skepp o hoj !
Kan glädjande meddela att nlb's image gjorde så att både kortläsarna och camd var aktiva redan vid start och bild kom direkt från kortläsaren utan ca modul. Riktigt bra där nlb teamet! Dock så uppkommer ju nu fler frågor och en är ju förstås hur man ska skriva för att hårddisken skall stängas av vid start så den inte hela tiden snurrar i idle mode även om jag inte spelar in. Har varit inne i nlb's webinterface via root/relook lösen men inte hittat någon funktion för det. Som det är nu blir hårddisken över 50 grader varm och den inbyggda koreanska fläkten, av mycket dålig kvalitet, är ju omöjlig att använda.
Har dock funderingar på att byta ut den till en 40mm fläkt, som jag gjorde på tvixen hd5100sh, som även den var av koreansk kvalitet. Fläkten som jag har är köpt ifrån England o det är en helt tyst mini kaze 40mm 3500rpm 14db fläkt som kan snurra max utan att det hörs. Men tror jag har sett nånstans att man skall editera en fil för att fläkten skall stängas av efter uppstart, har du sett det eller någon annan? I övrigt härlig bild på hd kanalerna och tänkte nu börja jobba med db.dat'en så kanalerna slipper vara rena geting boet
/A morgon tröttis pga os'et
Om du stänger av timeshift så går inte hårddisken hela tiden. Det gör du i meny/advanced setup/hdd setup. Där kan du även stänga av fläkten. Fläkten kan även stängas av från webif. under "IP9000 options"
beson
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
47 bilder
171 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?