SingStar (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
SingStar Vol. 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
SingStar Vol. 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
SingStar: ABBA (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
SingStar (inkl. 2 Mikrofoner) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(5)
|
Inga priser |
Postad 22 December 2007 - 19:12
Postad 22 December 2007 - 22:03
Inga Robbie än tyvärr. Fix you med Coldplay följer med. Mika finns inte heller än...
finns ju den där låten med nicole kidman o robbie...
Postad 25 December 2007 - 13:23
Postad 25 December 2007 - 14:37
Ruggigt besviken på singstore, allt gammalt skulle ju finnas att tanka dag 1 lät det tidigare. Någon som vet när mer material kommer?
Verkar inte finnas ngn som vet ngt om det. Riktigt dåligt enligt mig.
Postad 26 December 2007 - 15:48
Och igår hade vi fest och då kördes det för fullt och jag prövade två låtar men det är bara att inse att man inte är någon sångare så jag överlåter det till damerna istället. 2000 poäng är nog inget vidare
Postad 26 December 2007 - 21:26
Vem har lovat det? Sony själva? Källa tack. Du kan ju inte basera den releasetakten på något som står på ett internetforum, eller?Fast åandra sidan. Jag kollade vilka låtar som fanns på skivan, vilka som fanns och ladda ned samt löftena att det skulle komma en _STOR_ uppdatering på singstore samt 100 låtar/mån. Den stora uppdateringen med dom svenska klassikerna etc är det jag fortfarande väntar på och jag blir mer besviken för varje vecka.
Postad 26 December 2007 - 22:15
Vem har lovat det? Sony själva? Källa tack. Du kan ju inte basera den releasetakten på något som står på ett internetforum, eller?Fast åandra sidan. Jag kollade vilka låtar som fanns på skivan, vilka som fanns och ladda ned samt löftena att det skulle komma en _STOR_ uppdatering på singstore samt 100 låtar/mån. Den stora uppdateringen med dom svenska klassikerna etc är det jag fortfarande väntar på och jag blir mer besviken för varje vecka.
jag har citerat en av snubbarna som utvecklar singstar tidigare i denna tråd eller ngn annan singstar tråd (orkar inte leta) där dom sa att alla PS2 låtar skulle finnas från launch samt 100 låtar/månad skulle ges ut.
Visst 100 låtar/mån trodde jag inte ett dugg på men att alla gamla låtar skulle finnas tillgängliga om inte direkt ialla fall inom några dagar från launch.
Postad 30 December 2007 - 18:43
Ni som har Singstar, hur ser det ut med svenskt material på Singstore nu?
- Hedman
Postad 30 December 2007 - 19:41
jag har citerat en av snubbarna som utvecklar singstar tidigare i denna tråd eller ngn annan singstar tråd (orkar inte leta) där dom sa att alla PS2 låtar skulle finnas från launch samt 100 låtar/månad skulle ges ut.
Visst 100 låtar/mån trodde jag inte ett dugg på men att alla gamla låtar skulle finnas tillgängliga om inte direkt ialla fall inom några dagar från launch.
Häftigt att singstar utvecklarna sitter på det är forumet.
Postad 30 December 2007 - 23:09
Postad 30 December 2007 - 23:26
Häftigt att singstar utvecklarna sitter på det är forumet.
Inte så jag mena nej och tänker du efter i 5s så kommer du nog på vad jag menar också
Postad 01 January 2008 - 23:15
Nu ligger singstar nedpackat längst ned i spellådan tillsammans med Nintendo grejerna tills vidare.
Postad 02 January 2008 - 08:17
Postad 02 January 2008 - 09:19
"Hämta hela PlayStation 2-katalogen med över 300 låtar - och nya låtar finns tillgängliga online..."
http://se.playstatio...987/SingStar®/
Postad 02 January 2008 - 13:16
En text från Sony som kanske har gjort att folk förväntade sig att det skulle vara fler låtar.
"Hämta hela PlayStation 2-katalogen med över 300 låtar - och nya låtar finns tillgängliga online..."
http://se.playstatio...987/SingStar®/
Det där är ju falsk marknadsföring som dom håller på med just nu eftersom man inte kan hämta alla ps2 låtar
Postad 02 January 2008 - 14:28
Ring Sverker!
Orka
Däremot kanske man ska maila dom o påpeka att dom kanske borde ta bort texten tills det stämmer.
Postad 03 January 2008 - 22:03
Jag är inte vid min PS3 och kan inte bekräfta detta, någon som vet?
Vore ju fint med lite nya låter till helgen!
Postad 05 January 2008 - 17:20
- Hedman
Postad 06 January 2008 - 09:22
Fast när jag kom in fanns det inga nya låtar...
Redigerat av xxManiacxx, 06 January 2008 - 09:47.
Postad 06 January 2008 - 10:39
Börjar bli lite uttjötat nu, de gamla....
Postad 06 January 2008 - 18:11
Angående att det skulle finnas många låtar från start:Vem har lovat det? Sony själva? Källa tack. Du kan ju inte basera den releasetakten på något som står på ett internetforum, eller?Fast åandra sidan. Jag kollade vilka låtar som fanns på skivan, vilka som fanns och ladda ned samt löftena att det skulle komma en _STOR_ uppdatering på singstore samt 100 låtar/mån. Den stora uppdateringen med dom svenska klassikerna etc är det jag fortfarande väntar på och jag blir mer besviken för varje vecka.
Sony Computer Entertainment EuropeKEY FEATURES
• Your playlist: select and sing the songs you want
• 300+ songs: entire SingStar PlayStation 2 catalogue and more available for download on day 1
Från det officiella Sony Europa presscentret.
Men det står inget om 100 låtar i månaden.
Redigerat av JockeJ, 06 January 2008 - 18:13.
Postad 08 January 2008 - 20:37
Men är där inte över 60 låtar som inte finns med på skivan på onlinestore
och som fungerar med PS3 40 gig ?
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 08 January 2008 - 20:42.
Postad 09 January 2008 - 19:55
Postad 09 January 2008 - 20:14
"Citat från mailsvar 2008-01-08 18:29
================================================== ======
Hej,
Tack för ditt mail, just nu så ligger det inte 300+ låtar på Singstore för att det har inte uppdaterats.
Det kommer att finnas singstar låtar både från de gamla spelen samt många nya men för att spelet inte skulle bli mer försenat så valde Sony att lansera det med den befintliga musikkatalogen men den kommer att uppdateras stegvis så att alla låtar kan komma online.
Tyvärr har jag inget datum på exakt när den första uppdateringen kommer men vad jag har hört så ska det inte dröja så länge.
Kind regards*
Christian
Support for playstation/DVD kids/Sputnik
*
Nordisk Film A/S - Operations
Mosedalvej 14-16
DK-2500 Valby
www.nordiskfilm.com
www.egmont.com
www.playstation.com
www.yourpsp.com
EGMONT
================================================== ======"
Källa : http://community.eu....ad.php?t=179417
Postad 10 January 2008 - 13:33
Någon som vet nått nytt??
Jag vill ha lite Bob M!!!
Is this love, Is this love, Is this love, Is this love that I'm feeling???? :-D
Postad 10 January 2008 - 13:37
Men... Det har vi ju inte sett så mycket av
Postad 11 January 2008 - 07:47
Jag tänkte om det hade med ljudanläggningen att göra, men det kan det väl omöjligt göra, för delayen hörs även när man lyssnar på det man sjungit i efterhand.
Jag har PS3 40GB.
Finns det någon inställning jag kan göra? Har bara hittat volymkontroll. Reklamera? Läste på annat forum om en med samma problem som reklamerat och fått nya mickar, men problemet kvarstod.
Postad 11 January 2008 - 08:22
Är det någon annan än jag som har problem med delay med rösten från mikrofonerna (det man sjunger alltså
) till nya singstar? I högtalarna hörs det jag, och mina vänner, sjunger några tiondels sekund efter den riktiga låten. Det är otroligt irriterande och gör det omöjligt att pricka tonerna etc.
Jag tänkte om det hade med ljudanläggningen att göra, men det kan det väl omöjligt göra, för delayen hörs även när man lyssnar på det man sjungit i efterhand.
Jag har PS3 40GB.
Finns det någon inställning jag kan göra? Har bara hittat volymkontroll. Reklamera? Läste på annat forum om en med samma problem som reklamerat och fått nya mickar, men problemet kvarstod.
Det kan mycket väl ha att göra med din ljudanläggning, Singstar använder vanlig tvåkanals stereo och om din stärkare är inställd på att tolka det som t.ex. Dolby pro logic eller Hall, Jazz eller något annat skräp så måste ju stärkaren "processa" ljudet och då blir det en fördröjning. Andra spel som kör 5.1 så behöver ju inte stärkaren fundera på vilket ljud som ska var och därför blir det ingen fördröjning på dem.
Lösning: Se till att stärkaren bara kör stereo.
Postad 11 January 2008 - 08:24
Är det någon annan än jag som har problem med delay med rösten från mikrofonerna (det man sjunger alltså
) till nya singstar? I högtalarna hörs det jag, och mina vänner, sjunger några tiondels sekund efter den riktiga låten. Det är otroligt irriterande och gör det omöjligt att pricka tonerna etc.
Jag har PS3 40GB.
Jag tänker prova detta själv ikväll, men tills dess: Kör du ljudet optisk? Har du Dolby Digital påslaget i XMB?
I så fall kan det vara samma sjuka som Guitar Hero III led av tills i förrgår då en patch kom. Patchen till GH3 gör att man nu kan kalibrera ljudlagget separat. Alltså ställa in hur mycket ljudet kommer efter bilden så att spelet kan kompensera för det.
OM det är detta som är problemet (dvs att när du hör ljudet, så tror PS3 att du redan har hört det i 50 ms), så kan du prova att stänga av Dolby Digital i XMB och se om det blir bättre. Om det blir bättre, så är det upp till Sony att införa en ljudlagkalibrering i Singstar precis som det gjorts i GH3 och vad jag kan förstå, även i Rock Band.
Om det inte är så, så jag bara ute och cyklar. Inget konstigt med det.
/N
Postad 11 January 2008 - 08:34
Jag har också det och det är rätt irriterande. Det blir nästan som ett eko. Man kan ju stänga av orginalsången för att minska detta men det hjälper ju inte att man missar början på varje "sida". Jag kommer alltid in ett par centimeter in från vänsterkanten om jag inte fuskar och sjunger lite i förväg. Det borde finnas en lagg-kompesation som i tex GH3.
/G
Postad 11 January 2008 - 08:50
Det känns, som ni skriver, att det borde kunna lösas med någon patch precis som i GH3.
Trodde inte att kompisarna skulle tänka på delayen när de blev tillräckligt onyktra, men tji fick jag..hehe
Postad 11 January 2008 - 09:35
Postad 11 January 2008 - 09:40
Prova att knacka med fingertoppen på micken så märks det väl.
Postad 11 January 2008 - 19:19
sen börjar det bli riktigt irriterande med att aldrig få några nya låtar. har snart tränat upp pussy cat dolls - blip till perfektion. och självklart kör jag tjejens verser=P
Postad 12 January 2008 - 07:16
recensionsexen som gick ut hade många fler låtar att ladda ner från singstar av någon anledning.
Postad 12 January 2008 - 09:41
Postad 12 January 2008 - 10:35
Är detta next-generation? Att alltid ha så bråttom till deadline och släppa skräp...testa mer tack innan ni släpper något.
Anledningen att jag är besviken är för att jag har ett ouppackat singstar här hemma som jag inte hunnit testa ännu och det lutar verkligen mot att använda ångerrätten för detta och väntar på "Singstar 2" som kanske innehåller dom trådlösa mikarna?
Postad 12 January 2008 - 15:42
Postad 12 January 2008 - 16:09
Postad 13 January 2008 - 18:30
Vi har laddat ner 6-7 av låtarna som finns för nerladdning och med de 15 som de gillar
från skivan, är de nöjda för stunden ...
Bara hoppas att det kommer en drös låtar inom kort ..
Att kunna ladda ner dem man vill ha, är ju kalas .. då slipper man resten ...
300 kr för 20 utvalda låtar är ju ett bättre pris än att köpa en skiva
med låtar man inte vill ha..
Maveric
Postad 13 January 2008 - 21:38
Men jag har ändå risigt utångsläge med en fru som livnär sig på sång och musik *darrar*
Får man för dåliga poäng slänger hon väl ut mig ur hennes körer
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
5 bilder
207 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?