Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kjell&Co Roxcore = Multibrackets?

173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Roxcore Cinema RXC-166 16:9 77" (172x97) (Projektordukar) 1 7,2 (4) Inga priser
Roxcore Cinema RXC-220 16:9 90" (200x112) (Projektordukar) 1 5,93 (14) Inga priser
Roxcore Cinema RXC-325 16:9 108" (240x135) (Projektordukar) 1 7,69 (12) Inga priser
Roxcore 4:3 100" (200x150) (Projektordukar) 1 (0) Inga priser
Roxcore Cinema RXC-500 16:9 135" (300x168) (Projektordukar) 1 7 (2) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 10 mars 2010 - 00:11

Xazh
  • Xazh
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Vad tycker du om duken? Snyggare design än gamla modellen? Kanske några foton? :wub:

Jag tycker ju nya duken ser bättre ut (kassetten alltså).
Min du som jag fick var vågig i båda övre hörnen. men bara om man tar ner hela duken med backdrop. Men kör man ner duken o bara har 10cm backdrop nere så är hela duken rak. Dock såg jag att duken såg lagad ut ungefär 20 cm upp på backdropen. Så jag funderar på att lämna tillbaks den men jag vet inte. Den duken jag köpte fick jag också rabatt på jag fick duken för 1300:- för att den hade skit små skav märken från transportspännena. Ingen "big deal" tänkte jag och målade i med vit färg och kassetten ser nu ut som ny. Min duk rullar inte upp sig helt i kassetten men jag ska justera det vart efter. Tog 2 bilder allt är precis ny monterat och inga kablar är dragna eller något sånt. som sagt den sattes upp tidigare på kvällen. På bilden som duken är nere så ser ni min 46" i bakgrunden. Den känns liten nu när man har duken ;)

https://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=340875.jpg
[/img]

https://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=340876.jpg
[/img]

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Uppe.jpg   234,01K   17 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  Nere.jpg   262,39K   9 Antal nerladdningar

Postad 11 mars 2010 - 13:29

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Fick också hem min 90" igår och monterade upp den.
Hade svarta märken från banden, och dessutom buktade vänstersidan ut cirka 4cm.
Vet inte om jag skall försöka fixa det genom att fästa silvertejp på baksidan och be om rabatt för skavmärkena.
Men helst vill man ju ha en helt slät duk, det är ju prio 1.

Skall se om den hänger till sig efter någon dag, annars skall jag fråga om man kan få en ny.

I övrigt var den bra, smidig kassett och motorn var överraskande tyst! Gött med både fjärr och en knapp på väggen, samt stoppfunktion om man inte vill köra ner den hela vägen till ändläget.

Postad 15 mars 2010 - 13:09

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Bifogad fil behandlar justering av ändläget!

Finns det sådana anvisningar för dom nyare dukarna med?

Postad 16 mars 2010 - 11:16

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Eftersom jag inte hittat nåt på nätet hur man gör så skruvade jag upp min egna duk och kollade och har nu löst det.
Alltså den nya varianten av duk som är lika mycket kassett som sticker ut på båda sidor.

Om nån vill veta så öppnade jag luckan på undersidan på den sidan kabeln går in.
Och där inne finns det tre prylar två mini knappar och en arm som går fram och tillbaka och så är det två hål på utsidan (kanten) och dessa mini knappar förflyttas när man drar åt eller släpper skruvarna i hålen på utsidan.

Så lättast är dra ner duken 20 cm. Skruva ett par varv på skruven som är närmast väggen (eller baksidan av kasseten) och sedan kör upp duken för att se var den stannar och sedan testa om tills du hittar ett bra läge.

För att få neder läget bra skall du nog ställa duken en bit ovanför där du vill ha duken och skriva åt skruven som sitter frammått i kassetten och sedan kör ner duken och se var den stannar och sedan testa sig fram.

Sen kan man ju alltid skruva bort plattan på undersidan så ställer man duken där man vill ha den och skruvar tills den lilla knappen trycks in på båda lägena.

Är det nån som inte förstår denna lilla guide pga. av att jag förklara dåligt får gärna pm:a eller skriva i tråden så kan jag nog fixa en bild på hur det ser ut..

//Edit
Pratade med kjell idag om ett annat ärende och då hade dom kollat upp detta och håller på att fixa en riktig guide för denna duk så det kommer inom kort

Redigerat av Unregistered429c130c, 16 mars 2010 - 14:05.

Postad 04 april 2010 - 15:53

Kristus
  • Kristus
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Kjell & Co erbjöd 20% rabatt under påsken så jag passade på att köpa en Roxcore 90". Nu när jag ska montera den på väggen så ser jag att dom har valt att dra kabeln på baksidan, har jag missat ngt eller är det ett gäng nötter som konstruerat duken?

Mvh Daniel

Postad 04 april 2010 - 18:50

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Köpte 108" nu när det var 20% och på den kommer kabel ut på högersidan. Ser din duk ut som den på bilden på deras hemsida så har du köpt gamla versionen. Du kanske kan få byta till den nya?

Jag måste ge en eloge för kundbemötandet. Säljaren bröt två förpackningar för att säkerställa att det var den nya duken och att det inte var några skador på chassit (haft otur med skador två gånger med ett annat fabrikat).

Duken är vågig men inte lika illa som min gamla manuella duk. Tycker att ljudet ifrån motorn är relativt lågt. Har satt mottagaren på vinden för att slippa sladdar i rummet och det fungerar än så länge bra. Om nu bara motorn håller ett par år så är 1436:- för en motordriven 108" duk verkligen ett kap. Den får duga tills man har sparat ihop till en tabtension. ;)

Postad 08 april 2010 - 14:00

falken_007
  • falken_007
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hur ser man om det är den nya eller gamla versionen?

Postad 08 april 2010 - 16:33

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Den nya har fäste så att den går att montera i tak och chassit går ut lika mycket på båda sidor om duken.

Postad 10 april 2010 - 19:19

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jag knep också en duk nu när de hade 20% rabatt under påsken, men jag måste få svar på en sak först innan jag törs öppna förpackningen.

Jag köpte 90" versionen occh enligt hemsidan skall kassettmåttet vara 233 cm

http://www.kjell.com...tem=57328&path=

På kartongen står det dock att måttet är 259 cm! Då får den tyvärr inte plats hos mig.
Någon som kan reda ut begreppen?

Postad 11 april 2010 - 13:00

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Hur stor är kartongen utvändigt ? Så det inte är emballagets totala mått som står på kartongen? Lär ju behövas lite plats i lådan för frigolit, fjärr, kabel, etc om det inte kommer vid sidan av. Enligt bilderna på hemsidan så torde 233 stämma väl när man ser att bildytan är 200, med 4cm svart kant.

Postad 11 april 2010 - 16:27

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Kartongen är ca 260 cm, och jag har petat upp ett hål i den, det är inte många cm luft i lådan innan kassetten börjar. Helskumt!
Får gå in på Kjell o Co imorgon och höra efter.

edit: på kartongen står: 259x14x14 cm, så det måste ju innebära att det är kartongens mått som är angivet, kassetten ska ju vara 8x8 cm!

Redigerat av Raskus, 11 april 2010 - 16:29.

Postad 19 april 2010 - 19:04

FixXxeRse
  • FixXxeRse
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Är lite sugen på att införskaffa mig en projje & en duk och undrar om Roxcore stöder auto när man kör igång projektorn eller måste man använda sig av fjärren?

Vad jag har förstått så finns det en funktion på det flesta projektorer där du kopplar på en signal till din duk... Eller har jag fel?

// FixXxeR

Postad 19 april 2010 - 20:21

Badabing99
  • Badabing99
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
"Tack, det ska jag göra!
Någon som jämfört denna mot Multibrackets 108" som de säljer för 3000:- på elgiganten?"

Ja du, Kjelles dukar är säkert helt ok, och väsentligt bättre än en rullgardinen tupplur från Ikea, men jag tycker det är stor skillnad på dessa produkter och de från Multibrackets, Kinpin och Euroscreen. De spelar i en division över Kjelles, men kostar lite mer. Sen har du Stewart och andra som spelar i en ännu högre division.. Man får lite vad man betalar för. Inte sagt att de inte fyller sina syften.

Jag har en Multibrackets duk sedan över tre år och är stormnöjd.

Multibrackets, Kinpin och Euroscreen tillverkar ju sina dukar i en egna "fabriker". De har heller ej de långa sidopartierna som sticker ut utanför dukens sida (iaf inte min egen, eller de polares jag hjälpt till att montera). Kjelles tidigare dukar var enligt min utsago riktigt underliga, då ena sidan stack ut uppemot 30 cm, och såg klart skarvad ut. Nu verkar de justerat detta med slutresultatet att båda sidorna sticker ut ca 15-20cm (att tyda på bilderna). Anledningen till de utstickande sidopartierna är att man då kan nyttja en större och billigare motor, den ryms inte som i de andra i den rulle som duken rullas upp på, utan måste helt enkelt monteras separat. Jag har nedn bifogat en bild från kjelles sida som visar just detta. Jag vägrade själv ha denna kloss hängade på sidan.

Det finns en mängd andra "mindre" skillnader, som gör att jag tycker det var värt att lägga den extra tusenlappen på Multibrackets el Kingpin el Euroscreen duken. Med det sagt kan jag konstatera att Kjelles dukar är prisvärda, men att du definitivt får värde för den extra tusenlappen om du väljer nån av de lite dyrare leverantörerna.

Jag köpten min duk via dustin som brukar ha bra erbjudanden, även elgiganten verkar ju vara prisvärda nu..

Bing

Kjelles utstickande kassett:

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  kjelle.jpg   9,87K   9 Antal nerladdningar

Postad 01 juni 2010 - 13:13

Jucky
  • Jucky
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Vet någon ifall det har börjat följa med takfäste till dessa dukar? det står i klartext på kjelles hemsida att den enbart går att fästa i väggen, men jag har läst att det nu för tiden följer med någon form av takanordning för den? någon som vet något mer? annars springer jag förbi efter jobbet idag och snackar med dom.

Postad 01 juni 2010 - 22:00

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Den nya har fäste så att den går att montera i tak och chassit går ut lika mycket på båda sidor om duken.

Postad 28 juni 2010 - 08:15

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått upp min Roxcore på väggen, 90" fick plats. Återstår bara att fixa klart med elen, bara ett provisoirium just nu.
Verkar lovande, går tyst och fint, äger ingen projektor ännu att testa med tyvärr, får bli höstens stora inköp.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Raskus, 28 juni 2010 - 08:15.

Postad 30 december 2010 - 22:08

Kimball
  • Kimball
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Gammal tråd här men jag känner att ärendet lika gärna kan tas upp här. Var och pratade lite på Kjell & Co idag, och ingen där hade någon aning om att den skall kunna takmonteras?
Inte heller deras hemsida verkar uppdaterad med denna information, om det stämmer? För det verkar ju konstigt om de "tog bort den nya versionen" med symmetrisk kassett samt möjlighet för montering i tak?

Lite förvirrad blir man allt, var inställd på 90"arn här då jag inte är sugen på att pröjsa ~2-3000 för min första projektorduk, men går den inte fästa i taket fungerar det inte alls för oss pga att tvn står ivägen, även om man kanske kunde fixat någon hemmagjord fästanordning till taket.

Någon som köpt den på sistone och kan svara på om den var av den "nya" eller gamla varianten?

Postad 30 december 2010 - 22:47

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
JAg köpte 135" med nya kassetten och det finns hål både för tankmontering och vägg montering antar att det gäller även de andra storlekarna.

Postad 30 december 2010 - 23:37

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 0
Har ägt en och ja det går utmärkt att fästa i taket finns som sagt både fästen för vägg och tak montage av nyckelhåls modell. Tänk dock på att en ny duk luktar i början och att du bör ha den nere helt i c.a 7 dagar för att få den så slät som möjligt i kanterna sen är det bara att njuta till film i vinter mörkret. Dom visar en mycket bra bild för sitt pris också ;) Idag har jag en kingpin och bildmässigt är den inte mycket bättre än den förra kan jag säga bara lite bättre :D

Postad 31 december 2010 - 10:50

Kimball
  • Kimball
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Det låter ju lovande! Får nog bli en sådan framöver då. :)

Postad 05 januari 2011 - 23:33

jerixon
  • jerixon
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en fråga bara angående den nya duken.
Skulle du kunna mäta bredden på kassetten på 135'an, då jag inte riktigt litar på måtten på hemsidan eftersom de har gamla bilder etc.

Tack på förhand!

JAg köpte 135" med nya kassetten och det finns hål både för tankmontering och vägg montering antar att det gäller även de andra storlekarna.

Postad 06 januari 2011 - 17:22

CV_joel
  • CV_joel
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
köpte mig en roxcore idag men hur f*n sjusterar man ändläget? såg det fanns en guide på den gammla men finns det med på den nya?

mvh/joel

Postad 17 januari 2011 - 16:27

titshika
  • titshika
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Vad tror ni... Är det dags för ny 108" Roxcore Cinema RXC-325 för om man tycker på info så står det den har utgått? Skulle vara trevligt om dom skrev lite mer på sin hemsida.

http://www.kjell.com...00000,380500000

Postad 19 januari 2011 - 00:15

titshika
  • titshika
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Fick jag svar dem att det var en ny på G.... Kanske kommer slå alla dukar som finns marknaden? :P

Redigerat av titshika, 19 januari 2011 - 00:15.

Postad 20 januari 2011 - 12:41

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 0

Fick jag svar dem att det var en ny på G.... Kanske kommer slå alla dukar som finns marknaden? ;)

Hur menar du nu?
Blir dom dyrare då med? tror inte att de kan tävla mot stewart och liknande dock så kan dom mycket väl konkurera mot kingpin och multibrackets.

Postad 21 januari 2011 - 22:56

titshika
  • titshika
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nja det var menat som humor... ;) Tror att den duger gott o väl :)

Postad 27 januari 2011 - 01:11

Kimball
  • Kimball
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Fått upp och testat 90" duken nu. Tyvärr buktar den väldigt mycket innåt då jag måste utnyttja hela blackdropet pga 2.7m takhöjd, såpass mycket att inte bara den svarta ramen påverkas utan även bilden blir "lite sne" i båda övre hörnen. Jag fick förvisso 20% på duken, så det var ju inga pengar att tjaffsa om för en motordriven 90" duk, och just nu finns det inte på tapeten att ta ner duken för att sedan behöva borra nya hål i taket.

I framtiden blir det definitivt en uppgradering, dock. Så mitt tips är att behöver man inte utnyttja mer än några cm på blackdropen och behöver en okej budgetduk, köp! Annars bör man se åt något annat.

Postad 30 januari 2011 - 15:04

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Har precis samma problem med böjda kanter på min.

Läste dock för en tid sedan att någon åtgärdat detta med stark silvertejp.

Detta borde dock bli problem när man rullar upp den eftersom rullen borde bli väldigt tjock just vid tejpen.

Är det någon annan som testat detta eller någon annan lösning?
Kan det bli bättre om man lägger i en bättre tyngd nertill på duken? På min ser det nästan ut som att tyngden är lägre i mitten och högre i hörnen, och det ger ju en buktning i sig...

Verkar ju dock vara oerhört vanligt, så om det var lätt att lösa borde ju många ha gjort det :)

Postad 30 januari 2011 - 15:21

Kimball
  • Kimball
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Läste också nåt om silvertejp, men tordes inte det kunna ge massa skrynklor i duken om man kör upp den med silvertejpen ditsatt? Om det ens går att dra upp duken med silvertejpen där som sagt? Vet inte hur tajt det är riktigt. Inget som stör under film för min del då man sällan kollar uppe i hörnen osv, men då man sitter med skrivbordet framme på htpcn osv finner jag det inte helt optimalt. Vet inte hur andra dukar med 60cm blackdrop beter sig, dock.

Postad 30 januari 2011 - 15:47

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Sett flera Kingpin i motsvarande storlek som har samma problem. Så det räcker nog inte att gå upp ett par tusenlappar för att slippa heller tyvärr :/

Kanske skulle prova med att sätta ett par tyngder längst ut som kan sträcka kanterna lite mer? För pinnen i botten av duken är ju väldigt lätt på duken från Kjell..

Postad 30 januari 2011 - 16:50

Kimball
  • Kimball
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag ser dock ingen skillnad öht om jag själv lägger lite tyngd på båda sidorna, kanske kan ge bättre resultat över tid dock.

Postad 31 januari 2011 - 18:49

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Ja, det kan nog ta ett tag som sagt.

Men det är värt ett försök, för numer är min duk så böjd att det till och med går in ett par centimeter på den vita ytan... :/

Postad 31 januari 2011 - 18:58

Kimball
  • Kimball
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Precis samma sak här. Hade jag bara behövt använda ~20-25cm blackdrop är duken perfa, men med mina 60cm påverkas de övre hörnen en del tyvärr. Man får väl delvis vad man betalar för, resten av duken är åtminstone så gott som helt slät!

Postad 03 februari 2011 - 10:37

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Ytterligare en fundering jag har kring duken gäller motorn.

Den är ju ganska tyst i sig själv, i alla fall på min (har den inbyggda, nyare versionen)
men däremot är det något inuti kassetten som skallrar. Det är ett metalliskt ljud som
försvinner när man trycker på mitten av kassetten.

Kan tillägga att kassetten sitter väldigt stabilt monterad i ett betongtak..

Någon som upplevt liknande missljud?

Postad 06 februari 2011 - 23:07

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0
En undran

Kan det vara värt att köpa denna men spänna fast den på ram?

Om man byggde en stabil ram, att det förhindrar dessa böjningar den får hängandes annars?

Redigerat av Ironse, 06 februari 2011 - 23:09.

Postad 11 februari 2011 - 08:48

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Ja, om man har möjlighet att ha duken nere hela tiden så är det säkert bra.
Skulle alla gånger ha en ramspänd om det inte vore så att jag hängde ner min du mitt i en dörröppning mellan kök och vardagsrum =) hehe

Du får gärna göra ett försök med att bygga en sån och sedan rapportera hur det går! =) Vore kul att följa!

Postad 12 februari 2011 - 08:33

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Ja, om man har möjlighet att ha duken nere hela tiden så är det säkert bra.
Skulle alla gånger ha en ramspänd om det inte vore så att jag hängde ner min du mitt i en dörröppning mellan kök och vardagsrum =) hehe

Du får gärna göra ett försök med att bygga en sån och sedan rapportera hur det går! =) Vore kul att följa!

Ok tack för svaret.... Funderar på att köpa 130" Då får man yta att dra och spänna bakom ramen. Det finns ingen annan duk som kommer i närheten av Roxcores pris i den storleken. Det som oroar mig är vikningarna.

Jag funderar även på ett annat alternativ pga ommöblering. Att när jag ska använda duken. Om man kan bygga en slags ram av trä eller metall, som en rektangulär. Om man drar ner duken parallelt längst en vägg och förhindrar vikningar så kan man kanske fästa dukens kanter mot ramen på baksidan för att på något sätt hålla den spänd där?

Postad 12 februari 2011 - 11:48

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0
Ni som har duken. Duken är egentligen till för att den ska åka neråt motordrivet

Jag hade en tanke med eventuellt en ommöblering men ändå behålla stor bild

Att tillverka en möbel, och ha decket mot golvet i stället? Och slippa borra i taket eftersom jag bor i hyresrätt. Och vid användning manuellt dra upp duken i stället?

Och eventuellt på något sätt fixa upp 2 stolpar som fälls upp bakom duken som håller duken utsträckt

Ungefär något liknande som på 80-talet när man kollade på fotografier fast större format då

Postad 12 februari 2011 - 16:49

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Borde det inte vara svårt att hålla duken sträckt när man väl dragit upp den?

När den hänger från taket så sträcks den ju ut av pinnen i botten. Men om du ska dra den uppåt så är det bara dukens vikt som drar den nedåt. Det är ju betydligt sämre än den pinne som agerar tyngd annars. Känns som att det är troligt att den buktar rätt mycket om man inte har en vikt nertill..

Det känns omständigt att göra om det endast är för att slippa borra i taket.

Det gjorde jag i min hyresrätt. La igen hålen med målarspackel efteråt och det var ingen fara.

Men om du ändå vill bygga en duk som åker nerifrån, då måste man ta bort motorn antar jag? För annars får du ju stå och dra i den själv under tiden som motorn rullar ut den, och den är ju inte särskilt snabb på mitt exemplar iaf =)

Nu kände jag att det kanske låter lite negativt det här, det var inte meningen =)
Men fundera igenom det noga innan du drar igång bygget i alla fall ;-)

Postad 12 februari 2011 - 17:18

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0
Om det går att ha på golvet i en möbel

Om det går att dra upp den

Så har jag funderat på en lösning med en ram som viks upp där överkanten fästs ut som borde "sträcka" ut?

Antagligen det eller där jag har projjen nu, köper en 130" och slaktar motorn och spänner med duk

Jag har kört mot vägg i 2 år och är toknöjd så jag borde även bli med denna duk? ;)

Optoman är så ljustarkt, att vid 2 tiden i dag vid full ljussken (söderläge och 3 fönster) behövde jag inte mörklägga helt utan ändå kan använda den

Redigerat av Ironse, 12 februari 2011 - 17:19.

Postad 14 februari 2011 - 10:34

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Kom förresten på att du även kan hänga denna duk på väggen. =)

Jag tycker nog att det smartaste alternativet om man inte vill hänga den i tak eller vägg är att bygga en ställning men fortfarande låta duken åka nedåt. Sedan kan man ju spänna fast den när den kommit ner.

Då kan man ju i alla fall hissa upp och ner den om man nu skulle vilja ha en TV på väggen, eller något annat =)

Nöjd med bilden blir du säkert. Speciellt för de pengarna.
Brukar själv inte behöva mörklägga helt för att bli nöjd med bilden, känslan blir tillräcklig i alla fall =)

Postad 16 februari 2011 - 13:28

*Zapp*
  • *Zapp*
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har också funderat i dessa banor att ha duken att komma ”upp” från ngn. typ av möbel istället för att rulla ner från kassett med motor.

Dock har alla mina funderingar då inbegripet 1 st. terrass markis konstruktion. Ungefär som på Vägverkets (nja, de heter väl inte så längre men ni fattar) bilar när de rullar upp en tillfällig varningsskylt från takräcket på bilen.

Kan det vara ngt?

Kolla också denna (lite dyr kanske, eller):
Postad bild
Hembiobutiken

/Jonas...

Redigerat av *Zapp*, 16 februari 2011 - 13:28.

Postad 16 februari 2011 - 14:41

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Hehe, ja de såg fräna ut!

Hade ju gärna slagit till om priset varit ett annat ;-)

En budgetlösning är ju att ha en manuellt monterad duk nere i möbeln, och sedan
fästa den i 2 krokar i väggen (en per sida) när man rullar upp den.

Själv så tycker jag dock att det är kul att dukens kassett syns i taket eller på väggen så att folk ser att man har projektor! ;-) "Den som har mest prylar när den dör principen"

Postad 04 juni 2011 - 22:16

titshika
  • titshika
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt en 135" duk Roxcore från Kjell&Co och måste säga att den är riktigt bra för dom pengarna.

Rätt tyst, antagligen ny motor.

Finare längs kanterna då duken och lådan är lika stora, inte som förr.

Enda minus är att den luktade rätt start dom första dagarna...

Redigerat av titshika, 04 juni 2011 - 22:17.

Postad 04 juni 2011 - 22:36

Dj AudaSpexx
  • Dj AudaSpexx
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Enda minus är att den luktade rätt start dom första dagarna...

vad kan man säga, dukarna är riktigt billiga! :)

Postad 17 augusti 2011 - 08:39

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
Jag köpte en 90" för drygt ett år sedan. Typiskt eftersom garantin är 1 år och min motor drar inte längre upp duken utan står bara och hackar.
Men reklamationsrätt har man ju i 3 år.

Har ngn annan haft samma problem?
Har ngn reklamerat hos Kjell&Co och vet hur bra de är att hantera såna ärenden?

/ Per

Postad 19 september 2011 - 22:32

DulcimeR
  • DulcimeR
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Någon som löst problemet med dom utåtbuktade svarta kanterna på duken? Min är givetvis likadan och hade velat försöka åtgärda det på något sätt! Ingen som vågat testa silvertejp lösningen ännu? :D

Postad 02 maj 2013 - 20:49

TheTechDude
  • TheTechDude
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag drar upp denna gamla tråd då jag funderar på denna duk. Någon som köpt den på sista tiden?

Vad tycker ni?

Redigerat av TheTechDude, 02 maj 2013 - 20:50.

Postad 23 maj 2013 - 11:29

Unregisteredbe3b6789
  • Unregisteredbe3b6789
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag drar upp denna gamla tråd då jag funderar på denna duk. Någon som köpt den på sista tiden?

Vad tycker ni?

Jag köpte en sådan för en par månader sedan.
Den var tänkt som ersättning för den 90" Roxcoreduk jag hade sedan tidigare.

Utförandet var ganska likt den gamla 90-tummaren, men den nya har tystare motor.

Vad gäller släthet är båda så bra man kan begära. Släta på bildytan, men de svarta kanterna viker sig lite inåt.

Tyvärr tyckte vi att 108" blev för stort i vårt rum, så vi behåller 90" istället.

Hojta till om intresse finnes för en 108" duk. ;)

Postad 30 maj 2013 - 10:11

TheTechDude
  • TheTechDude
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag köpte en sådan för en par månader sedan.
Den var tänkt som ersättning för den 90" Roxcoreduk jag hade sedan tidigare.

Utförandet var ganska likt den gamla 90-tummaren, men den nya har tystare motor.

Vad gäller släthet är båda så bra man kan begära. Släta på bildytan, men de svarta kanterna viker sig lite inåt.

Tyvärr tyckte vi att 108" blev för stort i vårt rum, så vi behåller 90" istället.

Hojta till om intresse finnes för en 108" duk. ;)

Det blev en sådan duk tillslut.

För det priset är jag nöjd.
Kanterna böjer sig in men det är inget som stör, kanske lite när bilden panerar höger eller vänstar i panorama scener.

Ingen ide att köpa 2k - 6k dukar tror jag. Man köper för 2k eller 7k+ tab-tension dukar med motor.

Bilden är riktigt bra i ett mörkt rum, halv bra när det är ljust i rummet - men det beror nog också på projektorn.

Som sagt, för 2k är detta en bra produkt.

Ström kabeln är inte modulär , den kommer ut på vänster sida.
Dosan är inte heller modulär... tänk på det innan ni köper.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.