Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cowon iAudio S9

109 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Cowon S9 16GB (MP3-spelare) 3 9.499998 (13) Inga priser
Cowon S9 4GB (MP3-spelare) 3 7.749998 (3) Inga priser
Cowon S9 8GB (MP3-spelare) 2 8.249998 (3) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 13 March 2010 - 17:51

Emuk
  • Emuk
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag letar och letar, men hittar inget om att det ska gå att läsa .pdf-filer på S9. :)
Skulle väldigt gärna kunna det. Någon som vet?

Vet att det var länge sen du frågade, men tänkte att det kunde vara lika bra att posta, ifall någon annan skulle vara ute efter samma sak.

Hittade nämligen detta http://iaudiophile.n...ead.php?t=34660 . Ser ut att vara rätt smidigt.

Postad 29 April 2010 - 20:01

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Detta kommer väl ni kunniga att skratta åt men hur som helst:

Jag har idag köpt denna spelare som verkar super verkligen! Jag har lagt in massa musik och jag lagt lagt in mappar med olika artister, t.ex. en mapp som heter Metallica, en som heter Brother Ali etc. När jag spelar upp en låt i spelaren och trycker på nästa låt så hoppar den dock bara till låtar inom samma mapp, även om jag har på random all! Hur kommer detta sig? Jag håller på att bli galen.

Dessutom, när jag går in i Cover-flow så trodde jag man skulle se utefter vilka mappar man har lagt in, men den visar tydligen efter information som finns lagrad i mp3-filerna eller? För jag har gjort vissa mappar där jag samlat lite låtar från blandade album, nu blir dessa spridda till olika covers i cover-flow.

edit: hittade lösningen här:
http://www.anythingb...ead.php?t=43033
Så läs där ni som råkar ut för samma sak :(.

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 29 April 2010 - 20:29.

Postad 29 April 2010 - 20:42

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Detta kommer väl ni kunniga att skratta åt men hur som helst:

Jag har idag köpt denna spelare som verkar super verkligen! Jag har lagt in massa musik och jag lagt lagt in mappar med olika artister, t.ex. en mapp som heter Metallica, en som heter Brother Ali etc. När jag spelar upp en låt i spelaren och trycker på nästa låt så hoppar den dock bara till låtar inom samma mapp, även om jag har på random all! Hur kommer detta sig? Jag håller på att bli galen.

Dessutom, när jag går in i Cover-flow så trodde jag man skulle se utefter vilka mappar man har lagt in, men den visar tydligen efter information som finns lagrad i mp3-filerna eller? För jag har gjort vissa mappar där jag samlat lite låtar från blandade album, nu blir dessa spridda till olika covers i cover-flow.

edit: hittade lösningen här:
http://www.anythingb...ead.php?t=43033
Så läs där ni som råkar ut för samma sak :(.

Precis..Undrar varför inte cowon fixar detta... Bläddrar man genom mapparna så spelar den alla låtar (om man har på "all"), men bläddrar man bland taggar så spelare den bara de i av samma artist/album (eller hur man nu bläddrar), trots att den är inställt på att blanda bland alla låtar.

Postad 30 April 2010 - 00:56

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Precis..Undrar varför inte cowon fixar detta... Bläddrar man genom mapparna så spelar den alla låtar (om man har på "all"), men bläddrar man bland taggar så spelare den bara de i av samma artist/album (eller hur man nu bläddrar), trots att den är inställt på att blanda bland alla låtar.

Ja precis. Särskilt irriterande eftersom jag gärna använder cover-flow funktionen, men så fort jag går in på nån viss skiva och väljer en låt där så är det åter igen endast den mappen som spelas! Detta måste de fixa.

Postad 30 April 2010 - 08:15

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Ja precis. Särskilt irriterande eftersom jag gärna använder cover-flow funktionen, men så fort jag går in på nån viss skiva och väljer en låt där så är det åter igen endast den mappen som spelas! Detta måste de fixa.

Tror inte man ska ha allt för stora förhoppningar på att detta kommer att fixas. Samma problem har funnits på alla cowon/iaudio spelare jag har ägt, börjar kännas mer och mer som om cowon inte kan fixa problemet....

Postad 01 May 2010 - 01:38

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Tror inte man ska ha allt för stora förhoppningar på att detta kommer att fixas. Samma problem har funnits på alla cowon/iaudio spelare jag har ägt, börjar kännas mer och mer som om cowon inte kan fixa problemet....

Och ändå borde det vara så enkelt som att om man har på "shuffle ALL" så ska den shuffla... all. Om de vill att man ska kunna utnyttja shuffle all per artist och så vidare så vore det väl rätt smidigt om de la till "category" jämte all, directory etc. Så om man har gått in på artist och kör shuffle category så shufflar den inom samma artist t.ex. Men om man byter till All så shufflar den allt.

Tråkigt om det är som du säger, det känns som sagt som en så otroligt basic sak. Om jag hade någon som helst kunskap inom programmering så skulle jag kunna fixa det gratis åt dom bara för att få skiten gjort.

A ja. Jag går in på songs och kör shuffle, vill jag sen ha en specifik låt så går jag inte genom cover-flow utan in i browsern å väljer. Det funkar ju faktiskt helt okej, det är bara lite irriterande när en så liten detalj ska fela, eftersom cover-flow blir typ helt onödigt för mig nu.

I övrigt en skitbra spelare verkligen. Jag vill inte ge för oproportionerlig kritik här, för jag är verkligen hur nöjd som helst. Grymt ljud, grym bild, grymt med open source osv, jag har tagit hem "Claw"'s UI där man får lite fler inställningar att leka ned. Jag har också laddat hem ett pack på ca 250 flash-spel B).

Jag vill alltså inte att folk ska bli skrämda av spelaren pga min kritik ovan. Att det är irriterande är ju för att spelaren i övrigt är hur grym som helst. Jag älskar den faktiskt. Skulle de fixa shuffle skulle den vara helt perfekt.

Ursäkta mig om det blev ett litet rant här, jag har några öl i mig. Jag tror dock att jag höll mig informativ i mitt inlägg så jag behöver nog inte be om ursäkt ändå. :P

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 01 May 2010 - 01:39.

Postad 04 April 2011 - 17:31

The Sounder
  • The Sounder
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tråden kanske börjar bli gammal, men..
I alla fall så har jag planer på 8gb varianten.
Räcker 8gb om jag kör FLAC? Såg i och för sig att man kan ha ungefär 40-50 album till 16gb.
Tror ni att man kan köpa den från Mp3shop utan att bli lurad?

Tack för svar!

PS. Vilken färg tycker ni är snyggast. Chrome eller Titan? :D

Postad 17 April 2011 - 21:25

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
MP3shop är OK.

Postad 22 April 2011 - 21:32

Hellfear
  • Hellfear
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Japp instämmer jag köpte min 32g hos MP3 shopen inga problem!
Jag köpte Titan och är mycket nöjd med den.
Klart den bästa media spelare jag haft.

Postad 20 January 2012 - 01:57

Unregistered965b7b31
  • Unregistered965b7b31
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Lade precis upp en tråd där jag söker hjälp med att välja en ny spelare. De flesta som kommenterat här verkar ha lite koll på S9:an och kanske kan hjälpa mig!

Länk till mig tråd: https://www.minhembi...howtopic=294057

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.