Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC S730

129 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 januari 2008 - 23:22

SnowMad
  • SnowMad
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej

Försöker att få igång tråden igen.
Jag har suttit ett antal kvällar nu med att försöka få igång tomtom på min S730. Programmet startar och telefonen hittar min GPS (Bluei) men programmet (tomtom) vägrar att hitta GPS'en. Jag har läst en del på nätet att detta är ett vanligt problem med tomtom, men jag hittar ingen bra förklaring på hur problemet skall lösas.
Kan någon hjälpa mig? Eller skall jag prova ett annat navi. prog?

Gott nytt år!

/Martin

Martin!
Läs mitt inlägg nr #48 i denna tråden för att får TT6 att fungera.

Gott nytt!

Hej

Har du tid och ork att ge en lite mer ingående förklaring?
Problemet är när jag skall välja min GPS i tomtom. Jag väljer "annan bluetooth GPS" och sedan kommer jag till ett ställe där jag skall välja com port. Där tar det tvärstopp, jag kan inte välja något.

Ha det bra

/Martin

Ok, då är jag med på vad du missat.
Du får/måste under Start-Inställningar-Anslutningar-Bluetooth-Bluetooth(igen). Markera din GPSenhet, Meny-COM-portar, dedikera en port för GPSen (tex COM6) så dyker den upp i TomTom.
Rörigt inlägg men du fattar nog!

Hej igen....

Jag har gjort detta och com porten dyker upp i tomtom, men jag kan inte välja någon av dem. Det står te.x:

com4:
com5:
com6:

Om jag har valt te.x com6 till min gps, borde det inte stå något bakom com6 i tomtom?
Hatar när det krånglar............

/Martin

Postad 22 januari 2008 - 00:22

nizze71
  • nizze71
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har själv tittat på en sådan här tele och den verkar grym så jag ska beställa den i slutet på denna månad.

Postad 12 februari 2008 - 08:30

Decostop
  • Decostop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tja!
Fick igår en efterlängtad 730...men jag är svårt besviken! Tur att firman har tvingat på mig den, hade jag köpt
den själ hade jag blivigt galen. Mobilen är oerhört seg i menyerna, knapparna "tar inte" utan för at avbryta en sökning på webben så måste man gå tillbaka till "hemskärmen". Jag har inte lyckats se på mobilen vilken typ av anslutning man använder sig utav när man tex surfar. Jag har kopplat upp mig mot det trådlösa här på jobbet och det var väll det enda som funkar bra. Men sen har man ju ingen aning om man tex surfar genom wifi eller 3G. Dåligt!

Outlooksync-programvaran är skräp då man inte kan välja att samanfoga dubletter, utan det finns endast alternativen: "skriv över info i dator" eller "skriv över info i mobil", och det är ju sämsta skit någonsin.

Hittar heller inte hur man får bort all irriterande information på "startsidan" som klocka och väder prognosen, sms och mms...

Batteriindikatorn har försvunnit från raden längst upp, och med min gammla SE så har jag full mottagning men nu
endast två streck.

GPSTest och DivX-rogramvaran som finns omnämd här fungerar inte heller, mobilen säger nått med att det inte är en Windows CE programvara. FakeCurson verkar ju fiffigt, men hur gör man för att funktionen skall ligga kvar när man hoppar tillbaka till inställningar eller mediaspelaren elelr Explorer?

Förlåt mitt språk men fy fan vilket skräp!

Postad 12 februari 2008 - 08:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ursäkta men det verkar mest vara skit bakom spakarna :)

Allt går att fixa...Vet dock inte om du kan fixa nått annat syncprogram men i övrigt.

Postad 12 februari 2008 - 17:42

snesteg
  • snesteg
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
"sämsta skit någonsin" för att du har en klocka på startsidan? :P
Under inställningar kan du ändra Home Screen. Det finns tusentals att hämta på internet.

Postad 17 februari 2008 - 02:09

Decostop
  • Decostop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Med "sämta skit" menar jag inte endast klockan...utan allt negativt jag upplever med telefonen. Allt jag räknat upp och jag kan göra det igen för att förtydliga mig.

1. Den är seg och trött i menyerna (Min gammla SE K608i är snabbare), från att man har skjutit tillbaka eller tryckt ut tangentbordet tar det sekunder innan skärmbilden vrider sig...
2. Den käkar som sagt minne och det hjälper inte att stoppa i ett 4gigs kort, den verkar inte kunna utnyttja det för swap
3. Knapparna tar inte alltid, man måste ibland trycka flera gånger
4. Den är förhållandevis tung
5. Det går inte att koppla till en extern antenn
6. Det finns inga bilhållare att få tag på där man kan ha tangentbordet utskjutet
7. Sökningar i telefonboken är ju ytters tvivelaktig
8. Man kan inte se med vilken anslutning mna surfar
9. Dålig mottagning
10. Sjukt dålig sync-programvara

Tanken med dessa forum är väll inte att få kommentaren "skit bakom spakarna", utan att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter istället. Så berätta vad jag gör för fel istället för dumma kommentarer

Postad 17 februari 2008 - 08:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
1 Det är ju ett operativsystem i den så du kan inte riktigt jämföra med en "vanlig " telefon....
2 käkar den minne så att den startar om sig själv efter nåra dagar? Isåfall kan du starta om den eller se till så att inte så många program är igång samtidigt...Nu kanske du redan gör detta men annars kan jag tipsa om www.xda-developers.com Läste just där hur du hackar registret för att få lite mer ram minne
Länk

3 Om ditt problem är att de är när du skriver snabbt och dubbla bokstäver så hinner den inte regristrera så de blir ala istället för alla...Det fixade sig när ja flashade till duttys WM 6.1..kan även hjälpa lite att stänga av ordförslag och liknanade..

4..Hmm..Har ingen diet som funkar där :P

5..Mm jaha..

6 Verkar så.

Resten kan du läsa om på Xda...Det är ett hett tips..Där finns det många kunniga personer :-)
Testa att flasha till en nyare WM om det finns eller när det kommer....Eller prova en annan..Kan bli bättre mottagning/batteri

4.5.6 är ju som inte telefonens fel :-)

Postad 17 februari 2008 - 13:16

snesteg
  • snesteg
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Håller med om att det tar ca två sekunder för skärmen att vridas. Jag kan leva med det.

Extern antenn kopplas in bakom spegeln.

Telefonbokssökningar är en av Micrsofts största styrka enligt mig. Från startsidan tryck på valfri knapp och sökresultaten listas direkt från första bokstaven. T.ex. "2" visar alla vars namn innehåller A, B eller C samt vars telefonnummer innehåller siffran 2. När Active Sync är kopplad mot företagets Exchange Server dyker det upp en ny knapp under Contacts. Tryck på Company Directory och det går att söka bland alla anställda direkt online i Exchange Servern via 3G/GPRS. Har SonyEricsson eller Nokia nått liknande?

Jag har aldrig haft nått problem med synkprogrammet Active Sync. Dessutom är en stor fördel att programmet finns förinstallerat på Windows Vista. Man slipper leta upp och installera andra program för att synka filer med vänners datorer :P

På ditt första inlägg verkar det mest som att du redan bestämt dig för att telefonen är sämsta skit någonsin. Du bjuder inte direkt in någon med kunskap och erfarenheter att svara.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Image2.jpg   66,49K   0 Antal nerladdningar

Postad 18 februari 2008 - 09:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Om ni har minnesproblem kolla upp hur stor pagepool ni har..Verkar som att vissa ligger på 12 meg å man klarar sig med 4 ....Sen finns det ett gratis program som heter Oxios Memory 1.40 som frigör minne som inte används..
Testa även att ta bort HTC home..Verkar som att det blir betydligt bättre för vissa.

Postad 22 februari 2008 - 12:20

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag köpte en S730 på NetonNet igår. Jag har förlängt mitt Telia Till Vänner-abonnemang med 18 månader men Telia har inte ens några färdiga inställningar för surfport eller MMS. De "generella inställningarna" på deras hemsida gör mig inte klokare.

Någon som kör med Telia och kan hjälpa mig att få till rätt inställningar så jag kan surfa för max 9 kr/dygn?

Vidare efterlyser jag möjligheten att tydligt kunna se vilken överföringmetod som används för tillfället (wi-fi eller GPRS/3G).

Postad 22 februari 2008 - 23:32

Unregistered241ea849
  • Unregistered241ea849
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Om man stänger av dataanslutningen (i Comm Manager) så slocknar 3G symbolen ovanför signalstyrkan. Om man då testar att surfa med WLAN, så tänds inte 3G symbolen. Detta tolkar jag som att telefonen använder WLAN:et före 3G! Stänger man av WLAN, så använder telefonen 3G.

Postad 23 februari 2008 - 21:36

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Tack för tipset!

Nu återstår bara att lista ut hur jag får in rätt inställningar för MMS och Surfport. Både GPRS- och proxyinställningar ser helt ok ut vad gäller ip-nummer och portar men det funkar inte. :D

Vidare råkade jag idag ut för (två gånger till och med) att telefonen var näst intill död. Skärmen var svart och ingen av knapparna reagerade på mina tryckningar. Det enda livstecknet från enheten var det gröna lysdiodsblinket som säger att jag har kontakt med 3G resp. WLAN.

Båda gångerna hade telefonen legat passiv i ett par timmar och knapplåset var dessutom aktiverat. Det enda jag kunde göra var att plocka ut batteriet och sätta i det igen. Då vaknade eländet. Vid en provringning till mobilen under denna hängning så gick signaler fram som om det telefonen var igång men i praktiken ringde den aldrig.

Postad 24 februari 2008 - 20:34

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Hur står den sig mot exempelvis Sony Ericsson P1i?

Är lite nyfiken på detta med. Har börjat fundera på att köpa min första smartphone och ha lite som kalender då jag går på gymnasiet. Både i skolan och hemma har jag tillgång till trådlöst internet som gör att jag kan surfa lite också.
Någon som vet hur telefonen fungerar med Tele2/comviq kompis abonnemangen? Med min nuvarande telefon surfar jag knappt med GPRS, möjligen om jag behöver kolla någon buss hem eller till stan om jag är på resande fot.
Har ett par kompisar i klassen som har P1i, och vore kul att komma med något annat, dock är jag en fanatiker av touchscreen, fast det kanske jag kan leva utan :)

Postad 27 februari 2008 - 13:55

coffeenator
  • coffeenator
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon som hittat något ställe där man kan ladda ner uppdateringar/program/spel etc. till s730? Har kollat på htc e-club fast de har inte ens den telefonen inlagd?

/micke

Postad 29 februari 2008 - 09:47

Decostop
  • Decostop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Snälla hjälp mig!
Jag får inte GPSTest att fungera... :)
Får felmeddelande:

VARNING
GPSTest är inte ett giltigt
program i Windows CE.

Jag har testat att lägga det på telefonen och på minneskortet men får samma fel oavsett var jag lägger det.
HILFE!

Postad 29 februari 2008 - 18:36

Gustav_H
  • Gustav_H
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Samma fel här, det går inte att köra nästan några program, som skall gå att köra enligt flera inlägg här ovan. Luren säger bara att det inte är ett giltigt program. Har vi fått någon annan(senare) version av WM6 i våra lurar?

Själv köpte jag min i måndags(25/2 2008)

Jag har CE-operativsystem 5.2.1622 (Build 18128.0.4.4)

/Gustav

Snälla hjälp mig!
Jag får inte GPSTest att fungera... ;)
Får felmeddelande:

VARNING
GPSTest är inte ett giltigt
program i Windows CE.

Jag har testat att lägga det på telefonen och på minneskortet men får samma fel oavsett var jag lägger det.
HILFE!

Redigerat av Gustav_H, 29 februari 2008 - 18:38.

Postad 01 mars 2008 - 18:32

coffeenator
  • coffeenator
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har en till fråga.. Jag har försökt ett tag nu att få in mitt schema i mobilen (vCal och iCal). Dvs. jag har laddat ner filen och lagt den i mina dokument sen bara öppnat den. Då har jag bara fått med en dag och inget mer. Har också testat att synca med outlook utan framgång.

Någon som vet hur man fixar vcal/ical på ett bra sätt eller finns det alternativa kalenderprogram att ladda ner? Tacksam för svar!

ett ställe med lite fina program/spel uppskattas också ;)

Postad 03 mars 2008 - 20:02

Unregisteredb7c10e6c
  • Unregisteredb7c10e6c
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Håller med om att det tar ca två sekunder för skärmen att vridas. Jag kan leva med det.

Extern antenn kopplas in bakom spegeln.

Telefonbokssökningar är en av Micrsofts största styrka enligt mig. Från startsidan tryck på valfri knapp och sökresultaten listas direkt från första bokstaven. T.ex. "2" visar alla vars namn innehåller A, B eller C samt vars telefonnummer innehåller siffran 2. När Active Sync är kopplad mot företagets Exchange Server dyker det upp en ny knapp under Contacts. Tryck på Company Directory och det går att söka bland alla anställda direkt online i Exchange Servern via 3G/GPRS. Har SonyEricsson eller Nokia nått liknande?

Jag har aldrig haft nått problem med synkprogrammet Active Sync. Dessutom är en stor fördel att programmet finns förinstallerat på Windows Vista. Man slipper leta upp och installera andra program för att synka filer med vänners datorer :)

På ditt första inlägg verkar det mest som att du redan bestämt dig för att telefonen är sämsta skit någonsin. Du bjuder inte direkt in någon med kunskap och erfarenheter att svara.

Hur får man bort "spegeln" så att man kan koppla dit en extern antenn?

Postad 07 mars 2008 - 09:38

Decostop
  • Decostop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Antennen bakom spegeln...funkar den även till den utsagda GPS'en?

Postad 11 mars 2008 - 13:30

Gustav_H
  • Gustav_H
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag har en till fråga.. Jag har försökt ett tag nu att få in mitt schema i mobilen (vCal och iCal). Dvs. jag har laddat ner filen och lagt den i mina dokument sen bara öppnat den. Då har jag bara fått med en dag och inget mer. Har också testat att synca med outlook utan framgång.

Någon som vet hur man fixar vcal/ical på ett bra sätt eller finns det alternativa kalenderprogram att ladda ner? Tacksam för svar!

ett ställe med lite fina program/spel uppskattas också ;)

www.smartmobile.se finns en del bra att ha grejer.

Jag synkade min S730 med Outlook, vipps så var hela kalendern fylld med allt det som jag lagt in i min Nokia tidigare. Inga problem alls.

Dock har jag fortfarande problem med en del program som den vägrar köra. Har fått in Tomtom 5.2 men inte 6'an.

Antennen bakom spegeln...funkar den även till den utsagda GPS'en?

Skulle inte tro det eftersom det är en GSM/3G antennuttag.

Postad 22 mars 2008 - 09:08

ChrilleBerg
  • ChrilleBerg
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Hej alla,

Jag har precis blivit ägare till en S730 som jag kompletterat med ett microSCHC kort på 8GB, fungerar kanon :(
Finns det någon som provat en custom ROM som fungerar till denna? Finns en del till andra modeller av HTC men jag har inte funnit någon specifik S730 ROM som är bantad. Anledningen är att jag önskar ha en "clean" ROM och sedan installera program på minneskortet.

/Chrille

Postad 22 mars 2008 - 15:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
kolla in xda-developers.com
Jag vet att det finns olika ROM där till S730..
Dock ingen koll på vilka som finns till S730

Postad 22 mars 2008 - 17:51

ser00405
  • ser00405
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

kolla in xda-developers.com
Jag vet att det finns olika ROM där till S730..
Dock ingen koll på vilka som finns till S730

Som moparman säger: http://forum.xda-dev...splay.php?f=413

Postad 29 mars 2008 - 14:49

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

3 Om ditt problem är att de är när du skriver snabbt och dubbla bokstäver så hinner den inte regristrera så de blir ala istället för alla...Det fixade sig när ja flashade till duttys WM 6.1..kan även hjälpa lite att stänga av ordförslag och liknanade..

Har du länk till 6.1 till s730, jag har bara hittat till s710

Postad 29 mars 2008 - 16:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Har för mig att jag läst om ROM till 730 i tråden ser länkar..
Finns då hard-spl..
Eller så har jag läst i fel tråd..Bara du går igenom tråden :)

Edit
Inte helt omöjligt att jag läst i vox tråden av misstag

Redigerat av moparman, 29 mars 2008 - 16:08.

Postad 14 april 2008 - 13:14

ChrilleBerg
  • ChrilleBerg
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Nu finns en custom ROM baserad på WM 6.1 :P
Den är ännu i beta stadie men fungerar utmärkt på min S730.
Krävs lite speciella "moves" för att flasha denna och du gör allt på egen risk.

Läs mer här http://forum.xda-dev...ad.php?t=383617

/Chrille

Postad 29 april 2008 - 18:25

jonasn
  • jonasn
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man kan se hur många MB man har förbrukat på sin mobila uppkoppling?
Jag har lånat ett Tele2 kort där man får köra upp till 1 GB och därefter kostar det 15:-/ MB vilket kan bli svettigt... :)

Exakt samma fundering !

Någon.....

Jonas
Med en HTC S730 sedan en vecka

Postad 29 maj 2008 - 11:32

berg
  • berg
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
någon som har fått MMS att fungera på denna telefon? Jag har telia men får det inte att fungera, får bara ett felmeddelande. Att skicka går däremot bra. En kompis har en s710 som vi har fått det att fungera på. Borde inte inställningarna vara lika.

Postad 29 maj 2008 - 20:23

Ampeninjo
  • Ampeninjo
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

någon som har fått MMS att fungera på denna telefon? Jag har telia men får det inte att fungera, får bara ett felmeddelande. Att skicka går däremot bra. En kompis har en s710 som vi har fått det att fungera på. Borde inte inställningarna vara lika.

Körde du inte guiden som kom upp när du startade telefonen första gången? Jag har inte gjort ett jota mer än att svarat på guidefrågorna och jag skickar/tar imot MMS för glatta livet!

Redigerat av Ampeninjo, 29 maj 2008 - 20:23.

Postad 01 juli 2008 - 12:23

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Befinner mig i Singapore just nu och tänkte köpa ett minneskort till min S730.

Kan ett Sandisk microSD Ultra 8GB funka bra till S730?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.