Men att inte testa MP? Lite knepigt tycker jag... En full recension bör ju även innehålla MP? Det är ju där spelvärdet ligger enligt mig då man enbart spelar kampanjen en gång.
Crysis 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(4)
|
545:- | |
Crysis 2 - Limited Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Crysis 2 - Nano Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(0)
|
Inga priser |
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 02 April 2011 - 22:15
Men att inte testa MP? Lite knepigt tycker jag... En full recension bör ju även innehålla MP? Det är ju där spelvärdet ligger enligt mig då man enbart spelar kampanjen en gång.
Postad 02 April 2011 - 22:56
Jag spelade några timmar MP och skrev om det så jag har testat. Jag har inte testat i 20-30 timmar men nog för att jag ska få en uppfattning om det och den har jag ju skrivit ned.Men att inte testa MP? Lite knepigt tycker jag... En full recension bör ju även innehålla MP? Det är ju där spelvärdet ligger enligt mig då man enbart spelar kampanjen en gång.
Postad 03 April 2011 - 00:51
Jag spelade några timmar MP och skrev om det så jag har testat. Jag har inte testat i 20-30 timmar men nog för att jag ska få en uppfattning om det och den har jag ju skrivit ned.
Jo men man vill ju gärna veta mer om olika spellägen, levelsystem m.m.
Postad 03 April 2011 - 03:49
det jobbiga är att crysis 1 är snyggare än 2an
Visst har spelet ok gameplay/story, men jag hade väntat mig mer. Kanske hade jag för höga förväntningar.+ Bästa konsolgrafiken hittills?
Istället anser jag att fokus har hamnat på grafiken. Visst har Far Cry (1)/Crysis alltid varit lite av ett techdemo, men gameplayen har ändå känts bra. Här tycker jag istället att den har stannat upp och bara fortsätter på något som redan har gjorts.
Delar är bra - t.o.m. mycket bra ibland, javisst, men många delar är det inte - utan istället lika bra eller sämre än 1an.
Som jag sa ovan har fokus istället blivit ögongodis. Problemet är ju då bara vad som krävs för att visa ögongodis på 5 år gammal hårdvara - en markant försämring av grafiken. Crysis 1 är snyggare än 2an, då 1an främst byggdes för PC medan 2an inte gjorde det - detta trots att det är nästan 4 år mellan spelen. Eftersom grafiken har ett så stort fokus i detta spel så kan jag inte se det annat än ett misslyckande. Åtminstone borde de släppt DX11 på release date för att visa upp grafiken då spelet i sig är ojämnt (och buggigt).
De positiva aspekterna av gameplayen och storyn låter jag vara osagda, för Zoiler sammanfattade det ganska bra i sin recension.
Betyg: Egentligen är jag lite för irriterad på designval de har gjort för att kunna ge ett ärligt betyg, men jag ska ändå försöka. Jag ger 3 / 5, om jag är lite snäll.
( Sidonot/offtopic: Ett annat exempel på företag där grafiken har blivit/varit viktigare än gameplayen är ID Software. Låt oss hoppas att Rage bli mer än ett tech-demo, något som jag anser att t.ex. Doom 3 var. )
Postad 03 April 2011 - 05:09
ex från svenska eurogamer :
"Till en början fick jag intrycket av att fienderna faktiskt var smarta och blev vid en del tillfällen både flankerad och anfallen bakifrån. Men rätt snart ändrades detta och plötsligt började de bete sig som rena idioter.De knatar fram till nedgjorda kamrater för att om och om igen konstatera att de är döda och blir då själva lätta måltavlor i processen, och om de blir attackerade försöker de ibland ställa sig i skydd men tittar konstant fram på samma ställe.
Till och med de högteknologiska utomjordingarna ceph beter sig som om de precis kläckts till denna värld. Du märker snart att du kan smyga dig inpå dem för en snabb och prydlig död precis lika lätt som vid mänskliga motståndare.
Det är bara i direkt konfrontation rakt framifrån mot flera starkare fiender samtidigt som det blir farligt"
Nu är det visserligen inget jag själv stör mig på, men kan likväl ändå vara något att poängtera. Visserligen är alla kanske inte lika "hardcore" som de på eurogamer så då kan det ju hända att AIn blir det grymmaste på denna jorden oavsett hur kass den är
Postad 03 April 2011 - 14:20
Min recension? I så fall, ja det gjorde jag iofs. Men jag skrev ju också att den var lätt att exploatera. Vilket kanske inte verkar gå ihop. Men jag menar inte att AI:n är "bra" på så sätt att den är svår utan mer att de beter sig bra. Dvs, de står inte bara bakom skydd som de gör i många andra spel utan går omkring och hoppar och rör sig och snackar och håller på. Den är bra presenterad så att säga.Läste att du tyckte AIn var bra i din recension, men från flera andra håll (IGN, eurogamer) så nämns det att den är det motsatta.
Postad 03 April 2011 - 14:55
Är ju bra att den går att exploatera så även jag kan ha en chans då i ett fps utan att behöva sänka svårighetsgraden
Postad 06 April 2011 - 08:12
"Waow, det snyggaste jag sett!"...
Ser fint ut på storbilden!
Postad 16 April 2011 - 10:10
Ett givet köp sen när det ligger på 17£ på zavvi, men först ska man försöka påbörja/spela klart något av de 12 lir man har ospelade på hyllan, först ut bioshock 2.
Köper du spel ifrån UK till det priset alltså? Zavvi?
Postad 16 April 2011 - 10:24
Bättre det än att som tidigare köpa för nypriset 350-500 kr för att ändå inte påbörja spelandet förrän långt senare, då priset sjunkit till 100-200 kr(dvs en förlust på 200 spänn per spel).
Postad 17 May 2011 - 08:31
Lägg till mig om ni vill ha en lekkamrat! PSN-id: Muppmeister
Postad 02 July 2011 - 00:46
http://xbox360.ign.c.../1180288p1.html
Postad 03 July 2011 - 21:02
Postad 05 October 2011 - 16:06
Och idag släpptes det på PSN, 199kr kostar detNu när ni har spelat tvåan, får ni snart köra igenom ettan också. På väg till Xbox 360 och PS3
http://xbox360.ign.c.../1180288p1.html
Postad 23 October 2011 - 01:06
Man kan även gå cloakad genom stora delar men sen om man syns en millisekund så vet alla på hela banan precis vart man är... Direkt!
Näää va tvungen att spy lite galla för jag är så grymt besviken. Vart är spelen med bra känsla och stabil framerate, som inte försöker ha FÖR snygg grafik för sitt eget bästa?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
PS3 3D-kompatibla spel
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?