Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Into The Wild

131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Into the Wild (UK) (DVD) (Filmer) 2 8.624998 (7) Inga priser
Into the Wild - 2-Disc Special Edition (US) (DVD) (Filmer) 1 (0) Inga priser
Into the Wild (US) (DVD) (Filmer) 2 8.81818 (10) Inga priser

Postad 01 October 2008 - 10:42

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Vad anser du vara budskapet då som verkar ha fångat upp precis allt? Tror du verkligen han var helt frisk? Intressant är att en kille i USA vid namn Evan Tanner(UFC Fighter) hade efter att filmen kom ut en låt ur soundtracket på sin myspace sida. Sen stack han ut på en resa i öknen, han dog också. Inte filmens fel men det visar ju hur förskönande filmen var.

Jag tycker filmen hade blivit bättre om man utforskat hans psykiska hälsa mer vilken förmodligen inte var på topp.

Budskapet som Sean Penn vill förmedla är ju ÖVERtydligt - han var inte sjuk.
Läs mina tidigare inlägg så får du förklaring. Sen kan man ju givetvis argumentera för att han VAR sinnessjuk för att förklara hans beteende - men det finns det inget som helst bevis för. Alla så kallade experter som hävdar det driver bara med kvalificerat gissningsarbete.

Postad 01 October 2008 - 13:00

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Även om nu Into the Wild skulle vara utformat som en dokumentär (vilket jag inte anser att den är), så anser jag att problemet ligger hos de som har problem med det. Tror man på fullaste allvar att "riktiga" dokumentärer presenterar en allenarådande sanning?

Postad 01 October 2008 - 16:58

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Det fanns säkert skrivit i något kontrakt med föräldrarna att filmen inte fick smyga in i psyket på Mr Supertramp.
Förskönande vet jag inte om den va heller, han dog ju. Vem skulle bli lockad av att prova på samma sak, filmen visar ju att det är inte speciellt lätt att överleva på egen hand uti världen.
Tycker det är en aning märkligt att så många engagerar sig i om han va psykiskt sjuk eller ej, jag bryr mig inte det minsta i det. Filmen är kanon, sen om det är sanningen eller ej det har ingen större betydelse, det vore förstås intressant att få hela sanningen men den ligger i graven nu så det är rätt så meningslöst att spekulera.

Nu vill jag ha den på blu-ray för att ta mig en andra titt. Ingen som har något datum?

Postad 05 October 2008 - 20:56

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
Ojojoj, vilken underbar film. Allt, fotot, skådespeleriet (framförallt av birollerna), musiken, ja det här var tamejfan en av de bästa filmerna jag sett. Och jag skulle väl inte hålla med om att hans öde förskönas direkt, utan mer speglar hans resa och möten med olika människor på ett klockrent sätt. Det är ju omöjligt att inte bli berörd av denna film, första gången på mycket mycket länge jag inte kunde hålla tillbaks tårarna

Mvh

Postad 05 October 2008 - 21:04

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Ja det var sannerligen en utav de bättre filmerna den senaste åren! Soundtracket är ju enormt!

Postad 09 December 2008 - 11:37

Unregistered817d25f9
  • Unregistered817d25f9
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
En av de absolut bästa filmer jag sett i mitt snart 40 åriga liv - och jag e stor cinemaist.

Jag såg om den omedelbart efter första gången jag såg den...
Oavsett vad man tycker om själva chris (om han är en rebell - lr idiot) så är det en oerhört bra filmatisering - med ett underbart soundtrack. Första gånger på åratal som jag faktiskt köpt filmmusik.

För mig som förälder - var det en känslomässig berg -och dal bana. Ena stunden lockades den ungdomliga rebellen i mig, för att senare förbytas i hur d###### korkad och dumma ett barn kan vara...och tillbaks. Jag måde fysikt illa - och grät av bådeglädje och sorg.

Att Chris inte tog med sig en karta - kan också ses som att Det är det enda sättet att verkligen vara "Into the wild", då det längre inte finns outforskad vildmark.

Postad 09 December 2008 - 16:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Det fanns säkert skrivit i något kontrakt med föräldrarna att filmen inte fick smyga in i psyket på Mr Supertramp.
Förskönande vet jag inte om den va heller, han dog ju. Vem skulle bli lockad av att prova på samma sak, filmen visar ju att det är inte speciellt lätt att överleva på egen hand uti världen.
Tycker det är en aning märkligt att så många engagerar sig i om han va psykiskt sjuk eller ej, jag bryr mig inte det minsta i det. Filmen är kanon, sen om det är sanningen eller ej det har ingen större betydelse, det vore förstås intressant att få hela sanningen men den ligger i graven nu så det är rätt så meningslöst att spekulera.

Folk engagerar sig för att de tycker att boken/filmen förskönar ett utdraget självmord.
Det är den som dör som slipper lätt undan alla de problem och lidanden som uppkommer efteråt.

Postad 11 December 2008 - 00:15

say
  • say
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Helt underbar film och bra avslutningsscener. Har köpt boken nu och det återstår att se vad som var verklighet och fiction.
Vad tror ni var värst för föräldrarna, att inte höra av sonen på flera år eller att få nyheterna om att han hittats död? Lär vara rätt hemskt att inte veta om han ens var vid liv eller någonting alls för övrigt, så nyheterna kanske kom som en lättnad (nu vet vi..).

Postad 17 December 2008 - 17:06

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Äntligen finns detta mästerverk på blu-ray.
Längtar efter att få spana in filmen igen nu med fet bildkvalite.

Så för er som vill se nåt magiskt, köp hem Into The Wild på blu-ray.nu
Finns tyvärr bara import än så länge.

Postad 17 December 2008 - 17:08

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Ja denna fick man för en 50 lapp på HD DVD, grym film.

Postad 17 December 2008 - 17:46

bubu
  • bubu
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Fick denna film på blu-ray i brevlådan idag...! ;) ;)

Grymt bra film!!

Postad 23 January 2009 - 00:00

olleengstrom
  • olleengstrom
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Såg denna i skolan på en svenska lektion, nu ska vi argumentera för eller emot chris handlingar. Vad tycker ni? Var det rätt att lämna familjen och samhället bakom sig eller har alla ett visst ansvar gentemot samhället? Gör han rätt eller fel?

Postad 23 January 2009 - 00:38

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Såg denna i skolan på en svenska lektion, nu ska vi argumentera för eller emot chris handlingar. Vad tycker ni? Var det rätt att lämna familjen och samhället bakom sig eller har alla ett visst ansvar gentemot samhället? Gör han rätt eller fel?

Jag antar att ni satt och såg den på en crt då eller :blush:

Som att missa halva filmen.

Redigerat av belzebubb, 23 January 2009 - 00:39.

Postad 24 January 2009 - 18:51

olleengstrom
  • olleengstrom
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nej faktiskt inte för det fanns nämligen en projektor i det klassrummet...:)

Tyckte också filmen var riktigt bra, och han gör ju helt rätt enligt min mening, var människa har ju sitt liv och får göra vad man vill med det.

Postad 27 January 2009 - 15:45

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Helt klart en av dom bästa filmerna på länge. Naturligtvis är inte allt sant så jag tycker vi kan skippa den diskussionen, vi vill ju inte ha en Marklundare här på minhembio. Naturscenerna är fantastiska och handlingen hålls upp på ett bra sätt, jag fick nästan en tår i ögat och jag är inte så lättgråten annars. Soundtracket är ju helt suveränt, trots att jag har varit Pearl Jam fan i över 15 år tycker jag att det är nåt av det bästa Eddie har lyckats åstadkomma. Jag är benägen att ge filmen 5/5 då det var länge sen jag blev så berörd av en film... Klart sevärd

Postad 27 January 2009 - 18:48

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Jag hoppas verkligen denna kommer ut i en Blu-Ray utgåva med svensk text snart, som jag förstår det finns bara en import version än sålänge men är det nån som vet ifall en svensktextad är på g?

Postad 05 February 2009 - 00:00

Bezon
  • Bezon
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag hoppas verkligen denna kommer ut i en Blu-Ray utgåva med svensk text snart, som jag förstår det finns bara en import version än sålänge men är det nån som vet ifall en svensktextad är på g?

Jag undrar också detta.. Så om någon vet får de gärna hojta till

Postad 05 February 2009 - 11:18

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Ett över två timmar långt sömnpiller. Ett par danska bröst räddar filmen från en etta i betyg:
Betyg: 2 av 6.

Postad 09 February 2009 - 12:51

Bezon
  • Bezon
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Ett över två timmar långt sömnpiller. Ett par danska bröst räddar filmen från en etta i betyg:

Sjukt att man kan tycka så olika.. Själv tycker jag det är en av de bättre filmerna man sett!

Postad 09 February 2009 - 12:58

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

*hehehe*

Postad 03 March 2009 - 12:51

BreakStuff82
  • BreakStuff82
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Intressant att vissa här säger sig veta sanningen om McCandless liv. Jag tycker absolut någon av er borde kontakta föräldrarna och berätta vad som verkligen hände.
Jag blev lite förvånad måste jag säga iochmed att stora delar av McCandless resa och skäl till att göra denna har, fram tills nu, varit okända.
Boken är ju t.ex skriven med hjälp av gamla dagböcker och vittnesmål från personer som träffade Chris under hans resa. Men som sagt, stora delar av historien bakom är ju (var) okända.
Tydligen finns det ju bevis för att killen var sinnessjuk också. Det är ju också något som borde meddelas de nära och kära som verkar ha levt i ovisshet.

Postad 06 March 2009 - 02:47

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Fick denna film på blu-ray i brevlådan idag...! ;) B)

Grymt bra film!!

Finns det flera olika släpp på bluray eller är det enkelt?
Går R2 att spela på americansk PS3 tro.. hmmm

Postad 06 March 2009 - 20:31

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Finns det flera olika släpp på bluray eller är det enkelt?
Går R2 att spela på americansk PS3 tro.. hmmm

Jag hittade lite info ang. denna här och tydligen så är det samma extra-material på denna utgåvan som i DVD-versionen från förra året så ingenting nytt här, står iofs nåt om en fransk utgåva som ska ha annat extra-material.

Ska också tydligen vara riktigt bra bildkvalite på denna releasen då den fått A+.

Ett gjutet bluray köp detta!

Postad 10 March 2009 - 21:15

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Riktigt bra film som verkligen berör
Soundtracket av Eddie Vedder är ruskigt bra och bör finnas i var mans skivsamling.

Postad 23 March 2009 - 03:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Riktigt bra film som jag måste se om snart, var ett tag sedan man först såg den nu. Eddie Vedders soundtrack är grädden på moset!

Postad 04 February 2010 - 13:03

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Nått nytt om svenskt blu-ray släpp?

Postad 05 February 2010 - 10:03

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Riktigt bra film som verkligen berör
Soundtracket av Eddie Vedder är ruskigt bra och bör finnas i var mans skivsamling.

Håller med, soundtracket är grymt!

En av få bluray som jag vill skaffa mig.

Postad 21 February 2012 - 12:42

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag kan tänka mig att snubben som hittades avmagrad i en bil utanför Umeå nyligen kan ha varit lite inspirerad av filmen. Jag har annars svårt att se hur man kan attraheras av konceptet att svälta ihjäl i ett fordon i skogen....

Postad 21 February 2012 - 15:18

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

Jag kan tänka mig att snubben som hittades avmagrad i en bil utanför Umeå nyligen kan ha varit lite inspirerad av filmen. Jag har annars svårt att se hur man kan attraheras av konceptet att svälta ihjäl i ett fordon i skogen....

Haha just det ja, två månader var det visst?

Postad 22 February 2012 - 12:01

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Fan vad härligt att du läser om den killen och sedan kopplar det till Into the Wild... kudos för att du troligen har en ganska filmskadad hjärna!

Postad 27 February 2012 - 17:26

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0
Vi hämtar ju alltid inspiration från någonstans medvetet eller undermedvetet.
Aftonbladet hade ju någon artikel om någon självmordsskog i Japan också.
Umeåkillen har tydligen campat där på sommaren också och vart inne på affärn och
handlat mat ex.

Mycket sevärd film och soundtracket har åkt många varv vid det här laget.

Postad 28 February 2012 - 12:57

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Fan vad härligt att du läser om den killen och sedan kopplar det till Into the Wild... kudos för att du troligen har en ganska filmskadad hjärna!

var min första tanke när man läste om "gubben i bilen" :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.