Buzz! Quiz TV (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Buzz! Quiz TV (inkl. Buzzers) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(28)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation Wireless Buzzers (PS2/PS3)
(Övriga spelkontroller)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Buzz! Quiz TV: Family Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Buzz! Quiz TV: Family Edition (inkl. Buzzers) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Buzz! Quiz TV - Special Edition (inkl. Buzzers) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Vilket Buzz ska jag köpa? (89 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 05 July 2008 - 14:25
Postad 06 July 2008 - 09:07
De verkar ju vara slut överallt.
//Pryzz
Postad 06 July 2008 - 10:43
Var har ni köpt era spel med buzzrar?
De verkar ju vara slut överallt.
//Pryzz
Jag köpte min på Elgiganten i Borås!
Postad 06 July 2008 - 11:03
Postad 06 July 2008 - 11:16
Man använde aldrig buzzern och ingen pajkastning eller skicka bomben
Postad 06 July 2008 - 19:34
Men är det någon som vet var man kan köpa till extra buzzers ?
Postad 06 July 2008 - 20:15
till nästa Buzz till PS3 kommer. DÅ kan du säkert köpa spel och buzzers
till ett bra paketpris.
Såg på prisjakt eller nån liknande sajt att enbart buzzers kostade inte mycket
mindre än spel + kontroller.
Postad 06 July 2008 - 20:41
Vilket slags batteri använder "buzzrarna"? Inbyggda eller något annat?
Typ AA
Det följer med 8st så att du kan starta upp dem alla och börja spela. 2st batteri/kontroll.
Postad 07 July 2008 - 08:56
Klart kul spel annars!
Postad 07 July 2008 - 09:02
Är det någon annan som hann uppgradera till 2.40 innan den försvann? Jag har i alla fall fått problemet att buzzrarna inte hittas vi start utan att jag drar ut och stoppar tillbaka dongeln. Klart irriterande.
![]()
Klart kul spel annars!
skumt jag har f2.40 men har inte upplevt något problem med Buzz
Postad 07 July 2008 - 10:32
skumt jag har f2.40 men har inte upplevt något problem med Buzz
Vilken version av PS3 och vilken port har du dongeln i? Jag har en 60GB och har, 1 - 4: laddkabel, ps-eye, buzz-dongle och sist GH3-dongle. Har inte orkat prova någon annan ordning ännu.
Postad 07 July 2008 - 16:02
Funderar på att köpa det och plocka med PS3 och Buzz till föräldrarnas hus över helgen. Tyvärr finns endast tillgång till lågupplöst tv. Kan man läsa text? Funkar allt utan problem?
Postad 08 July 2008 - 12:05
Postad 08 July 2008 - 15:19
Postad 08 July 2008 - 15:51
Kan man köra online så både jag och sambon kan vara med och lira mot andra tro?
Har också funderat på det. Men tror inte det går? Man kan ju bara vara inloggad med ett konto på PS3.
Postad 08 July 2008 - 18:36
Då fick man lära sig nackdelen med en Jap-maskin. Spelfanskapet funkar endast på PAL-apparater (eller platt-tv).
Inget medtagande till folk som fortfarande lever i tjock-tv-åldern med andra ord.
Postad 08 July 2008 - 22:11
Postad 09 July 2008 - 07:11
Testade nyss Buzz! på min tjockteve.
Då fick man lära sig nackdelen med en Jap-maskin. Spelfanskapet funkar endast på PAL-apparater (eller platt-tv).
Inget medtagande till folk som fortfarande lever i tjock-tv-åldern med andra ord.
Har du en USA-importerad NTSC tv?
Annars har du väl en PAL-tv?
Redigerat av JockeJ, 09 July 2008 - 07:14.
Postad 09 July 2008 - 07:47
Testade nyss Buzz! på min tjockteve.
Precis. Du måste ha vänt på det. Japan-maskinerna kör NTSC. PAL har vi i Europa. Däremot så brukar de flesta europeiska TV-apparater även klara NTSC över scart-RGB (även tjock-tv, om de inte är allt för gamla). Så se till att testa med RGB, och inte komposit.Har du en USA-importerad NTSC tv?
Annars har du väl en PAL-tv?
Redigerat av pakarlss, 09 July 2008 - 07:48.
Postad 09 July 2008 - 09:02
Spelet i sig stöder endast 576i,p, 720,i,p, 1080i,ip. Det vägrar alltså att överhuvudtaget starta om PS3n är inställd på 480i.
Spelet funkar däremot utmärkt på t ex en tv som stödjer 720p.
Postad 09 July 2008 - 09:46
Skit! Verkar som jag inte kan få svenska i spelet. Köpte en UK maskin och UK version av spelet. Har jag fattat rätt att man ska välja Svenska som språk under språkinställningar i inställningar bara för att få svenska. Eller har jag missat något månne? Och är det bara rösten som blir svenska eller även frågorna? Tacksam för svar. Damn! alltid är det nått som strular...
Du ska ställa om språket i PS3ans meny, inte inne i spelet. Då får du det språket i spelet sen med.
Postad 09 July 2008 - 11:37
Du ska ställa om språket i PS3ans meny, inte inne i spelet. Då får du det språket i spelet sen med.
Jag får ju inte det eller kan du beskriva exakt var jag ställer om språket? Har redan ändrat så jag har svenska i PS3-menyerna.. Så jag undrar om det finns något annat ställe man ska ändra på?
Postad 10 July 2008 - 11:36
Jag får ju inte det eller kan du beskriva exakt var jag ställer om språket? Har redan ändrat så jag har svenska i PS3-menyerna.. Så jag undrar om det finns något annat ställe man ska ändra på?
Frågade playstation-supporten och enligt dem innhåller UK-versionen inte svenska, bara engelska. Man är tvungen att köpa den nordiska versionen för att få svenska, tyvärr
Redigerat av Hydra_, 10 July 2008 - 11:37.
Postad 10 July 2008 - 14:07
Frågade playstation-supporten och enligt dem innhåller UK-versionen inte svenska, bara engelska. Man är tvungen att köpa den nordiska versionen för att få svenska, tyvärr
Tack för hjälpen misstänkte att det var så. Fattade verkligen fel av den här tråden förstod det som att folk hade importerat och ändå fått svenska... Well well
Postad 10 July 2008 - 17:13
Postad 11 July 2008 - 16:10
WOW vilken befrielse att slippa alla sladdar.
Grafiken är bättre nu, men det var bra förr.
Frågorna ligger på en lagom svår nivå. Jämflör man med Trivial Persuit så
är det lätta.
Kul att svara på andras frågor. Det gör ju att man får obegränsat med frågor.
Det bästa var ändå att spela online mot andra - skitkul helt enkelt. Saknar dock att
alla kan vara med. Det vore också kul om man kunde kommunisera med de andra lagen.
Jag laddade hem paketet om Rocklegender. Har dock ännu inte kollat. Vad jag kan se så
finns det bara två paket än så länge att ladda ner. Rocklegender och Sci-Fi.
//Pryzze
Postad 11 July 2008 - 21:20
är det fortfarande ingen som provat att köpa hem de nya paketen i psn, är det bara frågor eller är det även nya gubbar, tjejer och andra skojigheter...?
Laddade hem de 2 som gick att plocka hem.
Det är endast nya fråge-kategorier, alltså inga nya karaktärer eller spelvarianter.
Postad 12 July 2008 - 07:41
Så, vilken butik ska jag handla ifrån (billigt) för att få hela spelet på svenska?
(jag har en svensk PS3:a och svenska valt som språk)
Postad 12 July 2008 - 09:10
https://www.prisjakt...kt.php?p=270140......På inläggen så verkar det ändå vara lite krångel med språket.
Så, vilken butik ska jag handla ifrån (billigt) för att få hela spelet på svenska?
(jag har en svensk PS3:a och svenska valt som språk)
Postad 12 July 2008 - 09:29
Postad 12 July 2008 - 09:36
Tack, men, högst uppe på listan har vi Dustin och just Dustin har jag mailat och de själva hävdar att de säljer en engelsk version.
Skulle man kunna få ett bekräftat ställe att handla ifrån?
Postad 12 July 2008 - 11:15
Tack, men, högst uppe på listan har vi Dustin och just Dustin har jag mailat och de själva hävdar att de säljer en engelsk version.
Skulle man kunna få ett bekräftat ställe att handla ifrån?
ja skulle säga att du ska handla från dustin,Handlade själv därifrån.. Fick självklart hem den svenska verisonen fråbn dem... men mailade en fråga innan så ja visste... fick som svar:
Hej.
Jag har varit i kontakt med vår produktavdelning som säger att det ska vara den svenska versionen.
Vänliga hälsningar
Cecilia Lundblad
Dustin home AB
Sälj
E-post: [email protected]
Hur betalar du ditt köp av utrustning? Du vet väl att du även kan köpa mot faktura
Postad 12 July 2008 - 11:49
ja skulle säga att du ska handla från dustin,Handlade själv därifrån.. Fick självklart hem den svenska verisonen fråbn dem...
Tack.
Postad 12 July 2008 - 23:46
Redigerat av Unregistered51a75780, 12 July 2008 - 23:47.
Postad 13 July 2008 - 13:42
Det ända sättet för oss nu är att avsluta spelet och sedan starta det igen...
Postad 13 July 2008 - 14:03
Har precis postat mitt första quiz. Det är ju lika roligt att skriva ett quiz som att spela själv. 80-talsrock heter quizet för den som är sugen att testa...
Hur hittar man den quizen då? Kan man göra en quiz själv som man bara har för eget privat bruk också???
Postad 13 July 2008 - 14:27
någon som vet om man i en frågeomgång kan trycka på nån knapp för att avbryta och starta om??
Det ända sättet för oss nu är att avsluta spelet och sedan starta det igen...
Om du håller ner de fyra färgknapparna på buzzern samtidigt (ej buzz-knappen) så pausas spelet och du kan välja om du vill fortsätta eller avsluta
Postad 14 July 2008 - 09:14
"storbildsvisning" av tex videos och bilder som ingår i frågorna. Sen verkade texter etc
rätt oskarpt och smått....men får nog skylla min 32" tjock-TV för det. Blir till å inhandla
en 42" platt med full-HD ist :-))
En annan sak - har några yngre förmågor i familjen som också vill spela. Någon som vet
om man kan ladda hem eller köpa barnfrågor ?? Har ännu inte handlat på PS-store/eller vad
det nu heter). Någon som kortfattat tala om hur det går till ??
mvh/ Ronis
Postad 14 July 2008 - 14:17
Postad 15 July 2008 - 07:40
Postad 15 July 2008 - 08:57
Sen framförallt mycket mer filmer, musik och bilder. Blir väldigt enahanda med mest textfrågor.
Hur är musikdelen jämfört med Music Quiz till PS2? Där baserade spelet på musiksnuttar och var hur kul som helst. Nästan så att man saknar gamla PS2a just för detta spelet.
Postad 15 July 2008 - 13:43
Det nya e helt ok men kommer inte riktigt upp i samma nivå som 1a.
Postad 15 July 2008 - 14:25
Postad 15 July 2008 - 16:43
Postad 15 July 2008 - 16:50
Köpte ett PS3- kit på Elgiganten i lördags. Verkar kul, men trodde det skulle vara lite mer
"storbildsvisning" av tex videos och bilder som ingår i frågorna. Sen verkade texter etc
rätt oskarpt och smått....men får nog skylla min 32" tjock-TV för det. Blir till å inhandla
en 42" platt med full-HD ist :-))
En annan sak - har några yngre förmågor i familjen som också vill spela. Någon som vet
om man kan ladda hem eller köpa barnfrågor ?? Har ännu inte handlat på PS-store/eller vad
det nu heter). Någon som kortfattat tala om hur det går till ??
mvh/ Ronis
Det kommer säkerligen frågor för barn i framtiden. Det ska också komma ett spel för barn som hette nått med jungle adventure som ska vara nått typ av partyspel för 4 spelare med olika spelmoment som nog mest handlar om att slå på de färgade knapparna och inte så mycket att svara på frågor.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Vilket Buzz ska jag köpa?
5 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?