Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 47PFL9603H

139 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 47PFL9603H (TV) 0 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 04 March 2009 - 10:12

-David-
  • -David-
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Någon som provat att titta på film via DLNA? Det står att man skall kunna kolla på bilder och lyssna på sin musik denna vägen, men går det att även kolla film? Jag testade med lite olika material och viss film får jag att flyta på kanonfint, men när det kommer till HD material som jag har på datorn så blir det väldigt hackigt och omöjligt att titta på. Det blir kanonbild när bilden väl är igång, men som sagt det hackar väldigt.

Är det någon inställning man kan ändra?

Vilket program kör du för att föra över film till datorn?

Postad 04 March 2009 - 10:29

figgeo
  • figgeo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Vet inte om man kan säga att jag kör via något speciellt program utan jag delar ut den mappen som filmerna ligger i i det lokala nätverket och så loggar jag in i närverket via tv:n och går till den mappen och så har jag filmerna där.

Postad 04 March 2009 - 13:56

Unregistered6b959977
  • Unregistered6b959977
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Vet inte om man kan säga att jag kör via något speciellt program utan jag delar ut den mappen som filmerna ligger i i det lokala nätverket och så loggar jag in i närverket via tv:n och går till den mappen och så har jag filmerna där.

Nu finns 47 i sibas lager igen, dock 2000:- dyrare.

http://www.siba.se/P...rch.aspx?sw=pfl

nu kostar den alltså 14990:-

Postad 04 March 2009 - 20:19

-David-
  • -David-
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Nu finns 47 i sibas lager igen, dock 2000:- dyrare.

http://www.siba.se/P...rch.aspx?sw=pfl

nu kostar den alltså 14990:-

Grymt pris ändå.

Postad 04 March 2009 - 20:26

sl2wm
  • sl2wm
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Fast då kan man väl lika gärna köpa från netonnet istället, och inte stödja Siba efter deras fula lockvarukampanjen :blink:

Postad 04 March 2009 - 20:41

Thoord
  • Thoord
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Fast då kan man väl lika gärna köpa från netonnet istället, och inte stödja Siba efter deras fula lockvarukampanjen :blink:

Kunde man ju gjort, men att Netonnet inte har kvar den i sortimentet är ju ett problem... :D

Postad 04 March 2009 - 20:44

sl2wm
  • sl2wm
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Kunde man ju gjort, men att Netonnet inte har kvar den i sortimentet är ju ett problem... :D

Argh, typiskt att när man väl tar något för givet utan att kolla upp så stämmer det aldrig :blink:

Postad 04 March 2009 - 20:46

Thoord
  • Thoord
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Argh, typiskt att när man väl tar något för givet utan att kolla upp så stämmer det aldrig :blink:

mmm, men det stämmer att dom tidigare hade den för samma pris.
Men fasiken att man inte hann slå till på siba... :D :P
12990 är ju rena rånet

Redigerat av Thoord, 04 March 2009 - 20:47.

Postad 05 March 2009 - 08:55

Unregistered237f3f9e
  • Unregistered237f3f9e
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hur går det för er med "tweakandet"? :blink:
Det är ju fan att Philips ska skrämmas med så taskiga inställningar default.
Har fått sd att se rikigt bra ut, kalasfint på de flesta kanaler.

Någon som sitter med c+ sport, tv4 sport? Här ligger mitt problem och frågan är om det är jag som inte hittar rätt inställningar eller om sändningarna helt enkelt suger. Det gäller framförallt hockey som blir riktigt dåligt och har även sett några NBA-sändningar där det ser det lika illa ut (har även espn och där ser det rent förjävligt ut). Har även märkt skillnad på c+ sport 1 och 2. Ofta går det ju parallella fotbollsmatcher och på c+ sport 2 ser det riktigt nice ut medan bilden på c+ sport 1 lider av lite artefakter kring spelare.

Vad ska man med Perfekt HD-motion till? Den gör sig bäst avstängd i alla lägen av det jag sett hittills.
Svärtan är lite grådaskig, får se om en DVE-skiva kan hjälpa upp där lite.

Redigerat av Unregistered237f3f9e, 05 March 2009 - 08:58.

Postad 05 March 2009 - 09:18

figgeo
  • figgeo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Om du fått till justa inställningar så får du gärna delge oss andra...

Postad 05 March 2009 - 09:26

Unregistered237f3f9e
  • Unregistered237f3f9e
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Givetvis. Lägger upp ikväll när jag kommer hem.

Redigerat av Unregistered237f3f9e, 05 March 2009 - 09:27.

Postad 05 March 2009 - 10:00

AKA
  • AKA
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Jag har en del tid kvar innan det är optimal bild. Har ej tillgång till kalibreringsskiva.

Det känns ju jäkligt surt att köpa en värsting TV från Philips (oavsett vilket pris man betalat för den) med flertaler funktioner och sedan behöva ha alla avstängda för att få bästa bild, då hade man lika gärna kunna köpa en TV från 5 serien (fast utan Ambilight då). Detta kan ju för fanken inte vara tanken!!

Postad 05 March 2009 - 18:35

Unregistered237f3f9e
  • Unregistered237f3f9e
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Mina instälningar för vanligt TV-tittande:
Kontrast - 60
Ljusstyrka - 50
Färg - 52
Skärpa - 2
Brusreduktion - just nu Från
Färgton - Varm

Pefect Pixel HD:
HD Natural Motion - Från
Avancerad skärpa - Från
Dynamisk kontrast - Från
Dynamisk bakrundsbelysning - Bästa bild
Minskad angivelse MPEG - Från
Färgförbättring - Medium

Active Control - Från
Ljussensor - Från
Bildformat - Bredbildsskärm

Mycket som är är avstängt med andra ord, men jag testar fortfarande olika inställningar men ovanstående som grund. HD Natural Motion har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om, har jag den på har jag den på minimum med 100 Hz av. Gör ju mest skillnad på film då det blir lite "handkamera"-feeling men samtidigt extrem skarp och detaljrik bild. Det handlar väl mest om man uppskattar den bilden och det annorlunda flytet som det ger. Drog i Spiderman 3 på bluray och då gav det artefakter i bilden i vissa scener med HD Natural Motion på. Nu minns jag inte om det var med både minimum och maximum och 100Hz på. Får ta ett test till. För sport är det bara att stänga av!

Hur som helst funderar man ju lite över nyttan med att ta fram en massa "fräna" features som känns totalt värdelösa.

Redigerat av Unregistered237f3f9e, 05 March 2009 - 18:41.

Postad 05 March 2009 - 18:50

Unregistered237f3f9e
  • Unregistered237f3f9e
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nu är det i alla fall dags för elddopet. En hel hockeymaych på Canal+.
Sport har hittills sett risigt, framför allt hockey på c+ (nhl) och Tv4 sport (allsvenskan - playoff), överlag dåligt på espn och nasn och fotbollen på Canal + Sport 1 har inte varit något att hurra över heller. Fotboll på Canal + Sport 2 har sett bra ut(?).

Får se om det är sändningen som är kass eller inte. Ser det lika jävligt ut nu på C+ direktsändning från Elitserien (slutspel) och den pp-match jag beställt vetifan om jag vill behålla burken.

Redigerat av Unregistered237f3f9e, 05 March 2009 - 19:06.

Postad 05 March 2009 - 21:50

figgeo
  • figgeo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Version: 000.093.000.000

Har kommit ny mjukvara, men står inte vad som är ändrat...

Någon som testat och märkt någon skillnad?

Postad 07 March 2009 - 00:53

Unregistered237f3f9e
  • Unregistered237f3f9e
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Philips har inte släppt info om den uppdateringen och är tydligen dåliga på att släppa sådan info. Testa och informera oss om TV:n överlevde. ;)

Det brukar finnas folk på avsforum som testar uppdateringarna ordentligt men hittills har det inte kommit upp något där heller. En användare har denna sida med info om alla mjukisar som släppts.
http://philips.samipupu.com/

Ingen annan än jag som slukar en hel del hockey? Jag är nöjd med allt förutom bilden på hockeymatcher och det vore nice om någon hittat en inställning från ovan som får bort de störande artefekt-liknande störningarna som uppstår kring spelarna när huvudkameran används. Sändningen av slutspelhockeyn i torsdags var i alla fall rejält mycket bättre än de NHL-matcher jag sett på samma kanal samt den allsvenska matchen som TV4 sport sände.

Redigerat av Unregistered237f3f9e, 07 March 2009 - 00:56.

Postad 07 March 2009 - 15:40

Unregisteredc9847ece
  • Unregisteredc9847ece
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej, jag är också väldigt känslig för hur bilden ser ut på hockey.
Därför har jag kört CRT Philips 36 PW 9767 tills för en vecka sen då jag hämta den sista 42 PFL 9603D dom hade på NETONNET Arlöv till bra pris pga Cash Back.
Jag ställde dom bredvid varandra med signal från samma sattelit box (Force 1199S Canal Digital).
Ärligt talat har CRT bättre dynamik men skillnaden är liten när man justerat bilden någon timme.
Men hockey med HD-boxen är en helt ny dimension och det kan jag rekomendera.
Utan tillgång till HD utsändningar hade LCD'n lämnats igen.
Nu är det snart Frölund vs Luleå i HD.
MVH JFL

Postad 07 March 2009 - 22:57

Unregistered237f3f9e
  • Unregistered237f3f9e
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej, jag är också väldigt känslig för hur bilden ser ut på hockey.
Därför har jag kört CRT Philips 36 PW 9767 tills för en vecka sen då jag hämta den sista 42 PFL 9603D dom hade på NETONNET Arlöv till bra pris pga Cash Back.
Jag ställde dom bredvid varandra med signal från samma sattelit box (Force 1199S Canal Digital).
Ärligt talat har CRT bättre dynamik men skillnaden är liten när man justerat bilden någon timme.
Men hockey med HD-boxen är en helt ny dimension och det kan jag rekomendera.
Utan tillgång till HD utsändningar hade LCD'n lämnats igen.
Nu är det snart Frölund vs Luleå i HD.
MVH JFL

Ok, men då snackar du om c+ sport hd antar jag. PPV och andra matcher som ej sänds på hd-kanalen lär väl se likadant ut? Det anländer en HD-box i början av nästa vecka och det ser man ju minst sagt fram emot.

Postad 12 March 2009 - 00:04

Janne-Loffe
  • Janne-Loffe
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Mina inställningar när jag kör ps3 via hdmi.

Kontrast - 72
Ljusstyrka - 47
Färg - 56
Skärpa - 2
Brusreduktion - Från
Färgton - Personlig: R-WP 126, G-WP 108, B-WP 102, R-BL 8, G-BL 8

Pefect Pixel HD:
HD Natural Motion - Från eller minimum
Avancerad skärpa - Från
Dynamisk kontrast - Från
Dynamisk bakrundsbelysning - Från
Färgförbättring - Minimum

Active Control - Från
Ljussensor - Från
Bildformat - Inte skalförändrad

Håller fortfarande på och finjusterar men tycker att det börjar bli bra både för film och spel.

Postad 12 March 2009 - 08:01

Chillchill
  • Chillchill
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Schysst att ni börjar skriva ut lite inställningar som man kan ta del av, Jag satt själv igår kväll och pysslade med inställningarna på min 9603h men dom ska jag nog inte ens skriva ut för någon att testa, då blir det nog arga PM :D
Ska ta och testa några av era inställningar när jag kommer hem tror jag, Jag kör Comhems digitaltv via den inbyggda digitalboxen, och Xbox360 och en HTPC. Trisst nog så är jag mest nöjd med Digital-tv bilden, datorbilden tycker jag ser småkass ut och det är inte roligt att den såg bättre ut på min gamla Lg-plasma från 2006. Xbox känns också lite halvskruttigt. Men som sagt så verkar ju fler vara lite missnöjda med grundinställningar och man får väl ta sig tiden.

Förresten, hur fungerar en sån här kalibreringsskiva? Kan man köpa en sån och kalibrera eller behöver jag något annat också? Stoppar jag skivan i datorn eller i dvd eller vad gör jag av den? =) Blir det stor skillnad om man kalibrerar?

Mvh Christoffer

Postad 12 March 2009 - 13:03

Janne-Loffe
  • Janne-Loffe
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Mina inställningar när jag kör xbox360 via komponent. Kör boxen i 1080i p.g.a. att bilden inte alls ser bra ut 1080p. Bilden blir väldigt mörk och tappar en del skärpa. Testade också 720p men då började bilden flimra en hel del så det fick bli 1080i. Hoppas att någon har nytta av inställningarna och om ni har några synpunker så får ni gärna höra av er här på tråden.

Kontrast - 76
Ljusstyrka - 49
Färg - 56
Skärpa - 2
Brusreduktion - Från
Färgton - Personlig: R-WP 126, G-WP 108, B-WP 102, R-BL 8, G-BL 8

Pefect Pixel HD:
HD Natural Motion - Från
Avancerad skärpa - Från
Dynamisk kontrast - Från
Dynamisk bakrundsbelysning - Från
Färgförbättring - Minimum

Active Control - Från
Ljussensor - Från
Bildformat - Inte skalförändrad

MVH/Loffe

Postad 12 March 2009 - 19:45

Chillchill
  • Chillchill
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Någon som har bra inställningar för HTPC?

Jag har problem med just datorn, jag tycker bilden känns kornig, inte så skarp som man skulle önska. Jag har grafiken inställd som 1080p60hz, det är det som jag tyckte lät bäst. Men ska man ha grafikkort inställt på något annat eller kan det vara inställningar på tvn om är fel?

edit. Ställde om hz till 24 och då visades bildes korrekt, nu ser den ut som vanligt :D Men måste nog putsa en del på inställningarna innan man blir nöjd

Redigerat av Chillchill, 13 March 2009 - 19:10.

Postad 13 March 2009 - 15:42

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Jag har inget problem med kornighet i bilden, däremot verkar det som det blir en liten uns av överskärpa i bilden. Och då har jag skärpan neddragen till 0 och avancerad skärpa avstängd osv. Inget jag märker av vid några andra källor än dator dock.

Jag undrar, hör ni andra ett surr från TVn (när det inte är några andra ljud igång)? Min förra TV (Sony V4000) surrade ingenting oavsett inställningar och min förrförra (Fujitsu Siemens) surrade med neddragen backlight. Kan tänka mig att det har med backlighten att göra, men det verkar inte finnas något sätt att ställa in det manuellt.

Sen har jag ett annat problem som jag inte riktigt vet om jag borde skriva om här eller i förstärkare-forumet om. Det är nämligen så att min Onkyo TX-606, som är inkopplad med hdmi till TVn, slutar att ta emot kommandon från fjärrkontrollen (den som hör till förstärkaren) så fort jag slår på TVn. Men efter en stund, gradvis, så börjar fjärrkontrollen att fungera igen. Stänger jag av TVn så funkar fjärrkontrollen direkt igen. Jag har testat med att stänga av och på HDMI-CEC och bytt hdmi-kabel men inget av det har gjort någon skillnad. Det funkar dock utmärkt att använda knapparna direkt på förstärkaren, under tiden som fjärren inte funkar, men det är ganska irriterande ändå. Jag har inte haft detta problem med förstärkaren inkopplad till någon annan TV.

Postad 13 March 2009 - 19:04

strongman_1
  • strongman_1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Detta att fjärrkontrollen slutar att fungera vid start av Philips LCD tv är en inget nytt. Jag upptäckte detta för ca 1,5 år sedan då jag köpte en LCD tv från Philips i 7-serien. Jag har tagit upp detta med Philips support men de har inget att komma med i denna fråga. Det verkar som att LCD-panelen "sänder" IR strålning vid uppstart vilket innebär att fjärrkontrollens IR-ljus slås ut. Problemet avtar successivt efter ett tag och problemet är borta tills man startar TV på nytt.

Postad 20 March 2009 - 09:54

AKA
  • AKA
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Nu fick jag in mina 3000:- på kontot i cashback från Philips!

Postad 20 March 2009 - 10:50

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Detta att fjärrkontrollen slutar att fungera vid start av Philips LCD tv är en inget nytt. Jag upptäckte detta för ca 1,5 år sedan då jag köpte en LCD tv från Philips i 7-serien. Jag har tagit upp detta med Philips support men de har inget att komma med i denna fråga. Det verkar som att LCD-panelen "sänder" IR strålning vid uppstart vilket innebär att fjärrkontrollens IR-ljus slås ut. Problemet avtar successivt efter ett tag och problemet är borta tills man startar TV på nytt.

Ni som har detta problem; har ni ljusa väggar och tak eller något annat som kan tänka sig att reflektera IR-ljuset från skärmen tillbaka till TV:n?
Vi har haft apparater inne på verkstaden där kunden har detta problem men vi har tyvärr inte lyckats återskapa det, våran testmiljö är ju dock inte som ett vardagsrum.

Postad 20 March 2009 - 12:03

Chillchill
  • Chillchill
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Nu fick jag in mina 3000:- på kontot i cashback från Philips!

Såg imorse att jag hade fått mina pengar också, gick ju relativt fort det där. :D

Postad 20 March 2009 - 13:58

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Jo, jag har vita väggar. Jag undrar varför bara förstärkarens fjärrkontroll slutar att fungera, fjärrkontrollen till TVn och dvd-spelaren blir det inga problem med.

Postad 20 March 2009 - 15:15

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Jo, jag har vita väggar. Jag undrar varför bara förstärkarens fjärrkontroll slutar att fungera, fjärrkontrollen till TVn och dvd-spelaren blir det inga problem med.

Finns olika kvalité på IR-sensorer, hör med tillverkaren av förstärkaren om dom kanske kan byta ut sensorn.

Postad 20 March 2009 - 18:01

strongman_1
  • strongman_1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ni som har detta problem; har ni ljusa väggar och tak eller något annat som kan tänka sig att reflektera IR-ljuset från skärmen tillbaka till TV:n?
Vi har haft apparater inne på verkstaden där kunden har detta problem men vi har tyvärr inte lyckats återskapa det, våran testmiljö är ju dock inte som ett vardagsrum.

Väggarna är ljusgråa dvs inte med någon hög luminans/reflektans faktor och taket är vitt med ett ganska lågt glanstal (matt). Mitt emot tv:n står sängen med gråa textilier och väggen mitt emot är en "sned vägg" dvs taket är vinklat (1,5 plans hus). Problemet gäller även för tv:ns original fjärrkontroll när batterierna inte är helt nya. Jag har tv:n i sovrummet och har även en "IR-förlängare" till utrustningen vid "huvud" tv:n. Denna IR-förlängare har en röd lysdiod som indikerar IR-strålar. Jag har med hjälp av denna kunnat se att när man befinner sig nära framför tv:n så reflekteras IR-strålning från LCD-panelen till tv:n.

Postad 23 March 2009 - 10:35

J35Draken
  • J35Draken
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Den 19 fick jag mina pengar insatta från cash-back.nu

Å apparaten är mycket, mycket bra!

Postad 15 October 2009 - 10:21

Unregistered237f3f9e
  • Unregistered237f3f9e
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Väcker en gammal tråd till liv. :)

Är det någon som har koll om det finns någon butik som fortfarande säljer denna modell? Någon obskyr butik (helst på nätet) som inte listas på prisjakt.

Jag har nämligen lyckats paja panelen på min och ersättningen från försäkringsbolaget blir rejält mer om den fortfarande säljs någonstans i butik. Annars blir det begagnatvärde och andrahandsvärde som gäller.

Jag hittar tyvärr ingen butik och digicom som listar den på prisjakt säljer den inte längre.

Postad 20 October 2009 - 20:57

startop
  • startop
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Min 47PFL9603H som jag köpte på SIBA i februari 2009 ville inte starta en dag. Den har varit på service i en månad och nu fick jag veta att Philips inte kan reparera den. SIBA vill ersätta den med en 47PFL8404H. Men jag tycker att den har en riktigt usel bild och ljudkvalitet jämfört med 9603an. SIBA säger att Philips har sagt att 8404ans Pixel Presice chip är samma som Pixel Perfect chipet i 9603an, och att Philips bara bytt namn på chipet, men det tror jag inte en sekund på, när 8404an är så långsam och oskarp i bilden jämfört med 9603an.
Det tråkiga är att SIBA inte har någon TV likvärdig 9603H i sitt sortiment.
Säljare på SIBA sa att det är rätt vanligt att TV apparater inte repareras längre, för reservdelarna är för dyra.
Vad hade hänt om om den hade gått sönder efter garantitiden. Bara att skrota 15.000 kronor.
Tydligen måste man köpa en 3års försäkring för att vara säker på att köpet av TV var pengar slängda i sjön.
Så köp till en försäkring .... det ska nog jag göra om det blir nån ny TV, för 8404an ska jag lämna tillbaka Den är för dålig.

Postad 21 October 2009 - 07:14

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Tror inte alls på att delarna skulle vara för dyra, till största sannolikhet handlar det om dålig tillgång på reservdelarna som gör att reparationen inte kan utföras inom en rimlig tid.

Att köpa en 3-årig försäkring ger ingenting om du inte har sönder TV:n själv så som att tappa den i golvet eller liknande. Handlar det om funktionsfel reparerar Philips alla sina TV-apparater på garanti inom 3 år.

Postad 21 October 2009 - 08:10

Unregistered237f3f9e
  • Unregistered237f3f9e
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Min 47PFL9603 skulle gå på 26000 att laga. :angry:
Då snackar vi om panelbyte.
TV:n ersattes med cash av försäkringsbolaget.

Redigerat av Unregistered237f3f9e, 21 October 2009 - 08:12.

Postad 21 October 2009 - 08:11

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Men då måste det varit displayfel, om en TV inte startar är det väldigt sällan det är fel på displayen.

Hade du blandat in försäkringsbolaget låter det som att du hade förstört displayen själv genom slag eller liknande, det finns idag ännu inga 9603:or som är utanför garanti.

Redigerat av SwiftingSpeed, 21 October 2009 - 08:14.

Postad 21 October 2009 - 08:53

Unregistered237f3f9e
  • Unregistered237f3f9e
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Ja, det blev en drulle på grund av klantarsle-beteende.

Postad 21 October 2009 - 21:15

startop
  • startop
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Det slutade med att jag lämnade tillbaka den 47PFL8404H som jag fick som ersättning för min underbara 47PFL9603H som hade så grymt bra bild. 47PFL8404H ger en riktigt usel bild jämfört med 9603an.

Det konstiga är att både Philps och SIBA påstår att 8404 ersätter 9603an och att det är samma motor i båda.
Det jag kan läsa mig till på webben i Philips pressreleaser och produktblad, så verkar Pixel Presice motor vara en omdöpt gammal Pixel Plus 3 HD motor som satt i den tidigare 7000 serien, som klarade 250 miljoner beräkningar, samma som Pixel Precise klarar av.
Perfect Pixel motorerna har alltid klarat av 500 miljoner beräkningar både på 100 Hz och 200 Hz modellerna.
Det verkar väl självklart att en snabbare processor gör att det blir mindre temporär suddighet på små detaljer vid bildrörelser. Konstigt att produktchefen för TV på Philips inte känner till detta....då SIBA pratat direkt med honom.

Jag fick iallafall pengarna tillbaka från SIBA, eftersom det enda alternativet var att lägga till 15.000 för att få en ny 9000 modell som ersättning. Synd för jag var grymt nöjd med 9603an
Riktigt USELT av Philips att inte kunna reparera high end TV under garantitiden.

Så nu får jag leta efter en ny TV med bra bild ..... eller så bygger jag en dedikerad HTPC som gör all bildbehandling och köper en billig skärm och får i princip samma kavalitet som en high end skärm.

Vilken TV har en engine som kan jämföras med Perfect Pixel och hanterar analog brusreducering och uppskalning som någolunda bra. Det är frågan?
Sony Bravia 3 ...skulle den kunna vara jämförbar?

Postad 22 October 2009 - 08:56

steff1977
  • steff1977
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Varför inte kolla in på netonnet.se och kika bland deras fyndvaror..tror bestämt att de har 47pfl9603H för knappa 15000 där :unsure: Och jag håller med dig..9603 är en grym tv trots att den inte är sprillans ny..inte många som slår den :rolleyes: bara att handla

Postad 23 October 2009 - 12:09

janolja
  • janolja
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jaha nu vill inte min tv heller starta har varit i kontakt med philips dom sa att när den röda lampan blinkar måste den in på service.Har även pratat med siba och dom ska återkomma får se hur det går.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.