Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tomtom 930T vs. Navigon 8110

128 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 March 2009 - 11:27

Kitte
  • Kitte
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Även på Åland som är enspråkigt svenskt. Där får du aldrig en adress på finska.

Annars så gillar jag Tomtom skarpt - synd att de köpte Teleatlas och deras odugliga kartor.

Det där låter märkligt. Jag har iofs en 730T men jag har svårt att tro att det är någon skillnad på dem i detta avseende (edit...ja, uppenbarligen är det en skillnad... :) ) och jag ser bara svenska namn och kan söka på svenska namn på Åland. Dessvärre kommer jag inte ihåg hur det var när jag körde i Helsingfors.

Vad gäller din synpunkt om Teleatlas så kan jag bara hålla med. I jämförelse med kartorna i min Nokia 5800 som kör Navteq så är skillnaden hisnande! Jag vill utan att överdriva påstå att Teleatlas endast har 30-40% av de vägar som Navteq har på Åland OCH de flesta lite mindre vägar saknar dessutom namn. Om de åtminstone existerar utan namn så hade man kunnat lagt till dem i TomTom men det går nu inte... Som ett litet sidospår så uppdaterade jag alla existerande vägar på fasta Åland med korrekta namn och skickade upp dem via Mapshare men uppdateringen går inte att hämta ner. Skitprogram!

Jag ringde dessutom till Teleatlas för att höra deras synpunkt på täckningen på Åland och de tillstod att den lämnade lite att önska men bedyrade att de skulle komma till Åland under sommaren 2008 och "köra upp" vägarna som de uttryckte det. Jag tror inte han insåg hur stort vägnät vi har här med alla sommarstugavägar...

Däremot har jag förstått att på andra områden så har Teleatlas minst lika bra täckning som Navteq och då jag bor och hittar på Åland så är det inget direkt bekymmer.

Annars gillar jag skarpt min TomTom 730TG. Kartorna är är inte lika flashiga som i Navigon men det kan å andra sidan vara en fördel när man väl sitter och kör. Menyerna är också mycket lätta att använda.

Redigerat av Kitte, 18 March 2009 - 11:30.

Postad 30 March 2009 - 12:57

tehman
  • tehman
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har med tittat på Tomtom 930T och Navigon 8110.
Jag kör mycket på mindre vägar och adresser på landsbygden.
Det kan vara svårt med adresser ibland kan man söka på något annat. ex. gård namn eller vad finns det?
Vad har ni för tipps, vem ska jag köpa?

Postad 30 March 2009 - 13:43

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Efter samtal med supporten på TomTom om min idé om att köpa ny kartor, bad de mig vänta till maj i år. Varför?

De nya svenska hastighetsgränserna är inte införda fullt ut på de kartor som nyligen släppts.

Redigerat av r_o_n, 30 March 2009 - 13:45.

Postad 01 April 2009 - 12:46

tehman
  • tehman
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det ingen som har en gps som vet?

Postad 01 April 2009 - 12:58

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Var dessutom med om en korkkkad grej i går. Jag skulle köra från hemmet till Varbergsvägen 23 i Ullared.
Jag matade in ort (Ullared) gata (Varbegsvägen) och gatnummer (23). Satte igång navigeringen och körde efter navigatorn.
Efter att ha övertygat frugan att vi inte bnehövr köra samma väg dit som vi brukar och att jag har en bra GPS så körde vi efter den.
När vi kom fram så var vi på Varbergsgatan 23 i FALKENBERG????
30 kilometer från där jag ställt in i navigatorn att vi skulle.

Riktig praktmiss av TomTom

Jag var ute för samma sak för några dagar sen, jag skulle till Gällstad, och min TT630 ville visa mig till Ulricehamn.
Den gatuadress jag skulle till finns både i Gällstad och Ulricehamn. När man söker på Gällstad visas det "Gällstad(Ulricehamn)". Finns sen gatan på båda orterna eller bara i Ulricehamn väljer den Ulricehamn.

Jag provade även jag med att lägga in Ullared(Falkenberg) Varbergsvägen 23, och även jag blir lottsad till Falkenberg. Grejen är det att eftersom jag bor i Småland skulle jag åka förbi Ullared på väg till Falkenberg.
Detta är en riktig praktmiss som jag hoppas TomTom fixar snart.

Provade även med, Burseryd (Gislaved) Storgatan 1, och TomTom visar mig vägen till Anderstorp Storgatan 1.
Fattar inte varför gatunamnet styr mer än Ortsnamnet.

Prova Ni också och se va ni hamnar, kanske är en bugg på alla TomTom GO modeller.
Min är bara 1 vecka gammal och jag har inte instalerat något som inte är från TomTom.

Därimot kan jag bekräfta att min Tomtom nu larma för fartkameror endast i färdriktningen.

Tips är att alltid kolla på slutmålet så att ni hamnar i rätt sammhälle.

Redigerat av B BUS, 01 April 2009 - 13:06.

Postad 10 April 2009 - 11:36

Unregistered0c1c1deb
  • Unregistered0c1c1deb
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har någon testat Terrängfunktionen på 8110?
Jag började mitt GPS-letande med Prisjakts filtrering och 8110 verkar vara den enda med Fotgängare (stad) och Terräng (utöver Fordon), men vad innebär det egentligen?

Alla GPS:en borde väl kunna visa mig i vilken riktning jag ska för att ta mig från aktuell koordinat till målets koordinat (?).
Eller betyder det att 8110:an har kartor för terrängen?

Jag har inte sett något test på denna funktion och skulle vilja höra vad 8110-ägare har att säga.

Postad 10 April 2009 - 16:49

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Om jag har min i billäge så försöker den alltid få mig till närmaste väg om jag kör på en väg som inte finns i kartan, men irl.
Jag kan välja fotgängare (ingen hänsyn till enkelriktat som med bil) samt cykel då även cykelbanor blir aktuella.

Fotgängare är väl samma som terräng skulle jag tro
Jag har en TomTom 930T

Postad 11 April 2009 - 09:41

Mr_Iggy
  • Mr_Iggy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej!

Fick en TT 930T i födelsedagspresent igår :-) Det ingår numera 2 års fria kartuppdateringar på denna och även 730T. (1 gång/kvartal, totalt 8 ggr)

/A

Postad 11 April 2009 - 11:58

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Hej!

Fick en TT 930T i födelsedagspresent igår :-) Det ingår numera 2 års fria kartuppdateringar på denna och även 730T. (1 gång/kvartal, totalt 8 ggr)

/A

Vad bra, de har skärmt till sig. De har väl fått för många klagomål på "mapshre" att folk inte märker några genomslag.

Vore bra om TomTom, när en sådan uppdatering kommer (mapshare) att man får en mer specificerad info om vad uppdateringen innehåller.

Grattis, till en i mitt tycke, väldigt bra GPS.

Postad 31 May 2009 - 07:42

gages
  • gages
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
På tisdag kommer Bilia att montera min nya 930T i V70-an med en aktiv hållare. Fungerar FM-överföringen fortfarande eller ska man ansluta den till aux ingången på bilstereon?

Postad 20 July 2009 - 11:44

Seidoxu
  • Seidoxu
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Det blev en 930 från Elgiganten till slut.
När jag kom dit så kostade den givetvis inte 3273:- som var deras internetpris. De förstod jag redan innan men att den skulle kosta 3995:- i butik var lite väl saftigt.
Tjejen i butiken förklarade att det inte var exakt samma paket. Utan den i butik hade bl.a fjärrkontroll inkluderat (men det har väl alla 930?).
I allafall så förklarade jag att fjärr inte var så viktigt för mig så att jag skulle istället åka hem och beställa på deras internetsite.
När jag beställde där så fick jag möjlighet att hämta ut min GPS direkt i samma butik!
Jag åker ner till Elgiganten igen en timme senare och hämtar ut precis samma paket som hon hade i butiken fast för ~700:- mindre.

Att det ska va så omständigt att handla ibland.

uppdatering.. jag gjorde exakt samma sak som dig.. men jag sa ju givetsvis att den var billigare på deras internetbutik och jag frågade om han kunde ge mig samma erbjudande som där..

svaret blev att jag fick samma paket fast till priset av 3490:- avdraget gjordes i butik.. och jag fick 2 års uppgradering fritt av kartor mm mm..

skumt =)

Postad 01 September 2009 - 10:00

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Jag köpte en 930 till morsan och farsan i dec 2008. Vissa saker med den har dock inte imponerat. De bor i södra norland och det är otroligt dåligt kartunderlag där de bor. Det finns inte många medel/mindre vägar med namn. Synnerligen undemåligt. Jag hade med mig en qtec-telefon upp med gps-programvara i och det kartunderlag jag använd mig av då var som dag och natt jämfört med det TomTom använder. Jag vet att det inte är TomTom som levererar kartunderlaget men det är till stor del kartunderlaget som gör en GPS användbar eller inte. TomToms kommentar på detta problem var att jag skulle rapportera in kartkompletteringar via Map Share. Ja det klart de vill att slutanvändaren gör karteringsjobbet åt dem. =) Dock tycker jag man kan ställa betydligt större krav på kartunderlaget med tanke på vad kartuppdateringar kostar att köpa idag. Rätt löjligt dyrt anser jag.

När jag pratade med supporten (som var på engelska då den svenska supporten var upptagen, ingen större grej för mig men rätt dumt för äldre som inte är så bra på engelska att automatiskt koppla vidare dem till icke svensktalande support) så bekräftade de att svenskt tangentbord är något de tagit bort i gränssnittet, förutom när man namnger favoriter. För favoriter finns åäö synligt direkt på skärmen. För inmatning av IP och adresser så har de valt att ta bort åäö på tangentbordet. De tycker stället att man ska skriva ao, ae och oe för att producera svensklåtande uttal. Jag förstår inte ritkigt hur de tänkt där. De hade ingen avsikt att ändra tillbaka till svenskt tangentbord framöver heller. Mycket märkligt.

Skulle ringa tillbaka i eftermiddag för att få tala med svensk support angående kartunderlag, då den engelskspråkiga supporttjejen inte hade koll på karttäckningen i Sverige. Kan de inte leverera bättre kartunderlag funderar jag kraftigt på att försöka reklamera produkten.

Postad 01 September 2009 - 13:46

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Har nu även pratat med svensktalande supporten och de bekräftade att de tagit bort åäö i TomToms mjukvara i och med senare uppdateringar. Det är ju helt absurt. a och o ska fungera som åä och ö och söker man på t ex Örebro får man träff på Örebro men det är ju fortfarande värdelöst att man inte kan mata in åäö när man ska ange saker i Mapshare, intressepunkter el dyl.

Postad 01 September 2009 - 17:53

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag var med nöjd med min till en början.
Har nu fattat lite vilken hastighet mapshare går med....ingen alls.
På min ort finns en ringväg som nu firar 10årsjubileum på en specifik sträcka. Tänkte att det kommer väl om man rapporterar in det via mapshare. I snart 2 år har jag minst 10 gånger skickat in detta tillägg av väg som iofs är gammal, men ändå.

Efter många påstötningar på svenska supporten så har jag fått fram att en ändring, trots att man släpper igenom alla ändringar (lägsta säkerhetsinställningen på mapshare) så måste en förändring rapporteras av flera hundra personer innan de gör en ändring i kartmaterialet i mapshare. Riktigt ruttet!

Dessutom så finns det en rondell som är lika gammal som sträckningen på denna ringväg, den har nu kommit men bara ca. 10 meter av ringvägen, mest som en markering på att det finns en fjärde utfart från rondellen.

En annan grej är att min programvara har börjat bete sig lustigt i min 930T. Om jag har en pågående navigering som jag inte avslutar. Då kan jag stänga av den på strömbrytaren och sedan starta den som det är menat igen. Om jag avslutar navigeringen och stänger av den så startar den bara upp med att skärmen ändrar kulör till mörkgrå (från svart).

Dessutom så finns inte de nya hastigheterna på E4:an och många andra ställen på senaste kartan enl. uppgift från supporten, detta är också dåligt. Supporten har i februari sagt, vänta till majuppdateringen innan du köper nya kartor. I maj sa de att jag skulle vänta till augusti och nu i augusti skulle jag vänta på nästa uppdatering.

Navigon, vars GPS-program jag köpt till min iPhone har de nya hastigheterna och även "min" ringväg.

Postad 01 September 2009 - 18:05

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Själva navigeringen som sådan fungerar helt ok i 930 det lilla jag använt den. Men mina föräldrar som fått GPS:en i fråga har inte klagat så jag antar att det funkar helt ok.

Efter 30-40 min i telefonkö idag (trots 5 pers i kö) kom jag fram. Snackade med någon på TomTom-support som såklart inte har någon bestämmanderätt när det gäller att ge ut gratis uppdateringar av kartmaterial. Jag har nämligen ingen lust att betala för kartuppdateringar om det inte finns någon som helst garanti att det blivit bättre i södra norrland där mina föräldrar kör mest. Skulle kartmaterialet blivit uppdaterat har man ju inget emot att köpa uppdateringar i framtiden men min misstanke är att inget hänt. Flera hastighetsgränser är också direkt felaktiga i TomTom:s gps i aktuellt område - klart irriterande.

Hon jag pratade med kunde som sagt inte ge något besked kring kartdatat och skulle återkomma när hon pratat med någon. Självklart fick jag ett mail ganska omgående efter jag lagt på där det stod att de inte kunde ge mig någon gratis uppdatering i och med att de bara garanterar 99% täckning, hur fan jag nu ska kontrollera det som slutanvändare.

Angående mitt andra irritataionsmoment åäö så fungerar det tydligen som följer numera, tryck a följt av e i snabb följd, a följt av o, o följt av e så skriver gpsen å, ä respektive ö. Hon hävdade att utvecklarna i Holland tyckte det gick fortare att skriva åäö på det sättet. Imponerande interaktionsdesign!

Kommer försöka få byta gps:en mot någon annan av annat märke. TomTom har då definitivt inte imponerat, speciellt när man dessutom köpt deras värstingmodell, iaf vid inköpstillfället.

Postad 03 September 2009 - 12:14

Macsailor
  • Macsailor
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag var ute för samma sak för några dagar sen, jag skulle till Gällstad, och min TT630 ville visa mig till Ulricehamn.
Den gatuadress jag skulle till finns både i Gällstad och Ulricehamn. När man söker på Gällstad visas det "Gällstad(Ulricehamn)". Finns sen gatan på båda orterna eller bara i Ulricehamn väljer den Ulricehamn.

Jag provade även jag med att lägga in Ullared(Falkenberg) Varbergsvägen 23, och även jag blir lottsad till Falkenberg. Grejen är det att eftersom jag bor i Småland skulle jag åka förbi Ullared på väg till Falkenberg.
Detta är en riktig praktmiss som jag hoppas TomTom fixar snart.

Provade även med, Burseryd (Gislaved) Storgatan 1, och TomTom visar mig vägen till Anderstorp Storgatan 1.
Fattar inte varför gatunamnet styr mer än Ortsnamnet.

Prova Ni också och se va ni hamnar, kanske är en bugg på alla TomTom GO modeller.
Min är bara 1 vecka gammal och jag har inte instalerat något som inte är från TomTom.

Därimot kan jag bekräfta att min Tomtom nu larma för fartkameror endast i färdriktningen.

Tips är att alltid kolla på slutmålet så att ni hamnar i rätt sammhälle.

Jag har också varit ute för något liknande med min nyinköpta 930T. Har ett pågående ärende hos Tomtom angående detta, men deras tekniker verkar inte få fram samma fel när han gör det som jag gjorde.

Hoppas att de fixar detta så fort som möjligt. Definitivt ett bugg och en gigantisk sådan.

Redigerat av Macsailor, 03 September 2009 - 12:15.

Postad 04 September 2009 - 01:43

Unregistered1099
  • Unregistered1099
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1099, 18 September 2012 - 16:00.

Postad 04 September 2009 - 06:20

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Om jag, på min TomTom ska lägga in rutter hemma så har jag gått över till att använda koordinater istället. De flesta adresser finns ju på hitta.se (gällande Sverige) och där kan man välja att få info som koordinater. Däremot så funkar inte deras program som ska skicka kartinfon till min TomTom via datorn. Klickar på detta med TomTom, inte drar det ingång TomTom home vilket är meningen för att sedan skicka in det i enheten om den är ansluten

Koordinater har vid alla tillfällen jag använt det prickat 100% rätt.

Postad 04 September 2009 - 10:56

Macsailor
  • Macsailor
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Om jag, på min TomTom ska lägga in rutter hemma så har jag gått över till att använda koordinater istället. De flesta adresser finns ju på hitta.se (gällande Sverige) och där kan man välja att få info som koordinater. Däremot så funkar inte deras program som ska skicka kartinfon till min TomTom via datorn. Klickar på detta med TomTom, inte drar det ingång TomTom home vilket är meningen för att sedan skicka in det i enheten om den är ansluten

Koordinater har vid alla tillfällen jag använt det prickat 100% rätt.

Det var koordinatfunktionerna och det faktum att Navigon inte fungerade med Mac, som gjorde att jag bytte till Tomtom. En gps utan möjlighet att lägga in koordinater, är ingen riktig gps i mina ögon!

Visst, det finns saker som fungerade bättre på Navigon och med Navteqs kartor, men överlag är jag mer nöjd med Tomtom. Men de får allt fixa buggen där gatuadresser prioriteras framför ortsnamn och det ganska fort. Sådan felprogrammering borde nästan ge löneavdrag för de programmerare som klantat till sig och som uppenbarligen inte förstår hur man ska fixa det. :)

Har testat det som r_o_n skrev om Tomtom och Hitta.se, men det fungerar som sagt inte. Visste knappt ens att det fanns en funktion som denna på hitta.se, om den inte fungerar … tja, varför finns den där? ;)

Redigerat av Macsailor, 04 September 2009 - 10:58.

Postad 06 September 2009 - 15:30

Unregistered1099
  • Unregistered1099
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Vad är det egentligen som är skillnaden mellan Tomtom 730 mot 930?

Postad 06 September 2009 - 15:53

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

730 har Europa och 2GB minneskort
930 har Även Kanada, USA och en fjärrkontroll
Bägge modellerna med bokstaven "T" har TMC (varning för vägarbeten).

Postad 06 September 2009 - 16:02

Macsailor
  • Macsailor
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Vad jag har förstått är det väl följande:

• 930 har även kartor över Nordamerika
• 930 har fjärrkontroll (Bluetooth)
• 930 har FM-sändare
• 930 har EPT (ska hjälpa till med navigeringen i tunnlar etc)

Postad 06 September 2009 - 17:20

Unregistered1099
  • Unregistered1099
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1099, 18 September 2012 - 16:01.

Postad 06 September 2009 - 18:37

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

På 930, är TMC inbyggd i GPSen eller får man med en extra kabel för det?

På 930T ingår kabeln. TMC är ett "program" och det är med 930T

Postad 07 September 2009 - 18:46

Unregistered1099
  • Unregistered1099
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
.

Postad 08 September 2009 - 10:17

sma
  • sma
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Om jag har förstått det hela rätt är TomTom Traffic något annat än TMC (kanske mest tänkt att användas i områden som inte har TMC?). Och jag tror att det på något sätt är kopplat över mobiltelefonnätet. Det du vill ha igång är TMC, skulle jag tro :)

Redigerat av sma, 08 September 2009 - 11:57.

Postad 08 September 2009 - 15:56

Unregistered1099
  • Unregistered1099
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
.

Postad 17 September 2009 - 10:48

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Jag har också varit ute för något liknande med min nyinköpta 930T. Har ett pågående ärende hos Tomtom angående detta, men deras tekniker verkar inte få fram samma fel när han gör det som jag gjorde.

Hoppas att de fixar detta så fort som möjligt. Definitivt ett bugg och en gigantisk sådan.

Jag är förvånad över att det inte är fler som klagar på detta. Efter att jag skickat över bilder på felvisningar så erkännde teknikerna att om gatan inte har husnummer inlagda kan det bli fel! Eftersom dom flesta gator i orter med mindre än 15000 pers inte har det blir det riktigt fel. TomTom måste lägga ner mer energi på sina kartor annars är dom illa ute.
Bifogad fil  IMG_2780_Parkv_gen_Forsheda.jpg   256.47K   0 Antal nerladdningar[Bifogad fil  IMG_2783_Parkv_gen_Bredaryd.jpg   494.07K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG_2784_Parkv_gen_V_rnamo.jpg   418.96K   0 Antal nerladdningarattachment=77554:IMG_2784..._V_rna
mo.jpg]

Här är tre bilder på tre olika sökningar som visar mig till samma ställe. det skiljer Ca 2-3 mil mellan orterna. Det jag tycker är konstigast är att sökningen till Värnamo inte blir rätt då detta är största orten.

Att detta är ett välkänt problem hos TomTom förstod jag när jag tex, söker på slalomvägen i (jag tror det va) Björnrike. Först och främst funkade inte röstfunktionen alls, och då jag knappar in Slalomvägen, då fick jag fram Björnrike Slalomvägen, Malmagen Slalomvägen, Messlingen Slalomvägen, Vemdalsskalet Slalomvägen.
Alltså hadde dom lagt till orten före gatunamnet.
Detta bevisar ju att dom mycket väl känner till problemet, så snacket om att dom ska höra med teknickerna är bara spel för galleriet och att dom gjort endel dåliga lösningar på turistorter för att vi inte ska gnälla för mycket.

Nä jag ser fram mot ett erbjudande från TomTom där dom erbjuder en uppdatering av kartorna där dom garranterar att gps funkat utanför storstäderna. Då kan jag tänka mig att betala för en uppdateriang.

Postad 26 September 2009 - 14:53

Macsailor
  • Macsailor
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Det senaste beskedet som jag fick av tomtom, var att de skickat ärendet vidare till sin kartleverantör (som de ju faktiskt står som ägare till) och bett dem fixa problemet.

Jag hävdar fortfarande att det är ett programmeringsfel som de gjort (tomtom och/eller teleatlas) som gör att ortnamn har lägre prioritet än gatunamn. Ortsnamn borde rimligtvis gå före gatuadresser när det gäller att lägga ut rutten. Först orten, sedan gatuadressen och slutligen numret på huset eller fastigheten.

Har bett Tomtom att göra om och se till att de gör rätt denna gången. Ett sådant här allvarligt fel skulle i förlängningen kunna leda till att deras marknadsandel skulle rasa till förmån för konkurrenter som guidar rätt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.