Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Min ps3a dog, YLOD!

443 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9.380768 (259) Inga priser
26 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 10 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 12 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 12 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 14 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 15 år sedan
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg) 15 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 15 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 15 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 15 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 16 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 16 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 16 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 16 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 16 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 16 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 16 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 16 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 16 år sedan

Postad 16 September 2009 - 19:51

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Verkade nästan vara en "genomgången begagnad" typ.

Jag tror de är det man brukar få, dvs en annan PS3:a som reparerats. Det får man nog helt enkelt acceptera så länge den är likvärdig med den man reklamerade.

Han hade faktiskt aldrig hört talas om YLOD. Frågan är om samma fenomen kommer inträffa med Slim'en om några månader. Förhoppningsvis inte, de måste väl ha lärt sig nåt.

Det är ju väldigt svårt att avgöra det där, vi vet ju inte hur många procent som drabbas av YLOD. En viss felfrekvens finns ju på all tillverkning. Några % av alla PS3 som tillverkas och som fallerar får nog helt enkelt anses som acceptablet, annars skulle det bli orimligt dyrt att tillverka den. "Skandalen" med XBox 360 var inte egentligen att den kunde drabbas av RROD utan uppgifterna om att uppåt 1/3 av alla 360 drabbades av det.

Det återstår att se om YLOD är ett lika stort problem för Sony. Än så länge har det inte läckt ut några uppgifter om det.

Postad 17 September 2009 - 11:13

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Jag tror de är det man brukar få, dvs en annan PS3:a som reparerats. Det får man nog helt enkelt acceptera så länge den är likvärdig med den man reklamerade.

Jo, men borde man inte få en ny garanti? De kontaktade mig från butiken idag igen med lite ny info. Bl a att jag inte skulle få någon garanti på burken jag får i utbyte. Tycker jag lät lite märkligt. Dessutom skulle det ta 1-2 månader. Förstår inte varför det ska behöva ta så himla lång tid. Ska bli intressant att se vad där för nåt man får tillbaka sen. Jaja, man får ju ändå vara nöjd efter omständigheterna antar jag.

Postad 17 September 2009 - 12:06

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Jo, men borde man inte få en ny garanti?

Reklamationsrätten fortsätter på den gamla, så du kan reklamera den nya tills det gått 3 år från att du ursprungligen köpte den gamla PS3:an.

Sen kanske det är lite begreppsförvirring här, för garanti och reklamationsrätt är inte samma sak. Reklamationsrätt är de rättigheter du har enligt konsumentköplagen och som alla företag måste följa. Sen kan ett företag lova saker utöver "miniminivån", och då kallas detta garanti. Det kan t.ex. vara att du slipper visa på ursprungligt fel under de första året istället för de första 6 månaderna som gäller enl. konsumentköplagen.

Redigerat av SirIdot, 17 September 2009 - 12:07.

Postad 17 September 2009 - 14:26

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Sen kanske det är lite begreppsförvirring här, för garanti och reklamationsrätt är inte samma sak.

Nä, jag tror mig veta skillnaden på garanti och reklamationsrätt. Jag trodde bara att man skulle få en ny garati på den "nya" maskinen jag får, dvs i ett nytt år.

Postad 18 September 2009 - 06:33

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Ingen som är händig och vill fixa felet själv? I 90% av fallen handlar YLOD om att en lödning under CPUn eller gfx-Chippen släppt. vad man gör då är att applicera reflow tekniken på chippen. Det tipset fick jag i somras och testade, och det funkade chockerande nog! Finns ett företag i linköping som gör det för 1000kr. Gör man det själv så har man fixat sin burk på 4-5 timmar. Hade ingen garanti kvar på min amerikanska releaseburk när jag bestämde mig för att testa.

Youtuba efter "ylod ps3 reflow" så får nu en tutorial. Varmluftspistol kostade 180kr på Clas Olsson.

Postad 18 September 2009 - 08:20

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Här kan ni som fått YLOD få hjälp!
Dom här killarna fixar det på 30 min! Men så har dom fixat det på en och annan PS3:a också.
http://www.youtube.c...player_embedded
Hahaha! "PRAT!" :ph34r:

Hela inlsaget/nyheten/artikeln:

http://www.bbc.co.uk..._yellow_li.html

Redigerat av BrittBastard, 18 September 2009 - 08:38.

Postad 18 September 2009 - 08:38

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

;)

Intressant... tar en halvtimme för dom att fixa... min va iväg i 2 månader, och jag fick en ny istället... alla sparade spel borta, jobbigt för mig för jag har riktigt dåligt med speltid, så vissa spel bara la jag ju ner... :ph34r:

Postad 18 September 2009 - 09:04

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Intressant... tar en halvtimme för dom att fixa... min va iväg i 2 månader, och jag fick en ny istället... alla sparade spel borta, jobbigt för mig för jag har riktigt dåligt med speltid, så vissa spel bara la jag ju ner... ;)

Det var precis det där jag skrev om två poster upp. Förutom att jag gjorde det utan tillgång till en ugn. :ph34r:

Postad 18 September 2009 - 09:07

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Dom här killarna fixar det på 30 min! Men så har dom fixat det på en och annan PS3:a också.
Hahaha! "PRAT!" :ph34r:

Hela inlsaget/nyheten/artikeln:

http://www.bbc.co.uk..._yellow_li.html

Sonys svar: ( för den som orkar läsa, puuhh! )
http://www.gamesindu...-failure-report

Redigerat av BrittBastard, 18 September 2009 - 09:16.

Postad 20 September 2009 - 07:44

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Ingen som är händig och vill fixa felet själv? I 90% av fallen handlar YLOD om att en lödning under CPUn eller gfx-Chippen släppt. vad man gör då är att applicera reflow tekniken på chippen. Det tipset fick jag i somras och testade, och det funkade chockerande nog! Finns ett företag i linköping som gör det för 1000kr. Gör man det själv så har man fixat sin burk på 4-5 timmar. Hade ingen garanti kvar på min amerikanska releaseburk när jag bestämde mig för att testa.

Jo, hade jag inte fått igenom min reklamation hade jag nog också provat att fixa det själv. Det var nästan så att jag var på väg att göra det ändå mtp att det tar en sån jämra tid innan man får en "ny".
Jo, Konsolservice gör det för 1095:-, men med frakt blir det 15-1600:-.

Intressant... tar en halvtimme för dom att fixa... min va iväg i 2 månader, och jag fick en ny istället... alla sparade spel borta, jobbigt för mig för jag har riktigt dåligt med speltid, så vissa spel bara la jag ju ner... :)

Som sagt, sjukt att det ska ta så lång tid. Vissa har t o m fått vänta i 3 månader. Helt orimligt. Men, fick du verkligen en helt ny? Det verkar ju som att de skickar tillbaka en reparerad. Varför då inte reparera den man skickar in och skicka tillbaka den istället!?? Just med anledning av att allt försvinner på hårddisken, för det är ju riktigt trist. Också en anledning till att jag ändå övervägde att reparera den själv trots reklamationsrätten.

Postad 20 September 2009 - 08:00

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jo, hade jag inte fått igenom min reklamation hade jag nog också provat att fixa det själv. Det var nästan så att jag var på väg att göra det ändå mtp att det tar en sån jämra tid innan man får en "ny".
Jo, Konsolservice gör det för 1095:-, men med frakt blir det 15-1600:-.

Som sagt, sjukt att det ska ta så lång tid. Vissa har t o m fått vänta i 3 månader. Helt orimligt. Men, fick du verkligen en helt ny? Det verkar ju som att de skickar tillbaka en reparerad. Varför då inte reparera den man skickar in och skicka tillbaka den istället!?? Just med anledning av att allt försvinner på hårddisken, för det är ju riktigt trist. Också en anledning till att jag ändå övervägde att reparera den själv trots reklamationsrätten.

Japp, fick en helt ny.

Postad 20 September 2009 - 09:20

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Japp, fick en helt ny.

Ok, var det också en 60Gb?

Postad 20 September 2009 - 09:55

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Ok, var det också en 60Gb?

Japp, en sprillans ny 60gigare...

Postad 20 September 2009 - 10:10

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Japp, en sprillans ny 60gigare...

Ok, ja då får jag väl hoppas på det, men beskedet jag fick var att det skulle vara en "renoverad" variant.

Frågan är då när jag får tillbaka den, vilken jag ska sälja... 60-Gb'n eller den nya PS3 Slim som jag nu införskaffat (ja, lite galet kanske, men kunde fasen inte vara utan i kanske nästan 3 månader...).

Postad 20 September 2009 - 11:59

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Men 60 giggaren har dom ju slutat producera för ett bra tag sedan? så det kan inte ha varit en "sprillans" ny du fått...lr?

Postad 20 September 2009 - 12:11

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Men 60 giggaren har dom ju slutat producera för ett bra tag sedan? så det kan inte ha varit en "sprillans" ny du fått...lr?

Jag har också äntligen fått en ny PS3a, även den en 60GB och den verkade helt ny. Jag kollade runtom på den men hittade inte en enda liten repa, jag har svårt att tro att den kan vara begagnad.
Min gamla dog alltså av YLOD, det tog typ 2 månader för sega Media Markt och kompani att fixa mig en ny.

Postad 20 September 2009 - 12:13

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jodå, helt oöppnad låda och allt... fick den i februari tror jag det va... dom har väl ett gäng på lager för såna här saker, vad vet jag :)

Postad 20 September 2009 - 14:30

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Jag har också äntligen fått en ny PS3a, även den en 60GB och den verkade helt ny. Jag kollade runtom på den men hittade inte en enda liten repa, jag har svårt att tro att den kan vara begagnad.
Min gamla dog alltså av YLOD, det tog typ 2 månader för sega Media Markt och kompani att fixa mig en ny.

Ja, det verkar som 2 månader är någon sorts standard för väntetiden.
Men, om man nu skulle få tillbaka en helt ny 60Gb, och man samtidigt har en nästan ny PS3 Slim, vilken hade ni sålt? Och vad kan man få respektive tror ni?

Postad 20 September 2009 - 17:09

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Ja, det verkar som 2 månader är någon sorts standard för väntetiden.
Men, om man nu skulle få tillbaka en helt ny 60Gb, och man samtidigt har en nästan ny PS3 Slim, vilken hade ni sålt? Och vad kan man få respektive tror ni?

För mig som ser mycket på film så är ljudnivån faktiskt nästan viktigast. Om jag hade både en 60GB och en PS3 slim så hade jag sålt den med högst ljudnivå :).

Postad 20 September 2009 - 18:12

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Det verkar dock som de byter "lådan" på dem när de blir "refurbished".

Redigerat av SirIdot, 20 September 2009 - 18:13.

Postad 21 September 2009 - 06:58

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

För mig som ser mycket på film så är ljudnivån faktiskt nästan viktigast. Om jag hade både en 60GB och en PS3 slim så hade jag sålt den med högst ljudnivå ;).

Eh, ok... ijudnivå som i ljudvolym? Eller du menar, den med bäst ljudkvalité? Men, menar du inte tvärtom då, alltså behålla den med bäst ljud? :lol: Isf lär det väl bli PS3 Slim då, som tydligen har förbättrat ljudstöd. Men, jag tror man måste ha en riktig "fete-förstärkare" för att kunna utnyttja det.
Jo, det mesta lutar väl mot att jag behåller Slim'en, eftersom jag ju komma att fylla upp hårddisken lite igen.

Postad 21 September 2009 - 08:00

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Lämnar man in en 60GB konsol idag för reklamation så får man tillbaka en sk. "refurbished". Det är alltså en reparerad enhet, dock så byter dom skalet på den så den ser ny ut. 60GB slutade tillverkas för länge sedan, och Sony har inga drivor på lager som utbyteskonsoler.

Postad 21 September 2009 - 08:13

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Lämnar man in en 60GB konsol idag för reklamation så får man tillbaka en sk. "refurbished". Det är alltså en reparerad enhet, dock så byter dom skalet på den så den ser ny ut. 60GB slutade tillverkas för länge sedan, och Sony har inga drivor på lager som utbyteskonsoler.

Som jag misstänkte då.

Det verkar ändå som de flesta verkar få igenom sina reklamationer, även om de (Nordisk Film) inte verkar vara speciellt tillmötesgående. Någon som inte lyckats?

Postad 21 September 2009 - 17:07

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0
Jaha då var det tydligen min tur dock inte ylod.

jag kan starta upp konsolen normalt och XMB startas upp å jag kan bläddra runt i någon minut sen börjar det lagga å sen stänger konsollen sig.

Någon som varit med om något liknande??

Postad 21 September 2009 - 17:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Med lite tur är det bara HDDn som är kaputt.

Postad 21 September 2009 - 17:11

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Med lite tur är det bara HDDn som är kaputt.

mmm funderar på det jag med men är man snabb å startar ett spel så är det inga problem att ladda en savefil men det kanske kan vara det ändå

Postad 21 September 2009 - 17:49

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Får ställa mig i ledet, min ps3a packade ihop idag med ylod 14 månader efter jag köpt den jippiee!! nu är bara frågan ska man pillra i den själv eller pungat ut X antal hundra för att få den lagad av nordisk film?

Postad 21 September 2009 - 17:59

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Får ställa mig i ledet, min ps3a packade ihop idag med ylod 14 månader efter jag köpt den jippiee!! nu är bara frågan ska man pillra i den själv eller pungat ut X antal hundra för att få den lagad av nordisk film?

14månader? då har du ju gott om reklamationsrätt kvar

Postad 21 September 2009 - 18:07

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

14månader? då har du ju gott om reklamationsrätt kvar

Mmm om man lyckas hitta det där ###### kvittot ja, hatar flyttar... Men är det till webhallen(köpte det såklart där) man ska vända sig vid reklamation eller nordiskfilm?

Postad 21 September 2009 - 18:13

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Mmm om man lyckas hitta det där ###### kvittot ja, hatar flyttar... Men är det till webhallen(köpte det såklart där) man ska vända sig vid reklamation eller nordiskfilm?

du ska vända dig till webhallen å kvitto ska du klara dig utan, då de lär ha köpet i sin databas

Postad 21 September 2009 - 18:19

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

du ska vända dig till webhallen å kvitto ska du klara dig utan, då de lär ha köpet i sin databas

Det tvivlar jag på, betalade kontant. Är det på serienr på ps3an i annat fall eller?

Postad 21 September 2009 - 21:33

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Eh, ok... ijudnivå som i ljudvolym? Eller du menar, den med bäst ljudkvalité? Men, menar du inte tvärtom då, alltså behålla den med bäst ljud? :) Isf lär det väl bli PS3 Slim då, som tydligen har förbättrat ljudstöd. Men, jag tror man måste ha en riktig "fete-förstärkare" för att kunna utnyttja det.
Jo, det mesta lutar väl mot att jag behåller Slim'en, eftersom jag ju komma att fylla upp hårddisken lite igen.

Förlåt om jag var otydlig, men jag menade alltså hur högt fläkten låter i maskinen :D. Jag gillar tysta maskiner då jag ser på film helt enkelt.

Jag kan ju tillägga att den nya (eller refurbished? som ni säger) PS3 60GB hade högre fläktljudnivå än min förra vilket är väldigt irriterande. Men det kommer ju bli otroligt snårigt att byta en 60GB också, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Det är ju inget jag tänker på när jag spelar, men om jag ser på film osv. Funderar på att skaffa en Slim, men det låter ju på folk som att den inte är tystare. Konstigt, då den ska dra ca 30% mindre ström eller vad det är. Suck.

Postad 22 September 2009 - 20:23

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Behöver man verkligen inte kvitto nuförtiden? Butikerna har ändå köpet registrerat och det räcker alltså?

Förlåt om jag var otydlig, men jag menade alltså hur högt fläkten låter i maskinen :). Jag gillar tysta maskiner då jag ser på film helt enkelt.

Jag kan ju tillägga att den nya (eller refurbished? som ni säger) PS3 60GB hade högre fläktljudnivå än min förra vilket är väldigt irriterande. Men det kommer ju bli otroligt snårigt att byta en 60GB också, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Det är ju inget jag tänker på när jag spelar, men om jag ser på film osv. Funderar på att skaffa en Slim, men det låter ju på folk som att den inte är tystare. Konstigt, då den ska dra ca 30% mindre ström eller vad det är. Suck.

Hehe, så tokigt det kan bli. :) Ok, då är jag med. Men, då ska jag nog behålla Slim'en för jag tycker absolut den är tyst. Hör den i princip inte öht.

Postad 22 September 2009 - 23:51

Unregistered45b84d38
  • Unregistered45b84d38
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
tja, antar att det är dax att ställa sig in i ledet med....

satt med mitt nyinköpta Fallout 3 och hade precis blivit spännande, var 3:e världskriget nere i några katakomber med massa skorpioner och jag kastar en handgranat...

*pang!* och bilden fryser sig...

"jaha, bara starta om, har ju hänt några gånger i CoD 4.."

när jag startar om skiten så får jag den klassiska YLOD >_____<

jag har haft min 60 gigare i ca 2 år och 3 månader men att bara tänka tanken att gå och tjata på elgiganten (som jag haft rediga problem med innan med min Sharp LCD TV med backlightbleeding) så får jag en klump i magen :S .

Det blir att överväga att skicka in konsolen själv till någon som får reparera den för 1100-1500.

Jefla SONY... 3 st PS1or med kass laser, 2 st PS2or med samma problem, och nu YLOD på PS3an. Ändå vill man ha konsolen .__.

Postad 23 September 2009 - 01:11

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Alltså, detta börjar bli en parodi på riktigt. PS3:orna verkar dö på löpande band här. Börjar ju snart bli jämförbart med 360:s RROD. Dags att SONY tar sitt ansvar och förlänger garantin som Microsoft gjorde.

Förstår din tveksamhet att processa mot återförsäljaren, framförallt när det tar så jäkla lång tid att få en "ny" också. Men, samtidigt borde man väl göra det för att uppmärksamma problemet om inte annat.

Förstår även din besvikelse på SONY. Det var t o m så jag övervägde att köpa en 360 när min PS3:a nitade. Men, eftersom man trots allt köpt en del grejer till burken redan,(köpte bl a Rockband för lite sen) så vill man ju gärna fortsätta ha PS3:an iaf. Och så har var det ju det där med RROD då.

Postad 23 September 2009 - 07:37

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Hittat kvittot och ledig idag, blir att åka till webhallen med en utskrift på reklmations lagen och be om att få den reklamerad. Bara hoppas att man slipper massa tjaffs.

Postad 25 September 2009 - 18:19

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Hittat kvittot och ledig idag, blir att åka till webhallen med en utskrift på reklmations lagen och be om att få den reklamerad. Bara hoppas att man slipper massa tjaffs.

Ok, hoppas det gick bra. Återkom gärna om hur det gick.

Postad 26 September 2009 - 18:31

Henke811
  • Henke811
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
ARGHHH

Fick ylod igår när ja spelade cod4...

Jag är inte glad, inte ens lite...

Köpte skiten beggat precis när det kommit ut o fick inget kvitto så ja antar att det bara blir till att köpa en ny...
Segt men va gör man...

Trevlig helg

Postad 26 September 2009 - 18:35

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Är det någon som fått YLOD på en 80GB`s lr nyare?
Eller är de bara 40GB & 60GB`s som torskat hitttills?

Postad 26 September 2009 - 18:41

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Är det någon som fått YLOD på en 80GB`s lr nyare?
Eller är de bara 40GB & 60GB`s som torskat hitttills?

http://www.youtube.com/?v=CPXl8hh9uTY
http://www.youtube.c...h?v=jA32La2Jrwc

Annars: http://lmgtfy.com/?q=YLOD+80GB
:)

Redigerat av ColinZeal, 26 September 2009 - 19:25.

Postad 26 September 2009 - 19:33

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Tänkte mer här på forumet då men men

Postad 26 September 2009 - 20:19

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/?v=CPXl8hh9uTY
http://www.youtube.c...h?v=jA32La2Jrwc

Annars: http://lmgtfy.com/?q=YLOD+80GB

dock så är de båda en så kallad bakåtkompartibel 80gb vilket motsvarar vår 60 gb

ARGHHH

Fick ylod igår när ja spelade cod4...

Jag är inte glad, inte ens lite...

Köpte skiten beggat precis när det kommit ut o fick inget kvitto så ja antar att det bara blir till att köpa en ny...
Segt men va gör man...

Trevlig helg

Del 1
Del 2

du kan ju alltid testa dehär håller själv på med det

Postad 26 September 2009 - 20:21

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

dock så är de båda en så kallad bakåtkompartibel 80gb vilket motsvarar vår 60 gb

Aha, trodde 80GB med två usb ej hade bakåtkompabilitet.

Del 1
Del 2

du kan ju alltid testa dehär håller själv på med det

Precis dom där videorna gick jag igenom när jag lyckades fixa min YLOD.

Postad 26 September 2009 - 20:32

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Aha, trodde 80GB med två usb ej hade bakåtkompabilitet.

jag kollade bara videorna å åtminstone den andra hade 4 usb

Postad 26 September 2009 - 20:35

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

jag kollade bara videorna å åtminstone den andra hade 4 usb

"80GB 2USB PS3 gets YLOD..."
http://boardsus.play...read.id=4069892

Postad 26 September 2009 - 20:39

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

"80GB 2USB PS3 gets YLOD..."
http://boardsus.play...read.id=4069892

jo jag hittade det oxå sen men fel kan ju uppstå på alla bara dumt att tro att där finns en felfri modell.

hur gick det med varmluftspistolen då? Funkade det?

Postad 26 September 2009 - 20:42

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Arå, min PS3 har funkat i snart två månader. Viktigaste var ju att få backup på sina savefiler o det har man ju nu. Ska bara ta det på NFS: Shift och IL2 Sturmovik också.. "Gör det sen"

Postad 26 September 2009 - 20:54

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Arå, min PS3 har funkat i snart två månader. Viktigaste var ju att få backup på sina savefiler o det har man ju nu. Ska bara ta det på NFS: Shift och IL2 Sturmovik också.. "Gör det sen"

skönt att höra vad körde du för kylpasta eller du körde på den befintliga?

Postad 26 September 2009 - 20:59

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

skönt att höra vad körde du för kylpasta eller du körde på den befintliga?

Nej gud nä. Det får man aldrig göra. Smetade på lite Arctic Silver som jag kör på mina pc-burkar. 90kr för 3,5gr eller duylikt.

Postad 26 September 2009 - 21:06

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Nej gud nä. Det får man aldrig göra. Smetade på lite Arctic Silver som jag kör på mina pc-burkar. 90kr för 3,5gr eller duylikt.

bra att veta om man ska satsa på någon dyr fin sak eller om det duger med de lite billigare jag brukar inte pilla med sådana saker

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.