Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX HD M-7000 *

454 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 July 2008 - 15:19

banfield
  • banfield
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

banfield:

Nja... jag vet inte, du ställde ju precis ännu en PCH fråga i Tvix tråden....

Svarar dig därför i Popcorn Hours Officiella tråd istället!!

Suck! sluta svara då om du stör dig så mycket

Postad 06 July 2008 - 15:09

Unregistered79bc8481
  • Unregistered79bc8481
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej Alla,

Först och främst, tack för all info angående M-7000. Har kikat länge på denna och bestämt mig för att införskaffa en sådan.

Jag har några funderingar kring denna då jag ser att det även finns en DTV tuner till denna och det vore intressant om det är så att man kan spela in och även pausa live TV (Timeshifta) med tillbehöret.

Jag har inte sett något inlägg om Tuner till denna men är väldigt sugen på en T530 (DTV tillbehöret)

Kanske Canman kan svara på detta?

Postad 08 July 2008 - 19:33

mullcom
  • mullcom
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hej Alla,

Först och främst, tack för all info angående M-7000. Har kikat länge på denna och bestämt mig för att införskaffa en sådan.

Jag har några funderingar kring denna då jag ser att det även finns en DTV tuner till denna och det vore intressant om det är så att man kan spela in och även pausa live TV (Timeshifta) med tillbehöret.

Jag har inte sett något inlägg om Tuner till denna men är väldigt sugen på en T530 (DTV tillbehöret)

Kanske Canman kan svara på detta?

jag kan ju medela att om du söker på youtbe efter Tvix 7000 så får du upp en film snutt om mässan som dom presenterar tvix senaste modellerna 6500 och 7000... där har dom också lite info om tv tunern som du ville ha svar på.

Hemsidan: Klicka här

Redigerat av mullcom, 08 July 2008 - 19:36.

Postad 26 July 2008 - 20:40

rotcerid
  • rotcerid
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har nu försökt hela kvällen att låta Tvix'en fåtillgång till den delade mappen på datorn. Har Vista Buisness. Det går bara inte. Har följt all info jag kommit över. Men de hittar bara inte varandra. Någon som har ett tips (eller två)?

Tacksam för hjälp

Rotcerid

Postad 26 July 2008 - 21:57

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Jag har nu försökt hela kvällen att låta Tvix'en fåtillgång till den delade mappen på datorn. Har Vista Buisness. Det går bara inte. Har följt all info jag kommit över. Men de hittar bara inte varandra. Någon som har ett tips (eller två)?

Tacksam för hjälp

Rotcerid

Det är en bugg i programvaran, jag hade samma problem.

Du måste dela ut katalogen på din dator med samma namn som Tvix har angett i network setup, dvs tvixhd1, tvixhd2.......

Postad 27 July 2008 - 14:09

rotcerid
  • rotcerid
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det är en bugg i programvaran, jag hade samma problem.

Du måste dela ut katalogen på din dator med samma namn som Tvix har angett i network setup, dvs tvixhd1, tvixhd2.......

Yes! Äntligen, nu funkar det felfritt. Tack för hjälpen. Jag fick installera om alltihop, döpa katalogerna rätt och sen funkade det.

Hepp!

Postad 02 August 2008 - 13:37

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Japp då äger man en tvix 7000a.

Redigerat av nikkeg, 04 August 2008 - 14:23.

Postad 05 August 2008 - 19:29

Stingray454
  • Stingray454
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
när man ftp'ar in på tvixen så finns det ju DISC1-8 och USB1-8...

så om man nu skulle vara så tråkig att man kopplar in en usbhub kan ja koppla in säg 8st USB diskar?
8TB USB diskar, så kanske man får plats med all porr.. :)

Postad 05 August 2008 - 21:47

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
8 TB? Vad är du för en fjolla?

:)

Har ingen 7000 själv, men tror jag har läst tidigare att det bara finns stöd för så många diskar som det finns USB-portar. Rätta mig om jag har fel.

Redigerat av Thuyner, 05 August 2008 - 21:50.

Postad 06 August 2008 - 15:25

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

8 TB? Vad är du för en fjolla?

;)

Har ingen 7000 själv, men tror jag har läst tidigare att det bara finns stöd för så många diskar som det finns USB-portar. Rätta mig om jag har fel.

Men det löser man enkelt genom symboliska länkar så kan du ha hur många diskar som helst.

Postad 07 August 2008 - 14:46

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Men det löser man enkelt genom symboliska länkar så kan du ha hur många diskar som helst.

Det var inte det frågan gällde, utan om man kan koppla in en USB-hubb i TViXen och sedan åtta diskar i den. Jag har läst både ja och nej som svar på den frågan, kan bero på vilken hubb man testar med...

Postad 08 August 2008 - 17:04

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Det var inte det frågan gällde, utan om man kan koppla in en USB-hubb i TViXen och sedan åtta diskar i den. Jag har läst både ja och nej som svar på den frågan, kan bero på vilken hubb man testar med...

Och som ger samma resultat, varför ska du krångla till det mer än vad som behövs.

Postad 09 August 2008 - 23:33

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Och som ger samma resultat, varför ska du krångla till det mer än vad som behövs.

OK, om du fortfarande inte förstår frågan behöver du ju inte svara på den.

Postad 11 August 2008 - 15:40

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Lite förvirrande det här med alla olika format...
Klarar den här modellen av att spela filmer som är kodade med x.264? (är det samma som h264?)

Postad 11 August 2008 - 15:47

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

OK, om du fortfarande inte förstår frågan behöver du ju inte svara på den.

Orkar inte med svara fler amatörers konmentarer men du kanske skulle läsa på lite först och sen kommentera frågan och se vilken funktionalitet han vill ha?

Antar du inte vet vad symlänkar är så min fråga uteblir eftersom den verkar för avancerad för dig tydligen.

Redigerat av Packetloss, 11 August 2008 - 15:47.

Postad 12 August 2008 - 07:07

swe_ag
  • swe_ag
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Vad har tvix-produkterna för livsförsäljningscykel?

När bör vi räkna med att efterföljaren till 6500 och 700 kommer på markanden?

Postad 12 August 2008 - 17:02

Andhy
  • Andhy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej! Har precis fått min Tvix 7000, håller på att försöka få igång uppkopplingen mot min nas disk.
Den hittar den interna och även nas servern, men när man trycker på ok så är där tomt ?
Nada filer.....någon inställning som jag glömt eller.... kör nfs(normal) mot en Qnap ts-109 intern nätverk endast.
Några idéer om det hela ?
/Andhy

Postad 16 August 2008 - 20:30

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
JAg är faktiskt lite besviken på tvix 7000a!den hänger sig ca 1 timma i en del filmer och den går till rot meny när man spolar snabbt och den stoppar filmen när man kör go-to undrar om det är någon som har detta problem och har en lösning??...
MVH.Nikke

Postad 17 August 2008 - 12:58

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Påminner alla medlemmar om forumets regler som Ni hittar här:
https://www.minhembi...showtopic=41188

Bryter man upprepade gånger mot dessa regler kan detta innebära en varning eller en avstängning.
Keep it clean folks!

Postad 20 August 2008 - 23:54

Stingray454
  • Stingray454
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

du har inte lust att vidareutveckla det här svaret?

hur skulle symlänkar hjälpa tvixen att hitta fler diskar än 2st som det finns usb portar?

för en symlänk är ju "ln -s *target* *path to target*

tex ln -s /var/torrents/downloads/*dir* /media/*discarray*/disk*/*mapp*

om inte tvixen hittar mer än en disk så kan ju inte symlänkar lösa problemet eller har jag missat något?

Postad 21 August 2008 - 13:42

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Har 7000-apparaterna fungerat bättre än 6500 map värmeproblemen?

Jag har fått uppfattningen om att vissa tycker att 6500 låter ganska mycket och att man inte vågar ställa ner fläkten. Är det någon som har erfarenhet av om denna blir tystare?

Postad 21 August 2008 - 15:31

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Har 7000-apparaterna fungerat bättre än 6500 map värmeproblemen?

Jag har fått uppfattningen om att vissa tycker att 6500 låter ganska mycket och att man inte vågar ställa ner fläkten. Är det någon som har erfarenhet av om denna blir tystare?

Hej!

Varför skulle man inte våga ställa ner fläkten? Jag har kört både en 4100 och 6500 sedan förra våren typ och dessa har kört på lägsta hastighet, utan problem, utan kraschade diskar, utan extrem värme och hack som följd. Det som skulle hända om det blir för varmt är ju att bilden börjar hacka eller frysa eventuellt, för att inte misstas som problem med någon codec i och för sig, vilket det också skulle kunna vara.

Fläkten kan bli lite tystare efter några veckor när man har haft den då det smörmedel/fett som ligger i fläktens kanske har blivit lite snällare, så att säga. :)

Postad 21 August 2008 - 19:17

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Hej!

Varför skulle man inte våga ställa ner fläkten? Jag har kört både en 4100 och 6500 sedan förra våren typ och dessa har kört på lägsta hastighet, utan problem, utan kraschade diskar, utan extrem värme och hack som följd. Det som skulle hända om det blir för varmt är ju att bilden börjar hacka eller frysa eventuellt, för att inte misstas som problem med någon codec i och för sig, vilket det också skulle kunna vara.

Fläkten kan bli lite tystare efter några veckor när man har haft den då det smörmedel/fett som ligger i fläktens kanske har blivit lite snällare, så att säga. :)

Jo, men nu är det ju personer som skriver i 6500-tråden om att de har problem, eller åtminstone är bekymrade över att den blir väldigt varm, när de t ex har burken i ett skåp och andra som nämner att de tycker att den bullrar. Härligt om du inte har några problem, men om det finns andra som har erfarenhet av 7000, positiv eller negativ, så vill jag gärna höra detta också.

Postad 21 August 2008 - 19:22

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jo, men nu är det ju personer som skriver i 6500-tråden om att de har problem, eller åtminstone är bekymrade över att den blir väldigt varm, när de t ex har burken i ett skåp och andra som nämner att de tycker att den bullrar. Härligt om du inte har några problem, men om det finns andra som har erfarenhet av 7000, positiv eller negativ, så vill jag gärna höra detta också.

Sant, men det var nog mer ditt ordval jag reagerar på, alltså "våga". Det är klart du borde våga, för disken ska inte kunna gå sönder eller för den delens skull - TViX:en. Det som händer när det blir för varmt är att det kan börja lagga i bilden eller att den fryser för att processorn inte fixar värmen.

Sen att den bullrar har heller inget med att "våga" ställa ner fläkthastigheten något skulle jag vilja säga. Därtill är ju 7000-modellen helt gjord i aluminium och har ett betydligt bättre luftflöde så den kyler ännu bättre än 6500-modellen, om än marginellt.

Jag hade nog ställt frågan "är det nödvändigt att ställa ner fläkthastigheten och klarar TViX:en det utan att det kan hända något drastiskt eller något som sabbar hårdvaran?" :)

Någon annan som har någon synpunkt?

Postad 21 August 2008 - 19:34

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Sant, men det var nog mer ditt ordval jag reagerar på, alltså "våga". Det är klart du borde våga, för disken ska inte kunna gå sönder eller för den delens skull - TViX:en. Det som händer när det blir för varmt är att det kan börja lagga i bilden eller att den fryser för att processorn inte fixar värmen.

Sen att den bullrar har heller inget med att "våga" ställa ner fläkthastigheten något skulle jag vilja säga. Därtill är ju 7000-modellen helt gjord i aluminium och har ett betydligt bättre luftflöde så den kyler ännu bättre än 6500-modellen, om än marginellt.

Jag hade nog ställt frågan "är det nödvändigt att ställa ner fläkthastigheten och klarar TViX:en det utan att det kan hända något drastiskt eller något som sabbar hårdvaran?" :)

Någon annan som har någon synpunkt?

Suck, det är väl klart att folk blir oroliga om det börjar hacka när de sitter med 1TB på disken, så det handlar nog om att "våga".

Postad 22 August 2008 - 17:33

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Suck, det är väl klart att folk blir oroliga om det börjar hacka när de sitter med 1TB på disken, så det handlar nog om att "våga".

Ja, men på din inledande fråga så går inte det du menar nu att utläsa i mina ögon. Anyway, alla kan utan problem ställa ner fläkthastigheten för att testa. Inget kommer att brinna upp. Så, nu har jag varit så tydlig jag kan och lämnar just denna fråga. :P

Postad 23 August 2008 - 10:18

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Hårddiskar mår inte bra i för hög temperatur, svårt att veta vilken temp dom går i inuti Tvixen.
Personligen i min dator och i min windows home server ser jag till att diskarna ligger max runt 35 grader.
I min Tvix har jag ingen hårddisk men om jag hade det så skulle jag nog försöka mäta upp tempen på disken på något vis (kanske finns tempavläsning i Tvix?)

Postad 08 September 2008 - 13:02

Unregisteredb61506f6
  • Unregisteredb61506f6
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Redigerat:

Redigerat av Unregisteredb61506f6, 11 September 2008 - 09:58.

Postad 09 September 2008 - 09:14

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0

Ska ni köpa TViX så ska ni köpa det nu. Komplett säljer TViX 7000 till 2999:-. Bara denna veckan. Passa på Passa på...!TVI

Såg annonsen för en liten stund & igentligen så sa plånboken NEJ men spargrisen sa ta ifrån mig jag har pengar . Så det blev en + en 750 GB disk :)

Postad 09 September 2008 - 15:50

Honkz
  • Honkz
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har någon kommit fram till eller testat om det funkar med HD-Audio? Den nya Popcorn Hour skall klara det, mitt val av dessa maskiner består egentligen bara mellan den grejen. Kan Tvixen det blir det en sådan.

Postad 09 September 2008 - 16:11

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Den nya Popcorn Hour är väl förberedd för det på samma sätt som TViX 6500/7000 är, dvs hårdvaran finns där och all funktionalitet ska fixas till "i framtiden"...? TViX har kommit till det stadiet att man har en alfa/beta-firmware där HD-Audio Passthrough fungerar - men i stort sett inget annat. Nu är nästa steg att få en FW med HD-Audio där "det gamla" fortfarande fungerar...

Postad 09 September 2008 - 16:44

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Ojojoj. Har länge varit sugen på en tvix 7000 men tyckt att 4 lax e lite för dyrt. Så jag har faktiskt väntat på den ny popcornen som ska komma denna månad för ca 2500 kr. MEN nu när komplett säljr denna för 3 tusen så finns det inga tvivel kvar för att inte köpa en tvix :) blir att beställa när jag kommer hem från hockey träningen ikväll :(

Dock så blir det ingen hdd till nu i början utan jag tänkte bara streama via en Ethernet kabel som går via tvixen till min dlink 635 router som sen går in i datorn borde funka bra det va ?

Sen har jag för mig att det fanns nån bugg med brightness i tvixen som ställde upp den till max och an var tvungen att ställa ner tex mitt i en film eller så. Är detta fixat med någon ny FW eller finns buggen kvar ?

Postad 09 September 2008 - 18:10

Honkz
  • Honkz
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Då var den beställd från komplett! 1TB hårddisk oxå. Jag skall skriva lite här vad jag tycker om alltet inom kort. Var helt säker på en PH men något fick mig att välja denna, vet inte riktigt vad men fick en känsla av att denna står för högre kvalite.

Postad 09 September 2008 - 19:47

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
En till beställd... tack Komplett! :(

Postad 09 September 2008 - 22:51

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Så där, då har jag oxå beställt en nu :( Hoppas bara att den kommer funka tillfredsställande nu med mkv och sub/srt filer i samma mapp och att det inte kommer att strula med att få igång streamingen från datorn då jag inte köpt till någon disk att stoppa i tvixen just nu. Sen vill jag inte veta av några buggar med brightness osv hit och dit :)

Är det FW 1.2.52 man ska köra på för att allt ska funka som bäst? eller någon senare beta kanske ?
Borde väl redan vara 1.2.52 i nu när man får den kanske.

Postad 10 September 2008 - 06:11

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Tre snabba frågor:

• Vilken firmware? (oj... fler som vill veta tydligen ;) )
  • Vilken hårddisk rekommenderas att sätta internt?
  • 100Mbit-nätverk är ok för att strömma 1080p-material från en server?

Tack!

Postad 10 September 2008 - 08:28

gwendibbley
  • gwendibbley
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Tre snabba frågor:

• Vilken firmware? (oj... fler som vill veta tydligen ;) )
  • Vilken hårddisk rekommenderas att sätta internt?
  • 100Mbit-nätverk är ok för att strömma 1080p-material från en server?

Tack!

Hej!

Undvik Western Digital. Jag fick ytterligare en hårddiskkrasch igår.

/g

Postad 10 September 2008 - 10:11

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Hej!

/g

Det ville man inte höra. WD rekommenderas flitigt i dessa forum. Vilken modell hade du?

Postad 10 September 2008 - 10:15

gwendibbley
  • gwendibbley
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Det ville man inte höra. WD rekommenderas flitigt i dessa forum. Vilken modell hade du?

Jag har haft både S-ATA och IDE som har pajat. Har inte modelnamnen i huvvet.

/g

*Edit: Dessa har ju suttit i min dator och inte i en TViX. Vill bara understryka det.

Redigerat av gwendibbley, 10 September 2008 - 11:14.

Postad 10 September 2008 - 11:56

Honkz
  • Honkz
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag har oxå dåliga erfarenheter med WD. Den höll i 9månader cirka sen så lät det som nån hackade med något på metal så dog den när jag starta om datorn. Detta var ett tag sedan så nu vet jag inte, de har säkert blivit bättre. Nu har jag 3 samsungdiskar på 500gb som funkar fint, har beställt en till tvixen oxå, en Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 32MB 7200RPM. Tror det blir fint.

Postad 10 September 2008 - 12:09

fardtjanst
  • fardtjanst
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
För två veckor sedan satt jag och valde mellan Popcorn och M-7000 och valde Popcorn, mest för priset. I måndags fick jag reda på att företaget jag beställt Popcorn från inte kunde få fram dem och sen dess har jag muttrat. Ja, ända tills igår då jag upptäckte det sänkta och suveräna priset på M-7000 så jag slog till direkt och beställde en.
Tack, företag XYZ för att ni inte lyckades få fram en Popcorn! ;)

Postad 10 September 2008 - 13:35

Unregisteredb61506f6
  • Unregisteredb61506f6
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

För två veckor sedan satt jag och valde mellan Popcorn och M-7000 och valde Popcorn, mest för priset. I måndags fick jag reda på att företaget jag beställt Popcorn från inte kunde få fram dem och sen dess har jag muttrat. Ja, ända tills igår då jag upptäckte det sänkta och suveräna priset på M-7000 så jag slog till direkt och beställde en.
Tack, företag XYZ för att ni inte lyckades få fram en Popcorn! ;)

Redigerat:

Redigerat av Unregisteredb61506f6, 11 September 2008 - 09:58.

Postad 10 September 2008 - 16:39

Mediamaniac
  • Mediamaniac
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Hej!

/g

Hallå gwendibbley!

Det är faktiskt så att flera tillverkare, bland andra Dvico, brukar avråda från WesternDigital. Ibland är det så illa att diskarna inte stöds alls eller att det krävs firmwareuppdateringar. Min tolkning är att WD diskarna har andra hårdvaruspecifikationer än andra märken vilket gör att de inte alltid kommer överens med mediaspelare.

Postad 10 September 2008 - 19:02

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Vad finns för fördelar med denna spelar jämfört med PCH A110? Nackdelar? Har läst jämförelser mellan de två tidigare då de verkat rätt likvärdiga, men nu har väl båda fått många uppdateringar till sin firmware, så tidigare jämförelser kanske inte är aktuella längre.

Hur skiljer sig gränssnittet mellan spelarna i t ex utseende och snabbhet?

Hur är utvecklarna på att uppdatera FW i jämförelse med varandra? Har tidigare hört att dvico varit sega med uppdateringar osv?

Kan man köra RAR-arkiv direkt på tvix? Vet att man kan göra det mha llink på PCH, funkar detta även till tvix (om man tex kör llink på datorn?)

Postad 10 September 2008 - 19:33

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Hej!

/g

Jag har ju WD i 6500. Jag är lite nyfiken på vilken fläkthastighet du har använt. Om det kan spela någon roll?

/Göran

EDIT: Jag kan nämna att jag har haft Hitachi-diskar i andra maskiner som dött och jag är rätt så säker på att det var beroende på dålig kylning.

Redigerat av Goeran, 10 September 2008 - 19:35.

Postad 10 September 2008 - 20:33

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
2999kr var ju billigt. Jag gav över 4k för min. :)

Redigerat av twebbas, 10 September 2008 - 20:36.

Postad 10 September 2008 - 20:44

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Vad finns för fördelar med denna spelar jämfört med PCH A110? Nackdelar? Har läst jämförelser mellan de två tidigare då de verkat rätt likvärdiga, men nu har väl båda fått många uppdateringar till sin firmware, så tidigare jämförelser kanske inte är aktuella längre.

Hur skiljer sig gränssnittet mellan spelarna i t ex utseende och snabbhet?

Hur är utvecklarna på att uppdatera FW i jämförelse med varandra? Har tidigare hört att dvico varit sega med uppdateringar osv?

Kan man köra RAR-arkiv direkt på tvix? Vet att man kan göra det mha llink på PCH, funkar detta även till tvix (om man tex kör llink på datorn?)

Nu äger jag iofs inte en a-110 utan en a-100 men jag tycker nog ändå jag kan svara på några av dina frågor. För det första. Det är två helt olika maskiner, det måste man komma ihåg. Den ene är en mer renodlad mediaspelare, medans den andra är en mediespelare med lite annat lull-lull.

Jag är en utav de (o)lyckliga som äger både en m-7000 och en popcorn hour a-100, och min och flickvännens favorit är klart tvixen. Men då är jag inte alls intresserad utav en nas funktionen eller andra bökiga och buggiga funktioner som finns på den, och som jag hellre har en snabb dator till.

Jag är intresserad av den som en ren mediaspelare och där tycker jag nog m-7000 är snäppet bättre. Jag har haft mina stunder då jag förbannat m-7000 men de kan jag räkna på ena näven. De gånger jag förbannat popcornen för att den strular, ja där räcker inte ens alla mina tår till. :)

Du får helt enkelt tänka ut vad Du värdesätter och vilka funktioner Du tycker är värdefulla. Prismässigt så skiljer det sig 500kr (i alla fall den här veckan :) mellan en a-110 och en m-7000. I mitt tycke är valet inte ens något val. Man köper en m-7000 punkt. :P När m-7000 kostade över 4000kr och popcornen under 2000kr, då var det svårt att motivera ett köp utav en m-7000 som kostade dubbelt så mycket.

Skulle du istället köpa en a-100 och inte bryr dig om alla buggar osv (som finns i viss mån även på tvix såklart) då är det klart fördel till popcornen pga det låga priset. Som sagt. Det är Du som ska ha burken och således Du som ska bli nöjd. Så i slutändan är det Du och bara Du som vet vilket köp som är bra för dig. Lycka till med valet! =)

Redigerat av twebbas, 10 September 2008 - 20:52.

Postad 10 September 2008 - 21:33

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Tack för info twebbas!

Jag kommer enbart att använda min för att spela upp videofiler som jag har på min NAS/dator. Musik, bildvisning och annat är fullständigt ointressant för mig.

Kan du utveckla lite varför du tycker tvixen är så pass mycket bättre? Är det bara att det känns som färre buggar eller vad är det? :)

Postad 10 September 2008 - 22:01

UltimatePlayer
  • UltimatePlayer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Tack för info twebbas!

Jag kommer enbart att använda min för att spela upp videofiler som jag har på min NAS/dator. Musik, bildvisning och annat är fullständigt ointressant för mig.

Kan du utveckla lite varför du tycker tvixen är så pass mycket bättre? Är det bara att det känns som färre buggar eller vad är det? :)

Har ungefär samma funderingar som du..

Framförallt är uppspelning från rar + mkv en dealbreaker för mig, kan inte tvixen det är den värdelös för mig, då kan jag lika gärna köra via min ps3'a.

Postad 11 September 2008 - 07:22

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Detta är lite okänd mark för mig. Men tänkte ha Twixen för att spela upp framförallt filmer, kommer nog skaffa en S.B duett för musiken.

Funderar på att skaffa en NAS-Server som ansluts till Twixen och därigenom visa filmer. Samtidigt skall Nasen funka till S.B också.

Eller kan man ansluta en HD och köra Twixen som Nas även åt S.Boxen?

Vilka fördelar finns det med separat NAS?, detta blir ju en rätt mycket dyrare lösning.

Sen undrar jag också om man kan ställa in den i ett skåp med bakstycket borta utan att den blir för varm?

Vilka fördelar har en Twix om man jämför med en NAS och PS3, förutom att PS3:an inte klarar MKV?

Redigerat av Hinken74, 11 September 2008 - 09:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.