Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny "Blu-ray/HD-DVD"-combo spelare (SATA) från LG!

185 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 februari 2008 - 19:08

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Nja...finns en idé varför man just köper denna.
Blir ju rea på HDDVD filmer...

Plus att jag som exempel redan har 30+ HD-DVD filmer som jag gärna vill fortsätta titta på :)

Precis :)
Dessutom tar det nog ett tag innan alla filmer som enbart finns på HD-DVD trycks upp på Blu-Ray.
Sedan är det ju lite coolt att ha ett döende format...och ett dött om några är.
Personligen kommer jag köpa det jag kommer över i HD-DVD. Spelar ingen roll om det senare
trycks upp på Blu-Ray. :)

Postad 19 februari 2008 - 20:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Guldgruva för de som bara släppt film på HD DVD innan. Nu får de en ursäkt att släppa filmerna igen fast på BD :)

Postad 22 februari 2008 - 10:33

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0
Du var drive:en på plats.
Han bara testa en del igår och antar att det forsätter närmaste dagarna.
Eftersom jag redan hade en full version av Powerdvd Ultra installerad,
installerade jag endast FW-update-programet till Kombon från medföljande DVD.

Satt in Transformer HD-DVD vilkent fungerade direkt i PowerDVD.
Dock efter ett tag märkte jag att det emmelanåt hackade en del
trots korrekt hz(24). Provade en Pirates 3 BD vilken fungerade klockrent.
Skillnaden mellan dessa filmer förutom just HD-DVD/BD var ljudet på Transformers
jämfört med Pirates 3. Som standard får man vanliga 5.1 i 640kbit på Pirates.
Ändrade till LPCM 5.1 i 4mb vilket fungerade det också utan problem.
Tror (utan att ha kollat) att ljudet på transformers är DTS HD i 1,5mb.
Om det är det som ställer till det med vissa hack vet jag inte men kan så vara.
Jag har ett X-fi music extreme.

Satte sedan i Fantasic Four, Silver surfer (BD) och här meddelar Powerdvd 'No disc in drive'
Har sökt runt lite men inte hittat någon lösning på detta utan öppnat ett 'case' hos Cyberlink.

Skall testa med lite fler filmer under helgen så får vi se om jag kan 'ringa' in problemet.

Om man ser till ljudet & bilden är det i toppklass när det fungerar.
Cpu-belastningen ligger mellan 15-25% under dom tyngsta delarna
där bittraten kommer upp som mest i 39.96mbit.

XP SP2| E6600| 8800GT

Postad 23 februari 2008 - 18:02

Grower
  • Grower
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Intressant info, mr X. Jag står också i beråd att införskaffa en dylik enhet. Jag har hört någon klagat på att bilden
inte blir lika bra som från en standalone men det kan ju ha varit något strul med inställningar i mjukvara.
Följer Power-DVD Ultra med i paketet? Annars så är det ju en rätt betydande extra utgift.
Om du har problem med uppspelning borde du testa Any-DVD HD. Enligt deras hemsida skall det programmet få
ospelbara HD-diskar att fungera. Vet dock ej hur bra det fungerar då jag ännu inte själv skaffat prylarna.

För övrigt tycker jag det är en självklarhet att skaffa en sådan kombo-spelare för en riktig entusiast.
Förmodligen kommer det att finnas HD-DVD discar som det tar år om ens nånsin kommer ut på BD.
Bäst att passa på och köpa nu, dom slutar antagligen tillverkas och därmed misstänker jag att priset inte
sjunker så mycket till.

Postad 23 februari 2008 - 18:48

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Intressant info, mr X. Jag står också i beråd att införskaffa en dylik enhet. Jag har hört någon klagat på att bilden
inte blir lika bra som från en standalone men det kan ju ha varit något strul med inställningar i mjukvara.
Följer Power-DVD Ultra med i paketet? Annars så är det ju en rätt betydande extra utgift.
Om du har problem med uppspelning borde du testa Any-DVD HD. Enligt deras hemsida skall det programmet få
ospelbara HD-diskar att fungera. Vet dock ej hur bra det fungerar då jag ännu inte själv skaffat prylarna.

För övrigt tycker jag det är en självklarhet att skaffa en sådan kombo-spelare för en riktig entusiast.
Förmodligen kommer det att finnas HD-DVD discar som det tar år om ens nånsin kommer ut på BD.
Bäst att passa på och köpa nu, dom slutar antagligen tillverkas och därmed misstänker jag att priset inte
sjunker så mycket till.

Tjena Grower.

Angeånde bild & Ljud har jag inget neg att skriva alls och då spelar jag filmerna genom min prolle på 100".
Hyrde några rullar (BD) och visst är det blandad kvalitet precis som på DVD. Men det är ju inget nytt.
En överraskning var Fenixorden med Mr Potter. Riktigt bra inspelning.

Har fått till det med SIlverSurfaren genom ett case med Cyberlink(patch)

Angående vad som finns i paketet är det med PowerDVD och det är inget fel på den.
Det enda som skall skillja är att man med den medföljande enbart får ut Stereo.
Det finns med brännarprogram e.t.c men det har jag inte installerat.

Sant som du skrever om HD-DVD och jag har tagit upp det i andra trådar.
Även om man tillslut trycker upp allt på BD så kommer det nog ta sin tid.
Sedan tycker jag det är lite coolt att ha ett döende format... :D

Postad 24 februari 2008 - 11:34

Grower
  • Grower
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Tack för mer info!
Låter ju lovande angående bildkvalitet. Kör själv med proj, då ser man minsann ev. brister.
Däremot tycker jag nog Cyberlink är snåla som inte
kan bundla med riktigt surroundljud, det är ju inget alternativ att köra stereo vid filmtittande.
Nå, det är väl bara att bita i sura äpplet och betala för en uppgradering.

En annan möjlighet som kan vara värt att undersöka är om det går att spela upp i ett annat program än Power-DVD
i kombination med Any-DVD. Det hoppas jag verkligen eftersom jag vill kunna addera nerladdade subtitles.
Skalbara och flyttbara subtitles är ju en av de abslolut största fördelarna med HTPC. Det är märkligt att de
program man betalar för har färre och sämre funktioner än gratis program. :D

Postad 25 februari 2008 - 07:14

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
LG:n är "veckans erbjudande" på komplett.se - 2495:- :) - Länk

Postad 25 februari 2008 - 12:36

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Måste ställa en fråga som slog mig:

Om man har en backup av en HD DVD-skiva på hårddisken - skulle man då kunna bränna den på en Blu-ray-skiva och spela upp den på denna läsare i PowerDVD ?

Den klarar ju av att läsa både Blu-ray och HD DVD :blink:

Postad 26 februari 2008 - 10:14

boa16
  • boa16
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Vad ingår i förpackningen? Ingår det några oinspelade blu-ray skivor tex? Är det retail förpackning på den som komplett säljer för 2495kr eller är det OEM?

Postad 26 februari 2008 - 10:33

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Vad ingår i förpackningen? Ingår det några oinspelade blu-ray skivor tex? Är det retail förpackning på den som komplett säljer för 2495kr eller är det OEM?

Japp, en oinspelad BD (singel 25gb)
Jag skulle kalla det Retail eftersom det ingår programvara till att bränna och titta på film.

Postad 26 februari 2008 - 18:15

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Riktigt bra pris, ska nog ta och köpare brännar-versionen, perfekt att ha i htpcn, plus att man har en backup för att kolla på sina hd-dvd filmer ifall HD-E1:an dör framöver och det blir svårt att få tag på nya spelare.

Var kan man köpa "billiga" blue-ray skivor, någon som har bra tips där?

Edit: Givetvis så indexerar ju prisjakt det, 80kr styck för billigaste 25gb är ju fortf. på tok för dyrt.
Rewritable hade ju varit perfekt för htpc.

https://www.prisjakt...kt_pris_inkmoms

Borde kunna sälja min interna blue-ray spelare för en tusenlapp (300 under närmsta butik, spelad kanske 20ggr), då blir det en 1500 för denna. Det är prisvärt ;)

Redigerat av dhanjel, 26 februari 2008 - 18:52.

Postad 26 februari 2008 - 18:48

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Där sa du något - rewritable-skivor är ju perfekt för lite test ;)

CDrohlinge24.de har BD-RE (rewritable) skivor från 12.50 € - Länk

Postad 26 februari 2008 - 20:30

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Edit: Givetvis så indexerar ju prisjakt det, 80kr styck för billigaste 25gb är ju fortf. på tok för dyrt.
Rewritable hade ju varit perfekt för htpc.

https://www.prisjakt...kt_pris_inkmoms

och tyvärr är det inte ens sant, hittepåpris från net"super"store =(

under hundralappen finns bara en, och konstigt nog verkar det svårt att hitta billigare utomlands också (har iofs hört rykten på "hemska" forum om betydligt billigare priser i tjeckien och ungern, men inte lyckats lokalisera några)...

Postad 29 februari 2008 - 21:52

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Angående vad som finns i paketet är det med PowerDVD och det är inget fel på den.
Det enda som skall skillja är att man med den medföljande enbart får ut Stereo.

Däremot tycker jag nog Cyberlink är snåla som inte
kan bundla med riktigt surroundljud, det är ju inget alternativ att köra stereo vid filmtittande.
Nå, det är väl bara att bita i sura äpplet och betala för en uppgradering.

Det är endast när man skickar ut analogt ljud som det är begränsat till 2 kanaler, kör man bitström - alltså via spdif till en förstärkare - får man utan problem ut Dolby Digital/DTS i 5.1 kanaler.

Måste ställa en fråga som slog mig:

Om man har en backup av en HD DVD-skiva på hårddisken - skulle man då kunna bränna den på en Blu-ray-skiva och spela upp den på denna läsare i PowerDVD ?

Den klarar ju av att läsa både Blu-ray och HD DVD :unsure:

Svarar mig själv här - Ja det går alldeles utmärkt ;)

Brände en HD DVD-film på en Blu-ray skiva med IMGBurn och den fungerade utan problem i PowerDVD

Men när jag testade i en "vanlig" HD DVD-spelare (xbox 360 med HD DVD-tillsats) fungerade det dock inte.

Japp, en oinspelad BD (singel 25gb)
Jag skulle kalla det Retail eftersom det ingår programvara till att bränna och titta på film.

Ja, det är retail och man kanske ska flika in att det är en LG BD-RE som skickas med - alltså en rewritable-skiva som går att radera och skriva på om och om igen :(

Postad 02 mars 2008 - 10:19

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Ett litet problem.

Har alltid kört AnyDVD för att ställa läshastigheten till "slow & quiet" vid läsning av DVD-filmer, men med LG:n verkar det inte fungera ?

Kör Vista 32bit och med min tidigare DVD-läsare var det inga problem (NEC 7170S)

Har testat olika versioner av AnyDVD samt även Nero drive-speed, men LG:n varvar ändå i max-hastighet vid DVD-läsning

Har dessutom sökt efter fler med samma problem på nätet och i slysofts forum - utan resultat.

Någon som har en idé om vad det kan bero på ?

Postad 04 mars 2008 - 20:56

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Känner mig lite ensam i tråden :) men jag skickar in en fråga till iallafall:

Någon som kan bränna BD-RE i 2X hastighet ?

Jag har uppdaterat till senaste firmaware (1.02) men det går ändå endast i 1.0X när jag bränner BD-RE med ImgBurn.

Har testat LG:s BD-RE samt TDK:s BD-RE (billigt här)

Postad 04 mars 2008 - 22:37

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Känner mig lite ensam i tråden :) men jag skickar in en fråga till iallafall:

Någon som kan bränna BD-RE i 2X hastighet ?

Jag har uppdaterat till senaste firmaware (1.02) men det går ändå endast i 1.0X när jag bränner BD-RE med ImgBurn.

Har testat LG:s BD-RE samt TDK:s BD-RE (billigt här)

Klart du inte är ensam Pulver ;)
Vi andra finns här men är nog mest upptagana av att spela HD-DVD & BD för fulla muggar. :)
Har själv inte ens installerat brännarpgm-vara och har inget direkt behov just nu.
Mer intressant är Powerdvd & Media Theater från ArcSoftware.
Arc:en ger möjlighet att spela upp från HDD. Sitter och testar en hel del och det fungerar.

Dock är det intressant med HDD-spelning via Arc:en då 24p filmer hackar om man kör
dom i 24p. Men ändrar man dom till 30 eller 60 flyter det på bra.
Dock ger Orginalskiva i PowerDVD (via normala 24p) bäst ljud & bild enligt mig.

Arc:en har alltså inte riktigt lika bra codec & ljudfilter.

Sedan kan jag också meddela att favis filmen(Transformer på HD-DVD) också hackar något
i 24p via powerdvd. Men ändrar man till 60 fungerar det bra. Verkar lite som om Just HD-DVD
har LG´n på något sätt läst vad som står i orginal (29.97).
Spännade

PS: är mer än nöjd med spelaren/brännaren B)

Postad 05 mars 2008 - 11:17

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Är det inte dags för brännaren att sjunka under 2k så man kan beställa än? :)

Postad 05 mars 2008 - 16:05

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Är det inte dags för brännaren att sjunka under 2k så man kan beställa än? ;)

Men då... :blink:
2495 är den värd. Kom igen nu. Order!
Jag köpte min för 2695. Värd varenda krona.
Det blir sena nätter kan jag lova B)

Sedan är det ju rea på Tradera på HD-DVD...nice

Postad 05 mars 2008 - 16:30

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Denna spelare verkar ju grym! Perfekt som backup både till mina HD DVDs och Blu-ray skivor!! Rätt najz att kunna se högupplösta filmer i sovrummet oxå, där datorn för närvarande huserar... ;)

Postad 05 mars 2008 - 16:44

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Är det inte dags för brännaren att sjunka under 2k så man kan beställa än? ;)

Men då... :blink:
2495 är den värd. Kom igen nu. Order!
Jag köpte min för 2695. Värd varenda krona.
Det blir sena nätter kan jag lova B)

Sedan är det ju rea på Tradera på HD-DVD...nice

Jo den är värd 2500. Bara det att jag redan har en pioneer blue-ray i htpcn och en stationär toshiba hd-e1 för hd-dvd, vill mest ha den för att samla allt i samma maskin, och det är inte riktigt värt 2500kr

Postad 18 mars 2008 - 15:43

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Nu ska jag hämta ut min läsare/brännare från Webhallen, knep faktiskt den sista de hade i lager! :)
http://www.webhallen...45&ref=Prisjakt

Följande produkt finns nu att hämta:
1 st LG Intern SATA Blu-Ray Brännare / DVD-Brännare GGW-H20L - Svart (Retail) - [HV] 2685 kr/st
Summa: 2685 kr

:)

Redigerat av ajzman, 18 mars 2008 - 15:44.

Postad 19 mars 2008 - 18:02

Grower
  • Grower
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Nu ska jag hämta ut min läsare/brännare från Webhallen, knep faktiskt den sista de hade i lager! :wub:

1 st LG Intern SATA Blu-Ray Brännare / DVD-Brännare GGW-H20L - Svart (Retail) - [HV] 2685 kr/st

:wub:

Grattis till köpet!
Funderar själv starkt på en dylik.

Postad 20 mars 2008 - 17:08

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Nu ska jag hämta ut min läsare/brännare från Webhallen, knep faktiskt den sista de hade i lager! ;)

:(

Grattis till köpet!
Funderar själv starkt på en dylik.

Tackar! B)
Har precis installerat den och tankat ner alla nödvändiga uppdateringar och den verka fungera klockrent! Testat med 2 st HD DVDer och 1 BD-film, allt funkade perfekt!! :(
Supernöjd än så länge alltså! (har dock inte testat att bränna BD-skivor än, men det kommer...)

Postad 27 mars 2008 - 18:15

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Anlände idag:

Bifogad fil  TDK50GB.JPG   90,7K   0 Antal nerladdningar

Ska testas i helgen :P

Postad 28 mars 2008 - 08:48

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Har beställt en LG från Netsuperstore (gjorde det i butiken) dels som ett test hur de klarar att leverera, men även för att jag vill ha en HD-DVD spelare då filmerna är allt annat än dyra nuförtiden :P

Postad 28 mars 2008 - 09:19

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Ett tips till alla med denna spelare: skaffa nya PowerDVD 7.3 v 3730!
Den fixar en hel del buggar och andra saker som inte fungerade med tidigare versioner! Jag hade t ex problem med en del BD-titlar: 3:10 to Yuma, Spider-Man 3 m fl som bara visade upp svart skärm förut (Power DVD 6.0, som följer med spelaren), men nu fungerar ALLA titlar utmärkt!! :P

Ett annat tips (som jag läste om på AVS Forum) är att ladda ner och installera senaste version av Java, eftersom många (alla?) BD-titlar bygger på denna teknik (menyer, extramaterial m.m).

Postad 28 mars 2008 - 10:53

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Hur beter sig denna spelare med Anydvd HD i botten att spela upp via MCE?

Postad 29 mars 2008 - 19:10

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Tyvärr så fungerar inte "slow & quiet" funktionen i AnyDVD HD för DVD med denna läsare.

---------------------------

TDK BD-RE Duallayer 50Gb var inga problem att bränna - fungerar fint både i läsaren och i en stationär Blu-ray spelare :)

Tog dock lite tid att bränna :)

Postad 29 mars 2008 - 23:20

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Tyvärr så fungerar inte "slow & quiet" funktionen i AnyDVD HD för DVD med denna läsare.

---------------------------

TDK BD-RE Duallayer 50Gb var inga problem att bränna - fungerar fint både i läsaren och i en stationär Blu-ray spelare :)

Tog dock lite tid att bränna :)

Har du mailat slysoft om problemet? Dom ger intrycket av att vilja rätta till fel! Detta måste ju dessutom vara den mest kompetenta interna DVD/BR/HDDVD spelaren osm finns....då borde dom kunna lägga ner lite kraft på det!

Edit:Sökte på slysofts hemsida. Det verkar som den inte stödjer slow&quiet för att spelaren redan reglerar sin hastighet när BD spelas. Varför den inte kan styra när en DVD spelas var däremot osagt!

Redigerat av Life, 30 mars 2008 - 09:41.

Postad 31 mars 2008 - 21:58

mlagerberg
  • mlagerberg
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Nån som vet om ett billigt externt kabinett som funkar? (gärna med eSata)

Redigerat av mlagerberg, 01 april 2008 - 21:13.

Postad 14 april 2008 - 10:40

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Funderar på denna... men ser här att LG bommat några saker..

Hur är "släden" på denna konstruerad egentligen?? Polaren snackade om att det var gammal "90 tals" CADDY teknik i släden, dvs inte en vanlig släde med open/close som man lägger skivan på???

Kan jag sätta den "bakom silverluckan" i ett antec fusion chassi "precis som vanligt" dvs silverfronten fälls ner när man trycker open och släden kommer ut eller är det någon annan konstruktion?

Fungerar verkligen inte slow & quiet i any dvd hd????? Suger ju fett isåfall...

Postad 14 april 2008 - 15:14

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Hur är "släden" på denna konstruerad egentligen?? Polaren snackade om att det var gammal "90 tals" CADDY teknik i släden, dvs inte en vanlig släde med open/close som man lägger skivan på???

Kan jag sätta den "bakom silverluckan" i ett antec fusion chassi "precis som vanligt" dvs silverfronten fälls ner när man trycker open och släden kommer ut eller är det någon annan konstruktion?

Den fungerar perfekt i antec fusion. Det är vanlig släde vad jag kan se. Inte direkt insatt i de olika slädtyperna för optisk media :D

Kan dock meddela att den är extremt tyst iaf. Blev riktigt förvånad efter att ha haft en samsung 138a eller nått sånt och trodde inte ens att skivan snurra när jag satte i den tills filmen började spela :P

Postad 14 april 2008 - 18:15

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt det där med släden...?? Har monterat GGW-H20L under min vanliga DVD-läsare/brännare (fanns ett ledigt fack där, thanx HP!) och de båda respektive slädarna ser identiska ut (imho)!

Sen är spelaren verkligen knäpptyst, går inte att jämföra med min Toshiba EP35! (som iofs inte är speciellt högljudd, men ändå hörs relativt tydligt vid tysta partier i filmsekvenser...)

Återigen, jag är TOKNÖJD med denna spelare/brännare! :D :P

Redigerat av ajzman, 14 april 2008 - 18:17.

Postad 15 april 2008 - 07:43

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Ok. Så det är en "vanlig släde" alltså?

Man skruvar fast den som vanlig i antec fusion så att open/close knappen på chassit "kommer åt" den på spelaren, luckan fälls ner när man trycker open/close, släden kommer ut, man kägger skivan på släden och trycker close som vanligt? Inget annat behöver göras?

Hur kommer det sig egentligen att slow & quite i Anydvd hd inte funkar??

Postad 15 april 2008 - 15:27

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Ok. Så det är en "vanlig släde" alltså?

Man skruvar fast den som vanlig i antec fusion så att open/close knappen på chassit "kommer åt" den på spelaren, luckan fälls ner när man trycker open/close, släden kommer ut, man kägger skivan på släden och trycker close som vanligt? Inget annat behöver göras?

Hur kommer det sig egentligen att slow & quite i Anydvd hd inte funkar??

Precis så fungerar det ja.

Postad 16 april 2008 - 09:42

Oldis
  • Oldis
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har precis beställt denna spelare/brännare, och tydligen får man med PowerDVD ultra 7. Denna kan då spela Blu-ray och HD-DVD.
Men om jag uppgraderar till version 8, klara denna också av Hd-DVD? Tycker det står oklart på deras hemsida.

Om man inte har PowerDVD Ultra 7 utan installerar 8 direkt, kan man då spela upp HD-DVD?

Tänkte utnyttja Any DVD HD också

Oldis

Postad 16 april 2008 - 11:32

bokis
  • bokis
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Nej enligt Tweaktowns recension klarar den inte det i 8an men det kommer kanske tillbaka

Postad 16 april 2008 - 12:15

Oldis
  • Oldis
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tack, som jag misstänkte
Vad är det då som gäller? WinDVD 9?
Oldis

Postad 16 april 2008 - 13:01

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
HDDVD stödet är borttaget i Power DVD 8.0 pga licenser och att formatet ju är utdöeende. Cyberlink lär fixa det med framtida uppdatering när Topshiba släpper license fri längre fram i år..

Postad 16 april 2008 - 13:38

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

HDDVD stödet är borttaget i Power DVD 8.0 pga licenser och att formatet ju är utdöeende. Cyberlink lär fixa det med framtida uppdatering när Topshiba släpper license fri längre fram i år..

Shit, då tänker jag inte uppgradera min Power DVD 7.3 isåfall! "If it aint broken, dont fix it"!

Postad 17 april 2008 - 10:49

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
Nu listar Inet denna spelare (inte brännaren) för otroliga 1295 kr! :P

Dock verkar det vara minst 8 dagars leveranstid, men vad är det då man får en kombospelare för så pass lite pengar.

Postad 17 april 2008 - 11:27

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Nu listar Inet denna spelare (inte brännaren) för otroliga 1295 kr! :P

Dock verkar det vara minst 8 dagars leveranstid, men vad är det då man får en kombospelare för så pass lite pengar.

Riktigt bra pris! Blir en beställning direkt.

Postad 17 april 2008 - 11:31

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Shit, och brännaren för 1995:-?! Jag som köpte min på Webhallen för 2685:-... nåja...
Har bra erfarenhet från Inet föresten, köpte min dator därifrån och det fungerade klockrent med snabb frakt å allt!

Redigerat av ajzman, 17 april 2008 - 11:32.

Postad 17 april 2008 - 14:21

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
Nu blir det svårt att välja, ska man köpa sig en sån här combospelare eller ska man slå till på en mediespelare typ Popcorn Hour / TVix 6500...

Postad 17 april 2008 - 14:20

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Nu blir det svårt att välja, ska man köpa sig en sån här combospelare eller ska man slå till på en mediespelare typ Popcorn Hour / TVix 6500...

Du kan väll inte spela en BD/ HD-DVD skiva i en Popcorn Hour / TVix 6500 ? :P
Förutsatt att du inte tankar in på den hårddisken dvs, men det tar ju lite plats också :rolleyes:

Postad 17 april 2008 - 16:34

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
Nä det vet jag ju :(

Tänkte så här, med denna spelare kan man se på HD filmer. Med en mediespelare typ Popcorn Hour kan man också det, dock blir den billigare i längden.

Postad 17 april 2008 - 17:32

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Jag beställde en GGC-H20L i går från computeruniverse.net i Tyskland. Den är redan skickad. €133 dvs 1256:- inkl frakt. De hade några i lager.

/P-O

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 17 april 2008 - 17:33.

Postad 18 april 2008 - 08:45

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0
Glöm detta inlägg.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 18 april 2008 - 08:50.

Postad 18 maj 2008 - 02:17

Frippe the man
  • Frippe the man
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
[/quote]

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.