Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung SyncMaster 226BW S, A, C panel

110 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 May 2008 - 15:37

trophee
  • trophee
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tjo, jag har ju en C-panel som jag skrev i inlägget tidigare men den piper eller tjuter inte i standbyeläget. Fast den blåa lysdioden blinkar och jag sover i samma rum så jag måste stänga av den ändå! Men jag har en samsung 32" LCD TV och den piper (väldigt svagt) i standby. Men min kollega säger att detta är vanligt för LCD apparater att de piper...

Postad 26 May 2008 - 18:09

Nicast
  • Nicast
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ok, då kanske det är nått fel på min skärm. För när jag trycker av skärmen på knappen (dock fortfarande i standbyläge) tjuter den ännu mer. Ljudet är klart starkast om man lyssnar vid skärmens överkant. Ingen annan som har lyssnat på sina skärmar? Jag tycker det är märkligt att det bara skulle vara jag som har ”råkat ut för detta”.

Postad 05 July 2008 - 01:08

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Är det fortfarande så att man kan få en C-panel om man köper i dagsläget?

Ska in nästa vecka och kolla med Onoff. Men om man nu köper nu måste man ju ha det bästa!

Postad 07 July 2008 - 07:06

trophee
  • trophee
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ja det lär inte ha ändrats!
Du kanske har läst mitt inlägg!? Min C-panel funkar perfekt. Jag är övertygad om att det är samma kvalite numera. Efterfrågan på skärmen har oxo kanske sjunkit med tankte på fler andra modeller osv. och påverkar hur de produceras.

Jag testade ju 2 olika C-paneler, en tillverkad i slovakien och den jag nu har ifrån Rumänien. Båda var identiska och jag såg aldrig något av de problemen som folk har beskrivit i forumen ang. släp, blå färg, bleeding osv...

Redigerat av trophee, 07 July 2008 - 07:28.

Postad 01 August 2008 - 19:07

Radiophonic
  • Radiophonic
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Helt befängt att folk tror att man kan se skillnad på panelerna, det finns inga. Ofta så är det samma panel men olika Inverter boards eller olika T-con kort ifrån dom tre huvudtillverkarna S=Samsung A= AU Optronics C=Chimei Optronics

Ja det lär inte ha ändrats!
Du kanske har läst mitt inlägg!? Min C-panel funkar perfekt. Jag är övertygad om att det är samma kvalite numera. Efterfrågan på skärmen har oxo kanske sjunkit med tankte på fler andra modeller osv. och påverkar hur de produceras.

Jag testade ju 2 olika C-paneler, en tillverkad i slovakien och den jag nu har ifrån Rumänien. Båda var identiska och jag såg aldrig något av de problemen som folk har beskrivit i forumen ang. släp, blå färg, bleeding osv...

C panelerna tillverkas av ett företag som heter Chimei Optronics och ligger i Korea

Tjo, jag har ju en C-panel som jag skrev i inlägget tidigare men den piper eller tjuter inte i standbyeläget. Fast den blåa lysdioden blinkar och jag sover i samma rum så jag måste stänga av den ändå! Men jag har en samsung 32" LCD TV och den piper (väldigt svagt) i standby. Men min kollega säger att detta är vanligt för LCD apparater att de piper...

Det är inte panelen som tjuter, den matas inte med nån spänning när tv:n är i Stand-by läge. Det är antagligen en kondensator i primärsidan av nätdelen som inter orkar med längre.

Postad 01 August 2008 - 19:50

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Min har C-panel. Riktigt bra ändå. Lite blacklight-bleeding uppe och nere, men inget farligt :lol:

Postad 02 September 2008 - 14:41

Eott
  • Eott
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Vart sitter lappen där det står info om panelen? På kartongen eller eller på skärmen??? O vad e servicemenyn för ngt?

Postad 28 October 2008 - 17:41

undelete
  • undelete
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej,,

Jag har skaffat mej en Samsung 226BW som jag tycker funkar fint när den är igång. Mitt problem är att den tjuter i standbyläge. Jag har lyssnat på tre olika skärmar (alla S-paneler tillverkade i Rumänien) och alla tjuter när man slår av dom. Det är inget högt tjut, men är det knäpptyst i rummet hör man det klart och tydligt. Man hör det tydligast på baksidan av skärmen. Är det ingen mer än jag som hör detta ljud? Ni som har dessa skärmar slå av dom och lyssna om ni hör detta tjut. Jag skulle vilja veta om jag bara har haft otur eller om dessa skärmar ska tjuta i standbyläge.

Jag har exakt samma problem med min skärm, har du felanmält eller skickat in din? Jag måste dra ur strömkabeln varje natt, annars vaknar jag av det tjutande ljudet! Det känns lite segt att göra så varje dag!
Jag funderar på att ringa till Samsung o se vad de säger.

Postad 29 October 2008 - 09:33

undelete
  • undelete
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Testade igår att byta strömkabel och strömuttag. Än så länge har den inte tjutit något alls. Så har ni problem med detta, testa det! :(

Edit: Det hjälpte inte helt, den piper fortfarande ibland... suck!

Redigerat av undelete, 12 November 2008 - 10:34.

Postad 23 August 2012 - 16:00

jacobsson86
  • jacobsson86
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon vänlig själ här som kan tänkas sälja reservdelar till en samsung 226bw så hör av er, min video-board är väldigt trasig och jag gillar verkligen denna skärm! :(

Postad 24 August 2012 - 07:24

Blofeld
  • Blofeld
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Är det någon vänlig själ här som kan tänkas sälja reservdelar till en samsung 226bw så hör av er, min video-board är väldigt trasig och jag gillar verkligen denna skärm! :(

Du kan få köpa min :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.