Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högljudd ps3 slim

110 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 September 2009 - 13:15

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Sony har inte själva sagt att slimmen ska vara tystare, så det är egentligen bara en hype som myntats av alla tills man trodde det var fakta.

Är du inte nöjd med slimmen så skaffa en tjock PS3 ist. Jag anser att de tjocka är mycket tystare än de slimmade, men det är upp till var och en att avgöra.

Youtube-klipp är nästan meningslösa eftersom det skiljer så mycket på inspelningsutrustning, kringvarande ljud, hur lyhört man har det osv.

EDIT: Efter att ha spelat 2 timmar på min feta PS3 så är den fortf. inte uppe i den ljudnivån min slim låg på efter 10 minuter. Haha!

Redigerat av Muyfa666, 23 September 2009 - 13:17.

Postad 24 September 2009 - 08:38

simonpt
  • simonpt
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Okej, det känns ju ganska konstigt.

För om man frågar vilken säljare som skillnaderna på maskinerna säger de: Tystare, Mindre, Strömsnålare.

Någonstans måste de fått informationen tycker man?

Har en kompis 80 hemma nu, tycker den låter ganska mycket den också. Så det blir till att tköpa en slim.

Ska göra decibeltest med min mammas utrustning "ljudinpektör" miljöförvaltningen.

Och återkommer med resultat antagligen i kväll.

Postad 24 September 2009 - 09:04

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Media Markt i norrköping har en skylt som de fått från Sony där de står specat skillnaderna mellan konsollerna.
O där är ljudnivå uppmätt i dB där slim`en ska vara tystare.

Postad 24 September 2009 - 09:06

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Media Markt i norrköping har en skylt som de fått från Sony där de står specat skillnaderna mellan konsollerna.
O där är ljudnivå uppmätt i dB där slim`en ska vara tystare.

Samma test gjorde M3 och där framgick det att skillnaden var ganska stor till Slim's fördel.

Jag har min står i en TV-bänk utan bakstycke, och har staplat upp den 5 centimeter så att luft kommer in under. Efter ett par timmars spelande är konsollen ljummen i bakre halvan och i övrigt sval och mycket tyst.

Postad 24 September 2009 - 15:46

simonpt
  • simonpt
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Playstation 3 80 GB verkar vara slut överallt! Så det blev att köpa en PS3 slim på elgiganten för 2990 kr. Plus NFS Shift för 399! Min fjärde ps3 slim, och 50% av maskinerna har varit högljudda?!?!

Inte bra sony!

Postad 24 September 2009 - 16:05

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
alltså vad kan vara fel egentligen? fläkten kan de ju inte vara för den får ju bara order om att den skall snurra mer eller mindre.. de e nått annat.... kan de vara att flensen emot processorn inte sitter som den skall? så mer värme produceras? skulle vara kul o se något test där dem öppnade en slim som lät mycket och en som lät lite och se om det var några skillnader

btw var på anställningsintervju på Elgiganten idag så dem är bäst i mina ögon :blush:

Postad 24 September 2009 - 21:10

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
VARFÖR fixa ni inte bara en TV-bänk med luckor/skåp på om ni stör er på ljudet? Ist för att täcka över den med en handduk (?!) vilket låter som en jävligt dum ide då maskinen kanske behöver lite luft, eller?
Ni bör dock inte förvänta er en allt för långlivad maskin.

Postad 25 September 2009 - 06:28

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Är du inte nöjd med slimmen så skaffa en tjock PS3 ist. Jag anser att de tjocka är mycket tystare än de slimmade, men det är upp till var och en att avgöra.

Det går inte att säga att den tjocka är tystare än slim eller vice versa. Av båda typerna finns det en stor variation gällande ljudnivån. Den 60 GB som jag bytte bort till förmån för en 120 GB lät extremt mycket mer än den senare, men det innebär inte att alla 120 GB är tystare än de äldre.

Postad 25 September 2009 - 06:34

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Jag är väldigt ljudkänslig och min Slim låter mycket mindre än min 80Gbare som inte heller lät mycket. Man ska komma ihåg att de som är nöjda oftast inte skriver i forum! Så forum blir en skev verklighetsbild av antalet felaktiga konsoler. Törs nästan påstå att runt 95-99% av konsolerna är hur bra som helst.

Postad 25 September 2009 - 07:19

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Förutom jag som tjatar om hur ###### tyst min underbara 80 ja menar 500GB`s version är :angry:
Fast ja blev förvånad härom natten när ja inte hade stängt av PS3an o gick upp kl 04 och in i vardagsrummet och de va precis
knäpptyst och ps3an stod igång. Då hörde ja ingen skillnad ens när ja stängde av den. O då va de endå så ljudlöst som de bara kan va
mitt i natten i en lägenhet. :)

Men som redan sagt, att vira en handduk kring sin spelare må få den tyst. Men man ska ju komma ihåg att det oxå
är samma trick som man använder för att tvinga fram RROD på ett Xbox 360. Så de är ju kanske inte den ultimata lösningen direkt.

Postad 25 September 2009 - 09:20

Unregistered3fbb8fb7
  • Unregistered3fbb8fb7
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

jag har lyckats få den tyst nu haha :) ärligt den stannar på samma läge den ökar inte. fastän jag gjort såhär:

http://www.youtube.c...h?v=mYbfH0ibuWI

Handduken dämpar ljudet/vibrationerna, de är hål där bak för PS3an så den kan andas ( ingen vägg i tv bänken) . Så det blir som en vägg som håller ljudet innanför den.. smart va? :D tro mig det funkar och PS3an har inte gått upp i läge på över en timme!

Får införskaffa en svart handduk dock som matchar bättre

EDIT: hör den knappt alls i soffan nu :angry:

Det såg inte ut som en smart lösning i mina ögon, din maskin kommer troligen överhettas inom kort då en handduk absorberar en hel del värme istället för att lämna maskinen helt

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.