Philips 9703/9603D
171 svar till detta ämne
Postad 29 August 2008 - 17:41
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Jag är långt ifrån klar med testandet, men här kommer en minirecention i alla fall av min 42" 9703H, firmware .011
Jag sitter på 3m avstånd och tvekade att ens köpa så stor som 42" pga hur SD brukar se ut, och jag ser mycket SD. Jag kunde nog f-n nästan köpt en 47:a för den här TVn är grymt bra på att hantera SD. Visst, det blir definitivt inte som HD, men jag är helt klart imponerad av hur lite skräp som syns när SD blåses upp i 42". Även fotboll på C+ eller ishockey (på hårddisk från NASN, inspelat med 1.5tim läget HSP) är inga problem! Provade även en skiva med nedladdad XVID som jag konverterat till DVD, av program från kunskapskanalen, och den såg nästan bättre ut än det gjorde på 32" CRTn...
Det finns många finesser att bråka med, och det tar en stund att lära sig hitta en kombination man trivs med. Innan man gör det kan bilden kännas rent av dålig.
Ambilight på 3 sidor kan jag numera inte leva utan!
Inbyggda kabelboxen gör sitt jobb för SD kanaler, men kan i nuläget kvitta för HD då ComHem ändå inte släpper till programkort för något annat än deras egen HD box.
Betraktningsvinkel är ok, kan sitta 3 i bredd i soffan rakt framför TVn utan problem, men sen blir det lite sämre.
Svärtan är inte den djupaste jag sett direkt, ambilight hjälper upp den upplevda svärtan så den blir godkänd.
Ljudet från inbyggda högtalarna är helt ok, varken bra eller dåligt - en mellanmjölk, tack!
Nu skall jag hämta mitt PS3 på posten och testa BD !
Postad 30 August 2008 - 23:53
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
Haha det blev 9703an trots allt.. med comhem och hdboxen... men naturligtvis vart det fel på boxen.. "skärmen" som skyddar antenn-in kontakten var sned så det gick inte att få in antennsladden oavsett hur mkt jag försökte "böja" tillbaka den... så det blir till att åka o få den bytt imornbitti..
SD ser förvånansvärt bra ut dock så det bådar gott
7Hues, du som haft tid att leka lite med inställningarna får gärna skriva ner vad du kör med för inställningar om du orkar
Postad 31 August 2008 - 12:23
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Kul med fler i Philips klubben  Visst, skriver ner mina inställningar för PS3 via HDMI, DVD och BD i 1080p. Smarta Inställningar> Personligt Bild> Kontrast: 70 Ljusstyrka: 54 Färg: 54 Skärpa: 0 (0-2 ser ingen skillnad i DVE, från 3 och upp ger skuggor) Brusreduktion: Från Färgton: Varm (finns säkert något att hämta i "Personlig" men jag fixar inte de 5 inställningarna för röd, grön, blå vitpunkt och röd, grön svartnivå) >Perfect Pixel HD> HD Natural Motion: Minimum 100Hz Clear LCD: Till Avancerad Skärpa: Från Dynamisk Kontrast: Från Dynamisk Bakgrundsbelysning: Från Minskad Angivelse MPEG: Från Färgförbättring: Från Active Control: Från Ljussensor: Från Ambilight> Aktivt Läge: 67 Ljusstyrka: 5 Färg: Aktivt Läge (dock intressant att man kan ställa en fast färg i mängder med olika steg, passar alla tapeter!) Åtskillnad: Minimum EDIT: läst lite tester, andra forum och testat mer själv. ändrade posten för att reflektera mina inställningar. nu orkar jag inte testa mer, här ska ses film! Edit #2: uppdaterade med mina sista finjusteringarna. Ställde från början med DVE, både DVD och BD versionerna.
Redigerat av Unregistered1f5de008, 02 April 2009 - 17:32.
Postad 31 August 2008 - 13:44
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Vad är egentligen skillnaden mellan dessa apparater och 42PFL7403D som jag har förutom ambilight?
Postad 31 August 2008 - 21:17
Unregistered81bd8d88
-
Unregistered81bd8d88
-
Rookie
-
6 inlägg
Fråga till er som är ägare av 9703. Hur funkar den övre ambilighten när bilden inte är inzoomad och det finns svarta remsor i topp och botten?
Postad 01 September 2008 - 19:32
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Vad är egentligen skillnaden mellan dessa apparater och 42PFL7403D som jag har förutom ambilight?
Gå in på philips.se så kan du jämföra modeller, ser ut att vara både det ena och det andra. Priset skiljer i alla fall en hel del  Hur upplever du din modell? Fråga till er som är ägare av 9703. Hur funkar den övre ambilighten när bilden inte är inzoomad och det finns svarta remsor i topp och botten?
Den kör på som om bilden fyllde skärmen, och jag tycker det fungerar bra. Apropå mina inställningar i ett tidigare inlägg så provar jag nu med lite olika kontrast. Märkligt nog så försvinner inte direkt några nyanser i vitt vare sig kontrasten står lågt eller högt, så det verkar blir mer en smaksak. Ändrat i posten med mina inställningar. Nu är jag klar för tillfället, fast det vore kul om andra också postar vad dom trivs med
Redigerat av Unregistered1f5de008, 01 September 2008 - 19:33.
Postad 01 September 2008 - 22:09
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Gå in på philips.se så kan du jämföra modeller, ser ut att vara både det ena och det andra. Priset skiljer i alla fall en hel del Hur upplever du din modell?
Jag är väldigt nöjd med den förutom att det blir rätt mycket delay om man kör med hd natural motion, men det har jag inte påslaget iallafall, tycker det blir för onaturligt, eller egentligen för naturligt, eller hur man ska uttrycka det.. Jag tycker iallafall att den har grym svärta och väldigt klara och fina färger även om man bara kollar på vanlig sd-tv.
Postad 05 September 2008 - 13:14
Unregistered81bd8d88
-
Unregistered81bd8d88
-
Rookie
-
6 inlägg
prisjakt.nu/produkt.php?o=318302 - Omdöme 10/10 Har haft min 37PFL9603H några dagar. Jag kör ComHems digital-tv via en Conax CA-modul, utan problem. Ypperlig skärpa, bra svärta och ambilight förhöjer faktisk upplevelsen en hel del. Den har en antireflexbehandla matt skärm, vilket jag absolut föredrar framför spegalblanka dito.
Jag har inte sett några biverkningar av 100Hz (vilket jag ibland kunde göra på min gamla TV, t.ex. halos runt rörliga objekt). TVn har en MPEG4 dekoder och trots att den är inte godkänd av ComHem, kan jag faktiskt se deras HD-utbud, utan box. (Programkortet är upplåst för alla kanaler i början)Hittade detta omdömme på prisjakt. Är det nån annan som fått in Comhems HD-kanaler (förutom SVT-HD)?
Postad 06 September 2008 - 23:45
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
prisjakt.nu/produkt.php?o=318302 - Omdöme 10/10 Har haft min 37PFL9603H några dagar. Jag kör ComHems digital-tv via en Conax CA-modul, utan problem. Ypperlig skärpa, bra svärta och ambilight förhöjer faktisk upplevelsen en hel del. Den har en antireflexbehandla matt skärm, vilket jag absolut föredrar framför spegalblanka dito.
Jag har inte sett några biverkningar av 100Hz (vilket jag ibland kunde göra på min gamla TV, t.ex. halos runt rörliga objekt). TVn har en MPEG4 dekoder och trots att den är inte godkänd av ComHem, kan jag faktiskt se deras HD-utbud, utan box. (Programkortet är upplåst för alla kanaler i början)
Hittade detta omdömme på prisjakt. Är det nån annan som fått in Comhems HD-kanaler (förutom SVT-HD)?
oscy är rätt man att svara på det här, vart tog du vägen? Men det verkar väl stämma. Lånar ett målande citat från en annan tråd jag just läste: "SVT HD är den enda HD kanalen som inte är pairad med ComHem's box och kort, SVT HD kan ni se med vilken DVB-C HD box som helst men vill ni se alla andra HD kanaler kräver ComHem att man använder deras skit boxar!" Så om de första veckorna inte kollas vare sig abonnemang eller pairing så lär man få in alla HD kanaler på TVn, men sen är det slut med det roliga.. tack ComHem !
Postad 07 September 2008 - 21:29
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
I'm back.. har varit bortrest nu..
Eftersom jag fick reda på det där med pairing så köpte jag aldrig CA-modulen.. utan kör med HD-boxen... bilden är bra på SD material men den är helt fantastisk på HD-kanalerna..
Verkar ju sjukt att dem spärrar kortet till HD-boxen, är det en deal dem har med Humax elelr hur motiverar man det? Skulle vara intressant att veta om man på något sätt kan koppla bort "pairing":en.. ingen med kontakter på Comhem?
Postad 15 September 2008 - 14:16
Unregistered81bd8d88
-
Unregistered81bd8d88
-
Rookie
-
6 inlägg
Postad 15 September 2008 - 15:14
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
Såja.. köpte en billig CA-modul från dustin. Fungerade klockrent.. funktionsmässigt så är det sämre än att köra via digitalboxen. Boxen har snabbare kanalbyten och bättre epg... men samtidigt är det f-n så mycket smidigare utan box!
HD-kanalerna fungerade klockrent med CA-modulen. Idag var tyvärr mina 2 veckor över så nu stängde dem ner C+ och TV1000.
MEN.... Hd kanalerna som jag har i mitt "8 favoriter" abonnemang fungerar fortf!!! Betyder det att pairingen inte fungerar som den ska eller? Jag klagar iaf inte.. både Eurosport HD och Discovery HD funkar klockrent utan boxen...
Postad 17 September 2008 - 17:47
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
Någon som har några tweakade inställningar för när man kopplar tvn till datorn (dvi->hdmi) ?
Postad 23 September 2008 - 22:09
spinner9000
-
spinner9000
-
Rookie
-
6 inlägg
Hi.
Sorry for the english reply, but my swedish sucks
Anyways, I bought the 37PFL9603H/10 a couple of weeks ago, and decided to give ComHem a shot even though there have been much doubt wether it will work with Philips or not.
A box under the TV is not an option for me. I have enough of boxes, and I sure won't having my cable-provider telling me, wether I should have one more or not.
So today I went in, and picked up a Medium 8 HD-subscription along with a Dilog Conax-module, and crossed my fingers that it'd work.
And it did!
I just inserted the card into the module, and the module into the TV ... Then I took it out again, and inserted it correctly,  and the picture came up right away
All channels work, including the HD ones. Also 'forwarding' sound from the TV to my receiver using a coaxial-cable works flawlessly.
Only problem I've discovered so far, is that TV1000 HD tends to freeze every 15-20 seconds for a second or so (only the picture - not the sound). Everything else seems to work perfectly.
So guess I'll have to see what happens in 14 days, but since the card was paired to the Dilog-module I picked up at the same time, it oughta work.
Will get back to you in a couple of weeks, with an update
Postad 24 September 2008 - 10:02
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
I've had it for more than 3 weeks now and the HD channels still work just with the conax module. However do you use the "antennsladd" that came along with the Comhem box? I found it to be too short and using it to enlongate my previous one just made the pic quality worse... so I dont use it at all...
Postad 24 September 2008 - 11:04
Unregistered81bd8d88
-
Unregistered81bd8d88
-
Rookie
-
6 inlägg
Postad 24 September 2008 - 15:48
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
argh! nu stog jag inte ut längre med allt HD snack, ett HD abb beställt!
Postad 24 September 2008 - 17:28
spinner9000
-
spinner9000
-
Rookie
-
6 inlägg
I've had it for more than 3 weeks now and the HD channels still work just with the conax module. However do you use the "antennsladd" that came along with the Comhem box? I found it to be too short and using it to enlongate my previous one just made the pic quality worse... so I dont use it at all...
Actually I didn't get anything from ComHem other than the CA-module and the card. I just use a standard antenna-cable and also a splitter to get a signal to the bedroom. Have considered installing a signal-amplifier though, since the analogue signal is bad, when using the splitter ... No problems what so ever with the digital signal. http://www.comhem.se...s_080922_1.html
Verkar som comhem har vaknat.
Sweet. Perhaps the CA module they recommend is more suitable for the Philips product-line. It could prevent the freeze-problems I experience on TV1000HD (and also very rarely on Discovery World) - will buy one if I stumble upon them.
Postad 25 September 2008 - 14:46
Some__One
-
Some__One
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Tjenare jag tänkte bara ge beröm till dom bästa  PHILIPS!! har alldrig sätt en så bra bild tror jag. jag har en 47pfl9703 med HD boxen. spelar Blu-ray filmer från min PS3 och det är grymmt. visst det finns ett visst delay men jag har en Onkyo 875a så jag synkar det i den. måste passa på och fråga er andra som har en, blir era också extremt varma högst upp bakpå? det sitter kylflänsar der. för min blir nästan så varm så att man kan bränna sig om man har på den under en film  dock så håller jag på och fixar detta genom att slänga på 4st 120mm fläktar på den så att den håller sig sval och så förlängs förmodligen lifslängden också lite, (har kopplat en fl'ktkontroll till den så att dom inte hela tiden går på max, lite jobbigt om man bara kollar på nyheterna
Postad 25 September 2008 - 22:29
Thom_40
-
Thom_40
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Kan ni hjälpa med en grej,har comhemhem kabel TV men hittar ej meny där man ska fylla i nätverks ID.Min TV hittar ine några kanaler.Tack för hjälpen.
Postad 26 September 2008 - 07:36
SwiftingSpeed
-
SwiftingSpeed
-
Beroende
-
-
1062 inlägg
Hej! Kan ni hjälpa med en grej,har comhemhem kabel TV men hittar ej meny där man ska fylla i nätverks ID.Min TV hittar ine några kanaler.Tack för hjälpen.
Det är alltså digital-TV via kabel du vill kolla på? har du H-modellen? D-modellen klarar inte av DVB-C
Postad 01 October 2008 - 17:40
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Tänkte bara bekräfta det som oscy och spinner redan sagt, mina HD kanaler funkar perfekt rätt i TVn. Eurosport NatGeo och Disc via 8 favoriter HD, samt C+ Film och Sport HD via C+ Total.. klockrent! ...måste passa på och fråga er andra som har en, blir era också extremt varma högst upp bakpå? det sitter kylflänsar der. för min blir nästan så varm så att man kan bränna sig om man har på den under en film...
Nu har jag visserligen 42:an men det du beskriver känner jag inte igen alls. Min blir kanske lite mer än ljummen.
Postad 02 October 2008 - 08:21
SwiftingSpeed
-
SwiftingSpeed
-
Beroende
-
-
1062 inlägg
9703:an som har ambilight på toppen blir varm upptill, kylflänsarna är till för att kyla själva ambilighten. På sidan sitter det mindre kylflänsar för ambilighten på både 9603:an och 9703:an som även dom blir varma men det är ingen fara.
Postad 02 October 2008 - 16:06
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Jag har 9703H men min blir inte särskilt varm, hur högt har ni ljusstyrkan egentligen?
Postad 07 October 2008 - 22:17
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
På den vanliga Discovery kanalen får jag dubbel textning via den inbyggda ComHem mottagaren, dels den svenska och även en norsk som dessutom ligger fel i tiden. Någon annan som kör inbyggda mottagaren och upplevt samma problem? Jag har alltså "Egenskaper -> Textremsor -> Till" och det funkar fint på alla andra kanaler. Funderar på om felet ligger hos Philips eller ComHem..
Postad 13 October 2008 - 19:09
spinner9000
-
spinner9000
-
Rookie
-
6 inlägg
So, the 14 days are up.
All the 'free' channels are gone, but I'm still able to see all the channels I ordered. Including the HD-channels (Discovery, National Geo etc.)
Btw. I have the same problem as 7hues re Discovery and double texting. Pretty annoying.
Postad 23 October 2008 - 20:22
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
Öhh.. är det någon mer än jag som blivit av med HD kanalerna nu när man bara kör med CA-modulen?
Idag hittar den bara SVT HD.. resterande fungerar inte..
Postad 23 October 2008 - 22:01
spinner9000
-
spinner9000
-
Rookie
-
6 inlägg
Yes, me too
They disappeared monday ... Wonder why...
Postad 24 October 2008 - 09:22
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
ComHem har återupptagit sin card-pairing igen. Så nu funkar HD-kanalerna bara med ComHems HD-box (SVT HD undantagen).
Postad 25 October 2008 - 09:58
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Hittade ny firmware till min 9703, vilket är kul. Men ingen changelog, vilket är mindre kul. Någon som vet vart man hittar den?
PS
j-vla ComHem
Postad 27 October 2008 - 12:18
Unregistered81bd8d88
-
Unregistered81bd8d88
-
Rookie
-
6 inlägg
Två bra sidor om firmware och bild inställningar. http://philips.samipupu.com/#83http://www.avforums....-thread-49.htmlPS Sat*ns j*vla Comhem
Postad 27 October 2008 - 17:26
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Kul länkar iCaptain!
Vad gäller det nya firmwaret tycker jag det ser ut som en "final" version. Jag hann konstatera att det fanns en ny liten HD logga när man körde den inbyggda DVB-C, innan ComHem stängde den dörren.. Tycker också att bilden är lite mer "rå", som om dom dragit ner på den förinställda bildbehandlingen. Tycker även att Natural Motion fungerar ännu bättre nu. Innan kunde jag t.ex se en tendens till trippel-boll vid fotboll och NM på max, nu funkar även det utan problem.
Postad 31 October 2008 - 01:29
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
tack vare comhem är man tillbaks till humax boxen.. ni får gärna hojta till om card-pairingen upphör!
en annan fråga.. går det att koppla Philips fjärren till humax boxen? försökte göra det utan lyckat resultat... philips fjärr må vara kass med scroll hjulet men den är ändå smidigare o framförallt snyggare än humax fjärren... och det är smidigare när man ska växla mellan sources...
Postad 02 November 2008 - 11:48
Roger Moore
-
Roger Moore
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hallå!
Denna fråga gör att jag känner mig korkad... men hittar inte hur jag ska ställa in klockan på tv:n (9703).
Man kan välja automatisk eller manuell... men automatisk stämmer inte och när man väljer manuell så går det inte att ställa in klockan
Nån som vet??
Postad 02 November 2008 - 20:21
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Hallå!
Denna fråga gör att jag känner mig korkad... men hittar inte hur jag ska ställa in klockan på tv:n (9703). Man kan välja automatisk eller manuell... men automatisk stämmer inte och när man väljer manuell så går det inte att ställa in klockan
Nån som vet??
Vet inte hur Manuell läget fungerar, lte skumt faktiskt. Jag kör med Automatisk och det funkar fint, se till att ha SVT 1 på TVns första kanal så borde det funka.
Postad 04 November 2008 - 09:22
Roger Moore
-
Roger Moore
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Vet inte hur Manuell läget fungerar, lte skumt faktiskt. Jag kör med Automatisk och det funkar fint, se till att ha SVT 1 på TVns första kanal så borde det funka.
Funkar inte.. Har SVT 1 på ettan.. TV:n går en timme och tio minuter fel.. hittar ingenstans hur man ställer om.. ingenstans i manualen heller...
Postad 20 November 2008 - 19:10
zeewor
-
zeewor
-
Rookie
-
1 inlägg
Eftersom mina vänner tycker att 9703 är en jättedyr tv så får jag väl passa på att skryta här istället.
Jag köpte min ifrån MediaMarkt när de fick in sina demo-versioner som de hängde på väggen. De fick in 5-10 stycken för mycket. Så jag fick köpa lös en för 17990 samma dag. 
Postad 25 November 2008 - 19:38
Unregisteredc00c89cc
-
Unregisteredc00c89cc
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Behöver input och folks meningar med mina tankegångar.
Har tidigare höst funderat på att införskaffa en 1080p projektor i stil med Sanyo Z2000 eller Z700 - prislapp ca 13-15.000:-. Har dock läst igenom material kring Philips Ambilight TVs och speciellt 9703:orna. Är fantastiskt sugen på 47" modellen och kan få den för ca 22.000:-. Frågan är bara, är de extra pengarna värd TV:n? Tänkte koppla en PS3 som Mediaserver till min Mac+Time Capsule och kommer mest att se film, surfa på nätet i storbild :-), inte så mycket TV egentligen men en del.
Fördelarna är att jag slipper dra en massa förbannade kablar och installera eldriver duk och att TV-sändningar blir fin fina + Ambilight upplevelse förstås :-). Men är de 8-10.000 extra värt det för ovan beskrivning?
Postad 03 December 2008 - 00:08
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
Går det att programera philips fjärren till Comhems Humax HD box?
Postad 11 December 2008 - 16:24
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Postad 17 December 2008 - 17:56
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Nytt firmware igen, 089
och igen.. 091
Postad 01 January 2009 - 20:49
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
En fråga, när man stänger av HD-natural motion så verkar 100hz läget i menyn försvinna och man inte välja Till/från. Betyder det att funktionen är avstängd eller har man ändå 100hz aktiverat?
Postad 02 January 2009 - 08:57
SwiftingSpeed
-
SwiftingSpeed
-
Beroende
-
-
1062 inlägg
En fråga, när man stänger av HD-natural motion så verkar 100hz läget i menyn försvinna och man inte välja Till/från. Betyder det att funktionen är avstängd eller har man ändå 100hz aktiverat?
100Hz är inte aktivt om du stänger av natural motion. 100Hz är egentligen fel namn på funktionen på alla TV-apparater då man inte kan visa en källsignal som är på 100Hz utan det är funktionen för att hitta på mellanliggande bilder på exempelvis 50Hz-signaler.
Postad 02 January 2009 - 12:08
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
100Hz är inte aktivt om du stänger av natural motion. 100Hz är egentligen fel namn på funktionen på alla TV-apparater då man inte kan visa en källsignal som är på 100Hz utan det är funktionen för att hitta på mellanliggande bilder på exempelvis 50Hz-signaler.
AJ då, har nämligen natural motion avstängt (9603), det ger väldigt onaturliga rörelser, närmast löjeväckande hur det ser ut med det på. Det var ju "synd" att 100hz funktionen hör till där. Med den avstängd är det som att inte ha 100hz funktionen alls mao? I övrigt tog det mig nästan 2 dagar att kalibrera tv:n efter mina önskemål och jag börjar bli nöjd nu. Köper man denna tv måste man lägga ner tid på den no shit. En sak som stör under kalibreringen är att philips smäckar justeringsmenyerna över tv-bilden så man knappt ser vad det är man justerar, dock går det ju... Edit: kanske natural motion tillsammans med 100hz gör sig bra på fotboll? Har knappt varit nån match sedan jag köpte tv:n!
Redigerat av Unregistered76636631, 02 January 2009 - 12:10.
Postad 11 January 2009 - 16:42
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
ha någon lyckats programmera sin philips fjärrkontroll så den kan styra andra enheter? Har provat med de tre metoderna i manualen och lyckas inte styra en enda enhet förutom tv:n då...
Postad 22 January 2009 - 23:15
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
Jag har kopplat bild/ljud från datorn till tvn... Bilden via dvi-hdmi och ljudet via 3,5 -> RCA....
Men av någon anledning får ljudet en fördröjning på typ 10-20 ms? Är detta normallt?
Eller vad kan det bero på? Att jag har en förlängsningsadapter för RCAn?
Postad 25 January 2009 - 10:47
Roger Moore
-
Roger Moore
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Ingen som har haft problem med att TV:n startar utan bild och bara ljud? Startar man om TV:n så funkar det... men det har hänt ett antal ggr nu..
(42pfl9703d)
Redigerat av Roger Moore, 25 January 2009 - 10:50.
Postad 25 January 2009 - 16:46
SwiftingSpeed
-
SwiftingSpeed
-
Beroende
-
-
1062 inlägg
Ingen som har haft problem med att TV:n startar utan bild och bara ljud? Startar man om TV:n så funkar det... men det har hänt ett antal ggr nu..
(42pfl9703d)
Låter som att det är fel på din TV, kontakta Philips support och hör med dom vad du ska göra.
Postad 25 January 2009 - 22:29
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
(42pfl9703d)
Nä men däremot kan min tv ibland starta vid skärmen för "uppdatering av programvara" och jag kan inte ta mig ut därifrån (obs det är inget usb minne i satt eller något).. Enda sättet att få igång den normalt igen är att dra strömsladden o starta om den... har hänt 2 ggr på ett halvårstid.. så inte särskilt ofta...
Postad 26 January 2009 - 23:47
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
ha någon lyckats programmera sin philips fjärrkontroll så den kan styra andra enheter? Har provat med de tre metoderna i manualen och lyckas inte styra en enda enhet förutom tv:n då... 
Kan någon styra någon extern enhet alls med fjärrkontrollen? 9603/9703 ska ha samma fjärr rc4492. Funderar på att reklamera den, philips ska inte lova runt på det sättet, kanske vill de att man köper deras prestigo serie, hursom med deras kunskap borde jag ha kunnat programmera in en enhet i allt jag äger. Synd för fjärren är i övrigt riktigt läcker.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|