SVS PB13-ultra
1020 svar till detta ämne
Postad 14 March 2010 - 22:17
Unregistered54dfbb50
-
Unregistered54dfbb50
-
Amatör
-
-
75 inlägg
är Modellen SVS 20-39PC ersatt utav någon annan, eller är det så att dom heter olika i vissa länder? Sorry för lite OT, men antar att det inte bara är PB anhängare som kollar i denna tråden 
Den heter PC12-Plus med en ny 12.4 (version 4) woofer, i övrigt inga större förändringar mot 20-39...
Postad 15 March 2010 - 11:30
LSound - Thomas
-
LSound - Thomas
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Hei
I en objektiv måling, så er det helt korrekt at PB13-Ultra gjør det litt bedre enn en PC13-Ultra. Men som quotet, satt ved siden av hverandre og lyttet til er de umulige å høre forskjellen på.
Derfor så er mitt råd at man velger den modellen hvis form tiltaler en mest, enten av praktiske eller av estetiske årsaker. PC13-Ultra er feks ofte enklere å gjemme bak en fronthøyttaler, mens PB13-Ultra fungerer godt som endebord ved siden av sofaen. Det er kun to eksempler på talløse grunner man kan ha for å velge den ene eller den andre. Uansett hvilken, så er lyden den samme
Postad 15 March 2010 - 11:52
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Hei
I en objektiv måling, så er det helt korrekt at PB13-Ultra gjør det litt bedre enn en PC13-Ultra. Men som quotet, satt ved siden av hverandre og lyttet til er de umulige å høre forskjellen på.
Derfor så er mitt råd at man velger den modellen hvis form tiltaler en mest, enten av praktiske eller av estetiske årsaker. PC13-Ultra er feks ofte enklere å gjemme bak en fronthøyttaler, mens PB13-Ultra fungerer godt som endebord ved siden av sofaen. Det er kun to eksempler på talløse grunner man kan ha for å velge den ene eller den andre. Uansett hvilken, så er lyden den samme 
Men vad tror du om min placering av PB modellen hos mig, om du kollar på tidigare sida.
Postad 15 March 2010 - 13:54
LSound - Thomas
-
LSound - Thomas
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Hei Niklas. At de spiller i mot hverandre, det vil ikke skape et problem, men om de skal spille i mot benken så bør de ha litt avstand til denne, ca 8cm minimum. Dette for at portene skal få ånde. Med tanke på den plasseringen som du vurderer, så er den vanligste løsningen å benytte en av PC modellene, da de ikke bare opptar mindre gulvplass, men også forsvinner visuelt når at de plasseres bak høyttalerne. Det er dog selvfølgelig ingenting i veien for å benytte en av PB modellene. Mvh Thomas PS! Om det kan hjelpe deg på vei til å ta an avgjørelse, så var det PC13-Ultra som ble testet av high-end magasinet Fidelity. Du finner hele testen her: http://www.lsound.no...aspx#PC13-Ultra
Postad 15 March 2010 - 17:33
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Kanske var dig jag pratade med via telefon förut, om eran buy & try. Förstod jag det rätt att det är frakten jag får stå för om jag nu inte skulle vara nöjd med dom?
Postad 16 March 2010 - 11:42
LSound - Thomas
-
LSound - Thomas
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Kanske var dig jag pratade med via telefon förut, om eran buy & try. Förstod jag det rätt att det är frakten jag får stå för om jag nu inte skulle vara nöjd med dom?
Hei Niklas. Det var meg som du snakket med. Det stemmer, frakten er det som du risikerer om du ikke skulle være fornøyd. Det kan selvfølgelig komme til å koste noen kroner, men vi lar kundene benytte seg av vår fraktavtale om de ønsker det, og produktene er designet for å overraske positivt, og vi håper og tror virkelig at det er mye av grunnen for at vi har svært få returer. Mvh Thomas
Postad 16 March 2010 - 19:42
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Ok, tack för att du svarar i tråden, då man kan läsa norskan i sin egna takt 
Kan vara lite svårt att hänga med i språket via telefon ibland,
Men har jag förstått det helt rätt att det totala priset inkl frakt ifrån er på 2 st PB 13 Ultra blir
3 197 EUR
Eller är det 83EUR frakt på det priset sen med.
Och den 5% rabatten är redan med i det priset om jag har förstått det rätt?
Tänkte det är lika bra att fråga här då det säkert är mer än jag som undrar.
Postad 17 March 2010 - 10:22
LSound - Thomas
-
LSound - Thomas
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Hei Niklas.
Du skal bare be meg om å tale langsomt om du foretrekker å stille spørsmålene på telefon. Ellers kan du også skrive oss på [email protected], du vil da typisk få svar en hel del hurtigere. Men, jeg synes det er så hyggelig å ha en anledning til delta på forum at jeg besvarer mer enn gjerne spørsmål her : )
Prisen for to stk i texture black, ferdig levert er helt riktig €3197, hvorav frakten utgjør €83, og de 5% rabatt er da trukket i fra. Det vil ikke komme til noen ekstra gebyrer utover dette.
Mvh
Thomas
Postad 18 March 2010 - 09:10
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Kanonfint att ni svarar i tråden, nu får alla ni som är sugna på svs subbar vakna så vi kan göra ett gruppköp! För nu har jag slagit sönder sparbössan! Nu får jag ha velat klart känner jag:) Postar länken igen där vi snackar om ev gruppköp direkt med svs https://www.minhembi...s...=250248&hl=
Redigerat av Evil Homer, 18 March 2010 - 17:48.
Postad 18 March 2010 - 17:05
Unregisterede8beb553
-
Unregisterede8beb553
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Inget att vela om  Har man knackat sparbössan så har man
Postad 22 March 2010 - 16:11
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Har ev en intressent, men som vanligt beror det på pengen.
Kommer att hålla koll på pengen för PB13 för att meddela intresse då pris är klart.
Postad 22 March 2010 - 17:29
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Ber om ursäkt om det blev oklart, men vi fortsätter diskutionen om gruppköpet här på denna länken https://www.minhembi...howtopic=258800Alla intresserade är välkommna dit!
Postad 18 April 2010 - 18:00
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Vad tror ni om för inställningar på mina Pb13 ultra när dom kommer, 10Hz tuningen och rumsinställning på small?
Rummet har måtten ca H 250cm B 380cm L 500cm
Postad 18 April 2010 - 18:13
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Lite väl hög takhöjd för de måtten skulle jag tro. Perfekt för akustiktak med andra ord.
Inte svar på frågan dock...
Postad 18 April 2010 - 18:21
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
248cm är det lite mera exakt, hyrar så akustiktak är inte så aktuellt. Men hade vart skoj att testa annars.
Postad 18 April 2010 - 20:20
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
248cm är det lite mera exakt, hyrar så akustiktak är inte så aktuellt. Men hade vart skoj att testa annars.
Två PB13 i en hyresrätt...? Varför...?  Eller du hyr kanske ett hus...?
Postad 18 April 2010 - 20:21
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Någon som kan se direkt nu vilka toppar/dalar jag kommer få i dom lägre frekvenserna, finns ju dom som klarar av såna uträkningar. Jag är inte en av dom
Postad 18 April 2010 - 20:41
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Två PB13 i en hyresrätt...? Varför...? Eller du hyr kanske ett hus...?
Lugn bara lugn, hyrar ett litet hus
Postad 18 April 2010 - 20:53
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Lugn bara lugn, hyrar ett litet hus 
Tänkte väl det... Annars hade det ju varit SKAPLIGT overkill..
Postad 18 April 2010 - 21:15
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Tänkte väl det... Annars hade det ju varit SKAPLIGT overkill.. 
Vi måste till större, och min tanta har pratat om lägenhet, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ det går inte med hembion säger jag då
Postad 18 April 2010 - 21:36
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Vi måste till större, och min tanta har pratat om lägenhet, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ det går inte med hembion säger jag då 
Nej fy fan för att sätta sej i en lägenhet när man har bott i hus... Jag har aldrig bott i lägenhet i hela mitt liv, och kommer aldrig göra det heller.
Postad 19 April 2010 - 15:06
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Ingen som har några bra idéer?
Vad kör ni andra som har liknade storlek på rummet.
Postad 19 April 2010 - 16:24
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Mitt rum är 5,3x2,5x3,6 och jag kör 4 st basmoduler. Mitt tips är minst två st SVS eller kanske 4 st PB-12 plus.
Postad 19 April 2010 - 17:52
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Mitt rum är 5,3x2,5x3,6 och jag kör 4 st basmoduler. Mitt tips är minst två st SVS eller kanske 4 st PB-12 plus.
Jag har beställt 2 st SVS PB-13 Ultra, det skall förhoppningsvis räcka till. Men jag funderar på vad ni som har PBn kör med för inställningar på den, vilka ni har fått till det bäst med.
Postad 19 April 2010 - 18:20
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Det blir unikt för varje rum och toppar du ska spela ihop med. Tyvärr så får du testa dig fram.
Postad 19 April 2010 - 18:23
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Det blir unikt för varje rum och toppar du ska spela ihop med. Tyvärr så får du testa dig fram.
Pbn har en peq och kan även tunas in för 10 15 eller 20 Hz, så vad jag undrar är vad folk med liknade storlek på rum kör med för inställningar, och om ni har mätningar får ni gärna kompletera med dom med.
Postad 19 April 2010 - 18:25
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Pbn har en peq och kan även tunas in för 10 15 eller 20 Hz, så vad jag undrar är vad folk med liknade storlek på rum kör med för inställningar, och om ni har mätningar får ni gärna kompletera med dom med.
Du hittar inte något i någon test?
Postad 19 April 2010 - 18:28
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Du hittar inte något i någon test?
Har sett mätningar på dom i frifält, men jag funderar ju på vad ni som har dom kör dom i för tuning osv. Alltid skoj att kunna jämföra med sin egna blivande kurva, byta lite ideer med varann och kanske få till det än bättre
Postad 19 April 2010 - 19:17
Unregisterede8beb553
-
Unregisterede8beb553
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Jag kör in 15hz mode. De flesta upplever PB13 som den blommar bäst då. Men prova dig fram. Jag har bott i lägenhet, där körde jag den i 15hz mode. Nu bor jag i hus och 15hz mode låter bäst även här så
Postad 19 April 2010 - 19:35
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Jag kör in 15hz mode. De flesta upplever PB13 som den blommar bäst då. Men prova dig fram. Jag har bott i lägenhet, där körde jag den i 15hz mode. Nu bor jag i hus och 15hz mode låter bäst även här så 
Vad har ditt rum för mått? Du hade "bara" en Pb med väl om jag kommer ihåg rätt, bara låter ju helt sjukt  kommer inte på något annat bra just nu.
Postad 19 April 2010 - 22:38
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
pezze jag får börja med 15 Hz tuningen och medel i storlek till att börja med då, sen testa mig fram mellan dom olika inställningarna.
(40m3 – 68m3) = Medium och jag har två öppningar i rummet, båda på höger vägg.
Jag letade rätt på manualen till den så jag kan läsa på lite innan 
Manualen finns här för den som är intresserad
PB13_Ultra_rev4.pdf 385.9K
16 Antal nerladdningar
Redigerat av Evil Homer, 20 April 2010 - 11:52.
Postad 22 April 2010 - 13:47
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Har pratat lite med thomas ifrån Lsound och han tyckte att jag skulle testa med 10Hz tuningen iom att jag kommer ha 2 st subbar, plus att mitt rum inte är det största man har sett.
Är nästan så jag funderar på om man skall ta bort tvbänken så jag har möjligheter till att placera subbarna lite mera optimalt när dom kommer. Men det tar emot att sälja mina nordostkablar  för att köpa längre enklare kablar. Just för att kunna placera elektroniken till höger om mig istället.
Postad 23 April 2010 - 09:48
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Fick mail ifrån L sound att leveransen ifrån USA är försenad 
Ser inte ut som om att dom kommer komma till norge förens den 12:e, Sen skall dom ju skickas hit med 3-7 dagar.
Någon som vet hur man skall göra för att klara av väntan?! ....
L sound Thomas slänger säkert med ett exemplar av Avia 2 så jag kan kabilbrera in dom när dom kommer, som lite plåster på såren ( Vet ju om att han läser här, så detta var väl ett smidigt sätt att pika lite fint)
Redigerat av Evil Homer, 23 April 2010 - 10:04.
Postad 23 April 2010 - 16:52
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Postad 24 April 2010 - 04:16
Unregisterede8beb553
-
Unregisterede8beb553
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Är nästan så jag funderar på om man skall ta bort tvbänken så jag har möjligheter till att placera subbarna lite mera optimalt när dom kommer. Men det tar emot att sälja mina nordostkablar för att köpa längre enklare kablar. Just för att kunna placera elektroniken till höger om mig istället.
Låna hem lite kablar och testa/jämför. Jag själv va kabelfreak ett tag men har insett, att det går lika bra med billigt
Redigerat av Unregisterede8beb553, 24 April 2010 - 04:17.
Postad 24 April 2010 - 18:49
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Låna hem lite kablar och testa/jämför. Jag själv va kabelfreak ett tag men har insett, att det går lika bra med billigt 
Dom är ju så förbaskat snygga bara  Men dom kommer ändå inte att synas när det ställs subbar framför dom. Får se hur man skall göra, var inte länge sen vi köpte bänken och det var ett helsike att hitta en snygg där elektroniken får plats på djupet.
Postad 29 April 2010 - 08:38
LSound - Thomas
-
LSound - Thomas
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
L sound Thomas slänger säkert med ett exemplar av Avia 2 så jag kan kabilbrera in dom när dom kommer, som lite plåster på såren ( Vet ju om att han läser här, så detta var väl ett smidigt sätt att pika lite fint) 
Hehe, beklager, jeg har ikke hatt anledning til å komme forbi her før nå da vi har vært ivrig opptatte med å forberede at vi overtok distribusjonen av SVS i Storbritannia. Jeg skulle gjerne ha sendt med AVIA disc, men vi har allerede presset sitronen så langt på denne forsendelsen at min sjef ville gå ballistisk om jeg gjorde det
Redigerat av LSound - Thomas, 29 April 2010 - 08:39.
Postad 29 April 2010 - 09:31
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Hehe, beklager, jeg har ikke hatt anledning til å komme forbi her før nå da vi har vært ivrig opptatte med å forberede at vi overtok distribusjonen av SVS i Storbritannia.
Jeg skulle gjerne ha sendt med AVIA disc, men vi har allerede presset sitronen så langt på denne forsendelsen at min sjef ville gå ballistisk om jeg gjorde det 
Är det inte värt det menar du?  Har en liten undran till er, har ni testat att köra med Sub eq-delen i någon av dom nyare Onkyo-modellerna? Tänkte att jag skall se hur det blir med den inbyggda peq som subben har, och sen justera in det vidare med den jag har i onkyon, men hade vart skoj att höra hur andra har fått till det när dom har testat.
Postad 29 April 2010 - 09:56
LSound - Thomas
-
LSound - Thomas
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Personlig, så ville jeg prøve uten PEQ'en først, og la Onkyoen gjøre hva den kan. Spørsmålet blir ofte om man kan like den korrigeringen som den gjør i resten av frekvensområdet. Hvis man ikke kan det, eller om den ikke klarer korrigere tilstrekkelig. så ville jeg benytte PEQ'ene.
Før man går i gang med noen som helst romkorreksjon, anbefaler jeg alltid å få plassert subwooferene så optimalt som mulig, samt justert inn fasen
Postad 29 April 2010 - 19:09
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2124 inlägg
Hej Thomas, är det normalt med så här lång leveranstid eller ligger det speciella skäl bakom? Jag är intresserad av en eller två PB13 ultra till vintern och då kan det vara bra att veta om beställningen ska läggas ett par månader innan behovet är ett faktum.
Postad 30 April 2010 - 13:19
LSound - Thomas
-
LSound - Thomas
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Hej Thomas, är det normalt med så här lång leveranstid eller ligger det speciella skäl bakom? Jag är intresserad av en eller två PB13 ultra till vintern och då kan det vara bra att veta om beställningen ska läggas ett par månader innan behovet är ett faktum.
Hei Heldigvis, så nei. Dette er en usedvanlig situasjon. Vi har som mål å ha alt på lager, men etterspørselen generelt har vært større enn hva vi forutså, og i tillegg så har det gått en del over kanalen til England. Til i vinter, så lover jeg at vi skal gjøre en bedre jobb med å forutse etterspørselen.
Postad 01 May 2010 - 07:34
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Hei
Heldigvis, så nei. Dette er en usedvanlig situasjon. Vi har som mål å ha alt på lager, men etterspørselen generelt har vært større enn hva vi forutså, og i tillegg så har det gått en del over kanalen til England.
Til i vinter, så lover jeg at vi skal gjøre en bedre jobb med å forutse etterspørselen. 
Hembiotrenden har nått en ny nivå och de som är verkligt intresserade inser att vanliga butikssubbar i de flesta fall inte presterar vad de borde och dessutom att man behöver mer än en sub för att få en riktigt bra basåtergivning. Det är nog hembioforumens och deras entusiasters (mätningar och rapporter) "fel" att suget ökar efter SVS-subbar och liknande produkter som levererar prestanda och inte bara design med ett reklamblad. Ni får nog leva med det tills hembiontresset dalar eller det kommer nya likvärdiga produkter från andra företag här i Skandinavien. Det borde inte dröja så länge tycker man. Det kanske inte är så vansinnigt dyrt att producera högpresterande subbar i rimlig prisklass om man tänker rätt från början? De flesta tillverkare verkar gå efter principen: Pytteliten låda (hustruvänlig) och massor av förstärkareffekt. På det lägger man en EQ som minskar de värsta bristerna... Massor av dist och usel djupbasprestanda får man på köpet.
Redigerat av hassesolo, 01 May 2010 - 07:35.
Postad 01 May 2010 - 09:42
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Jag förstår inte alls vad hassesolo menar med det han säger. Jag har mina funderingar på att avbeställa nu när jag såg dom är monstren! https://www.minhembio.com/nyheter/2100Samma pengar som PB13u och tar mycket mindre plats!
Postad 01 May 2010 - 09:51
xarl
-
xarl
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Jag förstår inte alls vad hassesolo menar med det han säger. Jag har mina funderingar på att avbeställa nu när jag såg dom är monstren! https://www.minhembio.com/nyheter/2100
Samma pengar som PB13u och tar mycket mindre plats!

fff fail
Postad 01 May 2010 - 11:44
jonas_79
-
jonas_79
-
Beroende
-
-
1085 inlägg
hade själv inte ändrat till beolab.......SVS PB13-Ultra är monster till kraft och prestanda för den pengen finns inget annat i samma liga idag nytt......man får självklart lite kompromisser med mindre låder och tyngd och vissa tar dessa då dom ej har plats.
Men finns plats så är dom större lådorna och bra steg de bästa för prestandans skull.
Postad 01 May 2010 - 13:05
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
hade själv inte ändrat till beolab.......SVS PB13-Ultra är monster till kraft och prestanda för den pengen finns inget annat i samma liga idag nytt......man får självklart lite kompromisser med mindre låder och tyngd och vissa tar dessa då dom ej har plats.
Men finns plats så är dom större lådorna och bra steg de bästa för prestandans skull.
Hoppas att du förstår att Niklas inlägg var ren ironi, och att han inte ens för en hundradels sekund har tänkt på att välja dom Beolab före dom SVS som han har beställt...? Som att avbeställa en Lamborghini och köpa en cykel bara för att cykeln är snygg...
Postad 01 May 2010 - 13:40
Unregistered54dfbb50
-
Unregistered54dfbb50
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Som att avbeställa en Lamborghini och köpa en cykel bara för att cykeln är snygg... 
Ha ha  Mitt i prick.......
Postad 01 May 2010 - 17:19
jonas_79
-
jonas_79
-
Beroende
-
-
1085 inlägg
nu när man läser igenom de och tänker mellan raderna förstår ja hans ironi......skulle själv inte ha nått emot några svs subbasar.......men lite mkt pengar för min del så lär bli begagnat eller bygga själv.
Postad 01 May 2010 - 18:38
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Hoppas att du förstår att Niklas inlägg var ren ironi, och att han inte ens för en hundradels sekund har tänkt på att välja dom Beolab före dom SVS som han har beställt...?
Som att avbeställa en Lamborghini och köpa en cykel bara för att cykeln är snygg... 
WORD, lite roligt att det inte framgick att det var en heldel ironi inblandat
Postad 01 May 2010 - 21:04
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Beolab 11, The Contender!
htf_imgcache_12654_1_.jpg 42.69K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av hassesolo, 01 May 2010 - 21:05.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
→
Subwoofrar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|