finns inte att välja, men det är suverän bild dock, tror det är fortfarande problem med dom nya drivrutiner till dom nya ati korten.

HDCP fungerar med PS3 och hdmi kabel, så HDCP verkar fungera i denna tv, men varför det inte fungerade med min HD-dvd (xbox)? får prova den i en annan tv.

Har idag bytt till det nya kraftigare nätdels kortet i tv:en hoppas att det som var med det vita är borta nu, har även den nya firmwiren ska prova när jag får mer tid om hur allt fungerar.

Stort Tack till Swedx för den suveräna service dom har på sina tv:en :D

MrDTS

Postad 08 augusti 2007 - 17:41

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

• 1 503 inlägg
  • 0
Haha verkar som Jack flytt från tråden när alla börjar få problem med sina Swedx lcd tv apparater :)

Synd att den inte fungerar ordentligt. Alltid intressant med billigare lcd tv apparater som enligt papper ska prestera bra

Postad 08 augusti 2007 - 17:48

andersson.j
  • andersson.j
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Haha verkar som Jack flytt från tråden när alla börjar få problem med sina Swedx lcd tv apparater  :)

Synd att den inte fungerar ordentligt. Alltid intressant med billigare lcd tv apparater som enligt papper ska prestera bra

<{POST_SNAPBACK}>

Det vill jag inte hålla med om?

Hej

Mvh
Jack

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 08 augusti 2007 - 18:30

cotten_86
  • cotten_86
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
tja kanske lite of topic men hur stor är lådan man får 40tummaren i?? ska sicka iväg morsan att hämta den och bara undrar vilken bli hon ska ta ==)

laddad att få den på fredag sugen som få.

Postad 08 augusti 2007 - 18:54

Cookie_Meister
  • Cookie_Meister
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

tja kanske lite of topic men hur stor är lådan man får  40tummaren i?? ska sicka iväg morsan att hämta den och bara undrar vilken bli hon ska ta ==)

laddad att få den på fredag sugen som få.

<{POST_SNAPBACK}>

Står på swedxs hemsida, i specifikationen för TV:n. Men eftersom du inte orkar kolla:

Packningstorlek (mm) 1250mm x 820mm x 250mm.

Postad 08 augusti 2007 - 20:47

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0

Hej

Någon som testat HDCP på den med hd-dvd eller BR, har provat båda ingångarna med en xbox hd-dvd och ati 2600xt men powerdvd säger att det inte finns HDCP, har provat samma xbox hd-dvd dator till min Z4 utan problem.

MrDTS

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör PowerDVD med en XBOX HD-DVD via ett MSI Geforce 7600GT (hdmi/DVI kort) via DVI till HDMI i tvn med en DVI/HDMI adapter.
Det funkar bra i Powerdvd, men så fort man byter källa på TVn så tappar den HDCP handskakningen (skall den verkligen göra det???)

Det där förba..ade omstartandet driver mig dock till vansinne...
Som det är nu lutar det åt att jag lämnar tillbaka tvn och köper nåt annat.

/Sören

Redigerat av soren, 08 augusti 2007 - 21:01.

Postad 08 augusti 2007 - 23:23

marix
  • marix
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tjo,

fick min 40"are precis innan helgen, och har nu haft tid att laborera lite.
Som tidigare skrivits har jag med noterat att den ibland stänger av sig / startar om.
Men vilket är på väg att fixas enligt Jack.

en av de mindre saker jag märkt är LEDen på framsidan,
som jag förstår det skall den lysa rött vid off, o grönt på on, o blinka rött när man knappar på fjärren.
Vilket den ibland med gör, men oftast så lyser den inte alls, vare sig tvn är i standby eller på, inte heller när man knappar, men helt plötsligt kan den lysa till liv o funka som den skall (?).

Men var inte därför jag tänkte lägga ett inlägg,
tog mig tid ikväll att försöka kalibrera tvn, då jag tyckte den var lite ljus i bilden.
Så plockade fram Digital Video Essentials och drygade mig genom den hemska menyn.
På HDMI kan man korrigera contrast, brightness samt color temp.
Började med brightness och fick den så jag var nöjd,
men när jag börja pilla på contrast så skummade allt till sig.
Vilket även sker när man testar att ändra color temp, från normal till cold eller vad som.

Vad som sker är att bilden blir grön/lila tintad, och ser allmänt hemsk ut.
Bifigar en ganska kass mobilfilm hur forumet här modifieras i färg när man ändrar color temp,
medans man kör via hdmi.

Kör man t.ex. via tv/scart/svideo och gör samma sak så sker den minimala förändring som man väntar sig när man ändrar color tempen.

Dock så återställer sig bilden till normal färg om man går till en annan källa och tillbaka till hdmi.
Men när det skedde när jag skulle ställa in contrasten så fick jag göra en memory recall för att artefakterna o färgerna som skapades skulle försvinna.

Annars så är det finfin bild i 720p/1080p, inte märkt av nån overscan, utan ser för en gångs skull saker som man bara misstänkt fanns med på bilden förr..

// Magnus

Bifogad fil(er)

Redigerat av marix, 08 augusti 2007 - 23:24.

Postad 08 augusti 2007 - 23:43

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej
För att kalibera tv:en som i Digital Video Essentials måste man in på en annan menu, där man kan ställa in grund färgen RGB separat var för sig.
Den når man inte vanligt :) utan via knapp kombination, och som vanligt kan man ändra sådant man inte ska kanske, där av inte den vanlig menun alltså.

MrDTS

Postad 09 augusti 2007 - 11:39

marix
  • marix
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Osäker vad för meny du menar, på hdmi får jag iaf bara fram contrast/brightness o color temp, och visst på color temp kan man ställa in tempen på de olika rgb var för sig, men vet inte vad det har med saken att göra,eller vart du vill komma, då inga ändringar gjorts på annat än de i vanliga menyn, o inga specialmenyer eller så.

Postad 09 augusti 2007 - 13:21

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Någon som testat köra med vga och kan säga om bilden är bra och i full hd utan over scan? Vågar jag mig på att beställa den här eller ska jag köpa en helt vanlig hd-ready i samma storlek i samma prisklass?

Postad 09 augusti 2007 - 22:00

Råbert
  • Råbert
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Är det någon som kollat om det blir någon eftersläpning på TV:n i Tv-spel eller sportsändningar t ex där det förekommer snabba rörelser i bilden?

<{POST_SNAPBACK}>

det undrar jag också :)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Fel. På plasma får du inga eftersläpningar. Det är bara på LCD man behöver bekymra sig om antal millisekunder för att släcka och tända. Plasma funkar utmärkt för t ex sportsändningar.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad gör ni här?
Håll er till era plasmamoprder och skruva på dom.
Ni skapar bara en massa störningar
Vet ni att man kan ha ställbart munstycke så gör den 45 km/tim.
Har ni svår att ta till er fackta eller.

Redigerat av Råbert, 09 augusti 2007 - 22:04.

Postad 09 augusti 2007 - 23:07

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
:huh: Om inställningar mm mm.

Kalibrering

Denna tråd skapade jag när Swedex var ung så den har inte någon direktkoppling till full HD .
Men kan kanske vara till viss nytta ,du avgör siälv.

Några andra länkar http://product.samsung.com

https://www.minhembi...m/artiklar/1097

Redigerat av Unregistered4085fea2, 09 augusti 2007 - 23:54.

Postad 10 augusti 2007 - 16:38

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

det undrar jag också ;)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Vad gör ni här?
Håll er till era plasmamoprder och skruva på dom.
Ni skapar bara en massa störningar
Vet ni att man kan ha ställbart munstycke så gör den 45 km/tim.
Har ni svår att ta till er fackta eller.

<{POST_SNAPBACK}>

Äh, det sliras alltid lite så man hamnar lite off-topic, såna små avstickare blir det i alla trådar, inget att jaga upp sig för.

Fria forum är ingen rätlinjig verksamhet! :unsure:

Postad 10 augusti 2007 - 18:27

Råbert
  • Råbert
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
JAG ÄR INTE ARGggg!!!!!!!!!!!!!!
;) :unsure: :D :D :lol: :lol:

Postad 11 augusti 2007 - 21:57

east-bear
  • east-bear
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej Swedx.

Har tänkt att köpa en teve till rummet snart och fick syn på eran SWEDX XV1-40TV V3. Av vad man läser så borde den igentligen inte vara dålig. Klarar 1080p och fin upplösning har den med. Sen att den är pixelmappad är bra. 2HDMI ingångar är viktigt. Sen stör jag mig inte alls på att den är i trä som de flesta andra gör. Jag tycker nästan det är snyggare då silver o svart har blivit lite för tjatigt och har ingen inlevelse direkt.

Har ni teven inne i butik i STHLM? Tänkte komma o kolla och ta med mig en bärbar dator med lite HD material på osv för att se. 8500kr för den panelen som kostar betydligt mer på andra teve apparater är ju ett kap :P

//Björn

Edit: Missade visst ett antal sidor innan jag postade mitt inlägg. Sry för de!

Nu när jag läst om alla problem med teven så börjar jag bli lite smått tveksam. Men som Svedx sa så försöker dem fixa de felen som är med på/avstängning osv. Men den verkar funka hyffsat bra om man ska använda den som datorskärm och kolla på teve med. Jag får se hur det blir när jag fått lönen och åkt in till butiken för att kolla.

Redigerat av east-bear, 11 augusti 2007 - 22:59.

Postad 12 augusti 2007 - 12:43

Mr_Lalas
  • Mr_Lalas
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjo! Är det någon som har fått problemet med att tv:n automatiskt stänger av och på fixat?
Är lite sugen att köpa ett ex, men man vill ju inte köpa något som inte är ok ens när den är ny.

Postad 12 augusti 2007 - 14:32

east-bear
  • east-bear
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Tjo! Är det någon som har fått problemet med att tv:n automatiskt stänger av och på fixat?
Är lite sugen att köpa ett ex, men man vill ju inte köpa något som inte är ok ens när den är ny.

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag inte minns fel så sa Swedx killen här att dem skulle fixa det och nån hade väl kommit hem till nån som ägde en teve och fixat det. Sen om man läser på deras hemsida så står det "Beställningar beräknas skickas fr.o.m. 2007-08-22.".

Det borde väl betyda att dem har fixat de problemen då?

Jag tycker också det är dumt att 46tummaren kostar 9300 mer. 6 tum är för 9300, nee!

Redigerat av east-bear, 12 augusti 2007 - 14:37.

Postad 12 augusti 2007 - 14:48

Majorn
  • Majorn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Drog iväg ett mejl till Jack för nån dag sen, angående att dom inte hade skickat min TV, även fast de stod att leveransen var bokad i onsdas, tydligen hade dom fixat problemen, och skickade den på fredagen istället...

Postad 12 augusti 2007 - 19:35

soderb
  • soderb
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Min är levererad, finns på UPS i västerås leverans måndag med ny mjukvara, enl. SWEDX

Mvh!

Postad 12 augusti 2007 - 21:28

east-bear
  • east-bear
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Min är levererad, finns på UPS i västerås leverans måndag med ny mjukvara, enl. SWEDX

Mvh!

<{POST_SNAPBACK}>

Trevligt. Får hoppas för din skull att det inte är några buggar kvar då. Glöm nu inte skriva sen om du märker om det är någe problem eller så. Gärna recension också. Alltid bra att höra av många olika.

Postad 12 augusti 2007 - 21:34

east-bear
  • east-bear
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Mvh!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Trevligt. Får hoppas för din skull att det inte är några buggar kvar då. Glöm nu inte skriva sen om du märker om det är någe problem eller så. Gärna recension också. Alltid bra att höra av många olika.

Edit: Om problemen är fixade så har dem bra service iaf.

Redigerat av east-bear, 13 augusti 2007 - 00:13.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.