Att spela mkv filer med PS3 via Tversity.
Postad 03 december 2007 - 12:10
Postad 03 december 2007 - 17:53
har kört det med utan felmedd.. men man startar inte servern genom -debug... tyvärrfunkar det inte heller om du startar den via kör: mediaserver.exe -debug

Postad 04 december 2007 - 09:06
Vad gäller storleken på filmen så har jag exakt samma problem. Försöker föra över en mkv fil som är hela 10 GB stor (HD) men PS3:an säger att den är endast 2048MB stor vilket gör att filmen visar 22 minuter sen stannar den. Någon som har en lösning?
Vi verkar ha precis samma problem

Men jag kan inte ens se en del av filmen, får meddelandet att det finns "skadad data".
Vet inte vad jag har gjort för fel, men kom gärna med förslag hur jag ska göra.
Tack
gårdemyr
Postad 04 december 2007 - 10:29
ok. vad startar man med mediaserver.exe då?
Om jag startar tversity --> stoppar mediaservern genom att trycka på stop sharing --> skriver mediaserver.exe -debug i Kör så startar den ju igen och ps3an hittar den och jag kan spela .mkv.
Postad 04 december 2007 - 21:12
Skulle du kunna beskriva hur du gjorde?
När jag ska se en .mkv fil så står det bara att "datan kan vara skadad"
sen tittar jag på information så är filen endast på 2048mb även fast den
egentligen ska vara på 4-5GB
Tack på förhand
gårdemyr
Postad 04 december 2007 - 22:57
Men som jag har förstått det av tidigare diskussioner så har det nåt att göra med att ps3an bara kan hantera filer upp till 4gb. Om jag har fattat det rätt så beror det på att ps3an är formaterad i FAT32 och att detta innebär en begränsning. Detta ska dock inte ha någon betydelse om man streamar datan, bara om du kopierar över den till ps3. Kommer inte ihåg exakt vad folk har snackat om men jag vill minnas att man har fått dela upp filmer i flera delar för att kunna hantera dem i ps3an.
Det finns definitivt folk som vet mer än detta här än mig. Skapa en tråd och fråga så lär du snabbt få svar. Eller, om du har tillgång till nån mindre fil, se om du kan kolla på den i ps3an.
(Jag säger inte att detta ovan är sant, problemet har inte berört mig, men det kan lika gärna ligga någonting i det.).
såhär står det i tråden "köpt extern hdd..."
För det första så funkar inte NTFS med PS3:an, utan du måste formatera om hårddisken till FAT32. Så här gör du:
Koppla in HDD:n i datorn (antar att den har USB). Gå in på den här datorn och högerklicka på hdd:n. Välj Formatera, och avchecka "Snabb formatering". Välj FAT32 under "Filsystem". Klicka Formatera och vänta tills datorn formaterar om hårddisken till FAT32.
Nu funkar HDD:n med PS3, garanterat. Men nu är det också så att FAT32 bara kan ta emot filer som är högt 4GB på en gång. Så om du har tex. en film som är större än 4GB och vill spela upp den på PS3:an så måste du göra två saker. Dels att första konvertera om filmen till ett format som stöds av PS3 (Tex. .MOV, dvs. Quicktime), och dels dela upp filmen så att du får högst 4GB på varje del.
Detta gäller ju då när man har en extern HDD till ps3, men på nåt sät kanske det kan vara användbart för dig?
Redigerat av sister ray, 04 december 2007 - 23:09.
Postad 05 december 2007 - 01:06
Hej. Jag kollar inte på så stora filer i .mkv-format.
Men som jag har förstått det av tidigare diskussioner så har det nåt att göra med att ps3an bara kan hantera filer upp till 4gb. Om jag har fattat det rätt så beror det på att ps3an är formaterad i FAT32 och att detta innebär en begränsning. Detta ska dock inte ha någon betydelse om man streamar datan, bara om du kopierar över den till ps3. Kommer inte ihåg exakt vad folk har snackat om men jag vill minnas att man har fått dela upp filmer i flera delar för att kunna hantera dem i ps3an.
Det finns definitivt folk som vet mer än detta här än mig. Skapa en tråd och fråga så lär du snabbt få svar. Eller, om du har tillgång till nån mindre fil, se om du kan kolla på den i ps3an.
(Jag säger inte att detta ovan är sant, problemet har inte berört mig, men det kan lika gärna ligga någonting i det.).
såhär står det i tråden "köpt extern hdd..."
För det första så funkar inte NTFS med PS3:an, utan du måste formatera om hårddisken till FAT32. Så här gör du:
Koppla in HDD:n i datorn (antar att den har USB). Gå in på den här datorn och högerklicka på hdd:n. Välj Formatera, och avchecka "Snabb formatering". Välj FAT32 under "Filsystem". Klicka Formatera och vänta tills datorn formaterar om hårddisken till FAT32.
Nu funkar HDD:n med PS3, garanterat. Men nu är det också så att FAT32 bara kan ta emot filer som är högt 4GB på en gång. Så om du har tex. en film som är större än 4GB och vill spela upp den på PS3:an så måste du göra två saker. Dels att första konvertera om filmen till ett format som stöds av PS3 (Tex. .MOV, dvs. Quicktime), och dels dela upp filmen så att du får högst 4GB på varje del.
Detta gäller ju då när man har en extern HDD till ps3, men på nåt sät kanske det kan vara användbart för dig?
Det måste vara fel eftersom jag lyckats kopiera en film på 6,2 GB (på en enda fil). Det har funkar bra. Det var en ts fil så det här med 4GB limit är nog inte rätt. Visst kan man dela upp filmen men det har nog ingen större betydelse om man nu kan kopiera den på en gång.
Varför det står 2048mb hela tiden undrar jag också, för just nu har jag det problemet. Hade jag inte förut.
Redigerat av King D, 05 december 2007 - 01:07.
Postad 05 december 2007 - 10:16
om den har filsystem fat alt fat32.
och att du skapar en mapp som heter music där du lägger all musik samt en som heter video där du lägger alla filmer.
FAT32 stödjer inte filstorlekar över 4Gb nej
Om det är i ett videoformat som PS3'an stödjer samt inte är över 4gb per del så ska det fungera.
Det är inte så att detta hände efter den senaste uppdateringen av ps3, alltså att filerna började visas som 2gb?
Postad 05 december 2007 - 16:09
Det kanske står så, men jag har ju prövat - mer än en gång.Det var som fan. Men det står på flera ställen, inte bara här på min hembio:
om den har filsystem fat alt fat32.
och att du skapar en mapp som heter music där du lägger all musik samt en som heter video där du lägger alla filmer.
FAT32 stödjer inte filstorlekar över 4Gb nej
Om det är i ett videoformat som PS3'an stödjer samt inte är över 4gb per del så ska det fungera.
Det är inte så att detta hände efter den senaste uppdateringen av ps3, alltså att filerna började visas som 2gb?
Att filerna började visas som 2gb EFTER senaste firmwiren har jag faktiskt inte lagt märke till. Men det kan ju vara så, för förut har det funkar.
Jag gjorde dock ett konstigt fynd. Försökte lägga till en annan film som är uppdelad i 3 delar (på 3,3 gb var!). Jag sharade dom då via Tversity och i PS3:an så var första filen 2048mb (som vanligt) MEN, det andra två visade rätt storlek (3,3GB)!!!
Jag är helt förvirrad, förstår inte vad problemet är. Så jag prövade en annan film, samma sak. Och en tredje gång med en annan film, denna gång var det istället första filen som visade rätt storlek och de andra 2 visade 2048mb.

Bifogad fil(er)
Redigerat av King D, 05 december 2007 - 17:45.
Postad 05 december 2007 - 16:35
Just nu skulle det allra bästa vara att
få en utförlig "guide" ungefär som nappy gjorde i början av denna
tråden. Men jag skulle behöva en ny, där det står lite mer utförligt.
Hoppas någon som kan spela stora filer (.mkv) kan ta lite av sin
tid och skriva ner precis hur dem gjorde.
Tack på förhand
gårdemyr
Postad 05 december 2007 - 21:54
Men när du säger att filerna har fel storlek, är det i mappen som tversity delar då, eller är det när du kopierar över filen via tversity till ps3? För om det går att kopiera över stora filer, och det således är tversitys delningsmapp som visar fel verkar ju felet ligga hos tversity.. eller?
Det var inte tveristys nya version som släpptes häromdan som orsakade felet?
Postad 05 december 2007 - 23:13
King D.
Men när du säger att filerna har fel storlek, är det i mappen som tversity delar då, eller är det när du kopierar över filen via tversity till ps3? För om det går att kopiera över stora filer, och det således är tversitys delningsmapp som visar fel verkar ju felet ligga hos tversity.. eller?
Det var inte tveristys nya version som släpptes häromdan som orsakade felet?
Jag vet inte exakt vilken "mapp" du menar, menar du biblioteket som jag delar ut från på Tversity(under fliken "Sharing") ? Det är i alla fall före jag kopierat filen det står fel storlek. På PS3:an väljer jag Tversity Media Server --> Video--> My video --> All videos. Och där står det alla jag sharar. Vill jag veta storleken på någon film så trycker jag triangel och sen information. Och det är då det visar fel storlek.
Postad 06 december 2007 - 08:28
På PS3:an väljer jag Tversity Media Server --> Video--> My video --> All videos. Och där står det alla jag sharar. Vill jag veta storleken på någon film så trycker jag triangel och sen information. Och det är då det visar fel storlek.
Precis samma gör jag, då ser jag att det visar helt fel information.
Sen när jag ska försöka titta på filmen står det att det finns "skadad data på filen".
kan försäkra er om att file är en okej fil.
gårdemyr
Postad 06 december 2007 - 16:56
Har nu läst igenom den, men vad jag läst så pratar alla om
att deras filer blir max 2048mb (som jag) men jag kan inte
se att någon fått det att fixa? Eller har jag missat något?
Har nu okcså pratat med en annan kille på ett annat forum där
han säger att han fått allt att funka perfekt igenom att ladda
hem PS3 patchen. Men vad jag har hört ska man inte göra det
längre eller har jag hört fel?
redigerat:
Undrar ifall jag inte får något ljud när jag ska försöka spela upp det
jag delat ut på TVersity igenom deras "mediaspelare" så får jag inget ljud,
vad kan det bero på?
tack
gårdemyr
Redigerat av gårdemyr, 06 december 2007 - 17:07.
Postad 06 december 2007 - 21:06
tack för den länken.
Har nu läst igenom den, men vad jag läst så pratar alla om
att deras filer blir max 2048mb (som jag) men jag kan inte
se att någon fått det att fixa? Eller har jag missat något?
Har nu okcså pratat med en annan kille på ett annat forum där
han säger att han fått allt att funka perfekt igenom att ladda
hem PS3 patchen. Men vad jag har hört ska man inte göra det
längre eller har jag hört fel?
redigerat:
Undrar ifall jag inte får något ljud när jag ska försöka spela upp det
jag delat ut på TVersity igenom deras "mediaspelare" så får jag inget ljud,
vad kan det bero på?
tack
gårdemyr
Men, det är ju det. Jag HAR fått det att fungera, det är bara det att det endast fungerar på 2 av 3 klippta delar av en film. Så visst fungerar det, men inte helt. Och det är det jag vill komma fram till, vart kan problemet då sitta om det inte fugnerar hela ut?
Postad 06 december 2007 - 22:23

Testade med ett sample från 300 på 62mb.
Och det funkade , informationen stämde, men tyvärr
så hackade det rejält. Vad ska man göra åt detta?
Har bra dator: amd 6000+, 3.0 GHZ. 2 GB ram
Så jag tror inte det är datorns fel.
Tack
gårdemyr
Postad 06 december 2007 - 22:31
Jag har en liknande dator 3.2ghz - 1.5gb ram och för mig fungerar det utan några större problem, förutom att datorn går på högvarv! Men jag har sett folk med mycket bättre datorer som det hackar för. Vet dock inte varför..
Postad 07 december 2007 - 00:16
Nu hár jag också fått det att fungera
Testade med ett sample från 300 på 62mb.
Och det funkade , informationen stämde, men tyvärr
så hackade det rejält. Vad ska man göra åt detta?
Har bra dator: amd 6000+, 3.0 GHZ. 2 GB ram
Så jag tror inte det är datorns fel.
Tack
gårdemyr
Fått vad att fungera? Ett sample är liten storlek - 62mb som du säger, hur vet du att filmen inte visar 2048mb när du kopierar hela?
Postad 07 december 2007 - 09:59
Fått vad att fungera? Ett sample är liten storlek - 62mb som du säger, hur vet du att filmen inte visar 2048mb när du kopierar hela?
Jag sa att jag fått det att fungera eftersom jag nu kunde se en film genom Tversity, detta kunde jag inte innan.
Jag har inte sagt att något annat.
--> sister ray
har hört andra med mycket svagare dator fått det att gå utan hackning,
så jag tror som sagt inte det är datorn som är felet hos mig.
Men min fråga är kvar
vad ska man göra åt hackning
gårdemyr
Postad 07 december 2007 - 10:12
Postad 07 december 2007 - 20:25
Testade harry potter som låg på 6gb och i informationen stod det rätt
mb. Stod 6600 eller vad det nu var. Men tyvärr så hackade filmen rejält
-->sister ray
Har testat att prioritera hastighet framför kvalité men hjälpte bra lte grann

Har du några andra tips för att få hackningen att upphöra?
gårdemyr
Postad 08 december 2007 - 01:35
-->King D
Testade harry potter som låg på 6gb och i informationen stod det rätt
mb. Stod 6600 eller vad det nu var. Men tyvärr så hackade filmen rejält
gårdemyr
Jaha, hur gjorde du då? nån viss inställning som du ändrade på?
Postad 08 december 2007 - 01:48
men informationen stämmer.
gårdemyr
Postad 08 december 2007 - 10:01
Känns som det var K-lite som fick det att funka, som jag blev rekommenderat att ta bort
Postad 08 december 2007 - 15:31
-->sister ray
Har testat att prioritera hastighet framför kvalité men hjälpte bra lte grann
Har du några andra tips för att få hackningen att upphöra?
Kör du trådlöst så kolla om det blir bättre med kabel. I så fall kan du ju sluta leta efter andra orsaker.
Postad 08 december 2007 - 16:51
och PS3 i källaren, så att dra en kabel kan bli svårt tyvärr.

Men kom med andra förslag som kan göra så hackningen upphör
gårdemyr
Postad 08 december 2007 - 21:14
Postad 09 december 2007 - 18:51
Jag fattar bara inte vad problemet är. Nu försökte jag lägga till en film på 10,1 gb i Tversity. Det visade mer än 2048mb i PS3 men det visade endast 8gb istället för 10,1?????
Låter ju mycket märkligt

Men har du testat att se filmen? Alltså tittat ifall hela filmen finns med, men
inte finns i informationen.
gårdemyr
Postad 09 december 2007 - 20:36
Med CCCP-codecpack så funkar inget (står skadade data, eller borttaget från servern)
Det där Haali fattar man inget av, om man ens ska ändra nåt
Med K-lite så funkar allt prima utom ljudet från mkv trots en jäkla massa guider om ljud hit och dit.
Seriöst, är det enda sättet att blåsa ur datorn fullständigt?
Dessutom klipper den av mina musikfiler, vilket många har problem med

Postad 09 december 2007 - 21:03
tyvärr så kan det blir väldigt svårt att dra en kabel, då vi har det trådlösa på ovanvåningen
och PS3 i källaren, så att dra en kabel kan bli svårt tyvärr.
Men kom med andra förslag som kan göra så hackningen upphör
gårdemyr
Men om du är säker på att det inte är datorn som är för slö så känns det inte som att det finns så mycket annat än nätverket som kan få det att hacka.
Postad 09 december 2007 - 21:52
Men om du är säker på att det inte är datorn som är för slö så känns det inte som att det finns så mycket annat än nätverket som kan få det att hacka.
Det är sant, men testade med en xvid film och det funkade prima, så är det sådan skillnad mellan xvid och .mkv?
-->WmB
Testa att gör som nappy skrev i 5 inlägget från början, borde funka då
gårdemyr
Postad 09 december 2007 - 21:57
Det är sant, men testade med en xvid film och det funkade prima, så är det sådan skillnad mellan xvid och .mkv?
-->WmB
Testa att gör som nappy skrev i 5 inlägget från början, borde funka då
gårdemyr
Har försökt även med det.
Tror jag har jiddrat för mycket med allt. Blir nog att blåsa om hela datorn. Nu får jag inte ens FLAC att lira, som funkat felfrit hela tiden
Postad 09 december 2007 - 22:17
Ja, det är klart det är skillnad på mkv och xvid. Datorn får ju för det första jobba mycket hårdare med att transcoda en så stor fil, jämför 700mb för en hel xvid-film med 6-7gb att transcoda för en mkv-fil. Det blir ju mycket mer data per sekund/minut att transcoda. Men pallar datorn det så finns ju risken att nätverket inte hänger med. Det blir ju även där en större belastning eftersom mer data ska överföras med mkv.
Postad 10 december 2007 - 00:18
Jag fattar bara inte vad problemet är. Nu försökte jag lägga till en film på 10,1 gb i Tversity. Det visade mer än 2048mb i PS3 men det visade endast 8gb istället för 10,1?????
Låter ju mycket märkligt![]()
Men har du testat att se filmen? Alltså tittat ifall hela filmen finns med, men
inte finns i informationen.
gårdemyr
Ja, filmen funkar men det fattas ca 40 minuter eller så av den. Vad jag än gör blir det konstigt.

Postad 10 december 2007 - 13:23
Har du testat att göra så som nappy skrev i det femte inlägget från början!?Ja, filmen funkar men det fattas ca 40 minuter eller så av den. Vad jag än gör blir det konstigt. sad.gif
Testa det + att du använder det nya TVersity. Borde funka
-->sister ray
Men ifall jag skulle testa att kopiera en .mkv fil på ca 6gb (har inte testat att kopiera)
då borde det väl inte vara så att filmen hackar? Eller tänker jag fel nu?
Ifall .mkv filmen ligger på PS3 hårddisk skulle det väl inte vara något problem?
Tack på förhand
gårdemyr
Postad 10 december 2007 - 22:15
Postad 10 december 2007 - 22:32
testade att streama en mkv fil igår på min 2,0 ghz core 2 duo med 4 gb ram. hackade rejält. vad fan behöver man för dator för att det ska flyta smärtfritt ??
Betydligt mer än så iaf. Tänk på att det tar en jäkla massa CPU bara att spela upp mkv. Beror på vad det är för upplösning på klippet också. Nu ska du inte bara spela upp mkv utan komprimera om det i realtid också. Skulle gissa på att man behöver en 3GHz Core 2 Duo och massor av RAM.
Postad 10 december 2007 - 22:57
testade att streama en mkv fil igår på min 2,0 ghz core 2 duo med 4 gb ram. hackade rejält. vad fan behöver man för dator för att det ska flyta smärtfritt ??
Betydligt mer än så iaf. Tänk på att det tar en jäkla massa CPU bara att spela upp mkv. Beror på vad det är för upplösning på klippet också. Nu ska du inte bara spela upp mkv utan komprimera om det i realtid också. Skulle gissa på att man behöver en 3GHz Core 2 Duo och massor av RAM.
seriöst? Shit

Massa ram, man kan tycka 4gb borde räcka

Postad 10 december 2007 - 23:04
men det hackar ändå för mig

Men det kan vara så att det är nätverket som
också gör att det hackar. Alltså datorn är tillräckligt men
inte nätverket. Men vad ska man göra åt detta? Eller
hur ska man eta vilket som är "boven" i det hela?
Tack på förhand
gårdemyr
Postad 10 december 2007 - 23:26
ELLER, så skiter man i att trixa med detta och biter i äpplet och köper en typ popcorhour eller tvix. Känns som det börjar bli rätt drygt att aldrig få det perfekt.
Postad 11 december 2007 - 11:28
-->King D
Har du testat att göra så som nappy skrev i det femte inlägget från början!?Ja, filmen funkar men det fattas ca 40 minuter eller så av den. Vad jag än gör blir det konstigt. sad.gif
Testa det + att du använder det nya TVersity. Borde funka
-->sister ray
Men ifall jag skulle testa att kopiera en .mkv fil på ca 6gb (har inte testat att kopiera)
då borde det väl inte vara så att filmen hackar? Eller tänker jag fel nu?
Ifall .mkv filmen ligger på PS3 hårddisk skulle det väl inte vara något problem?
Tack på förhand
gårdemyr
hmm, nappy? du menar WmB?
Postad 11 december 2007 - 14:51
hmm, nappy? du menar WmB?
Nej
Helt riktigt.Nej. Första sidan i tråden, femte inlägget uppifrån.
Förresten ska testa att kopiera över filmen till PS3, så får vi se hur det går.
En annan sak, ifall man vill ha undertext, hur lägger man in det?
gårdemyr
Postad 11 december 2007 - 17:29
Postad 11 december 2007 - 18:53
Man kan ju såklart titta på filmerna utan undertext men
jag ifall det går att få in en undertext skulle jag bli glad

gårdemyr
Postad 12 december 2007 - 14:06
Jag har fått det att fungera med undertexter. Har för mig att jag kryssade i undertexter bland alla codecs när jag installerade codec-paketet.Vet inte om det är nån som lyckats få undertext till mkv. jag får datafel om jag lägger en srt-fil tillsammans med filmen i en mapp.
Postad 12 december 2007 - 14:08
Har inte fått min PS3a än, men kommer nog att vistas här frekvent framöver

En spontan fråga bara. Jag har en Acer TravelMate 5520G (bärbar alltså) med förljande spec:
AMD Turion 64 x2 1.9gHz
ATI Mobility Radeon (256mb upp till 1024 delat)
2 GB i ram
Windows Vista Home Premium
802.11b/g WLAN
Har en trådlös router Netgear Rangemax.
Vad tror ni spontant om mina möjligheter att streama film (divx/xvid och HD-material) till min PS3a? Har en 50" Pioneer plasma som jag för närvarande bara kollar 1an 2an och 4an på, vilket känns lite slöseri

Tack på förhand!
/K
Postad 12 december 2007 - 16:49
För mig som har en stationärdator som är ganska bra (AMD X2 6000+ och 2 gb ramminne och wlan med
en dlink router (54mbits)) så fungerar det inte. Iallafall inte mkv filer, xvid kan jag spela men
mkv nä, hackar bara tyvärr:(.
Har försökt lösa det på en massa sätt, har frågat på olika forum, men har nu kommit fram till att mina
saker (inte datorn) routern och bredbandet är för slött. Har 8mbit trådlöst med ca 40% i signalstyrka
men jag får det inte att fungera speciellt bra.
Vad har du för bredband?
Du kan ju alltid kopiera över filmerna till PS3 och då kommer det antagligen inte att hacka, men problemet
då är att det tar lång tid. Allt från tiden på filmen till en massa timmar, har också att göra med
vad du har för bredband och hur bra signalstyrka du har.
Fast ioförsig, har du bärbar dator och du tänkt ha datorn vid din 50" TV så är det ju bara att koppla den till
TV:n och då borde det bli bra. Men det är kanske detta du tänkt att göra?
Svarade både ifall du tänkt ha den vid TV och ifall du inte skulle ha den vid TV, hoppas du får ut någonting av det
jag skrivit.
gårdemyr
Postad 12 december 2007 - 21:07
-->[email protected]
För mig som har en stationärdator som är ganska bra (AMD X2 6000+ och 2 gb ramminne och wlan med
en dlink router (54mbits)) så fungerar det inte. Iallafall inte mkv filer, xvid kan jag spela men
mkv nä, hackar bara tyvärr:(.
Har försökt lösa det på en massa sätt, har frågat på olika forum, men har nu kommit fram till att mina
saker (inte datorn) routern och bredbandet är för slött. Har 8mbit trådlöst med ca 40% i signalstyrka
men jag får det inte att fungera speciellt bra.
Vad har du för bredband?
Du kan ju alltid kopiera över filmerna till PS3 och då kommer det antagligen inte att hacka, men problemet
då är att det tar lång tid. Allt från tiden på filmen till en massa timmar, har också att göra med
vad du har för bredband och hur bra signalstyrka du har.
Fast ioförsig, har du bärbar dator och du tänkt ha datorn vid din 50" TV så är det ju bara att koppla den till
TV:n och då borde det bli bra. Men det är kanske detta du tänkt att göra?
Svarade både ifall du tänkt ha den vid TV och ifall du inte skulle ha den vid TV, hoppas du får ut någonting av det
jag skrivit.
gårdemyr
Tack för ditt svar.
Har förstått att du har andra problem än seg dator vilket därför inte ger mig info om det med en slimmad setup skulle funka med min spec att streama.
Med "hur snabbt bredband" så antar jag att du menar hur snabbt nätverk jag har? Bredbandet har ju inget med överföring dator->PS3 att göra. Både routern och WLAN-kortet i datorn är ju rätt standard, så där borde det väl inte bli något problem? Jag har full signalstyrka dessutom.
Anledningen till att jag inte vill koppla datorn till TVn är sladd. Vore så skönt å kunna streama trådlöst till PS3an och visa det på TVn. Annars kommer jag att va tvungen att plocka fram dvi-kabel plus ljudkabel och böka in bakom TVn och in i skåpet med förstärkaren varje gång som jag ska kolla på film från datorn = it will never happen.
Om jag inte skulle få det att funka med streaming så blir alternativet att lägga över filmer på min 500GB externa HDD och plugga in den i PS3an, måste väl vara smidigaste alternativet?
Jag kommer att ersätta min DVD-spelare med PS3an och kommer att använda den till att spela CD, DVD, spel (såklart) och eventuellt som mediacenter för bilder och hemvideo. Har ni tips på bra forumtrådar som behandlar ämnet så länka GÄRNA! Jag vet knappt vilka frågor man ska ställa än

/K
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar