Och även Viasat har ju sagt det enligt nån som skrev här tidigare...
Så det känns ganska klart hur det blir hos comhem...
Undrar mer hur det blir hos Tele2 jag...
Redigerat av Leatherface, 30 July 2009 - 16:22.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 30 July 2009 - 16:20
Men comhems kundtjänst säger ju också att den ska ingå i Viasat Sport paketet...
Och även Viasat har ju sagt det enligt nån som skrev här tidigare... Så det känns ganska klart hur det blir hos comhem... Undrar mer hur det blir hos Tele2 jag... Redigerat av Leatherface, 30 July 2009 - 16:22. Postad 30 July 2009 - 16:33
När skall den börja sända, förlåt om det redan har skrivits men kan inte hitta nått info om detta?
Hoppas verkligen den skall ingå hos Telia iptv Postad 30 July 2009 - 17:00
Vad sägs om när hockeysäsongen börjar ;-) Postad 30 July 2009 - 17:09 När lanseras kanalen? Viasat Hockey kommer att lanseras i höst i samband med att hockeysäsongerna startar. Kanalen kommer att starta senast 16 september. Vi återkommer med exakt datum närmare lansering. // viasat.se Postad 30 July 2009 - 18:24 Stod det något om enbart filmkanalerna? Om de stannar på 169kr/mån blir det dyrt med 100kr/mån enbart för elitserien. Synnerligen dålig tajmning av Canal + att höja precis när dom tappat halva anledningen till att jag har kanalen... Postad 30 July 2009 - 18:31 Viasat Hockey startar 1 September... Postad 30 July 2009 - 21:41
Då kan man ju lika gärna köra total, skiljer ju bara 40 kr. Postad 30 July 2009 - 21:49
Inga uppgifter om priset på enbart filmkanalerna?
Varken på http://www.canalplus.se eller https://www.comhem.se finns någon information om kommande prishöjningar. Det går fortfarande att teckna sig för det gamla priset med bindningstid. Postad 02 August 2009 - 10:52
Ja, det är så det är meningen att du ska tänka. Men det förändrar inte det faktum att Canal+ Total höjts från 249 till 269 kr/månad. Postad 02 August 2009 - 11:22
Fast nu handlar den här tråden om Viasat Hockey och inte om Canal+
Nån som har hört hur det blir med Tele2? Postad 02 August 2009 - 11:33 Jag vill inte ha skiten som sänds klockan tolv på natten och däromkring... Postad 02 August 2009 - 12:42
ok... Postad 02 August 2009 - 16:29
Jag var på Noliamässan i Umeå idag och snackade med en säljare för Viasat. Han sa att det var 90% säkert att Viasat Hockey skulle komma att ingå i Viasat Sport-paketet hos Comhem. Comhem har ett stort säljarmöte "på måndag" och då trodde han att de skulle få besked. När jag snackade med honom var jag helt inne på att det var måndag idag, jag har semester så jag har tappat kollen på veckodagarna. Jag fick intrycket att mötet var måndag efter mässan, alltså om en vecka men det kanske är redan imorrn. Han skulle i alla fall ringa mej när han fått besked. Om man signar upp sig på Viasat Sport och TV1000 under mässan får man de tre första månaderna gratis även på TV1000, inte bara på Sport-paketet som Comhem har kampanj på nu. Om hockeykanalen ingår så slår jag till nu.
För övrigt så skröt han upp Viasat hur mycket som helst. Han sa att de var flera gånger större än Canal Digital och NHL och Hockeyallsvenskan var bara början. De skulle köpa rättigheterna till Premier League och Elitserien också påstod han. Jag passade på att fråga om kommande bildkvalitet och då påstod han tvärsäkert att de kommer att kunna sända med bättre kvalitet på NHL-hockeyn än Canal+ gjorde i fjol. Detta tack vare att Viasat gått in med mycket mer pengar och köpt fler matcher än Canal Digital gjorde. Viasat ska därför kunna få högre kvalitet på sändningarna av ESPN. Det återstår väl att se om han bara drog tomt säljarsnack eller om det stämmer. Postad 02 August 2009 - 20:11 Håller med om det men man får väl spärra programmen vid den tidpunkten... Väldigt synd att dom inte kan hålla allt det där i sin nya kanal dom startat just för det... Postad 02 August 2009 - 20:12
Låter som sälj snack Canal + köpte rättigheterna till elitserien till 2014 för ett par veckor sedan De snodde rättigheterna från viasat på engelska ligacupen också. Vad gäller bild kvaliten blir den aldrig bra från USA för de använder NTSC som är sämre än PAL Postad 02 August 2009 - 20:21
Får hoppas man får se NHL matcherna live också och inte flera minuter delay som på Canal+...
Har hellre små reklamavbrott då utan delay... Redigerat av Leatherface, 02 August 2009 - 20:22. Postad 02 August 2009 - 21:46
Enligt vad jag hört skulle det bli klart först 15 sep vilka förrutom Viasat som ska få sända V Hockey. Dom vill väl tjäna så mycket pengar som möjligt först utan mellanhänder...
Postad 02 August 2009 - 22:31
Kanalen startar 1 september så det borde ju vara hel klart till då tycker jag ju...
Är ju konstigt att comhems kundtjänst säger att det kommer ingå i Viasat Sport paketet som om det vore klart men det är väl som du säger förhandlingar om ersättningar och sånt kanske som inte är helt klart... Redigerat av Leatherface, 02 August 2009 - 22:32. Postad 03 August 2009 - 17:09
Så klart att en säljare ifrån Viasat snackar upp Viasat. Sen måste det påpekas att Canal digital och canal+ inte är samma bolag, inte ens nära, och eftersom canal digital inte handlar med rättigheter så är det ju fånigt att jämföra med dem. Huruvida Viasat har mer pengar att spendera än TV4/canal+ låter jag vara osagt däremot, det lär framtiden utvisa men om canal+ tappar premier league är de döda så jag har svårt att se Viasat toppa dem där. Postad 03 August 2009 - 18:34
Canal Digital köper visst rättigheter premier league köpte CD ihop med Canal +när ProSiebenSat.1 var ägare. Canal Digital var inblandad i rättigheter till EM-fotbollen Postad 03 August 2009 - 18:47
Förvirringen hänger nog kvar från den tiden då Canal+ var med och startade upp Canal Digital.
Säljaren jag pratade med ringde mej idag. För det första jobbade han åt Comhem men han stod i Viasats monter för att sälja Viasats kanaler i Comhems nät. För det andra kunde han nu "bekräfta" att Viasat Hockey kommer att ingå i Viasat Sport-paketet hos Comhem. Jag får lita på hans ord och att en säljares muntliga löften gäller. Leatherface hade ju fått samma besked från Comhems kundjänst också. Till er andra kan jag dock inte på något sätt garantera att uppgifterna stämmer så säkrast är väl att avvakta tills det läggs ut på något av operatörernas hemsidor. Det borde ju som sagt komma ut innan säsongen drar igång. Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 03 August 2009 - 18:48. Postad 03 August 2009 - 20:39 Det känns pinsamt om man skulle råka bläddra förbi en sådan kanal runt tolv och får in värsta scenen. Nej filmerna får vara. Postad 03 August 2009 - 22:18
Som sagt det går spärra kanalerna vid just den tidpunkten... antingen genom föräldrakontroll eller spärra kanalen helt vid viss tidpunkt...
Postad 04 August 2009 - 16:30
Hur man kan spärra kanaler måste ju bero på vilken box man har. jag kan då bara spärra med barnlås eller kanal helt och hållet, inte kanal under vissa tider.
Postad 04 August 2009 - 17:14
Ja som sagt föräldrakontroll = barnlås = spärr för den skiten... inget problem alltså....
Postad 04 August 2009 - 19:48 Jo det kanske går med min HD box från comhem. Men ser helst film på bluray så det blir nog ändå inte aktuellt. Postad 05 August 2009 - 23:49
Idag signade jag på Viasat-kanalerna och säljaren var helt säker på sin sak. Han gav mej sitt namn och mobilnummer som jag fick ringa om hans uppgifter inte skulle stämma. Han sa också att det skulle bli prishöjningar för Viasats parabolkunder 1 oktober. TV1000 blir 10kr dyrare och Viasat Sport-paketet 20kr dyrare. Han visste inget om eventuella ändringar på priserna hos Comhem men nog måste det ligga nära till hands att de också höjs.
Postad 06 August 2009 - 19:29
Fråga till Comhems kundtjänst idag:
Hej! Kommer Viasat Hockey ingå i viasatsport-paketet eller kommer denna säljas separat som Viasat Golf? Pris? Svar från Comhems kundtjänst idag: Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Vi har ingen information om hur pris och hur vi kommer sälja den som. Det vi dock vet är att vi kommer erbjuda våra kunder att köpa in kanalen till deras utbud, mer information har jag tyvärr inte. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Andreas Johansson Box 43 871 21 HÄRNÖSAND Tel direkt: 0771- 55 00 00 Fax: 020-55 44 11 [email protected] www.comhem.se Postad 06 August 2009 - 19:32
Dom verkar tydligen svara olika beroende på vem man frågar eller så är det nåt standardsvar dom skickat ut...
Postad 06 August 2009 - 20:06
Tja det är väl en dryg månad sen börjar det ju dra ihop sig. Det vore ju schysst att veta nåt snart.
Postad 06 August 2009 - 20:46
Samtidigt skulle det inte förvåna mig om personen som svarat på det där är samma person som påstod till en att Showtime skulle tas bort från comhem när det istället var Hallmark som försvinner pga den läggs ner i Norden....
Ända sättet och veta säkert är nog be deras kundtjänst koppla dig till nån ansvarig... Redigerat av Leatherface, 06 August 2009 - 20:52. Postad 06 August 2009 - 22:08
Ja, vi verkar inte få någon bekräftelse från något håll förren det är lanseringsdags för Viasat Hockey.
Man skulle ju vilja veta för Comhem har ett fint erbjudande som gäller till 9 aug, Viasat Sport-paketet 12 mån med 3 gratis mån. Postad 07 August 2009 - 08:57 Tja flera personer har ju bekräftat att det sa ingå men sen så säger vissa annat... Kan ju vara så att den som svarat dig inte har fått nån information än som vissa andra har... Tycker iaf det är konstigt om dom från flera håll säger (inkl comhems kundtjänst själva) säger att det ska ingå i Viasat Sport paketet om det inte stämmer... Men som sagt deras kundtjänst har ju haft fel förr.... Redigerat av Leatherface, 07 August 2009 - 09:00. Postad 10 August 2009 - 16:11
Comhem har nu höjt Viasat-paketet till 139kr. Golf kostar fortfarande 99kr.Inget nytt om Hockey.
// comhem.se Postad 10 August 2009 - 16:25
Paketet med Viasat Sport och TV1000 verkar ligga kvar på 199:-. Den tidigare dealen med 3 mån gratis på Viasat Sport är flyttad till paketet med Viasat Sport och TV1000.
Postad 10 August 2009 - 19:11
Tycker det bekräftar att det är klart att Viasat Hockey kommer ingå i Viasat Sport paketet...
Postad 11 August 2009 - 10:26
Japp, så blir det nog. Men ingå var väl att ta i, vi får ju betala 40.- mer för ViasatSport...
Postad 11 August 2009 - 10:32
En kompis fick detta:
"Vi höjer priset, men bjuder på fler matcher och mer passion än någonsin" Fick reklam från Viasat ang. hockey kanalen och där står det att dom kommer höja priset på sportpaketet med 30 kr från och med 1 november. Så står det även "Om du passar på att förlänga ditt avtal innan den 1 november får du naturligtvis det gamla priset under hela kontraktstiden." Konstigt att comhem höjer 40:- eller inte. (###### parasiter...) Postad 11 August 2009 - 10:34
Kan tänka mig det är Viasat som vill ha mer betalt från t.ex comhem eller så har dom kanske bara skrivit fel...
Alternativet kunde ha varit fortsätta med 99:- och vara utan Viasat Hockey och det hade ni antagligen inte velat... Redigerat av Leatherface, 11 August 2009 - 12:04. Postad 12 August 2009 - 00:08
Jag hade viasat sport som tillval ett tag när det var nytt. Tror det kostade typ 49 kr i månaden då? Inte en chans att jag betalar vad det kostar nu.
Postad 12 August 2009 - 08:55
Man får ju 5 sportkanaler inkl Viasat Sport HD och en kanal med enbart hockey så tycker inte priset är så farligt ändå...
Canal+ Sport har ju bara 3 sportkanaler inkl Canal+ Sport HD (räknar inte extra kanalen som knappt sänder nåt) och kommer höjas till 229:-/mån... Då är det nästan bara Elitserien som är intressant där... Men det är ju klart det blir ju mycket om man ska ha båda och dessutom Säsongskortet med... Redigerat av Leatherface, 12 August 2009 - 09:06. Postad 12 August 2009 - 13:25
SVAR 2009-08-12 14:04
Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Kanalen kommer att ingå i det befintliga Viasat Sport-paketet. Viasat har höjt månadsavgiften till 139 kr/mån sen den 10/8. Från och med den 1/9 kommer man kunna beställa Viasat Sport kanalerna (Ej Viasat Sport HD) enskilt för 99:-/mån. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Postad 14 August 2009 - 01:13
lite halv rolig tråd =) tjabba förresten chandler ja ring mig när du kommer neråt i landet Postad 14 August 2009 - 09:47
Viasat hockey kommer att ingå i comhems viasatsportpaket där av höjningen med 40kr, Viasat själva höjer combinationer med sporten med 20kr. om man gillar NHL hockey och har parabol idag så får man gärna priv messa mig en hel del exclusiva tjänster för er som bor i hus och kan ha parabol. //experten Redigerat av Säljaren, 20 August 2009 - 08:17. Postad 15 August 2009 - 11:08
40kr är höjningen hos comhem! 99 till 139:- för viasatsport, Säljaren.
Postad 18 August 2009 - 16:33
2/10 smäller det Detroit Red Wings VS St. Louis Blues
TV6 direktsänder. Postad 20 August 2009 - 08:18
ja tv6 blir det, med Viasat hockey loggan i hörnan. en liten försmak på hur vi ska sända resterande matcher. enjoy
sorry my typing miss. comhem har ny kampanj på viasat. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |