Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HDX 1000 NMT Player *

529 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HDX HDX-1000 (Mediaspelare) 3 8,2 (14) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 16 november 2008 - 19:05

farside
  • farside
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
för mig hamnade notan på 2100:- i runda slängar...
har dock inte fått hem den ännu , så tullavgift kan tillkomma...

Postad 16 november 2008 - 20:08

Martin3
  • Martin3
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Jag fick betala 84 sek när jag hämtade ut den hos DHL :-)
Tyckte det var helt ok.

Du menar $219 + $50 + 84 sek antar jag?

Postad 16 november 2008 - 23:22

sluggos
  • sluggos
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Fan tänkte på en sak, hur funkar den med uppskalning? Om ja inte minns fel så skalar den upp hyffsat på en xvid som jag spelar upp från nätverket eller en extern disk osv. Men hur gör jag med alla gamla dvd-filmer som ligger o skräpar? Lägger man över dom på en extern disk eller har man den turen att om ja kör dvd filmen i min stationära så skalar den upp över nätverket?

Postad 17 november 2008 - 10:26

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Vet någon vilka usb-wifi-stickor som fungerar? Finns ju en specialgjord fast finns ju billigare (eller bättre?).

Postad 17 november 2008 - 16:44

aderpale
  • aderpale
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Undrar om nån skulle kunna hjälpa mig eller peka var jag hittar svaret.

Har en hdx-1000 m intern HDD. Det mesta verkar funka nu efter div. uppgraderingar. Jag kommer åt internet via hdxn. Den är kopplad via router.

Jag vill kunna föra över filer trådlöst från min dator (vista) till den interna hdd i hdxn. ÄR inte så haj på nätverk.

Har detta under nätverksanslutningar:
WORKGROUP: min dator

Ospecificerade: pch-a100 (macadress), pch-a100 (myihome), pch-a100 (upnp AV server), residential gateway samt min dator (nån hdd-ikon)

klickar jag på de sistnämnda pch-a100 el min dator-ikonerna så öppnas WMP.

Har sökt efter svar men hittar inte nån tydlig guide.
Tacksam för svar!

Edit: Nu började det funka.... Av sig självt. Plötsligt hade jag en pch-a100 i workgroup.
Men nu är det nytt strul. Kommer åt så jag kan se mappar o så i hdxn men när jag försöker kopiera över filer från datorn till hdd i hdxn så dör den trådlösa anslutningen varje gång. Funkar stabilt annars. Nån som vet råd?

Edit2: Nu funkar det. Var ju naturligtvis så att hdxn måste vara avstängd (standby) för att det ska funka. Uppenbart....

Redigerat av aderpale, 17 november 2008 - 20:31.

Postad 17 november 2008 - 19:34

Martin3
  • Martin3
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Vilka är egentligen problemen med musikuppspelningen? Själv sparar jag min musik i flac och i separata kataloger för varje skiva. Om jag vill spela upp musik från olika kataloger i några timmar, kan jag då bara lägga in låtarna i en playlist och stänga av teven, eller måste jag slå på teven och manuellt byta katalog varje gång jag vill spela en låt från en annan katalog?

Postad 18 november 2008 - 08:07

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Jag omformulerar mig: Fungerar alla wifi-sticks som fungerar till Popcorn Hour A-110?

Och fungerar alla nmt-apps som funkar till Popconen?

Redigerat av zwalter, 18 november 2008 - 11:42.

Postad 20 november 2008 - 00:42

aderpale
  • aderpale
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Verkar vara en riktig skitmaskin det här. Min har börjat stänga av sig själv efter en stunds filmtittande. Lampan lyser rött och startar bara om man slår av/på med strömbrytaren på apparaten. Men sen blir det likadant igen. Har en intern hdd. Vad tror ni, blir den överhettad? Lådan blir varm men inte het direkt.
Efter första tillfället försvann alla inställningar och menyerna var på kinesiska.
Måttligt imponerad så här långt.

Postad 20 november 2008 - 15:13

Davel
  • Davel
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Verkar vara en riktig skitmaskin det här. Min har börjat stänga av sig själv efter en stunds filmtittande. Lampan lyser rött och startar bara om man slår av/på med strömbrytaren på apparaten. Men sen blir det likadant igen. Har en intern hdd. Vad tror ni, blir den överhettad? Lådan blir varm men inte het direkt.
Efter första tillfället försvann alla inställningar och menyerna var på kinesiska.

Skitmaskin... tror det handlar mer om vem som handhar enheten.

Postad 20 november 2008 - 15:19

aderpale
  • aderpale
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Skitmaskin... tror det handlar mer om vem som handhar enheten.

Upplys mig då vilket handhavandefel som får maskinen att hänga sig efter en timmes filmtittande. Vad har jag gjort för fel?

Nolla.
slut på chat

Postad 20 november 2008 - 15:26

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Jag omformulerar mig: Fungerar alla wifi-sticks som fungerar till Popcorn Hour A-110?

Om man läser lite snabbt i FAQen hos HDX (http://www.hdx1080.c...title=Main_Page)
Q: What model of wireless USB adapter does the HDX supports?
A: Currently, the only supported wireless USB adapter is TPlink W821N Wireless N USB adapter.

Om vi nu sk vara picky så har detta varit uppe tidigare i tråden.
Men ännu en gång blir det serverat på silverfat till de som inte vill söka. :P

Postad 20 november 2008 - 15:29

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Enligt idg: http://www.idg.se/2....vtagaren-ar-har så är det iaf den bästa nmt de testat hittills. Fast tycker att man skall vara medveten att man offrar den ena usb-hosten för minneskortsläsaren, vilket inte jag visste då det står 2 x usb host på all produktinfo. Lite felaktig marknadsföring.

Men den största fördelen är ju att den är stabilare och snyggare byggd helt i aluminium vilket borde ge bättre kylning utan fläkt. Sen finns andra bonusar som två olika digitala ljudutgångar, dubbla minnet och kortläsare.

En till nackdel är att de inte har fått dts-nedmixning än, vilket ju a110 har, fast de räknar med att fixa det till december. De vanliga fw-uppdateringarna ligger inte så långt efter popcornens.

Postad 20 november 2008 - 15:53

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Om man läser lite snabbt i FAQen hos HDX (http://www.hdx1080.c...title=Main_Page)
Q: What model of wireless USB adapter does the HDX supports?
A: Currently, the only supported wireless USB adapter is TPlink W821N Wireless N USB adapter.

Om vi nu sk vara picky så har detta varit uppe tidigare i tråden.
Men ännu en gång blir det serverat på silverfat till de som inte vill söka. :P

Jo jag var lite lat, men tänkte om någon visste om samma usb-wifi-sticks som fungerar till PCH-a110 fungerar till HDX:en också. Vilket det borde göra eller? Att det bara står att HDX-stickan fungerar på deras hemsida är ju inte så konstigt då de vill sälja just den. De kan ju ha begränsat mjukvarumässigt men det vore lågt.

Postad 20 november 2008 - 17:01

sluggos
  • sluggos
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Nu kliar det så mkt i mina fingrar efter denna så att jag snart spricker.

Får dock inte samma garanti om man beställer från dom som om ja gick o punga ut 800 kr mer till cdon ;S

Hur göra?!??!? :P

Postad 20 november 2008 - 17:23

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Nu kliar det så mkt i mina fingrar efter denna så att jag snart spricker.

Får dock inte samma garanti om man beställer från dom som om ja gick o punga ut 800 kr mer till cdon ;S

Hur göra?!??!? :P

HDX:en kostar 219 dollar = 1800 kr + 25% moms = 2250 kr + frakt

Så 800 tjänar man inte om man inte har tur och slipper momsen. Snarare runt 4-500 kanske. Sen är det ju alltid bra att ha garantin. Så resonerade jag när jag köpte min i Sverige iaf. Lite synd att man inte bokade den när den kostade 2400 kr bara..

Postad 20 november 2008 - 19:35

farside
  • farside
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Fick hem min idag och är mycket nöjd hittils!
Enda jag ska klaga på (som jag redan innan visste om iofs) är musik spelaren som inte är den bästa och otroligt ful!..
Kan man byta "skin" i den?

Postad 20 november 2008 - 23:48

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
farside:

Ja, du kan byta skin... Det finns en särskild tråd på NMT-forumet (USA) som handlar om Skin. Kort laddar man ner en folder som heter "_theme_" (utan apostrof..) när du sen startar om maskinen så plockas det Skin upp som ligger där. Det finns en hel flock, mer eller mindre snygga. Jag körd med Kdoske0.2 som är riktigt snygg! Rekommenderas!

Theme tråden på NMT-forumet!!

Har du inte upptäckt NMT-forumet så kolla runt, det finns mycket intressant!!

Postad 21 november 2008 - 08:03

farside
  • farside
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Kanelbulle : Tackar så otroligt mycket!!!
Fanns ju massor med godis där!! :)
Jag har lite svårt att förstå hur vissa program fungerar dock , typ jukebox osv , väldigt komplicerat att konfigurera alla xml filer osv för att få det att fungera bra , använder du några sådana program?

sen tänkte jag kolla 2 saker till , hur tusan får man torrent att fungera? alltså , vart ska jag lägga torrent filen för att hdx:en ska förstå att den ska tankas hem?

och så undrar jag vad myIhome är för något och vart jag hittar det i mina menyer... :S kan vara sjukt n00biga frågor , men det är väl dessa saker jag inte hittar några riktiga svar på.

Någon som har koll på USB dongeln TPLink WN821N , den har ju N standarden , min trådlösa router stödjer inte N standarden.... Kommer det ändå funka bra att streama trots att det "bara" är 108Mbps ? Eller bör jag även byta router för att det ska fungera bra?

PS: När blir denna tråden klistrad? :P DS

Redigerat av farside, 21 november 2008 - 12:43.

Postad 23 november 2008 - 01:28

mAfqA
  • mAfqA
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det möjligt att få ut DTS-HD MA ljud till sin förstärkare?
Läser på deras hemsida att det ska gå med pass through men kan inte hitta något om hur man ställer in hdx1000 så det står i fönstret på förstärkaren (onkyo875) att den tar emot DTS-HD MA. Tacksam för hjälp :)

Postad 23 november 2008 - 04:56

saman
  • saman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Kan man använda den inbyggda torrentklienten för att ladda ner/upp från lösenordsskyddade torrentsidor?

Postad 23 november 2008 - 10:48

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

• 593 inlägg
  • 0
jag har beställt en idag.
tänkte innan jag får den, vilka program är bra att ha?
finns säkert mycket bra program till den

Postad 23 november 2008 - 12:59

Unregistered9ba7b624
  • Unregistered9ba7b624
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Om du testar att ha lådan öppen eller ta ur hddn kanske du kan ta reda på problemet. Annars är det som tidigare post, SBS!

/Ant

Postad 23 november 2008 - 13:45

aderpale
  • aderpale
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Om du testar att ha lådan öppen eller ta ur hddn kanske du kan ta reda på problemet. Annars är det som tidigare post, SBS!

/Ant

Den överhettar. Med vertikal placering + svalare i rummet så funkar den som den ska. Så aluminiumlådan utan någon fläkt gör verkligen ett bra jobb med att kyla innehållet. Allt var mitt fel.

Postad 23 november 2008 - 14:28

aderpale
  • aderpale
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Zwalter > Har du kopplat ur kortläsaren? Funkar usb som den ska isf?

Postad 23 november 2008 - 15:02

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Zwalter > Har du kopplat ur kortläsaren? Funkar usb som den ska isf?

Jag har inte kopplat ut den för jag har egentligen inte behov av mer än en usb-kontakt än sålänge. Men det skall tydligen fungera enligt andra som testat. Det kan nog inte vara farligt att testa iaf.

Postad 24 november 2008 - 20:54

Unregistered1fe9830a
  • Unregistered1fe9830a
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Så nu har jag också köpt mig en HDX 1000.
Efter många års fipplande och trixande med min dator fick jag igår totalt frispel och åkte till mediamarkt för att köpa en pch a110. Men den var slut och den mkt trevliga säljaren rekomenderade HDX.
Utseendet och mitt, på gränsen till desperata, behov av en lösning som FUNKAR trotsade det lilla glapp på 3000 som blev i plånboken. Åkte hem kopplade produkten (det följde bara med en "lapp" om hur man kopplar in den inget alls om handhavande) Jag fick bild direkt (använde min gamla hdmi). Har ingen hårddisk i apparaten än, så jag körde med en extern disk kopplad till usbingången där bak. Bild och ljud funkar bra. Lite seg är den emellanåt.
youtubefunktionen funkar, men tar mkt lång tid på sig mellan filmer.
Vad jag har kvar att göra innan jag egentligen kan uttala mig om detta är rätt väg att gå eller ej:
Uppdatera mjukvaran, testade att göra detta först via den inbyggda uppdateringen, men det gick inget vidare. Sen via USB med mjukvara nerladdad från HDX hemsida. Döpte om och lade filen i ROOT men när jag sätter USB i HDX så hittar jag inte filen, ej heller under preferences.. Så den är vad jag vet ej uppdaterad (Tror det är version -.....063 el liknande i min)
få monterat en hårddisk i den. Vet ej riktigt vad jag ska köpa dock.
få en bra lösning på nätverksdelning. När jag äntilgen hittade min laptop ballade HDX ur totalt och jag fick gå tillbaka till fabriksinställningar. Jag har NOLL koll när det kommer till att sätta upp ett nätverk tyvärr..

Mitt omdöme hittils:

En spelare med potential. Rakt ur lådan funkar den men buggar rätt bra. Fullt möjligt att nedanstående avhjälps med mjukvaruppdatering, vilket jag inte fått rätt på.

Minus
Ibland försvinner bilden och man får starta om allt.
Mkt seg youtubeklient. Det funkar ok att knappa in via fjärren, men tar tid att få fram, och buffra filmerna.
Bra att man kan ladda ner andra skinns, det som finns funkar men är inte superläckert.
Bra mkt mer användarvänligt än en dator. Men inte fullt lika bra som en "fabriks-dvd" direkt ur lådan, men tror att detta avhjälps med ny mjukvara?
Lite rörigt blir det emellanåt, mellan menyer etc, men det är en vanesak. Vissa saker känns inte helt färdiga:

Plus
Otroligt snygg låda. Fjärren ser bättre ut än många mer etablerade märkes, och jag har inga problem alls med riktningskänslighet (har iof lådan under tv, men funkar även från sidan)
MYCKET bra bild och ljud. Det jag haft mest problem med med min "htpc" funkar klanderfritt. Det går mjukt, bra bild, bra ljud. Det funkar helt enkelt.

Slutsats.
Inget som funkar 100% ur lådan, men det är det ingen som påstått heller. Var väl medveten om detta vid köp, därför har jag tålamod och hoppas att de mest irriterande punkterna åtgärdas samtidigt som man utvecklas ihop med boxen.
Ska ta mig en titt i NMT forumet och hoppas att jag finner svar på de frågor jag har där.

Postad 24 november 2008 - 22:42

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
sallepwr:

För att uppdatera firmwaren så går du in via fil-utforskaren längst till höger. Alltså där man väljer video, musik osv. Då kan man se alla filer så klickar man bara på usbupdate.html så uppdateras allt automatiskt. Själv tyckte jag många bra förbättringar fanns t ex att man kan välja exakt på procenten hur stor del av bilden som skall visas (113 % t ex) när det innan bara kunda hoppa från 100% till 133% osv.

Alla fimler jag matat den med har fungerat, förutom sub-undertexter då men det visste jag att det inte skulle fungera. En till sak som jag saknar är att kunna förskjuta ljudet fram och tillbaka om det är osyncat, vilket inte verkar vara planerat än sålänge. Det sista som fattas är dts-nedmixning men det skall komma i december.

Som hårddisk kör jag Western Digital Caviar Green WD10EACS 16MB 1TB vilket fungerar bra, tyst och svalt. Bra val om man vill ha mycket lagringsutrymme också. Blir ju knappast varmt nu så att gå över till 2.5 tums diskar känns bara onödigt.

En till detalj är väl att fjärrkontrollen inte är den bästa, placeringen på play och paus-knapparna känns dålig där de är inklämda bland massa likadana knappar, och alltså svåra att hitta i mörkret. Knapparna är lite självlysande men inte upplysta vilket hade vart att föredra. Har också problem med riktningskänsligheten då jag har själva boxen bakom mig och kopplad till en projektor. Med rätt vinkel så kan man studsa strålarna mot duken och träffa rätt men oftast får man sikta bakåt vilket inte är så användarvänligt.

Men allt som allt är jag nöjd då filmerna och det viktiga fungerar bra, en mycket bra mediaspelare.

Postad 25 november 2008 - 00:52

Unregistered1fe9830a
  • Unregistered1fe9830a
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Ja jag testade det också, fast med en annan fil.. Den jag nu uppdaterade med dock, hette 000 på slutet. Min gamla mjukvara var 063 på slutet? Har detta någon betydelse?
Har iaf sett en hel film utan konstigheter, det var längesen jag gjorde det. Men finns vissa saker jag skulle vilja ha rätt på med spelaren som sådan.

Postad 25 november 2008 - 15:57

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Kom inte ihåg exakt vad filerna hette men laddade ner 23/10-uppdateringen från hemsidan och bytte namn på nmt-filen till syb8634.nmt för att jag vill ha NMT-applikationer. Funkade utmärkt. Läs annars Kanelbulle's första hjälpen här: https://www.minhembi...howtopic=170497

Postad 25 november 2008 - 22:20

Unregistered1fe9830a
  • Unregistered1fe9830a
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
zwalter; Hittat den tråden och botaniserar friskt i den nu:) Men tack för tipset.

Har nu formaterat en hårddisk. Dock så kommer jag inte längre än till "välj NMT installations källa" där man ska välja internet, men guiden säger att jag inte har någon anslutning till internet (konstigt då jag kan kolla youtube)
Och att söka på "no internet" på supportsidan är inte så lyckat :huh:

Postad 26 november 2008 - 09:18

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Har nu formaterat en hårddisk. Dock så kommer jag inte längre än till "välj NMT installations källa" där man ska välja internet, men guiden säger att jag inte har någon anslutning till internet (konstigt då jag kan kolla youtube)
Och att söka på "no internet" på supportsidan är inte så lyckat :D

Dra ner filerna till ett usb-minne istället och installera från det. Fungerade klockrent för mig :huh:

Postad 26 november 2008 - 19:16

Rebelicious
  • Rebelicious
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Någon som kör denna på en Panna PX80 42" och kan säga om HDX 1000 känner igen att PX80 42" har stöd för 1080p och skickar ut det utan problem?

Redigerat av Rebelicious, 26 november 2008 - 19:16.

Postad 26 november 2008 - 20:49

renstahl
  • renstahl
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Hej någon som vet hur den här spelaren fungerar med en projektor som pansonic ptae 3000 om man kör 2:35:1 duk o vill ha bilden ren från dom svarta sorgkanterna under o över bilden. Går den att ställa in i något sådant läge?
Eller det kanske inte behövs heller för den kör den upplösning som filmen visas i? Lite osäker på hur det fungerar med det här.

Postad 27 november 2008 - 03:15

saman
  • saman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag har liknande problem som en annan nämnde i den här tråden. Nämligen att enheten stänger ner sig själv och enbart startar genom att man trycker på on/off knappen på själva enheten, dvs. inget på fjärrkontrollen fungerar. Jag har testat att ställa enheten på sidan för att förbättra luftflödet men jag åkte på samma problem ändå... helt värdelöst?! :)

Har också ett annat problem med .mkv uppspelning, jag upptäcker ett visst hack var 30e sekund eller liknande när jag tittar på .mkv filer. Har inte testat andra filformat ännu men det är ju oacceptabelt att det ska behöva vara så? Jag kör med en inbyggd HD, samma typ som rekommenderades i den här tråden nämligen en WD 1TB Green. Någon med liknade problem? Jag kör 1024p 24hz om det nu spelar någon roll och filerna hackar INTE om jag spelar upp dom via datorn.

Hjäääääääälp! :unsure:

Postad 27 november 2008 - 09:34

Unregistered9ba7b624
  • Unregistered9ba7b624
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag har liknande problem som en annan nämnde i den här tråden. Nämligen att enheten stänger ner sig själv och enbart startar genom att man trycker på on/off knappen på själva enheten, dvs. inget på fjärrkontrollen fungerar. Jag har testat att ställa enheten på sidan för att förbättra luftflödet men jag åkte på samma problem ändå... helt värdelöst?! :)

Har också ett annat problem med .mkv uppspelning, jag upptäcker ett visst hack var 30e sekund eller liknande när jag tittar på .mkv filer. Har inte testat andra filformat ännu men det är ju oacceptabelt att det ska behöva vara så? Jag kör med en inbyggd HD, samma typ som rekommenderades i den här tråden nämligen en WD 1TB Green. Någon med liknade problem? Jag kör 1024p 24hz om det nu spelar någon roll och filerna hackar INTE om jag spelar upp dom via datorn.

Hjäääääääälp! :unsure:

Antalet "ä"n gör inte saken bättre, sånt får du hålla på med på lunarstorm!
Ang. problem 1, läs inlägg #123.
Ang. problem 2, testa lite andra filer, streama från datorn experimentera lite så kanske du kan komma med en mer specifik fråga sen.

/Ant

Postad 27 november 2008 - 11:49

saman
  • saman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Ang. problem 2, testa lite andra filer, streama från datorn experimentera lite så kanske du kan komma med en mer specifik fråga sen.

/Ant

Jag tyckte jag skrev att jag redan testat att ha den placerad vertikalt utan framgång. Men du kanske förelsår att jag ska köpa en AC mitt min lägenhet så jag kan hålla en konstant fin temp på runt 18C så att den här lilla mediaboxen orkar va igång utan att krasha? Värt att notera är att jag inte bor i en bastu.

Postad 27 november 2008 - 15:26

froven
  • froven
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

/Ant

Och du har provat att sätta outputen till 1080p23 ?
1080p24 är just som det låter, 1080p23 är 1080p23,976 vilket stämmer betydligt bättre med blueraymaterialet.

Edit. Skulle quotat saman såklart.
//P

Postad 27 november 2008 - 20:52

aderpale
  • aderpale
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag tyckte jag skrev att jag redan testat att ha den placerad vertikalt utan framgång. Men du kanske förelsår att jag ska köpa en AC mitt min lägenhet så jag kan hålla en konstant fin temp på runt 18C så att den här lilla mediaboxen orkar va igång utan att krasha? Värt att notera är att jag inte bor i en bastu.

Har du den i skåp eller står den fritt så luften kan cirkulera? Prova om den funkar ståendes på golvet eller liknande.
Jag överväger att försöka förbättra kylningen av lådan på nåt sätt.

Postad 28 november 2008 - 02:09

saman
  • saman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Har du den i skåp eller står den fritt så luften kan cirkulera? Prova om den funkar ståendes på golvet eller liknande.
Jag överväger att försöka förbättra kylningen av lådan på nåt sätt.

Den står faktiskt mitt i rummet nu, testat både stående och liggande. Ska testa vidare lite i helgen annars blir det retur och en Tvix eller dylikt. :P

Postad 29 november 2008 - 00:19

saman
  • saman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
1080p23,976 funkar toppen! Nu bara till överhettningsproblemet.

Postad 29 november 2008 - 01:13

Rebelicious
  • Rebelicious
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Någon som kör denna på en Panna PX80 42" och kan säga om HDX 1000 känner igen att PX80 42" har stöd för 1080p och skickar ut det utan problem?

Ingen?

Postad 30 november 2008 - 20:17

SAS1015
  • SAS1015
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag undrar hur det kommer sig att denna mediaspelare inte är populärare på prisjakt listan eller hur räknas den listan egentligen? Läste nyss en intressant review om HDX 1000 NMT Player. Här är testet jag pratar om.
http://learnhd.blogs...in-box-and.html
Svensk översättning finns här:
http://translate.goo...t...sl=en&tl=sv

Har någon en teori varför HDX spelaren inte toppar listan när den verkar så bra? Läste även någonstans att det var PCH dödaren...nyfiken på era reaktioner nu ;)

Redigerat av SAS1015, 30 november 2008 - 20:25.

Postad 30 november 2008 - 23:21

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
SAS1015:

Ett par saker har gjort att den inte nått ut: Inte lika välklänt namn... Helt ny produkt... och den är prisad ca 500 spänn över PCH A-110 (i Sverige). Där är nog de enkla förklaringarna!!

Jag håller med dig, en mycket trevlig maskin, bra programvara (NMT).

Postad 01 december 2008 - 14:44

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
En till förklaring kanske är att dts-nedmixning saknas än sålänge, men det skall dock komma denna månaden.

Postad 01 december 2008 - 21:53

SAS1015
  • SAS1015
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

En till förklaring kanske är att dts-nedmixning saknas än sålänge, men det skall dock komma denna månaden.

Så när det kommer så borde denna mediaspalre ligga i topp då?

Postad 01 december 2008 - 22:29

slarrebarre
  • slarrebarre
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
2790:- för PCH:n på NetonNet och 2990 för HDX-1000 på INET/MediaMarkt.
200:- mer var det lätt värt för jag tycker att PCH:n är ruskigt ful. :D
Och vill man modda har man mer utrymme att röra sig med. :P

Har haft min HDX-1000 sedan i fredags och tycker den har fungerat över förväntan.
Man blev ju lite mörkrädd när man läste runt i olika forum om NMT:s innan man slog till.

Har provat att koppla in ett gammalt och billigt trådlöst tangentbord - fungerade fint.
Någon som provat att koppla in en USB-hub?

Postad 02 december 2008 - 17:51

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Så när det kommer så borde denna mediaspalre ligga i topp då?

Antagligen inte för det är väl inget de flesta vet om, dessutom verkar PCH prissänkas till ca 2500 kr nu så då är den ju ändå 500 kr billigare. Och kommer man upp i 3000-kronors klassen väljer man kanske tvix HD M-6500A istället pga displayen. Men detta kändes iaf som det självklara valet av alla NMT:s och jag är ruskigt nöjd med mitt köp.

Postad 03 december 2008 - 09:53

daniel4632
  • daniel4632
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte mig en HDX-1000 igår. Dessvärre är deras hemsida nere (serverflytt) så jag kommer inte åt uppdateringarna. Någon som har dessa och kan maila dem till mig? (PM'a mig så får ni e-portadress) Eller kanske det finns något alternativt nedladdningsställe? Har sökt, utan att hitta.

Strax efter jag skickade meddelandet kom deras hemsida upp igen... :D

En annan fråga, subtitles.
Mina filmer ligger packade i rar archive på en dator i nätverket. För att slippa packa upp dem kör jag med Llink. Fungerar bra. Dock får jag inte "externa" subtitles att fungera. Med externa menar jag .srt filer. Enligt Llink wiki'n verkar det som om det ska fungera. Har i llink.conf specat en mapp där jag lägger .srt filerna. Kan det vara att jag inte har senaste firm+software?

Kan någon som har någorlunda koll förklara vad HDX'en klarar i subtitles väg!
Externa subs, .srt, .sub osv...
inbäddade subs i DVD, MKV osv...

Mvh

-- Daniel

Redigerat av daniel4632, 03 december 2008 - 10:11.

Postad 03 december 2008 - 10:24

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
daniel4632:

Ett tips är att kolla i andra NMT-trådar, tex Officiella PCH A-100 tråden, där hittar du många som kör Llink som säkert har svaret åt dig. NMT-mjukvaran är ju identisk för dessa spelare, så det finns många som har bra koll idag!

När det gäller generell Subs info så kör jag uteslutande SRT subs, funkar perfekt. DVD-subs i tex ISO/IMG ligger ju intergrerade i filen, så det är bara att välja i menyen eller Subs knappen.

Postad 03 december 2008 - 10:50

daniel4632
  • daniel4632
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Kör du HDX eller PCH?
Har du senaste firmware+software?
Du kör alltså inte via Llink antar jag? Utan har dina ISO/IMG filer uppackade då subsen fungerar?
Jag hoppas på min uppdatering ikväll.
Tack för infon.

-- Daniel

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.