Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 42PQ6000

134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 August 2009 - 12:02

KitWalker
  • KitWalker
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har ingen dvd.spelare på datorn och kan därför inte köra instruktionsboken på PQ6000. Vid första kanalsökningen dök 7 kanaler upp och det var bara TV4 och TV6 jag kunde se. SvT1 och 2, TV24, Barnkanalen, AxessTV dök inte alls upp. är det något enkelt handgrepp jag har missat?

Postad 13 August 2009 - 14:37

niskavaara
  • niskavaara
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Pricerunner listar inte längre Sekvencia pga att företaget inte anses seriöst. Googla på företaget så får du en del svar. Jag beställde häromdagen en PQ6000 men valde bort det ngt billigare Sekvencia.

Prisjakt listar Sekvencia och jag litar mer på Prisjakt än Pricerunner. Jag hittar många positiva kommentarer av Sekvencia. Men även negativa. De negativa verkar dock oftast vara personliga påhopp på ägaren för att han har ett utländskt namn och för att Sekvencia tidigare gått i konkurs. Som jag förstår det drivs det nya Sekvencia (konkursboet köptes upp) av ett nytt företag. Hur vet jag att det inte är konkurrenterna som går in och skriver negativa kommentarer?

Jag återupprepar min fråga: Någon som handlat denna TV hos Sekvencia tidigare och kan rekommendera dem?

Postad 13 August 2009 - 16:46

Merdique
  • Merdique
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Har ingen dvd.spelare på datorn och kan därför inte köra instruktionsboken på PQ6000. Vid första kanalsökningen dök 7 kanaler upp och det var bara TV4 och TV6 jag kunde se. SvT1 och 2, TV24, Barnkanalen, AxessTV dök inte alls upp. är det något enkelt handgrepp jag har missat?

tror det är samma instruktionsbok bara att det är pdf på skivan. inte säker dock.

konstigt du bara får in dom. kör du från antenn eller bor du i lägenhet och kör från uttaget i väggen? jag har bara vart med om liknande när jag kört usb-tvkort med en sån miniantenn man får med. då fick jag in olika beroende på var jag placerade antennen.

Postad 13 August 2009 - 16:59

Merdique
  • Merdique
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Och jag stör mig på att varje gång jag kopplar in hårdisken blir det svart bild på tv i några sekunder för att sedan bli normalt igen, så onödigt. Händer det för er oxå? eller är det bara mitt exemplar som gör så?
Och så har jag äntligen hittat knappen för att ta bort tool-baren! Istället för att vänta 40 sek för att den ska försvinna trycker man helt enkelt på OK-knappen!
En uppdatering på media-spelaren skulle denna tv behöva.

nej det där händer inte mig. det kommer upp direkt, dom där tre knapparna för vad man vill välja. och det med att trycka på OK-knappen för att få bort toolbaren hade jag tänkt skriva men du hann lista ut det före.

en annan sak, det verkar som man inte får göra några som helst bildinställningar när man kör mediaspelaren. jag testade att dra ner kontrast och färg till 0 så bilden blev nästan helt svart. sen gick jag in i mediaspelaren, och då vart det som vanligt. det enda som verkar påverka är intelligent sensorfunktionen, för när jag går in i mediaspelaren så blir det först väldigt vitt, sen tonas det ner.

ett tips också, den klarar spela avi-filer som har lite högre upplösning än vanliga dvdrippar. 720 x XXX som väl är standard-dvdupplösning går bra, men det är väl också övre gränsen för definitionen SD?
provade även att köra hunt for gollum (den där gratisfilmen) som finns i avi/xvid i 1280 x nånting men det pallade den inte.

Postad 13 August 2009 - 17:51

KitWalker
  • KitWalker
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
konstigt du bara får in dom. kör du från antenn eller bor du i lägenhet och kör från uttaget i väggen? jag har bara vart med om liknande när jag kört usb-tvkort med en sån miniantenn man får med. då fick jag in olika beroende på var jag placerade antennen.
[/quote]

Jag kör med antenn och bor med villa. Är grundtipset att söka om? Som sagt eftersom jag inte kan läsa instruktionsboken som bara finns som pfd på en medskickad skiva kan jag själv inte läsa vad som föreslås.

Postad 13 August 2009 - 17:55

KitWalker
  • KitWalker
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Prisjakt listar Sekvencia och jag litar mer på Prisjakt än Pricerunner. Jag hittar många positiva kommentarer av Sekvencia. Men även negativa. De negativa verkar dock oftast vara personliga påhopp på ägaren för att han har ett utländskt namn och för att Sekvencia tidigare gått i konkurs. Som jag förstår det drivs det nya Sekvencia (konkursboet köptes upp) av ett nytt företag. Hur vet jag att det inte är konkurrenterna som går in och skriver negativa kommentarer?

Jag återupprepar min fråga: Någon som handlat denna TV hos Sekvencia tidigare och kan rekommendera dem?

OK, som du ser på mina frågor om denna, är jag inte en konkurrent till Sekvencia. Men Pricerunner tog ju bort Sekvencia för att de gav rabatt till kunder som gav bra omdöme. För detta bad väl till slut Sekvencia om ursäkt men det känns ju oseriöst. En grundregel brujar ju vara att är det för bra för att vara sant så är det ofta för bra och inte sant.

Men om du köper, berätta hur köpet blev.

Postad 13 August 2009 - 19:01

niskavaara
  • niskavaara
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

OK, som du ser på mina frågor om denna, är jag inte en konkurrent till Sekvencia. Men Pricerunner tog ju bort Sekvencia för att de gav rabatt till kunder som gav bra omdöme. För detta bad väl till slut Sekvencia om ursäkt men det känns ju oseriöst. En grundregel brujar ju vara att är det för bra för att vara sant så är det ofta för bra och inte sant.

Men om du köper, berätta hur köpet blev.

Pricerunner angav detta som skäl Ja. Men sanningen är väl att Pricerunner inte får någonting betalt av Sekvencia, så det är bra för business att ta bort Sekvencia....

Postad 13 August 2009 - 19:24

niskavaara
  • niskavaara
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag chattade precis med Sekvencia. Enligt dem så kommer denna TV inte att finnas till salu hos någon butik då den har utgått i ordinarie sortiment. Det som har funnits till salu är ett restlager, som nu alltså är slut...

Postad 13 August 2009 - 21:51

KitWalker
  • KitWalker
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag chattade precis med Sekvencia. Enligt dem så kommer denna TV inte att finnas till salu hos någon butik då den har utgått i ordinarie sortiment. Det som har funnits till salu är ett restlager, som nu alltså är slut...

OK, kanske det var svaret på din egen fråga. PQ6000 finns ju att köpa på ett flertal butiker och Sekvencia satte priset 5900 så sent som igår. Hade de då någon TV att sälja? Tveksamt och om de sålde, hur många hade de?

Postad 13 August 2009 - 22:00

KitWalker
  • KitWalker
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Körde en ny automatisk sökning och alla kanaler dök upp som de skulle. Så enkelt var det.

Postad 14 August 2009 - 09:39

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Merdique: Kör du med USB-pinne eller extern hårdisk? Vet du vilken format de är formaterad i? Typ, FAT32, NTSF? Jag kör med en extern hårdisk som är formaterad i FAT32, undrar om det är den som gör att det blir svart i rutan?

Postad 17 August 2009 - 16:54

Merdique
  • Merdique
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Merdique: Kör du med USB-pinne eller extern hårdisk? Vet du vilken format de är formaterad i? Typ, FAT32, NTSF? Jag kör med en extern hårdisk som är formaterad i FAT32, undrar om det är den som gör att det blir svart i rutan?

kör både och, en extern på 320gb som är ntfs, 1 usbminne på 1gb som är fat32 samt ett microsdkort på 8 gb i en usbadapter som också är fat32. och det funkar likadant med allt.

mailade lg och frågade om en uppdatering för mediaspelaren. fick detta kreativa svaret

"Hi

I dont have any information about upcoming updates im affraid so i cant answer you on that.

Kind regards
LG Support"

härligt med engagemang.

Postad 18 August 2009 - 10:09

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

kör både och, en extern på 320gb som är ntfs, 1 usbminne på 1gb som är fat32 samt ett microsdkort på 8 gb i en usbadapter som också är fat32. och det funkar likadant med allt.

mailade lg och frågade om en uppdatering för mediaspelaren. fick detta kreativa svaret

"Hi

I dont have any information about upcoming updates im affraid so i cant answer you on that.

Kind regards
LG Support"

härligt med engagemang.

Mycket möjligt att det inte är LG själva som står för utvecklingen av detta? Då kan inte det förväntas att de ska ha information om när utvecklaren tänker komma med någon uppdatering om ens någonsin.

Postad 21 August 2009 - 09:17

hammarnet
  • hammarnet
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats klura ut hur man kan tilldela fjärrens sifferknappar till valfri kanal? Eller för den delen sortera favoritlistan i valfri ordning utan att digitalkanalerna nödvändigtvis hamnar före analogkanalerna? Kan tyckas vara ett i-landsproblem, men det irriterar mig

Postad 10 October 2009 - 09:18

KitWalker
  • KitWalker
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är det någon som kan förklara hur usb-ingången på pq6000 fungerar?
T ex: 1. hustruns gamla sonyericsson (w660) fungerar fint att visa mobilbilder med genom sladdanslutning mobil till tv medan min w715 betydligt nyare inte alls fungerar.
2. Dotterns kamera fungerar inte att visa bilder på pq6000 (hiittar ingen diskenhet, precis som på min telefon, säger tv:n)

vad fungerar och vad fungerar inte med usb på denna tv?

Postad 23 November 2009 - 13:55

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
hittade nya inställningar till tv som fungerade mycket bra vid filmtittande. Testa och se vad ni tycker.

Calibrated with Digital Video Essentials BD.
These settings works best for movies watching.

Energy saving: OFF

* Movie settings Profile: Expert 2
- Contrast: 67 (70-75 optional)
- Brightness: 38 (52)
- H-Skarpness: 50
- V-Skarpness: 50
- Color: 50 (43)
- Colortone: 0

* Expert Controls
- Dynamic Contrast: OFF
- noise reduction: OFF
- Gamma: Medium
- Black level: High (Low)
- Colorstandard: SD
- Edge enhancement: OFF

* Whitebalance: warm
- Pattern: Outer
- Red gain: 0
- Green gain: 0
- Blue gain: 0
- Red offset: -5 (-10)
- Green offset: -1 (-2)
- Blue offset: 0 (-1)

* Color Management System
- Red color: 13 (10)
- Red tint: 0 (-15)
- Green color: 5
- Green tint: 0
- Blue color: 3
- Blue tint: 0
- Yellow color: -4
- Yellow tint: 0
- Cyan color: 1 (-1)
- Cyan tint: 0
- Magenta color: 1
- Magenta tint: 0

Thanks to Rod1983 for the settings!

Original settings where found on: http://www.flatpanel...p?p=68307#68307

Postad 15 December 2009 - 08:22

webspider
  • webspider
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

hittade nya inställningar till tv som fungerade mycket bra vid filmtittande. Testa och se vad ni tycker.

Calibrated with Digital Video Essentials BD.
These settings works best for movies watching.

Energy saving: OFF

* Movie settings Profile: Expert 2
- Contrast: 67 (70-75 optional)
- Brightness: 38 (52)
- H-Skarpness: 50
- V-Skarpness: 50
- Color: 50 (43)
- Colortone: 0

* Expert Controls
- Dynamic Contrast: OFF
- noise reduction: OFF
- Gamma: Medium
- Black level: High (Low)
- Colorstandard: SD
- Edge enhancement: OFF

* Whitebalance: warm
- Pattern: Outer
- Red gain: 0
- Green gain: 0
- Blue gain: 0
- Red offset: -5 (-10)
- Green offset: -1 (-2)
- Blue offset: 0 (-1)

* Color Management System
- Red color: 13 (10)
- Red tint: 0 (-15)
- Green color: 5
- Green tint: 0
- Blue color: 3
- Blue tint: 0
- Yellow color: -4
- Yellow tint: 0
- Cyan color: 1 (-1)
- Cyan tint: 0
- Magenta color: 1
- Magenta tint: 0

Thanks to Rod1983 for the settings!

Original settings where found on: http://www.flatpanel...p?p=68307#68307

Tack för tipset Geek82! Testade detta men blev inte så nöjd med det.. sen testade jag det du posta innan nämligen:

These settings has been calibrated using Eye1 on a 50PQ6000 .
Initially with Energy saver OFF, so expect colours only to match true calibration when its off.
Energy saver can of course be enabled and still work out quite well with these settings.

Contrast: 90
Brightness: 30
H-sharpness 52
V-sharpness 52
Colour: 50
Colourtone: 0
Dyn contrast OFF
noisereduction OFF
Gamma: Hígh
Black level Low
Colourstandard: SD
Colour area: Wide

Whitebalance: COLD
Justify. red: 4
Just. green: 0
just. blue: -48
red adjust: 34
green adjust: 31
blue adjust: 41

No CMS colours are updated at this stage, simply took too long to calibrate..

You can add those into an "expert1" settings and test, and hopefully you can use them on your screen too.

och dom här funkar perfekt och jag blev mycket nöjd med bilden, blev bättre än innan. Tack! :(

Redigerat av webspider, 15 December 2009 - 08:24.

Postad 16 December 2009 - 14:37

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Inga problem Webspider!

Tycker att båda inställningarna har sina för och nackdelar. Med inställningarna gjorda på Eye1 kalibratorn blir bilden bra men jag tycker att svärtan inte blir lika djup. Stör mig lite när jag tittar på film som har svarta kanter. Kanterna blir liksom inte svart utan lite bleksvart vilket gör att den inte smälter in med övriga bilden. Med DVE inställlningarna blir svärtan djupare och kanterna smälter ihop med bilden bättre. Nackdelen är när man tittar på mörka scener så kan detaljer gå lite förlorat, det svarta smälter ihop för mycket. Men jag stör mig mindre på det hehe :)

Redigerat av Geek82, 16 December 2009 - 14:43.

Postad 02 January 2010 - 10:00

Unregistereda99bc268
  • Unregistereda99bc268
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag går i starka tankar på att inskaffa denna TV. Det måste ju sägas att PQ6000 är sanslöst snygg. MEN...
Avsaknaden av icke FullHD "skrämmer" lite.. Jag undrar ni som har denna TV och spelar Xbox360/PS3.. Hur är bilden/skärpan? Blu-ray ser bra ut mm?
Vilka inställningar har ni på med konsolerna? 720p/1080p?
Kom jättegärna med lite intryck med er som spelar med denna TV :)

Redigerat av Unregistereda99bc268, 02 January 2010 - 10:01.

Postad 06 January 2010 - 17:54

Unregistereda99bc268
  • Unregistereda99bc268
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Ingen som har lust att ta lite bilder när det spelas Xbox 360/PS3 eller Blu-ray tittande på en 42PQ6000?

Gärna så bra foton som möjligt :)

Postad 06 January 2010 - 20:21

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Har tyvärr inga foton att visa men det går utmärkt att spela på den! jag har PS3 och det fungerar utmärkt med skarp/snygg bild! Har egentligen inget negativt att säga om TVn alls tror jag...

Köpte den från Dustin och det tog 2dagar att får hem den. 6500kr inkl frakt som studentkund är ett ok pris tycker jag.

Postad 07 January 2010 - 00:24

hammarnet
  • hammarnet
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag går i starka tankar på att inskaffa denna TV. Det måste ju sägas att PQ6000 är sanslöst snygg. MEN...
Avsaknaden av icke FullHD "skrämmer" lite.. Jag undrar ni som har denna TV och spelar Xbox360/PS3.. Hur är bilden/skärpan? Blu-ray ser bra ut mm?
Vilka inställningar har ni på med konsolerna? 720p/1080p?
Kom jättegärna med lite intryck med er som spelar med denna TV :)

Kan inte yttra mig om hur det ser ut på TVspel, men film jag spelar från min Popcorn Hour blir sanslöst snygga. Kan inte säga att det märks så vansinnigt stor skillnad om det är blårej rippar eller vanliga xVid dvdrippar.

Postad 08 January 2010 - 14:25

danbor
  • danbor
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Har tyvärr inga foton att visa men det går utmärkt att spela på den! jag har PS3 och det fungerar utmärkt med skarp/snygg bild! Har egentligen inget negativt att säga om TVn alls tror jag...

Köpte den från Dustin och det tog 2dagar att får hem den. 6500kr inkl frakt som studentkund är ett ok pris tycker jag.

Köpte en idag jag med för 6500:- med studentrabatt på Dustin Home :-P

Postad 08 January 2010 - 15:20

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Angående det Joker78 skrev om att icke Full-HD skrämmer kan jag bara säga att gå till butiken och kolla på baksidan på spelen och kolla vilken upplösning de kör i. Sist jag kollade var det fler 720p än 1080p. Annars finns ju alltid 50PS2000 som är lite kostsammare men man får iaf Full-HD, lite mer tum. Man förlorar lull-lull men bildkvalitén är nog minst likvärdig.

Postad 08 January 2010 - 18:31

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Angående det Joker78 skrev om att icke Full-HD skrämmer kan jag bara säga att gå till butiken och kolla på baksidan på spelen och kolla vilken upplösning de kör i. Sist jag kollade var det fler 720p än 1080p. Annars finns ju alltid 50PS2000 som är lite kostsammare men man får iaf Full-HD, lite mer tum. Man förlorar lull-lull men bildkvalitén är nog minst likvärdig.

bra sammanfattat. den ps2000 ser spännande ut, dock är den inte ens nästan lika snygg som PQ6000 men har full hd.. JAg tyckte personligen inte att det var någon större skillnad på mitt tittavstånd med full hd i min prisklass dvs under 7lök.

Redigerat av Tomas_D700, 11 January 2011 - 02:19.

Postad 11 January 2010 - 10:47

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Har hittat en nackdel, även om det kanske bara gäller min setup. När jag med min urusla digitalbox skickar bild via scart och ljudet till stärkaren optiskt så får jag grym inputlag där ljudet kommer mycket snabbare än bilden. via HDMI och optiskt från ps3an så får jag dock inga problem.

Postad 11 January 2010 - 11:02

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Vi har ett par 42PQ6000 kvar på Expert i Ängelholm. 6495kr kostar den hos oss.
Har du coop kort eller premiecheck så får du ytterligare fördelar.

Postad 11 January 2010 - 14:28

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Spelar CoD MW och RE 5 på Xbox 360. Skickar ut 720 p via component. Blir fin fin bild. Glöm inte att byta aspect ratio till "Just Scan" så att du får rätt bildförhållande. Ibland upplever jag lite "phosphor trails" när jag gör snabba vändningar i Cod men på RE 5 har jag inte märkt något.

Kul att denna tråd fortfarande lever ^_^

Postad 23 January 2010 - 17:20

KitWalker
  • KitWalker
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej,
är den någon som vet om det är möjligt att få upp datorbilden via RGB (det går) samtidigt som man får ut datorljudet via TV:n (PQ6000).

Skulle kunna vara användbart om man har lite filmer tagna med kameran och som nu ligger på datorn (tyvärr har datorn inte hdmi...).

Just nu får jag bara bild på TV:n men ljudet kommer från den usla ljudkällan datorn.

/Kit

Postad 25 January 2010 - 09:29

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Geek82:
Tycker du inte att det är massa input-lag? Hade för mig att det var mellan 30-60ms fördröjning på 42PQ6000 när jag kollade. Känns som att det inte är något man borde spela CoD/MW på iaf, men jag är väl petig också.

KitWalker:
Det finns en ljudingång länkad till RGB/DVI, är en 3,5mm stereo-plugg om jag inte har fel? Så borde bara vara att skaffa en hane-hane sådan och dra ifrån din ljudutgång på datorn till TV:n.

Postad 25 January 2010 - 13:55

Dumlekola
  • Dumlekola
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej,
är den någon som vet om det är möjligt att få upp datorbilden via RGB (det går) samtidigt som man får ut datorljudet via TV:n (PQ6000).

Skulle kunna vara användbart om man har lite filmer tagna med kameran och som nu ligger på datorn (tyvärr har datorn inte hdmi...).

Just nu får jag bara bild på TV:n men ljudet kommer från den usla ljudkällan datorn.

/Kit

Jag kör med RGB-kabel och 3,5mm ljudkabel anslutet till 3,5mm ingången på baksidan av tvn. Minns inte vad den är märkt som men det finns en ingång bredvid dvi/rgb-ingången.

En annan sak jag märkt är att det går att mata TV´n med 1920x1080 via RGB. Ibland skalar den om bilden så det blir helt fel. Men nästan alltid så få rman full 1920x1080 upplösning(eller så är jag vilse). Den stöder ju bara 1024x768 och jag trodde den skalade ner bilden om man körde högre, men den verkar köra den fulla upplösningen ändå, då man får tillgång till hela arbetsytan som den högre upplösningen använder.

Rätt trevligt med ett utökat skrivbord på 42" =)

Postad 09 February 2010 - 19:38

Izak80
  • Izak80
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Lätt den snyggaste designen jag sett på länge. Funderar att köpa den bara därför. Synd bara att bilden inte riktigt är vad man förväntar sig av en plasmaskärm idag. Kollade runt lite idag och fastnar alltid framför denna tv just pga. av att den ser så läcker ut.

Redigerat av Izak80, 09 February 2010 - 19:47.

Postad 10 February 2010 - 08:42

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Jag har ett annat problem med TVn nu; När jag tittar på mina analoga kanaler och har bildformatet satt till 'original' så byter skärmen med jämna mellanrum (drygt en gång i halvtimmen) bildformat för att direkt gå tillbaka till det jag ställt in. Alltså bilden flippar över under en sekund för att direkt bli det jag ställt in, känns som att det är sändningen som uppdaterar bildformatet!? Detta händer inte genom HDMI eller SCART/mina digitala kanaler eller andra källor...

Någon annan som har samma "problem"?

Postad 10 February 2010 - 11:35

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Låter inte som ett problem tycker jag, jag har inte kvar min 42PQ6000 längre men läget Original är väl ändå att den byter till "Original"-formatet som programmet sänds på så det skiftar mellan program/reklam-snuttar m.m.? Vet att Spectacle är Auto-Format iaf.

Postad 10 February 2010 - 12:15

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Jag har ett annat problem med TVn nu; När jag tittar på mina analoga kanaler och har bildformatet satt till 'original' så byter skärmen med jämna mellanrum (drygt en gång i halvtimmen) bildformat för att direkt gå tillbaka till det jag ställt in. Alltså bilden flippar över under en sekund för att direkt bli det jag ställt in, känns som att det är sändningen som uppdaterar bildformatet!? Detta händer inte genom HDMI eller SCART/mina digitala kanaler eller andra källor...

Någon annan som har samma "problem"?

Det är programmet som skickar ut signalerna. Det är inte mycket att göra åt förutom att du själv letar fram ett format som lämpar sig.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 10 February 2010 - 12:16.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.