Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbmc för Mac / Linux (inge tråd för det.. borde vara det)

373 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 februari 2008 - 21:45

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Skulle nån kunna guida mig hur jag skall göra för att lägga till media inne i xbmc. All media ligger på en server med WHS som OS så jag vet att jag måste mounta den i OSX genom: Gå-Anslut till server. Men hur gör jag sedan inne i xbmc, har aldrig använt det förut.

Tänkte testa det på min iMac innan jag bestämmer mig för att ersätta HTPC:n i vardagsrummet med en Mini.

Postad 21 februari 2008 - 22:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ingen aning men jag antar du kan se vad du ska knappa in om du väljer show info på din utdelade enhet.

Postad 22 februari 2008 - 09:07

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Skulle nån kunna guida mig hur jag skall göra för att lägga till media inne i xbmc. All media ligger på en server med WHS som OS så jag vet att jag måste mounta den i OSX genom: Gå-Anslut till server. Men hur gör jag sedan inne i xbmc, har aldrig använt det förut.

Tänkte testa det på min iMac innan jag bestämmer mig för att ersätta HTPC:n i vardagsrummet med en Mini.

Jag är osäker om nätverksstöd finns inbyggt i XBMC för Mac ännu. Vad du dock kan göra är att via OSX gå till nätverksutdelningen så att den mountas till /Volumes/. Därefter poppar den upp som en katalog som du kan lägga till under "Add sources".

Postad 22 februari 2008 - 09:11

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Coolt! men har ingen iphone/ipod så jag får vänta på stöd för vanliga apple fjärren

Vad du kan göra medans du väntar på riktigt stöd för Apple Remote till XBMC är att använda Remote Buddy och med hjälp av The Behaviour Construction Kit binda knappar på fjärren till "Key strokes". Detta blir inte helt optimalt men fungerar tills riktigt stöd kommer (30 dagars trial på Remote Buddy). Om du inte lyckas så kanske jag kan exportera min Remote Buddy/XBMC-konfiguration.

Redigerat av yaneku, 22 februari 2008 - 09:12.

Postad 22 februari 2008 - 09:41

niskavaara
  • niskavaara
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Fan vad grymt. Styr XBMC med min Iphone numera :)
http://www.xboxmedia...ead.php?t=31367

Coolt! men har ingen iphone/ipod så jag får vänta på stöd för vanliga apple fjärren

Kommer nog när som helst. Styra med Iphone är långt ifrån optimalt. Det är lite segt.

Finns fler projekt:
http://tlrobinson.ne...cts/xbmciphone/
och
http://code.google.c...bmc-controller/

Postad 22 februari 2008 - 10:34

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Får inte till det med fullscreen. Har fortfarande menyraden däruppe. Har ställt in XBMC till min upplösning.
Hör gör man?

Har en mac mini med projektor.

Du ska ställa in upplösningen som är taggad med "Desktop" för att få fullscreen. Hos mig finns bland annat valen 720p och 1280x720 (Desktop) och om jag väljer 720p får jag inte fullscreen.

Postad 22 februari 2008 - 10:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Kommer nog när som helst. Styra med Iphone är långt ifrån optimalt. Det är lite segt.

Finns fler projekt:
och

Asså segt som i att det blir liten delay för att det går via wifi. Tror inte man kan komma undan det.

Redigerat av Unregistereddc471864, 22 februari 2008 - 10:44.

Postad 22 februari 2008 - 12:30

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Gällande min fråga lite längre upp. Jag har testat att mounta servern och olika mappar som ni säger. Dock har jag problem i själva xbmc sedan. Om jag går in under Movies och väljer add source så finns det smb://ip.adress/Videos/DVD t ex, men jag kan inte välja detta. Jag kan ärligt talat inte få nånting markerat och välja "add" Skall man göra nåt särskilt i settings i xbmc först?

Postad 22 februari 2008 - 12:31

niskavaara
  • niskavaara
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Finns fler projekt:
och

Asså segt som i att det blir liten delay för att det går via wifi. Tror inte man kan komma undan det.

Det beror nog på om det är en nativ applikation eller en webbapplikation. nativ borde gå snabbare iom att man inte behöver göra lika många request. Men jag håller med om att wifi gör det hela lite långsammare, jämfört med en vanlig fjärrkontroll. Men coolhetsfaktorn m.m. gör att man kan stå ut med det :)

(jag har inte provat alla applikationer själv, utan endast den från tlrobinson.net. Så jag vet i praktiken inte om det är någon stor skillnad i hastigheten. Den från tlrobinson.net är en webapp. och är ganska seg)

Postad 22 februari 2008 - 13:48

dsteinberg75
  • dsteinberg75
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hur deletar man en Source???

Får inte till det.

MVH
Daniel

Postad 22 februari 2008 - 19:15

bisebusen
  • bisebusen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Får inte till det.

MVH
Daniel

Ta musen och högerklicka på Sourcen och välj remove eller vad det nu står.

Nu till mitt problem, när jag drar igång en HD film så hackar ljudet, iofs bara provat på en film så det kan ju vara den men är det någon inställning man måste göra?

Postad 22 februari 2008 - 21:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Får inte till det.

MVH
Daniel

Ta musen och högerklicka på Sourcen och välj remove eller vad det nu står.

Nu till mitt problem, när jag drar igång en HD film så hackar ljudet, iofs bara provat på en film så det kan ju vara den men är det någon inställning man måste göra?

Du får nog ge oss lite mer info än så. Vad är det för filtyp. Vad har du för processor osv.
KAn vara din dator som är för långsam. Det finns inget stöd för downmixing än så man måste skicka ut ljudet i 5.1. KAnske det som är problemet för dig?

Postad 23 februari 2008 - 00:36

bisebusen
  • bisebusen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Ah sorry klart ni ska få ordentligt med information
Har en Mac mini Intel Core 2. Ja jag läste någonting om det där med ljudet men förstod inte riktigt, hur skickar jag ut ljudet i 5.1? för det skulle jag gärna göra även om jag har ett 5.0 system. Det är nog problemet, antar att det har varit uppe förut finns det någon bra information om hur man ska göra?

EDIT Ny version släppt?

http://dn-0.com/xbmc.../XBMC-0.1.3.dmg

Redigerat av bisebusen, 23 februari 2008 - 00:56.

Postad 23 februari 2008 - 09:06

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Det står att det kan vara idé att ta bort allt gammalt när man lägger in en ny version av xbmc. Räcker det med att ta bort xbmc i sig, eller måste jag in djupare?

Har löst problemet med att lägga till min share via nätverket. Det funkar helt enkelt inte alls att göra nåt sånt om jag kör med xTV-skinnet. Om jag kör med orginal-skin så funkar det, skumt va.

Hur ligger det till med VIDEO_TS-stöd, läste nånstans att det funkar sådär och det kan jag hålla med om. Synd bara då jag har majoriteten av min DVD-samling konverterade till VIDEO_TS på min server nu.

Redigerat av NiklasK, 23 februari 2008 - 09:12.

Postad 23 februari 2008 - 09:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Det står att det kan vara idé att ta bort allt gammalt när man lägger in en ny version av xbmc. Räcker det med att ta bort xbmc i sig, eller måste jag in djupare?

Har löst problemet med att lägga till min share via nätverket. Det funkar helt enkelt inte alls att göra nåt sånt om jag kör med xTV-skinnet. Om jag kör med orginal-skin så funkar det, skumt va.

Hur ligger det till med VIDEO_TS-stöd, läste nånstans att det funkar sådär och det kan jag hålla med om. Synd bara då jag har majoriteten av min DVD-samling konverterade till VIDEO_TS på min server nu.

Det kommer stöd för det senare. Det är bara en alpha än.

Postad 23 februari 2008 - 09:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Ah sorry klart ni ska få ordentligt med information
Har en Mac mini Intel Core 2. Ja jag läste någonting om det där med ljudet men förstod inte riktigt, hur skickar jag ut ljudet i 5.1? för det skulle jag gärna göra även om jag har ett 5.0 system. Det är nog problemet, antar att det har varit uppe förut finns det någon bra information om hur man ska göra?

EDIT Ny version släppt?

http://dn-0.com/xbmc.../XBMC-0.1.3.dmg

För det första behöver du koppla ljudet digitalt med en sånhär kabel.

http://www.clasohlso...spx?id=21905421

Sen behöver du såklart en förstärkare som kan ta emot Dolby Digital och DTS

Det kommer stöd för donwmixing i stereo senare. Igen det är bara en alpha :(

Postad 23 februari 2008 - 15:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Funkar fint att köra Video_TS i nya versionen :(

Postad 23 februari 2008 - 18:47

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Fick igång det nu jag också, gällde att högerklicka på VIDEO-TS filen så fick man upp valet att spela upp den, istället för att gå in i mappen.

Börjar ju funka grymt detta. HTPC:n åker ut ögonabums så fort det är någorlunda stabilt.

Postad 23 februari 2008 - 21:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Lär dröja ett par månader innan det blir beta av det skulle jag gissa på så släng inte ut den än :D

Postad 28 februari 2008 - 00:11

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
nu kan alla med X3100(nya Macbooks) också köra XBMC på sin Mac.

Postad 28 februari 2008 - 09:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Imponerad av snubben som portar det här. Har inte en aning om vad det är han dillar om imellanåt men han verkar inte helt dum i huvudet om man säger så :P

Postad 28 februari 2008 - 11:23

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Basic Apple Remote support i nya "0.1.4"(och jag är imponerad)

Något jag är väldigt imponerad över är att jag kan spela upp alla mina 720p filmer över SMB - trådlösa nätverket utan att det stannar upp och "buffrar". Det kan jag inte med VLC eller mplayer.

Smart är nog att spara sin source.xml(som Elan nämde i sin blogg förut)och ta bort Library/Application Support/XBMC när du uppdaterar till ny XBMC

Redigerat av Unregisteredea4970c4, 28 februari 2008 - 11:29.

Postad 28 februari 2008 - 12:36

niskavaara
  • niskavaara
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag väntar på att Apple skall släppa en ny Mac Mini. Kör på Xbox sedan några år tillbaks. Men så fort det kommer en ny Mac Mini så slår jag till.

Frågor till er som använder Mac Mini och använder XBMC som media center.

1)Låter ni datorn stå på hela tiden eller sätter ni på den vid behov? Eller låter ni den sova?

2)Går det att autostarta XBMC så att den automatiskt går in i fullskärmsläge? Hur gör man det?

3) Hur lång tar det från och med du trycker på Mac Mini tills du kommer in i XBMC? I Xboxen tar det bara ca 10 - 15 sekunder.

4) Kan man slå på mac mini eller väcka den från sovläge med fjärrkontrollen?

Tacksam för svar! :P

Postad 28 februari 2008 - 12:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ngt Library/Application Support/XBMC finns inte på min mac.

Jag väntar på att Apple skall släppa en ny Mac Mini. Kör på Xbox sedan några år tillbaks. Men så fort det kommer en ny Mac Mini så slår jag till.

Frågor till er som använder Mac Mini och använder XBMC som media center.

1)Låter ni datorn stå på hela tiden eller sätter ni på den vid behov? Eller låter ni den sova?

2)Går det att autostarta XBMC så att den automatiskt går in i fullskärmsläge? Hur gör man det?

3) Hur lång tar det från och med du trycker på Mac Mini tills du kommer in i XBMC? I Xboxen tar det bara ca 10 - 15 sekunder.

Tacksam för svar! :P

Stänger aldrig av min Mini. Den rullar för fullt dygnet runt. Men det är för jag kör torrents och webserver på den.
XBMC startar på mindre än 5 sekunder på min 1.83Ghz C2D mini med 1GB RAM.
Resten kan jag inte svara på då jag aldrig använt sovläget.

Postad 28 februari 2008 - 14:55

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
user/Library/Application Support/XBMC där user såklart är din användare på macen .....alltså inte Library/Application Support/XBMC

ska finnas för där spara den ner settings, tumbnail osv osv XBMC kan bugga om man inte tar bort hela xbmc foldern(sökvägen ovan) med dess innehåll Obs! ta backup source.xml för där är sökvägarna. En ny source.xml kommer skapas när du startar den nya rellen.

ja du kan ju se här vad Elan skriver http://www.osxbmc.co...-tasty-kibbles/

Postad 28 februari 2008 - 14:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jo jag har läst det där. Inställningarna bryr jag mig inte om. Jag väntar på en beta innan jag kommer börja använda XBMC fullt ut. Fortfarande en hel del buggar. Hänger sig när jag spolar i RAR'ade .mkv's tex.

Postad 28 februari 2008 - 16:32

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Att den skulle hänga sig vid spolning av rarade mkv filer är inget jag testat(jag kan iallafall spola i mkv filer 720/1080 hur bra som helst).

Jo en hel del kvar att göra är det.

Postad 28 februari 2008 - 18:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Sanslöst tempo snubben håller dock. Det är ju nya grejjer varje vecka.

Postad 28 februari 2008 - 21:30

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag har alltid min iMac i sömnläge och stänger aldrig av den vilket fungerar utmärkt. Med min nyinköpta mac mini så har jag inte fått upp några rutiner men jag kommer antingen låta den sova på natten eller stå på dygnet runt.

3. Från sömnläge runt 2 sekunder. In i XBMC runt 5 sekunder. Så det landar nog på liknande som xboxen.

4. Ja du håller ner play för att låta den sova och sen väcker du den genom att trycka på godtycklig knapp på fjärren!

Nu ska jag inaktivera mitt remote buddy/xbmc-stöd och testa nya XBMC releasen med fjärrstöd!

Postad 28 februari 2008 - 23:24

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Jag som nästan bestämt mig för en Tvix 6500, och så hittar jag denna tråd :)

Jag har kört XBMC på xbox i några år, men är sugen på att byta upp mig. Fungerar det redan i dagsläget att köra allt videomaterial som funkar på xboxen? Kan man även komma åt sina nätverksdiskar? Fungerar fast forward/rewind? Subtitles?

Har Mac Mini HDMI-utgång förresten?

Postad 28 februari 2008 - 23:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jag som nästan bestämt mig för en Tvix 6500, och så hittar jag denna tråd :)

Jag har kört XBMC på xbox i några år, men är sugen på att byta upp mig. Fungerar det redan i dagsläget att köra allt videomaterial som funkar på xboxen? Kan man även komma åt sina nätverksdiskar? Fungerar fast forward/rewind? Subtitles?

Har Mac Mini HDMI-utgång förresten?

Nej. DVI. Det mesta funkar men det är lite buggigt. Bara alpha som sagt.

Postad 29 februari 2008 - 14:19

yellowmanX
  • yellowmanX
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Har testat detta lite på en gammal mac mini som står på jobbet, är en 1.5 intel single core med 512 ram. Men det verkar vara lite för klent för att köra 720p smärtfritt, upplever att det juddrar lite ibland. Tror ni det kräver mer än så?

Men annars verkar det rikitgt lovande det här, har letat lite efter en ersättare till xbox:en, mev varken tvix eller popcorn känns som bra ersättare, det här däremot är ju precis som vanligt ;)

En annan sak jag hade problem med, var att spela img/iso(både rarat och uppackat) via en smb-share, kopierade jag däremot img/iso till den lokala disken så gick det bra. Har läst att det har funkat tidigare.
Funkade dock att spela mkv/avi/osv via en smb-share, både rarat och uppackat. Nån som haft likande problem?
Men man kanske inte ska kräva för mycket när det är en alpha-version...

Postad 29 februari 2008 - 14:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Har testat detta lite på en gammal mac mini som står på jobbet, är en 1.5 intel single core med 512 ram. Men det verkar vara lite för klent för att köra 720p smärtfritt, upplever att det juddrar lite ibland. Tror ni det kräver mer än så?

Men annars verkar det rikitgt lovande det här, har letat lite efter en ersättare till xbox:en, mev varken tvix eller popcorn känns som bra ersättare, det här däremot är ju precis som vanligt ;)

En annan sak jag hade problem med, var att spela img/iso(både rarat och uppackat) via en smb-share, kopierade jag däremot img/iso till den lokala disken så gick det bra. Har läst att det har funkat tidigare.
Funkade dock att spela mkv/avi/osv via en smb-share, både rarat och uppackat. Nån som haft likande problem?
Men man kanske inte ska kräva för mycket när det är en alpha-version...

Tryck på 'i' när filmklippet är uppe så kan du se om du tappar frames eller om det är judder.
Har inte provat iso. Har inga sånna. De VIDEO_TS jag provat har dock funkat bra. Nerpackade .mkv hänger sig när jag spolar i dem. Annars funkar det förvånansvärt bra. SMB använder jag inte heller förvisso.
Stöd för apple remote var välkommet.

Postad 29 februari 2008 - 15:42

yellowmanX
  • yellowmanX
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Tryck på 'i' när filmklippet är uppe så kan du se om du tappar frames eller om det är judder.
Har inte provat iso. Har inga sånna. De VIDEO_TS jag provat har dock funkat bra. Nerpackade .mkv hänger sig när jag spolar i dem. Annars funkar det förvånansvärt bra. SMB använder jag inte heller förvisso.
Stöd för apple remote var välkommet.

Tack för 'i'-tipset! Jo det droppar endel frames i 720p, vid panoreringar eller 'komplicerade' scener, är bara 2-4 frames lite här och där dock, så det verkar va på gränsen, men man ser det iallafall. I 1080p så går det i ca 16-20fps hela tiden, så det verkar tugnt ;)

Lite lustigt dock, enligt infon där så går cpun bara i mellan 10-20%, hade ju gärna fått använda mer än så, men det kanske inte stämmer..?

Jag har inga problem med att spola i mkv-filer vare sig de är nerpackade eller inte.

Postad 29 februari 2008 - 15:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
CPU användningen stämmer nog inte riktigt. Men det är sant att den inte använder all kraft som finns av ngn anledning. Står ngt om det på www.osxbmc.com så det finns nog utrymme för förbättringar.

Postad 29 februari 2008 - 16:05

yellowmanX
  • yellowmanX
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

CPU användningen stämmer nog inte riktigt. Men det är sant att den inte använder all kraft som finns av ngn anledning. Står ngt om det på www.osxbmc.com så det finns nog utrymme för förbättringar.

Nej det har du rätt i, kollade "activity monitorn" sen och då såg det ut att gå för fullt.

Postad 05 mars 2008 - 13:39

clnr
  • clnr
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
AC3- och DTS-nedmixning kommer i nästa release (inom en dag eller två). Allt enligt Elans blogg.
http://www.osxbmc.co...quick-update-2/

Postad 05 mars 2008 - 13:56

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Asså vad är detta för något?

Jag sitter på en Macbook (2,0+1 gig ram + leopard) och ett Xbox 360. Kan jag då streama filmer från min macbook till xboxet? trådlöst?

Är detta som Connect360 fast bättre? ;)

Postad 05 mars 2008 - 13:57

clnr
  • clnr
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Det är ett frontend och backend för MacOSX. Alltså ersättare/alternativ till Frontrow/Quicktime.

Postad 05 mars 2008 - 14:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jag sitter på en Macbook (2,0+1 gig ram + leopard) och ett Xbox 360. Kan jag då streama filmer från min macbook till xboxet? trådlöst?

Nej tvärtom. Man strömmar till XBMC.

Redigerat av Unregistereddc471864, 05 mars 2008 - 14:22.

Postad 05 mars 2008 - 15:31

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Haha men vadå, varför skulle jag vilja strömma FRÅN xboxet till datorn? :S

Postad 05 mars 2008 - 16:06

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Haha men vadå, varför skulle jag vilja strömma FRÅN xboxet till datorn? :S

XBMC har ingenting att göra med xbox 360. Från början var XBMC ett "operativsystem" till xbox (läs: första lådan). XBMC hade man då istället för Microsofts original operativsystem. Men som kunde spela i stort sett alla film och musikformat som fanns. Även sådana som fanns i rar-arkiv. Filmer/musik/bilder var det inga problem att hämta upp från ngåon enhet ansluten via nätverk. Man kunde även lägga in spel direkt på hårddisken på xboxet och spela dom därifrån.

XBMC för mac/linux är en portning av den variant som fanns/finns till Xbox. Detta vill man göra för att XBMC anses av många vara ett av de bättre lösningarna för mediacenters rent mjukvarumässigt.

Så om man har en Mac Mini (som tar ingen plats och låter i stort sett ingenting) ansluten till sin HDTV så har man en liten dator som kan hämta allt sitt material från någon annan dator/server i hemmet (Eller så har man materialet på den dator man har XBMC på).

Så förslagsvis har man en Mac Mini med en stor USB-hdd ansluten till. Eller så har man en Mac Mini och en server som Mac Minin hämtar allt sitt material ifrån. Men jag tror inte man förstår eller uppskattar XBMC för vad det är och hur det fungerar innan man suttit med det själv.

Postad 05 mars 2008 - 19:16

Unregistered6aab3424
  • Unregistered6aab3424
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Nån som kör med en mac mini 1.8 Ghz och kör HD-material?

Postad 05 mars 2008 - 20:39

adzer
  • adzer
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Jupp.

Postad 05 mars 2008 - 21:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Har en Core 2 Duo 1.83Ghz med 1GB RAM. HD funkar bra för det mesta.
1080p tappar lite frames när det är hög bitrate annars funkar det bra. 720p är ingen som helst problem.

Postad 05 mars 2008 - 23:47

Unregistered6aab3424
  • Unregistered6aab3424
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Då kanske de duger med en 1.8 trots allt, skall nog spana in och beställa en sådan.

Postad 06 mars 2008 - 11:31

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Borde inte Macminin uppdateras innan sommaren. Man kan ju alltid hoppas.

edit tänkte på det som står här länk

Redigerat av Unregisteredea4970c4, 06 mars 2008 - 11:35.

Postad 07 mars 2008 - 13:39

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Det är nog många som hoppas på en uppgradering och sitter med fingret på köpknappen. En del spekulerar i ny formfaktor och separat grafikkort, men för mig hade det räckt med det här för att få den köpvärd igen:
-Santa Rosa
-liten bump i proc.hastighet (2.0 eller 2.1 i den billigaste)
-uppdaterad grafikkrets (Intel GMA X3100)

Mac Mini uppdateras rätt så sällan, så det är egentligen bara de närmsta månaderna efter uppdatering som den är köpvärd. Däremot har den rätt bra andrahandsvärde för att vara en dator, så melodin är kanske:
1 Köp billigaste modellen när den precis uppgraderats
2 Behåll i två år
3 Sälj på Tradera, helst innan en uppgradering
4 Goto 1

Postad 08 mars 2008 - 14:16

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
När man pratar om trollen...

Diskussioner går nu att en uppgradering av både iMac samt Mac Mini är på G.

MacScoop claims that Apple is prepping refreshes to both the iMac and Mac Mini in the coming weeks.

The rumor site expects Apple to start including the 45nm Penryn chip in both the iMac and Mac mini. Meanwhile, they also expect the Mac Mini to upgrade to the GMA3100 graphics chipset used in the most recent MacBooks.
Though we don't have a precise release date, we expect the iMac and the Mac mini refreshes to happen within the next four weeks, inventory clearing being the only constraint.

They also report that Apple has been working to slim down the iMac enclosure even more, but those changes may not make it into this revision.

Recent Page 2 rumors have also suggested an imminent iMac release, though it's been some time since we've heard rumors about the Mac mini. Despite old rumors of its demise, Apple has continued to update the Mac mini with the last release in August 2007.

These Penryn updates will likely represent only minor upgrades, but the timeframe is consistent with the belief that Intel is quickly phasing out their previous generation processors.

Källa:MacRumors.com

Postad 08 mars 2008 - 14:33

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Är det bara för mig bilden inte blir så bra när man kör filmer från XBMC? bilden laggar inte men den hänger inte ihop eller hur man nu ska förklara det. ungefär som spel kan se ut utan vertikal synk.

I vlc blir det perfekt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.