Byta Premium + 5 spel + 100kr till Elite?
Postad 05 October 2007 - 09:41
Postad 05 October 2007 - 12:44
Här följer min teori:Undrar vad problemet med Eliten är. Knappast någon fantastisk hårdvara i den. Lite större hårddisk (men ändå pytteliten i datorsammanhang) och en HDMI-kontakt.
Eliten är svart. Onkyos nya förstärkare har brist på svarta modellen, medan den silvriga finns med normal leveranstid.
Alltså är det brist på svart färg på världsmarknaden
Förlåt fredagshumorn
Postad 05 October 2007 - 14:32
Jag har fått min överföringskabel så nu väntar jag bara på eliten
Ber om ursäkt om det tagits upp tidigare men en sökning gav inget svar.
Hur beställde du den överföringskabeln? Tog det lång tid att få hem den? Vad är det för kriterier för att man ska få en sådan?
Postad 05 October 2007 - 21:17
Postad 05 October 2007 - 23:01
Jag ringde supporten och sa att jag snart skulle köpa eliten och att jag gärna ville ha kabeln. Det tog bara 2 veckor innan den damp ner i posten, ganska snabbt tycker jag
Ok tack. Jag tänkte att man kunde beställa på nätet men jag hittade inget på sidan.
Postad 05 October 2007 - 23:31
Man kan beställa på nätet oxå. Men det funkar bara om man loggar in på ukJag ringde supporten och sa att jag snart skulle köpa eliten och att jag gärna ville ha kabeln. Det tog bara 2 veckor innan den damp ner i posten, ganska snabbt tycker jag
Postad 30 October 2007 - 16:08
Jag ringde Jönköpingsbutiken idag och dom trodde erbjudandet gick ut 22/10, men det står 31/10 i annonsen. Att man alltid ska vara ute i sista sekund...
Postad 30 October 2007 - 21:19
Postad 30 October 2007 - 21:54
Sedan deras hemsida måste vara bland det sämta jag sett... Nja inte riktigt men de kan ju alltid lägga ut sina kampanjer där åtminstonde.
Ska köpa ett Xbox nu har jag bestämmt mig för, men det känns som om man köper ett idag så kommer en nyare version komma ut imorgon.
Bättre att microsoft släpper en eller två versioner och inte som nu hur många som helst ...
Postad 06 November 2007 - 22:49
Postad 06 November 2007 - 23:09
-lk
Postad 30 November 2007 - 11:06
Märkligt att det är såna leveransproblem. Tur man har en Premium att spela på under tiden
Själv ligger jag på sista plats av 20 i jönköpingsbutiken (A6). Anmälde mig sista dagen så jag får skylla mig själv.
Postad 01 December 2007 - 14:47
Postad 03 December 2007 - 00:24
Jag väntar fortfarande. Butiken verkar inte fått veta nåt heller. Som du sa, tur man har sin Premium kvar.
Jag hämtade ut min idag på EB games i kompassen/Gbg.
Frågade honom hur det såg ut med leveransen, och enligt honom hade de fått in 40 st Elite nu innan jul som hade skickats ut till hela Koncernen. Han sa även att det såg rätt surt ut för dom vill ha sin Elite innan jul som inte var med i denna leverans.
Postad 03 December 2007 - 16:25
Jag är nummer 15 i kristianstad och snackade med de i förra veckan. Och de hade ingen aning om när den skulle komma, och ursäktade sig för min väntan. Får väl vänta till nästa år.. Minst..
Har som tur är min Prenium.
Postad 03 December 2007 - 16:56
Du hörde inget om när nästa leverans skulle komma igen då?
Postad 03 December 2007 - 22:37
Postad 07 December 2007 - 23:24
Dock vill jag vet ungefär.. Helst inte längre än Januari-Februari. Beställde den i Oktober.
Postad 10 December 2007 - 13:42
Killen i butiken i Gallerian i Sthlm sa att de skulle få hem maskiner nästa vecka, många dessutom! Så att det skulle täcka alla som förbokat.
Själv tröttnade jag p åat vänta och köpte en HDMI för ngn månad sedan, ångrar inget
Postad 10 December 2007 - 22:21
För er som fortfarande vill nyttja erbjudandet har jag glada nyheter som förhopningsvis stämmer;
Killen i butiken i Gallerian i Sthlm sa att de skulle få hem maskiner nästa vecka, många dessutom! Så att det skulle täcka alla som förbokat.
Själv tröttnade jag p åat vänta och köpte en HDMI för ngn månad sedan, ångrar inget
Najs, då är det bara att hålla tummarna så att även EB kista får in ett gäng boxar... Snacka om en bra start på julledigheten.......
/M
Postad 11 December 2007 - 13:24
Postad 11 December 2007 - 14:11
Pratade precis med EB gallerian i Stockholm, min finns också att hämta, de hade 49 bokningar men fick bara in 48 st, surt för den som blir utan=)Äntligen fick man det efterlängtade samtalet från Eb games Jakobsberg, nu finns eliten att hämta!
Postad 11 December 2007 - 14:19
Redigerat av genstruktur, 11 December 2007 - 14:30.
Postad 11 December 2007 - 14:40
Bokade en elite i morse och nu på eftermiddagen var jag iväg och köpte en beg 360 + 5spel för 2800kr. Bra deal
Och idag ringde dom och sa att den hade kommit
Skall hämta ut den imorgon!
Postad 11 December 2007 - 14:45
Blev också lite ställd så jag kommer köpa en ny(beg om jag hittar) hårdisk som jag lämnar in istället, dealen ser inte lika bra ut nu, men men =) ska beställa en överföringskabel från MS idag så problemet är löst för migFick telefonsamtal precis från EBgames i gbg(nordstaden). Finns en Elite till mig att hämta
. Hur löser ni överföringen med saves o så? Achievements och gamertag ligger online, arcade spel går att ladda hem igen men saves som sagt? Köper ni ett minne och för över på? Man kommer inte ha båda boxarna samtidgt så att säga så en överföring från box till box blir svårt. Blev lite ttagen på sängen här känner jag, trodde den skulle komma år 09 eller nåt
.
Postad 11 December 2007 - 15:11
Blev också lite ställd så jag kommer köpa en ny(beg om jag hittar) hårdisk som jag lämnar in istället, dealen ser inte lika bra ut nu, men men =) ska beställa en överföringskabel från MS idag så problemet är löst för migFick telefonsamtal precis från EBgames i gbg(nordstaden). Finns en Elite till mig att hämta
. Hur löser ni överföringen med saves o så? Achievements och gamertag ligger online, arcade spel går att ladda hem igen men saves som sagt? Köper ni ett minne och för över på? Man kommer inte ha båda boxarna samtidgt så att säga så en överföring från box till box blir svårt. Blev lite ttagen på sängen här känner jag, trodde den skulle komma år 09 eller nåt
.
Jag köpte ett 512Mb stort minne och förde sedan över all data till detta. Köpa en ny Hårddisk verkar lite overkill.. så att säga...
/M
Postad 11 December 2007 - 15:15
Det är lösningen för den extremt lata=)Blev också lite ställd så jag kommer köpa en ny(beg om jag hittar) hårdisk som jag lämnar in istället, dealen ser inte lika bra ut nu, men men =) ska beställa en överföringskabel från MS idag så problemet är löst för migFick telefonsamtal precis från EBgames i gbg(nordstaden). Finns en Elite till mig att hämta
.
Jag köpte ett 512Mb stort minne och förde sedan över all data till detta. Köpa en ny Hårddisk verkar lite overkill.. så att säga...
/M
Postad 11 December 2007 - 15:24
Vad exakt är det dom vill ha av mig då...
Konsoll
hdd
1 kontroll
komponentkabel
headset
Edit strämdosan med
5 spel
men inte graw, pg3, fifa 06, pdz?
Eller har jag missat något? Beöver dom kartongen?
//EasterN
Redigerat av EasterN, 11 December 2007 - 15:25.
Postad 11 December 2007 - 15:56
Jag pyntar fullt för eliten, tar hem, för över med medföljande kabel, och tar dagen efter premium+ 5 spel dit och får tillbaka mellanskillnaden.
Hoppas det är 65nm nu bara.
Postad 11 December 2007 - 17:10
EBgames i nordstan skall ha en migreringskabel tillgänglig. De fick in den en dag efter jag köpt ett minne av dem och fört över allt :/ Då kan du köpa Elite:n cash av dem och ta hem den, låna kabel, migrera mellan HD:n, lämna in din gamla 360 till dem och så kör de en retur på cash:en du pyntat för Elite:n. Är nog det bästa sättet.Fick telefonsamtal precis från EBgames i gbg(nordstaden). Finns en Elite till mig att hämta
.
Eller så kan du köpa ett minne som jag gjorde och föra över det mesta (vissa sparspel funkade inte att föra över och sen blir fungerar inte Arcadespel om man inte är uppkopplad mot Live samtidigt).
-lk
Postad 12 December 2007 - 01:38
EBgames i nordstan skall ha en migreringskabel tillgänglig. De fick in den en dag efter jag köpt ett minne av dem och fört över allt :/ Då kan du köpa Elite:n cash av dem och ta hem den, låna kabel, migrera mellan HD:n, lämna in din gamla 360 till dem och så kör de en retur på cash:en du pyntat för Elite:n. Är nog det bästa sättet.Fick telefonsamtal precis från EBgames i gbg(nordstaden). Finns en Elite till mig att hämta
.
Eller så kan du köpa ett minne som jag gjorde och föra över det mesta (vissa sparspel funkade inte att föra över och sen blir fungerar inte Arcadespel om man inte är uppkopplad mot Live samtidigt).
-lk
Ringde till dem och de kunde inte hjälpa till med att migrera saves i affären i alla fall. Visst kan man pynta och ta hem eliten men jag har nog inte så mycket stålar på kontot
* I Göterborg(Nordstaden) behövde man inte ha orginalkartongen kvar.
Redigerat av genstruktur, 12 December 2007 - 03:30.
Postad 12 December 2007 - 07:24
.
-lk
Enklaste sättet att rensa hårddisken är formatera disken. Innan du gör detta så måste du skriva ner XBOX:ens serienummer då detta måste anges innan formateringen kan börja.
/M
Ringde till dem och de kunde inte hjälpa till med att migrera saves i affären i alla fall. Visst kan man pynta och ta hem eliten men jag har nog inte så mycket stålar på kontot. Polaren har ett minneskort som jag kan få låna så det skall nog ordna sig. Arcadespelen får du väl hämta hem igen gratis va? Eller var det savesen som inte funkade om man inte var uppkopplad samtidigt? Min polare sa att jag skall deleta min gamertag på gamla HDn, så ingen annan kan använda den. Stämmer det? Ligger kontonummer o sådant kvar annars? Hade varit surt om någon annan var inloggad på min gamertag och jag inte kommer in sen i framtiden
. Skallbli kul och se om bilden blir något bättre med HDMIkabeli alla fall!
* I Göterborg(Nordstaden) behövde man inte ha orginalkartongen kvar.
Postad 12 December 2007 - 08:44
Men gör då så att du flyttar allt du vill ha till ditt minneskort (även GamerTag), formaterar den gamla HD:n (dom gör nog det i butiken också, men för att vara på den säkra sidan) och lämna sen in den gamla 360:an.Ringde till dem och de kunde inte hjälpa till med att migrera saves i affären i alla fall. Visst kan man pynta och ta hem eliten men jag har nog inte så mycket stålar på kontot
. Polaren har ett minneskort som jag kan få låna så det skall nog ordna sig. Arcadespelen får du väl hämta hem igen gratis va? Eller var det savesen som inte funkade om man inte var uppkopplad samtidigt? Min polare sa att jag skall deleta min gamertag på gamla HDn, så ingen annan kan använda den. Stämmer det? Ligger kontonummer o sådant kvar annars? Hade varit surt om någon annan var inloggad på min gamertag och jag inte kommer in sen i framtiden
. Skallbli kul och se om bilden blir något bättre med HDMIkabeli alla fall!
Vad gäller arkad spelen är det som så att det går att ladda ner dem igen, gratis, men eftersom du laddar ner dem på en "ny" xbox så måste du vara uppkopplad på Live med det Gamertag som först laddade ner dem, när du spelar dem, för att inte behöva köra Trial versionen. Nåt med att man inte skall kunna kopiera runt dem till vilka som helst. Lite surt, men det har funkat ok för mig.
-lk
Postad 12 December 2007 - 18:08
Postad 12 December 2007 - 19:41
Inte hört något jag heller - bokade i gallerian 21 sept...spännande dagarGallerian har inte hört av sig. Måste betyda att jag är nr 49
Postad 13 December 2007 - 01:07
Min är 65nm!
![]()
![]()
![]()
Vad är det och vad är det bra för? Om det är bra, hur får man reda på om ens Elite är 65nm
* Satt och kopiera över saves till minneskortet men min trädgård i Viva pinata gick inte att kopiera eller flytta över till minneskortet. "This blabla can´t be moved between devices" stod det, nån med liknade problem?
Redigerat av genstruktur, 13 December 2007 - 01:41.
Postad 13 December 2007 - 06:03
Inte hört något jag heller - bokade i gallerian 21 sept...spännande dagarGallerian har inte hört av sig. Måste betyda att jag är nr 49
inte jag heller! när jag bokade så var jag nr 52 eller 55.
Postad 13 December 2007 - 08:40
Kolla tråden om 65nm.
EDIT: Länk
https://www.minhembi...howtopic=170125
Redigerat av Outrage, 13 December 2007 - 08:46.
Postad 13 December 2007 - 11:00
Genstruktur.
Kolla tråden om 65nm.
EDIT: Länk
https://www.minhembi...howtopic=170125
Åh trevligt. Får kolla det imorgon när jag hämtat eliten. Vet inte om det spelar så stor roll iofs, jag har aldrig haft något problem med min 360 och jag tycker inte den låter så farligt heller.
Postad 13 December 2007 - 12:12
Jepp, gjorde precis som du, "migrera" med minneskort. Viva Pinata funkade inte, och jag tror inte heller jag fick över mitt Forza 2 save. Vet inte vad det beror på men efterforskningar visar att ALLA har problem med det så jag antar att det skall vara så ... :/* Satt och kopiera över saves till minneskortet men min trädgård i Viva pinata gick inte att kopiera eller flytta över till minneskortet. "This blabla can´t be moved between devices" stod det, nån med liknade problem?
-lk
Postad 13 December 2007 - 14:04
Jepp, gjorde precis som du, "migrera" med minneskort. Viva Pinata funkade inte, och jag tror inte heller jag fick över mitt Forza 2 save. Vet inte vad det beror på men efterforskningar visar att ALLA har problem med det så jag antar att det skall vara så ... :/* Satt och kopiera över saves till minneskortet men min trädgård i Viva pinata gick inte att kopiera eller flytta över till minneskortet. "This blabla can´t be moved between devices" stod det, nån med liknade problem?
-lk
Känns lite surt, vetifan om jag orkar spela om allt det jag gjrt i min trädgård
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
13 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?