Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Malmö HiFi & Hembiomässa 2007

143 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 October 2007 - 15:47

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Kommer också precis hem ifrån mässan.
Bäst ljud enligt mig:

1) Mark Levinsson och Revel (någon som har låtlistan ifrån vad de spelade på den demon?)

2,3) McIntosh och Usher samt Vitus och högtalarmärke jag inte kommer ihåg, Princess floorstander hette modellen ivf.

/Simon

Postad 27 October 2007 - 22:22

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Skall inte vara allt för negativ. Men jag hade förväntat mig mycket mer av mässan och
blev därför aldrig riktigt upphetsad. Jag hade i princip sett allt redan ;)

Fick i alla fall en riktigt demo av nya Audiovector "S-Serien" som ersätter Mi3
Det var mycket ljud för pengarna
Standard - 18.000 kr
Super - 25.000 kr
Signatur - 34.000 kr
Avantgarde - 49.000 kr

Maveric B)

Postad 27 October 2007 - 22:32

Unregisteredac95974e
  • Unregisteredac95974e
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Håller med. Audiovector var överlägset mest intressant och tillfället att jämföra 4 olika klasser på högtalare vid samma tillfälle var kul. Lite som en vertikalprovning på vin. Avatgarde var läskigt välljudande. När dom kopplades in var det som att högtalarna "försvann" för att använda en klysha. Dock lite sugen på Super för 25 papp.

Annars var Monitor Audio Platinum grymma - bäst idag helt klart. Synd att man inte hade 70 papp skräpandes någonstans...

Det blev en Monster RCA kabel för 500 pix för min del.

Better luck next time

//erikli

Postad 27 October 2007 - 22:43

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
AV S3......Inte helt fel. Men gissningsvis kommer måååååånga Mi3:or att säljas på beg.marknaden nu. Inbyten skall dock vara möjligt via handlarna om jag uppfattade det rätt från Ljudtema. S3 signature var riktigt skön och Avantgarde skall vi ine prata om! Och vilken snygg design.

Postad 28 October 2007 - 00:49

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Jag vart också där idag och snokade runt med mina öron, mest imponerad blev jag av Audiovectors S3 serie. Sjukt bra ljud för de pengarna, trodde inte på priserna när jag kollade på dem.

Annars tykte jag att Martin Logans Summit lät ruskigt fint med. Pioneers referensex var ju inte fel heller, sanslöst massiva saker men inte realistiskt för mig tyvärr. Gillade att Audiovectors demo innehöll lite Rammstein med, tyckte många andra fegade med "pling plong" musik. Alla musikstilar ska manglas tycker jag.

Postad 28 October 2007 - 07:59

Unregistered4bee4a1e
  • Unregistered4bee4a1e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Hejsan svejsan grabbar...

Jag och 2 kompisar var på mässan, tog en massa bilder där.

Mycket fina saker... ;)

Kommer att lägga upp dessa bilder i mitt galleri senare idag el morgon.

Postad 28 October 2007 - 08:29

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Lägg hellre bilderna i denna tråd så att så många som möjligt kan se dem.

Postad 28 October 2007 - 08:33

spacefriend
  • spacefriend
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Ingen som hörde något om Audiovectors S-serie skulle komma som stativare också?

Eller några roliga Primare-nyheter?

Redigerat av spacefriend, 28 October 2007 - 08:38.

Postad 28 October 2007 - 09:13

Unregisteredac95974e
  • Unregisteredac95974e
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Annars tykte jag att Martin Logans Summit lät ruskigt fint med. Pioneers referensex var ju inte fel heller, sanslöst massiva saker men inte realistiskt för mig tyvärr. Gillade att Audiovectors demo innehöll lite Rammstein med, tyckte många andra fegade med "pling plong" musik. Alla musikstilar ska manglas tycker jag.

Jo - visst var Martin Logan schyssta. Dock var dom eländigt placeringskänsliga. Jag satt på en stol lite till vänster och fick knappt med den högra högtalaren i ljudbilden. Men när jag ställde mig upp i mitten blev det skönt ljud.

Annars undrade jag vad Pioneer höll på med - ett helt nersläckt svart rum som man inte kunde kolla in de senaste receivrarna i- LX70 var ju på plats. Antagligen ville dom pusha djupsvärtan i sina plasmaskärmar... Totalt ointressant tycker jag.

Marantz hade både 2-kanal & flerkanal men de gånger jag var inne kördes bara 2-kanalsanläggningen. Tradigt när 7002 & 8002 är nya receivrar som precis kommit.

JBL körde några stora pjäser men jag lyssnade bara i några minuter och slogs av den höga nivån av bakgrundsbrus i högtalarna. Antingen var det en kass inspelning som avslöjades av högtalarna eller så var det helt enkelt ett kasst system. Strange.

Annars var Arcams demonstration kul. Killen hade en poäng när han pushade för livemusik som referensmaterial när man utvärderar ljudsystem då det är rätt enkelt att fetta till explosioner o dyl för att få kick i systemet. Dock var inte ljudet så imponerande. Visst fick man en känsla av att vara mitt i publikhavet, men det saknade den där sista kicken i ljudet.

//erikli

Postad 28 October 2007 - 09:41

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Personligen får jag ju säg att det var ******** vad trött i huvudet man var när man väl kom hem efter ett antal timmar på mässan.
Fantastiskt kul mässa.
Även om mer kunde imponerat.
Tyckte faktiskt det var får utställare som verkligen visade vad deras produkter gick för genom att ha inspelade produkter samt komponent kombinationer som ibland inte kändes som de var helt 100..
Var bland annat inne i ett rum där det stod en asläcker förstärkare med separata nätdelar. (S1R? fick aldrig namnet på den) Kopplad på den var en spelare för en halv miljon om jag förstod killen rätt och så spelar de på ett par Focal stativare. Känns som att bättre högtalare, och gärna golvare hade varit betydligt mer till sin rätt med tanke på prisklassen på resterande komponenter.

Top 5 för min del:

Martin Logan Summit med Ayre elektronik (Vantagen lockar mer och mer nu)
McIntoch och Usher
Mark Levinson och Revel
AudioVector S3 (gillar inte Mi3 alls men S serien lät ju riktigt trevlig)
Bladelius och QRS

Skulle vilja skriva Monitor Audio PL300 på listan, men högtalarna var inte inspelade eller hade plats nog att verkligen få spela ut enligt mig. Sen tror jag att elektronik valet kunde varit bättre till dom.. (Men de anländer till stan i veckan) ;)

Kan ju bara avsluta med att tacka grabbarna på Malmö Bild & Ljud Center samt Malmsjö HiFi för en riktigt trevlig mässa. B)

Postad 28 October 2007 - 09:43

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Eller några roliga Primare-nyheter?

Om jag inte såg helt fel så stod där ett par S-stativare på bodet inne i mässan.. Precis när man kom in i rummet.. ;)

Postad 28 October 2007 - 11:15

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
är på väg nu till mässa!
blir rolgt att se vad de har.
kommentarer o foto ikväll.

Postad 28 October 2007 - 11:17

spacefriend
  • spacefriend
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Om jag inte såg helt fel så stod där ett par S-stativare på bodet inne i mässan.. Precis när man kom in i rummet.. ;)

Jippie! Låter trevligt. Tänkte precis inhandla ett par Mi1 Signature eller Avantgarde men då kanske man ska vänta lite...
Hade gärna varit ner på mässan men jag är bara ledig idag söndag och har ca 60mil att åka, så det gick bara inte.

Ingen som såg några nyheter från Primare på mässan?

Redigerat av spacefriend, 28 October 2007 - 11:18.

Postad 28 October 2007 - 11:21

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Nu är man riktigt sugen på Audiovector S3. Gärna Signaturen eller Avantgarden. Grymt snygga i verkligheten och vilket ljud! Spelar så stoooort - soundstagen var enorm på vissa inspelningar. Basen var om möjligt ännu tightare än vanligt och dynamik i världsklass. Tror dessa högtalare kommer att tilltala många. Ser man prismässigt så är det ju fortfarande "mycket pengar", men med tanke på hur konkurrenterna presterar så får man väldigt mycket ljud för sina slantar tycker jag.

Den gamla Mi3 serien fortsätter tydligen ett år till, dvs. uppgraderingar är möjliga denna tid och sen finns förstås reservdelar kvar ett bra tag framåt. Men det verkar som S3:an blir den nya Mi3-an.

Mässan bästa upplevelse var definitivt Macintosh. Oerhört fina produkter och de ser mycket fina ut i verkligheten - bilder gör inte dessa skönheter rättvisa.

Postad 28 October 2007 - 16:18

Unregistered285d6116
  • Unregistered285d6116
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Håller med dem flesta om Audiovector, mycket intressanta.
Innan den uppgradering kommer blev jag nyfiken på en DVD vid deras demo. Hann aldrig fråga vilken det var.
Tänkte att någon här vet säkert vilken det var.
Dem spelade Seal, sedan denna och avslutade med Iron Maiden. HJÄLP vilken dvd var det?

Postad 28 October 2007 - 18:57

lorenzo08
  • lorenzo08
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Förutom Audiovectors högtalare måste jag säga att Naims produkter piskar det mesta i samma prisklass. Var grymt imponerad av Naim tillsammans med Audiovector.

För er som letar liten sub så kommer Velodyne ut med en liten sak för 6500 kr snart. Evo sub för 2500 fick man ej lyssna på och den var så ny att man precis fått den till mässan. Sunfire hadde också en sub för runt 8 tusen som man kunde få vitlackerad!

Sedan imponerade danska Densen också!

rca kablarna från Abbey road cables för 2000 kr paret var också riktigt intresannta.

Visst är det kul med rörförstärkare, elektrostat högtalare och kuzma vinylspelare men hur många har råd med dom?

Inträdespriset var rimliga 100 kr - mycket show och info för pengarna då jag inte satt inaktiv på 3,5 h!

En kul grej var att jag pratade med killarna från Pioneer och jag fick dem att mellan orden erkänna att Dirtyscreen fenomenet finns men det är inte ett fabrikationsfel utan en teknisk begränsning i deras sätt att producera plasma som man nu löst i generation 8. Killen jämförde det med begränsningar och fel som andra plasmor kan ha.

Ser fram emot nästa mässa!!

Postad 28 October 2007 - 19:48

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

• 1051 inlägg
  • 0
Ja vad säger man? Jo man behöver flera timmar till jag han inte gå på allt, hade ett tåg att passa.

Usher med Mcintosh hördes jäkligt bra tyckte jag, grymt klart ljud med bra pondus.

TAD, dom var dyra och stora, men jag tyckte även det hördes bra. Bra slagkraft med ett fint övre register. Grymma med demo patricia barber.

Nagra. föll mig helt i smak, kanon ljud, lättlyssnat och stampa takten känsla

Patos imponerande för prislappen 9900:- tror jag de kostade.

QRS: Bra övre register, men vart var basen?? Rummet eller min placering som var dålig. Jag trodde rummet! för plåttaket dundrade och vibrerade men det kändes inget hos mig.

Andra roligheter, Dyra projektorer, fy fan vilken bild man får idag. Har missat att spana in sådant.

Samsungs lcd med 100 hz teknik matad med blueray, jädrans vilken bild!!! Där stod vi länge!

Pioneers 60tum, RESPEKT! Vilken svärta och bild. Roligt att se skillnaden på kalibrerad bild och en tv som är direkt uppackad ur förpackning. Större skillnad än vad man trodde.

Har väl glömt en massa! Men dagens flopp... Rymdgubbe högtalarna, alltså det hördes för jäkligt, distade något frukstansvärt i toppen när de lirade pink floyd. Vi stod där i 4min sen gick vi ut och skrattade, måste vara pinsamt att dema sådant.

Postad 28 October 2007 - 20:47

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Är det någon som vet namnet på gruppen och gärna låttiteln med som de använde på de stora elektrostathögtalarna med den jättedjupa mansrösten. Gruppnamnet innehöll "four" har jag för mig. Riktigt grym röst, Barry White, sluta pipa! :P

Postad 28 October 2007 - 21:31

Ralle_81
  • Ralle_81
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0
har osså varit på mässan ida.....

mest imponerande:

1. Kef reference, vilket ljud....

2. Audiovector S3 (lyssnade bara på super, men lär bli en sådan när ja väl uppgraderar)

sen massa andra som kommer på 3-XX plats, dock dessa två överst som impade mest på mig

Cabasse hgtalarna för 1,1 mille kändes enormt tråkiga o dåligt ljud, kanske ja som enbart tycker d? def inte värt pengarna

Postad 28 October 2007 - 21:59

sucram_
  • sucram_
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Detta blev den första mässan jag gått på och då med dåliga förutsättningar (lock för ena örat) körde jag till malmö.
Det jag fastnade för var utan tvekan audiovector´s S3. De spelade en skiva med ganska tung rock och dessa högtalarna missade inte en endaste ton. Väldigt imponerande att den kan spela så bra i både ett litet rum och ett väldigt stort rum :P. Blir nog min nästa investering vad gäller högtalare.

Annars tyckte jag att Canton Karat´s Hemmabio system tillsammans med Onkyo´n lätt väldigt bra när de körde en live spelning med Phil Collins.

Däremot tycker jag att De dyrare (Cabassé och Pioneer, ja den där 150kg bjässen) inte alls var imponerande. Tyckte jag hittade högtalare i 12000 kr klassen som lät betydligt bättre.

Postad 28 October 2007 - 22:27

metalworker
  • metalworker
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Asså.. hoppas jag fått det fel om fotbaken här men audiovectors s3 och si serie är väl inte samma sak för jag hittar inget om s3 serien på deras hemsida? :P

Postad 28 October 2007 - 22:55

Z3M-johan
  • Z3M-johan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
nya s3:an är så ny att den inte finns på deras sida och den skulle egentligen inte varit klar till mässan men *vips* så fanns dom där, mer än vad ljudtema själva hade trott! denna visning således "världspremiär" :P riktiga godbita domdär o det känns tungt att sitta på en uppsättning mi3 avantgarder kan jag säga. efter 9 år har man kommit till det skede då det inte går att göra mer med det kabinett m3:orna har byggt på och denna dag skulle ju komma, förr eller senare. bara att börja spara, boys.... :) (personligen känner jag nog iofs att det rör sig om en snyggare, mer smäcker högtalare och uppgraderingen känns inte sådär "måste-byta-nuuuu")

gällande primare-news så stod där en sp32:a (maffig processor, som kommer att kosta lite mer än sp31:an) samt en integrerad spa22:a, lagom långt intrycka att man inte kunde se några baksidor. men goda nyheter innehåller dom alla gånger. kommer dock inte förrän nästa år...

Redigerat av Z3M-johan, 28 October 2007 - 23:12.

Postad 28 October 2007 - 23:27

metalworker
  • metalworker
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
http://avforum.no/fo...ganger-sp32.jpg
http://avforum.no/fo...r-sp32_back.jpg

lite tråkit att den bara har tre hdmi in o en ut..

Redigerat av metalworker, 28 October 2007 - 23:28.

Postad 28 October 2007 - 23:31

Z3M-johan
  • Z3M-johan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
tråkigt att den har bildkretsar överhuvudtaget. verkar meningslöst tycker jag (personligen, med risk för påhopp) :) mycket nice med flerkanal balanserat dock :P

Postad 28 October 2007 - 23:33

metalworker
  • metalworker
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

nya s3:an är så ny att den inte finns på deras sida och den skulle egentligen inte varit klar till mässan men *vips* så fanns dom där, mer än vad ljudtema själva hade trott! denna visning således "världspremiär" :P riktiga godbita domdär o det känns tungt att sitta på en uppsättning mi3 avantgarder kan jag säga. efter 9 år har man kommit till det skede då det inte går att göra mer med det kabinett m3:orna har byggt på och denna dag skulle ju komma, förr eller senare. bara att börja spara, boys.... :) (personligen känner jag nog iofs att det rör sig om en snyggare, mer smäcker högtalare och uppgraderingen känns inte sådär "måste-byta-nuuuu")

gällande primare-news så stod där en sp32:a (maffig processor, som kommer att kosta lite mer än sp31:an) samt en integrerad spa22:a, lagom långt intrycka att man inte kunde se några baksidor. men goda nyheter innehåller dom alla gånger. kommer dock inte förrän nästa år...

lite oftopic; har du satt dina Mi3or att få 200w från primaren eller går dem på 125w? min nya förstärkare kommer bara köra i 125w så jag undrar om man kan få ut mer med primare slutsteget.

Postad 28 October 2007 - 23:43

Z3M-johan
  • Z3M-johan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

lite oftopic; har du satt dina Mi3or att få 200w från primaren eller går dem på 125w? min nya förstärkare kommer bara köra i 125w så jag undrar om man kan få ut mer med primare slutsteget.

mmm lite OT men ok. jag har haft två A30.2 och kört dom bryggade (1x380W lämnar dom bryggat) men det var mer än vad mi3:orna behövde. dom är så pass lättdrivna och redan ett A30.2 (nu heter det ja har A31.2 (senaste modellen) har ordentligt att ge, du behöver inte oroa dig, inte med ett par Mi3:or!

Postad 28 October 2007 - 23:48

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Borde ha vetat bättre sedan tidigare års mässor att det skulle vara mer fokus på 2 kanals Hifi än hemmabio, vilket för mig var lite tråkigt (föredrar hemmabio/bild än 2 kanal/ljud).

Gillar verkligen Pioneers konsumentprodukter och killarna är alltid trevliga att prata med, men kom igen! Totalt mörker säljer inte svarta produkter. Ville kolla in deras nya LX serie av receivrar och övriga produkter, men såg inte ett s**t. Produkterna förtjänade lite ljus, så även de nya plasmaskärmarna. Dock skall de ha en eloge för deras ISF demo med två skärmar.

Häftigast: Creaston med interaktiv fjärr och digitalt filmbibliotek för några hundra/tusen dvd filmer.
Sämst: rymdbollar för 1,3 mkr där ljudteknikern borde få sparken och designern sluta ta syra. :)
Maffigast/Högst "vill ha" faktor: sonys nya feta 1080p proj utrustad med anamorfisk lins och en 3 m 2:35 duk. Wow. :P

Som vanligt hade jag önskat en riktig hemmabio mässa där även hifiklubben deltog samt andra "vanliga" tillverkare, tex samsung och deras 3 st nya bluray spelare och full HD plasma. Men eftersom det inte är en öppen mässa, går det ju inte att få allt.

Postad 29 October 2007 - 01:09

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Jo den kommer även som stativare och jag såg den även på mässan.
Tyvärr demades den inte.

Asså.. hoppas jag fått det fel om fotbaken här men audiovectors s3 och si serie är väl inte samma sak för jag hittar inget om s3 serien på deras hemsida? :)

Som tidigare sagts.. nej, du har inte fått det om bakfoten. Jag pratade med Mr.Audiovector him self
och de ersätter Mi3 som går ur tiden när s-serien är i full produktion. Det är en vidareutveckling och
man påstår att s-seriens super, slår allt i Mi3 serien. Bara att spara .. 25 lappar för ett par super är
en bra början och sedan uppgraderar man till avantgarde efter ett par år för samma pengar :P ;)

Maveric :P

Postad 29 October 2007 - 06:53

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Var det något mer än jag som blev väldigt besviken på mässan? Tyckte inte där var speciellt mycket som imponerade...

Postad 29 October 2007 - 07:12

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Kan bara instämma i hyllningskören till Audiovector, själv satt jag på deras demo 2 ggr under dagen, för att få lyssna igenom skillnaderna på deras modeller ordentligt. Som väntat var den största skillnaden på instegsmodellen och super enligt mig, men även de två nästa stegen hördes tydliga skillnader, tror jag , om jag köper dessa, slår jag nog till på instegsmodlelen och sparar till uppgradering till signature.

En annan högtalare som imponerade på mig var amphions nya, smidiga golvare, kommer ej ihåg namnet, men finns i butik nu. Även hecos lilla stativare för 4500 kr var bra för pengarna. Tyvärr så är mässan så stor att man inte hinner lyssna igenom allt som man vill.

Även kef reference, usher och revel lät riktigt, riktigt bra förstås.

Kul mässa med mycket att se på tyckte jag.

Redigerat av greveriff, 29 October 2007 - 07:13.

Postad 29 October 2007 - 08:55

Mushi
  • Mushi
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
DLS var grymmast måste ja säga, för dem pengarna...spela ju bättre än många 400k's anläggningar på mässan!
Blir lätt att man köper deras anläggning så fort man har ett till rum!

Postad 29 October 2007 - 09:01

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
De hittade problemet med cabasse sen strömrenare och cd spelaren de kopplade ur dem och då skall det ryktesvis låtit bättre.
Tycker inte man kan ha en dålig dag när man skall dema högtalare för 1.3 mille och 70% av de som kom på mässan ej fick höra vad de kunde. Asdåligt från ett så pass tidigare bra företag som Cabasse.

Postad 29 October 2007 - 09:12

Z3M-johan
  • Z3M-johan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

DLS var grymmast måste ja säga, för dem pengarna...spela ju bättre än många 400k's anläggningar på mässan!

Kan bara instämma! Har genom många många år varit stor anhängare av DLS bilstereo och det har varit kul att se dom växa till sig i hemmabranschen oxå. Nya serien mycket imponerande ljudmässigt men tyvärr missar dom på design, i mitt tycke, och kanske därför har dom lite svårt att slå igenom riktigt hårt? 20-25k för golvarna, trevligt och 20+20 för cd+stärkare (undra vad som sitter under skalet på dom?)

Postad 29 October 2007 - 10:10

Mushi
  • Mushi
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Kan bara instämma! Har genom många många år varit stor anhängare av DLS bilstereo och det har varit kul att se dom växa till sig i hemmabranschen oxå. Nya serien mycket imponerande ljudmässigt men tyvärr missar dom på design, i mitt tycke, och kanske därför har dom lite svårt att slå igenom riktigt hårt? 20-25k för golvarna, trevligt och 20+20 för cd+stärkare (undra vad som sitter under skalet på dom?)

Designen tycker jag dock var klockren. Brorsan satt o gnällde på den också men den va riktigt nice måste ja säga.

Bra fråga, som tur e så kan man ändå inget om delarna som sitter under huven så det behöver man inte oroa sig för när det låter så underbart :) Det är väll bara att hoppas att det är av grym kvalite iaf ;)

Nu är inte jag världbäst på två kanalare men var det inte konstig att det varken för för eller slutsteg till också?? eller det kanske inte alls är konstigt men när man som sagt jämförde med andra anläggningar så var det knappast bara en förstärkare till dem :lol: Anyway..dem va bäst på mässan

Redigerat av Mushi, 29 October 2007 - 10:17.

Postad 29 October 2007 - 10:43

Z3M-johan
  • Z3M-johan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Designen tycker jag dock var klockren. Brorsan satt o gnällde på den också men den va riktigt nice måste ja säga.

Bra fråga, som tur e så kan man ändå inget om delarna som sitter under huven så det behöver man inte oroa sig för när det låter så underbart :) Det är väll bara att hoppas att det är av grym kvalite iaf ;)

Nu är inte jag världbäst på två kanalare men var det inte konstig att det varken för för eller slutsteg till också?? eller det kanske inte alls är konstigt men när man som sagt jämförde med andra anläggningar så var det knappast bara en förstärkare till dem :lol: Anyway..dem va bäst på mässan

integrerad stärkare är en trevlig inkörsport till tvåkanal, man slipper lägga förmögenheter och dessutom sparar man in en _massa_ på kablar som annars ska springa mallan alla komponenter. integrerat är som sagt en bra start! dock vart jag besviken på att displayerna inte matchade dom båda, cd-spelaren hade vanliga digitalsiffror och stärkaren dot-display. sånt kan jag störa ihjäl mig på när man ändå lägger så pass mycket pengar. ;)

Postad 29 October 2007 - 14:26

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med om att grabbarna som dema Cabasse gjorde bort sig. Demar man högtalare i denna prisklassen är det enormt viktigt med rätt elektronik, kablar etc etc. Att sen skylla på ngt.... nja....

Personligen hitta jag inte en handfull produkter som jag gilla ljudet på....

Postad 29 October 2007 - 16:19

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
I ett av rummen (minns ej vilket) demades en dvd med en grupp/sångare där sångaren cyklade runt när han sjöng och stod mitt i publikhavet på en rund scen, nån som vet vem det är?

Postad 29 October 2007 - 16:30

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Det bästa för mig med Hifimässan var när jag kom hem och satte mig i soffan. Satte på Chris Jones Roadhouses and Automobiles, som jag hade hört på flera ställen på mässan och kunde konstatera att jag var grymt nöjd med mitt val av högtalare och förstärkare som jag precis inhandlat. B&W DM683 och Cambridge Audio 540r v3.

Tyckte det var en trevlig mässa, men som tidigare år saknade jag vissa saker. Det hade varit trevligt med någon form av jämförelsetester på mässan, som tex DVD kontra HD och de vanliga ljuden mot de nya HD ljuden. Mer biorum med visning av effekt av olika subwoofers samt kanske lite föreläsningar om enklare kalibrering av sin egna utrustning på enkel nivå.

Sen saknade jag som vanligt kringutrustning som stereomöbler och dylikt. Vad jag kunde hitta fanns det bara en utställare med enligt mig tråkiga produkter. Mer av allt som fjärrkontrollers, miniskärmar, styrlösningar, kablar, möbler, belysning osv hade varit kul.

Postad 30 October 2007 - 00:41

Unregistered1fa65143
  • Unregistered1fa65143
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

I ett av rummen (minns ej vilket) demades en dvd med en grupp/sångare där sångaren cyklade runt när han sjöng och stod mitt i publikhavet på en rund scen, nån som vet vem det är?

Haha såg samma, spelades i rummet med marantz och velodyne om jag inte är helt ute och cyklar...... OK OK, ska lägga ner pappaskämten... :wub:
Det är Peter Gabriel med Solsbury hill, finns att kika på här
Peter Gabriel - Solsbury Hill

Redigerat av Unregistered1fa65143, 30 October 2007 - 08:57.

Postad 30 October 2007 - 00:58

Unregistered02f71902
  • Unregistered02f71902
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
"Det är Peter Gabriel med Solsbury hill, finns att kika på här"

Tack för det..

Var där på lördag eftermiddag. Och visst fanns det en del intressant, bla Usher spelandes på macintosh elektronik. Eller det "lilla" sunfire systemet.

Redigerat av Unregistered02f71902, 30 October 2007 - 01:06.

Postad 30 October 2007 - 09:47

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Kan alla som fotade på mässan vara snälla och länka här? Alltid kul att titta på bilderna efteråt. :wub:

Postad 30 October 2007 - 13:16

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Kan alla som fotade på mässan vara snälla och länka här? Alltid kul att titta på bilderna efteråt. :wub:

Jag tog ett par bilder men verkar ha problem med att lägga upp dom... återkommer

Postad 30 October 2007 - 21:03

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0
Hemkommen från mässan har jag nu laddat upp en del bilder,
mer information om detta
här :)

Postad 02 November 2007 - 22:43

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Bara jag som tyckte Dynaudios nya var solklart bäst? Visst, 110.000kr kanske den inte är värd, men fy ******** in i **** vad bra det lät. Tyckte att designen såg hemsk ut på plats, men efter att ha smält tankarna lite och tittat i produktblad så börjar jag faktiskt uppskatta den. Dags att börja spara kanske.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.