Men hur tråkig vore inte världen om alla tyckte samma sak.
Den skulle nog vara ganska tråkig.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 28 November 2009 - 21:11
Den skulle nog vara ganska tråkig. Postad 28 November 2009 - 22:16
2/10.
Hjälpte inte ens att Brad Pitt var med! Enda sevärda rulle med Tarantino är Pulp Fiction! Postad 02 December 2009 - 11:35
Den vänder upp och ned på en del saker, vilka är onda och vilka är goda... ingen egentligen. Det hela blir lite konstigt i mitt huvud eftersom alla är ganska osympatiska, samt att filmen tar sitt utsprång i modern kunskap om andra världskriget, så borde någon ha gjort. Det blir mycket fiction i en verklig värld.
Annars berärattar Tarantino sin saga på ett stundom briljant sätt enligt mig. Tack før den raka kronologiska ordningen. Postad 21 December 2009 - 01:25
Någon som vet en riktig badass version av denna?
Annars får man väl ta och köpa den på vanlig bluray och lägga den i Inglorious bastards träboxen. Redigerat av FirebladeX, 21 December 2009 - 01:25. Postad 21 December 2009 - 17:27
Såg den för några dagar sen!, fy fan va grym den var!
Jag var lite skeptiskt i början, vet inte varför, alla hade ju sagt att den var bra och så. Trodde den skulle vara seg och tråkig. Det var inte mycket action i filmer, men när det väl var det så va det väldigt grym och fartfull action. Jag tyckte ändå inte den va långtråkig någonstans, hade det inte varit för Tarantino hade den nog blivit väldigt seg. Postad 21 December 2009 - 18:11
Helt jäkla magisk är den. En av dom bästa filmerna jag sett.
Redigerat av Unregistered28641812, 21 December 2009 - 18:11. Postad 21 December 2009 - 22:02
Såg den hemma hos en kompis för nån vecka sen och längtar redan efter att få titta på den igen, blev därför en beställning på blu-ray utgåvan hos discshop idag
Postad 21 December 2009 - 22:04
Är det ingen som stör sig på Pitts Tennessee-dialekt? Låter som en norrlänning försöker pratar skånska
Postad 21 December 2009 - 22:09
Vilken film!
Nervpåfrestande, smart, jobbig, underbar, frän, våldsam, skådespelartalangfull, gedigen, nagelbitande, mm mmmmmmmm äntligen en braaa film!! 9.5/10 Postad 21 December 2009 - 23:34
Helt underbar film, Första filmen någonsin som jag köper på release dagen för fullpris( limitdet edition br från play) Men inte fått se den på det formatet än ###### ps3a som är på lagning.
Postad 22 December 2009 - 11:37 Faktiskt tyckte jag att han överspelade talet, men accepterar filmen i sin helhet som magiskt. Postad 22 December 2009 - 11:46
Hej, ta en titt på kultrullen Vanishing Point från ´71 så blir den lite intressantare, väldigt mkt referenser Postad 22 December 2009 - 15:11
hah, jag somnade till den första gången jag försökte se den, andra gången gillt!
jag vet inte men.. (jag ville verkligen att den här filmen skulle vara bra men..) jag tyckte verkligen inte denna film var speciell.. alls. Pitt tolkning av en hardass soldier var bland det uslare jag har sett honom göra faktiskt. Landa var brilliant och filmens enda behållning, otroligt bra prestation. Brukar gilla Tarantinorullar men den här var inte intressant och dessutom alldeles för förutsägbar. Slutet var också det uselt. Våldet osv stör mig inte, Kill Bill tillhör en av mina absoluta favoriter genom tiderna så det är inte problemet. 2.5/5 Postad 24 December 2009 - 13:39
Slog till och beställde den här igår. Fin utgåva och bra pris.
Redigerat av Unregistered28641812, 24 December 2009 - 13:39. Postad 25 December 2009 - 18:43
Kan bara instämma, det är en film man kan se flera gånger. Tarantino är KUNG !! Redigerat av jonasprivate, 25 December 2009 - 18:43. Postad 27 December 2009 - 22:15
Ja verkligen, har sett den två gånger nu och tycker den är helt fantastisk. Ett givet köp för alla Tarantino fans Postad 28 December 2009 - 17:48 Försökte du se den för första gången för andra gången? Postad 02 January 2010 - 09:39 Vill nog ge den 4 av 5 men håller helt klart med om Pitts skådespeleri som jag tyckte var horribelt emellanåt! Christoph Walz däremot är en stor favorit... Postad 02 January 2010 - 15:51
Absolut! Var inte det självklart? Postad 02 January 2010 - 15:54
Nääh där håller jag inte alls med. Kill Bill filmerna är mästerverk och han har varit inblandad i en hel del andra filmer som jag uppskattat. Däremot här gick han på pumpen rätt så totalt i mina ögon, smaken är dock som bekant delad. Postad 02 January 2010 - 22:55
Det är ju meningen att han ska spela över.. Karaktären är skriven så av QT. Vad tyckte du om killen som spela Hitler då? Han spelar ju också över.. Postad 02 January 2010 - 22:58
Precis! Helt fantastisk film. Postad 03 January 2010 - 09:40 Möjligt att det är tänkt så men jag störde mig på när han låtsades vara italienare & såg ut som Brando i gudfadern, tyckte bara att det blev fånigt. Sen så har jag bara lite svårt för honom, han har samma blick hela tiden, uttryckslös på nåt sätt. Gillar honom bara inte men det kanske är Tarrantinos fel att han spelar sådär, för övrigt så älskar jag filmen! Hitler, han spelade väl över i verkligheten också Postad 03 January 2010 - 21:32
Jag har läst intervjuer tidigare där skådisar sagt att Tarantino är benhård på att folk håller sig till replikerna i manus så herr T. kan säkert vara åtminstone delansvarig...
Postad 04 January 2010 - 00:49
tjaa spenderar man tio år på att skriva nåt så vill man nog gärna att dom håller sig till det Postad 04 January 2010 - 02:03 Den inställningen från Tarantino är säkert en rätt stor del av hemligheten med att så många avdankade stjärnor (typ Travolta/Russel) "gör comeback" eller vad man skall kalla det i hans filmer. Postad 09 January 2010 - 02:35
Jag skulle förmodligen kunna skriva ett lika långt foruminlägg som manuset var för Inglourious Basterds.
Spoiler
Men jag nöjer mig med att säga, se den for helvede! Den är verkligen ett mästerverk, den har allt förutom
Spoiler
!9½ av 10 möjliga! Postad 09 January 2010 - 19:11
Har inte sett en enda kommentar om originalet. Tarantino ska ju gilla den så mycket. Nu har jag inte läst några nya interjuver om detta så han kanske har förklarat det hela men hans film har ju absolut ingenting med originalet att göra. Eller förresten, båda utspelar sig under andra världskriget och har allierade som ska infiltrera nazister. Finns 7612 andra filmer som har den handlingen. Hade de döpt filmen till något annat hade ingen gjort kopplingen.
Personligen gillar jag verkligen de flesta av Tarantinos filmer. Till och med de som de flesta inte gillar. Denna var dock duktigt trist. Inledningsscenen är ju rätt bra men känns liksom övertydlig. Som om Tarantino tar i så han kräks så det ska bli coolt. Ett intressant fenomen där är att i princip alla kompisar som sett filmen innan mig kommenterade att den 'började med en scen som var 30 minuter'. Att i princip alla uppfattar en scen som är 20 min som 30 min kan inte vara positivt. Sen finns det intressant detaljer i flera av de andra scenerna men helheten känns väldigt vek. Angående manuset/dialogen så känns den (förutom första scenen) oerhört genomskinlig. Scenen där Bear Jew kommer ut för att skrämma tyskarna kunde jag ha skrivit själv efter de första tre sekunderna man får se. Då är det att göra det för enkelt för sig. Kunde av olika skäl inte se den på bio utan fick vänta på blu-ray utgåvan. Bra bild och ljud. Inga klagomål där men filmen är en stor besvikelse. Redigerat av Unregistered81406615, 09 January 2010 - 19:14. Postad 09 January 2010 - 19:50
Tycker du den är genomskinlig? Du kunde alltså räkna ut i varje scen vad som skulle hända? OJ det måste jag säga du måste vara cynisk. Personligen tycker jag du skall börja skriva filmmanus om du anser dig ligga på samma nivå som Mr Tarantino Postad 10 January 2010 - 00:06
Vad har cynisk att göra med att jag anser mig begripa hur scener kommer att sluta lite väl tidigt för att det ska vara underhållande? Och var sa jag varje scen? Gav ett specifikt exempel, anser du den vara höjdpunkten i Tarantinos karriär? Tyvärr är det för många scener där man i princip omedelbart vet hur scenen kommer att sluta. Det finns det många bra filmer som också lider av men där finns det annat som uppväger. Det gör det inte i tillräckligt stor grad här. För att inte spoila filmer för dom som inte sett den tänker jag inte ge mig in i en djupare diskussion men anser inte det finns mycket oväntat över upplösningen av scenen jag redan nämnt, biografscenen eller slutscenen för att ta några exempel. Första scenen har det. Jag är väl medveten om att Tarantino till stor del bygger sina filmer/scener på gamla filmer. Det är en del av det som i vanliga fall gör honom så bra. Tyvärr anser jag inte att det fungerar här. Ber om ursäkt om det gör dig ledsen. Att jag anser mig kunnat skriva en (specifik) scen lika bra (dåligt) som i filmen säger tyvärr mer om kvaliten på scenen än om mitt kunnande. Men det finns garanterat många manusskrivare som kunde gjort ett bättre jobb just där. Postad 10 January 2010 - 00:36 Nä vi ska inte spoila filmen för dom som inte har sett den så vi kan lämna den nu.
Skulle det inte vara snudd på omöjlighet för en regissör att skriva alla scener i en film så kompletta att dom inte kunde gjorts bättre av någon annan? Och vem skall avgöra att dom blir det? Skulle vara ganska intresserad av vilken film du anser är sån. Vilken film är den bästa du sett? Av vilken regissör som helst alltså. Jag undrar bara av ren nyfikenhet, inte att jag inte respekterar ditt fria val att inte gilla Inglorious Basterds. Postad 15 January 2010 - 19:20
Förvånad över att så många verkade förvänta sig en ren actionfilm med massa pang pang. Tycker att filmen är oerhört detaljrik och har en del intressanta undertoner. Det har redan spoilats att filmen innehåller mer språk än bara engelska och det må förstöra för de som förväntar sig Tarantinodialog. Jag tycker däremot att det gör filmen trovärdigare. Det är så äckligt när de väljer att låta folk prata engelska med accent istället för att använda det språket som är "tänkt".
Sen var det många som upplevde filmen som seg, och visst, scenerna är långa men dialogen är intressant. Kanske beror på att jag förstår tyska (och för att jag känner igen en hel del av de tyska skådisarna) och kan ta till mig det som sägs annorlunda än om man måste läsa undertexter, jag vet inte. Att klanka på skådespelarna för att de beter sig på ett visst sätt tycker jag är konstigt. De är ju betalda för att göra så! Man märker direkt att det är en Tarantino-rulle och personligen tycker jag att han lyckats utan att ta i för mycket. Filmen håller ihop utan att spåra ur. Filmen är 2,5 timmar, vilket är rätt länge men jag upplevde den inte som så lång, så det är väl positivt i min värld. Handlar antagligen mycket om förväntningar. Jag hade inte några, jag visste att det var några skådisar med som jag kände igen och jag tyckte postern var rätt häftig. Gillar inte att rangordna filmer, men tycker den här faller in under "filmer-som-jag-vill-se-mer-än-en-gång". Blurayen jag köpte igår är ljuvlig (= Saknar en making off dock. Postad 15 January 2010 - 20:49 Visst, så kan man ju tycka. Men då kan man alltså ALDRIG klaga på skådisar i en film, de är ju betalda för att göra så! Nä, det argumentet håller inte alls. Postad 15 January 2010 - 23:17
Ja, den scenen när Landa vill höra dialekten är sjukt rolig Postad 16 January 2010 - 02:30
Klart att man kan.. Om rollen hade varit annorlunda och han ändå hade spelat så så hade man ju kunnat klaga.. Men i det här fallet så är det ju ganska uppenbart att karaktären ska va så och han spelar den perfekt. Ta Keano Reeves i Bram Stoker´s Dracula tex.. Det är kanske den sämsta insatsen jag någonsin sett och man kan ganska lätt se att det beror mer på Reeves än hur karaktären är skriven.. Då kan man klaga Postad 16 January 2010 - 12:13
Härlig film i typisk Tarantino-stil, han tillför verkligen nya dimensioner till 2a-världskrigsfilmer.
Dialogen och musiken gör att man sitter och nickar gillande när man ser filmen, scenen med David Bowies "putting out fire with gasoline" och Shoshanna får man rysningar av! Dock var detta första Tarantinofilm där jag satt och kände att det var partier som var lite sega, filmen var helt enkelt för lång. Som vanligt flera bra skådespelarinsatser, måste vara en dröm för en skådis att få spela en ledande roll i en Tarantino-film! Christoph Walz som Landa var helt lysande, men Brad Pitt kan jag hålla med om spelar över lite. Betyg 7/10 Postad 17 January 2010 - 11:22
+1 Filmen är det bästa Tarantino gjort på länge och bland de bästa filmerna jag sett de senaste månaderna. Postad 17 January 2010 - 18:52 Jag tycker inte det är uppenbart. Hur kan du avgöra när skådespelaren överdriver på korrekt sätt? Fånigt resonemang, enligt mitt sätt att se det. Tror att väldigt många skådisar hade gjort rollen bättre än Pitt. Postad 17 January 2010 - 23:59
Brad Pitt är det sämsta med filmen. Jag tycker även att Tarantinos "hyllningar" till andra filmer börjar bli mycket tröttsam, den uppenbara hyllningen *host rippoffen* av Sergio Leones spagettiwestrar i öppningscenen var extremt övertydlig. Kom med något nytt nu Quentin. Tycker faktikt att karln inte gjort något nyskapande sedan Pulp Fiction.
Postad 18 January 2010 - 04:47
Jaha, jag tycker iaf att det är väldigt enkelt att se att karaktären ska va sådan. Sen har dessutom Tarantino sagt det och han borde väl veta. Kan du verkligen inte se det? Tycker du det är svårt att se att tex Megan Fox är en värdelös skådespelare också? Tror Tarantino har en annan åsikt om det där sista. SharkSandwich - Ingen som tvingar dig att se på hans filmer. Redigerat av pcch7, 18 January 2010 - 04:50. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |