![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 29 maj 2008 - 23:03
Det gör det inte, setupen klagar på att telefonen inte stöds.Ser ingen anledning till att fring inte skulle fungera.
Troligen kommer väl en ny setup snart.
Postad 29 maj 2008 - 23:04
Jag sitter och försöker komma fram till om jag ska köpa en G900 eller en N95..
Är trogen SonyEricsson och lite anti Nokia, vill inte gärna överge SE, men sambon köpte en N95 och den är fantastiskt, och jag stör mig inte alls på tjockleken, den ser ändå enormt lyxig och snygg ut.

G900 tar emot eftersom den är så lik K750 som jag gått och dragit på i 3 år, vill ha ett helt nytt koncept /utseende känner jag.
Finns det någon snäll själ därute som kan länka till en sida där de visar foton tagna med en G900?
Läste att någon sett bilder tagna med en sådan..
Det är lite det det hänger på för min del tror jag.. hur bra foton G900 tar.
Annars kan jag inte välja..
N95 är ju en mp3/mp4 och kamera i ett. Men G900?
THIS IS HARD!!!!
Postad 30 maj 2008 - 07:09
Grattis till era köp. Eller för den delen: Att ni ens kunnat bestämma er för en mobil.
Jag sitter och försöker komma fram till om jag ska köpa en G900 eller en N95..
Är trogen SonyEricsson och lite anti Nokia, vill inte gärna överge SE, men sambon köpte en N95 och den är fantastiskt, och jag stör mig inte alls på tjockleken, den ser ändå enormt lyxig och snygg ut.![]()
G900 tar emot eftersom den är så lik K750 som jag gått och dragit på i 3 år, vill ha ett helt nytt koncept /utseende känner jag.
Finns det någon snäll själ därute som kan länka till en sida där de visar foton tagna med en G900?
Läste att någon sett bilder tagna med en sådan..
Det är lite det det hänger på för min del tror jag.. hur bra foton G900 tar.
Annars kan jag inte välja..
N95 är ju en mp3/mp4 och kamera i ett. Men G900?
THIS IS HARD!!!!
N95 tar nog både bättre foton och spelar in video mkt bättre än G900.
Ändå så valde jag G900 i vetskap om det. Mina anledningar är,
- Tryckskärm.. hur bra som helst! Användarvänligt och kul. Praktiskt på många sätt också.
- Litet format. Haft slimmobiler förut och vill inte ha en tegelsten i fickan (ja jag tycker N95 är för stor).
- G900 har trots allt ganska mycket. Jag saknar inte GPS. Däremot så hade jag velat haft bättre videoinspelning i den.
Jag har provat GPS:en i N95 och är inte imponerad, och hur ofta kan man använda den då batteriet är så dåligt i nokian?! Sen är GPS grejen väldigt seg i den. Men är GPS viktigt, så kanske du ska vänta på kommande G702 istället (ej utannonserad men spionbilder mm har visats på nätet).
Ja det är svårt att välja rätt, hoppas du inte blev mer tveksam nu bara.. Lycka till !

Postad 30 maj 2008 - 07:42

Postad 30 maj 2008 - 09:30
En annan ting som talar mot N95'an jamfört med G900 är ju hur Otrooolig seg den är mellan att bläddra mellan korten.. Nu vet jag itne om det var senaste firmware jag testade men jamfört bredvid G900 så var den helt sjukt seg.. Men den är säkert bra N95'an med.. förutom att N96 ju kommer till hösten är det väl
.. Satsa på G900 du om du kan klara dig utan GPS.. Dessutom har du först hatt en touchskärm så kommer du alldrig gå tillbaks.. Så otrolig bra o tidsbesparande o logisk..
Låt mig se, G900 har samma plattform som P990i och därmed 208 Mhz processor. Ägde P990i och upplevde verkligen inte den hastigheten som beskrivs här. När det gäller bilder. Detsamma gäller de Nokior med 220 Mhz jag använt när jag jämför med de nya modellerna där N95 och N95 8 GB samt E90 (som är de jag använt) har 330 Mhz.
Vad som är en orsak till problem med galleriet hos t.ex N95 är att Nokia inte använder filsystemets mappar för bildsortering. Det blir alltså hög belastning om man har många bilder. Det finns dock lösningar på det, bl.a Resco Photo Viewer som är en bra bildvisare och hanterare som är betydligt effektivare än Galleri om man har många bilder. Galleri kan dock fungera smidigt om man har det igång ständigt.
N95 original skulle jag dock inte köpa eftersom den endast har 30 MB ledigt RAM efter start. N95 8 GB eller varför inte Nokia 6220 Classic alternativt E51 istället?
Postad 30 maj 2008 - 10:01
Låt mig se, G900 har samma plattform som P990i och därmed 208 Mhz processor. Ägde P990i och upplevde verkligen inte den hastigheten som beskrivs här. När det gäller bilder. Detsamma gäller de Nokior med 220 Mhz jag använt när jag jämför med de nya modellerna där N95 och N95 8 GB samt E90 (som är de jag använt) har 330 Mhz.
Vad som är en orsak till problem med galleriet hos t.ex N95 är att Nokia inte använder filsystemets mappar för bildsortering. Det blir alltså hög belastning om man har många bilder. Det finns dock lösningar på det, bl.a Resco Photo Viewer som är en bra bildvisare och hanterare som är betydligt effektivare än Galleri om man har många bilder. Galleri kan dock fungera smidigt om man har det igång ständigt.
N95 original skulle jag dock inte köpa eftersom den endast har 30 MB ledigt RAM efter start. N95 8 GB eller varför inte Nokia 6220 Classic alternativt E51 istället?
Spelar väl ingen som helst roll att man kan installera en massa tredje parts applikationer. Det kan man till SE UIQ telefoner oxå som gör den sanbbare osv.. Nu pratar vi tlf outof the box... och då är inte Nokia N95 vidare snabb. Desssutom det är EXTREMT stor skillnad på hastigheten på P990i och G900. Uttala dig inte om saker du inte har någon aning om .. eller har du benchmarkad båda mot varandra?.. Att vissa tekniknördar håller på att jamföra vilken processor o att telefoner håller på att bli ett enda jagande efter största o snabbaste processorn har ju till stor del inget med hur snabb o enkel telefonen är att använda.
Redigerat av denali69, 30 maj 2008 - 10:03.
Postad 30 maj 2008 - 10:16
GPS är jag inte ett dugg intresserad av, jag reser inte ås mycket med bilen och när jag väl gör det så har vi en "vanlig" GPS som fungerar utmärkt.

- Det är jag är ute efter är ett snyggt yttre (då tilltalar mig N95 mer än G900)
- En bra kamera så att man slipper köpa en digitalkamera (det är här jag inte vet hur jag ska göra eftersom jag inte sett foton tagna med G900) - ska ändå köpa en systemkamera och när man inte orkar ha med den vill jag ha en bra kamera i mobilen som är enkel att plocka fram.
- Att kunna spela musik/videos då jag har varit på jakt efter en mp4-spelare. Men hittar jag en mobil med detta, så slipper jag även köpa en sådan. Och jag vet inte hur pass bra G900 är med musik och videos?
Och jag är tjej för bövelen! Jag förstår inte mycket när ni börjar prata program och nedladdningar och sånt, herrgud, har ju dragit omkring på min K750 i tre år. G900 och N95 känns hi tec för mig

Så för att sumera så vet jag inte vilken jag ska välja då jag inte vet hur fotona ser ut med en G900, därför jag tänkte om någon visste om någon hemsida som visar upp foton tagna med den?
Och om den spelar upp videos och musik bra?
Sambon gick från sin P1 till en N95, så han gick ifrån pekskärm. Och jag har väl aldrig riktigt varit imponerad av det här med pekskärm, så det spelar ingen roll för mig om G900 har det eller inte. Men igen, jag är tjej.

Postad 30 maj 2008 - 12:29
Postad 30 maj 2008 - 14:39
Tack för era svar!
GPS är jag inte ett dugg intresserad av, jag reser inte ås mycket med bilen och när jag väl gör det så har vi en "vanlig" GPS som fungerar utmärkt.![]()
- Det är jag är ute efter är ett snyggt yttre (då tilltalar mig N95 mer än G900)
- En bra kamera så att man slipper köpa en digitalkamera (det är här jag inte vet hur jag ska göra eftersom jag inte sett foton tagna med G900) - ska ändå köpa en systemkamera och när man inte orkar ha med den vill jag ha en bra kamera i mobilen som är enkel att plocka fram.
- Att kunna spela musik/videos då jag har varit på jakt efter en mp4-spelare. Men hittar jag en mobil med detta, så slipper jag även köpa en sådan. Och jag vet inte hur pass bra G900 är med musik och videos?
Och jag är tjej för bövelen! Jag förstår inte mycket när ni börjar prata program och nedladdningar och sånt, herrgud, har ju dragit omkring på min K750 i tre år. G900 och N95 känns hi tec för mig![]()
Så för att sumera så vet jag inte vilken jag ska välja då jag inte vet hur fotona ser ut med en G900, därför jag tänkte om någon visste om någon hemsida som visar upp foton tagna med den?
Och om den spelar upp videos och musik bra?
Sambon gick från sin P1 till en N95, så han gick ifrån pekskärm. Och jag har väl aldrig riktigt varit imponerad av det här med pekskärm, så det spelar ingen roll för mig om G900 har det eller inte. Men igen, jag är tjej.
Vad sägs om G700 då? är inte det ett bra alternativ.. Sjysstare design än G900 tycker jag (mer tjejig ?

Postad 30 maj 2008 - 17:56
Vad sägs om G700 då? är inte det ett bra alternativ.. Sjysstare design än G900 tycker jag (mer tjejig ?
) Saknar WLAN och har 3,2Mpix kamera men i övrigt samma innehåll som G900. Om den inte finns i butikerna än så borde den komma när som helst eftersom den utvecklats parallellt med G900. Då spar du dessutom några hundralappar!
Den var sådär, till utseendet. Eftersom jag inte kan så evvla mycket (som många av er andra här) så känns det som att jag måste gå en hel del på utseende

Men är det en enorm skillnad på 3,2Mpix och 5Mpix? Man tror ju automatiskt att 5Mpix är bättre, men behöver det nödvändigtvis vara så?
Postad 30 maj 2008 - 18:24
Är inte alls stor skillnad.Den var sådär, till utseendet. Eftersom jag inte kan så evvla mycket (som många av er andra här) så känns det som att jag måste gå en hel del på utseende
![]()
Men är det en enorm skillnad på 3,2Mpix och 5Mpix? Man tror ju automatiskt att 5Mpix är bättre, men behöver det nödvändigtvis vara så?
5mp-bilder från mobil ser bara ut som uppförstorade 2mp-bilder

Postad 30 maj 2008 - 18:30
Spelar väl ingen som helst roll att man kan installera en massa tredje parts applikationer. Det kan man till SE UIQ telefoner oxå som gör den sanbbare osv.. Nu pratar vi tlf outof the box... och då är inte Nokia N95 vidare snabb. Desssutom det är EXTREMT stor skillnad på hastigheten på P990i och G900. Uttala dig inte om saker du inte har någon aning om .. eller har du benchmarkad båda mot varandra?.. Att vissa tekniknördar håller på att jamföra vilken processor o att telefoner håller på att bli ett enda jagande efter största o snabbaste processorn har ju till stor del inget med hur snabb o enkel telefonen är att använda.
Även om en G900 har bättre optimerad programvara än P990i är den fortfarande rejält besläktad och det sätter sina gränser.
Att en processor är snabbare än en annan har stor betydelse, även om det alltid tar ett tag innan programvaran är optimerad. Det har stor betydelse då man t.ex vill använda luren till film och annat processorkrävande.
Jag förklarade orsaken till att Galleri har ett prestandaproblem i vissa fall och att det kan lösas. Upplever dock inte att ett inladdad N95-galleri är segt så är kunden ute efter en N95 - prova.
När det gäller 3,2 vs 5 MP i en mobil är min uppfattning att 3,2 MP är lagom i förhållande till optik m.m.
Postad 31 maj 2008 - 13:51
Om man håller mobilen mot örat som om man hade pratat i den och lyssnar noga, kan iaf jag höra ett svagt svagt surrande högfrekvent ljud.. ni vet ett sånt ljud man hör från en del tvapparater när man har på den men har stängt av ljudet.
Ska väl tillägga att jag är bra på att uppfatta liknande ljud och att ljudet absolut inte är högt. Dessutom hörs det inte alltid. Men man blir ju lite nojjig ändå..
Någon mer som tycker att den surrar? (skum fråga jag vet)
Vad tycker ni andra som har den om kameran?
Jag tycker det blir helt okej bilder på mobilen och när man zoomar in bilden på mobilen, dock har jag inte kollat på bilderna på datorn ännu... kanske får mig en kalldusch

Postad 31 maj 2008 - 15:34
Postad 31 maj 2008 - 15:39
Kanske en löjlig bisak men jag måste fråga. Knarrar era bakluckor på G900? Om man trycker vid 5 megapixel texten så sviktar min och knarrar. Kanske är så pga av det är plast?
klickar nog mer till än den knarrar på min. sviktar inte så mycket.
Postad 31 maj 2008 - 17:49
Nu har jag knappat runt och försökt lära mig menysystemet, börjar få lite kläm på det nu men det är mycket att lära sig. Gick jättebra att koppla upp mot mitt trådlösa nätverk, den hittar för övrigt lika många nätverk som min laptop gör.
Redigerat av jan_k, 31 maj 2008 - 20:48.
Postad 31 maj 2008 - 20:12
Köpte mig en G900 idag och är positiv så här långt. Visst kan det ta nån sekund eller två ibland när den behöver tänka, men det har jag tid med.
Nu har jag knappat runt och försökt lära mig menysystemet, börjar få lite kläm på det nu men det är mycket att lära sig. Gick jättebra att koppla upp mot mitt trådlösa nätverk, den hittar för övrigt lika många nätverk som min laptop gör.
Det enda jag stör mig lite på är att jag inte kan spara fler än två nummer på varje kontakt. Känner många som har tre nummer: hem, jobb, mobil. På min förra mobil (K610) kunde jag lägga in fler telefonnummer under samma kontakt.
Det kan väl inte stämma att du bara kan ha två nummer ? Låter helt sjukt att det inte ska gå att få in fler på en "smart phone", som dessutom nämns som "jobblur"
Postad 31 maj 2008 - 20:48

Postad 01 juni 2008 - 02:59
Postad 01 juni 2008 - 06:28
Trivs med min G900 men är oerhört trött på batteritiden - har inaktiverat WLAN och då håller batteriet ca 18 timmar (har active sync på) men det är ju sjuuuukt dåligt! Är det nån annan som har dess problem?
Jag tycker också att batteriet tar slut fort, men jag tror det beror på att man knappar så mycket för att lära sig menysystemet, blir nog bättre efter några dagar. Ett sätt att spara ström är att ställa ner ljusstyrkan på skärmen.
Tycker mer och mer om telefonen nu när jag börjar lära mig den.
Postad 01 juni 2008 - 10:02
Programmet som medföljer telefonen (sony ericsson mediamaneger) hitter inte heller telefonen.
Står bara att jag ska aktivera usb i telefonen men inget händer på datorn sedan
Jag har inget exra minneskort ännu och kör med windows vista.
Hur har ni andra gjort när ni fört över bilder och musik?
Postad 01 juni 2008 - 11:42
Inte alls skum fråga! Jag upplevde samma sak och tyckte det var så irriterande att jag gick och bytte telefonen 2 gånger! När den 3:e hade samma problem gav jag upp och behöll den ändå. Igår kväll träffade jag dock en kompis som jobbar på Sony Ericsson som kunde förklara fenomenet för mig! Han sa att ljudet kunde uppstå när den tryckkänsliga skärmen trycks ihop. Dock är ljudet såpass svagt och högfrekvent att inte alla kan höra ljudet så "felet" hade släppts igenom deras tester ändå. Jag själv känner mig nöjd och glad nu när jag vet vad det beror på och att det inte bara var jag som inbillat mig, och dessutom vet hur man kan slippa ljudet - inte trycka mobilen lika hårt mot örat.Om man håller mobilen mot örat som om man hade pratat i den och lyssnar noga, kan iaf jag höra ett svagt svagt surrande högfrekvent ljud.. ni vet ett sånt ljud man hör från en del tvapparater när man har på den men har stängt av ljudet.
Ska väl tillägga att jag är bra på att uppfatta liknande ljud och att ljudet absolut inte är högt. Dessutom hörs det inte alltid. Men man blir ju lite nojjig ändå..
Någon mer som tycker att den surrar? (skum fråga jag vet)

En annan sak Sony Ericsson-kompisen berättade var att WLAN:et - som väntat - drar massor av batteritid, men även 3G så om man inte surfar så mycket och vill ha bättre batteritid kan man slå av 3G. Det gäller tydligen alla 3G-telefoner.
Någon som syncat G900 med Mac än? Såg att den inte är med på listan på iSync Supported Devices, men det kanske kan funka ändå?
Postad 01 juni 2008 - 21:33
Tänkte flytta över några bilder från telefonen till datorn. Kopplade in usb sladden i datorn och fick upp att jag hade en flyttbar disk. Provade att öppna men då står det att jag måste sätta in en skiva i enheten.
Programmet som medföljer telefonen (sony ericsson mediamaneger) hitter inte heller telefonen.
Samma här. Skriv gärna om du kommer på vad felet är. Jag gav upp.
Trivs med min G900 men är oerhört trött på batteritiden - har inaktiverat WLAN och då håller batteriet ca 18 timmar (har active sync på) men det är ju sjuuuukt dåligt! Är det nån annan som har dess problem?
Precis samma här. Batteriet är på 11% när söndagen är slut. Hur skall man klara en arbetsdag då?!
Postad 01 juni 2008 - 21:39
Stängt av Wlan och har inget 3G abonnemang kan tilläggas.
Finns en del bilder här för de som är intresserade.
http://www.esato.com...t...70&start=15
Postad 02 juni 2008 - 00:37
HejsanTrivs med min G900 men är oerhört trött på batteritiden - har inaktiverat WLAN och då håller batteriet ca 18 timmar (har active sync på) men det är ju sjuuuukt dåligt! Är det nån annan som har dess problem?
Tyvärr är det så att Active Sync drar massa extra ström då den hela tiden är uppkopplad mot servern.
Tips för att få längre batteri tid som tagits upp här tidigare är att sänka ljusstyrkan på skärmen, stänga av 3G och om du absolut inte behöver få mailen pushade till telefonen så kan man ställa in så active sync bara kopplar upp sig med ett visst intervall och kollar mail osv.
Postad 02 juni 2008 - 00:43
Det är bara det externa minnet som fungerar som en USB enhet (flyttbar disk) och dyker upp i utforskaren t.ex.Tänkte flytta över några bilder från telefonen till datorn. Kopplade in usb sladden i datorn och fick upp att jag hade en flyttbar disk. Provade att öppna men då står det att jag måste sätta in en skiva i enheten.
För att komma åt det interna minnet så använd Sony Ericssons PC Suite och ha USB anslutningen på telefonen inställd i "Telefonläge" och inte i "Filöverföring".
Filöverföring = externa minnet blir en USB enhet i filhanteraren
Telefonläge = då kan man koppla telefonen till PC Suite och synka, köra backup, använda filhanteraren i PC suite och massa mer.
Postad 02 juni 2008 - 09:18
Postad 02 juni 2008 - 09:24
Hejsan
Tyvärr är det så att Active Sync drar massa extra ström då den hela tiden är uppkopplad mot servern.
Tips för att få längre batteri tid som tagits upp här tidigare är att sänka ljusstyrkan på skärmen, stänga av 3G och om du absolut inte behöver få mailen pushade till telefonen så kan man ställa in så active sync bara kopplar upp sig med ett visst intervall och kollar mail osv.
Yes, jag har stängt av 3G nu också (hade WLAN avstängt tidigare) får se hur länge det räcker nu. Jag trodde min gamla QTEK S200 som "bara" höll 24h med activesync var dålig men G900 var beviserligen värre (QTEKen hade visserligen inte 3G)....
Jag får laborera lite med inställningarna och se vad som händer - måste dock säga att det var under all förväntan.
Att stänga av 3G görs såhär: Inställningar --> Anslutning --> Mobilnät --> Mer --> GSM/3G-nät --> Endast GSM
Redigerat av jhn, 02 juni 2008 - 14:22.
Postad 02 juni 2008 - 11:56
Postad 02 juni 2008 - 12:27
När det gäller WLAN så drar den INTE något på batteriet så länge du inte är uppkopplad mot nåt.. det är bara ikonen som syns. (ok ikonet drar lite lite)
Postad 02 juni 2008 - 18:27
Fråga!
Kan det vara så korkat att man inte byggt in någon "svara knapp" förutom touch skärmens inbyggda. Jag hittar inte detta. På P990:an och P1:an kan man använda scrollhjulet för detta. Knapp för att starta "anteckningar" finns men inte för att "svara". Mycket märkligt på en föremål där huvud ändamålet är att svara och prata i telefon. Hur tänker G900:an designer? Hjälp mig och säg att jag har fel och bara inte hittar funktionen.
Postad 02 juni 2008 - 21:19
Testar och utvärderar G900:an åt en organisation nu.
Fråga!
Kan det vara så korkat att man inte byggt in någon "svara knapp" förutom touch skärmens inbyggda. Jag hittar inte detta. På P990:an och P1:an kan man använda scrollhjulet för detta. Knapp för att starta "anteckningar" finns men inte för att "svara". Mycket märkligt på en föremål där huvud ändamålet är att svara och prata i telefon. Hur tänker G900:an designer? Hjälp mig och säg att jag har fel och bara inte hittar funktionen.
Jag har faktiskt undrat samma sak! Och det gäller både för att svara och avsluta samtal.
Likaså tycker jag det är underligt att det räcker med ett snabbt tryck på knapplåsknappen på sidan av telefonen för att trycka av knapplåset. Har lyckats avaktivera knapplåset tre gånger i min byxficka redan.
Postad 02 juni 2008 - 21:45
Tack
Postad 02 juni 2008 - 21:56
Kan det vara så korkat att man inte byggt in någon "svara knapp" förutom touch skärmens inbyggda. Jag hittar inte detta
Är det inte så att man avänder knappen i mitten av "fyrvalsknappen/ringen" istället?
Postad 02 juni 2008 - 21:58
"Hej Jonas. Ring upp Anders på Expert 031123456. Dom skall byta batteri på sitt larmsystem."
Nu vill jag ringa upp det nummret fast ej visa mitt telnr till den jag ringer. Alltså lägga in #31¤ innan.
På min gamla SE mobil kunde jag välja "redigera nr före samtal" men jag hittar ingenstans att man kan göra detta.
Lösningen är INTE att lägga in dolt nr på alla samtal.
Tacksam för hjälp!
Postad 03 juni 2008 - 02:06
Mediamarkt i Heron City har en "riktig".Är lite intresserad av denna G900 men skulle vilja känna på den lite. Någon som vet en butik som har en "real phone" som man kan trycka lite på? Helst någon utanför innerstan sthlm.
Tack
/Fredrik
Postad 03 juni 2008 - 08:10
Har inga problem att starta WLAN, söka efter mitt nätverk och koppla upp sig mot det (använder WEP-kryptering). Ställer in mitt nätverks som första prio och kontrollerar att den ligger med i den anslutningsgrupp som är vald (har bara en grupp och där ligger min anslutning som #1)
När jag sedan skall surfa på mobilen så får jag felmeddelandet "Det gick inte att hitta fjärrservern", på vilken sida jag än försöker med. Har inte detta problem om jag surfar vi vanlig GPRS, det fungerar klockrent.
Började rota runt lite i inställningarna och såg att telefonen hade ett skumt IP-nr: 169.x.x.x, så jag ställde om det manuellt till 192.168.1.4 och reserverade IP:t i min router (la även in telefonens MAC-adress). Detta fungerade inte heller så efter lite mer googling läste jag att WLAN:et i G900 endast är 802.11 b och min router var inställd på "auto", dvs både b och g. Testade att ställa ner routern till endast b, även detta utan framgång.
Har testat att pinga både telefonens auto IP (169.x.x.x) och det jag ställde in själv (192.168.1.4) utan att få något svar.
Ska man behöva vara utbildad nätverkstekniker för att få igång WLAN? Brukar ju vara hur lätt som helst att kicka igång nätverk på laptops, spelkonsoller osv. Någon som har något tips?
Postad 03 juni 2008 - 08:32
Vad säger ni som testat G900? Hinner tyvärr inte åka o titta på G900 i butik idag..
Postad 03 juni 2008 - 11:48
Jag hade helt klart tagit G900 utan att blinka om du inte känner att du absolut måste ha QWERTY tangentbordet som P1an har.Skulle vara tacksam för lite tips! Skall få ut en ny telefon på försäkringen då min P1a blev stulen. Försäkringsbolaget vill nu ha besked idag. Skall jag ta ut en G900 eller skall jag ta en ny P1a??
Vad säger ni som testat G900? Hinner tyvärr inte åka o titta på G900 i butik idag..
MVH
Postad 03 juni 2008 - 15:16
Är det inte så att man avänder knappen i mitten av "fyrvalsknappen/ringen" istället?
Sorry! Om det vore så enkelt. En klar design miss av SE. Man prioriterade knappar för att komma åt "anteckningar" och "meddelanden" före en svara knapp. Tro vem som tog ett sådant beslut

Postad 03 juni 2008 - 17:40
Postad 04 juni 2008 - 08:13
Jag har faktiskt undrat samma sak! Och det gäller både för att svara och avsluta samtal.
Likaså tycker jag det är underligt att det räcker med ett snabbt tryck på knapplåsknappen på sidan av telefonen för att trycka av knapplåset. Har lyckats avaktivera knapplåset tre gånger i min byxficka redan.
Det där med knapplås-knappen är märkligt. I manualen står det att man ska hålla inne knappen för att låsa upp men det räcker med ett snabbt tryck. Det kommer säkert fixas i en framtida uppdatering.
Sen tycker jag det är onödigt med en dedikerad knapp för "minneslapparna", skulle helre vilja ha en knapp som leder till genvägs-menyn som på min gamla K750i.
Upptäckte förresten att man inte kan använda fotolampen om man har bildstabilisatorn aktiverad. Varför är det så?
Sen skulle jag gärna vilja ha lite tips på bra program att installera på mobilen

Redigerat av yonaz333, 04 juni 2008 - 08:16.
Postad 04 juni 2008 - 08:52
skulle helre vilja ha en knapp som leder till genvägs-menyn som på min gamla K750i.
Är det inte det som ikonen uppe till höger är?
Postad 04 juni 2008 - 09:18
Postad 04 juni 2008 - 09:34
Är det inte det som ikonen uppe till höger är?
Hm.. Juste, aktivitetshanteraren. Den hade jag glömt

Postad 04 juni 2008 - 10:41
Postad 04 juni 2008 - 17:15
Om det nu är så att det kommer en uppdaterad version av UIQ till hösten (3.3) så vet jag inte om man ska vänta. Antagligen så går det inte att uppgradera från 3.0 som det är på denna G900 till 3.3 när den väl släpps.
Annars verkar det vara en riktigt trevlig telefon som innehåller det mesta jag vill ha och mer därtill!
Har bara haft vanliga java-baserade telefoner hittills och känner att det är dags att gå över till något annat.
Undrar när de släpper information om nästa "våg" av telefoner med det uppdaterade Symbian UIQ 3.3. Får väl klara mig med min trotjänare W810i än så länge

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar