Fel fel fel...
Kolla 1080p/24p tråden så fattar ni snart
Tror ändå jag ska köpa denna p.g.a. det grymma priset.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
7 relaterade trådar
Postad 19 September 2008 - 19:43
@skogsturken m.fl.
Fel fel fel... Kolla 1080p/24p tråden så fattar ni snart Tror ändå jag ska köpa denna p.g.a. det grymma priset. Postad 20 September 2008 - 11:23
Men pratar vi verkligen om bilduppdateringsfrekvensen? Den i grafikkortsinställningarna mm. ? för muspekarn hakkar ju som fan med 24hz... fast blir det bättre med film?
Japp Postad 20 September 2008 - 21:02
Ja, ska man kolla på typ blu-ray så är det 24p kompabilitet som gäller...
Men alla märker inte att det hackar, lite lyx-problem... Postad 21 September 2008 - 09:51
Ok ja men iaf ja den klarar 24hz ! Postad 23 September 2008 - 09:35
Har någon kört lite snabbare typ spel på denna tv?
Tänkte om det är mycket input lag? Någon som har testat? Postad 23 September 2008 - 10:17
Har kört fifa08, nhl09, gta4 m.fl på xboxen till tv:n och inte märkt något lag alls. Även kört crysis och s.t.a.l.k.e.r. från pc:n till tv:n och inge lag där heller. Märker ingen skillnad om jag jämför med min Dellskärm. Postad 23 September 2008 - 11:49
Tvn hänger inte riktigt med i NHL 09 eller Fifa 09, blir ganska suddigt i snabba panoreringar och som vit ghosting runt spelarna. Blir samma sakt när jag tittar på hockey eller fotboll via digital tv. Har märkt av lite andra skuma saker med tvn, när jag använder scart uttagen så går det små vågor av någon slags störning på skärmen. Komponent ingången funkar till digital boxen men inte til ps2, bilden blir typ helt lila. Och så har jag inte vant med med svärtan än! Jag tycker den verkligen inte den är bra, vissa i denna tråd tycker svärta är bra, vad jämnför ni med för tv? Postad 23 September 2008 - 14:59
Jämför svärtan med en Plasma LG 42PC51. Finns inget plasman gjorde bättre. Postad 25 September 2008 - 00:24
Vad är det för kabel som gäller om jag ska få bästa bild när jag kopplar till datorn, har en iMac (aluminium).
Postad 25 September 2008 - 01:05
dvi > hdmi, om inte imacen har en hdmi-port. Postad 25 September 2008 - 01:32
iMac har mini-dvi så då är det väl en adapter som gäller, mini-dvi->dvi? Postad 25 September 2008 - 08:19
Beställde min A42 från Zepto.se för 5600kr + frakt (600kr)
Enligt UPS är leveransen idag, stog att den kom till malmö imorse så det kan stämma. kommer göra en kort recension när jag testat lite ikväll (förutsatt att den kommer idag) och jämnföra mot min gamla 32" Hyundai (inte den bästa men sitter trots allt en hyfsad samsung panel i den) och ge lite av mina input. best regars, pole Redigerat av PoleCat, 25 September 2008 - 08:20. Postad 25 September 2008 - 14:07
Funderar på att köpa denna TV, men jag lyckas inte hitta PC-ljud-in kontakten, var på TV:n sitter den, har för mig att jag läst att det ska vara en 3,5mm kontakt?
Och kanske en dum fråga, jag tänkte köra HDMI från min PC, kan man få dataljudet från PC till valfri HDMI-in på TV:n? Redigerat av gryden, 25 September 2008 - 14:07. Postad 25 September 2008 - 15:58
Du har köpt den för 5600 + moms = 7000 kr och då inkluderas inte väggfästet. vilket det gör på dustinhome.se Just nu är dustin billigast i Sverige! 6995:- ink fästet. Dustin har denna tv på lager i skrivande stund, Zepto själva har 15 dagars leveranstid Postad 25 September 2008 - 17:33
Svar Nej, jag köpte den för 5600kr+600kr i frakt, var på zepto.se, kan inte svara på exakta datumet, men det var innan de började höja priset.. och det var deluxe erbjudandet som nu är rabatterat till 7000 nånting, det kostade då 5600kr, fick den idag (inkl väggfäste)... total summa jag har betalat är 6200kr..
Okej har testat TVn nu, Inga döda pixlar! (alltid orolig för detta). Datorn -> TV 1080p i både 50 och 24hz vet inte om det där med 60, ska kika mer på det. PS3 -> TV 1080p, underbar bild, kört några 1080p filmer, helt underbar bild måste jag säga (jämnför med en 32 "hyundai med samsungpanel, side by side. enda nackdelen är att PAL bilden från mina analoga sändingar(hyreshuset tar in de digitala och skickar ut det analogt, tror jag) blir inte det bästa, men nu har jag tittat på 32" innan och ju mindre destå bättre blir ju signalerna då de endast kör i 520i eller nått sånt, men den som köper en platt tv för att kolla på våra svenska sketna PAL sändingar får skylla sig själv, det är inte därför jag köpte denna TV. Slutsats än så länge, av med dynamisk som alltid, och lite bildjusteringar kring kontrasten, så är bilden underbar när du spelar upp digital media, köp inte TVn om du bara ska kolla på 1,2 och 4 i vanliga TV sändingar. Ska du däremot se på film via datorn eller spela spel så den perfekt, och lets face it, det är det du gör med en sån här TV. Nu fick jag tydligen min TV väldigt billigt, men även vid 6990kr som dustin har den så är det sjukt billigt, har du studentrabatt så är det ju ännu bättre då slipper du frakten tydligen. mitt betyg efter 1 dag (kan ju disskuteras) 8.5/10 + är priset och hanteringen av digitala signaler, samt massor av ingångar och utgångar 2hdmi är ett plus! - minus är alltså PAL sändings hanteringen, vilket jag även läst i övriga recensioner. Best regards, pole Redigerat av PoleCat, 25 September 2008 - 17:35. Postad 25 September 2008 - 17:39
Hej gryden, tvivlar på att du har HDMI ut från PCn därför måste du ta ljudet från ljudkortet, dvs antingen via SPDIF out eller vanliga Line out, du har både PC AUDIO IN och vanliga AUDIO IN, så det är inga problem. du har även AUDIO OUT såklart till en stereo eller liknande. Postad 25 September 2008 - 19:02
Har nu beställt en sådan här TV. känns lite som en chansning, men jag har aldrig varit så jätte kräsen angående bild, ljud är ju dock en annan femma för mig ^^
Postad 25 September 2008 - 19:45
Är det någon annan som kör 1920x1080 60hz via HDMI kabeln?
jag får inte det att fungera..tv är bara "blå" fast datorn säger att den hittar en 42 tums tv inkopplad.. fick det att funka på lägre upplösningar innan precis när ja flashat om biosen på moderkortet(integrerat grafikkort) ... men sen när ja höjde till denna så sluta den funka å började inte igen även om ja sänkte upplösning eller hz.. kan vara mitt grafikort som klyddar också men jag tänkte bara höra här också om någon har nån erfarenhet av detta? Postad 25 September 2008 - 21:23
här e lite bilder... men fan, det e inte så tacksamt å fota en högblank lcd tv märker jag..e inte så nöjd med bilderna men pallade inte exprimentera mer med ljudsättning å sånt..
har som sagt inte fått hdmi signalerna att funka så de e bara analog tv som gäller nu :/ .. Bifogad fil(er)Postad 25 September 2008 - 21:48
Tackar & bockar för bilderna
Postad 26 September 2008 - 10:27
Beställde en sån här TV igår. Dem ringde mig nyss och undrade ifall jag kunde hämta den eller att dem lämna. Såklart ska ju dem lämna så får jag gratis hemleverans ^^. Tack Dustin
Postad 26 September 2008 - 13:23
Nu har även jag beställt en Zepto Pantheon A42, återkommer med bilder och en recension så snart jag fått den.
Postad 26 September 2008 - 20:36
Hur gör ni för att få studentrabbat på dustin? :S
Edit: hittade hur man gjorde! Redigerat av drdanz, 26 September 2008 - 21:10. Postad 26 September 2008 - 21:06
Mailar kundtjänst användarnamn och csn nummer, borde gå med mecanat också. Postad 26 September 2008 - 23:29
fick hem tvn i onsdags, kommer posta bilder underhelgen har ännu bara testat analogt och vga, köper nya htpc grejer under början av nästa vecka och en tv-spel konsol. så kommer ha testat då komposit och hdmi.
Postad 27 September 2008 - 02:03
Ja om du har ett ATI grafikkort, de kör ljud via DVI till HDMI omvandlare. Postad 27 September 2008 - 11:27
Kopplade in den idag. funkar perfekt via DVI-HDMI. Körde 300 på bluray. Grymt fin bild ^^. Vet inte riktigt vad du har för grafikkort men kolla så att du har de senaste drivrutinerna och så. Har själv en fråga. ska nog köpa ett ATI kort pga av HDMI, men funkar det ihop med mitt nuvarande Geforce? Redigerat av Unregistereda3125593, 27 September 2008 - 12:41. Postad 27 September 2008 - 13:01
jag har ett asus m2a-vm hdmi moderkort (integrerat grafikkort) och har sökt som fan på forum och nog kommit fram till att det är ett problem med det kortet :/ ..
men nu till en annan fråga.. när jag kör hdmi 1920x1080 24 hz så täcker inte bilden hela tv skärmen. det blir en svart kant runt på ca 1 cm, som inte finns där när jag tittar på tv. är det samma för er? Postad 27 September 2008 - 15:26
Du måste ändra från Full 2 till Full 1 eller om de är tvärtom. Det gör du på fjärrkontrollen, andra knappen under den gröna. Postad 27 September 2008 - 18:13
Nope du ska inte trycka på Full 1 osv, du lär gå in i grafikinställningarna och leta på en sak som heter "Scaling Options" den är vi default inställd på underscan, den ska vara på 0% overscan, Postad 27 September 2008 - 21:17
TVn stretchar ut bilden helt enkelt, kan vara att föredra ibland med analogasändningar Postad 28 September 2008 - 10:58
tackar tackar!
båda grejerna va fel inställda nu kör ja på Full1 med 0% overscan å bilden fyller hela skärmen! (hade jag den på full2 och 0% overscan så blev bilden störren är skärmytan..) Redigerat av Lezlow, 28 September 2008 - 11:00. Postad 29 September 2008 - 19:00
Var hittar jag inställningarna för overscan?? Postad 30 September 2008 - 21:07
ja alltså på ditt grafikkort. Jag kör ATIs Catalyst Control Center å där är det under scaling options på min tv. Postad 01 October 2008 - 14:44
är det någon som ersatt sin datorskärm med zepton mer än de som använder htpc? tänkte eventuellt spara plats genom att ta bort datorhörnan och bara köra på tvn. fast kanske är ett dåligt alternativ när det kommer till arbete och slösurfande?! har kombinerat sov,tv och hemma studio rum. eller duger den att ha som datorskärm om man sitter på 2-3 meters avstånd?
Postad 01 October 2008 - 19:56
Har en iMac Aluminium (Intel-processor) med Ati Radeon HD 2400 Xt och ATIs Catalyst Control Center verkar inte stödja min dator. Postad 01 October 2008 - 21:48
Nja, för att ändra overscan verkar det som jag behöver Catalyst Control Center och då måste jag har Boot Camp och lägga in Windows XP/Vista.
På vissa TV:s så ska det gå att stänga av overscan i menyn men det går inte på Zepton, inte vad jag kan hitta i alla fall. Har varit inne på servicemenyn också. Skit samma....jag får väl ha en svart kant. Eller så får jag använda VGA istället. En annan fråga, just nu står det längst ner på menyn att tv:n är inställd på 1080i. Hur ändrar man till 1080p?? Redigerat av tank77, 01 October 2008 - 21:51. Postad 02 October 2008 - 06:54
De ställer du inte in på tv:n utan det är källan som bilden kommer ifrån som ger ifrån sig 1080i i det här fallet. På min dator kan jag välja vilken upplösning datorn ska skicka till tv:n genom nvidias program t.ex. 720p eller 1080p. Redigerat av Fajjer, 02 October 2008 - 06:55. Postad 02 October 2008 - 08:47
Ingen som vågat testa input laggen som någon föreslog innan?
Eller är jag bara blind som missat posten... Postad 02 October 2008 - 17:49
Jag skrev tidigare och frågade hur man exakt skulle göra för att testa input-lag, men då ingen svarade lade jag ned det hela. Nu är tapetseringen klar, kablar dragna och annat så nu orkar jag inte pilla med att testa input-lag längre. Fortfarande vansinnigt nöjd med TV:n för övrigt Postad 02 October 2008 - 20:08
Klarar den av full upplösning 1920....via vga?
Läste ngn recension på dustin där en kille skriver att den inte gör det utan max 1300x ngnting. Någon som kan bekräfta? Postad 02 October 2008 - 21:29
Jag testade via VGA innan jag fick min hdmi-kabel och hade då 1360x768 som upplösning. Testade dock inte laborera något mer med det. Men varför köra fullhd via vga? Grafikkortet ditt borde väl hal dvi? Isf dvi-hdmi kabel, så kör jag. Eller tänkte du koppla den via en laptop som saknar både dvi & hdmi uttag? Redigerat av Marmeladov, 02 October 2008 - 21:59. Postad 03 October 2008 - 06:52
Rätta mig om jag har fel men VGA klarar väl max 720p, alltså 1360x768? Vill du köra fullHD så är det DVI eller HDMI som gäller. Jag kör själv DVI-HDMI från datorn till tvn och fungerar klockrent!
Postad 03 October 2008 - 07:02
Nej det går inte att köra Full-HD via VGA.
Ang. er med ATI kort och overscan, det är helt enkelt ATI's fel som har -15 i värdet på overscan som default, inte TVns fel. Fast ni med Mac och ATI kan väl skylla på MAC då som inte ger er catalyst tydligen ! Postad 03 October 2008 - 09:09
Funderar på en sån här, men den får inte bygga för mycket ut från väggen av olika anledningar. Ni som har den uppsatt på väggen med tillhörande Zepto-väggfäste, kan ni mäta hur mycket den bygger ut från väggen totalt?
Tack på förhand! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |