Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour C-200 *

699 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 July 2009 - 20:56

dc11ab
  • dc11ab
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Tackar, det var en bra förklaring - misstänkte att det var på det sättet men det lät ju som ett lite väl stort hopp. Ska ta mig en titt på CSI också och beställa en av de här, det känns ju inte som att det kan gå fel. Uppskalning förresten, sköter dessa det också eller överlåter de det till förstärkare/TV? Om de har inbyggd uppskalning, går det att inaktivera då jag hellre skulle låta förstärkare/TV ta hand om det?

nmtinstaller.com

Du vinner mig veterligen inget på extern uppskalning, möjligen på SD DVD, men det ryktas om att den kommer köra ut native på det också (det görs inte i nuvarande A-generation).

Jag har läst en del om Logitech Squeezebox Duet och vart helt klart sugen på denna. I mitt fall är det musikuppspelning i form av FLAC filer som först och främst gäller. Däremot vore det inte helt fel att kunna kika nån film med jämna mellanrum. Så nu över till min fråga, är detta något för mig eller fungerar denna (föregående Popcorn Hour eller dylik pryl) dåligt för musikuppspelning?

Squeezeboxen är, enligt mig, kungen av strömmande musikspelare. Kräver visserligen en server om du ska spela upp din egen musiksamling, men det går att få in schyssta internetradioströmmar också, inklusive via mms.

Dagens NMT-generation är inte ens i närheten av att regera på musik (och bild), men det finns tredjeparts/communityapps som gör det hyfsat, t ex portningen/forkningen av mpd med mpdjukebox nämt ett par inlägg ovanför
.

Är det en bra ide att använda PCH som "Seedbox"

Jag är ute efter ett stömsnålt alternativ att ladda ner/upp.

Jag är medveten om att det inte är det bästa men är det en god ide?

Det beror på vad hur mycket bandbredd och hur många samtidiga torrents/binz du behöver lasta ner.
Att ladda enstaka borde inte vara några som helst problem, många gör det redan idag med dagens A-serie. Med C-200:ans GigE och bättre processor, minne mm så talar allt för att den duger.

Fast, jag har inte testat, ta det med en nypa salt och vänta på (användar)recensioner om du vill veta med säkerhet.

Postad 15 July 2009 - 12:10

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Hade hellre lag pengarna på ett ZOTAC N330 MK, som klarar så mycket mer och som håller måtten 12x12 cm
jag byggde ihop min HTPC för just det priset inkl en HDDVD/BLURAY Samsung spelare, men smaken är som baken.
Såg nu att den kostar 3790 och uppåt på prisjakt, det är ju mer än var jag gav för min HTPC, så prisvärd var den ju inte tycker jag.

Bifogad fil(er)

Redigerat av pege63, 15 July 2009 - 12:17.

Postad 15 July 2009 - 13:58

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Jag har läst en del om Logitech Squeezebox Duet och vart helt klart sugen på denna. I mitt fall är det musikuppspelning i form av FLAC filer som först och främst gäller. Däremot vore det inte helt fel att kunna kika nån film med jämna mellanrum. Så nu över till min fråga, är detta något för mig eller fungerar denna (föregående Popcorn Hour eller dylik pryl) dåligt för musikuppspelning?

Efter att använt båda så kan jag säga att mediaspelare som Popcorn och Tvix inte kommer i närheten av en Squeezebox när det gäller hantering och uppspelning av musik.

Postad 15 July 2009 - 14:47

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Hade hellre lag pengarna på ett ZOTAC N330 MK, som klarar så mycket mer och som håller måtten 12x12 cm
jag byggde ihop min HTPC för just det priset inkl en HDDVD/BLURAY Samsung spelare, men smaken är som baken.
Såg nu att den kostar 3790 och uppåt på prisjakt, det är ju mer än var jag gav för min HTPC, så prisvärd var den ju inte tycker jag.

Klart att en HTPC klarar mycket mer (frågan är dock om man behöver klara allt när man sitter framför tv'n/projektorduken etc) men det är många som är trött på krånglet med en HTPC och bara vill ha något som fungerar från start utan att behöva peta på med drivrutiner, operativsystem som kräver ständiga uppdateringar, hårddiskar som inte går sönder osv osv..visst, jag säger inte att en pch alltid är felfri men utgångsläget för det är så mycket större.
Många är ute efter just enkelheten. Jag har haft HTPC i över 4 år och det börjar locka mycket att byta ut den mot en pch nu..

Postad 15 July 2009 - 16:35

matte2
  • matte2
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Många är ute efter just enkelheten. Jag har haft HTPC i över 4 år och det börjar locka mycket att byta ut den mot en pch nu..

Samma här, har också haft en HTPC rätt länge (Flera stycken). Å det är ett evigt pulande med codec och jakt på uppgraderinga och annat....

Ska man bara glutta på film så är PCH kung.

Vill man göra annat som lyssna på Musik, titta på bilder då duger den dåligt (Iallafall min PCH-100)
Har mycket hopp på C-200 att den skall fungera lite bättre på det området.

Postad 16 July 2009 - 12:33

Merlotto
  • Merlotto
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Efter att använt båda så kan jag säga att mediaspelare som Popcorn och Tvix inte kommer i närheten av en Squeezebox när det gäller hantering och uppspelning av musik.

Ok. Jag har personligen inte använt mig av en Squeezebox utan enbart testat att spela upp FLAC filer via en Tvix. Har nu i alla fall bokat in ett besök för att provlyssna lite på en Squeezebox Duet.

Känns trots allt som att det är lite synd att Popcornen inte kan leverera ljud med lite bättre kvalitet då. Hade varit perfekt för min del om den hade klarat av både bild och ljud på ett bra sätt.

Postad 16 July 2009 - 12:57

dc11ab
  • dc11ab
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Känns trots allt som att det är lite synd att Popcornen inte kan leverera ljud med lite bättre kvalitet då. Hade varit perfekt för min del om den hade klarat av både bild och ljud på ett bra sätt.

Ljudkvalitén är det inget fel på, det är hanteringen som är osmidig, och saker som seamless/gapless playback. Men om man har en iphone/webtelefon eller laptop till övers att styra med så funkar det lite bättre.

OBS: det gäller dagens generation av NMT-spelare. Hur det funkar på C-200 vet vi inte riktig än, men förmodat till det bättre.

Vad jag vet blir det betydligt snabbare GUI, man kan spela en låt i bakgrunden vid fotoslideshow osv.

Redigerat av dc11ab, 16 July 2009 - 13:08.

Postad 16 July 2009 - 13:20

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Jag är nyfiken på om de kommer att divergera mjukvaran, eller köra samma mjukvara på C-200 som på A-serien. Det senare skulle innebära att även vi ägare av A-serien skulle få de nya funktionerna.

Vad gäller musikuppspelning har jag inga större förhoppningar, dessvärre. Det har inte känts som deras prio... men om den får stöd för WPL / M3U lovar jag att göra Tom Cruise-hopp i soffan av glädje :)

Jag läste på något amerikanskt forum, kommer inte ihåg vilket, om att det var risk att TrueHD / DTS MA stödet skulle bli väldigt begränsat beroende på någon licens, där syabas inte hade full licens för de nya HD-formaten. Det innebar att de inte fick lov att spela upp HD-ljudspåren (Edit: som bitstream syftar jag på) från vilka filtyper som helst i, som jag förstod det, ett försök att hålla Blu-ray försäljningen vid liv och ge ett mervärde för de som faktiskt köper sina blu-rays och spelar den fysiska skivan.

Jag hängde inte med på alla detaljerna, men det låter lite oroväckande.... HD-ljudformaten är det inte mycket snack om i allmänhet dessvärre, och det skrivs inte mycket om dem i recensioner av mediaspelare heller. Jag tycker att det är stor skillnad på vanlig DTS / DD jämfört med DTS MA / TrueHD, och det hade varit riktigt trevligt att kunna avnjuta det ljudspåret så fort det finns i filen.

Ska bli intressant att höra fortsättningen på den debatten och hur det blir i C-200.

Redigerat av Sigma78, 16 July 2009 - 13:21.

Postad 16 July 2009 - 23:04

dc11ab
  • dc11ab
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0
Jag har fått intrycket av att man har rätt stora skillnader i firmware; i chipset och i prestanda men även funktionalitet (en hel del är ju uppenbart).

Men däremot tror jag inte A-generationen är "död" för det. Den kommer kanske sjunka i pris, för att möta konkurrensen från de billigare spelarna, och fortsätta att utvecklas en bra stund till. Men det är ju min gissning förstås.

Postad 17 July 2009 - 08:07

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Det är inte omöjligt att göra en firmware som slår av de funktioner som inte stöds i A-serien, men som själv upptäcker om den laddas in i en C-serie och då aktiverar alla funktioner.

Men det är kanske som du säger, för stora skillnader på apparaterna för att det ska vara vettigt att göra på det viset. Vi får se <_<

Postad 17 July 2009 - 08:41

tjabo20
  • tjabo20
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Blä nu är det augusti som gäller enligt svenska shopparna....

Postad 17 July 2009 - 12:26

matte2
  • matte2
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Blä nu är det augusti som gäller enligt svenska shopparna....

Tja för nybeställningar, det KAN ju vara så att de som redan har beställt har tagit deras första skeppning.....
(Ja ja jag vet önsketänkande <_< )

Postad 19 July 2009 - 16:54

Rainmaner
  • Rainmaner
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
hej!

Mina föräldrar har skaffat ny TV och behöver ha någon form av mediaportal :P

En PCH verkar ganska perfekt då jag tror en HTPC kan vara lite för knölig för dom (codecs, uppdateringar etc).
Så jag kommer nog lägga en beställning på C-200, dustinhome skriver 2009-07-24 vilket inte är så långt bort.

Men har några småfrågor innan jag verkligen lägger beställningen :)
kan man surfa med den?
Är det smärtfritt att komma åt de andra windowsdatorerna (vanlig smb?)
Hur funkar filhanteringen på en PCH, är det någon form av explorer liknande?
Vad jag har förstått är det linux i botten, så det borde väll gå att komma åt terminalen och installera program såsom en ftp klient?

Tack!

Postad 19 July 2009 - 19:49

dc11ab
  • dc11ab
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

hej!

En PCH verkar ganska perfekt då jag tror en HTPC kan vara lite för knölig för dom (codecs, uppdateringar etc).
Så jag kommer nog lägga en beställning på C-200, dustinhome skriver 2009-07-24 vilket inte är så långt bort.

kan man surfa med den?
Vad jag har förstått är det linux i botten, så det borde väll gå att komma åt terminalen och installera program såsom en ftp klient?

Tack!

Det har inte släppts så mycket info om C-200:an än att det med säkerhet går att svara på alla dina frågor.

Med den "gamla" generationen (A-100, A-110 etc.) kan kan gå in på vissa sidor som YouTube och andra s.k. MSP plugins (gmail, podcasts osv), men att säga att man kan surfa är att ta i. Vissa sidor renderar, ibland har jag haft tur med några mobiltelefonvänliga sidor, men oftast blir det bara en vit skärm eller alldeles för dåligt renderad sida för att vara användbar.

C-200:an har stöd för Rich Media Objects... som alla tror är Flash (lite, version X) så den kanske, kanske har åtminstone lite bättre stöd för surfning.

Vanlig SMB är hyfsat enkel att komma igång med idag, så jag tror inte det blir sämre med C-200:an. Det finns många guider och en "Network Browser"-funktion för att hitta utdelade shares. Här handlar det mest om Windowskunskaper snarare än NMT-kunskaper...

Filhanteringen är ganska basic; man kan kopiera och radera filer som man markerar med fjärrkontrollen idag. Exakt hur det funkar på C-200:an vet vi inte än. Om man är haj med telnet eller ftp är det förstås enkelt. Om man har mappat upp en drive använder man en vanlig Utforskare om man kör Windows, tror jag (jag kör Linux och Mac så jag får erkänna att jag inte har full koll på Windows).

Ja, det går att får root och göra det mesta om man är händig. wget finns från början, liksom torrent och usenetklienter. Har för mig någon i communityn redan har kompilerat någon CLI-ftpklient (ftpget?), men jag är lite osäker på det också, har själv mest använt wget.

Postad 19 July 2009 - 19:58

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

hej!

kan man surfa med den?

Är det någon speciell anledning till att du tittar på C-200 istället för A-110 som är nästan 1500kr billigare? Kommer dina föräldrar att märka av någon skillnad mellan dem tror du?

Tack!

Jo, det går... men om dina föräldrar inte klarar av en HTPC så är nog detta överkurs också.

Postad 20 July 2009 - 16:48

Rainmaner
  • Rainmaner
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tack för svaren dc11ab och Sigma78!

dc11ab, förstår att det inte finns mycket info men nu vet jag lite mer hur det kan komma att se ut i.af :ph34r:

Sigma78, kollar på C-200 för att den har display och möjligheten att installera en blueray spelare + intern hdd.

FTP klienten var jag bara mest intresserad av om det fanns eller inte, föräldrarna kommer nog inte använda terminalen så ofta :rolleyes:

Postad 24 July 2009 - 21:15

-TM-
  • -TM-
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Uppdaterat huvudposten med länk till C-200:as officiella forum (http://www.networked...play.php?fid=74) och lagt till även en länk där leverans statusen för C-200:a kommer visas (http://www.networked...play.php?fid=68).

Redigerat av -TM-, 24 July 2009 - 21:16.

Postad 26 July 2009 - 20:59

Nephisto
  • Nephisto
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har läst igenom tråden och ser flera som frågat om man kan använda hdd+ bd spelare och folk har då svarat "ja, 2,5" och bd spelare" alltså går det inte ha 3,5" och bd spelare samtidigt med andra ord? Vill ju ha 1 TB hdd installerad ju :/

Postad 26 July 2009 - 23:59

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Har läst igenom tråden och ser flera som frågat om man kan använda hdd+ bd spelare och folk har då svarat "ja, 2,5" och bd spelare" alltså går det inte ha 3,5" och bd spelare samtidigt med andra ord? Vill ju ha 1 TB hdd installerad ju :/

Det är korrekt. C-200 innhåller en plats för 3,5-tumsenheter som kan användas för antingen hårddisk eller blurayspelare, samt en intern plats för 2,5-tumsenheter (dvs en hårddisk på 2,5 tum).

Postad 27 July 2009 - 05:58

Nephisto
  • Nephisto
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Det är korrekt. C-200 innhåller en plats för 3,5-tumsenheter som kan användas för antingen hårddisk eller blurayspelare, samt en intern plats för 2,5-tumsenheter (dvs en hårddisk på 2,5 tum).

mhm okej okej, då får man väl fortsätta leva med "bara" 500gb då ;)

Postad 27 July 2009 - 12:32

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

mhm okej okej, då får man väl fortsätta leva med "bara" 500gb då ;)

http://www.engadget....1tb-hard-drive/

Postad 27 July 2009 - 14:05

zethix
  • zethix
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Annars finns ju externa hårddiskar.. kanske inte lika kul, men iallafall..

Är den bra på att spela musik så blir den nog till att köpa en =)

Postad 27 July 2009 - 19:00

Nephisto
  • Nephisto
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Annars finns ju externa hårddiskar.. kanske inte lika kul, men iallafall..

Är den bra på att spela musik så blir den nog till att köpa en =)

Ja jo det förstås, men imo äre rätt osmidigt med det ;)

Postad 27 July 2009 - 19:58

berglake
  • berglake
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Blir och beställa en från USA då den kostar ca 300 dollar vilket blir ca 2400kr+frakt

Postad 27 July 2009 - 23:57

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Blir och beställa en från USA då den kostar ca 300 dollar vilket blir ca 2400kr+frakt

plus tull och moms, alltså snarare 3200...

Postad 28 July 2009 - 00:03

berglake
  • berglake
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

plus tull och moms, alltså snarare 3200...

Nope.Min syster skickar den som gåva från Miami

Postad 28 July 2009 - 00:06

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Nice, jag hoppas hon kommer ihåg att inte skicka kartongen i samma paket :) Dom brukar va kinkiga på sånt..

Postad 30 July 2009 - 09:15

Unregistered45bb8ac2
  • Unregistered45bb8ac2
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Hej Alla!
Är det någon som har beställt eller eventuellt fått sin c-200 än? ( jag stror att det finns en Mercedes som heter så, men det är inte den jag menar. :) )

Redigerat av Unregistered45bb8ac2, 30 July 2009 - 09:17.

Postad 30 July 2009 - 12:29

Michell
  • Michell
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Hej Alla!
Är det någon som har beställt eller eventuellt fått sin c-200 än? ( jag stror att det finns en Mercedes som heter så, men det är inte den jag menar. :) )

Jag beställde från Abtech och dom säger att den ska komma in runt den 20 Aug.

Postad 31 July 2009 - 11:40

matte2
  • matte2
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag beställde från Abtech och dom säger att den ska komma in runt den 20 Aug.

Dom borde veta då dom är generalagent....
Så nu är det alltså den 20:de man skall vänta på, håhå jaja
:blink:

Postad 31 July 2009 - 11:54

Michell
  • Michell
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Dom borde veta då dom är generalagent....
Så nu är det alltså den 20:de man skall vänta på, håhå jaja

Ja man tycker det men dom sa först runt den 20 Jul, beställde den 12 Jul.

Postad 31 July 2009 - 13:04

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0

Ja man tycker det men dom sa först runt den 20 Jul, beställde den 12 Jul.

Så mycket som de första testversionerna strulade när de skickades ut så var det rätt väntat att det skulle dröja med leveranser till slutkunderna.

Postad 31 July 2009 - 13:27

Lelele
  • Lelele
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Verkar snarast vara 1 september enligt både Dustin och Inet

/ Le

Postad 31 July 2009 - 13:59

Unregistered45bb8ac2
  • Unregistered45bb8ac2
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Så mycket som de första testversionerna strulade när de skickades ut så var det rätt väntat att det skulle dröja med leveranser till slutkunderna.

Hur då strul ? har det varit problem alla redan på denna maskin?

Postad 31 July 2009 - 19:59

dc11ab
  • dc11ab
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Med tanke på att de ännu inte har kommit ut till slutkund har jag svårt att tro det ;-)

Men med det sagt; early adopters/pionjärer kommer få leva med firmwareuppdateringar ofta i början tills det blivit stabilt.

Postad 01 August 2009 - 08:35

Unregistered45bb8ac2
  • Unregistered45bb8ac2
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Med tanke på att de ännu inte har kommit ut till slutkund har jag svårt att tro det ;-)

Men med det sagt; early adopters/pionjärer kommer få leva med firmwareuppdateringar ofta i början tills det blivit stabilt.

Så är det nog, vi såg det ju med A-100:an. men samtidigt kan man hoppas på att tillverkarna/programerarna lärt sig något från tidigare misstag.
jag är en stark kandidat till att köpa 200:an, men ska vänta lite så att jag "hinner" avgöra om det är en bra maskin eller inte, det gjorde jag inte med a-100:an...var bland det första här i sverige, visserligen har det aldrig varit problem med min maskin, som vissa andra, men ska vänta ut ris och ros på forumen först.

Postad 01 August 2009 - 11:10

matte2
  • matte2
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Så är det nog, vi såg det ju med A-100:an. men samtidigt kan man hoppas på att tillverkarna/programerarna lärt sig något från tidigare misstag.
jag är en stark kandidat till att köpa 200:an, men ska vänta lite så att jag "hinner" avgöra om det är en bra maskin eller inte, det gjorde jag inte med a-100:an...var bland det första här i sverige, visserligen har det aldrig varit problem med min maskin, som vissa andra, men ska vänta ut ris och ros på forumen först.

Det är ju också så att det sitter ett nytt chip (Sigma Designs SMP8643) i C-200. Tydligen är det så att utvecklingsverktygen till Sigmas chip inte är de bästa, så....

Sen är det ju så att om man väntar så kommer ju fler konkurrenter med samma chip, det kan säkert pressa priset

Mäkligt i sammanhanget är att Qnap släpper en ny spelare nu till sama pris som C-200 men med det gamla (Sigma Design SMP8635) chippet?????

Såg också att TVIX M-6500A börjar komma som "kampanj" så det lär nog komma en hel drös spelare baserade på det nya chipet.

Postad 01 August 2009 - 15:22

Unregistered45bb8ac2
  • Unregistered45bb8ac2
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Det är ju också så att det sitter ett nytt chip (Sigma Designs SMP8643) i C-200. Tydligen är det så att utvecklingsverktygen till Sigmas chip inte är de bästa, så....

Sen är det ju så att om man väntar så kommer ju fler konkurrenter med samma chip, det kan säkert pressa priset

Mäkligt i sammanhanget är att Qnap släpper en ny spelare nu till sama pris som C-200 men med det gamla (Sigma Design SMP8635) chippet?????

Såg också att TVIX M-6500A börjar komma som "kampanj" så det lär nog komma en hel drös spelare baserade på det nya chipet.

Marknaden ser att det finns oerhörda summor pengar att tjäna, när efterfrågan är så stor som den är, har på snudd varit hysteri sedan a-100 kom. man kan tycka att ju fler konkurrerande produkter det finns, borde priset sjunka.......men...kineser o japaner är världstyrande på elekronikprodukter, alla köper av dem, och då blir priset ganska lika. sedan kan det givetvis förekomma kampanjer för att få ut produkten, titta tex på ps3:an , tror fortfarande de säljs med förlust för sony.

Redigerat av Unregistered45bb8ac2, 01 August 2009 - 15:26.

Postad 04 August 2009 - 12:22

korvkorv
  • korvkorv
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Tyvärr kan det bli problem. Från FAQ på tullverket.se

"Jag fick en födelsedagspresent från min mormor i USA. Både jag och givaren är nu förtvivlade över att gåvan blev belagd med en massa avgifter.
En gåva blir avgiftsfri om den skickas från en privatperson till en privatperson och värdet är max 500 kronor. Undantag för tobak och alkohol.

Värdet på gåvan är det samma som handelsvärdet i avsändningslandet. Frakt och försäkring ska inte ingå.

Om värdet på din gåva är mer än 500 kronor får du betala tull, mervärdesskatt och eventuellt andra avgifter. Observera att vissa varor är tullfria. Understiger de sammanlagda avgifterna för hela försändelsen 100 kronor behöver du inte betala något. "

Råkade själv ut för det...

Postad 04 August 2009 - 12:30

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0

Du läste väl att jag skrev "testversioner"? Alltså typ Alfa/Beta versioner som skickas ut till vissa personer/företag för att testas innan släpp till slutkund.

Att såna versioner strular är inte direkt konstigt. Det är ju därför de testas. Förhoppningsvis så blir slutprodukten tillräckligts fri från problem för att vi alla ska vilja ha en.

Postad 05 August 2009 - 08:24

Unregistered45bb8ac2
  • Unregistered45bb8ac2
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Du läste väl att jag skrev "testversioner"? Alltså typ Alfa/Beta versioner som skickas ut till vissa personer/företag för att testas innan släpp till slutkund.

Att såna versioner strular är inte direkt konstigt. Det är ju därför de testas. Förhoppningsvis så blir slutprodukten tillräckligts fri från problem för att vi alla ska vilja ha en.

Japp jag läste rätt. en stilla reaktion över att det har kommit ut till allmänheten att testversionerna strular. brukar vara tyst om det annars. :blink:

Postad 05 August 2009 - 16:21

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!

Det pågår en "Buy-in" på MPCclub.com för "early adopters" angående C-200... Dom ska leverera de 100 första maskinerna, man får 50 Euro rabatt o fraktfritt inom Europa. Är du intresserad så får du samtidigt vara beredd på att det alltid kan vara lite mer strul i början, men det är ju lite av sporten...

Buy-in tråden på MPCclub.com

Postad 05 August 2009 - 19:03

-TM-
  • -TM-
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Tjena!

Det pågår en "Buy-in" på MPCclub.com för "early adopters" angående C-200... Dom ska leverera de 100 första maskinerna, man får 50 Euro rabatt o fraktfritt inom Europa. Är du intresserad så får du samtidigt vara beredd på att det alltid kan vara lite mer strul i början, men det är ju lite av sporten...

Buy-in tråden på MPCclub.com

;)

Uppdaterat huvudposten med detta !! :blink:

Postad 10 August 2009 - 15:02

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Det låter inte speciellt kul att maskinen är försenad & om nu många av dom första exemplaren redan är förbokade så får man nog vänta en bit in i september kanske.
Får bara hoppas att den är värd pengarna.

Men jag ska nog vänta lite & se om det kommer upp några omdömen eller recensioner av spelaren först innan jag bestämmer mig för att slå till på en spelare.

Postad 11 August 2009 - 10:00

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Mycket intressant maskin, har haft HTPC länge och är ganska trött på fläktar och allt strul. Är dock lite tveksam till bytet och har ett par grundläggande frågor.

1. Går det att ha iTunes så att man på så sätt kan styra musiken med hjälp av Remote i iPhone?
2. Går det på ett smidigt sätt att koppla in extern hårddisk och spela upp musik, film osv ifrån den?
3. Hur ser gränssnittet ut på PCH? Använder idag Mediaportal för hantering av både film och TV-serier och detta är ju väldigt trevligt att titta på. Finns liknande funktioner i denna?

Postad 11 August 2009 - 11:10

-TM-
  • -TM-
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Mycket intressant maskin, har haft HTPC länge och är ganska trött på fläktar och allt strul. Är dock lite tveksam till bytet och har ett par grundläggande frågor.

1. Går det att ha iTunes så att man på så sätt kan styra musiken med hjälp av Remote i iPhone?
2. Går det på ett smidigt sätt att koppla in extern hårddisk och spela upp musik, film osv ifrån den?
3. Hur ser gränssnittet ut på PCH? Använder idag Mediaportal för hantering av både film och TV-serier och detta är ju väldigt trevligt att titta på. Finns liknande funktioner i denna?

1. Nej, det går inte.
2. Japp det går !
3. Här är en film som visar användargränssnittet i PCH: http://www.youtube.c...h?v=szB69_P-rU0 filmen är gammal så funktionerna stämmer inte fullt ut men utseendet är desamma. Sen så vet man inte om det är ett nytt gränssnitt till C-200:a, men det som är på filmen är det som finns i dom tidigare PCH (A-100, A-110 osv). Om man vill ha en snyggare listning av filmer så kan man använda sig utav t e.x UMC http://hdd-player.de...x.php/Main_Page .

Redigerat av -TM-, 11 August 2009 - 11:15.

Postad 11 August 2009 - 11:50

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

1. Nej, det går inte.
2. Japp det går !
3. Här är en film som visar användargränssnittet i PCH: http://www.youtube.c...h?v=szB69_P-rU0 filmen är gammal så funktionerna stämmer inte fullt ut men utseendet är desamma. Sen så vet man inte om det är ett nytt gränssnitt till C-200:a, men det som är på filmen är det som finns i dom tidigare PCH (A-100, A-110 osv). Om man vill ha en snyggare listning av filmer så kan man använda sig utav t e.x UMC http://hdd-player.de...x.php/Main_Page .

Tack så mycket för din information. Är det smidigt att själv lägga in diverse plugins?

Hur är musikhanteringen i PCH ? Har idag ett väldigt stort bibliotek och får nog problem att klara mig utan iTunes.

Postad 11 August 2009 - 13:44

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Musikhanteringen återstår att se, den här har ju en display i alla fall vilket den gamla saknar :)
Gamla modellen är usel på musikhantering, så även de olika TviXmodellerna.

Rekommenderar alltid att man köper en Squeezebox/Sonos till musiken, men det återstår ju att se hur denna funkar i praktiken.

Postad 12 August 2009 - 07:30

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0
Klarar C-200 av att läsa sup textning, dvs kan man se undertexterna i en blu-ray film?
En superviktig egenskap om den skall användas till blu-ray.

Postad 12 August 2009 - 10:27

dc11ab
  • dc11ab
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Klarar C-200 av att läsa sup textning, dvs kan man se undertexterna i en blu-ray film?
En superviktig egenskap om den skall användas till blu-ray.

C-200:an klarar att visa undertexter i original bluraydiscar (full menysupport), och således även BD-ISO. Vet däremot inte om den kan visa en .sup som en extern undertextfil kopplat till en m2ts-fil, t ex.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.