Jag kanske hadde lite bråttom när jag skrev bra om denna stärkare upptäckt massa små fel, men i morse fick jag nog då den efter en tag in i en film började att låta (jättebrus) kom från centerhögtalaren provade allt men inget hjälpte förutom att stänga av den ,efter några timmar satt jag på den inget brus skönt tänkte jag och satt på en film efter ca en kvart pang jättebrus i centern.. ner med den i lådan imorgon ska den lämmnas in, hoppas jag inte behöver vänta ett halv år
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 12 augusti 2008 - 16:08
Jag kanske hadde lite bråttom när jag skrev bra om denna stärkare upptäckt massa små fel, men i morse fick jag nog då den efter en tag in i en film började att låta (jättebrus) kom från centerhögtalaren provade allt men inget hjälpte förutom att stänga av den ,efter några timmar satt jag på den inget brus skönt tänkte jag och satt på en film efter ca en kvart pang jättebrus i centern.. ner med den i lådan imorgon ska den lämmnas in, hoppas jag inte behöver vänta ett halv år
Postad 25 augusti 2008 - 15:05
Video UCOM Ver. 1.03
Faroudja Ver. 1.07
GUI CGROM Ver. 1.03
DSP VCom Ver. 1.03
DSP SFlash Ver. 1.00
DSP PFlash Ver. 1.10
Var kan man se dessa versionsnummer?
Postad 25 augusti 2008 - 15:13
Var kan man se dessa versionsnummer?
Det är bara att följa instruktionerna som jag postat ovan - sedan trycker man 'ned' på fjärrkontrollen och antecknar varje version.
Postad 04 september 2008 - 00:43
Postad 29 september 2008 - 01:41
Det är väl i och för sig klarlagt att det är Comhems box som är boven, men kunde var intressant att höra om det är nån som fått det att funka. Har någon haft liknande problem med någon annan boxmodell?
Det som händer är att när man startar box, tv och receiver så får man troligtvis en blinkande blåskärm. För att få bild får man växla mellan olika ingångar och hoppas på att det plötsligt ska bli bild. Drar man HDMI direkt till tv så går det bra.
Postad 08 oktober 2008 - 17:51

Ingen som har något att berätta om 5300?
Själv är jag fortfarande väldigt nöjd med min!
/Mats
Postad 08 oktober 2008 - 18:24
Här var det dött
!
Ingen som har något att berätta om 5300?
Själv är jag fortfarande väldigt nöjd med min!
/Mats
5300 är ju gamma

Postad 09 oktober 2008 - 15:08
Gäller NU, den är ju inte ute på marknaden ännu.5300 är ju gamma
l....det e 5400 som gäller nu

Postad 09 oktober 2008 - 15:18
Postad 22 oktober 2008 - 15:44
Grattis till ditt köp!!!!Är väldigt nöjd med min tre veckor gamla STR-DA5300. Det skiljer vad jag vet inte så mycket mellan den och STR-DA5400, förrutom några tusenlappar till på priset.
Hoppas du är nöjd
/Mats
Postad 24 oktober 2008 - 21:28

Nu till min fråga jag vill ju få med IR signale så jag kan styra ljudet med den extra fjärren och Sonyn har ju en ingång för IR-Remote och i manulaen står det nada om vilken typ av IR det skall vara!
Har sökt runt en del på nätet även frågat Sony suporten men dom kunde inte hjälpa mig, hoppas någon därute kan ha svara på min fråga

//Rille
Redigerat av rilletheman, 25 oktober 2008 - 09:28.
Postad 11 november 2008 - 16:53
Problemet är att den sista HDMI-ingången endast verkar ha stöd för 2.1-ljud - stämmer det ?
Visst kan man tänka sig att man endast kör stereo-ljud på en av ingångarna, men nu har jag faktiskt behov av 5.1 på alla 6 HDMI-ingångarna - går det att fixa det ?
Postad 13 november 2008 - 14:49
Där står:
"Med HDMI IN6 får du bra ljudkvalitet. Välj IN6 om du vehöver högre ljudkvalitet. IN6-uttaget kan även användas på samma sätt som HDMI IN1- till IN5-uttagen."
Vet inte hur man ska tolka det, men det verkar ju inte vara nån begränsning, snarare tvärt om. Fattar inte varför man får bättre ljudkvalitet där heller, trodde det var det via HDMI överhuvud taget.

Postad 14 november 2008 - 13:42
Intressant, ingen som kan forska lite mer i det här? Kan ju vara så att man ska koppla in dvd-spelaren där så får man ännu bättre ljud när man lyssnar på cd-skivor, film ser man ju bara på Blu-ray nu för tidenJag vet inte, men det enda jag kunde hitta när jag skummade igenom bruksen var längst ner på sid 28.
Där står:
"Med HDMI IN6 får du bra ljudkvalitet. Välj IN6 om du vehöver högre ljudkvalitet. IN6-uttaget kan även användas på samma sätt som HDMI IN1- till IN5-uttagen."
Vet inte hur man ska tolka det, men det verkar ju inte vara nån begränsning, snarare tvärt om. Fattar inte varför man får bättre ljudkvalitet där heller, trodde det var det via HDMI överhuvud taget.
/Mats
Postad 15 november 2008 - 00:53
Som sagt, om nån har en susning om detta så kan han/hon gärna förklara. Finns samma sak på andra receivrar och märken, månne?
Postad 16 november 2008 - 11:11
In a review I read in a UK magazine - Home Cinema Choice I think- it was explained that HDMI6 input had features to improve quality for highend audio sources. (Mostly in the way of shielding from the rest of the receiver.) There is no difference for HD sources such as HDDVD or Blu-Ray.
Har nu även testat lite på morgonen.I just looked at the review. It appears HDMI input # 6 offers the shortest signal path and best shielding from other components.
Från min stationära HD-DVD (EP-35) och min stationära Blu-ray (Samsung BDP1400) fick jag tidigare endast 2.1 ljud, men denna morgon fick jag inget ljud alls när jag testade på HDMI-6 ingången.
När jag däremot kopplar in en Xbox360 på HDMI-6 får jag fullt fungerande 5.1-ljud

Problmet är således löst - det räcker för mig att kasta om ingångarna.
Lite "mystisk" verkar dock ingången vara

Postad 06 december 2008 - 16:24
Tänkte bara höra om någon med denna receiver har problem med Comhems HD-box. Tänkte på HDMI-switchningen som inte funkar som den ska.
Det är väl i och för sig klarlagt att det är Comhems box som är boven, men kunde var intressant att höra om det är nån som fått det att funka. Har någon haft liknande problem med någon annan boxmodell?
Det som händer är att när man startar box, tv och receiver så får man troligtvis en blinkande blåskärm. För att få bild får man växla mellan olika ingångar och hoppas på att det plötsligt ska bli bild. Drar man HDMI direkt till tv så går det bra.
Hade samma problem med min STR-DA5200 men som sagt ligger problemet hos ComHem-boxen då DVD och HTPC via HDMI aldrig strular. Uppdaterade ComHem-boxen häromdan och nu fungerar det får bild direkt när jag switchar över till boxen.
Postad 07 december 2008 - 02:40

Fast med denna receiver är jag väldans nöjd!
Postad 11 december 2008 - 20:23
/Mats
Postad 21 mars 2010 - 23:40
Postad 22 mars 2010 - 13:19
Köp det du gillar helt enkelt, och pröva helst hemma innan köp.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar