Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer slutar med tv-tillverkning?

452 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 februari 2009 - 08:39

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Optimerad??
Optimerad är tekniken när det finns förtjänst i grejjerna, samt en marknads andel som överskrider andras m.m
Troligen ligger dom lite för långt fram med tekniken, dom säljer 9G när dom borde sprutat ut 8G eller 7.
Ledningen måste va den sämsta i branchen när man misslyckas om man har en sån produkt.

De har nått sitt mål med tunna skärmar och total svärta. (visades förra året på CES)
Nu hade det varit dags att spotta ut skärmar och istället jobba mer på att förbättra DNLA och homegallery, inbyggda HDTV mottagare osv. Pioneer g7 eller g8 håller jag inte med om, hade varit för tidigt.

Redigerat av thetias, 11 februari 2009 - 08:39.

Postad 11 februari 2009 - 09:34

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Imorgon kommer Pioneer Japan att gå ut med ett pressmedelande angående detta ärende!
(om jag har förstått det hela rätt)
(Taskig översättning ifrån Japanska)

This day (2009 February 7th), there was part reporting regarding the display business and the like of this corporation, but this is not something which this corporation announces. In the future concerning the structural reconstruction step which this corporation presently examines, decision of contents and after passing agency decision, it is the schedule which you announce on 2009 February 12th.

Redigerat av HkanW, 11 februari 2009 - 10:28.

Postad 11 februari 2009 - 10:12

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Imorgon fredag kommer Pioneer Japan att gå ut med ett pressmedelande angående detta ärende!
(om jag har förstått det hela rätt)
(Taskig översättning ifrån Japanska)

Då det nu på fredag (övermorgon) är den 13:e så verkar översättningen vara lite skum. :)

Postad 11 februari 2009 - 10:31

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Hoppsan! :)
Fredag skulle inte vara med där överhuvudtaget.
Det händer något helt annat på fredag ;)

Postad 11 februari 2009 - 16:22

Unregistered44329011
  • Unregistered44329011
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Aldrig riktigt gillat pioneer :/

Postad 11 februari 2009 - 16:47

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Inte jag heller men jag har en :)

Postad 11 februari 2009 - 16:55

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Inte jag heller men jag har en :)

Jag gillar bästa bilden. Sen om det står Pioneer eller Kalle Anka på chassit spelar mindre roll.

Postad 11 februari 2009 - 17:24

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0
Jävligt illa om de lägger ner :)

Drömmen är ju en KURO plasma ... De börjar tom komma ner motpriser där man har råd med dem .. hm

Postad 11 februari 2009 - 19:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Jag gillar bästa bilden. Sen om det står Pioneer eller Kalle Anka på chassit spelar mindre roll.

Word.

Postad 11 februari 2009 - 20:42

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Har haft lite delade upplevelser med Pioneer genom åren men är lyrisk över min 5090. Funderar på att "uppgradera" den till en 60" om de ska sluta tillverka.

Postad 11 februari 2009 - 21:09

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Har haft lite delade upplevelser med Pioneer genom åren men är lyrisk över min 5090. Funderar på att "uppgradera" den till en 60" om de ska sluta tillverka.

Tänker oxå uppgradera till en 60" krp-600a ifall de nu inatt meddelar att det är slut med tv från de.

Jag är super nöjd med min "gamla" pioneer pdp-506xde men känner att jag vill ha en pioneer 60" innan det är försent isåfall, älskar verkligen bilden hos pioneers skärmar. Plus att kvaliteten är jätte bra, har aldrig haft nåt problem med min pdp-506xde :)

Postad 11 februari 2009 - 21:24

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Verkar som att fler och fler plasma tillverkare lägger av nu:

Slutar med plasma!

Och vissa lägger av med lcd oxå, blir bara de stora jättarna kvar snart :)

Slutar med lcd!

Postad 11 februari 2009 - 22:29

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Vizio? ALdrig hört talas om.

Postad 12 februari 2009 - 00:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Tänker oxå uppgradera till en 60" krp-600a ifall de nu inatt meddelar att det är slut med tv från de.

Jag är super nöjd med min "gamla" pioneer pdp-506xde men känner att jag vill ha en pioneer 60" innan det är försent isåfall, älskar verkligen bilden hos pioneers skärmar. Plus att kvaliteten är jätte bra, har aldrig haft nåt problem med min pdp-506xde :)

Smart tänkt. Om nu Pioneer slutar med plasma, varför inte köpa en riktigt stor jäkel! Troligen kommer det ta några år innan det kommer en platt-tv med samma kvaliteter som den senaste generationen Pio:s.

Personligen kommer jag inte peta på en LCD ens med en radiostyrd tång. Bakbelyst platt-tv...pffff!!

Postad 12 februari 2009 - 01:15

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Självklart kommer det alltid bättre saker hela tiden, men det hjälper ju inte utvecklingen om de som är bäst på sin sak, lägger ner. Även om kunnandet placeras om i andra företag så är det ett avbrott i utvecklingskurvan :)

Exakt. Dessutom är LCD fortfarande i barnstadiet. Hur de skall lösa ojämn belysning, suddiga artefakter från bakbelysningen av LED, tittvinkel, och annat? Klart som korvspad att de löser problemen. Men hur får man förtroende för oss som är videofiler? Jag orkar inte vänta på att det blir totalsvärta i en LCD. Den totalsvärtan är avhängig av en undermålig LED-belysning dessutom.

Ryktena som plasma fått dras med kommer ytterligare försvåra för dem som vill fortsätta utvecklingen med plasma.

Sen kan jag lova att man kommer ta upp energin som en plasma drar. Miljöfjantar kommer utnyttja tillfället och lobba för LCD. Sedan är det Bye Bye plasma... ;)

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 12 februari 2009 - 01:16.

Postad 12 februari 2009 - 07:50

Pixar
  • Pixar
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Det er dessverre helt slut for Pioneer TV...
http://pioneer.jp/pr...se_3q09e_02.pdf

http://pioneer.jp/co....e_3q09e_02.pdf

"Complete withdrawal from display business by March 2010"

Redigerat av Pixar, 12 februari 2009 - 07:51.

Postad 12 februari 2009 - 09:04

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Det er dessverre helt slut for Pioneer TV...
http://pioneer.jp/pr...se_3q09e_02.pdf

http://pioneer.jp/co....e_3q09e_02.pdf

"Complete withdrawal from display business by March 2010"

Fan vad tragiskt, då e det bara att beställa en krp-600a nu innan det är försent :)

Postad 12 februari 2009 - 09:31

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Ja, det känns helt klart tragiskt att det företag som gått i täten för utvecklingen av plattskärmar de senaste åren nu drar sig tillbaka. Då det gäller plasma är det väl utan tvivel Panasonic som nu kommer att driva utvecklingen. Det ska bli intressant att se om de snart presenterar en plasma som grejar 10 lumen/watt.

Postad 12 februari 2009 - 10:17

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Vad betyder det? Att det går att köpa Kuro till mars 2010?

Postad 12 februari 2009 - 10:35

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2 031 inlägg
  • 0
Fan vad tragiskt. Jag älskar min G8, och längtade efter G10!

Well, hoppas att G10 utvecklas vidare av Panasonic t ex.

Redigerat av nurfen, 12 februari 2009 - 10:36.

Postad 12 februari 2009 - 10:55

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
jaha, det var det då.
vill fortfarande ha en krp500 dock.

Postad 12 februari 2009 - 11:03

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Fan vad tragiskt. Jag älskar min G8, och längtade efter G10!

Well, hoppas att G10 utvecklas vidare av Panasonic t ex.

Helvte. Har redan en G8 och hade väl tänkt att det vore lagom att byta när G11 kommer.

Postad 12 februari 2009 - 11:17

Unregistereddb570177
  • Unregistereddb570177
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
ja vafan , jag måste ju hinna köpa en innan de lägger ner och det kan vara lite halvtufft när man är mellan två jobb :P

Postad 12 februari 2009 - 11:25

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Riktigt tråkiga nyheter det här :)
Blir intressant att se hur man tänkt sig vidareutveckling av Kuro med tex Panasonic som nämndes tidigare, lär nog dröja rätt länge ändå känns det som.

Glad att jag beställde en G9 i veckan :P eftersom nu vet man ju inte säkert hur länge till det går att köpa dessa skärmar om Pio kanske successivt drar ner på produktionen fram tills mars 2010.

Postad 12 februari 2009 - 11:27

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0
Shit, finns det ingen rik oljeshejk med plasmaintresse som kan köpa upp dom :P

Känns riktigt tråkigt detta & så konstigt att ett par dagar efter jag lagt beställningen på en 5090H få läsa detta... ja ja, nu har jag en & när den är slut så kanske plasma & LCD är borta & utbytt mot nåt bättre.

Det viktiga är dock att någon tillverkare lägger ned samma själ som pio i att utveckla det optimala, är tyvärr inte så säker på det då det finns säkrare sätt för tillverkarna att göra större vinster. Antar att det var ett av skälen att pio dog...

Postad 12 februari 2009 - 11:46

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Synd att Pioneer försvinner, de har gjort många fina plasmor...
Men man kan alltid hoppas att de i Mars 2010 blir en bra rea på de kvarvarande så man kan köpa en riktigt fin, fast också riktigt billig :P

Postad 12 februari 2009 - 11:55

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0
Tyvärr brukar företag vara mycket ovilliga att sälja IP, finns massor av goda idéer och teknik som bara ligger och "ruttnar" i malpåse.

Nåja, man kan hoppas att deras Japanska stolthelt och ett redan framgångsrikt sammarbete gör att de vill hjälpa Panasonic och sen får man hoppas att Panasonic får tummen ur och satsar på displayer som går att justera korrekt även för deras konsumentdisplayer.

Riktigt, riktigt tråkigt. :P

Postad 12 februari 2009 - 12:15

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Synd att Pioneer försvinner, de har gjort många fina plasmor...
Men man kan alltid hoppas att de i Mars 2010 blir en bra rea på de kvarvarande så man kan köpa en riktigt fin, fast också riktigt billig :P

I Mars 2010 har killen som betalar städaren som skulle städar upp efter rivningen av fabriken gått hem. Det kommer ta slut med G9:or långt innan dess, tror jag, fast vem vet.

Postad 12 februari 2009 - 12:30

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Det paradoxala är att det verkar vara ett sug efter G9:or nu. Känns som att de skulle få sålt varje ex de spottar ut från fabriken. 22 000 är en del pengar men det är ju mer inom räckhåll än när de kostade 40-50 000 härom året.

Postad 12 februari 2009 - 12:33

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Det paradoxala är att det verkar vara ett sug efter G9:or nu. Känns som att de skulle få sålt varje ex de spottar ut från fabriken. 22 000 är en del pengar men det är ju mer inom räckhåll än när de kostade 40-50 000 härom året.

När man säger år 2010 det betyder att det finns plats för många om och om som kommer upp under kommande året :P

Postad 12 februari 2009 - 12:55

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Det är ju det som har varit Pioneers stora problem. Briljanta ingenjörer, usel ledning som helt saknar känsla för marknaden. Deras usla försäljningsstrategi, dvs att låtsas vilja vara high-end, men ändå beblanda sig med mycket sämre displayer som hos icke insatta ter sig vara minst lika bra i en för granskning av bildkvalité usel miljö. Att när marknaden börjar söka större än 32", helt droppa 40" segmentet och bara släppa 50" och större... osv, osv.

Det är inte Pioneers produkt eller pris som sänkt dem, det är en usel ledning som inte vetat vilken produkt de suttit med och inte haft någon känsla alls för vad som säljer.

@ Enator: Ett företag lägger inte ner en verksamhet totalt bara så där. De har åtaganden som de måste kunna leva upp till och tillverkning måste ske fortsättningsvis till viss del, men att tro på en fågel fenix från Pioneer som displaytillverkare är nog tyvärr förbi. :P

Redigerat av Wolfy, 12 februari 2009 - 12:57.

Postad 12 februari 2009 - 13:25

Raymond Luxury Yacht
  • Raymond Luxury Yacht
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
:P Jag som väntat och väntat med att köpa platt-TV och tänkt slå till när fuga-tekniken kommer i Pio (G10?) - skall man slå till nu? Eller tro att "Piosonics" har KURO-stuk etc?

Postad 12 februari 2009 - 13:29

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Grabbar, hoppet dör sist.
Fokusera istället på Panasonics nya plasmor som kommer ut i Mars!
Panasonic tillverkar massor med olika modeller och flera olika skärmstorlekar. :P
Bra priser blir det ocskå!

Postad 12 februari 2009 - 13:36

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Jag har själv en åldersstigen PDP436FDE och rankar den fortfarande som mitt mest lyckade teknik-köp någonsin.

Detta är sorgligt...

Får nog försöka övertala sambon att vi behöver en Kuro innan fabriken stänger helt...

R.I.P.

Postad 12 februari 2009 - 13:50

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Nu kommer dem aldrig fixa problemet med hdtv-boxen hos H-modellen :P

Postad 12 februari 2009 - 13:54

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Jag har själv en åldersstigen PDP436FDE och rankar den fortfarande som mitt mest lyckade teknik-köp någonsin.

Detta är sorgligt...

Får nog försöka övertala sambon att vi behöver en Kuro innan fabriken stänger helt...

R.I.P.

Kvinnliga sambos brukar ofta inte ha en aning om vad Kuro kostar. Det har inte min och det är nog tur :P

Postad 12 februari 2009 - 14:18

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Jag som väntat och väntat med att köpa platt-TV och tänkt slå till när fuga-tekniken kommer i Pio (G10?) - skall man slå till nu? Eller tro att "Piosonics" har KURO-stuk etc?

Tyvärr är det nog detta tänk som har fått pioneer att lägga ner, bara vänta på nästa och nästa och aldrig köpa en gynnar ju knappast pioneer.

Nåja väldigt sorgligt att de ska sluta, tror inte heller det blir någon utförsäljning, då det verkar vara ett ganska många som vill slå till på en skärm innan det är försent.

Postad 12 februari 2009 - 14:23

KREIGER
  • KREIGER
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Kvinnliga sambos brukar ofta inte ha en aning om vad Kuro kostar. Det har inte min och det är nog tur :)

Framförallt brukar de inte bry sig om skillnaden på bilden! (Inte min iaf :P )

Nåja väldigt sorgligt att de ska sluta, tror inte heller det blir någon utförsäljning, då det verkar vara ett ganska många som vill slå till på en skärm innan det är försent.

Detta kanske bara är ett PR-trick för att få folk att köpa mera! ;)

Redigerat av KREIGER, 12 februari 2009 - 14:23.

Postad 12 februari 2009 - 14:24

Unregistered951e827d
  • Unregistered951e827d
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Exakt. Dessutom är LCD fortfarande i barnstadiet. Hur de skall lösa ojämn belysning, suddiga artefakter från bakbelysningen av LED, tittvinkel, och annat? Klart som korvspad att de löser problemen. Men hur får man förtroende för oss som är videofiler? Jag orkar inte vänta på att det blir totalsvärta i en LCD. Den totalsvärtan är avhängig av en undermålig LED-belysning dessutom.

Ryktena som plasma fått dras med kommer ytterligare försvåra för dem som vill fortsätta utvecklingen med plasma.

Sen kan jag lova att man kommer ta upp energin som en plasma drar. Miljöfjantar kommer utnyttja tillfället och lobba för LCD. Sedan är det Bye Bye plasma... :)

Äh, jag tror inte man bara "löser" problemet med betraktningsvinklar i LCDer, tekniken är uppbyggd som den är.
Hoppas att OLED inte dröjer allt för länge istället. :P

OT: Väldigt, väldigt trist besked. Synd att så många konsumenter bara rusar ut och köper nån halvdan (men ändå dyr) tv från Samsunk eller liknande, utan att göra lite research innan köpet. Lägg till lite mer pengar och du kommer inte känna något behov av att köpa en ny tv igen efter bara två, tre år. Köp något riktigt bra från första början istället.

Postad 12 februari 2009 - 14:27

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Framförallt brukar de inte bry sig om skillnaden på bilden! (Inte min iaf :P )

Jag vet... Min satte typ på ett avsnitt av Topmodel i härlig TV3 Boxer-kvalitet och krystade fram "ja det ser väl bra ut".

Postad 12 februari 2009 - 14:47

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Och det här kommer från England:

In the light of today's press release, I have just finished a 15 minute conversation with Jim Catcheside, Product manager at Pioneer GB who has commented on the news.

First of all this announcement only affects Plasma, LCD and front projection technology. The AV Business which includes, AV Amps, Receivers, speakers and BD Players is not affected by today’s announcement.

“Plasma was only 14% of our overall business at Pioneer and although this is a sad announcement, we will be continuing with our other AV products, as well as other areas of the company such as car audio and navigation,” said Catcheside, adding “We will continue to stock and sell our plasma TVs until March 2010 as the announcement says. Dealers have stock and we also still carry stock and will do until the wrap up date announced.”

Although Jim couldn’t mention any time scales for the production lines to stop, I know from previous dealing within the industry that manufacturers tend to be about 2-3 months ahead on production items. This, I would speculate would mean that there should be production of the current lines until at least later this year.

Jim added, “Although I cannot say anything about the production side, you already know Phil that we were not going to announce any new product until much later this year anyway”. He continued, “This doesn’t affect normal stock which will be available for the foreseeable months ahead and indeed the full line up will be shown at the Bristol show next week”.

So there you have it, some clarification from this morning’s announcement and to summarise;
The announcement only affects Plasma, LCD and front projection divisions.
The company will still be stocking and selling their plasmas until the end of the year at least.
AV Amplifiers, Receivers, speakers and Blu-ray players are not affected by this announcement and will continue as normal.
All warranties and after sales advice will be honoured well after production finally stops on the TVs and projectors.

Postad 12 februari 2009 - 14:57

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0

Vizio? ALdrig hört talas om.

Riktigt crap, hoppas de drar sig ur från LCD-tillverkningen också. Ingen blir glad över att ha en Vizio. Ingen.

On topic : Sjukt tråkigt att Pio slutar med tv-tillverkningen. Den breda rangen för oss försäljare av tvs blev genast lite knivigare.

Postad 12 februari 2009 - 15:10

Unregistered7bb1c05f
  • Unregistered7bb1c05f
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Att Vizio eller vad det nu kan vara som lägger ner...kallas självsanering.....

Postad 12 februari 2009 - 15:28

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
SYND!
Nu har de släppt pressrelease även på svenska Pioneer hemsida:
http://www.pioneer.s...ement_2009.html
Hoppas att de i framtiden återupptar tillverkningen... kanske med annan teknik

Postad 12 februari 2009 - 15:34

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Nu kommer dem aldrig fixa problemet med hdtv-boxen hos H-modellen :)

Det var kanske det som blev droppen för Pioneers plasma tillverkning att de inte kunde lösa Enators och övriga CD abonnenters krav. :P

Postad 12 februari 2009 - 15:46

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Det var kanske det som blev droppen för Pioneers plasma tillverkning att de inte kunde lösa Enators och övriga CD abonnenters krav. :P

Ja det kan vara så eftersom dem fick 3 mail om dagen bara från mig :)

Postad 12 februari 2009 - 16:03

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Har precis beställt en 5090h till sovrummet. Hoppas nu inte KRP'serna reas nu. Då blir jag arg, hehe.

Postad 12 februari 2009 - 16:32

Lagasse
  • Lagasse
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Får också hålla med om att det är tråkigt...

Och ska man se till den svenska marknaden så skulle jag ju inte precis säga att det gick mycket sämre efter hösten, det är ju en hel jäkla del som har köpt 50" från Pioneer nu efter prissänkningen i December. Från att ha kostat drygt två månadslöner (PDP-LX5090) för en vanlig proletär så gick det ner till två månadslöner för oss underbetalda "slavar" :) Snacka om rusning i butikerna! De som länge har tänkt "nä, nästa generation blir nog billigare, så har det ju varit hela tiden fram till nu" fick ju en skaplig knuff i köperiktning. Gick lite mer ut till allmänheten så att säga. Ja jäklar, vad ska man säga?

Personligen hoppas jag på att Pioneers displayrecept kommer tas vidare, "Ny kock, samma recept" och så där så nåt annat företag får dra nytta av tekniken och kanske kunna erbjuda riktigt, RIKTIGT prisvärda modeller.
Hoppas kan man ju i alla fall. :P

Postad 12 februari 2009 - 17:02

zyberzeke
  • zyberzeke
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
snyft!
Det är inte sant. Håller själv på att gneta ihop till en 60 tummare, planerat köp i höst, men nu vet man ju inte om det är någon vits

Postad 12 februari 2009 - 17:32

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

snyft!
Det är inte sant. Håller själv på att gneta ihop till en 60 tummare, planerat köp i höst, men nu vet man ju inte om det är någon vits

Det verkar så att det kommer finnas Kuro till slutet av året.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.