Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Multibrackets ramspänd duk

235 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 February 2009 - 12:57

Tajger77
  • Tajger77
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Finns att köpa på www.webshop.koneo.se

Postad 01 March 2009 - 13:57

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
tack för informationen, såg även att dustin nu lagt upp den

Ramspänd 108"
http://www.dustin.se...5010236790.aspx

Men varken koneo eller dustin har den i lager ännu.. :-(

Redigerat av itdamen, 21 March 2009 - 17:34.

Postad 21 March 2009 - 18:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Hmm, om man bara hade ett rum där man kunde sätta upp en ramspänd duk...

Postad 14 April 2009 - 00:10

RC75
  • RC75
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag går och funderar på att beställa en multibracket men undrar om själva duken ligger tight an mot väggen när man satt upp den?

Vad tror ni skulle hända om man skulle råka komma åt duken med tex axeln?
(den kommer att sitta i ett kombinerat träningsrum/biorum, därav min fråga)

Postad 01 May 2009 - 09:46

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hej R2D2

Duken sitter tight mot väggen ramen är straxt över 2cm djup. Svårt att komma åt med axeln mao. Men skulle du ramla på den i sidled på ramen gäller det bara att ha satt upp den stadigt mot väggen. Min sitter som sten.

L

Postad 05 June 2009 - 17:10

TODA
  • TODA
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Fick min duk idag.

Min synpunkt på duken var följande, det mesta kändes som bra kvalitet men en bit in i monteringen stötte jag på fler problem.

Plast vinklarna som man skjuter in i aluminium ramarna… muttrarna som är ingjutna var täckta med plast vilket resulterade i att man fick gäng rensa muttrarna innan, vilket är lagt för snedskruvning och gängpaj, men som tur klarade jag mig.

Sen hakarna som spänner duken, flertalet var antingen skruven strippad på gängor eller blecket för stor gänga vilket gjorde att skruven inte nöp ordentligt.

Men framför allt så reagerade jag på duk materialet, kändes väldigt mycket ”bara plast” vet inte om materialet är behandlat men jag ser ingen större skillnad på duken bak eller fram sida än att den är skrovlig för att matta ner ytan, hade väntat mig någon matt pärlemo effekt yta men det är min åsikt, har inte provskjutit duken än.

Postad 07 June 2009 - 09:31

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Toda,

Har ju monterat 3 ramspända multibrackets, en själv och två med kompisar som köpt dem efter de sett min. Jag har ej stött på ditt problem med skuvar och hakar. Är det fortsatt ett problem tycker jag att du skall reklamera duk alterntivt begära nya skruv och hakar så skall det ju ej vara.

Vad avser dukmatrialet är ju detta behandlat i sig och duken har en marmorering för att ta upp ljuset bra. Spela upp en film för att skapa resultatet, så kan vi jämföra.

L

Postad 11 June 2009 - 08:30

TODA
  • TODA
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Fick ju ihop duken så det var inga problem med skruvarna.
Men duk materialet är jag starkt fundersam på tror inte den är belagd med någon yta ytan det är 100% vinyl som är strukturerad på framsidan, står inget om material på Multibrackets hemsida, men på Kingpin står det.

Kingpin Velvet Frame Screen
Duktyg / gain
Duktyget är mattvitt och av vinyltyg. Dukväven är elastisk och
spänns ut i ramen, på detta sätt slipper man vågor. Dukens
gainvärde är 1,0.

Kingpin Crown
Duktyg/gain
Duktyget är mattvit glasfiberväv som är behandlad med en PVC-yta för goda bildegenskaper.
Dukens gainvärde är 1.0.

Men vad ska man förvänta sig vid ett så pass lågt pris oxå

Det som jag är missnöjd med nu att ramen inte ligger dikt emot väggen, planlösningen jag har gör att jag ser det så fort jag kliver in i vardagsrummet.
Och att duken inte ligger tät mot ramen.

Kingpin har en annan lösning med gummiband så ramen verkar gå dikt emot väggen.

Bifogad fil  PICT1646.JPG   1.69MB   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1650.JPG   1.65MB   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1674.JPG   964.45K   3 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1645.JPG   1.28MB   2 Antal nerladdningar

Postad 11 June 2009 - 08:42

TODA
  • TODA
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Bjuder på lite fler bilder.

Bifogad fil  PICT1599.JPG   1.79MB   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1602.JPG   1.67MB   5 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1604.JPG   1.81MB   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1606.JPG   1.78MB   3 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1607.JPG   1.65MB   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1610.JPG   1.77MB   3 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1611.JPG   1.71MB   3 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1613.JPG   1.72MB   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1615.JPG   1.72MB   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1616.JPG   1.86MB   3 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1617.JPG   1.86MB   5 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1619.JPG   1.72MB   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1622.JPG   1.64MB   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1626.JPG   1.39MB   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1636.JPG   1.73MB   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT1639.JPG   1.77MB   2 Antal nerladdningar

Postad 13 June 2009 - 20:00

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Hej vet ni om denna duk "glittrar " min nuvarande duk gör det (fick med den när jag köpte den med min Benqw500)

Postad 13 June 2009 - 21:26

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hej

Dukmatrialet i min ramspända Multibrackets duk glittrar ej, det är matt vit med gain 1.0

Jag tittade på snart sagt alla leverantörer av ramspända dukar innan jag köpte min, och som det som tidigare konstaterats är de allra flesta ramspända dukar tillverade av en vinylliknande dukmatrial med struktur. Det är dock speciellt framtaget för att leverera en god bildkvalitet från en projektor. Man målar inte denna typ av duk, detta då duken är mycket mer flexibel än en traditionell duk i kassett och då skulle kunna flagna.

Tittade även på Kingpins dukar men skaffade inte denna då det var alltför mycket klagomål på att dessa dukar gulnade efter en tids användning. Speciellt om den placerades nära ett fönster!

L

Redigerat av itdamen, 13 June 2009 - 21:35.

Postad 13 June 2009 - 23:10

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Tack för infon om duken .Det lär då bli sådan duk då

Postad 24 August 2009 - 22:04

janssonmusic
  • janssonmusic
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!
Har precis köpt en Multibrackets 77". Tyvärr var det fläckar på tyget, så jag får väl antagligen skicka tillbaka den... men något som jag funderar på är upphängningen. Är det någon som kan förklara varför fästena som man spänner duken med sticker ut på baksidan? Ska de verkligen ligga mot direkt mot väggen? De kommer ju skrapa upp tapeten är jag rädd för... hur har ni löst detta?

//Jansson

Postad 30 August 2009 - 17:02

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
Igår beställde vi en Multibrackets 108" ramspänd.

Hoppas vi blir nöjda.

Några monteringstips?

Postad 17 September 2009 - 22:19

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hej

Berättade detta tips för en annan här på forumet, då jag nu monterat tre dukar (alla nöjda och belåtna) har jag noterat att man bör vara två när man sätter ihop ramen. Då man samtidigt spänner ut duken kan man då hjälpas åt. Skulle säkert fungera om du är ensam också, men bra mycket enklare om man är två.

Fästet mot väggen tyckte jag var busenkelt. Sen är det ju så att om man hänger upp fästet på distanser/ skruv från vägg så kommer man ju få ett märke i tapeten (oavsett). Alternativet är att pendla ner duken likt en tavelram, men det känns inte riktigt bra, vi har med bra resultat monterat dem efter instruktionen.

L

Redigerat av itdamen, 17 September 2009 - 22:20.

Postad 12 October 2009 - 21:52

Lt.SquarePants
  • Lt.SquarePants
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej!
Har nyligt införskaffat en 90" Multibracket, ramspänd.
tyckte att monteringen gick smidigt, inget att klaga på.
Jag monterade ihop duken i fredags, idag är det måndag.
Upplever att det är vertikala strimmor på duken som träder fram i ljusa partier.
funderar på om det kan vara från det att duken legat rullad i den beryktade plastpåsen.
man kan även se att duken är lätt ojämn om man beskådar den i dagsljus från en vinkel av ca 178grader. inte mycket, det är knappt synligt.

jag har spänt duken nästan till vad spännskruvarna klara och upplever att jag inte kan få det bättre genom att justera, men jag kan ju ha fel.... (det har hänt, tro det eller ej...)

har läst att folk har haft problem pga knöligt packad duk, är detta vad jag har råkat utför, och det hela löser sig med tiden. Eller ska jag kontakta leverantören för reklamation.
om detta är hur den kommer att vara, för evigt, vill jag inte ha den..

hoppas att någon av er vet vad det är som är fel.

tacksam för svar

EDIT: jag har gjort några försök. Det jag kommit fram till är att det är en typ av "Hotspot" fenomen, men i vertikala, ej helt raka (det ser ut som spår efter det att duken varit rullad) , linjer som görs synliga genom hotspoting. de är som tydligast på olika ställen beroende på betraktarens placering i förhållande till duken, de syns t ex inte alls då man står upp precis under projen, men väldigt väl mitt i då man sitter mitt framför på ca 3 m avstånd och till höger i bild då man sitter till höger, forfarande framför duken på 3 m avstånd.

det har inte blivit någon förbättring nu två dagar efter jag först postade.

Redigerat av Lt.SquarePants, 14 October 2009 - 10:30.

Postad 14 October 2009 - 19:26

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Square pants,

Jag har en egen ramspänd duk sen en bra tid tillbaka, samt några av mina kompisar liksaså.

Vi är jättenöjda

Har inte upplevt de problem du beskriver. Det finns ju en viss struktur i duken, men inga hotspots. Men är du inte är 100% nöjd med din duk föreslår jag att du kontaktar leverantören. Man skall ju inte behöva sitta i en viss position framför duken ;-)

L

Redigerat av itdamen, 14 October 2009 - 19:28.

Postad 15 October 2009 - 08:13

Lt.SquarePants
  • Lt.SquarePants
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej Alla!

Nu har jag skickat ett mail till Multibrackets.

vi får se vad dom säger....

Postad 15 October 2009 - 17:34

TODA
  • TODA
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Upplever att det är vertikala strimmor på duken som träder fram i ljusa partier.
funderar på om det kan vara från det att duken legat rullad i den beryktade plastpåsen.

Hej

Låter som "Vertical Banding" har själv det på min gamla Zanyo Z3 i ljusa partier, framträder tydligare ju större duk du har, sitter själv på 108" Hittade ingen vettig länk att visa dig, googla lite och se om det är det problemet du upplever.

Postad 15 October 2009 - 18:36

Lt.SquarePants
  • Lt.SquarePants
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
sitter med en Sanyo Z700 och nu funkar det great!

vill ni veta vad det va som va fel?

Postad 15 October 2009 - 20:18

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

sitter med en Sanyo Z700 och nu funkar det great!

vill ni veta vad det va som va fel?

Ja tack

Postad 15 October 2009 - 20:35

Lt.SquarePants
  • Lt.SquarePants
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
jo...

såhär är det: tydligen har duken en framsida och en baksida...
Jag hade tydligen monterat fel...

så är det!

Postad 16 October 2009 - 18:05

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

jo...

såhär är det: tydligen har duken en framsida och en baksida...
Jag hade tydligen monterat fel...

så är det!

A oki det är bra att veta det, fanns det inge märkning eller någon idikation på fram eller baksida?

Postad 17 October 2009 - 08:38

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hej

Jaha, hade du vänt på duken ;-)
nåväl det kan ju hända den bästa.

Jag har ju monterat 3st så har fått en bra rutin på själva monteringsmomentet, så just den tanken slog mig liksom inte.

L

Postad 18 October 2009 - 20:45

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Blev en 100" 2.35:1 duk ska bli intressant och se skillnaden från ikea lakanet som sitter upp idag.

Postad 21 October 2009 - 13:20

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Ska hämta duken idag och tänkte montera den på lördag. Ska man öppna duken och vika ut den innan eller ska jag ha kvar den i förpackningen?

Postad 21 October 2009 - 22:09

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Kurik

Jag har monterat dem direkt ur kartong och inte packat ur den innan. Men det är klart skadar kanske inte att packa upp den antar jag.

När man spänner duken (som jag tidigare berättat är det bra att vara två pers) så spänner man den ju så ordentligt att den inte behöver sträckas innan, det sköter "spänn processen" självt. Dock är det ju bra om du kollar vilken sida av duken som skall sitta mot projektorn, baksidan har väsentligt mer struktur i sig.

Ett tips till jag har är att du öppnar skruvkartongen och sorterar skruvarna bredvid varandra innan du börjar, blir enklare och går snabbare så, samt att man i princip kan placera skruven vid de hörn och annat du tänker montera då får du en bra överblick redan innan du startar. Att titta i manualen skadar inte heller ;-)

Ett annat tips jag nyttjade på duk 2 o 3 jag monterade var att frilägga ytan i vardagrsummet innan jag packade upp samt att jag lade en filt som skydd mot parketten.

Lycka till

L

Redigerat av itdamen, 21 October 2009 - 22:11.

Postad 21 October 2009 - 22:39

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
[quote name='itdamen' date='Oct 21 2009, 23:09 ' post='2624253']
Kurik

Jag har monterat dem direkt ur kartong och inte packat ur den innan. Men det är klart skadar kanske inte att packa upp den antar jag.

När man spänner duken (som jag tidigare berättat är det bra att vara två pers) så spänner man den ju så ordentligt att den inte behöver sträckas innan, det sköter "spänn processen" självt. Dock är det ju bra om du kollar vilken sida av duken som skall sitta mot projektorn, baksidan har väsentligt mer struktur i sig.

Ett tips till jag har är att du öppnar skruvkartongen och sorterar skruvarna bredvid varandra innan du börjar, blir enklare och går snabbare så, samt att man i princip kan placera skruven vid de hörn och annat du tänker montera då får du en bra överblick redan innan du startar. Att titta i manualen skadar inte heller ;-)

Ett annat tips jag nyttjade på duk 2 o 3 jag monterade var att frilägga ytan i vardagrsummet innan jag packade upp samt att jag lade en filt som skydd mot parketten.

Lycka till

L
[/quote

Tackar för tipsen.

Postad 22 October 2009 - 19:42

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Han inte hämta den igår så det blev idag istället höll lnapp få in den i bilen. Har packat upp allt utom duken och det mitt första intryck är god kvalite då allt var inpackat mycket omsorgsfullt och att delarna känns som det är av nra kvalite. Det ända jag har stört mig på än så länge är att de satt deras logga uppe i till vänster men i ett mörkt rum så kanske man inte ser den annars får man väl ta bort den.

Kommer med lite mer kommentarer i helgen då den ska monteras och hängas upp.

Postad 22 October 2009 - 20:09

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Kul att det kändes bra, höll tummarna att jag rekat rätt. .
Skall bli kul att höra hur 2.35:1 funkar med din proj, antar att du har en ganska ny proj ?

Redigerat av itdamen, 22 October 2009 - 22:52.

Postad 24 October 2009 - 19:58

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Finns det någon på minhembio som representerar agenten som säljer MB i Sverige?

Postad 28 October 2009 - 21:03

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Kurik, kollade in din byggnation, helt fantastisk. Faktiskt helt otroligt snyggt, jag är riktigt avis. Synd att man inte har ett rum över. Såg även märkena, sökte på deras web och agenten i Sverige har följande adress och tel: http://www.multibrackets.com/c.shtml

L

Postad 01 November 2009 - 19:12

Unregistered38aaaed3
  • Unregistered38aaaed3
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Har precis köpt 108" och det är lite veck i duken, hur hårt vågar man spänna duken? Verkar vara nån pvc duk, hade inte varit kul om man spräcker den..

mvh

Robin

Postad 01 November 2009 - 20:41

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Har precis köpt 108" och det är lite veck i duken, hur hårt vågar man spänna duken? Verkar vara nån pvc duk, hade inte varit kul om man spräcker den..

mvh

Robin

Är det länge sen du monterade den? För väven i en del ramspända dukar kan jämna till sig efter att den varit spänd ett tag.

Postad 02 November 2009 - 05:35

Unregistered38aaaed3
  • Unregistered38aaaed3
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Gjorde detta i Lördags, men jag antar att det kan ta en vecka eller så tills duken är helt slät.

mvh

Robin

Postad 02 November 2009 - 12:45

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Kurik, kollade in din byggnation, helt fantastisk. Faktiskt helt otroligt snyggt, jag är riktigt avis. Synd att man inte har ett rum över. Såg även märkena, sökte på deras web och agenten i Sverige har följande adress och tel: http://www.multibrackets.com/c.shtml

L

Tackar så mycket. MB support har varit väldigt bra nu när min duk är skadad, får en ny duk och den gammla kan jag använda tills den nya kommer för att sedan klippa sönder den. Så nu spelar det mindre roll ifall det tat någon vecka innna nya duken komemr kan iaf använda det jag har.

Postad 09 November 2009 - 21:33

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Så fick min nya duk idag och jag har tagit upp den för att gå igenom den, den är helt perfekt inga små röda prickar eller långa svart sträck. Väldigt bra support av Sebastian på MB som fixade allt och duken kom direkt från Kina och det tog 1½ vecka inte illa må ja säga. Rekomenderar MB starkt. :)
Återkommer när jag har testat projektorn och duken tillsammans.

Postad 13 November 2009 - 16:37

Unregistered883056b9
  • Unregistered883056b9
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Beställde via Multitech, snabb leverans. Duken visade sig ha två fläckar på framsidan. Det ser ut ungefär som ketchup-fläckar. Dom hade kanske inte varit så farliga i sig, för dom är ganska små. Men det ser ut som om någon försökt tvätta bort dom, och därigenom lyckats gnugga bort ytbehandlingen/strukturen på duken där. Således syns fläckarna tydligen när projektorn belyser dom.

Kanterna på ramen passar ok. Tyvärr var stålstängerna som används för dukspänningen sneda. Fick böja till dom själv så dom gick att använda.

Sist men inte minns kan nämnas att konstruktionen av de många spännen som drar ut duken är rätt kass. De sticker ut på baksidan av ramen, så tyvärr kan inte ramen sitta dikt an mot väggen. Man får tänka på att lämna minst 1 cm till väggen på monteringsskruvarna som ramen hängs på. Slutresultat - ramen hänger minst 1 cm från vägg, inte helt önskvärt.

I övrigt, om nu jag nånsin får en ny duk och jag får upp den på väggen, så tror jag det kan bli rätt snyggt.

Återkommer med uppdatering av betyget beroende på utvecklingen framöver.

Kurik: Kul att höra att du fått bra bemötande av Multibrackets egen support. Kanske skall jag prova dem direkt, istället för att krånga med Multitech, för där går det för jäkla seegt.

Postad 13 November 2009 - 19:39

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Beställde via Multitech, snabb leverans. Duken visade sig ha två fläckar på framsidan. Det ser ut ungefär som ketchup-fläckar. Dom hade kanske inte varit så farliga i sig, för dom är ganska små. Men det ser ut som om någon försökt tvätta bort dom, och därigenom lyckats gnugga bort ytbehandlingen/strukturen på duken där. Således syns fläckarna tydligen när projektorn belyser dom.

Kanterna på ramen passar ok. Tyvärr var stålstängerna som används för dukspänningen sneda. Fick böja till dom själv så dom gick att använda.

Sist men inte minns kan nämnas att konstruktionen av de många spännen som drar ut duken är rätt kass. De sticker ut på baksidan av ramen, så tyvärr kan inte ramen sitta dikt an mot väggen. Man får tänka på att lämna minst 1 cm till väggen på monteringsskruvarna som ramen hängs på. Slutresultat - ramen hänger minst 1 cm från vägg, inte helt önskvärt.

I övrigt, om nu jag nånsin får en ny duk och jag får upp den på väggen, så tror jag det kan bli rätt snyggt.

Återkommer med uppdatering av betyget beroende på utvecklingen framöver.

Kurik: Kul att höra att du fått bra bemötande av Multibrackets egen support. Kanske skall jag prova dem direkt, istället för att krånga med Multitech, för där går det för jäkla seegt.

Om du ringer till Sebastian så får du bra hjälp han verkar vet hur man tar hand om kunder. Min nya duk kom i onsdags och jag kollade att den var fläckfri vilket den var dagen efter tänte jag montera den och då upptäckte jag att den var en 100" i 16:9 jag antagligen fått så den var lite stor så nur är en ny duk på väg.
Kan ju tilläggas att jag aldrig fått så mycket ursäkter som med detta och det är för mig viktigaste att de inser sina misstag och rättar till vilket de gör utan diskusion.

Postad 24 November 2009 - 21:30

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Ok, detta är en förhållandevis billig duk.
Kan någon säga mig hur den presterar vid lite ströljus?

Postad 25 November 2009 - 18:01

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Så äntligen fått upp duken nu efter alla turer men nu är jag otroligt nöjd och det känns som en bra första duk för mig.

Tack för bra support på MB.

Postad 25 November 2009 - 20:51

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Kurik

Kan du inte uppdatera med några bilder på duken, skulle vara kul och se hur din 2.35:1 ser ut i ditt biorum. En fråga vad kostade de fåtöljer du skaffade ?

L

Postad 26 November 2009 - 23:24

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Ok, detta är en förhållandevis billig duk.
Kan någon säga mig hur den presterar vid lite ströljus?

Försökte titta efter ströljus men såg ingte vad jag kunde se men det är mina ögon det. För mig som aldrig haft projektor så funkar detta mer än väl som första duk är riktigt nöjd.

Kurik

Kan du inte uppdatera med några bilder på duken, skulle vara kul och se hur din 2.35:1 ser ut i ditt biorum. En fråga vad kostade de fåtöljer du skaffade ?

L

Jo det kommer bilder kanske redan imorgon. Köpte stolarna på Jysk, billigt javisst me t ycker dessa är sköna och går de sönder om något år får man uppgradera har tyvärr inte hur stor budget som helst.

Redigerat av Unregistered08511788, 06 December 2009 - 15:20.

Postad 06 December 2009 - 15:44

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Så duken uppe nu och bilder finns i galleriet. Är riktigt nöjd med valet av duk kan inte annat än rekomenderas.

Postad 17 December 2009 - 23:00

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Kurik,

Nu är man jag är riktigt sugen på en sån 2:35.1 duk + en ny projektor ;-)

L

Postad 18 December 2009 - 20:54

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Ska nu beställa en 120" 2.35:1 duk men dom är slut överallt för tillfället. Sedan blir det att beställa en Panna 4000 :)

Postad 18 December 2009 - 23:03

itdamen
  • itdamen
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Nä... det är ju EXAKT vad jag vill göra ju. Detta format + ny projje.
Men jag måste spara nån månad till innan jag byter.

120" Ramspänd 2.35:1 + Panna 4000, vilken kombination!!!

Redigerat av itdamen, 24 December 2009 - 10:39.

Postad 19 December 2009 - 22:35

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Dukarna kommer in igen den 22-23:e så man kanske kan hänga upp den i mellandagarna iaf ;)

Postad 04 January 2010 - 16:48

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Åker till posten o hämtar min nu :)

Postad 05 January 2010 - 14:08

Unregisteredb2c17384
  • Unregisteredb2c17384
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Vår förening hade tänkt köpa en multibracket men var slut överallt i den storlek vi ville ha så det blev en Kingpin 131" istället.
Mycket nöjd med resultatet, finns lite bilder i mitt galleri. Kommer mer om några dagar.

Några kommentarer om kingpin.
Ingen möjlighet att vända duken fel, baksidan är svart.
2 av hörn blecken var feltillverkade. Var en skåra som man skulle skjuta in skruvar från sidan in i men den smalnade av mot öppningen istället för att vara jämnbred som den var på de andra. Blev tvungen att sitta med hammare i 5 minuter för att få in skruven.

Man spänner den rejält. Det finns bara ett läge (låter som multibracket låter en spänna mer eller mindre efter behov/smak).
När jag säger rejält menat jag att dra ut den 4cm i längdled efter det att den ser ut att vara plant spänd.
Skulle man behöva spänna den mer vid ett senare tillfälle blir det dock problem. Enda sättet att åstadkomma det är att inte skjuta ihop hörnen helt på ramen. Då blir det dock ett synligt glapp där som inte vore särskilt snyggt.

Med tanke på hur spänd den är verkar det dock inte troligt att man skulle behöva spänna mer. I alla fall inte så länge man inte plockar isär duken.

Någon nämnde tidigare i tråden att kingpins duk inte skulle sitta plant mot väggen. Upphängningen på våran duk placerade den i alla fall prefekt plant. Mycket enkel och praktisk upphängning (2 bleck som skruvas upp på väggen, sedan hänger man ramen direkt på blecken, duken kan vid behov plockas ner och sättas upp igen på bara några sekunder. Blecken kan dessutom justeras upp till 2cm i höjdled utan att man behöver borra om, bra för finjusteringar).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.