Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svarar på alla Viasat och Comhem frågor.

407 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 August 2009 - 16:45

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Har ställt frågan tidigare utan att få klarhet. Kommer ni att sända Serie A i HD-kanalen? Helgens sändning av Genoa-Roma höll riktigt dålig kvalitet och efter en vecka friidrotts-VM i HDTV är man lite bortskämd så Serie A i Viasat sport HD är önskvärt.

Tycker för övrigt att det är riktigt trevligt med så många representanter från Viasat och Com hem som svarar på frågor. Bra initiativ.

Kan väl glädja dig med att Milan - Inter är listad på VS-HD nu på lördag .

Postad 28 August 2009 - 17:55

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Nu hänger jag inte med alls, ska du ha comhem kan du inte boka canal+ via deras hemsida och få biobiljetter. Antar att det gäller canaldigitalkunder.

Jo, jag kan via canal+ hemsida beställa Canal+ och få biobiljetter, och sen kan man välja vilken operatör man vill ha det via, där finns comhem och även canaldigital

Postad 28 August 2009 - 18:03

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Det är mycket skönt att Serie A direktsänds på Viasat Sport HD!!! :)
Tack så mycket Viasat!

Champions League, Serie A, NHL, allt detta på Viasat Sport HD!!!

OBS! Det enda Viasat Sport-paket saknar är NBA basket! :)

Postad 28 August 2009 - 18:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Jag vet att det där är den gängse tolkningen här av vad EU-domen sa, men den stämmer inte. Domen säger att föreningen inte får förhindra dig att inhämta information (i det här fallet i form av en tv-kanal). Om du redan kan få in informationen i fråga så har de all rätt i världen att stoppa dig. Så om det enda du inte kan titta på är HD-versionerna av dina kanaler så har föreningen rätt, vill du se Kiributi TV så kan rätten vara på din sida, men föreningen kan fortfarande så klart försöka få in kanalen via sitt utbud.

Däremot kan det finnas andra lagar som styr, beroende på vem som äger vad. Till exempel så har jag inte en aning om vad som gäller för ägarlägenheter. Om du nu vill ta upp detta med föreningen så skulle jag rekommendera dig att prata med en jurist innan så att du inte skapar massa osämja.

Balkongen tillhör lägenheten och innanför balkongen får du ha precis vad du vill...
Däremot om den hänger utanför balkongen eller nåt fönster då kan dom direkt be dig ta ner den...
Och det gäller ju inte bara paraboler utan även blomlådor och liknande med...
Sen om man nu ska gå på ditt argument så har ju faktiskt satelliter en hel del kanaler som du kanske inte får in genom ditt kabelnät så även där har du EU domen på din sida...

Redigerat av Leatherface, 28 August 2009 - 18:28.

Postad 29 August 2009 - 07:57

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Jaså! det va bra mycket mera än va ja visste vart hitta du den informationen ? Vi får väl se vad som händer snart då om det stämmer med det du säger =)

Det är ju bara en TP kvar med norden täckning på satelliten, Men visst det går alltid att flytta om eller komprimera kanalerna hårdare.

Kanaler på väg in under hösten är: TV4 komedi, TV4 Guld, Comedy Central, Viasat Hockey Disney XD, DR k, DR Ramasjang och DR HD

Kanaler som försvinner Toon Disney, Hallmark, Jetix och en timme på TV1000 Drama

Postad 29 August 2009 - 08:26

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

När det gäller TV4 Sci-Fi så har jag tyvärr ingen mer detaljerad info att dela med mig av.

Vi är många scifi-fans som tycker detta är lite besynnerligt. Vad är det som hindrar er att ta in kanalen? Har ni inte kommit överens med TV4 om ersättning/pris eller vad handlar det om? Hur lång tid ska det behöva ta att förhandla klart om detta?

Postad 29 August 2009 - 22:43

Unregistered43975
  • Unregistered43975
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Det är mycket skönt att Serie A direktsänds på Viasat Sport HD!!! ;)
Tack så mycket Viasat!

Champions League, Serie A, NHL, allt detta på Viasat Sport HD!!!

OBS! Det enda Viasat Sport-paket saknar är NBA basket! B)

Är det bekräftat att det kommer visas NHL i HD?
Var ju ganska snålt med HD-matcher från NHL på Canal+
Var väl endast finalserien och utomhusmatchen som sändes i HD.

Postad 30 August 2009 - 00:29

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
@PissBosse

Jag tror att premiärmatcher i NHL från Globen kommer att direktsändas på Viasat Sport HD, utan tvekan!
Sedan får vi se om det blir ännu fler HD-matcher från NHL, hoppas det.
Det är väl roligare att titta på NHL hockey på Viasat Sport HD än GOLF-tävlingar!
Viasat Sport HD bör prioritera NHL matcherna samt Serie A!
Det är iaf jätteskönt att få se Champions League på Viasat Sport HD.
Vi får se vad som händer när NHL drar igång...

Postad 30 August 2009 - 12:43

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Play-abonnemanget kommer att kosta 10kr/månad per kanal.
Utbudet i Play motsvarar tv-bolagens Play-tjänster på webben. Allt ska ligga kvar i 7 dagar för att sen rulla över i Play-abonnemanget.

Detta är lite märkligt. En kompis till mig hade ringt Comhems support och ställt exakt samma fråga, han fick svaret att det bara är en del av programmen som finns tillgängliga "OnDemand", så att man kan pausa, starta om och se dem upp till 7 dagar efter sändning, och du säger att det är samtliga program som har sänts. Supporten sa även till honom att det inte är alla kanaler som är anslutna till OnDemand, så att vissa kanaler i utbudet inte har några program alls som går att titta på i efterhand eller pausa/spola i/starta om.

Nu är vi båda förvirrade och vet inte riktigt vad som gäller. Hur ligger det till?

Play-tjänsterna innehåller idag inte speciellt stor del av de sända programmen dessvärre, men det blir bättre hoppas jag. När rättighetsinnehavarna till de stora utländska produktionsbolagen också förstår att det finns pengar att tjäna på att låta folk även i lilla Sverige titta på deras program när de vill istället för när de ligger i tablån. Ska bli kul att se hur länge True Blood ligger kvar på SVT Play t.ex.
Gillar man dokusåpor och realityprogram så klarar man sig nog bra med Play, det verkar vara mycket sånt som ligger där.

När det gäller Tv4 SviFi håller jag med hakanh65, det är besynnerligt att ComHem inte riktigt kan ge bra anledningar till varför kanalen inte finns i utbudet, trots att det är många som efterfrågar den. Jag har fått svaret "för litet kundunderlag", men det känns mer och mer som att ComHem inte vill ta in den, oberoende av hur många som frågar efter den, eller att de inte kan komma överens med Tv4 om avtalet för att sända den.

Går ni på ComHem att påverka genom namnlistor och annat? Finns det något annat vi kan göra för att påverka och visa att det finns ett starkt intresse?

Redigerat av Sigma78, 30 August 2009 - 12:47.

Postad 30 August 2009 - 13:16

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Vi är många scifi-fans som tycker detta är lite besynnerligt. Vad är det som hindrar er att ta in kanalen? Har ni inte kommit överens med TV4 om ersättning/pris eller vad handlar det om? Hur lång tid ska det behöva ta att förhandla klart om detta?

När vi ändå håller på och undrar varför inte kanaler finns hos comhem så undrar jag vart BBC HD och Animal Planet HD är .. ? Varför ska ALLTID comhem vara sist med nya kanaler... canal digital har väl haft dessa länge nu,när ska ni jobba för oss kunder och inte bara o sitta o tjäna pengar grr
Sen kom jag och tänka på när voom hd slutar sända då minsann kom silver hd snabbt in... varför fick vi inte silver hd tidigare? Usch det hade ju varit jobbigt o bjuda oss kunder på en kanal till iofs...

Redigerat av Unregistered40562de1, 30 August 2009 - 13:22.

Postad 30 August 2009 - 13:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Inte sist då Tele2 ofta är långt efter comhem då det gäller nya kanaler...
Men vi har åtminstone TV4 Sci-Fi ;)

Postad 30 August 2009 - 14:17

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

När vi ändå håller på och undrar varför inte kanaler finns hos comhem så undrar jag vart BBC HD och Animal Planet HD är .. ? Varför ska ALLTID comhem vara sist med nya kanaler... canal digital har väl haft dessa länge nu,när ska ni jobba för oss kunder och inte bara o sitta o tjäna pengar grr
Sen kom jag och tänka på när voom hd slutar sända då minsann kom silver hd snabbt in... varför fick vi inte silver hd tidigare? Usch det hade ju varit jobbigt o bjuda oss kunder på en kanal till iofs...

Alla företags drivkraft är att tjäna pengar. Genom att ge kunderna det de vill ha tjänar man mer pengar. Genom att ha nöjda kunder tjänar man ännu mer pengar.

Att snåla eller ha dålig kundtjänst är inte ett bra sätt att tjäna pengar. Canal Digital lär inte ha de kanalerna som välgörenhet, utan de förlitar sig på att de kommer att tjäna pengar på det. Genom att bli känd för att ta in efterlängtade kanaler tidigt i utbudet tjänar man mer pengar, och skapar sig ett rykte som lockar till sig ännu fler kunder.

Se inte det som något ont att vilja ha så stor marginal i sin affär som möjligt. Vägen dit är oftast att ha så många och så nöjda kunder som möjligt. Kunder som är tillräckligt missnöjda lämnar och går till en annan leverantör, och berättar för sina kompisar att de är missnöjda. Marknaden reglerar sig själva om vi visar vad vi gillar genom att använda den leverantör som ger den bästa kombinationen av utbud, pris och service.

Redigerat av Sigma78, 30 August 2009 - 14:18.

Postad 31 August 2009 - 10:22

steffmoney
  • steffmoney
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Mvh

Samuel Garlöv
Com Hem

Vad bra att du kommer hit Sammuel och svarar på lite frågor.

Det jag undrar över är om det är någon box pågång som både kan hatnera On demand och ha en hårdisk för egen inspelning? Även om Play tjänsterna kommer byggas ut till någon fantastikt bra någon gång i framtiden..... tror jag fortfarande att man vill kunna spela in och spara vissa saker själv. Att behovet är väldigt stort nu när On demand är nytt och inte utbyggdt behöver jag nog inte nämna.

Postad 31 August 2009 - 10:30

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Vad bra att du kommer hit Sammuel och svarar på lite frågor.

Det jag undrar över är om det är någon box pågång som både kan hatnera On demand och ha en hårdisk för egen inspelning? Även om Play tjänsterna kommer byggas ut till någon fantastikt bra någon gång i framtiden..... tror jag fortfarande att man vill kunna spela in och spara vissa saker själv. Att behovet är väldigt stort nu när On demand är nytt och inte utbyggdt behöver jag nog inte nämna.

Ska vi inte lugna oss tills on demand är utbyggt i mer än 1/10 av Sverige? Tror nog det kommer en med hårddisk i framtiden men oj va tidigt folk ska ha utrustning till saker som inte ens erbjuds i något direkt utsträckning ;)

Först var det HD, när comhem erbjöd HD var det klagomål på att ingen PVR fanns osv osv. Här hindrar ju utbyggnaden av tjänsten tillfrågan t.o.m.

Postad 31 August 2009 - 11:40

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Ska vi inte lugna oss tills on demand är utbyggt i mer än 1/10 av Sverige? Tror nog det kommer en med hårddisk i framtiden men oj va tidigt folk ska ha utrustning till saker som inte ens erbjuds i något direkt utsträckning ;)

Först var det HD, när comhem erbjöd HD var det klagomål på att ingen PVR fanns osv osv. Här hindrar ju utbyggnaden av tjänsten tillfrågan t.o.m.

Fast om man ska beställa vill man ju ha något bra, annars beställer man inte. Tjänsten finns tillgänglig i hela skåne, och jag ser inget konstigt i att ställa frågor om vad som kommer och hur planerna är framöver. Annars är ju risken att man hoppar på något, och bara ett halvår efter kommer det som man egentligen ville ha, och då sitter man där med sin bindningstid.

Tjänsten erbjuds i hela Skåne, och det är stort nog för att kunna anses att tjänsten är i drift och att man behöver utrustning till den.

Postad 31 August 2009 - 13:04

steffmoney
  • steffmoney
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Fast om man ska beställa vill man ju ha något bra, annars beställer man inte. Tjänsten finns tillgänglig i hela skåne, och jag ser inget konstigt i att ställa frågor om vad som kommer och hur planerna är framöver. Annars är ju risken att man hoppar på något, och bara ett halvår efter kommer det som man egentligen ville ha, och då sitter man där med sin bindningstid.

Tjänsten erbjuds i hela Skåne, och det är stort nog för att kunna anses att tjänsten är i drift och att man behöver utrustning till den.

Precis sitt just nu och väljer mellan On demand boxen och HD PVR:en men egtligen vill jag ha en On demand PVR, så hur ska man göra? Tänk om en sådan box kommer ett 1/2 år då har man valt fel och kansek lagt ut några tusenlappar....

Postad 31 August 2009 - 13:29

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

@PissBosse

Jag tror att premiärmatcher i NHL från Globen kommer att direktsändas på Viasat Sport HD, utan tvekan!
Sedan får vi se om det blir ännu fler HD-matcher från NHL, hoppas det.
Det är väl roligare att titta på NHL hockey på Viasat Sport HD än GOLF-tävlingar!
Viasat Sport HD bör prioritera NHL matcherna samt Serie A!
Det är iaf jätteskönt att få se Champions League på Viasat Sport HD.
Vi får se vad som händer när NHL drar igång...

Ser att det har diskuterats vad som sänds på Viasat Sport HD, och jag kan bekräfta att vi kommer sända minst en NHL-match i veckan på Viasat Sport HD. Vi sänder så mycket vi kan i HD-kvalité, men kan inte alltid styra hur matchen produceras. Hoppas ni kommer gilla Viasat Hockey som kör igång imorgon, vi är alla taggade till tusen här på kontoret. :-)

Tack också för välkomnandet i tråden! Jag tittar in så ofta jag kan och besvarar de frågor ni har, samtidigt som vi prioriterar att lyssna och ta till oss av era synpunkter. Forum som detta är oerhört viktiga för oss i vår strävan att ha nöjda kunder och TV-tittare.

Postad 31 August 2009 - 14:58

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Kommer Ruch hd till comhem tro vore ju najs någon som vet ??

Postad 31 August 2009 - 15:02

SamuelGarlov
  • SamuelGarlov
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Detta är lite märkligt. En kompis till mig hade ringt Comhems support och ställt exakt samma fråga, han fick svaret att det bara är en del av programmen som finns tillgängliga "OnDemand", så att man kan pausa, starta om och se dem upp till 7 dagar efter sändning, och du säger att det är samtliga program som har sänts. Supporten sa även till honom att det inte är alla kanaler som är anslutna till OnDemand, så att vissa kanaler i utbudet inte har några program alls som går att titta på i efterhand eller pausa/spola i/starta om.

Nu är vi båda förvirrade och vet inte riktigt vad som gäller. Hur ligger det till?

Play-tjänsterna innehåller idag inte speciellt stor del av de sända programmen dessvärre, men det blir bättre hoppas jag. När rättighetsinnehavarna till de stora utländska produktionsbolagen också förstår att det finns pengar att tjäna på att låta folk även i lilla Sverige titta på deras program när de vill istället för när de ligger i tablån. Ska bli kul att se hur länge True Blood ligger kvar på SVT Play t.ex.
Gillar man dokusåpor och realityprogram så klarar man sig nog bra med Play, det verkar vara mycket sånt som ligger där.

När det gäller Tv4 SviFi håller jag med hakanh65, det är besynnerligt att ComHem inte riktigt kan ge bra anledningar till varför kanalen inte finns i utbudet, trots att det är många som efterfrågar den. Jag har fått svaret "för litet kundunderlag", men det känns mer och mer som att ComHem inte vill ta in den, oberoende av hur många som frågar efter den, eller att de inte kan komma överens med Tv4 om avtalet för att sända den.

Går ni på ComHem att påverka genom namnlistor och annat? Finns det något annat vi kan göra för att påverka och visa att det finns ett starkt intresse?

Hej!

Så här ligger det till.

I Play finns:

· SVT Play (SVT 1, SVT 2)

· TV3

· TV4, TV4+, TV4 Fakta, Lattjo Lajban

· STAR!

· Canal+ Select

· Eurosport 1 och 2 (från 2 september)

Utbudet av tv-kanaler och programtitlar i Play kommer att utökas successivt under 2009.

Den utökade Play-funktionen för 10 kronor/månad och kanal ger tillgång till äldre tv-program och tv-serier. Från start gäller det tv-program från TV4, TV4+, TV4 Fakta och Lattjo Lajban.

http://www.comhem.se...36/-/index.html

Mvh

Samuel Garlöv
Com Hem

Postad 31 August 2009 - 15:13

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
@Samuel

Vad menas med Canl+Select? Vad är det för kanal?
Är det så att man får välja någon kanal från Canal+Total och titta på den?

Postad 31 August 2009 - 15:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

@Samuel

Vad menas med Canl+Select? Vad är det för kanal?
Är det så att man får välja någon kanal från Canal+Total och titta på den?

Canal+ Select är ett urval av program som går på Canal+ kanalerna som du kan titta på när du vill...
Precis som SVT Play osv...

Redigerat av Leatherface, 01 September 2009 - 07:19.

Postad 01 September 2009 - 07:08

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Hej!

Så här ligger det till.

I Play finns:

· SVT Play (SVT 1, SVT 2)

· TV3

· TV4, TV4+, TV4 Fakta, Lattjo Lajban

· STAR!

· Canal+ Select

· Eurosport 1 och 2 (från 2 september)

Utbudet av tv-kanaler och programtitlar i Play kommer att utökas successivt under 2009.

Den utökade Play-funktionen för 10 kronor/månad och kanal ger tillgång till äldre tv-program och tv-serier. Från start gäller det tv-program från TV4, TV4+, TV4 Fakta och Lattjo Lajban.

http://www.comhem.se...36/-/index.html

Mvh

Samuel Garlöv
Com Hem

Hej,

Mina frågor gällde OnDemand, inte play, och ifall det är alla program eller bara ett urval som går att starta om, pausa och se 7 dagar i efterhand. Ledsen om det var otydligt. Jag upplever att jag fick ett besked av dig (alla program) och min kompis som ringde supporten fick ett annat (ett urval, och inte alla kanaler). Därav förvirringen.

Play är det tydligt vad som ingår, och där kan man kolla på respektive kanals play-tjänst på internet för att se vilka program de har i sitt arkiv.

Mvh
Henrik

Redigerat av Sigma78, 01 September 2009 - 07:10.

Postad 01 September 2009 - 16:00

xhristian
  • xhristian
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Varför får man inte med Viasat Xtra kanalerna när man kör Viasat Sport paketet genom Comhem (stor anledning till att många köper paketet gissar jag är Champions League sändningarna, men mer än hälften av live-matcherna är inte tillgängliga i gruppspelet)

Postad 01 September 2009 - 17:52

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Kommer det komma någon kanal som ersätter hallmark som försvann idag ur comhems utbud?

Postad 01 September 2009 - 18:38

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Comhem:
Från och med den 1/9 kommer man kunna beställa Viasat Sport kanalerna (Ej Viasat Sport HD) enskilt för 99:-/mån.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice

Säljaren:
detta ska inte stämma enligt min källa detta va inget ja visste själv så det va ja tvungen och kolla upp .

ja e projekt ledare på viasat för comhem och ja har jobbat med viasat i 4,5 år så ja skulle nog kunna säga att ja sitter på en hel del info.

mege:
Synd att du som projektledare på viasat inriktning comhem inte har information om detta. Tror att de allsvenska matcherna kommer hållas till hockeykanalen + tv8 & ev. tv6.

Nu är det officiellt att det går att köpa kanalerna styckvis, det var tydligen inga bra källor du hade Säljar´n.

Viasat sportkanalerna e en kanal för varje passion JA men jag vet till 100% att vi kommer köra hockey på fler då vi vill ge våra tittare val möjlighet så kommer hockey garanterat spelas på V-Sport kanalen också tror även fotboll/motor får ge vika då det kommer spelas en hel del hockey i vinter.

De allsvenska hockeymatcherna kommer att hållas till hockeykanalen + 8:an ev 6:an, men andra matcher CHL, VM kommer att läggas i viasatsportkanlen också. Så du har rätt Säljar´n att om man vill se ALL hockey så ska man ta Viasatsportpaketet. Men om man är intresserad av allsvensk hockey kommer det räcka med viasathockey kanalen enl. viasatkundtjänst.

Redigerat av mege, 01 September 2009 - 22:04.

Postad 01 September 2009 - 18:54

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Kommer det komma någon kanal som ersätter hallmark som försvann idag ur comhems utbud?

Universal Channel lanseras på andra ställen i europa, så kanske NBC tar den till Sverige när de nu tar bort Hallmark.

Postad 01 September 2009 - 20:10

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Comhem bör leverera Amerikansk kanal ABC så folk i SVerige slipper ladda ner serier som går på ABC. :D

Sportutbudet hos Comhem bör utökas med Amerikansk kanal ESPN USA, eftersom ESPN America har BEDRÖVLIG bild!!!

Postad 01 September 2009 - 20:58

goalie_35
  • goalie_35
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
kommer man kunna se viasat hockey med telia digital tv ?

Postad 01 September 2009 - 20:59

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
FIXA TV4 HD till VIASAT!!! mmmm Så jag kan se heroes och house i HD

Postad 02 September 2009 - 07:50

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Comhem bör leverera Amerikansk kanal ABC så folk i SVerige slipper ladda ner serier som går på ABC. :unsure:

Om vi ändå skriver önskelistor så kan vi lägga till HBO på den, där går det mycket bra serier. :D

Postad 02 September 2009 - 09:54

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Varför får man inte med Viasat Xtra kanalerna när man kör Viasat Sport paketet genom Comhem (stor anledning till att många köper paketet gissar jag är Champions League sändningarna, men mer än hälften av live-matcherna är inte tillgängliga i gruppspelet)

Hej!
Viasat Xtra kanalerna finns tyvärr bara i utbudet för de som ser via parabol, vi har inte avtal att sända de kanalerna till andra operatörer. Vi försöker prioritera matchläggningen så att de intressantaste matcherna ligger i de kanaler som finns i sportpaketen.
//Karin på Viasat

kommer man kunna se viasat hockey med telia digital tv ?

Hej!
Vi har inte avtal att sända Viasat Hockey hos Telia som det ser ut idag. Däremot finns den via parabol, hos Com hem samt hos Tele2.
//Karin

FIXA TV4 HD till VIASAT!!! mmmm Så jag kan se heroes och house i HD

Uppfattat. :)

Postad 02 September 2009 - 10:32

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Kommer Viasat med några nya HDTV-boxar snart? Det skulle vara bra om ni kom med en box som klarar att skicka ut 576i via HDMI för standard-def kanalerna. Den borde även automatiskt kunna välja att skicka ut upplösningen som kanalen man tittar på sänder i, istället för att man väljer en fast upplösning för allt då olika kanaler sänder med olika upplösning. Byt ut Samsung 670 boxen mot en ny, en satellitmottagare-version som i funktion liknar t.ex. comhem's Humax 5000.

Tackar.

Postad 02 September 2009 - 11:03

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Till Viasat:

Rätta mig om jag har fel, men Tele2 är väl ett systerbolag till Viasat? De lanserade HDTV i våras men med ett extremt lågt utbud av kanaler, vad krävs egentligen för att få fart på denna process? Jag tänker främst på Viasat Sport HD då det rör er personligen men även på HD-kanaler i allmänt. Canal Digital ligger ju ljusår före konkurrenterna så jag ser ingen anledning varför resterande bolag inte anstränger sig för att få ut HD till sina kunder. Givetvis finns det teknik och kostnader som måste lösas men det är ingen ursäkt år 2009, jag är relativt säker på att efterfrågan är stor och att de flesta är villiga att betala för bättre ljud och bild.

Tack för att du/ni tar er tid att svara.

Postad 02 September 2009 - 12:47

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Till Viasat:

Rätta mig om jag har fel, men Tele2 är väl ett systerbolag till Viasat? De lanserade HDTV i våras men med ett extremt lågt utbud av kanaler, vad krävs egentligen för att få fart på denna process? Jag tänker främst på Viasat Sport HD då det rör er personligen men även på HD-kanaler i allmänt. Canal Digital ligger ju ljusår före konkurrenterna så jag ser ingen anledning varför resterande bolag inte anstränger sig för att få ut HD till sina kunder. Givetvis finns det teknik och kostnader som måste lösas men det är ingen ursäkt år 2009, jag är relativt säker på att efterfrågan är stor och att de flesta är villiga att betala för bättre ljud och bild.

Tack för att du/ni tar er tid att svara.

Hej!
Nja, Viasat är en del av MTG som i sin tur är en del av Kinnevik där Tele2 ingår. Jag kan inte svara för hur Tele2 tänker gällande TV-kanaler och HDTV, men ska tipsa någon från Tele2 att delta i tråden.

Postad 02 September 2009 - 17:36

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hej

Jag har Viasatsport + TV1000 paketet hos Comhem. Det verkar inte som om Viasat hockey ingår i detta paket utan måste läggas till för 99 kr. Totalpriset för detta blir 298 kr. Detta blir dyrare än att teckna Viasatsport paketet och TV1000 separat, detta kostar 139 + 149 kr = 288 kr.

Jag tycker att Viasat hockey borde ingå även viasatsport + TV1000 paketet. I varje fall är det inte rimligt att det blir dyrare att ha kombinationspaketet jämfört med att ha kanalerna separat.

//Micke

Postad 02 September 2009 - 17:46

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Starta om boxen (dra ur sladden och stoppa i den igen) så dyker nog kanalen upp i listan, så fick jag göra för att den skulle dyka upp för mig! :-)

Postad 02 September 2009 - 17:54

Unregistered8af05ad5
  • Unregistered8af05ad5
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

den här frågan måste ja bara svara på som ja skulle svarat på den när ja e ute och jobbar.

Man SKA inte trassla runt med Moduler hit och dit väldigt få blir helt nöjda och få kan nyttja funktionerna som faktiskt kommer med abonemanget.

Mitt råd: skippa allt som heter inbyggda boxar och CA moduler, varför?

Allt för ofta så betalar man ett högt överpris för en TV med lite extra mjukvara och några kretsar sattsa hellre på nån tum större. Sen slipper man ens tänka på det vi snackar om här :)

säger bara 419kr/ månad och Viasat abonnemang med HDPVR. då har man allt man behöver (va tvungen bara) ;)

Ledsen, men fram till den dagen vi erbjuds boxar där en sådan simpel sak som kanalsortering ingår, då är CA-moduler enda lösningen. I dagsläget är majoriteten av boxarna hos alla leverantörerna kvalificerat skit.

Postad 03 September 2009 - 07:13

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Hej!
Nja, Viasat är en del av MTG som i sin tur är en del av Kinnevik där Tele2 ingår. Jag kan inte svara för hur Tele2 tänker gällande TV-kanaler och HDTV, men ska tipsa någon från Tele2 att delta i tråden.

Tackar för det, är nämligen meningslöst att kontakta vanlig support på Tele2 då de inte har insikt i framtida planer alls vad gäller HDTV.

Postad 03 September 2009 - 08:03

SamuelGarlov
  • SamuelGarlov
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hej,

Mina frågor gällde OnDemand, inte play, och ifall det är alla program eller bara ett urval som går att starta om, pausa och se 7 dagar i efterhand. Ledsen om det var otydligt. Jag upplever att jag fick ett besked av dig (alla program) och min kompis som ringde supporten fick ett annat (ett urval, och inte alla kanaler). Därav förvirringen.

Play är det tydligt vad som ingår, och där kan man kolla på respektive kanals play-tjänst på internet för att se vilka program de har i sitt arkiv.

Mvh
Henrik

Hej Henrik,

Ok då är jag med <_<

När det gäller On Demand med catch up så erbjuder vi de program som programbolagen ger oss tillstånd att sända.

Mvh

Samuel Garlöv
Com Hem

Postad 03 September 2009 - 08:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Tackar för det, är nämligen meningslöst att kontakta vanlig support på Tele2 då de inte har insikt i framtida planer alls vad gäller HDTV.

Sålänge dom pairar sina HD kanaler så kommer inte jag inte teckna nåt HD abbonemang...
Det är JAG som ska använda boxen och titta på TV och inte Tele2 osv...
Jag vill bestämma själv vilken box jag ska använda och vad jag ska kunna göra med den...
Det enda dom ska bry sig om är att jag betalar för kanalerna och inget mer...

Redigerat av Leatherface, 03 September 2009 - 08:31.

Postad 03 September 2009 - 22:40

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Lädret

Du har helt klart för dig ..

Maveric

Postad 04 September 2009 - 09:23

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Kommer Viasat med några nya HDTV-boxar snart? Det skulle vara bra om ni kom med en box som klarar att skicka ut 576i via HDMI för standard-def kanalerna. Den borde även automatiskt kunna välja att skicka ut upplösningen som kanalen man tittar på sänder i, istället för att man väljer en fast upplösning för allt då olika kanaler sänder med olika upplösning. Byt ut Samsung 670 boxen mot en ny, en satellitmottagare-version som i funktion liknar t.ex. comhem's Humax 5000.

Tackar.

Hej
Vi har medvetet inte valt en box som ändrar upplösning beroende på inkommande material. Detta då det för merparten av TV-tittarna skulle innebära en hel del problem. Vår EPG sänds ut högupplöst varför grafiken i TV-bilden skulle ändras vid varje zappning - ibland skulle du kunna läsa info om programmen, ibland skulle bilden flyta ut i kanterna osv. Jag förstår ditt önskemål, och våra tekniker har det i åtanke men idag är bedömningen att de lösningar som finns tillgängliga skulle innebära mer problem för våra kunder snarare än tvärtom.

Postad 04 September 2009 - 09:30

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Sålänge dom pairar sina HD kanaler så kommer inte jag inte teckna nåt HD abbonemang...
Det är JAG som ska använda boxen och titta på TV och inte Tele2 osv...
Jag vill bestämma själv vilken box jag ska använda och vad jag ska kunna göra med den...
Det enda dom ska bry sig om är att jag betalar för kanalerna och inget mer...

Maveric och Leatherface,
Pairing av kort med box är en säkerhetsåtgärd som vår leverantör av krypteringssystem kräver av oss. Vi gör kontinuerligt uppdateringar av signalerna på våra parabolkort, om man då har sitt kort i en icke godkänd mottagare så fungerar inte uppdateringen. För flera år sedan var piratkort utbrett, och detta (pairing) är ett motdrag för att motverka pirateri. Jag förstår ert önskemål, men detta kommer inte förändras inom den närmsta framtiden.

Postad 04 September 2009 - 09:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Jag är inte ute efter nå pirattittande eller liknande...
Jag vill bara se HD kanalerna i valfri box och sålänge det är såhär kommer jag inte beställa några HD kanaler...
Och jag känner en hel del folk som resonerar samma som mig...

Redigerat av Leatherface, 04 September 2009 - 09:35.

Postad 04 September 2009 - 09:47

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag är inte ute efter nå pirattittande eller liknande...
Jag vill bara se HD kanalerna i valfri box och sålänge det är såhär kommer jag inte beställa några HD kanaler...
Och jag känner en hel del folk som resonerar samma som mig...

Jag förstår det och menar inte att anklaga dig eller dina vänner för att vara pirater! Men det finns de som inte resonerar som du, tyvärr.

Postad 04 September 2009 - 09:50

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Viasat har du någon aning om när ni kommer köpa in TV4HD? Ni har väl alla andra TV4 kanaler. Är väl snart 10 i listan. Passar samtidigt på att tacka för Comedy Central. Inte ändrat kanal sen den kom upp i listan. :)

Postad 04 September 2009 - 09:57

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Viasat har du någon aning om när ni kommer köpa in TV4HD? Ni har väl alla andra TV4 kanaler. Är väl snart 10 i listan. Passar samtidigt på att tacka för Comedy Central. Inte ändrat kanal sen den kom upp i listan. :)

TV4HD har vi tyvärr inte avtal att sända, och jag vet inte om eller när den kommer in i vårt utbud.
Vad KUL att du gillar Comedy Central! :-) Vi har lagt upp TV4 Guld och Komedi också nyligen, hoppas du gillar även dom (om du nu zappar ifrån Comedy Central någon gång... ;-)

Postad 04 September 2009 - 09:59

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Jag har inga problem med pairing sålänge det även gäller för någon form av tv-kort för datorn. VI är ganska många som kör tv via windows media center/media portal och där är det tokstopp. Varför inte även presentera en lösning dom innebär att ni pairar ett kort med ett tvkort för datorn? Alla vill inte ha ytterligare en box under tv-n. Låt gå att vi som kör media center kanske är 5 % av era kunder men det är de 5% som tillhör den tekniska spjutspetsen som inte är rädda för att prova ny teknik. Borde väl bara värt något?

/Henrik - som aldrig i livet kommer att köpa en box till familjen...

Postad 04 September 2009 - 10:05

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

För flera år sedan var piratkort utbrett, och detta (pairing) är ett motdrag för att motverka pirateri. Jag förstår ert önskemål, men detta kommer inte förändras inom den närmsta framtiden.

Jag förstår er, men samtidigt är det väldigt trist. Men piratandet måste väl varit större för ett par år sedan än vad det är nu (efter det nya krypteringssystemet som kom runt 2002 va?)

Postad 04 September 2009 - 10:07

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag förstår er, men samtidigt är det väldigt trist. Men piratandet måste väl varit större för ett par år sedan än vad det är nu (efter det nya krypteringssystemet som kom runt 2002 va?)

Precis, och det är mycket tack vare pairing som vi fått bukt med problemet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.