Grid gjorde rewinden bra, finns inget skäl till varför inte Forza skulle göra det minst lika bra...
Edit: Fast auto-brake låter ju duktigt överdrivet...
Redigerat av Unregistered6810b893, 04 June 2009 - 12:12.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
5 relaterade trådar
Postad 04 June 2009 - 12:08
Lärde vi inte oss av Race Pro att 'realism' förlorar mot 'roligt'?
Grid gjorde rewinden bra, finns inget skäl till varför inte Forza skulle göra det minst lika bra... Edit: Fast auto-brake låter ju duktigt överdrivet... Redigerat av Unregistered6810b893, 04 June 2009 - 12:12. Postad 04 June 2009 - 12:11
Men seriöst, var finns utmaningen?
Ska man då köra endurance utan att behöva endura någonting? Postad 04 June 2009 - 12:16
Blev nästan lite besviken på skadesimuleringen när han körde in i en stillastående bil men R8an, efteråt såg den nästintill "hel" ut.
Postad 04 June 2009 - 12:18
Det kallas för 'svårighetsgrad'. Gillar man utmaningar så stänger man av alla verktyg och slirar med kopplingen självmant, tycker man inte om att ligga och köra ovalbana i 45 minuter för att sen krocka med AI på sista varvet finns rewind. CoD4 är ju inte ett sämre spel för att det finns 'Casual' som svårighetsgrad. Postad 04 June 2009 - 12:21 Japp håller helt och hållet med om det. fins en massa filmer å sånt från det på www.gametrailers.com också... kika där ltie interjuver och ingame spelande å ja blandat... blir så sugen, hoppas det kommer som demo snart.. kan ju hoppas att det är det färdiga demot dom kör med där. Postad 04 June 2009 - 12:24
Jo, lilla vän, det förstår jag också. Men jag tycker fortfarande att det är fortfarande en löjlig funktion att lägga in över huvud taget. Postad 04 June 2009 - 12:39
Gillade möjligheten att spola tillbaka i GRID. Finns inget värre än att av någon anledning behöva pausa spelet och sedan sladda av direkt när man kommer tillbaka igen...
Autobrake har ju funnits sedan Forza (eller förväxlar jag det med gamla Grand Prix-serien?). Hursomhelst lär det knappast lämpa sig för något annat än lägsta svårighetsgraden så det är väl perfekt när rookies ska lära sig banorna... Känns som det blir en limited edition på denna! Postad 04 June 2009 - 12:41
Njae, det finns tyvärr funktioner motsvarande auto brake i en del andra spel, ingen större hit men som vanligt går det nog att stänga av. Hoppas verkligen att de behållit den där kör(glädje)känslan som man haft sedan tidigare och inte försöker göra simulator av det. Postad 04 June 2009 - 12:42
Håller med Lifter. Synd att lägga tid på funktioner som motverkar vad man vill. Men samtidigt har ju Forza 2 "Hire Driver"-funktion som är fusket to end all fusk så att säga...
Och driftfilmerna är ju inte vad jag är så sugen på. Men det gick ju att bygga driftingbilar i 2:an också, fast det inte var del av spelet, så jag hoppas det inte tar för mkt av fokus från rejsandet utan mer är en uppvisning i fysiken. Snyggt är det iaf. Blir nog garanterat ett köp. Måste bara köra på lite i 2:an. Är för roligt att spela online med kompisar för att köra vidare ensam och gå vidare i karriären. Rewinden kommer nog uppskattas när man sitter och nöter... Även om den känns lite väl fuskig. Men när jag är själv och måste köra om samma rejs för 17:e gången fuskar jag mer än gärna. Redigerat av C Upp, 04 June 2009 - 12:44. Postad 04 June 2009 - 12:54
Förstår inte varför du håller på och gnäller om detta? Det är ingen som tvingar dig till att använda dessa hjälpmedel. Jättebra att de har sänkt tröskeln för de som tyckte det var för svårt tidigare eller bara vill leka. Vi som gillar sim stänger av dem, enkelt. Forza 3 verkar bli mer sim än Forza 2 då uppdaterat fysikmotorn med diverse tillägg, beräknar bland annat hur däcket rör sig vid belastning vid kurvtagning mm. Postad 04 June 2009 - 13:03
Det sa det att den skulle göra till forza 2 också. Och jag förstår inte varför du gnäller om att jag gnäller, eller har jag kanske missat den delen av reglerna till forumet där det står att man bara får nämna positiva saker och åsikter om spel som diskuteras här? // Bättre liknelse tack // PalmiNio Redigerat av PalmiNio, 04 June 2009 - 13:19. Postad 04 June 2009 - 13:48
Det gjorde den väl också? Toe-in och camber hade ju en viss inverkan hur bilen uppförde sig. Men det kanske var en förenklad fysikmodell jämfört med vad de kommer med i Forza 3. Postad 04 June 2009 - 14:50
Det gjorde den också men nu har de ännu fler parametrar som motorn ska ta med i beräkningarna enligt dem. Tycker det är viktigt att man ska få framföra kritik och tycker absolut att man har rätt till klaga, men att klaga på att de lagt till fler valmöjligheter är för mig väldigt konstigt. Du säger att funktionerna är löjliga, fine, använd dem inte då. Som jag har förstått det så ska Forza 3 utan hjäpmedel vara mer sim än vad Forza 2 är utan hjälpmedel. Om det är sim du är efter så har du inget att klaga på, du kommer få mer sim, så förstår fortfarande inte dina klagomål. Jag tycker däremot att det är synd att de inte verkar lagt till vädereffekter. Postad 04 June 2009 - 15:39
Nackdelen med alla hjälpmedlen är väl när man ska köra online med polarna, och någon/några av dom är vana vid att ha en massa skit igång. Så tvingar man dom att köra utan och de kör rätt ut i terrängen eller in i en vägg eller in i mig... Inte lika kul som om alla kan köra ordentligt.
Postad 04 June 2009 - 15:59
Som de flesta nog har förstått så har de lagt till hjälpmedlen för att få mer folk intresserade, så att inte bara vi hardcore-fånar kommer att tycka att spelet är roligt.
Givetvis kommer det att gå att stänga av dessa hjälpmedel precis som man kan stänga av abs, raceline osv i FM2, varför klaga på nått som gör att fler folk kommer att uppskatta spelet, det är patetiskt enligt min mening. Postad 04 June 2009 - 16:12
Om det är så att man vill få ut mer "sim" av Forza 3 och har 60.000$ över så kan man köpa det här:
![]() Utvecklare kör med treskärmar, fantecratten och stol .Tyvärr kör han som en kratta och har alla möjliga hjälpmedel på. Postad 04 June 2009 - 17:42 Alltså, så länge det enda folk har att klaga på är möjligheten för nybörjare att använda hjälpmedel så är iaf jag jäkligt nöjd. Utvecklarna med Postad 04 June 2009 - 18:01
Värkar som det inte blir någon semeser i år heller,måste ha.... Postad 04 June 2009 - 18:45
Är väldigt sugen på detta. Kul att få användning av ratten igen!
Lite hands on: http://www.eurogamer...port-3-hands-on Postad 04 June 2009 - 20:52 Nu sa han ju faktiskt att han var en dålig förare, men hade de verkligen ingen som var åtminstone lite bättre? Till att börja med sitter han så långt från ratten att han knappt når till toppläget på den. Postad 06 June 2009 - 22:25
Lite kul, saxat ifrån turn 10 blog:
Postad 06 June 2009 - 23:49
Håller med så in i vassen... Tror detta kommer va så sjukt bra. Postad 07 June 2009 - 15:37
Eftersom jag är lat,
så frågar jag här: När kommer forza 3? Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 20 August 2009 - 19:33. Postad 07 June 2009 - 15:51
30:E Oktober 2009 Nu vet du;) //Peter Redigerat av pewi78, 16 June 2009 - 19:05. Postad 17 June 2009 - 09:08
Ochs sen är det mindre än två veckor till Modern Warfare 2. Blir en busy sen-höst. Postad 17 June 2009 - 09:45
Angående billistan saknar jag att inte vanliga C6:an finns med - kör den privat och hade varit kul att kunna jämföra körkänslan. Nyfiken på att "köra" ZR1 dock - torde vara något av ett monster...
Postad 17 June 2009 - 10:34 Det fanns en i inlägget ovanför mitt - kanske inte var den spikade dock... Postad 17 June 2009 - 11:03
I min länk fanns det en del av billistan. Långt ifrån den fullständiga.
Lite fränt med Tesla Roadster. Undrar hur alternativen över trim ser ut på den.
Redigerat av Unregisteredeb90775d, 17 June 2009 - 11:05. Postad 17 June 2009 - 11:24
Ah, när de bytte färg på bakgrunden trodde jag att jag hade kommit till kommentarerna så jag slutade läsa. Riktigt nice lista. Vattnas ju i munnen. Fast med 400 bilar så är det ju en del 'kvar'...
Fetare batteri? Postad 17 June 2009 - 12:16
Ja man kan ju hoppas på att de svenska bil tillverkarna skall släppa till lite mer, speciellt nu när Konigsegg tagit över SAAB... kul o trimma skiten ur en gammal 900:a eller volvo 240:) eller rent av 850:D //Peter. p.s Lite osäker på stavningen på saab´s nye ägare;) d.s Redigerat av pewi78, 17 June 2009 - 12:17. Postad 17 June 2009 - 12:26
Lite surt när man ska in och "tanka" på långloppen och man får stå 4 timmar medans de laddar batteriet... Postad 17 June 2009 - 13:03
Håller med;) LOL Postad 18 June 2009 - 19:17
Hell yea;) Postad 20 June 2009 - 11:40
Var kan man förbeställa Limited Edition??? Hittar den på sajter utomlands, men är det någon som har sett den i Sverige? Postad 01 July 2009 - 20:12
Ska bli kul o höra motorljudet på teslan......
Hoppas att Nya Nissan GTR (r35) är med Postad 01 July 2009 - 20:38
Kommer nog att kännas lite mysko att köra Tesla, va?
Bara däcksljud, typ… Postad 01 July 2009 - 20:46
PGR4 hade en elbil med. Kommer inte ihåg vilken dock.Lät som en symaskin.
Den är iallafall med som "#23 Xanavi Nismo Nissan GT-R" fast man får hoppas att de har med "orginalet" också. Om inte annat för att det hade varit coolt att se hur bra de har gjort förarvyn med alla de där olika skärmvyerna. Fast jag håller mig nog helst till en RB26DETT. Postad 01 July 2009 - 23:00 Är det verkligen den nya? Det står under bilderna att det är 2008 års modell och den nya finns väl bara fr.om. 2009? Postad 02 July 2009 - 00:15
Japp, kolla här.
Postad 02 July 2009 - 13:06
Längtar som fan. då Test drive unlimited har börjat bli lite uttjatat
Gillar verkligen att Ferrari och Lamborghini är med. Tråkigt att Bentley bilarna inte hoppar på spåret ( Le mans bilen är ju visserligen med) Postad 02 July 2009 - 13:38
Jo i Pgr4 så är ju Peggan med flux heter den tror jag, hehe,
ljudet från Teslan är ZURR ZURR ZURR ZURR, (DÄCKSKRIK) ^^ Någon som har lite koll på Limited edition läggs ut hos svenska återförsäljare?, har bara hittat från andra länder =( Postad 09 July 2009 - 19:05
Redigerat av Topper Harley 77, 09 July 2009 - 19:07. Postad 09 July 2009 - 21:06
Vem är det du citerar, Topper Harley 77?
Väder hade ju varit kul. Night racing? Nja. Rally? Nej, för f-n! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |