Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Curanta MB-801S, eGreat EG-M31A

636 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 July 2008 - 12:12

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
NU ligger min här på skirvbordet, gissa om jag vill hem och pula?

Kass mobilbild (SE G700) blir bra mycket bättre med min K850i men den glömde jag hemma.

Bifogad fil  DSC00970__Small_.JPG   45.6K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSC00960__Small_.JPG   43.31K   1 Antal nerladdningar

/R

Postad 23 July 2008 - 12:39

Sammet10
  • Sammet10
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Sammet10:

1. Ja, om du väljer ett USB-kort Wireless-N baserat på rätt kretsar (Atheros)
2. Inga problem, bara att köra
3. Det bör vara en vanlig "USB-skrivarkabel", sen är det bara att köra

:P

Tack för svar senast

Har har skaffa mig boxen men n00b som man är kommer jag inte ens igång , Vad är det för speciell sata kontakt jag skall ha ? lyckas inte koppla in min i boxen ens.

Sen undrar jag över usb trådlöst kort med Atheros kretsar ? vad är det ? Jag har köpt ett D-link DWA-140 Wireless N usb adapter kommer den funka ?

Redigerat av Sammet10, 23 July 2008 - 14:22.

Postad 23 July 2008 - 16:35

Webtrader
  • Webtrader
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Tack för svar senast

Har har skaffa mig boxen men n00b som man är kommer jag inte ens igång , Vad är det för speciell sata kontakt jag skall ha ? lyckas inte koppla in min i boxen ens.

Sen undrar jag över usb trådlöst kort med Atheros kretsar ? vad är det ? Jag har köpt ett D-link DWA-140 Wireless N usb adapter kommer den funka ?

Du behöver ingen speciell SATA kontakt de är alla lika (så vitt jag vet). Men det du ska se till är att hårddisken du vill ha i den ska ha SATA kontakt. Sen så ska jag lägga upp en enkel "kom igång" senare ikväll så du kan uppgradera programvaran i boxen. När det gäller nätverketskortet så måste jag kolla lite mer på det för att se om det går att utläsa vilka kretsar de kör.

Har du kopplat in boxen till TVn?

Postad 23 July 2008 - 16:58

Sammet10
  • Sammet10
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Du behöver ingen speciell SATA kontakt de är alla lika (så vitt jag vet). Men det du ska se till är att hårddisken du vill ha i den ska ha SATA kontakt. Sen så ska jag lägga upp en enkel "kom igång" senare ikväll så du kan uppgradera programvaran i boxen. När det gäller nätverketskortet så måste jag kolla lite mer på det för att se om det går att utläsa vilka kretsar de kör.

Har du kopplat in boxen till TVn?

haha jo behövde ju inte någon kabel för att koppla in hårdisken var ju bara att trycka dit den =)
Den är kopplat till tven via komponent kabeln (Hdmi ger ingen signal fast jag testat alla lägen med handkontrollen , från kom igång tråden för popcorn).

Har installerat hårdisken med hjälp av ett usb minne men kommer inte så mkt längre nu utan internet antar jag
här är länken till usb kortet jag undrar över D-link DWA-140

Redigerat av Sammet10, 23 July 2008 - 17:08.

Postad 23 July 2008 - 17:25

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Sammet10:

Tjena!! Jag är rädd att säga att D-linken bygger på Ralink RT2870-chipset... så med 99% sannolikhet kommer det inte funka!! Tror inte det är aviserat stöd för andra än Athers än så länge. TP-link har USB-donglar som ska funka!

Annars känns den tämligen välbyggd Curantan måste jag säga, helt klart bättre genomtänkt än Popcorn:en än så länge, tummen upp!!

Postad 23 July 2008 - 17:48

Sammet10
  • Sammet10
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Attans det var det enda kortet de hade på Alina här i stan men tur jag inbte öppnade det då.

Spelar det någon roll vilken usb "dongel" från TP-link jag köper eller duger vilken som?
Hittat 1 från Tp_link på prisjakt iaf TP-Link WN821N

Redigerat av Sammet10, 23 July 2008 - 17:59.

Postad 23 July 2008 - 19:02

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Börjar bra!

Valde att den skulle hitta uppgradering själv, fick ett felmedd att jag måste starta om den. NU kommer jag inte förbi startbilden!

:):(

Postad 23 July 2008 - 19:02

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Sammet10:

Ja, det spelar roll. Den du hittade är hlet okej! Men det kan ju finnas ev äldre modeller eller andra modeller som inte har Atheros... Så man måste kolla detta. Men väljer du TP-Link WN821N är det helt rätt!!

Kör hårt!

Robber:

Verkar inte som om Auto-uppdateringen funkar ännu... Starta om den, knapp på baksidan! Ladda hem mjukvaran från Curantas FTP o lägg på USB-sticka!! Sen kommer det nog gå som tåget!! På det igen!!

Redigerat av Kanelbulle, 23 July 2008 - 19:04.

Postad 23 July 2008 - 19:08

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Startat om den 10gng nu men ser bara startbilden "HD Network Media Player Loading..." Stått så i 20min nu....

/R

Sammet10:

Ja, det spelar roll. Den du hittade är hlet okej! Men det kan ju finnas ev äldre modeller eller andra modeller som inte har Atheros... Så man måste kolla detta. Men väljer du TP-Link WN821N är det helt rätt!!

Kör hårt!

Robber:

Verkar inte som om Auto-uppdateringen funkar ännu... Starta om den, knapp på baksidan! Ladda hem mjukvaran från Curantas FTP o lägg på USB-sticka!! Sen kommer det nog gå som tåget!! På det igen!!

Postad 23 July 2008 - 19:14

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
smekte just brytaren nu efter 25min och då kom den igång :) Håller på att uppgradera via usbstickan nu! Håll alla tummar ni har!

Postad 23 July 2008 - 19:23

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Hur lång tid tod det för er att "flasha" mediaboxen?

Postad 23 July 2008 - 20:09

Sammet10
  • Sammet10
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
KanelBulle

Tack för hjälpen tar och beställer en sådan

Postad 23 July 2008 - 20:14

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
min gör verkligen allt för att ######s, formaterade hdd och på 90% så blir det något fel och den startar om och nu vill den inte starta igen. Segt. Ger den en timme till sen får komplett den tillbaka.

/R

Postad 23 July 2008 - 20:19

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
robber:

För mig tog det ca 4-5 minuter för Firmware o sen ytterligare för NMT-applikationerna! Det viktiga är att det "rör" på sig, att det inte tok-stannar i 20 minuter...

Har du sett på Curantas FTP att det finns en Recovery Firmware?? Den borde kunna göra susen. Det är en nöd-lösning om man inte genomfört uppdatering korrekt... Har dock ej kört den själv, men så ska det vara!!

Postad 23 July 2008 - 20:30

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

robber:

För mig tog det ca 4-5 minuter för Firmware o sen ytterligare för NMT-applikationerna! Det viktiga är att det "rör" på sig, att det inte tok-stannar i 20 minuter...

Har du sett på Curantas FTP att det finns en Recovery Firmware?? Den borde kunna göra susen. Det är en nöd-lösning om man inte genomfört uppdatering korrekt... Har dock ej kört den själv, men så ska det vara!!

Bootat om ett gäng gånger nu och nu startade den igen. Försöker formatera igen. *peppar peppar* Funkar det inte nu använder jag nödlösningen :) Har en digitaltermometer inkopplad i boxen och den blir inte så varm med hdd iaf. ligger på stabila 33C och det är nu 26C i rummet.

/R

Postad 23 July 2008 - 20:35

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
hmm den formaterade till 100% sen står det "avbildning pågår, installationsfel! Källan är felaktig vv starta om" Kan det ha att göra med att den försöker ladda ned ny FW som inte finns tillgänglig?

/R

Postad 23 July 2008 - 20:40

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
robber:

Detta händer alltså när installerar NMT-applikationerna?? Är det en gammal eller ny disk, har du testat att ladda ner Syb8634.nmt igen?? Det kan ju gå galet ibland (har varit med om det själv). Du installerar från USB-sticka??

Postad 23 July 2008 - 20:45

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

robber:

Detta händer alltså när installerar NMT-applikationerna?? Är det en gammal eller ny disk, har du testat att ladda ner Syb8634.nmt igen?? Det kan ju gå galet ibland (har varit med om det själv). Du installerar från USB-sticka??

Formaterar disken och strtar upp med USBstickan. När den formaterar klart verkar det som om den vill ladda ned ny FW men jag får felmedd jag skrev tidigare och får alt att starta om. Startade nu om och nu fick jag valet att uppgradera fw som jag hade på USBstickan. Den håller på att uppgradera alles nu så det verkar ha gått vägen. Verkar som att de nedladdnnigsbara filerna ställer till det, eller snarare bristen på de. Kan köra youtube mm och ipadress får den via routern så felet är inte där iaf.

/R

Postad 23 July 2008 - 22:49

Webtrader
  • Webtrader
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

min gör verkligen allt för att ######s, formaterade hdd och på 90% så blir det något fel och den startar om och nu vill den inte starta igen. Segt. Ger den en timme till sen får komplett den tillbaka.

/R

vart bor du? Om du bor nära Stockholm så kan vi fixa service direkt. Bara ta med dig kvitto så byter vi den! Det ska inte vara några problem att fixa.

hmm den formaterade till 100% sen står det "avbildning pågår, installationsfel! Källan är felaktig vv starta om" Kan det ha att göra med att den försöker ladda ned ny FW som inte finns tillgänglig?

/R

Kör firmware uppdatering och NMT igen så fungerar det.

vart bor du? Om du bor nära Stockholm så kan vi fixa service direkt. Bara ta med dig kvitto så byter vi den! Det ska inte vara några problem att fixa.

Var lite snabb på att svara, men jag gillar att svara snabbt och ge bra service. Säg bara till om det inte löser sig.

Postad 24 July 2008 - 05:36

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Finns det nån reset knapp?. Har ställt in en bildupplösning och bilden blev svart får inte fram nån bild längre :)
Tack för svar kanske jag ska byta sladdar till tven?
mvh jag

Postad 24 July 2008 - 07:00

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Var lite snabb på att svara, men jag gillar att svara snabbt och ge bra service. Säg bara till om det inte löser sig.

Tack för allt Webtrader men allt löste sig. Mitt tålamod var inte det bästa igår kväll :)

Allt funkar klockrent nu och jag är på det hela jätte nöjd med maskinen. Skulle kunna ha låtit lite mindre från den lilla fläkten dock. Tänkte ev kasta på en större fläkt och tänkte höra om späningen på kortet klarar att driva en 120mm fläkt? Tänkte köpa en Nocua eller motsvarande att sätta på maskinens ovansida.

/Robin

Postad 24 July 2008 - 07:14

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Det sitter väl en 40mm fläkt i? Någon som har spec på den, så man kan se hur mycket luft den trycker mm. Vore smutt att kanske byta den mot en lite bättre.

/R

Postad 24 July 2008 - 08:12

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Hur bra fungerar det med torrent nedladdning?

Kan man stänga av datorn efter flyttat över torrentfilerna till mediaboxen - laddar den ner när datorn är avslagen?

Postad 24 July 2008 - 08:24

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
tapaza80:

Japp, så gör den! Du startar upp Torrent-nedladdningen på din Curanta o sen sköter den det själv... Mycket smidigt! Sen finns det som jag beskrev tidigare en mjukvara för Windows som gör att den Auto-startar rubbet, smidigt! Du kan gå in via ditt nätverk o komma åt Torrent klienten o dra igång o stänga ner oxå!

Postad 24 July 2008 - 08:36

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Fan vad nice. Blir nog ett köp när B-versionen kommer i aug (?).
Vad är skillnaden mellan Tvix och B-versionen egentligen (förutom torrent)?

Postad 24 July 2008 - 08:58

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
tapaza80:

I princip ingenting. På Curanta så får du köra en "driver" när du kopplar den direkt mot din PC för att tanka över, om man nu gör det... Annars är det mest utförande osv finns fördelar o nackdelar med bägge. Men Tvix har tex inte Upnp-stöd, Webb-tjänster, NAS-server, Torrent-klient osv...

Postad 24 July 2008 - 14:19

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Ställde in liksom Mediaboxen på 1920/1080 vet inte precis vilken hz det var på. Har en full hd tve och kör hdmi sladden.
Kan nån kolla i sin box och berätta vad jag ställde in den på Please. Det var nästan längst ner i listan över upplösningar.

vill ha igång den tack för svar :unsure:

Postad 24 July 2008 - 15:02

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

tapaza80:

I princip ingenting. På Curanta så får du köra en "driver" när du kopplar den direkt mot din PC för att tanka över, om man nu gör det... Annars är det mest utförande osv finns fördelar o nackdelar med bägge. Men Tvix har tex inte Upnp-stöd, Webb-tjänster, NAS-server, Torrent-klient osv...

Behöver man ha en speciell router eller vilken som? tydligen skulle
utrustas med inbyggd torrentnedladdare. Men det kanske är skitsamma så länge mediaboxen klarar torrents?

Postad 24 July 2008 - 15:30

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Behöver man ha en speciell router eller vilken som? tydligen skulle

utrustas med inbyggd torrentnedladdare. Men det kanske är skitsamma så länge mediaboxen klarar torrents?

Vilken som passar, frågan du bör ställa dig är om du vill ha en med Wlan stöd eller icke. Jag kör en Netgear komer dock inte ihåg namnet men inte en senaste modellen. Wlan 108mbit, funkar bra och netgear är pisslätta att konfigurera också.

Edit: Den du länkade till lär duga bra

/R

Tips om ni inte tog det förgivet dvs, är att koppla in ett tangentbord med usbkontakt till boxen. Allt blir så mycket lättare när man ska skriva in allt :unsure:

/R

Redigerat av robber, 24 July 2008 - 15:29.

Postad 24 July 2008 - 15:31

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Vilken som passar, frågan du bör ställa dig är om du vill ha en med Wlan stöd eller icke. Jag kör en Netgear komer dock inte ihåg namnet men inte en senaste modellen. Wlan 108mbit, funkar bra och netgear är pisslätta att konfigurera också.

Edit: Den du länkade till lär duga bra

/R

Kommer ha 100/10mb i min nya lght och förhoppningsvis en M31B när den kommer. Är 655 den bästa produkten för dessa produkter? Vad innebär Wlan (vet bara att det är ett trådlöst format)?

Postad 24 July 2008 - 15:40

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Kommer ha 100/10mb i min nya lght och förhoppningsvis en M31B när den kommer. Är 655 den bästa produkten för dessa produkter? Vad innebär Wlan (vet bara att det är ett trådlöst format)?

Wlan = Wireless Local Area Network. Kortfattat trådlöst nätverk. Finns massa olika protokoll mm. Tryck här gör mer info

Denna lär funka om du får den speeden.
Inte alls insatt dagens routrar och vilken man ska ha dock. Ett besök på www.sweclockers.com är nog att föredra.

/R

Postad 24 July 2008 - 17:32

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Kopplade om till analog så då fick jag bild :unsure:
Än så länge riktigt nöjd testat internet vidos funka fint 720p funka fint *utan uppdatering*.
Får min H-disk imorn *640gig* hoppas det räcker ;)
Det verkar som hdmi utgången är bara för bild fick inget ljud från den iaf
Får se imorn efter alla uppdateringar kommer med mer *test resultat* imorn...
Mvh Jag

Postad 24 July 2008 - 21:25

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Kåpan är verkligen denna enhets Akilleshäl! Med kåpan på så är det 51C i lådan. Med kåpan av är det 39C. Fläkten gör mer skada än nytta. PMat webtrader om man kan fixa fram en extra kåpa som man kan modda för bättre luftflöde.

Edit: Nere på 36C nu utan kåpan. Seg termometer.
/R

Redigerat av robber, 24 July 2008 - 21:43.

Postad 24 July 2008 - 21:46

Webtrader
  • Webtrader
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Kåpan är verkligen denna enhets Akilleshäl! Med kåpan på så är det 51C i lådan. Med kåpan av är det 39C. Fläkten gör mer skada än nytta. PMat webtrader om man kan fixa fram en extra kåpa som man kan modda för bättre luftflöde.

Edit: Nere på 36C nu utan kåpan. Seg termometer.
/R

Utan kåpa så faller tempen, men fläkten drar ut en del. Om du t.ex. provar att stänga av fläkten så stiger temperaturen snabbt. Vill du prova andra fläktar så går det bra. T.ex. Papst har bra fläktar men om de drar ut mer luft än vad den befintliga gör har jag inte riktigt koll på. Jag har PMat dig.

Redigerat av Webtrader, 25 July 2008 - 15:41.

Postad 25 July 2008 - 16:02

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Är vel bara köra om H-disken går sönder går det vel på garantin? Blir disken slörare kanske om den e varm? Och ingen disk idag heller är lite less på Misco varför inte lägga den i samma paket Hmm

Redigerat av Unregisteredf53f9190, 25 July 2008 - 16:03.

Postad 25 July 2008 - 17:16

Webtrader
  • Webtrader
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Är vel bara köra om H-disken går sönder går det vel på garantin? Blir disken slörare kanske om den e varm? Och ingen disk idag heller är lite less på Misco varför inte lägga den i samma paket Hmm

Blir det för varmt är det inte bra, men 50C är inga direkt problem. Vad är det för paket du menar angående Misco?

Postad 25 July 2008 - 22:51

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena folks!!

Måste bara påpeka att värmen absolut inte är några problem. Kan man påpeka något så är det som tidigare nämnts att man kan köpa en tystare fläkt, då är det 100% i mina öron/ögon!!

;)

Postad 26 July 2008 - 08:10

Webtrader
  • Webtrader
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Nästa firmware kommer att fixa online uppdatering av firmware.

Postad 26 July 2008 - 08:22

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Nästa firmware kommer att fixa online uppdatering av firmware.

När kommer denna?

/Robin

Redigerat av robber, 26 July 2008 - 08:22.

Postad 26 July 2008 - 08:28

Webtrader
  • Webtrader
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

När kommer denna?

/Robin

Tjena, väntar på svar om det. Får hoppas på det bästa att det blir snart ;).

Postad 26 July 2008 - 08:58

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Robber & Webtrader:

Jag är Beta-testare på Popcorn oxå o där kom det en ny Beta igår (fredag). Denna är en Release-kandidat. Detta gör att om inget speciell tillstöter så bör en skarp vara ute till slutet nästa vecka. Skulle några större Buggar tillstöta kan dock detta skjutas på... sen är det bara ev tidskjutning mellan Popcorn o Curantan, bör dock inte dröja mer än max 2-4 dar (profesionell gissning)...

Postad 26 July 2008 - 10:41

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Tjena, väntar på svar om det. Får hoppas på det bästa att det blir snart ;).

Härligt :)
Ha en trevlig kväll nu :P

Kanelbulle: Oj låter skoj och spännande, får du säga vad som är nytt med denna programvara? OM du får det så måste jag få veta om den nu stödjer playlists samt om man kan få upp "visulasations" när man lirar musik.

Ha de gott gubbar

PS. Det är VARMT ute ds.

/Robin

Postad 26 July 2008 - 10:50

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
bjuder på en bild på mitt högteknologiska lab :)
Bifogad fil  DSC00035__Small_.JPG   37.28K   1 Antal nerladdningar

Idag ska det byggas om lite hemma. Bilder kommer upp i gallleriet senare hur jag löste det just med Mediaboxen mm ;)

/Robin

Redigerat av robber, 26 July 2008 - 10:51.

Postad 26 July 2008 - 16:39

Dizzie71
  • Dizzie71
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ja nu hoppas man att det händer nåt på musik-delen... Om man läser specifikationerna för Egreat EG-M31A så står det angående "Playback feature support":

- Audio and Video Play List supported
- MP3 playback with album art support

Vad menas med detta? Det hade jag tolkat som om den kunde spela playlists samt visa Albumkonvolut när ett album spelas? Men vad jag förstår av tråden så är inte så fallet? Informationen var uppdaterad 5:e maj.

http://www.egreathd..../specifications

Redigerat av Dizzie71, 26 July 2008 - 17:16.

Postad 26 July 2008 - 21:12

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
robber:

Jo, det är inga hemlisar vilka nyheter som kommer. Det finns all information på NMT-forumet. Det är en ganska omfattande uppdatering. Dessvärre kommer inget Playlist-stöd ännu... det ryktas ju om en omskrivning av Musikdelen, men inget nytt på den fronten!!

Kortfattat om kommande Firmware:

- Ökad hastighet vid Samba/SMB, upp till 38 Mbps
- Mycket arbete har lagts för att förbättra MKV-stödet/prestandan
- Nya Aspect Ratio lägen
- Subtitle rendering fix, nya färger för Subtitle
- USB-hårddisk spindown
- Screen saver vid musikspelande
- Ogg Vorbis support i MKV
- plus massor med andra småfixar...

Kortfattat om NMT-applikationerna:

- Ny Torrent-klient
- Nzbget, newsgroup klient
- plus massor med andra småfixar

Så, det rör ju på sig...

Dizzie71:

Jo, jag förstår att det låter förvirrande... tyvärr!! Jag skulle tro att eGreat inte hade någon större koll när dom skrev det. Det står klart o tydligt på NMT-forumet att detta är "prioriterade" funktioner, men inget närmare än så... Än så länge arbetas mycket på Video/MKV-supporten. Det sker stora framsteg hela tiden!!...

När det gäller Video finns ju flera konvolut-lösningar med olika programvaror, samma sak... står massor på NMT-forumet!!

Postad 26 July 2008 - 23:55

Unregistereddb5348d0
  • Unregistereddb5348d0
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Lekte runt lite mer Robbers MediaBox idag, fungerar riktigt bra, lite seg i meny när man stoppar en film men det ska väll vara det.

Något jag inte lyckats få kläm på är Standby knappen som bara stänger av video-utgången, finns inget sätt att ändra detta så enheten går ner i standby? dvs stänger av disk osv helt.
Dock vill man ju gärna kunna starta boxen igen med fjärren. Känns hårt att bara klippa strömmen med brytaren på baksidan :/

EDIT: Nu var man snabb... hitta precis rätt på NMT forumet...
PWR + eject (not at the same time but power then elect) will reboot the PCH.
PWR + Delete (one after the other as mentioned above) will shutdown the PCH.
Men verkar lite småbuggit fortfarande... :/
http://www.networked...ghlight=standby

Redigerat av Unregistereddb5348d0, 27 July 2008 - 00:01.

Postad 27 July 2008 - 11:30

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Lekte runt lite mer Robbers MediaBox idag, fungerar riktigt bra, lite seg i meny när man stoppar en film men det ska väll vara det.

Något jag inte lyckats få kläm på är Standby knappen som bara stänger av video-utgången, finns inget sätt att ändra detta så enheten går ner i standby? dvs stänger av disk osv helt.
Dock vill man ju gärna kunna starta boxen igen med fjärren. Känns hårt att bara klippa strömmen med brytaren på baksidan :/

EDIT: Nu var man snabb... hitta precis rätt på NMT forumet...
PWR + eject (not at the same time but power then elect) will reboot the PCH.
PWR + Delete (one after the other as mentioned above) will shutdown the PCH.
Men verkar lite småbuggit fortfarande... :/
http://www.networked...ghlight=standby

Otroligt tacksam för din hjälp igår, det var så kockrent här hemma ;)
Nu kan man nästan boxen utan och innan och den är nog det bästa köpet jag gjort på länge.

Mer bilder och info från gårdagens session https://www.minhembi.../robber/196460/

/Robin som är Bobis evigttacksam.

Postad 28 July 2008 - 16:09

dashboard
  • dashboard
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det någon som har en teori om varför det är så få återförsäljare för MB-801S om man jämför med PCH och Tvix. Egentligen spelar det ju ingen roll kanske, men det skulle vara roligt att höra några spekulationer.

Postad 28 July 2008 - 17:04

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
dashboard:

Det är väl så enkelt att Popcorn Hour var den första spelaren med NMT, den har blivit lite referensen för folk.

Jag har både PCH o Curanta och kan säga att Curantan enbart har fördelar mot Popcorn Hour. Den har kylning, Sata o USB-slave. Dessutom har den On/Off-knapp :)... Missförstå mig rätt, jag älskar bägge två, men Curantan vinner i dagsläget med sina sista små detaljer!

Postad 28 July 2008 - 17:24

Webtrader
  • Webtrader
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Är det någon som har en teori om varför det är så få återförsäljare för MB-801S om man jämför med PCH och Tvix. Egentligen spelar det ju ingen roll kanske, men det skulle vara roligt att höra några spekulationer.

MB-801S finns hos ett 10-20 st återförsäljare i Norge med och skaran i Sverige växer och såg att det just nu var 11 st på Prisjakt. Såg också att Liontech.se (i Spånga) har lagt upp produkten, så jag tror det börjar jämna ut sig.

Redigerat av Webtrader, 28 July 2008 - 21:06.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.