Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

High End mässa på Sheraton i Stockholm 14-15/2 -09

182 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 February 2009 - 22:46

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jupp bäst du är där då Schill :D annars får du ta mitt mobilnummer o ringa om du kommer senare.

Postad 12 February 2009 - 22:56

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Kunde man hänga av sig kläderna förra året?

Jag är rätt så lätt att känna igen. Inte så lång, men för bred för min längd (###### kebab) och NIN tatuerat på ena underarmen och "Coffy" (afrobrud med hagebössa) på andra underarmen. ;)

haha, jo Kebab e gott...!!!! :D
som sagt, själv e jag lång och allmänt ganska stor, ca 200cm och 115kg så jag e lät att se.
Håll koll, jag kommer att ha en rutig jacka och har mellan kort brunt hår och jag lär står och babbla med en liten "stilnisse"... :) (Timpolanen här på forumet)

Men ska kolla efter dig, bred och tatuerad, men gäller ju då att man inte har jacka på sig...
Det löser sig nog !

Postad 12 February 2009 - 23:11

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Synd att man inte kan närvara på mässan.. :) I fall som detta får man svälja stoltheten som Göteborgare och erkänna att man hade velat vara lite närmare våran huvudstad, hehe. Hoppas ni får riktigt kul på mässan ni som går! Ta gärna mycket bilder så vi som inte har möjliget att gå kan sitta hemma, dregla och önska att man var där! :D

Postad 12 February 2009 - 23:16

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jepp, kul ska jag försöka ha, för oss både :D

Bilder kommer det att bli, Timpolanen här på forumet ska ju med och hans roll blir förste fotograf :)
Bilder kommer det att bli många.... och dessa tänkte vi ta och lägga upp i en tråd för allmän beskådan, det blir bilder på lite gott och blandat och mycket fina grejer utlovas.

Postad 12 February 2009 - 23:20

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Jepp, kul ska jag försöka ha, för oss både :)

Bilder kommer det att bli, Timpolanen här på forumet ska ju med och hans roll blir förste fotograf ;)
Bilder kommer det att bli många.... och dessa tänkte vi ta och lägga upp i en tråd för allmän beskådan, det blir bilder på lite gott och blandat och mycket fina grejer utlovas.

Låter bra det. :D Jo, Timpolanen är ju en riktigt bra fotograf så det ser jag definitivt fram emot!

Postad 13 February 2009 - 07:00

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Synd att man inte kan närvara på mässan.. :) I fall som detta får man svälja stoltheten som Göteborgare och erkänna att man hade velat vara lite närmare våran huvudstad, hehe. Hoppas ni får riktigt kul på mässan ni som går! Ta gärna mycket bilder så vi som inte har möjliget att gå kan sitta hemma, dregla och önska att man var där! :D

Ni har ju Arken som säkert är bättre..

Postad 13 February 2009 - 07:05

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Ni har ju Arken som säkert är bättre..

Jo, det är klart, den var riktigt bra förra året. Men tror nog inte man blir besviken på Sheraton ändå. :D

Postad 13 February 2009 - 07:30

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

jls_, det är mässa på söndagen med, så du kan dra dit då istället.

Hade jag inte haft en bit att åka så hade de vart ett alternativ, men bor tyvärr inte runt hörnet.

Postad 13 February 2009 - 08:27

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
hur långt e det då ?
inte runt hörnet, Hmm någonstans på söder då, det e ju en bit i från... :D

Postad 13 February 2009 - 11:25

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
hmm är det värt att själv åka 37 mil enkel tro? :S kista var ju ingen höjdare..

Postad 13 February 2009 - 19:09

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Omöjligt att svar på såhär i förhand, men jag hoppas det blir bra och för mig är det "bara" 6-7 mil så det duger bra :)

Postad 13 February 2009 - 19:52

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jag har såå långt 2 km vet inte hur jag ska orka. :)

Postad 14 February 2009 - 09:34

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
ibland önskar jag att jag bodde i stockholm, faktiskt hehe
blir ingen mässa för mig iår, ska satsa på arken istället! ha det så kul ni som ska dit!
ta gärna många bilder på naim

Redigerat av ljudpuff, 14 February 2009 - 09:35.

Postad 14 February 2009 - 10:18

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
japp idag bär det iväg ska snart ge mig av ! 8 mil för mig

Postad 14 February 2009 - 20:28

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Mässan va ganska bra, mycket folk och trångt va det på sina håll :)

Bilder kommer förmodligen på måndag eller så, och även lite snabba kommentarer till dessa såklart :)

Lite kända ansikten visade sig också, bland dem så va fredrik Wikingsson, Josef Svalander och så tyckte jag mig skymta Ingvar Öhman på plats också :D

trevligt va det i alla fall, hade bra sällskap så dagen va helt klart lyckad !

Redigerat av DVD-ai, 14 February 2009 - 20:32.

Postad 14 February 2009 - 20:50

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Sitter nu och lägger över bilder från mässan ca 300st :) Men mycket kommer att sorteras ut. Vet inte om mässan var så lyckad för nu blir man ju deprimerad när man sitter hemma å lyssnar :) Näää... roligt att det var några man fick se från forumet! Bra sällskap så det blev en riktigt kul dag!

Redigerat av Timpolanen, 14 February 2009 - 20:51.

Postad 14 February 2009 - 20:57

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Hegel + Wilson Benech var helt överlägset av det jag lyssnade på. Så små högtalare som fyller ut ett sånt enormt rum. Helt makalöst.

De spelade Joe Satriani - S.M.F. tror jag lät, sjukt bra.

Sen även Christy Moore som sitter och snackar på någon irländsk pub.

Får inte till det att låta i närheten så bra här hemma, som det lät där..

Redigerat av Unregisteredfb5958ec, 14 February 2009 - 21:06.

Postad 14 February 2009 - 21:07

Unregistered96bcffe5
  • Unregistered96bcffe5
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Hegel + Wilson Benech var helt överlägset av det jag lyssnade på

Håller med till 100% , dock så missade jag Tad , och vet att dom brukar ha mässornas bästa ljud ..

Lite kul med deras högtalarkablar med aktiva skärmar, där kan man snacla skillnader när de kopplades ur :)
Ljudet va mkt imponerande , väldigt bra attack och skärpa med massor av detaljer utan att bli vasst .

Postad 14 February 2009 - 21:09

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Håller med till 100% , dock så missade jag Tad , och vet att dom brukar ha mässornas bästa ljud ..

Lite kul med deras högtalarkablar med aktiva skärmar, där kan man snacla skillnader när de kopplades ur :)
Ljudet va mkt imponerande , väldigt bra attack och skärpa med massor av detaljer utan att bli vasst .

Jag missade när dom bytte kablar, var tvungen att gå hem.

Ska kanske dit en vända imorgon, isåfall för att lyssna mer på denna kombo samt plocka Tad:en.. ..sjuka köer för att komma in i det rummet..

Postad 14 February 2009 - 21:12

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Sitter nu och lägger över bilder från mässan ca 300st :) Men mycket kommer att sorteras ut. Vet inte om mässan var så lyckad för nu blir man ju deprimerad när man sitter hemma å lyssnar :D Näää... roligt att det var några man fick se från forumet! Bra sällskap så det blev en riktigt kul dag!

Haha, jo du ser... :)

bara att jobba på så vi kan få upp dem på måndag då.. :D

Hegel + Wilson Benech var helt överlägset av det jag lyssnade på. Så små högtalare som fyller ut ett sånt enormt rum. Helt makalöst.

De spelade Joe Satriani - S.M.F. tror jag lät, sjukt bra.

Sen även Christy Moore som sitter och snackar på någon irländsk pub.

Får inte till det att låta i närheten så bra här hemma, som det lät där..

Jo, håller med om att det lät ritkigt bra !
sedan så va det inte helt fel i rummet där Focal demade's (P.L. audio) dr va det öppet och luftigt!

Bästa ljudet på mässan går som sagt till Hegel och wilson !
riktigt fylligt, snabbt, öppet, rappt, dynamiskt och med bra pondus...

men det va många bra system på plats :D

Postad 14 February 2009 - 21:15

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Bästa ljudet på mässan går som sagt till Hegel och wilson !
riktigt fylligt, snabbt, öppet, rappt, dynamiskt och med bra pondus...

men det va många bra system på plats :)

Jag stör mig på att de va så rappt, samtidigt som de va så fylligt. Hurfasen lyckas dom?? :)

Mina högtalare hänger med på det mesta, fylligt, snabbt, öppet (inte som denna kombo dock), dynamiskt och med pondus. Men hur fasen lyckas dom få in dom rappa slagen också. Gaaah, jag vill ha :D

Postad 14 February 2009 - 21:23

KriztjanP
  • KriztjanP
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har ingen större lust att dra med min två-åring dit, och frugan är borta... *suck* får götta mig åt bilderna sen,

Postad 14 February 2009 - 21:26

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Det här kommer låta negativt, men det var det inte egentligen.

För mycket folk, det var svårt att få en ok lyssningsplats i rummen.
För mycket jazz och pianoklink. Ok, det låter skitbra, men det är inte det jag lyssnar på hemma så jag kan inte jämföra setupsen med vad jag har hemma. Jag hörde Deep Purple i bakgrunden någonstans, och i rummet där de demade QX2 så spelade de Monster Magnet.
För låg volym hos Hifiklubben. Hörde i princip bara basen från intilliggande rummet.
Alla demade sina värstingar (självklart), men det är inget jag är i närheten av att vara beredd på att bekosta en anläggning.

Apropå QX2, var det någon som hörde någon större skillnad med/utan dessa?
Hegels A/B-demo med nya/gamla stärkaren var det markant skillnad i ljudbild, QX hörde varken jag eller kompisen skillnad. Det kan iofs ha berott på väldigt mycket, våran placering, bakgrundsljud från X personer i lokalen, etc.

Men nu vet jag iallafall lite bättre vad riktiga anläggningar mäktar med. Man blir liiiite lessen på sina Dynavoice Definition...

Postad 14 February 2009 - 21:34

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Det här kommer låta negativt, men det var det inte egentligen.

För mycket folk, det var svårt att få en ok lyssningsplats i rummen.
För mycket jazz och pianoklink. Ok, det låter skitbra, men det är inte det jag lyssnar på hemma så jag kan inte jämföra setupsen med vad jag har hemma. Jag hörde Deep Purple i bakgrunden någonstans, och i rummet där de demade QX2 så spelade de Monster Magnet.
För låg volym hos Hifiklubben. Hörde i princip bara basen från intilliggande rummet.
Alla demade sina värstingar (självklart), men det är inget jag är i närheten av att vara beredd på att bekosta en anläggning.

Hegels A/B-demo med nya/gamla stärkaren var det markant skillnad i ljudbild, QX hörde varken jag eller kompisen skillnad. Det kan iofs ha berott på väldigt mycket, våran placering, bakgrundsljud från X personer i lokalen, etc.

Men nu vet jag iallafall lite bättre vad riktiga anläggningar mäktar med. Man blir liiiite lessen på sina Dynavoice Definition...

Jag håller med dig, jättesvårt att få en vettig lyssningsposition i rummen, sen när man väl sitter där spelar dom nån jäkla klinkande piano. SUCK säger jag bara.

En gång va jag riktigt nära och fråga om man kunde få dra på lite musik med drag i. Typ Michael Jackson, AC/DC osv.. ..men då får man väl sura blickar ifrån gubb-maffian som älskar en ensam mörk mansröst som sjunger till en knäppande gitarr eller piano.

Sen vet jag inte om de som demar utrustningen ens vill att man spelar eget material, eftersom det då kan låta illa.. ..inget man vill på en mässa när 50 pers står och lyssnar kanske

Att alla demade sina värstingar va ju inte så konstigt. Det är en high-end mässa för bövulen!

Postad 14 February 2009 - 21:53

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Ja en riktigt schyst dag med trevligt sällskap, det va en lång sak som luffsade :) med mig och Timpolanen.
Jo hifiklubben hade lågt ljud,medans Audiovector drog på ganska så bra.
Håller med om Hegel och Wilson.

Postad 14 February 2009 - 22:17

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Audiovector kom vi inte ens in till. Missade precis starten på demon och hade ingen lust att stå och vänta 30 minuter. Magen började kurra också.

Postad 14 February 2009 - 23:33

Unregistered96bcffe5
  • Unregistered96bcffe5
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Audiovector kom vi inte ens in till

Inget du behöver ångra.. det lät riktigt dåligt där inne , vet inte varför ,satt rätt bra till men det lät illa .
Det som va kul , va killen som snacka , lät som nån irländare , han va bra, tur det ialf :)

Medans jag ändå är inna på såga ..
Så..Kef såg rätt grymma ut med det lät inge vidare..

Postad 14 February 2009 - 23:35

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Inget du behöver ångra.. det lät riktigt dåligt där inne , vet inte varför ,satt rätt bra till men det lät illa .
Det som va kul , va killen som snacka , lät som nån irländare , han va bra, tur det ialf :)

Medans jag ändå är inna på såga ..
Så..Kef såg rätt grymma ut med det lät inge vidare..

Kef lär fett "kefft" :)

Audiovector lät helt ok och i bland riktigt bra, som vanligt så är dessa sjukt beroende på material som spelas för att dem inte ska låta hårt, tråkigt och irriterande...

Postad 14 February 2009 - 23:53

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Är det värt att åka dit imorgon också för att lyssna på Tad? Kanske det är mindre folk imorgon, så man kan få spela lite egna skivor..

Postad 14 February 2009 - 23:55

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
beror på, känner du det värt det så :)

Jag stannar hemma i morgon tror jag :)

även om jag ville lyssna lite med på Focal högtalarna, sedan så kom jag aldrig in i ett va rummen alls..

Kommer ej ihåg va den hette, rummet breve HiFIKlubben...

Edit: Roligt på mässan hade jag åt att dem flesta använde riktiga boaormar till nätkablar och dessa va oftast kopplade till någon "Classe" grendosa för 100kr med 20 meter standard kabel till ett standard väggutag någonstans i lokalen... :D

Redigerat av DVD-ai, 14 February 2009 - 23:58.

Postad 15 February 2009 - 00:15

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Jo det med grendosan var lite roligt :) Jag bjuder på en bild också

Bifogad fil(er)

Redigerat av Timpolanen, 15 February 2009 - 00:15.

Postad 15 February 2009 - 00:26

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Det va ju så nästan överallt...
Inte bara i just det här fallet :)

Men visar ju tydligt på vad jag menar ! :)

Postad 15 February 2009 - 01:33

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Jag märkte en hel del skillnad med/utan QX4 och QX2 hos Audionord. Det var lite mindre folk där andra gången jag gick förbi och jag fick en bra plats. Den största skillnaden upplevde jag när QX4 satt innan hela systemet. Det var mässans största aha-upplevelse. Det som förvånade mest var ju att den placerades före deras nätfilter.

Postad 15 February 2009 - 01:50

Papyrus
  • Papyrus
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjena!
ska dit imorgon vilka saker får man absoult inte missa!? Grendosorna i sista bilderna var rolig! och lite ledsamma om det är så vi definierar high end :) (Dom kanske göt sittjobb dock!)

Vad har hifiklubben B&w för demos?
jJag är ute efter kvalitets grjor, med åtminstone någon verklighetskopplimg, vad ska man kolla på???
/Papyrus

Postad 15 February 2009 - 08:35

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Amphion högtalarna lät fantastiskt grymt måste jag säga musik blev bara musik men kostade ju en slant också :)

varför kan inte alla utställarna ha typ ett schema där dem demar ollika typer musik osv det skulle ju också göra att det inte blev så himla trångt i rummen, och att man får höra lite av den musiken man kanske själv lyssnar till.

Postad 15 February 2009 - 09:30

Cedric
  • Cedric
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hej det var ingen dårlig mässa och det var inte en så jäkla bra heller, Det är för mycket gubbar som står och demonstrerar sin musik är skit less på den skiten - det är helt ok att spela musik som är gubbig men inte 10 av tio fall då blir man fan trött ut med gubbarna in med nya killar och tjejer tack. Dom som var bäst på mässan kom faktiskt ifrån NORGE jag säger bara HEGEL ni var värt allt och hifiklubben gjorde ett bra jobb.

Postad 15 February 2009 - 10:25

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Mycket folk och lite dåligt organiserat av utställarna,det kom och gick folk hela tiden i lyssningsrummen!
Det var alltid några äldre Hifi-bufflar som ställde sig framför med en Opus3-skiva och komenterade högt och ljudligt!
Focal hade insläpp och sen stängde dom dörrarna,föredömligt men tyvärr så kom vi aldrig in!!
Men mässan som sådan var trevlig,synd bara att den var så nedbantad.
Mässans höjdpunkt var för mig en helt ny bekantskap:System Audio Explorer,så tight och sammanhållet och ändå släppte ljudet totalt från högtalaren!
Första gången som jag tyckte att Frank Zappa lät bra....

Postad 15 February 2009 - 10:37

Buck Rogers
  • Buck Rogers
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Jag var på Kista förra gången och gången innan på Sheraton. Jag förstår verkligen inte varför det enbart spelar sånt musik. En bra anläggning ska väl klara av att spela allt?
Jag är inte anti mot den sortens musik men tycker verkligen att dom ska variera då det är en mässa. Det kommer trots allt folk med andra musik smak som kanske är intresserad av att köpa deras grejer.

Postad 15 February 2009 - 10:51

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Jag var på Kista förra gången och gången innan på Sheraton. Jag förstår verkligen inte varför det enbart spelar sånt musik. En bra anläggning ska väl klara av att spela allt?
Jag är inte anti mot den sortens musik men tycker verkligen att dom ska variera då det är en mässa. Det kommer trots allt folk med andra musik smak som kanske är intresserad av att köpa deras grejer.

Det är bara att fråga vad dom har för musik,oftast så har dom ett antal olika musikstilar att välja mellan.
Dom kanske inte avbryter mitt i för att byta,men när det passar så!
Nu är inte alla utställare så intresserade av viss musik,men många verkar vara skapligt lyhörda!
Jag tror inte att någon skulle våga stoppa i Lady Gaga,det finns ju gränser......

Postad 15 February 2009 - 13:40

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Här kommer några enstaka bilder. Jag tycker att TheLars är rätt balla men jag vet inte om jag skulle lägga de 130 000 SEK som de kostar styck...

Bifogad fil(er)

Postad 15 February 2009 - 14:06

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
När kan vi se en nyhet med massor av bilder?

Postad 15 February 2009 - 14:39

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
Var där igår, var en ganska trevlig mässa, lite för mycket skum musik kanske men ingen sade emot när vi ville spela egna skivor så det gick ju att råda bot på. :)

Bäst var System Audio Explorer (SA), bara 40 loppor för de högtalarna känns väldigt prisvärt!

Sämst var KEF. Och TAD för där kom vi aldrig in. Sonus Faber var också trevligt men det var kanske för att de är så snygga <3.

Postad 15 February 2009 - 14:54

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Vad har hifiklubben B&w för demos?
jJag är ute efter kvalitets grjor, med åtminstone någon verklighetskopplimg, vad ska man kolla på???
/Papyrus

Hifiklubben har den nya CM serien CM 5 och CM 9 + centern,dock va det e ganska stort rum och dom drog inte på volymen speciellt. Blir bättre att lyssna på dom i butiken de skulle komma in inom 3-4 veckor.
Det är inte så stort så du hinner kolla o lyssna på allt som finns där.

Postad 15 February 2009 - 16:42

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Hej det var ingen dårlig mässa och det var inte en så jäkla bra heller, Det är för mycket gubbar som står och demonstrerar sin musik är skit less på den skiten - det är helt ok att spela musik som är gubbig men inte 10 av tio fall då blir man fan trött ut med gubbarna in med nya killar och tjejer tack. Dom som var bäst på mässan kom faktiskt ifrån NORGE jag säger bara HEGEL ni var värt allt och hifiklubben gjorde ett bra jobb.

Verkligheten är ju sådan att det är ju 40-50+ som köper Hi-End system i 200.000:- klassen och uppåt. Sen brukar de försöka använda musik som får systemen att skina, inte musik som nödvändigtvis är bra.
Audionord körde lite reggae på vinyl som lät riktigt bra på deras stora system.

Postad 15 February 2009 - 17:10

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Jaha...då var man hemma i soffan igen och ska sortera intrycken. Personligen tycker jag årets mässa var mycket bättre än förra året, främst pga av att de flesta hade ordentliga rum jämfört med förra året. Bäst på mässan var i min bok helt klart TAD. Det ljudet högtalarna levererade var helt makalöst....sen ska man iofs komma ihåga att Andrew matade dem med högupplösta mastertape-inspelningar mest hela tiden så materialet högtalarna hade att jobba med var ju bättre än vad de andra hade. Det är fascinerande att ett par stativhögtalare kan fylla upp ett så pass stort rum som de gjorde.

Förutom tad så blev jag ordentligt imponerad av Focals stativare (tror den hette diablo va). Även den levererade ett massivt ljudtryck som slår många golvare samtidgt som detaljer och upplösning var sjukt bra. System Audio tillsammans med Primare lät väldigt bra det också men vad gäller primare så är man ju lite partisk. Att folk klagar på audiovectors rum begriper jag inte riktigt för det lät väldigt bra när jag var där åtminstone. Enda problemet var väl att snubben som demade meridian bredvid hade fått spelet och körde på absolut högsta volym. Rummet med Hegel lät helt ok men jag tycker personligen inte att de höll samma kvalitet som Focal. Hifiklubben med classé och B&W tyckte jag inte lät något vidare. Kef reference lät riktigt bra vad gäller detaljer och upplösning men killen kan inte ha varit speciellt nöjd med det rummet han fick för det släckte ju ut basen totalt. Det var lite synd för det hade varit trevligt att höra de i övrigt välljudande högtalarna spela som det var tänkt.

Mässans i särklass största besvikelse var i mina ögon Sonus Faber. Ljudet var väldigt dovt och bastungt och jag kände ingen spelglädje alls i det rummet.

Sen måste man ju vara nöjd när man äntligen slog till och beställde en Harmony design DA9....nu är det dags för ordentligt välljud hemma på Squeezen..... ;)

Vad gäller musiken så håller jag med alla föregående talare....jag får banne mig krupp på all hissmusik och konstig experimentell jazz o annat olyssningsbart..... :)

Redigerat av Unregistered32f0b602, 15 February 2009 - 17:15.

Postad 15 February 2009 - 17:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

När kan vi se en nyhet med massor av bilder?

förhoppningsvis i morgon, om Timpolanen (förste fotograf) tar tummen ur ! :)

som sagt 300 bilder blev det på mässan...

Postad 15 February 2009 - 19:16

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Jag tog en vända till idag, skulle ändå in och styrketräna i närheten. Blev lite längre än jag tänkt mig.

Lyckades få tillåtelse att iaf spela Michael Jackson - Billie Jean på Hegel + Wilson Benech utrustningen, en gång med vardera för/slutstegs-kombo.

Hade tänkt be om att få spela mer, men fick höra att Audio Concept kommer ta in hela settet till sin butik. Det får bli en helg någon gång i framtiden då man lyssnar rejält på dessa. Det är nog det absolut bästa jag hört i prisklassen i alla fall och oerhört imponerande ifrån ett par så små högtalare.

Fick tillslut en biljett till dagens sista spelning av Tad. Dessa va imponerande på ett annat sätt. Ordet jag kommer och tänka på är mäktigt. Här är högtalarna som klarar av att återge en hel symphoni-orkester. När vi sedan satt kvar efter och han kopplade in bjässarna (alltså golvarna) och drog på lite extra. Jisses vilken bas, helt makalöst. Musikvalet va dock inte i min smak genom hela den timmen jag lyssnade där inne, hade varit kul att få lyssna på några egna plattor. Men eftersom jag inte kommer köpa Tad, kändes det meningslöst att pusha för det.

Som merger sa, häftigt med en stativare som presterar så. Andrew verkade vara mycket för digitala lösningar och gräva fram special-mastringar av plattor. Kul med en kille med koll på inspelningar.

Postad 15 February 2009 - 20:15

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Jag tog en vända till idag, skulle ändå in och styrketräna i närheten. Blev lite längre än jag tänkt mig.

Lyckades få tillåtelse att iaf spela Michael Jackson - Billie Jean på Hegel + Wilson Benech utrustningen, en gång med vardera för/slutstegs-kombo.

Hade tänkt be om att få spela mer, men fick höra att Audio Concept kommer ta in hela settet till sin butik. Det får bli en helg någon gång i framtiden då man lyssnar rejält på dessa. Det är nog det absolut bästa jag hört i prisklassen i alla fall och oerhört imponerande ifrån ett par så små högtalare.

Fick tillslut en biljett till dagens sista spelning av Tad. Dessa va imponerande på ett annat sätt. Ordet jag kommer och tänka på är mäktigt. Här är högtalarna som klarar av att återge en hel symphoni-orkester. När vi sedan satt kvar efter och han kopplade in bjässarna (alltså golvarna) och drog på lite extra. Jisses vilken bas, helt makalöst. Musikvalet va dock inte i min smak genom hela den timmen jag lyssnade där inne, hade varit kul att få lyssna på några egna plattor. Men eftersom jag inte kommer köpa Tad, kändes det meningslöst att pusha för det.

Som merger sa, häftigt med en stativare som presterar så. Andrew verkade vara mycket för digitala lösningar och gräva fram special-mastringar av plattor. Kul med en kille med koll på inspelningar.

Det är han som har konstruerat dem så han har nog intresse av att de matas med rätt grejer..... :)

Det är han som har konstruerat dem så han har nog intresse av att de matas med rätt grejer..... ;)

Postad 15 February 2009 - 20:31

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag tog en

Enda rummet som jag inte kom in i... :)

skulle varit väldigt roligt misstänker jag, men men, men hinner inte med allt på den dag, även på den såhär "liten" mässa... ;)

Redigerat av DVD-ai, 15 February 2009 - 20:32.

Postad 16 February 2009 - 00:06

andreas_n
  • andreas_n
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Andra året för min del och tyckte också va ett lyft jämfört med förra året.
Kom tyvärr inte in in till Tad eller Focal men va ändå nöjd med mässan.
Hade turen att få höra lite musik som jag tycker är bra iaf Trentmöller,Prodigy,kraftwerk och slipknot.
Trentmöller på System Audio och Primare lät trevligt. Slipknot på Sonus Faber kändes ovant men roligt.
Wilson och Hegel lät bra men dålig koll på musiken..
Kändes som de va trevligare stämning än förra året hörde fler griniga gubbar då. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.