* Officiell Tråd - Nokia 6220 *
408 svar till detta ämne
Postad 23 juli 2008 - 11:45
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Ahh, jag förstår
Jag har en fråga... När ni öppnar kameraskyddet, hur långt skjuts det undan då? Försvinner det helt?
Postad 23 juli 2008 - 15:31
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Ahh, jag förstår 
Jag har en fråga... När ni öppnar kameraskyddet, hur långt skjuts det undan då? Försvinner det helt?
Det försvinner helt Yobo, GPS'n fungerar men inte A-gps. Offline är på Nokia är betydligt bättre än min gamla SE telefon, i flygplansläge så var det endast mp3-spelaren som då fungerade, ibland hade man tex önskat ha kameran. Har vi två tillfällen nu sett att batteriet är helt slut, telefonen avstängd, detta utan någon varning. Hade varit bra att den gjort ett sista pip. Verkar som det går ganska snabbt de sista strecken ??? jag borde annars ha lagt märke till att den var på väg att ta slut? Kanske har kameran gått på för ibland har jag sett att kameraskyddet har öppnat sig och då startar ju kameran, i all fall en stund, men sista gången så var i alla fall skyddet på när jag tittade efter den var avstängd. Får ha bättre koll i framtiden så jag vet att batteriet är OK så det inte är något fel på telefonen som gör att den laddas ut. Batteriet var helt utladdat så det var inte telefonen som bara hade stängt av sig, men jag tycke att jag borde ha sett att den var på väg att bli urladdat, konstigt???
Postad 23 juli 2008 - 16:24
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Det försvinner helt
Det gör inte mitt, det öppnar sig bara så att det precis går förbi kameralinsen. Blir det bara lite slappare är jag rädd att det kommer skymma delar av bilden... Hur allvarligt tycker ni det verkar?
Postad 23 juli 2008 - 17:35
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Det gör inte mitt, det öppnar sig bara så att det precis går förbi kameralinsen. Blir det bara lite slappare är jag rädd att det kommer skymma delar av bilden... Hur allvarligt tycker ni det verkar?
Kan du skjuta reglaget hela vägen, det har stor betydelse om man är helt i botten då är hela min öppen, men stoppar jag den 0,5-1mm från stopp så är det precis att den går förbi linsen, så det är stor betdelse hur långt man drar reglaget Sedan är min också lite slapp, och jag har sett den var öppen några gånger, troligen om den åker runt i fickan så kan den öppna sig själv
Postad 23 juli 2008 - 18:04
Unregistered4c93a935
-
Unregistered4c93a935
-
Rookie
-
2 inlägg
Ja är också lycklig ägare!
men måste det vara så jekla krångligt att installera program? Har hittat ett program som gör att telefonen ska kunna ta panorama bilder, (vilket ja verkligen gillat i mina tidigare SE telefoner)
Men efter att jag har signerat programet så står det:
"Går inte att installera ett skyddat program från en ej tillförlitlig leverantör"
Vad ska ja göra? borde ja inte få välja själv ifall ja vill installera ett program, eller måste man köpa allt genom nokias hemsida? Finessen med symbian är väll att möjligheterna ska vara oändliga?
Några tips? Eller något annat program som ger mig möjligheten att ta panorama bilder / ta bort kameraljudet...
DivX har ja inte hunnit testa men mp4 fungerade utan bekymmer, iof är skärmen lite väl liten men på bussen lr tåget är de perfekt. när man sen kopplade den till 32tums lcd tvn hemma så räckte tyvärr inte riktigt kvalliteten, men med divx kan de nog göra det.
Postad 23 juli 2008 - 20:15
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag har märkt att ungefär varannan gång jag öppnar kameralinsen öppnas den helt, varannan gång går den inte hela vägen. När den inte går hela vägen startas inte kameraprogrammet...
Postad 23 juli 2008 - 21:10
NiCKE^
-
NiCKE^
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Ber om ursäkt om denna fråga ställts tidigare. Blev panik nu på morgonen med ny mobil.
Funkar den inbyggda GPS med t ex Garmin? Dvs lika bra som på N95.
Tacksam för snabbt svar.
Ber än en gång om ursäkt om frågan ställts tidigare.
Garmin Mobile XT funkar inte alls pga att 6220c använder FP2 (Feature Pack 2) medans de andra kör FP1.
Postad 23 juli 2008 - 21:13
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag har märkt att ungefär varannan gång jag öppnar kameralinsen öppnas den helt, varannan gång går den inte hela vägen. När den inte går hela vägen startas inte kameraprogrammet...
Verkar som jag bara behöver vara lite mer bestämd i min rörelse när jag ska öppna luckan. Typ "smäcka iväg" luckan. Gör jag det startar kameran nästan varje gång
Postad 24 juli 2008 - 01:24
mattias_nc
-
mattias_nc
-
Rookie
-
4 inlägg
kan någon vara bussig och lägga in ett klipp youtube eller liknande så vi får se bildkvalitén på video vilket ska vara väldigt bra. tack på förhand
Postad 24 juli 2008 - 09:01
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Verkar som jag bara behöver vara lite mer bestämd i min rörelse när jag ska öppna luckan. Typ "smäcka iväg" luckan. Gör jag det startar kameran nästan varje gång
Ja min var likadan, man får smäcka till den typ. Inget finlir  Man lärde sig "knycken" men frågan är ju hur det håller i längden
Postad 25 juli 2008 - 08:37
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag slänger väl upp ett par bilder jag har tagit med telefonen jag också då...
20080720.jpg 617,72K
0 Antal nerladdningar
20080720002.jpg 705,42K
0 Antal nerladdningar
Postad 26 juli 2008 - 14:52
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Roligt, hoppas du är nöjd med din 6220 Classic. Jag är nöjd med min iallafall. Här har vi 2 naturbilder tagen med min mobil. Nu verkar det lungt på forumet, så trevlig sommar. Sen hoppas jag på en del mobilbilder (semesterbilder) efter sommarens slut...
Redigerat av Yobo1987, 26 juli 2008 - 19:07.
Postad 27 juli 2008 - 17:29
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Var nån som efterfrågade en film tagen med telefonen... Här kommer en från Maiden-konserten på Ullevi igår  Riktigt grym var den! http://www.uploadspo...0726007.mp4.htm
Postad 28 juli 2008 - 09:56
Jacksson
-
Jacksson
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Här kommer två bilder på pelargoner som är tagna på Skansen efter en minisemester. Rätt bra skärpa...
Postad 28 juli 2008 - 21:45
Selme
-
Selme
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hittade faktiskt en bild jag tagit utomhus med blixt på min hund. Så ingen redigering behövde göras. Men imed sommarhalvåret så blir det inte så mörk ute ännu får vänta till vintern för att testa på riktigt. Tyvärr har jag ingen innebild som är tagen med blixt imed att det inte har varit så mörkt ute eller inne nu. Hoppas detta duger så länge.
En annan fråga som jag känner hör hemma på detta forum ifall vi går från bilder till ljud. Jag är intresserad av högtalare till min mobil. Det finns Nokia Minihögtalare & så finns den Nokia Bluetooth-Högtalare. Tänkte på om nån av er har nåt sånt tillbehör till er Nokia 6220 Classic eller vet om det är kompatibelt. Jag har köpt Nokia bilsats till min mobil (hållare med fäste & billaddare) så jag kan ha GPS navigering med mobilen i bilen. Vill bara koppla detta till ett par Nokia högtalare så ljuden går ut i dom istället för mobilen för att få bättre ljud i röstinstruktionerna. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Dom jag tittar på är: Nokia Minihögtalare MD-6 (Högst intressant men ej bluetooth, vet ej om den är kompatibel) http://www.katshing....d.asp?aid=15208
Nokia Bluetooth högtalare MD-7W (Högst intressant men enligt Nokia är den ej kompatibel med 6220 Classic) http://www.katshing....d.asp?aid=15353
Finns även 3 andra som jag tittat på, men inte finner så intresssant. Men jag får ta vad som är kompatibelt.
Nokia Mini Speakers MD-4 + AD-15 http://www.katshing....d.asp?aid=12298
Nokia Speakers MD-5W http://www.katshing....d.asp?aid=13471
Nokia Music Speakers MD-3 inkl. AD-15 + AD-50 http://www.katshing....d.asp?aid=12608
Hjälp skulle uppskattas, har ni några frågor så reder jag gärna ut om jag förklarat otydligt.
Vilken du än köper får du skithögtalare, min rekomendation är SE MBS-100 599:- på mediamarkt.
Postad 29 juli 2008 - 06:45
Fjällman
-
Fjällman
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Vid navigering så får jag inga "röst vägledning", nån som har samma problem?
Jag har aktiverat 60 dgr perioden.
Postad 29 juli 2008 - 13:44
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Vid navigering så får jag inga "röst vägledning", nån som har samma problem? Jag har aktiverat 60 dgr perioden.
Någon gång så har det hänt att inte navigeringen har startat, men det var inte bara rösten utan även pilvisning, rotation av skärm etc. vet inte varför det har hänt, oftast fungerar det dock. Testa med att se till att den hittat satelliterna och att den markerar sin position, välj därefter plats och "kör hit", därefter kör iväg. Det verkar som att man måste var i rörelse för att navigeringen ska starta eller att den i alla fall tror att man är det genom att positionen förflyttas (pga missvisning), så ibland startat den också i soffan
Redigerat av Unregistered124686ac, 29 juli 2008 - 13:47.
Postad 29 juli 2008 - 19:16
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Selme: Jag har köpt Nokia Minihögtalare MD-6 & dom funkar jätte bra. Går ihop med mobilens GPS (röstnavigering) & musikspelare.
Fjällman: Nej, jag har inte det problemet. När jag aktiverade min 90 dagars gratis period så fick jag 180 dagar gratis. Röstnavigeringen funkar jätte bra & jag har kopplat ihop det med Nokia Minihögtalare MD-6 bluetooth högtalarna.
Redigerat av Yobo1987, 29 juli 2008 - 19:17.
Postad 29 juli 2008 - 20:44
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Hej!
Undrar om detta är telefonen för mig. Har i dagsläget en Nokia 6120 classic som skulle behöva bytas ut. Har varit nöjd i det stora hela men det är några funktioner jag saknar och jag undrar om de finns i 6220 classic?
* Bättre kamera - Ja det vet jag ju att den har.
* Smileys när man skriver sms - ??? - Larvigt kanske men jag saknar det som fasen...
* Leveransrapporter - Otroligt dåligt på 6120, man ser enbart om det är levereat eller väntar...ej vilket sms det gäller så man måste hålla reda på vilket sms som är vilket... Vore bättre som på Sony Ericsson att man ser i skickat-mappen vad som kommit fram och inte...
* Stabilare chassi - ??? - 6120 knakar en del när man klämmer på den och min batterilucka sitter löst, inget riktigt klick infinner sig när man stänger...
Postad 29 juli 2008 - 22:20
Fjällman
-
Fjällman
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
que:
Jag testade med det du sa men det blev inget ljud nu heller.
Volymen står på 4/5, jag har provat både svenska och engelska som talspråk.
Jag har även provat att köra via Bluetooth till bilstereon men det kom inget tal den vägen heller.
Senare slog det mig att talet kanske ligger "flaggat" som en varningssignal, och jag har ju varningsignaler på "av" i mina profiler.
Får kanske ta kontakt med Nokia åf-support imorgon.
Postad 30 juli 2008 - 06:41
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
* Smileys när man skriver sms - ??? - Larvigt kanske men jag saknar det som fasen...
Nope, finns inte. Ingen S60-telefon har det tror jag. * Leveransrapporter - Otroligt dåligt på 6120, man ser enbart om det är levereat eller väntar...ej vilket sms det gäller så man måste hålla reda på vilket sms som är vilket... Vore bättre som på Sony Ericsson att man ser i skickat-mappen vad som kommit fram och inte...
Jag är inte helt säker på vad du menar, men det finns i alla fall en "Utkorg" där alla sms som inte har blivit skickade ligger och en "Sända" där alla skickade sms ligger * Stabilare chassi - ??? - 6120 knakar en del när man klämmer på den och min batterilucka sitter löst, inget riktigt klick infinner sig när man stänger...
En del har klagat på chassit på den här telefonen, att det skulle vara dåligt ihopsatt och att det känns plastigt och att det knakar. Men så upplever inte jag det. Jag tycker det är bra. Ska jag klaga på kvalitetskänslan i någon del så är det väl kameraluckan i så fall... Jag hade föredragit en lite större och rejälare grej.
Postad 30 juli 2008 - 08:41
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Leveransrapporter finns. Mobilen piper till & med till & visar i displayen att meddelandet är mottaget av mottagaren (kontakten eller nummret du skrev in). Jag finner inte chassit på min mobil dåligt. Jag har haft bättre chassin på andra mobiler, men inte en så fulladdad mobil som den här (med allt nytt & bra) så jag är nöjd. Har inga problem med mobilen. Smiles finns inte i sms men ska finnas i MMS samt om du laddar ner MSN Messenger till mobilen har du det där.
Postad 30 juli 2008 - 09:01
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Tack för svaren. Det jag menade med leveransrapporter var om man kan se i skickatmappen vilka sms som är levererade och vilka som väntar. I min 6120 ligger rapporterna i en egen mapp och där visas inte själva smset utan bara tiden och till vem man skickat. Urkorkat då jag skickar mycket sms och det är svårt att hålla reda på vad som är vad.
Postad 30 juli 2008 - 09:06
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag skickar inte så mycket sms, så jag är inte helt säkert, men som jag fattar det ligger bara sms som verkligen har gått iväg i "Skickat" mappen. Allt annat ligger i Utkorgen
Postad 30 juli 2008 - 13:12
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag skickar inte så mycket sms, så jag är inte helt säkert, men som jag fattar det ligger bara sms som verkligen har gått iväg i "Skickat" mappen. Allt annat ligger i Utkorgen
Jag menar inte om dom gått iväg utan om du ser att mottagaren fått det eller inte. Alltså om du ser leveransrapporten i skickat eller om det ligger i en egen mapp som heter rapporter.
Postad 30 juli 2008 - 13:21
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jaha, visste inte att det fanns en sån feature på nån telefon...
Postad 30 juli 2008 - 14:30
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Så här ställer man in det på min mobil i alla fall
Meddelanden -> Nytt Meddelande -> Skapa SMS -> Val -> Sändningsalternativ -> Ta emot rapport -> Ja
Postad 30 juli 2008 - 15:37
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Det är på liknande sätt du ställer in den inställningen på 6220 Classic.
Nåt mer nån undrar?
5/8-08
Har precis råkat ut för att "fyrkant"´s knappen lossnade idag. Ska in med den till butiken i morn för att kolla om dom kan fixa det & om det går på garantin. Den lossnade i fickan, märkte det då jag skulle ringa. Men som tur är låg den kvar i fickan så jag har kvar den. Ska bli intressant vad som händer imorn, vill inte bli av med mobilen utan få det fixat direkt.
Redigerat av Yobo1987, 05 augusti 2008 - 19:51.
Postad 06 augusti 2008 - 10:34
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Jag var och kände på en Nokia E66 i förra veckan, den kändes som den andra ytterligheten när det gäller chassie från Nokia, inte alls samma liga som 6220 classic, synd man inte kunde få en 6220 clasic i E66 liknade skal. Kanske anser man man ändå byter mobil varje 1-2år på privatanvändaren, så det spelar inte så stor roll om det är någon som håller ihop så länge, bar priset är lågt. Affärsfolket E-serien, om det är företag som betalar vill kanske ha en längre livstid och är villig att betala lite mer?
Postad 06 augusti 2008 - 11:57
Kazutoyo
-
Kazutoyo
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Jag var och kände på en Nokia E66 i förra veckan, den kändes som den andra ytterligheten när det gäller chassie från Nokia, inte alls samma liga som 6220 classic, synd man inte kunde få en 6220 clasic i E66 liknade skal. Kanske anser man man ändå byter mobil varje 1-2år på privatanvändaren, så det spelar inte så stor roll om det är någon som håller ihop så länge, bar priset är lågt. Affärsfolket E-serien, om det är företag som betalar vill kanske ha en längre livstid och är villig att betala lite mer?
Tidigare idag så läckte det ut lite bilder på kommande Samsung i7110, som ser ut att vara en 6220 classic i ett E66 liknande skal. Använder sig av S60 och det ryktas att ha en xenon flash osv. Enda problemet jag ser med i7110 är att den inte är en Nokiamobil, så man kan inte köra Nokia Maps på den. Kanske om någon crackar programmet eller något och får det att funka (då båda använder S60). Men å andra sidan så finns det ju andra kartalternativ att använda.
Redigerat av Kazutoyo, 06 augusti 2008 - 12:13.
Postad 06 augusti 2008 - 17:38
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Tyvärr kunde dom inte fixa problemet i butiken med att en knapp i min knappsats lossnat på 6220 classic, så den skickades iväg på reparation. Nu blir jag utan den ett tag. Det ända posetiva med detta är att imed att det är ett garanti ärende så kostar det mej inget, samt så fick jag ut en reservmobil. Har nu en SE G900 som jag har fått låna av butiken i ca 3 veckor tills min 6220 Classic är lagad & åter i min ägo.
Redigerat av Yobo1987, 06 augusti 2008 - 17:39.
Postad 07 augusti 2008 - 16:42
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
det är inte alltid man får låna en ny mobil, passa nu på att hinna bli trött på den
Postad 08 augusti 2008 - 09:32
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag har redan enligt mej hittat en del brister i min lånemobil SE G900. Den tar tid att starta upp är seg & kameran imponerar inte (imed att jag är van vid 6220 Classic). Så fram tills jag får tillbaka min mobil använder jag denna endast till samtal & sms.
Postad 09 augusti 2008 - 11:07
bring
-
bring
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag funderar på att skaffa ett nytt batteri. Tror ni det är en bra ide? Gärna mellan 1200-1500mAh.
En liten varning bara: Har köpt två kompatibla batterier, det ena från MyTrendyPhone, det andra från Batterizonen.dk. Uppgivna mAh-värden var 1200 resp. 1800. Kollar jag med Nokias egen Energy Profiler, så uppger den följande värden: originalbatteriet - 830 mAh MyTrendyPhone - 675 mAh Batterizonen - 693 mAh Tyvärr verkar livstiden stämma rätt bra med de uppmätta siffrorna. Idag skulle jag nog i stället satsa på ett extra originalbatteri. Sven
Postad 09 augusti 2008 - 14:14
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Inlägg #82
Måste bara säga att jag gillar focusbilderna med bland annat 5kronan. Min viewty är näst intill bara bra på macro och filminspelning och du tycks få ut bättre macrobilder. Fast det förstås.Min lur är snart 1 år gammal till både mjukvara och hårdvara.
Postad 11 augusti 2008 - 13:57
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
jaha.
då var det dags för att frösöka reparea telefonen. Jag har glapp i linsskyddet, men det täntke jag först strunta i då jag använder telefonen i jobbet. nu har nederdelen av skaelt börjat vara lite, lite glapp i.
Men mitt batteri verkar helt plötsligt ha gått åt pipan.
Batteriet håller inte standby mer än ett dygn knappt nu. tidigare var det inte så.
trodde först jag glömt GPS elelr Bluetooth på, men allt är avstängt.
batteriet började bli knas i helgen. nån annan som har haft problem med batteriet?
Postad 11 augusti 2008 - 14:22
Kazutoyo
-
Kazutoyo
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Batteriet håller inte standby mer än ett dygn knappt nu. tidigare var det inte så. trodde först jag glömt GPS elelr Bluetooth på, men allt är avstängt. batteriet började bli knas i helgen. nån annan som har haft problem med batteriet?
Om du är i ett område som har relativt dålig 3G täckning, så slukar mobiler batteriet något extremt medan de frenetiskt letar efter bättre 3G signaler. I vissa fall så räcker det med att låta mobilen vara i en källare då det kan vara väldigt dålig signal där. Bäst i det fallet är att stänga av 3G. Om det inte hjälper, då har jag ingen aning om vad problemet är.
Postad 11 augusti 2008 - 14:29
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Om du är i ett område som har relativt dålig 3G täckning, så slukar mobiler batteriet något extremt medan de frenetiskt letar efter bättre 3G signaler. I vissa fall så räcker det med att låta mobilen vara i en källare då det kan vara väldigt dålig signal där.
Bäst i det fallet är att stänga av 3G. Om det inte hjälper, då har jag ingen aning om vad problemet är.
kanske ska prova det om jag hittar vart man stänger av den. Det skumma är att det är hemma i köket som den legat och den har legat där innan också. undrar om inte batteriet tål att man kör med laddkabel i bilen när man kör med GPS?
Postad 11 augusti 2008 - 16:49
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Men mitt batteri verkar helt plötsligt ha gått åt pipan. Batteriet håller inte standby mer än ett dygn knappt nu. tidigare var det inte så. trodde först jag glömt GPS elelr Bluetooth på, men allt är avstängt. batteriet började bli knas i helgen. nån annan som har haft problem med batteriet?
Min håller stand-by riktigt bra. Vecka med mindre användning så håller den veckan ut. Men det har hänt två gånger att batteriet bara har "rasat", har haft en 3-4 streck på mätaren och några timmar senare så är telefonen avstängd! Några förklaringar är att objektivlocket har åkt upp så att kameran går igång. En annan sak jag såg var att helt plötsligt så lyste knappen för avtryck (kamera) utan att kameran var aktiverad. Det kan ju vara någon sådan aktivitet som gått igång och laddar ut batteriet. När jag satt den på laddning så har den kommit igång som normalt igen och hållt igen upp mot en vecka igen.
Postad 11 augusti 2008 - 18:54
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Men det har hänt två gånger att batteriet bara har "rasat", har haft en 3-4 streck på mätaren och några timmar senare så är telefonen avstängd!
Så har jag upplevt alla mina Nokialurar. När väl första strecket försvunnit gör de andra likaså väldigt fort. Tyvärr ingen gradvis indikering alltså.
Postad 11 augusti 2008 - 19:01
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag har inte så mycket problem med batteritiden. Är väl bara det att börjar man får dåligt batteri i telefonen går det väldigt fort tills mobilen dör. Men annars laddar jag som normal svensson. Just nu är min mobil på verkstaden då knapparna lostnade.
Redigerat av Yobo1987, 11 augusti 2008 - 19:03.
Postad 11 augusti 2008 - 20:34
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Att den här telefonen har väldigt mycket funktioner är omöjligt att förneka. Men kvaliten på den här telefonen är urusel och med alla dessa funktioner.. om batteri tiden inte är tillräcklig så kan du ändå inte använda dessa funktioner. Själv har jag haft n95:a.. älskade den telefonen.. tog otroliga bilder och video inspelningen var i topp klass medans uppspelning i den stora skärmen var ännu bättre. Meeeeeeeeeeeen batteri tiden var urusel... under min resa i USA.. vart man tvungen att ladda telefonen minst 1 -2 gånger per dag. Att ladda telefonen 1 gång per dag tycker jag är väldigt dåligt...
Är ganska säker på att jag kommer få enormt med respons från alla som äger 6220  men det jag försöker säga är.. utan ett riktigt bra batteri blir inte en mobil.. mobilt, som ändå är poängen.
Jag vill inte säga att SE skulle vara bättre på något sätt... deras batteri tid på telefonerna är bättre pga av att telefonerna inte är fullproppad med funktioner.. typ antingen väljer man kamera eller musik osv.. MEN bygg kvaliten på telefonerna känns ändå bättre än Nokias.. tänker då mest på material valet.. om man bortser från c702
Postad 12 augusti 2008 - 07:27
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Min håller stand-by riktigt bra. Vecka med mindre användning så håller den veckan ut.
Men det har hänt två gånger att batteriet bara har "rasat", har haft en 3-4 streck på mätaren och några timmar senare så är telefonen avstängd!
Några förklaringar är att objektivlocket har åkt upp så att kameran går igång. En annan sak jag såg var att helt plötsligt så lyste knappen för avtryck (kamera) utan att kameran var aktiverad. Det kan ju vara någon sådan aktivitet som gått igång och laddar ut batteriet. När jag satt den på laddning så har den kommit igång som normalt igen och hållt igen upp mot en vecka igen.
Jo ena gången så var kameran aktiv, en annan GPS, men i helgen så var inget aktivt, laddade den 3 gånger under helgen. igår dog batteriet o telen stängdes av. jag ska se ifall batteritiden återhämtar sig. förut kunde jag köra många dagar upp till en vecka utan att ladda. jag lutar åt att nån funktion har "hängt" sig och inte stängt av sig riktigt, fast den inte indikerat att nåt var igång. kanske blir bättre efter omstart. Tycker luren är riktigt bra, tyvärr är som sagt byggkvaliten inte den bästa. frun har en 6500 slide som känss gedigen, skulle kanske haft en n82 ändå, men jag tyckte den svarta var för dyr för mig.. listen att den glappar känns lite oroväckande
Postad 12 augusti 2008 - 12:07
SpeedyGonzales
-
SpeedyGonzales
-
Rookie
-
2 inlägg
Är det ngn som har installerat/fått igång röstnavigering med WAYFINDER TomTom eller Garmin på sin 6220??
Visst kan man köpa Nokias lösning men det är ganska dyrt och tidsbegränsat.
Garmin o Wayfinder vekar ha lösningar för mobiler, men just 6220:an??
PS AmazeGPS programvaran är gratis men ack inte dataöverföring!
Redigerat av SpeedyGonzales, 12 augusti 2008 - 13:05.
Postad 12 augusti 2008 - 13:10
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Är det ngn som har installerat/fått igång röstnavigering med WAYFINDER TomTom eller Garmin på sin 6220?? Visst kan man köpa Nokias lösning men det är ganska dyrt och tidsbegränsat. Garmin o Wayfinder vekar ha lösningar för mobiler, men just 6220:an??
Tror inte att Wayfinder har fått igång sitt preload, så man får nog ta kartorna on-line vilket jag inte vill. Någon som vet vilka GPS applikationer som kan navigera helt off-line?
Postad 12 augusti 2008 - 18:50
Unregistereda84af05a
-
Unregistereda84af05a
-
Användare
-
-
125 inlägg
känslan man har är att ingen gps-applikation att navigera med off-line finns gratis..om du menar navi i realtid..
för mycket big-bucks inblandat där tyvärr
Postad 13 augusti 2008 - 10:13
kajosi
-
kajosi
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
har 6220 någon lampa som blinkar när man har missat samtal?
Postad 13 augusti 2008 - 10:21
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
har 6220 någon lampa som blinkar när man har missat samtal?
Nej, men det står över skärmen 1 missat samtal
Postad 13 augusti 2008 - 10:23
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Ja på sätt och vis. Man kan ställa in så att navigationsknappen blinkar blått när man fått sms eller missat samtal men här har dom gjort en grov miss i mina ögon för man kan kan inte ställa in den så att det bara blinkar när det har hänt något utan den blinkar lite hela tiden fast snabbare när det hänt något.. Mkt irriterande på en annars supersmart funktion.
På t.e.x 6300 funkar det här superbra, starka leds på sidan som bara blinkar när man har något sms eller liknande. Man slipper springa och knappra på mobilen bara för att se om man missat något o.s.v...
Postad 13 augusti 2008 - 10:42
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Är det ngn som har installerat/fått igång röstnavigering med WAYFINDER TomTom eller Garmin på sin 6220?? Visst kan man köpa Nokias lösning men det är ganska dyrt och tidsbegränsat. Garmin o Wayfinder vekar ha lösningar för mobiler, men just 6220:an??
flera butiker säljer tre års licenser för nokias egen navigering för runt 700 kr. inte så jättedyrt. nån skreva att Amaze GPS var gratis och man inte behvöer köra via dataöverföring utan den kan ta karftorna som man har i telefonen som egentlgien är Nokias. nån som vet om det funkar? ang mitt batteriproblem verkar det som att en appliaktion kördes i bakgrunden utan att det indikerades, antigen kamera eller gps. efter omstart av telen så har jag återfått mina långa standbytider
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|