Alright, insåg att jag inte kommer kunna prova det innan jag har skaffat en bluerayspelare.. hur som helst, har fått hem tvn, är sjukt nöjd. kanonbild i mina ögon. har dock två små funderingar.. kör VGA till tvn från laptopen, när jag har laptopens skärm påslagen samtidigt som tvn får bild kan jag inte se på filmer, så fort jag startar tvn får jag "mode not supported" eller likn (infoskärmen på tvn säger då 1600x1200 60hz). Stänger jag av datorns skärm för att enbart använda tvn fungerar det (infoskärmen på tvn säger då 1920x1080 60hz). Jag antar att det rör sig om något strul gällande filmens 24fps, går det att komma runt det här?
Ett annat problem som uppstår är när jag tittar på 720p material, på datorskärmen funkar det helt okej (datorn är i det klenaste laget för att spela upp HD..) men när jag tittar på tvn blir det inte alls bra, filmen måste "ta igen" några ms ibland samtidigt som det är rätt dålig fps. Bör det här bero på datorns hårdvara eller är det ytterligare ett problem att hänföra till olika uppdateringsfrekvenser på tv/film/bildskärm?
Om någon vet en länk till ett bra forum för lcdnybörjare eller någon lättförståelig guide hade jag verkligen uppskattat det.. Cheers.