Army of Two (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(9)
|
99:- |
Postad 06 March 2008 - 08:58
GRAFIKEN
Absolut helt OK. Jag tycker dock inte att den är lika bra som Gears of War, men den är bättre än i början av Call of Duty 4 (sjöbanan). Det går egentligen inte att klaga för den är mycket bra, men i och med att detta är ett så high-profiled game så sent i Xbox:ens liv så väntade jag mig ännu mer. Dock är det väldigt detaljerat och karaktärerna ser mycket bra ut. Ljussättningen är också mycket bra! Den påminner om den i Halo 3. Är man inne i en grotta och tittar ut mot öppningen så lyses diset upp och man blir bländad av ljuset utifrån.
De förrenderade video-sekvenserna som kommer lite då och då i storyn är förvånansvärt osnygga. Även dessa helt OK, men de är väldigt 2001 över stilen. Långt ifrån lika detaljerade och fina som alla in-game cinematics man hittar i spel idag. Konstigt nog.
KONTROLLEN
Egentligen ingen dålig sak, men en sak att vänja sig vid. Att sikta fungerar bra, men de har en feature som faktiskt är riktigt smart. Det är lätt att titta runt (fungerar precis som förväntat och i andra spel), men när man börjar skjuta så går kontrollen över i ett aim-läge så den blir trögare. Det medför en högre precision, men är man inte van vid det så är det svårt att följa en springande gubbe och trycka på avtryckaren en stund innan man har honom i siktet. Då är det svårt att hinna ikapp och träffa honom. Men som sagt, det vänjer man sig nog vid.
Det var allt det negativa. (=
Nu över till det positiva!
CO-OP
Spelet är verkligen gjort som ett renodlat co-op-spel! Man kan tydligen spela single-player också med en AI som närsomhelst kan bytas ut till en människa. Allt i spelet kräver verkligen samarbete. Där är jäääkligt många fiender! Inte en chans att man kan klara sig om den andra inte hjälper en. Man måste ha grymma taktiker hela tiden. Nån måste dra på sig uppmärksamheten (öka på aggro-leveln) så att den andra kan göra framryckningar och flankera dem. Vissa "bossar" måste t.o.m. dödas bakifrån!
Där är skitkoola grejor som "riot shields" där den ena kan slita loss en bildörr och hålla som sköld framför sig medan den andra går bakom och skjuter (den som håller dörren kan inte skjuta då). Om den andra spelaren blir nerskjuten så har man en viss tid på sig att rädda honom. Likt Gears of War springer man fram till honom och kan ge honom CPR som tar ett antal sekunder att genomföra. Men, just för att man måste börja om var gång man blir träffar så är det inte smart att göra det mitt ute på ett öppet fält. Istället kan man då dra undan sin kompis genom att släpa honom i skydd först. Han kan då skjuta under tiden. Jäkligt koolt!
Hela spelet kräver faktiskt att man är inom väldigt nära avstånd från varandra hela tiden. Det är verkligen inte, för första gången, ett lone-wolf-spel där man kan springa runt på samma bana som sin kompis, utan samarbete krävs, och det har de lyckats bra med! Ett exempel är det s.k. "back-to-back"-läget som är hur koolt som helst! När man är omringad av typ miljoner, fullständigt självbevarelselösa fiender som kommer emot en så kan man gå in i ett läge där man står rygg mot rygg och täcker upp varandra. Då går spelet in i ett bullet-time-läge. Riktigt, riktigt koolt!
POLITISK KORREKTHET
Ja, det finns en del att säga om det. (: Våldet är emellanåt väldigt grovt (cinematicsen är värre än själva spelet), men karaktärerna man spela är inte de värsta. Det finns värre figurer... Däremot, ett rätt så roligt inslag är självmordsbombarna. (: Lite stereotypa från mellanöstern, men komiskt gjorda i spelet. De kommer springande emot en med flaxande armar och spränger sig själva framme vid dig. De är snabba som tusan, de små jäklarna! Mycket irriterande!! Däremot så är det bra, för om man skjuter på dem så sprängs de ju, och då kan de ta med sig några av sina kamrater. (=
Nu har jag bara avslöjat det som man sett från videos och trailers. Spelet innehåller många fler detaljer som gör det mycket, mycket bättre än andra multiplayer-spel.
Nu blir det lite spoilervarning!
KARAKTÄREN
Man kan faktiskt customize:a sin karaktär! Genom att döda folk och utföra uppdrag så får man pengar (man är ju legosoldat). De pengarna använder man till att köpa vapen och skyddsutrustning. Det är rätt koolt. (: Man kan köpa hockeymasker målade på olika sätt för att se grymmare ut. (:
Vapnena är koolare. Man har ett primary, ett secondary och ett special-vapen och granater (går ej att köpa). På det viset kan man bygga ut sin gubbe efter hur man vill spela. Det verkar inte som att man kan plocka upp döda fienders vapen, men man får ammo av dem (och den behövs!!). Genom att köpa vapen så kan man ju själv ta den typen man vill ha, så man är inte låst till nån speciell stil, vilket är mycket bra.
Det absolut koolaste är dock att man kan pimpa sina vapen! (= Man kan blinga dem värre än Snoop Dogg genom att förgylla dem (vilket ökar på aggro-faktorn). Dessutom kan man uppgradera dem genom att köpa till modifieringar som ger dem extra accuracy, damage och ammo. DET är riktigt koolt! På det här viset kan man verkligen spela så som man själv vill! (:
Slut på spoilervarning.
Nu har jag avslöjat det som jag tyckte var koolast, men där finns en hel del fler detaljer i spelet som gör att co-op blir riktigt bra och lyfts till en ny nivå. Det vill jag inte avslöja, för det är ju mycket roligare att upptäcka det själv. Men, efter bara två timmars spelande så vågar jag påstå att det här är ett riktigt höjdarspel!!
I övrigt är där inget att anmärka på. Grafiken verkar vara felfri, ingen lagg, inga långa laddningstider, än så länge inte obalanserat spel m.m. Jag har inte upptäckt några brister ännu, så spelet framstår som gediget och kvalitetsmässigt. Skönt att se att där inte är några hemska missar som man irriterar sig på med en gång.
Nån här tyckte det var lite lågt tempo jämfört med CoD4. Jag har inte spelat det så mycket men hört att det är rätt stressigt. (: Tempot i Ao2 är mycket högre än i GoW och Halo3 iaf. Man håller sig sysselsatt, om man säger så. Dock måste jag reservera mig för att jag inte har spelat så värst mycket ännu.
Så, kort sagt, det här är lovande. (: Hoppas det är ett långt spel! Annars får man helt enkelt spela om det jättemycket. (:
Postad 06 March 2008 - 09:54
Helt oväntat skickade Webhallen ut det så jag fick det redan igår! Gissa om jag skyndade mig iväg för att hämta ut det. (: Tänkte jag skulle dela med mig av mina första intryck för er.
Mycket bra recension! Tackar så mycket!
Postad 06 March 2008 - 14:03
Kommer sen leta efter en skillad lagkamrat som i framtiden vill köra hardcore mot andra lag.
Postad 06 March 2008 - 18:11
Har även en massa andra spel jag vill co-oppa, gears osv, men nu äre army som gäller
Postad 06 March 2008 - 18:18
Edit:
Ändrar frågan en gnutta; är det någon av er som märkt att headset och Army of Two är en dålig kombination? På mitt PS3 fungerar det inte alls, och det finns fler som har samma problem. Fungar 360-versionen som den ska?
Redigerat av Eufemism, 06 March 2008 - 18:24.
Postad 06 March 2008 - 18:24
Postad 06 March 2008 - 18:27
Det är upp till dig, det är i stort sett samma spel. Kan behövas en tråd sedan om ni ska spela online tillsammans eller något i PS3 forumet dock.
Okej, tack. Vill bara inte starta ett PS3 vs 360 krig pga en enkel fråga, men visst kan det vara bra med en egen tråd iaf.
Postad 06 March 2008 - 19:00
Postad 06 March 2008 - 19:49
Postad 06 March 2008 - 21:57
Postad 06 March 2008 - 22:50
Jag har köpt det till PS3 och allt är väl bra förutom volymen när man ska prata med varandra. Jag och en polare testade. Han använder en usbmicrofon och ljud ur tvn. Jag ett bluetooth headset till mobilen och visst man hör varandra men det är oerhört svårt o höra varandra ibland när det händer mkt i spelet. Önskade att man kunde ställa upp volymen i spelet på något vis så att det överröster effekterna när man väl snackar. Blir sjukt svårt o inte kunna prata med varandra.
Okej men ni hör varandra iaf. Vi hör bara brus, volymen är det dock inget fel på, det är jättehögt brus. När man spelar fungerar det inte, men när man pausar så fungerar det.. ibland. En liten googling på ämnet avslöjar alltså att fler har samma problem, men jag har ingen aning om i vilken utsträckning, men om ingen här har märkt av något kanske det inte är något vanligt.
Postad 06 March 2008 - 23:33
Postad 07 March 2008 - 00:12
På själva Xboxen höjde jag mic volymen till max, sedan sänkte jag volymen rätt rejält på själva spelet. Dvs Effects, music, mm.
Det hjälpte mig då, vet dock ej hur det fungerar med AOT.
Postad 07 March 2008 - 02:16
Jag hade detta problem med COD4 i början. Om jag inte minns fel så löste jag det på detta vis:
På själva Xboxen höjde jag mic volymen till max, sedan sänkte jag volymen rätt rejält på själva spelet. Dvs Effects, music, mm.
Det hjälpte mig då, vet dock ej hur det fungerar med AOT.
Det går ej att mixtra med ljudet i AoT, finns ingen sådan inställning...
Spelade ut spelet med en polare och tycker att det var ett riktigt bra spel.
Bra grafik, för det mesta bra ljudeffekter. Bra svårighetsnivå (Normal).
Kan klaga på endast 2 saker, AIs blindfire träffar på tok för mycket, ja, dom kör blindfire med sniper och träffar 8-9/10 skott...
Och när AI sitter bakom skydd och man ser halva hjässan på dom så går det ibland inte att träffa utan man får verligen se till att gubbarnas livmätare kommer upp när man siktar på dom för att vara säker på att träffa.
Ah, halvfula explosioner också
+ Saker då...
2 sköna karaktärer om man växer in i under spelets gång
Att spelet är gjort för att spela Co-Op, man måste spela tillsammans för att komma nånstans.
Vapnen, oh lord, mycket mycket vapen och alla tillval, man blir helt gråtfärdig av lycka för att dom är så coola
Pimp skinnen på vapnen är bara för härliga
Bra längd på spelet, kunde visserligen varit några banor till, men inget att hänga upp sig på.
P.g.a dom 2 bristerna och att det inte finns några inställningar för ljudet så kan spelet inte få högre än 8.5/10
Men det är ju rätt bra det med
Edit: Army of Two: GT Review
Redigerat av ShaManIX, 07 March 2008 - 08:28.
Postad 07 March 2008 - 08:17
Som ni nog förstått nu, pratar jag såklart om Army of Two. 2008 bästakompisaction, och gud va bra det är.
Först ska jag dela med mig av de svettiga minuter innan jag startade spelet och deltog i dess heliga spelevangelium. Folk, här på GR, har klagat på grafik, seghet i spelandet, kassa mellansekvenser, kontrollen och urtråkigt singleplay-läge. Ni vet inte hur fel dessa har!
Om jag ska ta det dåliga först är det att det funkar med medspelarens AI. Den är ju inte klockren eller superb.. Men medelmåttig.
Träningen gick klockrent med AI'n, lite svårare blev det dock när man körde första banan. Men jag ska poängtera att det går. Men ett litet plus i kanten.
Fiendernas AI är dock snäppet sämre än ens medspelare, kanske beror på vilken svårighetsgrad man kör, men lite pantade är de allt. Man springer inte ut där det är öppet, när jag står och skjuter ut kilo bly från min S-System mot dem.
En annan lite sämre sak är kontrollen såhär i början. Men det får man ta! Ett nytt spel ska man va ovan med, man kan ju inte krossa allt motstånd direkt. Då försvinner lite av känslan och upplevelsen.
De saker som fungerar och är bra är.. Grafiken, jag älskar lite Gears of War aktig grafik (Båda kör Unreal 3 motorn, jag vet), just därför vill jag påpeka den hårda, lite gråaktiga men ändå ljusa och underbara grafik. *Ögonorgasm*
En annan underbar sak i detta spel är känslan. Lite som Gears of War kör Army of Two också i tredjepersons vy, och man kan liksom gå in i ett Precision mode för att få till de där sista skotten i magasinet träffar huvudet.
Jag älskar att ta cover, hagla 3 ton bly mot fienderna, avancera sakta men säkert med understöd från min medspelare, sedan ta cover längre fram för att fortsätta min blyattack. Detta är ofattbart kul, och kan inte vänta på att få spela det online co-op!
Sen att pimpa sina vapen är en annan fantastisk uppfinning, helt otroligt kul att sitta och lattja med vapnena och sin egen rustning. Kan inte vänta tills imorgon då jag kan spela mer..
För att summera alla mina intryck såhär efter en timmes spelande:
+:
- Grafiken
- Känslan
- Vapen och kropps "pimpning"
-:
- Fiendernas AI
+/-:
- Kontrollen?
- Medspelarens AI?
Har dock bara spelat någon timme. Men kommer kanske med mer intryck om några dagar.
Postad 07 March 2008 - 10:15
Folk, här på GR, har klagat på grafik, seghet i spelandet, kassa mellansekvenser, kontrollen och urtråkigt singleplay-läge. Ni vet inte hur fel dessa har!
Det är deras personliga åsikter, lite respektlös att säga att dom har fel, det är deras åsikt och dom har inte fel bara för att du inte håller med dom. Sen kommer du inte med något motargument varför du tycker att kontrollerna eller mellansekvenserna är bra t.ex.
Postad 07 March 2008 - 11:00
Postad 07 March 2008 - 11:20
Postad 07 March 2008 - 12:29
Fast de lär inte ha den där förrän den 13:e då det släpps...
Vad pratar du nu om? El Giganten började sälja Army of Two igår (den 6e).
Inhandlades för 499 kr.
Postad 07 March 2008 - 12:32
Sorry för missinformationen.
Postad 07 March 2008 - 13:13
Såg det på deras hemsida också och blev lite konfunderad. Tänkte själv svänga förbi där på vägen hem ikväll.Oj. Då missuppfattade jag deras hemsida som påstod att den skulle finnas till försäljning först den 13:e... Kanske deras centrallager som var slut?
Sorry för missinformationen.
-lk
Postad 07 March 2008 - 13:16
Postad 07 March 2008 - 13:19
Postad 07 March 2008 - 13:36
Elgiganten i Helsingborg hade slut på AoT till 360 när jag var där igår vid sextiden. Riktigt dåligt. Discshop har flera hundra ex liksom.
Till samma pris?
Postad 07 March 2008 - 15:15
Ok Nylyh, din gamla räv
. Så det ÄR släppt redan, fattade det också som det kom den 13:e. Kanske jag får dra iväg till elegiganten jag med då
.
Genstruktur - forumräven #1?
Men det stämmer, verkar som om El Giganten har klantat sig lite. Det stod i reklambladet att spelet skulle släppas den 6e vilket var igår, men de hade inte ens lagt ut spelen i hyllorna här i Ystad. Så jag fick snällt fråga om de hade spelen på lagret.. vilket de hade.
Överkomligt pris jämfört med andra "stora" spel som nysläpps.
Postad 07 March 2008 - 15:20
Elgiganten i Helsingborg hade slut på AoT till 360 när jag var där igår vid sextiden. Riktigt dåligt. Discshop har flera hundra ex liksom.
Till samma pris?
Nej tyvärr. Men alla spel kommer från samma distributör, så de borde kunna ta lika mycket betalt.
Postad 07 March 2008 - 15:22
Älskar Elgigantens release erbjudanden! Hade 499:- på Bioshock, Burnout Paradise och nu Army of Two.. Härligt
Postad 07 March 2008 - 15:31
Ok Nylyh, din gamla räv
. Så det ÄR släppt redan, fattade det också som det kom den 13:e. Kanske jag får dra iväg till elegiganten jag med då
.
Genstruktur - forumräven #1?
Men det stämmer, verkar som om El Giganten har klantat sig lite. Det stod i reklambladet att spelet skulle släppas den 6e vilket var igår, men de hade inte ens lagt ut spelen i hyllorna här i Ystad. Så jag fick snällt fråga om de hade spelen på lagret.. vilket de hade.
Överkomligt pris jämfört med andra "stora" spel som nysläpps.
Man kanske får smiska personalen här i GBG(Backaplan) med då, så at de hittar spelet
Postad 07 March 2008 - 15:37
Postad 07 March 2008 - 16:58
VG+ börjar tackla av eller så är det posten här som är slöa. Brukade alltid få spelen på fredagar
Postad 07 March 2008 - 18:45
Postad 07 March 2008 - 18:48
Postad 07 March 2008 - 22:13
Kanske dags att lägga till en omröstning i tråden?
Postad 07 March 2008 - 22:22
Postad 07 March 2008 - 22:40
Få vapen och alldeles för kort. Inte testat att lira annat än co-op på liven, men har inte dödshöga förväntningar.
Ni som kan mer om spelet, vad finns det efter man lirat klart det på professional? Arcade-läge på tid eller något liknande?
Postad 08 March 2008 - 00:52
Sämre än väntat faktist,men verkligen inte ett dåligt köp för 499kr på elgiganten eller media markt.
Få vapen och alldeles för kort. Inte testat att lira annat än co-op på liven, men har inte dödshöga förväntningar.
Ni som kan mer om spelet, vad finns det efter man lirat klart det på professional? Arcade-läge på tid eller något liknande?
Har du kört klart spelet redan? Det kan inte varit långt
Postad 08 March 2008 - 11:44
Postad 08 March 2008 - 15:14
Dock är många vapen väldigt lika och det är ingen större skillnad på att använda dom, men det finns ju inte få vapen för det
Och nej, man låser inte upp nån ny game-mode när man klarat det på Professional, bara alla vapen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
22 bilder
130 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?