dvdbeaver
Är det någon ny grej med en "Sapphire"-Blu-Ray?!
Den och Braveheart höjs nästan till skyarna....?
Vet någon om Gladiator är på G till Blu-ray?
Startad av
Unregisteredcc23e210
, apr 24 2009 13:49
124 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 22 augusti 2009 - 17:40 dvdbeaver Är det någon ny grej med en "Sapphire"-Blu-Ray?! Den och Braveheart höjs nästan till skyarna....? Postad 22 augusti 2009 - 17:47 Braveheart förtjänar att höjas till skyarna. Bilden ser otroligt bra ut och grain är intakt utan massa DNR och EE ![]() Lär dock ändå köpa Gladiator framöver då jag gillar den för mycket för att vänta på en ny utgåva. Kan hoppas europa eller japan utgåvan får en bättre transfer men chansen känns liten ![]() Redigerat av wesslan, 22 augusti 2009 - 17:48. Postad 22 augusti 2009 - 18:12
Jag föreslår helt enkelt att du läser igenom tråden ![]()
Bra att du spelar bolagen i händerna helt enligt plan. ![]() Redigerat av henke007, 22 augusti 2009 - 18:13. Postad 22 augusti 2009 - 18:16
There are 2 Blu-rays in this set. Truly this is an incredible digital achievement. ![]() Två skivor, ett fodral. Jag trodde aldrig den här dagen skulle komma. Helt fantastiskt. Postad 22 augusti 2009 - 21:13 Hur kan man göra så här med en stor film och ge ut något dyligt? Man kan nästan tro att det är Noble Entertainment som ansvarar för utgivningen av Gladiator. Mvh Postad 22 augusti 2009 - 22:40 Skriv ni vill de ska ta göra om gladiator till samma kvalle som "bravehearth" innan ni köper den. skicka sedan länkar på bilder som jämnförelse , så de vet vi har koll på dem ![]() Fusk kommer alltid fram ![]() Postad 22 augusti 2009 - 23:06 ![]() Postad 22 augusti 2009 - 23:11
Sidan är bra på screenshots och nyheter, men forumet är ju helt galet ![]() Postad 23 augusti 2009 - 00:47 Om det blir någon effekt är en annan femma. ![]() Postad 23 augusti 2009 - 01:33
Jag förstår nu vad du menar. Jag ska sluta att blint lita på vad dvdbeaver visar. Det är oerhört tragiskt att slänga på en "Sapphire" logga och så får man en sämre produkt. Jag skulle känna mig mindre förnärmad om det kom en gubbe ut ur fodralet och spottade mig i ansiktet istället. Ska Blu-Ray gå samma öde till mötes som CD:ns volymboosting fast med kontrast?! Jag tycker spjuthuvudena verkar nästan vara självlysande....(kanske var att ta i.. ![]() Man tappar lusten till att spontanköpa filmer när man läser sånt här.. ![]() Postad 23 augusti 2009 - 01:50 Jag börjar ångra att jag gjort mig av med min DVD utgåva ![]() Hoppas bara nu att dom får så mycket skit för det här så att: 1. Vi slipper se sån här dynga från Paramount mfl i framtiden 2. Att det j*vligt snabbt kommer en Gladiator remastered Postad 23 augusti 2009 - 05:06
Ha Ha , det kan jag förstå. Risken för jag ska bli bannad o utsatta för häxjakt ![]() Det är många som är sura, det är bra hoppas det ger bara genomslagskraft. För jag tänker inte köpa gladiator, även om gladiator är JÄTTE efterlängtad. Bland annat för jag tänkte köpa min BD maskin samma dag som den kom ut. Redigerat av Unregistereda398c9a6, 23 augusti 2009 - 05:08. Postad 23 augusti 2009 - 06:03 Extra scenerna i filmen kommer från en ny källa och är DNR och EE fria och ser SKITBRA ut ![]() Tack Paramount för att ni ger oss denna käftsmäll ![]() Postad 23 augusti 2009 - 06:28
Ser det någon som tänkte skriva till dem, vi får hoppa på tåget hjälpa dem. ![]() "I'm going to e-mail them and explain exactly why I'm not buying it. Futile but it can't hurt." Som sagt några enstaka kan ej hjälpa. Men många, som skriver det vägra köpa skitet, då så... Postad 23 augusti 2009 - 07:10
Oh faen, men då stämde det ja quota från den tyska översättningen på förra sidan att extra scenerna var mkt mer detaljrika än övriga filmen , och det va den tyska Universal utgåvan det. Så då lär UK och svenska använda samma skitmaster.. Extended scen ![]() theatrical scen nån min senare ![]() Redigerat av henke007, 23 augusti 2009 - 07:36. Postad 23 augusti 2009 - 08:33 Jag tänkte köpa denna utgåva av gladiator är det samma dåliga bild på denna eller? http://www.play.com/...ds/Product.html Postad 23 augusti 2009 - 08:36
Har du läst tråden? ![]() Postad 23 augusti 2009 - 14:29 Redigerat av HD-Ready, 23 augusti 2009 - 14:30. Postad 27 augusti 2009 - 11:00 Det gäller att vi konsumenter sätter ner foten från början och visar att vi inte vill ha skiten. Då måste dom göra rätt från början. Om vi köper så visar vi att vi accepterar detta och det kommer att fortsätta på alla katalogtitlar för det blir billigare en att göra det rätt och riktigt. De stora bolagen bryr sig endast om pengar, tråkigt men sant. Postad 27 augusti 2009 - 11:03 Paramount ska straffas för att dom släppt skiten genom att dom inte får ettöre från oss. Även om det är Universal som sabbat masterns så är det ändå Paramount som inte brytt sig och ändå släppt ut den på marknaden. Redigerat av Svante Skoog, 27 augusti 2009 - 11:05. Postad 15 september 2009 - 22:10 Postad 15 september 2009 - 22:57
Om något så borde BD bidragit till att minska den här typen av ofog, eftersom den högre kapaciteten tillåter högre och tätare toppar i bithasten och därmed gör DNR och EE än mindre bortförklaringsbart än på HD DVD. Egentligen har det att göra med usla HDTV-mastrar i 1440x1080i60 från någon gammal dammig HDCAM-kassett som filtrerats ända till helfvetets nionde cirkel och grävts upp, istället för att göra en ny telecine eller nedkonvertering från DI. Varför? Kanske för att någon högt uppsatt studioidiot som luktar Old Spice och mögelost sagt nej till att gräva fram originalinterpositivet och skanna om det. Kanske för att His Highness Sire Ridley Scott, esq. Flatus-upon-Pillow har en pinne i arschlet och inte ser efter sina verk. Kanske han fått för stort förtroende för EE och DNR efter restaureringen av Blade Runner och tror att teknikerna klarar det hela utan hans översyn. Eller kanske han har gått och blivit närsynt på gamla dar och inte längre kan se skillnad på 4K och PixelVision. Det är mycket möjligt att han blivit helt Magoo och gett tummen upp till detta med eländet rakt framför näsan på honom. Redigerat av Zacabeb, 15 september 2009 - 22:58. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |