Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gericom GTA32HD - 3990:- på Dustin Home

189 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Gericom GTA 32 HD (TV) 1 8.5 (5) Inga priser

Postad 04 December 2007 - 21:08

ime95mos
  • ime95mos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Fick min idag, rätt nöjd faktiskt..
Kör DVD:er som uppskalas i min Philips DVDR 7310H och tykerdet ser bra ut.
Det som är mindre bra är dock att hälften av knapparna på fjärrkontrollen inte fungerar alls, tex. powerknappen och höger/vänster knapparna, lite jobbigt...
Sen när jag kör min Xbox med XBMC så blir texten suddig när jag bläddrar bland mapparna, jag kör nu via Scart, tror ni det blir bättre om jag köper en Componentkabel och kör på det viset?

Finns det komponentvideokablage till "gamla" Xbox?

Postad 04 December 2007 - 21:16

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Japp, det finns. Jag har beställt en från Kjell&Co
art. nr. 38128
www.kjell.com

Postad 04 December 2007 - 21:31

Unregisteredd461263c
  • Unregisteredd461263c
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
kommer det ge bättre bild i XBMC och de spel som stödjer 720p och kanske även i dom som inte gör det också?

Postad 04 December 2007 - 21:39

henrik_gustavson
  • henrik_gustavson
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej!

Fick min tv idag. Är supernöjd!!! Kan varmt rekomendera denna!

Dock har jag en fråga. Hur får man igång PiP? Jag har comhem digital tv kopplat via scart, dvd via scart, PC via VGA.. När jag trycker på PiP knappen(arna) står det "Not avaible".. Vad har jag missat??

//Henrik

Postad 04 December 2007 - 22:35

Slakthus13
  • Slakthus13
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Har fortfarande inte fått svar ang. stativ från supporten efter 2dagars väntan!!!
Såg att någon frågade ang. 1360x768 via DVI-HDMI. Kör på det nu och fungerar lysande!

Spelade lite dataspel nyss, vem behöver ett ps3 ?

Postad 04 December 2007 - 22:45

klimpan
  • klimpan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
fick hem min tv idag måste säga att det va helt klart dom pengarna . me två hd ingångar och många andra ingånar man behöver ha. kollad på en phillips lcd 32 tums som kotsde 12 tusen så va det inte mycket som skillde dom åt. bild mässigt då. jag hadde inte stora förväntningar på denna tv men blev överraskad på hur bra bild det va. ljudet va me ok på den men sällan man ha tv ljud nu mera men helt klar dög ljudet me . rekomoderas varmt.

Redigerat av klimpan, 04 December 2007 - 22:46.

Postad 04 December 2007 - 23:37

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Ingen som kan kolla måttet på kartongen den kommer i? Får min imorgon om allt går som det ska och skulle vara kanon om jag vet att den går in i bilen.

Postad 04 December 2007 - 23:42

henrik_gustavson
  • henrik_gustavson
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej!

Kartongen är

Höjd= 69cm
Bredd= 25cm
Längd= 98cm

Har inte denna tv PiP?

Va kör ni med för bildinställningar?

Postad 04 December 2007 - 23:45

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0

Hej!

Kartongen är

Höjd= 69cm
Bredd= 25cm
Längd= 98cm

Har inte denna tv PiP?

Va kör ni med för bildinställningar?

Kanon! Tack

Postad 05 December 2007 - 07:02

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0

Har inte denna tv PiP?

Har den PIP så är det förmodligen mellan grupperna AV/SCART och Komponent/VGA/HDMI som man kan köra PIP.

Någon som kan mäta avståndet mellan de två stora skruvarna som sitter på toppen?

Jag väntar fortfarande på att gericom ska svara på mitt mail (igen).

Postad 05 December 2007 - 07:32

Slakthus13
  • Slakthus13
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
I manualen visas en bild på en tv som hänger som en tavla i ett vardsrum. Vore bra konstigt om det inte går!

Redigerat av Slakthus13, 05 December 2007 - 07:33.

Postad 05 December 2007 - 08:14

henrik_gustavson
  • henrik_gustavson
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej!

C-C (Centrum-centrum) måttet mellan skruvarna är 38cm. Skruvade bort en av skruvarna.. Det är M6 skruv c.a 10mm lång... Denna gängas i en "distansmutter" som håller bakplåten på plats.. Borde gå att använda, ser hyfsat rejält ut..

Jag ska göra ett enkelt fäste idag på jobbet, funkar det bra så kommer det en ritning senare..

Tack för tipset ang PiP, ska kollade det..

Jag tycker oxå fjärren har onödigt många knappar som inte används.. Universalfjärr till alla modeller eller ?;)
Ska programera min fjärr till stereon med de knappar jag använder..

Efter ha ägnat hela kvällen åt tvn så är jag väldigt nöjd! Den är ganska enkel, eller va man ska säga.. Enkla menyer och inte så många "funktioner" eg, PiP verkar inte finnas... Men hyfsat bra med inställningsmöjligheter för bilden!

Bilde finns inget att klaga på!!! Supernöjd!
Kör VGA från PC och Scart mellan boxer och DVD.

Jag tycker TVn är skitsnygg!! Aluminiumramen känns väldigt gedigen, tyskt! hehe TV´n är mkt snyggare än på bild!!

Dock har jag märkt att när jag byter kanal på min comhemboxer så kommer först bilden upp sen blir d svart 0.5sek sen kommer bilden tillbaka.. Känns som scartsignalen bryts en kort stund o sen återkommer, men det tror jag har o göra med min boxer och dess signalstyrka.. Har ngn märkt av detta?

Analog (comhem) signal är väl inte helt 100 på denna tvn men ändå ok..

//Henke

Postad 05 December 2007 - 08:54

ime95mos
  • ime95mos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Analog (comhem) signal är väl inte helt 100 på denna tvn men ändå ok..

//Henke

Analoga signaler är ju inte att rekommendera överhuvudtaget som ett mått på kvalitet på en LCD eller PLASMA. Det är min åsikt.

Postad 05 December 2007 - 11:04

TooT
  • TooT
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Mkt intressant tv att sätta i stugan.
Men det hänger på hurvida det går att använda skruvhålen på baksidan till ett väggfäste.
Jag ska dessutom ha ett flexarmfäste, så man kan dra ut och vinkla tvn.

Ingen som har tagit bilder på den och kan lägga upp i sitt galleri?

Mvh
/O

Postad 05 December 2007 - 11:23

Slakthus13
  • Slakthus13
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Mkt intressant tv att sätta i stugan.
Men det hänger på hurvida det går att använda skruvhålen på baksidan till ett väggfäste.
Jag ska dessutom ha ett flexarmfäste, så man kan dra ut och vinkla tvn.

Ingen som har tagit bilder på den och kan lägga upp i sitt galleri?

Mvh
/O

Ska låna en kamera ikväll och ta lite bilder på tvn

Postad 05 December 2007 - 12:42

Cynips
  • Cynips
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Beställde just en. Har lite begränsad budget och hade tänkt köpa en begagnad 32-tums tjockTV. Bestämde oss för en via en bekant men nu har den lagt av, innan vi ens hann betala den, så då fick det bli en lite för tidig julklapp. Ska försöka ge lite feedback när den väl har anlänt.

Tack för all värdefull info från er andra här på forumet!

Postad 05 December 2007 - 12:49

*Magnus*
  • *Magnus*
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Våran Philips fet 28 har gjort sitt, så det blev till att lägga en order.
( Måste ju va bättre än att va utan TV ;) )

Då var TV:N på väg, hoppas den kommer i morron och att jag/vi blir nöjda.

,

Postad 05 December 2007 - 13:33

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0

C-C (Centrum-centrum) måttet mellan skruvarna är 38cm. Skruvade bort en av skruvarna.. Det är M6 skruv c.a 10mm lång... Denna gängas i en "distansmutter" som håller bakplåten på plats.. Borde gå att använda, ser hyfsat rejält ut..

Jag ska göra ett enkelt fäste idag på jobbet, funkar det bra så kommer det en ritning senare..

Tack för det, då tror jag att mitt nuvarande Elfa-fäste kan tänkas passa. Det blir två fästpunkter istället för fyra, men det borde hålla ändå.

Postad 05 December 2007 - 13:51

Slakthus13
  • Slakthus13
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Tack för det, då tror jag att mitt nuvarande Elfa-fäste kan tänkas passa. Det blir två fästpunkter istället för fyra, men det borde hålla ändå.

Vilken Elfa äre du har?

Postad 05 December 2007 - 15:23

ime95mos
  • ime95mos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hämtade min TV på lunchen idag. Beställdes igår vid 10-tiden. Grymt snabb leverans.

Ska montera och testa lite ikväll.

Kommer att köra Boxer + XBOX ("gamla")

Postad 05 December 2007 - 17:21

Scaleo C
  • Scaleo C
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
:mellow:
Fick min burk idag, är helt nöjd för dom pengarna, ska så småningom koppla in en hdbox och dator.Men bara så här rakt upp och ner med comhems analoga utbud är det ett bra köp!

Postad 05 December 2007 - 17:41

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0

Vilken Elfa äre du har?

Hängskena och två vanliga konsoller.

Postad 05 December 2007 - 20:20

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Har fortfarande inte fått svar ang. stativ från supporten efter 2dagars väntan!!!
Såg att någon frågade ang. 1360x768 via DVI-HDMI. Kör på det nu och fungerar lysande!

Spelade lite dataspel nyss, vem behöver ett ps3 ?

Hej!
Kör du några speciella inställningar förutom det?
Vad kör du för uppdateringsfrekvenser?
Vertikalt, 50Hz eller 60Hz? Ändrat något annat?

Hoppas du kan hjälpa mig, jag får inte ordning på det :mellow:

edit: Får det att funka hyfsat nu. Den pixelmappar över hela bilden på 1360x768 förutom på ungefär 8 vertikala fält jämnt fördelade över bilden. Visar jag en vanlig bild eller film märks det inte men tar jag någon bakgrund med horisontella streck från t.ex www.pixelmappat.nu ser jag fälten som färgskiftningar. Det går mot grönt och rosa om vartannat.

Synd att jag inte har någon bra kamera här, för det var omöjligt att visa med mobilkameran. Ska försöka få tag på en bättre så ska ni få se.

Någon teori om vad det kan vara?
Är det så att den sträcker ut dessa 1360 pixlar till 1366 men inte gör det på alla ställen?
För det är verkligen perfekt resten av bilden.

Redigerat av glemmy, 05 December 2007 - 21:07.

Postad 06 December 2007 - 18:48

ereg
  • ereg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur det blir med ljudet om man kopplar in PCn från DVI-HDMI. Finns det line-in som man kan använda samtidigt som HDMI?

Allra helst skulle jag vilja ta ut ljudet via coax på datorn och sammanföra det med DVi till HDMI pål TVn. Men det är klart, det finns väl ingen AC3 och DTS avkodare i TVn... därav de digital ljud-utgångarna som bara var aktiva om man använde HDMI (enl. manual)

Redigerat av ereg, 06 December 2007 - 19:08.

Postad 06 December 2007 - 19:14

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Varför vill du spela upp datorns ljud på TVn?
Om du inte har några högtalare kan jag förstå varför, men inte annars. TVns högtalare är inte dess starkaste sida :lol:

Det går vad jag vet endast om du har ett grafikkort med HDMI-utgång. Då kan du koppla samman ljudkortet med grafikkortet och på så sätt få ut ljudet.
Kan hända att det finns någon adapter, men jag har inte stött på någon.

edit: Skriver som en kratta.

edit2: Verkar finnas något liknande det du söker.
http://sewelldirect....dmi-adapter.asp
Billigt var det då inte.

Redigerat av glemmy, 06 December 2007 - 19:19.

Postad 06 December 2007 - 20:35

ereg
  • ereg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Varför vill du spela upp datorns ljud på TVn?

Verkar finnas något liknande det du söker.
http://sewelldirect....dmi-adapter.asp

Jo för jag ska ha TVn som sovrumstv, utan extra högtalare. Det bästa hade varit Digital-in med AC3 + DTS dekoder i TV, så man slapp ändra några inställningar i PCn. Köper jag extra högtalare brukar det sluta med att jag köper värstinggrejer, men det har jag biorummet till. Dessutom skönt att ha så lite prylar som möjligt, speciellt fjärrkontroller i sängen...

Men nu börjar jag nog gå O.T.

Postad 06 December 2007 - 23:06

Unregisteredc48d5641
  • Unregisteredc48d5641
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
tänkte lägga in en order på den här teven men nu verkar den ha försvunnit från dustin, var har den tagit vägen? :lol:

"Denna produkt har utgått och kan ej beställas" såg jag nu..det var synd ;/

Redigerat av Unregisteredc48d5641, 06 December 2007 - 23:14.

Postad 06 December 2007 - 23:41

ime95mos
  • ime95mos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Japp, det finns. Jag har beställt en från Kjell&Co
art. nr. 38128
www.kjell.com

Blir det mycket bättre bild med komponent jämfört med RGB Scart?

Postad 07 December 2007 - 08:01

Unregistered33df318c
  • Unregistered33df318c
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Har nu fått min tv :lol: . Det jag upptäck som är mindre bra är att bilden är lite "kladdig". Med andra ord det som är generellt med LCD, saker och ting har en tendens att smälta ihop och det är svårt att få en skarp bild. Sedan är inte svärtan på topp, men jag jämför med min Panasonic plasma så det kanske inte är rättvist ;) Det jag är positivt överraskad över är hur bra kabel-tv blir, ser riktigt bra ut. Har provat köra den med boxer via scart också och det ser bra ut men är lite smetigt och när det är ljusa bilder då skiner det igenom lite för mycket. Jag skulle personligen inte köpa den här TV:n och använda den som "fin tv" i vardagsrummet för den är inte tillräckligt bra. Men som sovrums tv/spel tv funkar den bra. Jag rekommenderar den för priset är outstanding, tyvärr verkar den inte finnas hos Dustin längre.

Skulle vara intressant att höra hur ni har ställt in TV:n.

Ha det bra. ^_^

Postad 07 December 2007 - 08:07

Gäst_Dustin-Jani_*
  • Gäst_Dustin-Jani_*
  • 0

tänkte lägga in en order på den här teven men nu verkar den ha försvunnit från dustin, var har den tagit vägen? :lol:

TV'n är nu slutsåld, tyvärr.

... Det jag upptäck som är mindre bra är att bilden är lite "kladdig". Med andra ord det som är generellt med LCD, saker och ting har en tendens att smälta ihop och det är svårt att få en skarp bild. ...

Ett tips är att stänga av Noise Reduction (NR) i TV'ns meny, då blir bilden bättre.

Postad 07 December 2007 - 08:55

Cynips
  • Cynips
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Då var det nog i sista minuten man hann få tag på en. La in min beställning på onsdag lunch och hade den på postens utlämningsställe kl 16 igår. Jag är nöjd med min med tanke på priset, men visst är ljudet burkigt och svärtan inte lika bra som den gamla tjock-TV:ns. Ska nog ta och fixa någon slags externa högalare.

Postad 07 December 2007 - 09:36

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Blir det mycket bättre bild med komponent jämfört med RGB Scart?

Jag hoppas på det. Får mycket bättre bild från datorn (DVI-HDMI) än från xboxen (scart) nu.

Postad 07 December 2007 - 10:39

Mathiasll
  • Mathiasll
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Tänk på att Scart 1 är halv scart och 2:an är full rgb.

Postad 07 December 2007 - 12:52

ime95mos
  • ime95mos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag kör min XBOX på scart 2 idag. Är det lönt att byta till komponent ingången? Blir det mycket bättre?
Måste isåfall investera i en ny kabel.

Postad 07 December 2007 - 15:31

Slakthus13
  • Slakthus13
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

tänkte lägga in en order på den här teven men nu verkar den ha försvunnit från dustin, var har den tagit vägen? :)

TV'n är nu slutsåld, tyvärr.

... Det jag upptäck som är mindre bra är att bilden är lite "kladdig". Med andra ord det som är generellt med LCD, saker och ting har en tendens att smälta ihop och det är svårt att få en skarp bild. ...

Ett tips är att stänga av Noise Reduction (NR) i TV'ns meny, då blir bilden bättre.

Får man fråga hur många ni sålde?

Postad 07 December 2007 - 15:41

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Vi tröttnade på att vänta på svar från Gericom så nu är vår tv på gång. Får jag inte till det bra mot mediacentret och väggmontering så får det bli sovrums-tv av den.

En pall kommer lastad på måndag...

Postad 07 December 2007 - 15:53

Gäst_Dustin-Jani_*
  • Gäst_Dustin-Jani_*
  • 0

Får man fråga hur många ni sålde?

Runt 240st

Jag kan dock meddela att vi får in ytterligare 6st på måndag (som dessvärre släpat efter från ursprungsleveransen) - det är däremot de sista vi får.

Postad 07 December 2007 - 16:04

ime95mos
  • ime95mos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Vi tröttnade på att vänta på svar från Gericom så nu är vår tv på gång. Får jag inte till det bra mot mediacentret och väggmontering så får det bli sovrums-tv av den.

En pall kommer lastad på måndag...

Min kom inte på någon som jag såg iallafall :) Fanns på Hydro att hämta utan Pall.

Postad 07 December 2007 - 16:12

*Magnus*
  • *Magnus*
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tv:n!!
Den var skitsvår att få igång,
låste sig, tryckte på dosan och inget hände bara blå bild.
Stängde av den och slog på den 5 ggr. Sen funka den en stund.
Satte i boxern och tyckte bilden var flammig och konstig, (kanske bara inte van).
Bords stativet var lite skadat oxo.
En konstant lysande vit pixel.
Ska oxo skriva att den var snygg och gav bra bild genom dvd,
och xbox:et.
Ska ge den helgen och se om jag vänjer mej.

En sak till är det bara jag och min postgubbe som tyckte den var dåligt emballerad,
ingen märkning om försiktg hantering mm.
Mvh / Magnus

Redigerat av *Magnus*, 07 December 2007 - 16:32.

Postad 07 December 2007 - 17:47

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Tack för tipset :)
Tog för givet att det var första och hade kopplat in den där.
Blev allt märkbart bättre.

Postad 07 December 2007 - 19:30

ime95mos
  • ime95mos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hur funkar den analoga ljudutgången? Regleras ljudnivån med fjärren även på dessa? Stängs högtalarna av då?

Anledningen till att jag undrar är att jag har ett snyggt 2.1 datorhögtalar system liggandes och man vill ju inte springa fram till TV'n varje gång man vill ändra ljudnivån.

Postad 07 December 2007 - 20:11

Unregistered5de9d3ae
  • Unregistered5de9d3ae
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
tjenar'
jag fick också hem en gericom 32hd från dustin home, hann bara packa upp den och såg då att även min fot var lite skadad, men det gick att slå på plats så det ser okej ut nu.
Tanken är dock att få upp den på väggen i de två skruvarna på baksidan, är det någon som testat än?

Är det någon som inte fick chansen att köpa sin 32" gericom från Dustin, så har JME Data (bland annat i Malmö) några för 3995:-

Postad 07 December 2007 - 20:24

Unregistered5de9d3ae
  • Unregistered5de9d3ae
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
glömde min andra fråga: nu ska jag koppla ihop dator och TV , vilket kräver en 15m VGA / HDMI -kabel / 5 meters trådlös överföring "fågelvägen".
Vilket är att föredra, VGA eller DVI-HDMI?

Postad 08 December 2007 - 09:17

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0

glömde min andra fråga: nu ska jag koppla ihop dator och TV , vilket kräver en 15m VGA / HDMI -kabel / 5 meters trådlös överföring "fågelvägen".
Vilket är att föredra, VGA eller DVI-HDMI?

DVI-HDMI om du får det att fungera. En så lång VGA-kabel av bra kvalitet blir dyr.

Postad 09 December 2007 - 10:48

mwittstrom
  • mwittstrom
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det var tur att man köpte en innan dom tog slut :)
Med tanke på priset så är jag nöjd med min. Som sovrumstv är den perfekt.

Eftersom många har frågat hur man kan fästa den på väggen så tänkte jag visa lite bilder på hur jag fäste min. Kostnad 84:-

Postad bild
Ersatte skruvarna på baksidan med dessa krokarna. Muttern är till för att hålla plåten till tv:n på plats.

Postad bild
Vinkeljärn med en skruv som ser till att tv:n inte halkar av. Skruven går in i hålet där stödet till foten sitter.

Postad bild
Alla fästen uppsatta på väggen. Tänkte först ha skruvöglor högst upp men hittade inga lämpliga.

Postad bild
Krokar på tv:n. Mätte fel så fick böja vinkeljärnen lite.
Och jag vet att den ena skruven inte är helt indragen, den går inte in längre och jag orkade inte borra om hålet.

Postad bild
Slutresultatet, kablarna behöver fixas men det blir senare.

Postad 09 December 2007 - 14:34

Mathiasll
  • Mathiasll
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Det där var ju helt klart en intressant lösning. Väntar med att göra likadant för att se om din ramlar ner :D

Postad 09 December 2007 - 16:18

mwittstrom
  • mwittstrom
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Då får du vänta länge :D
Det är en betongvägg bakom och allt sitter fast ordentligt, jag provade att slita, dra och bända bort vinkeljärnen men de rör sig inte.
Dock får man vara lite försiktig med knapparna under tv:n. Jag råkade först lägga ett vinkeljärn mot en av dom och det gick inte så bra :)

Postad 10 December 2007 - 08:13

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0

Ersatte skruvarna på baksidan med dessa krokarna. Muttern är till för att hålla plåten till tv:n på plats.

Vinkeljärn med en skruv som ser till att tv:n inte halkar av. Skruven går in i hålet där stödet till foten sitter.

Vi får vår teve idag, jag ska känna lite på de övre hålen och se om det inte kan räcka med infästning där. Jag antar att det är infästningen för bordsstativet som du använder dig av i nederkant?

Snyggt gjort. Hur stor luftspalt får du bakom teven?

Postad 10 December 2007 - 09:15

Slakthus13
  • Slakthus13
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Va är det för storlek på skruvar o grejer så man inte handlar fel :lol:

Snyggt gjort btw! ska ordna så det blir samma för mig

Postad 10 December 2007 - 12:57

henrik_gustavson
  • henrik_gustavson
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
De övre skruvarna är av storlek M8 (skrev fel i ett tidigare inlägg..) 38cm mellan centrum på hålen.. Jag bytte mina mot 26mm långa skruvar. Har satt upp en 60cm lång glidskena i aluminium på väggen, den är som ett "C" i profil. Kan ta en bild ikväll.. Skruvarna är utskruvade 5-6mm och fungerar som hjul i skenan.. När man lossar dessa skruvar så blir ju baksidan lös, men när man för in skruvarna i profilen så trycks baksidan ihop med tvn igen..

Iom denna lösningen så har man lite justerinigmöjligheter i sidled! Sitter kanon!! Dessutom sitter tvn nu bara 15mm!! från väggen.. :lol:

//Henke

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.