nVidia ION plattform
1279 svar till detta ämne
Postad 26 maj 2009 - 12:38
AdrianTepes
-
AdrianTepes
-
Användare
-
-
114 inlägg
är det någon som sett nån review eller kanske testat själv, med kombinationen Nvidia ION å OrigenAE S10 chassit? Extremt sugen på detta 
Varför ska du köra ITX i ett mATX-chassi? Om det är värmeutvecklingen du tänker på så är det inga problem att få en tyst dator med C2D e5200 och då klarar den dessutom av att avkoda 1080p med prollen. Jag för processorn passivt med en kylare för 99:- och enda kylningen är en 80mm-fläkt mitt i chassit. Om jag känner mig väldigt snäll kan jag testa senare i veckan när mitt ION kommer, det går rätt fort att bara byta moderkort och bänka lite.
Postad 27 maj 2009 - 00:32
pumas
-
pumas
-
Användare
-
-
154 inlägg
En liten fundering:
De .mkv-filer som inte är kompatibla med hårdvarukodning från början (dvs. man kan inte använda sig av GPUn) kommer man kunna spela upp dessa filer med en dual-core atom-processor? Sitter på en Asus 1000h idagsläget och den klarar inte av att spela upp mkv-filer med enbart processorn. Vore bra att veta så man inte sitter där med en drös mkv-filer som inte går att spela upp.
När kommer första "stationära" datorn med dual core atom + ION chipset?
Redigerat av pumas, 27 maj 2009 - 00:32.
Postad 27 maj 2009 - 00:55
AdrianTepes
-
AdrianTepes
-
Användare
-
-
114 inlägg
En liten fundering:
De .mkv-filer som inte är kompatibla med hårdvarukodning från början (dvs. man kan inte använda sig av GPUn) kommer man kunna spela upp dessa filer med en dual-core atom-processor? Sitter på en Asus 1000h idagsläget och den klarar inte av att spela upp mkv-filer med enbart processorn. Vore bra att veta så man inte sitter där med en drös mkv-filer som inte går att spela upp.
Vet inte om den klarar 1080p med CoreAVC men jag har svårt att tro det när den är sämre än en gammal P4 på många saker. Har för mig att det var Anandtech som hade recenserat den.
Postad 27 maj 2009 - 08:50
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Åtminstone i Linux med Nvidias grafikdriver och en VDPAU kompatibel spelare (t.ex. mplayer) så kan man spela dom flesta 1080p mkv'n med GPU accelerering. Kan vara någon enstaka äldre mkv som inte funkar.
Redigerat av andersos, 27 maj 2009 - 08:51.
Postad 27 maj 2009 - 09:05
StarChild
-
StarChild
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Vet inte om den klarar 1080p med CoreAVC men jag har svårt att tro det när den är sämre än en gammal P4 på många saker. Har för mig att det var Anandtech som hade recenserat den.
CoreAVC fixar ION chippet. Förövrigt hittade jag en 12" netbook med ION plattform från Lenovo. http://www.prylporta...e=130607#130607
Postad 27 maj 2009 - 10:34
slacker666
-
slacker666
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Varför ska du köra ITX i ett mATX-chassi? Om det är värmeutvecklingen du tänker på så är det inga problem att få en tyst dator med C2D e5200 och då klarar den dessutom av att avkoda 1080p med prollen. Jag för processorn passivt med en kylare för 99:- och enda kylningen är en 80mm-fläkt mitt i chassit.
Om jag känner mig väldigt snäll kan jag testa senare i veckan när mitt ION kommer, det går rätt fort att bara byta moderkort och bänka lite. 
du får ursäkta mig om jag tvivlar på att en E5200 klarar 1080p uppspelning, eftersom jag har en AMD64 5600+ på 2.8GHz som inte klarar det felfritt (bara cpu-belastning). onödigt å belasta cpu:n tycker jag när grafikkortet är så mkt kraftfullare. Jag vill ha en cpu som är strömsnål , för jag vill att datorn ska kunna stå på dygnet runt utan att det kostar mig skjortan, därför får det nog bli en atom å ITX-moderkort.
Postad 27 maj 2009 - 12:49
AdrianTepes
-
AdrianTepes
-
Användare
-
-
114 inlägg
Åtminstone i Linux med Nvidias grafikdriver och en VDPAU kompatibel spelare (t.ex. mplayer) så kan man spela dom flesta 1080p mkv'n med GPU accelerering. Kan vara någon enstaka äldre mkv som inte funkar.
Frågan jag svarade på var om den klarade 1080p om han har en .mkv som inte kan avkodas med GPU. CoreAVC är väl den codec som är bäst på sämre processorer men jag tvivlar på att den klarar av det om bara Atom används. du får ursäkta mig om jag tvivlar på att en E5200 klarar 1080p uppspelning, eftersom jag har en AMD64 5600+ på 2.8GHz som inte klarar det felfritt (bara cpu-belastning). onödigt å belasta cpu:n tycker jag när grafikkortet är så mkt kraftfullare. Jag vill ha en cpu som är strömsnål , för jag vill att datorn ska kunna stå på dygnet runt utan att det kostar mig skjortan, därför får det nog bli en atom å ITX-moderkort.
Den klarar allt jag har testat än så länge, kör med ffdshow, Haali och vobsub. Min HTPC drar: Idle: ~70W Load: 80W (The Dark Knight, 1080p)
Postad 30 maj 2009 - 16:30
ekestubbe
-
ekestubbe
-
Amatör
-
-
53 inlägg
du får ursäkta mig om jag tvivlar på att en E5200 klarar 1080p uppspelning, eftersom jag har en AMD64 5600+ på 2.8GHz som inte klarar det felfritt (bara cpu-belastning). onödigt å belasta cpu:n tycker jag när grafikkortet är så mkt kraftfullare. Jag vill ha en cpu som är strömsnål , för jag vill att datorn ska kunna stå på dygnet runt utan att det kostar mig skjortan, därför får det nog bli en atom å ITX-moderkort.
Är du säker på att du inte har massa andra processer igång då som belastar cpu:n? För jag kan lugnt köra 1080p material på min gamla laptop o den har bara en vanlig T7400 intel cpu på 2,16 Ghz.
Postad 31 maj 2009 - 10:39
sandos
-
sandos
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
En liten fundering:
Varför skulle man vilja ha en atom i sin stationära, dock? Jag tar mycket hellre ett vanlgt mb med nvidia och en C2D isf.
Postad 31 maj 2009 - 10:52
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Varför skulle man vilja ha en atom i sin stationära, dock? Jag tar mycket hellre ett vanlgt mb med nvidia och en C2D isf. 
Finns en mängd applikationer som en atom är att föredra framför en traditionell kombo pga sin storlek, strömförbrukning och värmeutveckling.
Postad 01 juni 2009 - 14:15
pumas
-
pumas
-
Användare
-
-
154 inlägg
Nu börjar det hända grejer. http://www.engadget....-eee-box-b1006/
Redigerat av pumas, 01 juni 2009 - 14:15.
Postad 01 juni 2009 - 17:27
magho
-
magho
-
Användare
-
-
122 inlägg
Ja det var ju knappast överraskande att Asus skulla hänga på. För mig är det helt ointressant med dual-core eller inte eftersom jag använder min Revo enbart för att kolla på TV/film. Inga HD-filmer jag testat använder mer än 2% CPU för videoavkodningen så det räcker mer än väl med en Atom 230. Men visst, vill man spela eller kolla på Flash-filmer så är man rökt.
Postad 02 juni 2009 - 10:33
Amatör
-
-
71 inlägg
Ja det var ju knappast överraskande att Asus skulla hänga på. För mig är det helt ointressant med dual-core eller inte eftersom jag använder min Revo enbart för att kolla på TV/film. Inga HD-filmer jag testat använder mer än 2% CPU för videoavkodningen så det räcker mer än väl med en Atom 230. Men visst, vill man spela eller kolla på Flash-filmer så är man rökt.
Jag tänkte använda XBMC på en Revo och har förstått att filmuppspelning och gränssnitt inte verkar vara några problem. Det är ju huvudsaken, men hur klarar revon att spela upp högupplösta filmer som ligger som rar-arkiv på nätverket? Det känns som en tung cpu-process, men jag kan inte så mycket om detta så om någon har koll eller testat så vore jag mycket tacksam för lite info kring det.
Postad 02 juni 2009 - 11:12
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Jag tänkte använda XBMC på en Revo och har förstått att filmuppspelning och gränssnitt inte verkar vara några problem. Det är ju huvudsaken, men hur klarar revon att spela upp högupplösta filmer som ligger som rar-arkiv på nätverket? Det känns som en tung cpu-process, men jag kan inte så mycket om detta så om någon har koll eller testat så vore jag mycket tacksam för lite info kring det.
Torde inte vara några problem. Man "packar" inte sådana filer, utan vanligtvis bara använder -m0 (store) för att få felkontroller osv. Kräver inte mycket cpu för att öppna sådana filer, och är det mot förmodan packat dvs. annat än -m0 så är det någon som lagt krut på helt fel ställe då det är i stort sett meningslöst.
Postad 02 juni 2009 - 11:37
Amatör
-
-
71 inlägg
Torde inte vara några problem. Man "packar" inte sådana filer, utan vanligtvis bara använder -m0 (store) för att få felkontroller osv. Kräver inte mycket cpu för att öppna sådana filer, och är det mot förmodan packat dvs. annat än -m0 så är det någon som lagt krut på helt fel ställe då det är i stort sett meningslöst.
Låter bra, men samtidigt tar det ju tid att "packa upp" arkiven på en dator med vad jag trodde var tydlig cpu-belastning. Det är alltså t.ex en dvd på 4.3 gb som ligger i ca 60 rar-filer. Typiskt sådant du hittar på diverse torrentsiter. Endast lagliga såklart. Ville bara förtydliga. Jag visste dock inte ens att det gick att göra det packat och opackat som du nämnt ovan så jag har förmodligen missuppfattat allt ändå.
Postad 02 juni 2009 - 11:42
slacker666
-
slacker666
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Frågan jag svarade på var om den klarade 1080p om han har en .mkv som inte kan avkodas med GPU. CoreAVC är väl den codec som är bäst på sämre processorer men jag tvivlar på att den klarar av det om bara Atom används.
Den klarar allt jag har testat än så länge, kör med ffdshow, Haali och vobsub.
Min HTPC drar: Idle: ~70W Load: 80W (The Dark Knight, 1080p)
testa "killa sample" å återkom
Postad 02 juni 2009 - 11:46
slacker666
-
slacker666
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Är du säker på att du inte har massa andra processer igång då som belastar cpu:n? För jag kan lugnt köra 1080p material på min gamla laptop o den har bara en vanlig T7400 intel cpu på 2,16 Ghz.
jag körde XBMC som frontend med Ubuntu 8.10 i bakgrunden. Vissa filmer jag testade gick ok, nån drop här å där, men Planet Earth var otittbar, 25 drops här å där.
Postad 03 juni 2009 - 16:31
freddyav
-
freddyav
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag har ett Jetway Atom GM1 330, dvs ett mATX med 2 PCI, 1 PCIe x1 och en Atom 330 som tar upp till 4Gb RAM (sitter 2Gb nu). Jag har m h a en adapter kopplat ett gammalt 8600GT 512Mb PCIe x16 till den PCIe x1 som sitter på kortet. Jag kör Ubuntu 8.10 32bit med NVIDIAs 180-drivare och XBMC ger då med VDPAU valt att jag får 0 droppade frames när jag kör ut "Killa sample" på 1920x1080 (kollar på statistiken genom att trycka "o" i XBMC). Jag får också 0 droppade frames i något klipp från Cloverfield och I am Legend. CPU-lasten ligger i Killa sample på mellan 2 och 16% för de 4 "kärnorna".
Har inte lyckats hitta det där samplet på 106 Mbps som en del nissar ylar om. Är det någon som vet var det finns att ladda ned eller någon som vill att jag testar något speciellt??
Postad 03 juni 2009 - 16:35
freddyav
-
freddyav
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Förresten en annan sak. Jag vet inte om ni läst det men NViDIA och Adobe har slagit sina påsar ihop för att se till att Flash accelereras av GPUn. Oklart exakt när detta stöd kommer.
Postad 03 juni 2009 - 16:45
freddyav
-
freddyav
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Förlåt att jag skriver flera inlägg men eftersom de handlar om olika saker så tänkte jag att det är OK.
Är det någon som vet om Zotacs ION-kort kan ställa till storleken på videominnet till en fix storlek? Kan denna fixa storlek vara 512 Mb eller mer?
Tacksam för svar på detta!
Postad 03 juni 2009 - 18:08
zsh
-
zsh
-
Forumräv
-
-
822 inlägg
När kommer dessa ION prylar till Sverige? Är det ngn som har de i lager idag här hemma?
Postad 03 juni 2009 - 19:29
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
När kommer dessa ION prylar till Sverige? Är det ngn som har de i lager idag här hemma?
Multitronic säger sig ha Acer Revo i lager. Dock är jag skeptisk till att handla där. Antingen måste du betala med kort direkt, faktura eller postförskott (som kostar 100:-)... Kan ha missat nåt mer alternativ... Känns sådär att betala 100:- för postförskott med tanke på att tjänsten ger både kunden och företaget lite mera trygghet när posten agerar mellanhand (som vid postförskott). Kan vara jag med som är lite väl "svensk och stel" :-p
Redigerat av gregoff, 03 juni 2009 - 19:33.
Postad 03 juni 2009 - 21:53
pko
-
pko
-
Användare
-
-
212 inlägg
Play.com har ju också Revon, till bra pris om man köper sneakvarianten utan Windows.
Och fullt av andra butiker i Danmark/Norge/Finland har den också. Förstår inte riktigt varför inga svenska butiker fått in den ännu. Finns väl ingen anledning att lansera den i alla andra europeiska länder utom Sverige.. :/
Postad 04 juni 2009 - 07:20
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Jag har ett Jetway Atom GM1 330, dvs ett mATX med 2 PCI, 1 PCIe x1 och en Atom 330 som tar upp till 4Gb RAM (sitter 2Gb nu). Jag har m h a en adapter kopplat ett gammalt 8600GT 512Mb PCIe x16 till den PCIe x1 som sitter på kortet.
Lite OT, men jag är nyfiken på hur den adaptern ser ut, har du någon bild ?
Postad 04 juni 2009 - 08:24
freddyav
-
freddyav
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Bild på PCIe x16 till x1 adapter:
pciex16tox1.jpg 491,39K
0 Antal nerladdningar
Något annat?
[editerade för att bilden skulle ligga på forumet, inte extern länk]
Redigerat av frollic, 04 juni 2009 - 08:55.
Postad 04 juni 2009 - 15:36
korvkorv
-
korvkorv
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Play.com har ju också Revon, till bra pris om man köper sneakvarianten utan Windows.
För det listpriset (208 eur) och med XBMC i burken så kan Popcorn Hour hälsa hem.
Postad 04 juni 2009 - 16:32
Unregisteredc2e15e02
-
Unregisteredc2e15e02
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
hur verkar det med de här Atom-cpu'na om man vill kika på SVT Play, Youtube och lite annan webbsänd video?
Inga prestandaproblem där eller vad tror ni?
Postad 04 juni 2009 - 18:05
slacker666
-
slacker666
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
2500 känns lite väl tilltaget när man får en färdig revo för en tusenlapp mer.
Revon är ju tekniskt undermålg i jämförelse, speciellt då den saknar S/PDIF. Lägger gärna nån tusenlapp å får en HTPC som verkligen gör det den ska, istället för något skräp som Acer, tar inte i Acer datorer med en 5m lång tång ens, deras support är allt annat än proffsig.
Postad 04 juni 2009 - 21:26
Unregistered834e705a
-
Unregistered834e705a
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
ION verkar sjukt grymt. en sån får det bli.
Postad 04 juni 2009 - 22:34
AdrianTepes
-
AdrianTepes
-
Användare
-
-
114 inlägg
hur verkar det med de här Atom-cpu'na om man vill kika på SVT Play, Youtube och lite annan webbsänd video? Inga prestandaproblem där eller vad tror ni? Flash Video performance on ION
Postad 05 juni 2009 - 09:01
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Flash Video performance on ION
Som tidigare nämnts i tråden håller adobe och nvidia på att titta på problemet. Det som däremot nämns i artikeln som jag kan tänka mig är en killer (innan rev 01 är släppt) för många är däremot följande: Wake-on-USB Support: The Explanation
As I mentioned in the last update, the Zotac Ion board won’t wake up from a S3 sleep state after activity on a USB device (e.g. moving your mouse, hitting a button on a media center remote, etc...). Zotac listed the problem as being a hardware issue that won’t get fixed until the next revision of the motherboard; early adopters are out of luck. I now have an explanation as to why.
The USB ports on the current version of the motherboard (PCB version 00) are powered by the 5V rail from the motherboard. When the motherboard goes into a S3 sleep state, 5V power is shut off, so the USB ports are completely off.
In the next revision of the motherboard (PCB version 01) standby power will be connected to the USB ports, allowing the ports to still be alive when the board is in S3. The manual shows you where you can identify what PCB revision you have.
För mig personligen spelar det ingen roll då jag stänger ner allt i vardagsrummet när det inte används.
Postad 08 juni 2009 - 13:44
AdrianTepes
-
AdrianTepes
-
Användare
-
-
114 inlägg
Som tidigare nämnts i tråden håller adobe och nvidia på att titta på problemet.
Ja men i nuläget är det rätt kasst.
Redigerat av AdrianTepes, 08 juni 2009 - 13:44.
Postad 08 juni 2009 - 14:30
Amatör
-
-
71 inlägg
Som tidigare nämnts i tråden håller adobe och nvidia på att titta på problemet.
Det som däremot nämns i artikeln som jag kan tänka mig är en killer (innan rev 01 är släppt) för många är däremot följande:
För mig personligen spelar det ingen roll då jag stänger ner allt i vardagsrummet när det inte används.
Hmm.. vad innebär S3 sleep state?
Postad 08 juni 2009 - 14:50
AdrianTepes
-
AdrianTepes
-
Användare
-
-
114 inlägg
Allt stängs av förutom strömmen till RAM så att informationen där är kvar, sen tar det bara 1 sekund att starta datorn t ex med fjärrkontroll till HTPC. Problemet med att det inte går att väcka från S3 med usb-enheter gäller bara Zotac´s moderkort än så länge och dom kommer med en ny version av moderkortet snart.
Postad 08 juni 2009 - 14:51
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Om du kör ner burken i stand by t.ex.
Postad 08 juni 2009 - 18:52
Torim
-
Torim
-
Användare
-
-
162 inlägg
Postad 09 juni 2009 - 07:21
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Verkar som om det kommer ett gäng:
http://www.netbookno...ew-ion-nebooks/
Yes!! Det är helt perfekt.
Postad 09 juni 2009 - 09:23
Qudos
-
Qudos
-
Användare
-
-
154 inlägg
Postad 09 juni 2009 - 12:39
Eskas
-
Eskas
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Denna verkar vara intressant:
https://www.prisjakt...arams=ss=nettop
Tillverkarens hemsida: http://www.asrock.co...pec/ION 330.asp
/Qudos
Jo, bara en "liten" detalj som saknas ... IR-MOTTAGARE!
Postad 09 juni 2009 - 14:05
apbot
-
apbot
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jo, bara en "liten" detalj som saknas ... IR-MOTTAGARE!
nejnej. Du kör Boxee på den, sedan kör du boxee remote för iphone eller itouch. Bättre fjärrkontroll får du leta efter Alt kör xbmc med xbmc remote på din iphone/itouch
Postad 09 juni 2009 - 15:19
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Aleutia säljer 2 olika ION maskiner. En har Blu Ray drive. Fås med Ubuntu 9.04 och Boxee. http://en.wikipedia.org/wiki/Aleutiahttp://www.aleutia.com/Kan vara intressanta för dom som vill köpa färdigt. Åtminstone H1 är utan fläkt.
Redigerat av andersos, 09 juni 2009 - 15:25.
Postad 09 juni 2009 - 19:07
Mauritsius
-
Mauritsius
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hmm...jag fick för mig att man inte kunde köpa elektronik från play.com pga att de in skickade sådant utanför UK.
Men det ska alltså gå?
Postad 09 juni 2009 - 19:36
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Hmm...jag fick för mig att man inte kunde köpa elektronik från play.com pga att de in skickade sådant utanför UK. Men det ska alltså gå?
Vet inte vad de har för regler när det gäller elektronik, men jag har dock inte kunnat beställa spel från dem sen 2004. Det är dock bara att testa, du får dock inte reda på om det går föränns du fyller i vart grejjerna skall skickas.
Postad 09 juni 2009 - 19:44
skepnaden
-
skepnaden
-
Användare
-
-
178 inlägg
Denna verkar vara intressant:
https://www.prisjakt...arams=ss=nettop
Tillverkarens hemsida: http://www.asrock.co...pec/ION 330.asp
/Qudos
Faktiskt riktigt intressant! Har dock inte bestämt mig om jag kanske vill ha SSD disk. Frågan är hur mycket snabbare det blir. Och sen tänkte jag väl 4Gb minne, men det går ju också att lägga till, det är ju ganska billigt idag.
Postad 09 juni 2009 - 19:47
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Aleutia säljer 2 olika ION maskiner. En har Blu Ray drive. Fås med Ubuntu 9.04 och Boxee.
FInns det stöd för uppspelning av Bluray i Ubuntu? MVH Kribban
Postad 09 juni 2009 - 21:45
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
nejnej.
Du kör Boxee på den, sedan kör du boxee remote för iphone eller itouch. Bättre fjärrkontroll får du leta efter
Alt kör xbmc med xbmc remote på din iphone/itouch
Och vi som vill styra fler saker än bara xbmc ? jag kör min universalfjärr för att styra projektor, duk och stärkare oxo. Tror inte jag vill ha en "fjärr" bara för xbmc, som dessutom inte kan fixa med volym osv, när de borde sitta en IR-mottagare i burken istället.
Postad 09 juni 2009 - 22:15
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
FInns det stöd för uppspelning av Bluray i Ubuntu?
MVH Kribban
Det *går* att spela Blu Ray i Linux, men det finns inget smidigt sätt än, dvs. man måste jobba en del för att få igång filmen. Dessutom kan man inte spela dom nya hd ljudformaten ännu. Så svaret är nog ännu nej. Men man kan ju alltid installera sitt Windows i maskinen, köra dual boot om man vill, tills Blu Ray funkar som dvd i Linux.
Redigerat av andersos, 09 juni 2009 - 22:16.
Postad 09 juni 2009 - 22:25
skane
-
skane
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Det *går* att spela Blu Ray i Linux, men det finns inget smidigt sätt än, dvs. man måste jobba en del för att få igång filmen. Dessutom kan man inte spela dom nya hd ljudformaten ännu. Så svaret är nog ännu nej. Men man kan ju alltid installera sitt Windows i maskinen, köra dual boot om man vill, tills Blu Ray funkar som dvd i Linux.
Tja det verkar som om det fungerar att spela Blu-Ray i linux se länk http://www.aleutia.c...oducts/ion-htpc
Postad 09 juni 2009 - 23:49
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Tja det verkar som om det fungerar att spela Blu-Ray i linux se länk http://www.aleutia.c...oducts/ion-htpc
Och det du syftar på står under rubriken "Ion HTPC Hardware Specs". Dom påstår inte att man kan spela Blu Ray i Linux, utan att hårdvaran klarar det. Ännu idag måste man köra Windows för att spela Blu Ray. Man har kommit långt med att knäcka Blu Ray kopieringsskydden, men än är det en bra bit innan vi spelar Blu Ray i vlc etc.
Postad 10 juni 2009 - 10:19
poserdonut
-
poserdonut
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Någon som har lite koll på lite andra ion netops som ska släppas den närmaste tiden, ska göra en resa till New York i slutet av Augusti och tänkte kanske göra en HTPC investering när jag är där.
Det bästa alternativet är kanske ett Zotac ION moderkort om det finns med dual core och PSU och rev. 1 har kommit.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|