För min del hitills är det toppoäng, men så är jag galen i spel av den här typen och det har ju varit lite torka på den fronten till 360.
Helt ###### underbart spel!
Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 05 March 2008 - 23:54.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 05 March 2008 - 23:54
Köpte det igår. är dryga 9h in i det nu, ett mästerverk hitills, inget snack om saken, förstår inte de ljumma recensioner spelet fått, 6 pfft, level gav det ju dåligt med, typ 5-6 har tidningen men kommer inte ihåg exakt.
För min del hitills är det toppoäng, men så är jag galen i spel av den här typen och det har ju varit lite torka på den fronten till 360. Helt ###### underbart spel! Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 05 March 2008 - 23:54. Postad 06 March 2008 - 13:51 5 och 6. Kolla 5 poster ovan din. Patetiskt och naivt kallade de det (vet inte hur många ggr jag upprepat den frasen Postad 07 March 2008 - 02:05
har bara kört 2tim men måste säga att det inte börjar bra iaf.
Eftersom inte gameplayet är fokus i ett Jp-rpg måste det greppa en från början med något intressant. det kan jag verkliggen inte säga om L.O Grafiken bryr jag inte mig så mkt om då den är klart funktionell men animationerna känns bara såå gammal ps2. det och många små dumma saker. som att man ibland i en cutscene måste trycka A efter varje mening för att fortsätta. i ett spel med tal blir det bara såå fel o segt. hoppas det artar sig och att jag inte dömmer ut det för tidigt, annars tar jag nyttja av games 11dagar (eller vad det är) bytesrätt. Postad 07 March 2008 - 13:14
Jag ligger nu på skiva tre och kan konstatera att komplexiteten i storyn är fortfarande på Final Fantasy XII-nivå. Å andra sidan så är jag knappt igenom halva spelet så det finns utrymme för överraskningar.
Postad 10 March 2008 - 16:44
Alla RPGs som innehåller grinande småbarn borde förses med varningstriangel.
Postad 10 March 2008 - 23:55
sååååååå.....5/5 ? har kommit längre nu (men inte långt ca8tim) bättre nu iaf. Jansen är ganska rolig och väldigt ostereotypisk framförallt för en magiker. Gillar att han ger en brud "magisk rohypnol" för att sen lägga henne på golvet och säga i guess this is as good place as any.......är det jag som har snuskig fantasi eller? Postad 16 March 2008 - 12:28
Det är någonting med detta spel som får mig att hata det, men jag har svårt att sätta fingret på vad. Har lirat ca. fem-sex timmar, och stoppade just tillbaks skivan i fodralet och lade det i säljhögen.
- Levlingen. Suger att inte kunna känna sig mäktig och levla på sitt eget sätt. - Sjukt klichéfylld handling - Random encounters...! - Känns sjukt gammalt vad gäller gameplayet. Irriterande på gränsen till ospelbart för mig. 5/10 hittils, och det lär inte bli mer spelat. Om det nu inte är så att allt blir annorlunda efter några timmar till in i spelet? Postad 16 March 2008 - 15:13
vet inte om det blir bättre..har precis suttit igenom 1tim gråtande barn.
enda riktigt positiva jag kan säga är att thousand years off dreams är väldigt bra, men det bryter upp tempot rejält att behöva sitta igenom små böcker, ibland med väldigt kort mellanrum också. Postad 17 March 2008 - 20:26
Är 26 timmar in i det nu och kan bara konstatera att spelet är hur bra som helst. Har inte njutit av ett RPG så här sedan Final Fantasy 7. Det finns kanske en del småsaker som man skulle kunna irritera sig på. Men det ger jag fan i för det drar ner stämningen
Skall ge mig attan på att få ut allt av det här spelet, bla 1000/1000 gs. Och jag ser fram emot alla "gömda" bossar på 4:e skivan, för det är då det roliga börjar. Lost Odyssey får väl 9/10 av en rollspelstok som mig. Postad 17 March 2008 - 20:40
Låter gött, tror jag kommer gilla det här skarpt. Gillade ju för f-n t o m Enchanted Arms
Postad 17 March 2008 - 21:38
Hmmm..Väldigt delade meningar om spelet..
Är sjukligt sugen på ett nytt rpg men... Är det bara lite bättre än Enchanted Arms är jag nöjd och lite mindre RE Postad 18 March 2008 - 08:30
Fick ett ryck och tänkte ge spelet en chans till igår, drog ut det ur säljhögen, och slängde i det i xboxen.
Spoiler
Postad 22 March 2008 - 11:54
Ta och rösta nu...Jag är fortfarande intresserad av att köpa det men det verkar vara väldigt delade meningar om spelet är bra...
Stod på ICA å snikläste SuperPlay och där fick det en 4 i betyg.. Och 8 i betyg av en annan Postad 22 March 2008 - 14:36
Fick 4 av 5 i GP
Moparman: Du vet väl själv om du gillar klassisk Final Fantasy eller inte? Dvs, random encounters, storyheavy, mycket CG, turbaserade strider... 79% på GR känns solidt. Postad 22 March 2008 - 14:54
Jaoo...Det vet jag väl men..
Är nog lika bra å köpa det å hoppas på det bästa... Postad 22 March 2008 - 15:14
Japp, ingen kan säga till dig om du kommer gilla det eller ej. Du kanske inte gillar storyn t ex.
Postad 22 March 2008 - 19:46
Det sjuka är att trots att jag snackat så mycket skit om detta spel, sitter jag på landstället och saknar det...Hmm. Det blir väl att ge det ytterligare en chans. Det är svårt, dock.
Postad 26 March 2008 - 20:07
Jasså..Det var som f*n...
Tur att Games int finns här då..Betalade 549 spänn på elgiganten Jaja...Gillar jag det bara så är de värt det... Ska snart sätta igång Postad 26 March 2008 - 20:28
game kommer ha grymma erbjudanden varje vecka =) de är på internet o det är fraktfritt ta en titt www.game.se Postad 26 March 2008 - 20:39
Ahhh...
Tänkte att det var en fysisk affär Edit Spelat 2,5 timma nu och det verkar helt klart lovande...Tycker det har varit en bra start... Laddar lite ofta men inte så länge så de är inget jag stör mig på än så länge iaf.. RE är inte var 3:e steg tack å lov...Nu har ja som sagt precis börjat . Tycker thousand years off dreams är genialiskt...De 2 jag hört var mycket bra.. Nästan så jag fick en tår i ögat när jag läste första..Stämmningsfull musik också.. Jag gillar verkligen storyn om killen som levt 1000 år och sättet man får läsa glimtar om vad han varit med om. Känns på nått sätt lite befriande att man i början vet absolut ingenting..Lika mycket som huvudpersonen typ Tycker det är riktigt snyggt också...F*n att man måste upp 0620 Redigerat av moparman, 27 March 2008 - 00:30. Postad 27 March 2008 - 10:38
Nu är jag i slutet av sista (4:e skivan) och har snart klarat det. Kart godkänt spel, eller rättare sagt ett av dom bättre RPG´s trots vissa missar. Men jag ger det lätt en 4:a av 5.
För övrigt så har MS Gamestudios bekräftat att det kommer minst en uppföljare. Kanske fortsätter med flera alá Final Fantasy, och förhoppningsvis blir det bättre för varje del Postad 27 March 2008 - 13:14
Nu har jag spelat 1 timma in i spelet, och är det någon annan som febrilt trycker på A knappen och går i vartenda hörn i alla miljöer för o hitta gömda föremål?
Det är lite final fantasy över det hela, introlåten var suveränt bra. Men jag kan inte förstå varför är karaktärsdesignen är så extremt ful, kommer ni ihåg FF X där var karaktärerna coola och vackra, här de de ut som deras huvuden har blivit klämda i en bänkpress, ansiktena väldigt avlånga, vad är de vackra och coola karaktärerna såsom Auron och Yuna ? =(.. kanske låter konstigt men man känner mer känsla för karaktärer man tycker om ivf jag kopplar mig till dem lättare annars verkar de väl bra =) lite gött tidsfördriv med detta spel samt Eternal Sonata tills FF XIII kommer Postad 27 March 2008 - 14:36
Jo, men FFX hade väldigt många coola karaktärer också. Yuna och Auron är väldigt populära, men om man tittar på t ex FFXII så lyckades de inte få någon ens i klass med Rikku.
Postad 27 March 2008 - 19:23
ja man kanske är kräsen =) , men Rikku i FF 10 var ingen höjdare, men i FF X-2 där var hon riktigt nice =) , men ändå =) i FF 12 så var ändå designen cool på ett sätt, de såg liksom vanliga ut, i lost odyssey ser de asiatiska ut men på ett väldigt konstigt sätt som sagt =) jag stör mig på det Postad 28 March 2008 - 10:14
Jag var inte heller sådär jätteförtjust i karaktärerna i början. Varken i deras personligheter eller utseende. Men som det brukar i rollspel så växer dom ju längre in i spelet man kommer... Jansen är lätt den coolaste. Men också den töntigaste
Postad 28 March 2008 - 12:50
ja men härligt med någon som förstår =) man kopplar sig verkligen till karaktärerna, man bryr sig om dem typ =) , såsom man gör när man kollar på film ibland och blir ledsen osv hehe =) för övrigt finns de en del fina scener i spelet har jag märkt, det som stör mig enormt dock är att de ibland är tyst i scenerna, och 360:n låter som inno helsike , man blir så sjukt irriterad även om man höjer ljudet på TV:n så är de ändå tyst, om de kommer med en ny tyst 360 byter jag direkt =) Redigerat av ESAFESA, 28 March 2008 - 13:06. Postad 29 March 2008 - 20:06
Har precis börjat på tredje skivan. Måste säga att jag är mycket nöjd hittills fast det känns varken så "episkt" eller stort som ett final fantasy-spel.
Grafiken är ju ok ur ett estetiskt perspektiv men rent tekniskt gillar jag det inte till 100 %. Ingen AA, låg upplösning (både själva framebuffern och texturerna). Sen känns färgerna lite väl "pastell" genom hela spelet. Trodde först att det rörde sig om inställningar på min TV men allt annat ser ju bra ut.. Postad 04 April 2008 - 10:06
Har precis börjat på 3:e skivan..
Är väldigt nöjd än så länge,tack å lov så är RE på en rätt låg niva och striderna är rätt skoj.. Ser rätt bra ut för det mesta och skapligt soundtrack Bra story. Gilllar drömmarna skarpt men jag hade nog hellre sett spelet på 2 fullmatade blu-ray dicsar och alla drömmar i film sekvenser istället för text.. I övrigt har jag bara lite detaljer att anmärka på.. Varför i hel*ete kan man inte trycka bort intro sekvenser till striderna...Stor risk man blir galen. Tycker nästan det är på tok för lätt..Å då bryr jag mig inte mycket om ringar å krafs
Spoiler
Än så länge ligger de på 4/5 Postad 04 April 2008 - 14:17
Introsekvenserna till striderna är laddningstiden. Vilket är bättre än "please wait...". Tycker jag iaf.
Det finns massor med sidequests. Tyvärr är det så gott som ingen sidequest som ger ytterligare kött på benen till storyn (som i t.ex. FF X). Vilket är tråkigt. Man får någon pryl och sedan är det inte mer med det. Postad 04 April 2008 - 14:41
Jaoo har listat ut det också....
Men om man ändå ska plågas av dom..varför inte lägga in 20 olika att variera mellan ? Redigerat av moparman, 04 April 2008 - 14:42. Postad 04 April 2008 - 14:58
tycker jag har så sjukt svårt att hitta tid till detta spel.
det här med utspridda sparpunkter och "små" noveller som kan dyka upp närsom. känns som jag måste veta att jag har helt fritt på min dagligga schema för att våga starta det. återkommer med mitt betyg när jag klarat det ca 2011. Postad 04 April 2008 - 16:27
*nickar*...Ibland är det nog så långt mellan sparningar kan ja tycka...
Väldigt onödig lösning..Bättre vore att få spara precis när man vill.. Sen så behöver man inte läsa novellerna...Jag brukar ta dom när jag har tid/lust Postad 04 April 2008 - 16:39
Spara när man vill kan vara lite farligt i RPG. Man kan spara när man inte har någon chans att klara sig vidare t ex och sen är gamet kört. Och i just RPG kan man ha lagt rätt mycket tid på gamet.
Postad 04 April 2008 - 19:35
Njaa..Är väl olika från spel till spel..
Men här kan man då än så länge alltid gå tillbaka.. Och savar man på flera slotar är det väl inte så stor risk att man klantar till det helt Postad 06 April 2008 - 10:48
Nu behöver jag hjälp med en boss
Spoiler
Edit stavfel Redigerat av moparman, 06 April 2008 - 10:49. Postad 09 June 2008 - 15:00
Kunde inte hålla mig borta och har nu spelat 1-2 timmar in i spelet. Nå, har kommit till första riktiga stället - skogen.
Jag störs av några saker: -Många och långa laddtider trots ganska små ytor/saker -Figurerna har ett väldigt barnsligt utseende. Svårt att sätta fingret på. Hade hellre haft GOW typer. -I skogen mötes jag av gröna päron med spjut - wtf!? Där lade jag av för kvällen. -120 gb och inget på hårddisken... Vad som gör att jag kommer spela vidare är: +Storyn +Mysig miljö +Turn based +Har ju spelat de andra rollspelen och Fallout 3 är ju inte här ännu... Hållbarhet? Tja, får återkomma. Postad 10 June 2008 - 15:37
Finns numera en patch med en extragrotta
Spoiler
med något riktigt knepigt på slutet. Har inte kollat om den finns för Europeiska live.Karaktärernas ansikten är lika fula som Enchanted Arm (typ Rygar). Postad 18 July 2008 - 15:03
Vet inte riktigt varför jag sitter med JRPG... Jag har bara spelat FFVII innan och gillade det speciellt inte mycket. Spelade det mest för att se varför alla andra hyllade det som världens bästa spel. Plus att det funkade bra som tidsfördriv på bussen med PSPn...
Men nu när man spelat en skiva (av fyra) så kan man väl säga ett par ord om vad man tycker. Storyn är ungefär lika spännande som FFVII, intetsägande fast man vill ju gärna se vad som kommer härnäst. Plus är dock miljöerna som är riktigt fräcka och minnesfragmenten. Har bara kollat på första iofs, men det var ju riktigt gripande. Resten är rätt cheesy. Det är på tok för långt mellan spar-punkterna. Speciellt irriterande är det när de envisas med att dra ut på de 'dramatiska' scenerna för att skapa nån sorts spänning, men man vill bara spara och avsluta spelet för kvällen. Värst hitintills var nog begravningscermonin som höll på i vad som kändes i timtal utan att något hände som förde storyn vidare. Sen efter denna långa tänker man att nog fan snart borde man kunna spara, men nejdå, storyn tar helt plötsligt fart och det är 20 minuter av cutscenes och fighter innan man äntligen får spara. Checkpoints systemet borde dessutom förbättras så att den är lite mer konsistent. ibland så är den precis innan en fight ibland så får man springa en halvmil för att komma fram till där man dog innan. Men, jag kommer fortsätta spela mest för att se vart storyn tar vägen. Dessutom, alla kvinnor har enorma urringningar vilket alltid är ett plus i ett spel som mest består av filmer... Postad 21 July 2008 - 10:12
Amen! Förstår heller inte riktigt ...Loading.... varför där finns en save i menyn ...Loading... när den ändå aldrig går att använda. RE när man ...Loading... är trött och endast vill spara för kvällen sänker även detta ...Loading... spel rejält. Fast nu är jag ...Loading... inne på tredje disken så ...Loading... något driver mig vidare och ... Loading... det måste ju avslutas. Postad 06 August 2008 - 11:59
Ränner nu runt och gör sidouppdrag på Disc 4. Nu börjar man få lite roliga accessories, spells och vapen. Tyvärr är det alldeles för dåligt beskrivit vad dessa faktiskt gör.
Ta 'Member hit' som ett exempel: "Inflicts damage on one enemy based on the member differences." Ja, det var all info man får för den här... Vafan?!? Har fortfarande inte bestämt mig om detta är ett bra spel eller inte. Fast med tanke på att jag plöjt ner mer än en arbetsvecka i det så kanske det är det? Edit: Även om många klagar på Loadingen så tycker jag den inte är SÅ farlig. Visst, det kan kännas onödigt att behöva ladda mitt mellan två cutscenes (vad laddar den egentligen) och ibland är areorna inte så stora att de inte skulle kunna få plats, etc, etc. Så det är ONÖDIG laddning, men man kan stå ut med den. Det finns värre moment som stör en i speluppbyggnaden; så som timing specifika pussel när gubben styr som en kråka och behöver stå på ett visst avstånd, viss plats, viss riktning för att kunna trycka in en knapp. Redigerat av Unregistered6810b893, 06 August 2008 - 12:01. Postad 06 August 2008 - 12:13
Inget vidare. Tröttnade efter 4-5 timmar. Det är för segt för min smak. Tur jag lånade och inte köpte det.
Postad 06 August 2008 - 12:43
Jag med egentligen. Men eftersom mitt nya mål är att inte ha några 'röda' spel i min gamercard (alltså spel där man tagit under genomsnittet) så var jag tvungen att spela igenom åtminstonde tre discar. Och nu på fjärde är det rätt spelbart. Fortfarande segt mellan spar-punkterna och random encounters som man har en och samma taktik för hela tiden så det blir lite långtråkigt. Varvar detta med PGR4 så man får lite action iallafall. Postad 06 August 2008 - 15:15
Jag inte spelat det på jättelänge, funderar på att plocka upp det nu under semestern för att spela klart det men jag vet inte. Tar för lång tid tycker jag, orkar inte med alla random strider heller, bättre som i Eternal Sonata där man kan undvika striderna.
Postad 13 August 2008 - 22:34
Blir en stark trea i betyg. Inte så pjåkigt, men för många irritationsmoment för att bli en fyra.
Postad 28 August 2008 - 12:58
Det jag stör mig på med både LO och Blue Dragon är att det så tidigt i spelet blir uppenbart vad man ska göra. I Final Fantasyserien är oftast bara en liten del av storyn synlig åt gången vilket gör det intressant att spela vidare.
Tog mig flera månader att spela klart Blue Dragon eftersom jag inte orkade med sista "grottan", kändes inte så meningsfullt. Samma sak med LO, mina gubbar är uber med den allra bästa uberutrustningen men orkar inte bege mig till "slutstriden" eftersom det inte heller känns meningsfullt. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |